Ayhan Şentürk 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Bijonları jant yokken sıkarsak, saplama bijonun içinden geçmesin...Diski sökerken balatalar ister istemez diskten uzaklaşır ancak ilk frene basışta tekrar dokunuyorlar gibi geliyor bana... Diski çıkartmak için doğal olarak kaliperi kaldırmak gerekiyor. Nasıl ilk firene basışta tekrar dokunuyor. Ney dokunuyor orasını anlamadım. Disk sökülüp torna aynasına bağlanıp komperatörler atıklık varmı diye kontrol edilebilir. Disk göbeğinin torna aynasına tam merkezde ve yalpalama yapmayacak şekilde bağlanması önemli. Yorum bağlantısı
Engin Karadayan 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Kaç km önce, ne marka balata-disk takılmıştı? Önce bendix taktırdım ama balatalar yaklaşık 1000 km önce değiştiği için değiştirmedim.2 ay içerisinde pert oldu diskler.Daha sonra nisan gibi zimmerman takıldı aynı anda balatalarıda değiştirdim ne olur ne olmaz diye.1500 km sonra oda titreme yapmaya başlayınca bu sefer arabanın üzerinde tornalattım diskleri.Bu olay haziranın sonunda oldu.Tatile gittim geldim yaklaşık 1500 km yol yaptım yine başladı titreme Çağlar Bey.Balatalar otosanın balatalarıydı. Nedir bu işin sebebi Çağlar Bey?Aman bana bir çare Yorum bağlantısı
Engin Karadayan 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Önlerin ikisidemi bozuluyor? O konuda pek bir fikrim yok Ama elle dokunduğumda herhangi bir pürüzlenme hissetmiyorum.Titreşim 60-70 km süratte frene basınca belli ediyor kendini. Ama bendix te araba dururken atlaya atlaya duruyordu Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Nasıl bir titreme bu. Elle hissettiğiniz pürüzler titreme yaptırmaz. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Nisan ayında takılan balata-disk ne marka idi anlayamadım? Yorum bağlantısı
Engin Karadayan 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Nasıl bir titreme bu. Elle hissettiğiniz pürüzler titreme yaptırmaz. Titreme balans titremesi gibi ama frene basınca oluyor Ayhan Bey. Nisan ayında takılan balata-disk ne marka idi anlayamadım? Zimmerman disk ve otosan balata takıldı.Titreme tekrar başlayınca haziranda tornalattım tatile çıktım.1500 km sonra tekrar başladı titreme Yorum bağlantısı
Engin Karadayan 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Arka Kampanaların bitmeye yakın oluşu ön disklerdeki bozulmayı etkiler mi ? Yorum bağlantısı
Serkan Toker 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Arka Kampanaların bitmeye yakın oluşu ön disklerdeki bozulmayı etkiler mi ? Araba kaç km. de şimdi, yazıldıysa görmedim idare edin... Nasıl ilk firene basışta tekrar dokunuyor. Ney dokunuyor orasını anlamadım. Şimdi diski sökerken kaliperi ayırdık, diski değiştirdik yenisini taktık. Baktık balatalar diske dokunmuyor. Güzel balatalar diske sürtmüyor artık dedik. Ancak ilk frene dokunduğumuz anda artık diskle balatalar ayrılmaz iki parça halini aldı, bunu demek istiyorum. Arada öyle 1 cm. lik 0,5 cm. lik boşluk olursa her frende tak tuk sesinden arabayı süremeyiz....Bana öyle geliyor... Yorum bağlantısı
Engin Karadayan 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 (düzenlendi) E peki niye bozuluyor bu meret? Araç 61 bin km de.Şimdi yazdım 25 Ağustos 2009 tarihinde Engin Karadayan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serkan Toker 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Tamamen kalite ile alakalı, imkan varsa motocraft marka alın bozulmasın... Ben bir daha alırsam paraya kıyıp motocraft alacağım, tabi araba o güne kalırsa... Benim araba 132k de, arka kampanalar hiç açılmadı... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 1. Öncelikle araçta dinamik balans ayarına bakılmalı, sonrada ön salıncak burçlarında boşluk kontorolü 2. Disk torna geçici bir çözümdür 3. Otosan balatayı pek tavsiye etmezler, bulabilrseniz, Galfer balata sorun yaratmıyor diye duymuştum. Yorum bağlantısı
Engin Karadayan 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 1. Öncelikle araçta dinamik balans ayarına bakılmalı, sonrada ön salıncak burçlarında boşluk kontorolü2. Disk torna geçici bir çözümdür 3. Otosan balatayı pek tavsiye etmezler, bulabilrseniz, Galfer balata sorun yaratmıyor diye duymuştum. Dinamik balans ayarını tatile çıkmadan yaptırdım ama şu ön salıncak burçları kafama takıldı. sağa dönüşlerde bir çukura girersem sanki direksiyonda boşluk varmış gibi durum oluşuyor Gerçi tam anlatamadım ama.Düz yolda çukurdan geçersem bir sorun yok ama bir sokağa girerken çukur ya da bir kasisten geçersem nasıl anlatılır.....tangır gibi ses oluşuyor acaba salıncak burçlarındaki boşluk bumudur. Biraz karışık oldu ama. Serkan Bey motocraftla zimmerman arasında sadece 10 lira fark vardı.Bu disk içinde çok iyi demişlerdi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Zimmermann çok iyi - pahalı bir markadır, yeni ürünleri ucuzladığı için satılabiliyor, Jaguara da disk yapar. O sesin kaynağı, diskinizi yamultan kaynak ta olabilir, salıncak burcu sesi tariflediniz. Kısa sürede titreme yapan disk şikayetinde, sebebi aranmalıdır, yoksa tornalayıp yollamak günü kurtarmaktır. Yorum bağlantısı
Engin Karadayan 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Zimmermann çok iyi - pahalı bir markadır, yeni ürünleri ucuzladığı için satılabiliyor, Jaguara da disk yapar. O sesin kaynağı, diskinizi yamultan kaynak ta olabilir, salıncak burcu sesi tariflediniz. Kısa sürede titreme yapan disk şikayetinde, sebebi aranmalıdır, yoksa tornalayıp yollamak günü kurtarmaktır. Çok teşekkürler Çağlar bey .yarın hemen gidip bir göstereceğim Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 26 Ağustos 2009 Paylaş 26 Ağustos 2009 Şimdi diski sökerken kaliperi ayırdık, diski değiştirdik yenisini taktık. Baktık balatalar diske dokunmuyor. Güzel balatalar diske sürtmüyor artık dedik. Ancak ilk frene dokunduğumuz anda artık diskle balatalar ayrılmaz iki parça halini aldı, bunu demek istiyorum. Arada öyle 1 cm. lik 0,5 cm. lik boşluk olursa her frende tak tuk sesinden arabayı süremeyiz....Bana öyle geliyor... Okadar boşluk olmaz tabi. Olmamalıda. O kadar boşluk benim bisikletin firen pabuclarında var Bir resim ekliyeyim, firene nekadar sert basıldığı belli. Yorum bağlantısı
Engin Karadayan 26 Ağustos 2009 Paylaş 26 Ağustos 2009 Evet bugün acl servise, rotçuya,frenciye ve kendi ustama uğradım.Arabanın yürüyen aksamında birşey yok dediler.Salıncak burçlarıda sağlammış.Fren disklerindeki titreme için bir neden bulunamadı. "ford bu ! yapar"dediler Ama kendi ustam birilerinin diske çifte su vererek bu işi çözdüğünü söyledi ama bana pek mantıklı gelmedi Yorum bağlantısı
Yasin Balım 2 Eylül 2009 Paylaş 2 Eylül 2009 arkadaşlar dünden beri yolda giderken el freninin çekili olduğunu gösteren lamba yanıyor el freni çekili olmadığı halde, yaklaşık 4-5 saniye yanıyor sonra sönüyor. özellikle yokuş çıkarken yanıyor düz yolda hiç yanmadı daha. el freninin içinde olduğu kutuyu falan söküp baktım ama bir anlam veremedim. acaba başına böyle bir durum gelen varmı? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 2 Eylül 2009 Paylaş 2 Eylül 2009 arkadaşlar dünden beri yolda giderken el freninin çekili olduğunu gösteren lamba yanıyor el freni çekili olmadığı halde, yaklaşık 4-5 saniye yanıyor sonra sönüyor. özellikle yokuş çıkarken yanıyor düz yolda hiç yanmadı daha. el freninin içinde olduğu kutuyu falan söküp baktım ama bir anlam veremedim. acaba başına böyle bir durum gelen varmı? Fren pabuçlarınız bitiyordur. Kontrol ettirin. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 2 Eylül 2009 Paylaş 2 Eylül 2009 Birde fren hidrolik seviyesine bakıverin... Yorum bağlantısı
Yasin Balım 2 Eylül 2009 Paylaş 2 Eylül 2009 az önce ustaya telefonda sordum o da fren hidrolik seviyesine bir bak dedi. bakacaz bakalım iş çıkışı. fren pabuçlarından olacağını sanmıyorum daha geçen hafta triger, devirdaim değişirken ön düzene de girdi arka tekerleri söküp baktılar bir durum yoktu. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 2 Eylül 2009 Paylaş 2 Eylül 2009 Arka tekerlekleri sökünce balatası görünmezde, ön düzende de balata değişmez. Trigeri değiştirirken açıp balataları kontrol ettiyse ustanız o zaman tamam. Ancak hidrolik seviyesi bu kadar kısa sürede, kontrol edildiğini varsayarsak ve eksik olsuğunu düşünürsek, eksilmez. Eksilmiş ise, kaçak aranmalı diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Yasin Balım 4 Eylül 2009 Paylaş 4 Eylül 2009 dün akşam üzeri hidrolik frenyağı seviyesini tamamladım ve artık o lamba yanmıyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Eylül 2009 Paylaş 4 Eylül 2009 Yanılşların başlangıcı yapılmış. Öncelikle hidrolik yağı seviyesi neden aşağı düşer: Fren balataları bittiği için, büten mesafeyi subvanse eder. Bu yüzden düşer. Yağ konunca ne olur: Hiçbirşey Yarın-öbürgün yeni fren balatası takılınca ne olacak: İlave edilen yağ miktarı dışarı taşacak, bu taşan yağı silen ustayı hemen hiç görmedim. Bu arada fren yağı kaporta-boyanın düşmanıdır, o yağın bulaştığı yerler 6 ay sonra kabarır, 1 sene sonra paslanır, 2 yıl sonra çürür. Yorum bağlantısı
Adnan Çakır 6 Eylül 2009 Paylaş 6 Eylül 2009 Yanılşların başlangıcı yapılmış. Öncelikle hidrolik yağı seviyesi neden aşağı düşer:Fren balataları bittiği için, büten mesafeyi subvanse eder. Bu yüzden düşer. Yağ konunca ne olur: Hiçbirşey Yarın-öbürgün yeni fren balatası takılınca ne olacak: İlave edilen yağ miktarı dışarı taşacak, bu taşan yağı silen ustayı hemen hiç görmedim. Bu arada fren yağı kaporta-boyanın düşmanıdır, o yağın bulaştığı yerler 6 ay sonra kabarır, 1 sene sonra paslanır, 2 yıl sonra çürür. Bütün ustalara bunu okutmak lazım çok yerimde ve güzel bir açıklama ;elinize sağlık Yorum bağlantısı
Recommended Posts