Sina Güran 4 Aralık 2008 Paylaş 4 Aralık 2008 Valla fren sistemine çözüm bulamıyorsa o servise servis denmez . Disk,balata,hidrolik sistemde hava,yağ eksikliği vs. vs. Motor sorunundan çok daha kolay arızanın tespit edilebileceği bir sistem bence . Çözümlense de bende rahatlasam. Malum fren bu boşalırda bindiririz birisine bi yere diye otoparkta yatıyor araç şuan. H.sonu bir operasyon yapmak istiyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Aralık 2008 Paylaş 4 Aralık 2008 06 aralık cumartesi yakınsanız, Doğan otoya gelin. Sabahtan Murat İnce ile beraber orada olacağız. Fren testi yapmaya bayılırım Yorum bağlantısı
Sina Güran 5 Aralık 2008 Paylaş 5 Aralık 2008 06 aralık cumartesi yakınsanız, Doğan otoya gelin. Sabahtan Murat İnce ile beraber orada olacağız. Fren testi yapmaya bayılırım Memnun olurum Doğan oto nerede bu arada? Anadolu yakasındayım ben. Buluşma saat kaçta olacak? Özelden tel alıp verelim iletişim olsun cts günü sakıncası yoksa. Yorum bağlantısı
Sina Güran 8 Aralık 2008 Paylaş 8 Aralık 2008 Cts günü tekrar herford a gittim ve rauf usta westinghouse da sorun var çok uzun iş dedi ve bi işlem yapılamadı. Nihat ise bayramdan 1 gün önce uraşılabilecek şey değil dedi yani konu ortada kaldı gene neyseki fiesta tek aracım değilde kullanmıyorum ve risk almamış oluyorum fakat arabamı yatırıyor olmaktan keyif aldığımı söyleyemiyecem tabi. Bu arada serviste araç bir anda çalışamaz hale geldi azım açık kaldı, çalışan araba bir anda hiç marş basmaz oldu fakat saolsun orda yalçın usta var elektroniğe bakan, birkaç deneme yanılmanın ardından sorunu halletti, ayrıca arabanın sileceklerinde de sorun vardı onlarıda halletti. Herford da daha önce de dediğim gibi zaman verimli kullanılamıyor ve bir curcurna oluyor fakat insanlar çok arkadaşvari, belki doğru zamanda yakalasam herşey güzel olacak. Bu arada bu 2 işlem için benden herhangi bir ücret talep edilmedi, saolsunlar. Herford çıkışı sanayiye fren üzerine bir ustaya gittiğimde o çok farklı bir yorum getirdi sorunuma. Ona göre benim westinghouse da herhangi bir sorun yok fakat daha 3000 - 4000 civarındaki yepyeni balatalarım sahte yada dandik olması nedeniyle diski tutamıyor dedi. Çözüm olarka ise bana motorcraft'ın orjinallerini almamı tavsiye etti. Benim aldıklarımda motorcraft dediğimde 2 tür motorcraft var biri 40ytl civarı ucuz olanlar ve çakması diğeri ise 90ytl civarı orjinal dedi, senin orjinali alman lazım dedi. Bu arada ustaya daha balatalarım yepyeni nasıl olur dediğimde bende görüyorum yeni olduklarını ama yaptığım denemeye bakınca senin balatalarında sorun olduğunu düşünüyorum dedi. Tabi acele etmedim ve bişi yapmadım. Bu arada kendisi bana bir balata satmak gibi bir olaya girmedi, kendin al ben montajını yaparım demesi acaba haklı mı diye düşündürdü. Çağlar abi ile bir test yapacam en müsait zamanda, kendisi ne yorum yapacak merak ediyorum... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Aralık 2008 Paylaş 9 Aralık 2008 Bu kadar kontrolden sonra, bizim yapacağımız fren testi ile ne kadar isabetli teşhis yaparız ben de merak ettim . Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Aralık 2008 Paylaş 9 Aralık 2008 Ben olsam.. westinghouse kurcalamadan önce disk ve balatalar üstünde yoğunlaşırdım.. Özellikle arka tekerlerin firen ayarlarını kontrol ettirirdim.. Yorum bağlantısı
Sina Güran 9 Aralık 2008 Paylaş 9 Aralık 2008 Bu kadar kontrolden sonra, bizim yapacağımız fren testi ile ne kadar isabetli teşhis yaparız ben de merak ettim . Müsait zaman bekliyorum sizden bu test için çağlar abi Ben olsam.. westinghouse kurcalamadan önce disk ve balatalar üstünde yoğunlaşırdım.. Özellikle arka tekerlerin firen ayarlarını kontrol ettirirdim.. Emmi bende öyle düşünüyorum, westinghouse en katmerlisi fren işinin ona gelmeden önce basitten başlayıp ona doğru gitmek daha kolay olur gibime geliyor. Bu arada arka frenlerim bilirsiniz disk değil kampana, bitmiş olabilir mi? Arkanın ön disklerin tutması ile nasıl bir bağlantısı var? Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 9 Aralık 2008 Paylaş 9 Aralık 2008 sorun fren balatalarının veya diskinin yağlanması veya yağlı ,gresli ellerle tutulması durumu ,aks bilyasını değiştirirken ,değiştiren usta ,kalfa,çırak her kimse yağ gelmemesi gereken parçalara yağ bulaştırmış . çözümü diski fren temizliyici solventle temizlemek ,balataları ( mecburen tüm önler ) değiştirmek. Yorum bağlantısı
Sina Güran 9 Aralık 2008 Paylaş 9 Aralık 2008 sorun fren balatalarının veya diskinin yağlanması veya yağlı ,gresli ellerle tutulması durumu ,aks bilyasını değiştirirken ,değiştiren usta ,kalfa,çırak her kimse yağ gelmemesi gereken parçalara yağ bulaştırmış .çözümü diski fren temizliyici solventle temizlemek ,balataları ( mecburen tüm önler ) değiştirmek. Verdiğiniz cevap hem enteresan hemde doğru olasılığı var. Çünkü yağ ile uğraşıldı bilya değişiminde nede olsa ve işlemi yapanlar pekte ellerindeki yağa ize dikkat ettiklerini sanmıyorum. Disklerin aynalarının temizlenmesini anladım fakat balatalar bu tip yağı emiyor diye mi temizlenemez ve değiştirilmesi icab eder onu anlamadım? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Aralık 2008 Paylaş 9 Aralık 2008 Bilya değişimi işleminde fren balataları masa üzerinde kalır, takılırken de zaten isteniz de balata kısmından tutamazsınız, varsayınki komple yağladınız, 2-3 frenden sonra etkisi kalmaz. Yorum bağlantısı
Sina Güran 9 Aralık 2008 Paylaş 9 Aralık 2008 Bilya değişimi işleminde fren balataları masa üzerinde kalır, takılırken de zaten isteniz de balata kısmından tutamazsınız, varsayınki komple yağladınız, 2-3 frenden sonra etkisi kalmaz. yahu kafam çorba oldu... Yorum bağlantısı
Sina Güran 9 Aralık 2008 Paylaş 9 Aralık 2008 bayramın 3. günü acaba açılır mı sağ-sol... şu fren işi iyicene canımı sıkmaya başladı. Yeri geldi tamponsuz gezdim ama fren olunca mevzu hiç şakasıda yok... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Aralık 2008 Paylaş 9 Aralık 2008 Yetkili servisler Cuma dan önce açılmayabilirler, özel servisler açılacaktır sanırım. Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 9 Aralık 2008 Paylaş 9 Aralık 2008 Bilya değişimi işleminde fren balataları masa üzerinde kalır, takılırken de zaten isteniz de balata kısmından tutamazsınız, varsayınki komple yağladınız, 2-3 frenden sonra etkisi kalmaz. Çağlar bey gresi bilmem ama sıvı yağı balata sünger gibi emer , 3 - 5 frenlemeden geçeceğini sanmam,ate balatalarının distribütörünün sahibini iyi tanırım ,frenler konusunda dikkat etmemiz gereken unsurlardan biri takarken ve çıkarırken yağlanmamasına özen göstermemiz gerektiğini söylemişti tezgah üstüne kaldıran kaç kişi vardır balata ile disk arasına tornavida sokan usta tanırım ,kalkıp balatayı tezgaha koyacak kadar düzenliyse ,gerçekten işi biliyordur Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Aralık 2008 Paylaş 10 Aralık 2008 Uğur bey, kasapları unutmuşum pardon tabii herşeyin nizami yapıldığını düşünerek yazınca böyle oluyor. Yorum bağlantısı
Sina Güran 10 Aralık 2008 Paylaş 10 Aralık 2008 yahu hiç hatırlamıyorum bu yağdan mı oldu yoksa başka birşeyden mi? Bilya değişimi yapılırken benim frenlere neden el sürsünler ki? Fren hidroliği ile bir işleri oldu mu? Bir yağ akıtıldı onu biliyorum fakat onun şanzuman yağı olması lazım bilya değişimindeki, dimi? Bu arada balatalar yağı emmiş mi ne olmuş yada frenlerimde bir hawa mı oluşmuş bunu nasıl anlarım? Yani serviste bir kusur var ise bunu balataların yağ emip emmediğinden anlayabilirim ama adam senin balatalar yağlanmış hacı demezler herhalde... Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 11 Aralık 2008 Paylaş 11 Aralık 2008 iki çift kaliteli balata alacaksınız,diskide temizleyeceksiniz çizilmişse tornalamak gerekir veya değiştirmek. sistemde hava olsa fren pedalı ,frene basınca epey aşşağıya düşer. arka balatalarda sorun olduğunu tahmin etmiyorum,çünkü arkalar önlere destek için vardır ,asla kilitlememesi gerekecek kadar sıkı tutmamalı ,fren limititörünü elletmeyin ,araç yüklüyken ilk önce arkalar kilitleyeceğinden virajda ve yağışlı havada spin atabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Sina Güran 11 Aralık 2008 Paylaş 11 Aralık 2008 iki çift kaliteli balata alacaksınız,diskide temizleyeceksiniz çizilmişse tornalamak gerekir veya değiştirmek.sistemde hava olsa fren pedalı ,frene basınca epey aşşağıya düşer. arka balatalarda sorun olduğunu tahmin etmiyorum,çünkü arkalar önlere destek için vardır ,asla kilitlememesi gerekecek kadar sıkı tutmamalı ,fren limititörünü elletmeyin ,araç yüklüyken ilk önce arkalar kilitleyeceğinden virajda ve yağışlı havada spin atabilirsiniz. Frene baya bir basınca fren aşağıya gidiyor ama dediğim gibi frenler diskleri tutamıyor. Arka kampanalar hiç değiştirilmedi ama el frenim epey yüksekte tutuyor. Arka ve önlerin oransal olarak nasıl bir yüzdeye ihtiyacı vardır? Ben %80 ön , %20 arka lar olması gerekiyor diye biliyorum. Spin konusunda da katılıyorum. yahu bana işi fren olan bir usta tavsiye edin lütfen... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Aralık 2008 Paylaş 11 Aralık 2008 Sina bey, yarın , Cuma 12 Aralık, yakınlarda iseniz ön teşhis gibi Ataşehir civarında aracınıza fren testi yapalım mı? Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 11 Aralık 2008 Paylaş 11 Aralık 2008 Frene baya bir basınca fren aşağıya gidiyor ama dediğim gibi frenler diskleri tutamıyor.Arka kampanalar hiç değiştirilmedi ama el frenim epey yüksekte tutuyor. Arka ve önlerin oransal olarak nasıl bir yüzdeye ihtiyacı vardır? Ben %80 ön , %20 arka lar olması gerekiyor diye biliyorum. Spin konusunda da katılıyorum. yahu bana işi fren olan bir usta tavsiye edin lütfen... el freni ayrı ayarı vardır,yukarda tutması arka balataların bitmesi anlamına gelmez,gözle muayene ile anlaşılabilir. servislerde frenden anlayan iyi ustalar olması gerekir yıllar önce levent otosanayinde magirus vs vs gibi araçların fren tamirini yapan usta vardı,mercedesler bmw ler randevu alırlardı,demekki bir bildiği vardı. adresini tam hatırlayamıyorum ama ADLI firmasının sahibi ATE frenlerinin distribütörü Fahri beyden adresi öğrenebilirsiniz 0212 212 40 13 Yorum bağlantısı
Sina Güran 12 Aralık 2008 Paylaş 12 Aralık 2008 Sina bey, yarın , Cuma 12 Aralık, yakınlarda iseniz ön teşhis gibi Ataşehir civarında aracınıza fren testi yapalım mı? çağlar bey kusura bakmayın, iş yerine geldim bugün, o yüzden buluşmayı yapamadık. Cts günü, yani yarın, 13 aralıkta müsaitmisiniz? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Aralık 2008 Paylaş 12 Aralık 2008 Maalesef C.tesi buralarda yokum . Bildik ve faturayı kabartnayacak yer tavsiye edebilirim, elmadağ-dolapdere üçgeninde. Yorum bağlantısı
Sina Güran 12 Aralık 2008 Paylaş 12 Aralık 2008 (düzenlendi) Ohooo sen hala frenmi yaptıracaksın . Balataları kesin değiş çünkü konuyu açalı 6 ay dolu zaten bitmiştir balatalar . yahu araba kullanılmıyor ki balatalar yepyeni diye zaten usta da dedi ki keşke bitmiş deseydi de hemen değişip işi bitirebilseydik... ------- Maalesef C.tesi buralarda yokum . Bildik ve faturayı kabartnayacak yer tavsiye edebilirim, elmadağ-dolapdere üçgeninde. Çağlar abi, mümkün ise tel ve isim alim, yarın amortisörümde de sorun vardı , eğer fren işi olmaz ise ona bakarım en azından... 12 Aralık 2008 tarihinde Serkan Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Aralık 2008 Paylaş 12 Aralık 2008 Osman Dumanlı 0212 2304841. Doladerede Liderler özel Ford servisi. Kendi ithal ettikleri balatalar var, sorun çıkarsa kafasına da atabiliyoruz Yorum bağlantısı
Sina Güran 12 Aralık 2008 Paylaş 12 Aralık 2008 Osman Dumanlı 0212 2304841. Doladerede Liderler özel Ford servisi. Kendi ithal ettikleri balatalar var, sorun çıkarsa kafasına da atabiliyoruz Şu iş balatadan kesin, değiştirince herşey yoluna girecek garantisi verilsin, mevcut balatalarımın 4000 - 5000km olmasına hiç üzülmeyecem desem yeridir... Yorum bağlantısı
Recommended Posts