İçeriğe Yönlendir

Fren ve Balata ile ilgili sorunlar


Abdussamed Acar

Recommended Posts

Zafer Ofli
bu sabah yasadigim olaydir. yapisan kampana ileri geri hareket ettirerek anca bosalmistir efendim. ileri vites, ayagi debriyajdan hafif cekis, arabanin sahlanir gibi yapmasi, sonra aynisini bir de geri viteste yapiniz, sonra bunu bi 3-5 kez tekrarlayiniz sonra birakiyor.

Siz şanlıymışsınız. Ben geri ve ileri yaparken arka fren merkezlerinden birini patlattım. Sonrası malum tek arka frenle devam ettim ancak tamire gittiğimde kampananın içine hidrolik akmış ve azalmıştı.

Yorum bağlantısı
Fahri Fatih Özer

Arkadaşlar bu sabah burdur gölhisar da aracın el frenini indirdikten sonra hareket ettim ama harekette biraz zorlandı gibi hissettim. Sanırım kampanalr yapışmıştı zira gösterge - 5 dereceyi gösteriyordu. Bunun arabaya nasıl bir zararı olmuştur sizce ? Bir de bu sabah uzun bir aradan sonra kıvrık yay simgesinin sanırım kızdırma bujiisi olarak geçiyordu. yandığını gördüm 3 - 4 saniye yandı sonra söndü. Bu konu daha önce forumda gündeme gelmişti ama ben bu kadar kısa sürede ne , neyi ısıtıyor anlamıyorum.?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kızdırma bujisi gerekli olduğu zaman hava soğukluna :) bağlı olarak ilk marşta yanar ve söner. O kısacık sürede yanma odasını ısıtır ve ilk mazot patlaması sonrası motor çalışır. Kampananın düşük sıcaklıkta donmaması için el frenini çekmeyin derim ancak donmuşsa ve birkaç ileri geri gidip gelmede açılmıyorsa ısrarcı olmayıp beklemekte (zaman varsa ) veya otobüsle gitmekte fayda vardır. Kendisi hava ısınınca normale döner ancak bazen el frenini indirip boşa alıp aracı kitleyip gidenler olduğunu görmüştüm. El freni ısınıp buzları çözülünce yokuş istikametinde gümmmmm... Buna dikkat çekmek istedim.

Yorum bağlantısı
Fahri Fatih Özer

Bir de el freni telinin uzaması olayı oluyor sanırım. Hani indirmeyi unutup da bir kaç yüz metrecik gititiği(miz)m zamanlarda olduğu gibi . Acaba donduğu zaman da yürümeye çalıştığımızda el freni teli uzar mı?

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
Bir de el freni dışında fren teli donar. Bu tel aracın altından arka tekerlere ulaşır. Yolda giderken su kar aracın altına yapışır. Eğer tel aracın altına yapışır ve donarsa kolu indirseniz de çekili kalır.

bıraktırmak için elfren telini aracın dışından elimizle saga sola oynatmak gerekir

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Çoook asılmıştır o el frenine. Segmanlar kurum bağlayınca araç düzelir diyen usta olduğunu da okuduk bu forumda. Segmanlar kurum bağlayacak bir lokasyonda olsa yine razıyız :)

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
abi bu aralar forumda 2- 3 kere okudum. Yanlış hatırlamıyosam mondeonun birinede ustanın biri tel uzadıgından ayar yapamıyorum demişti.

mondeo dur kesin. kıvırmış yada kıvıramamış

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Emin Ermetin

Merhaba arkadaşlar;

Fiestayı ilk aldığımda yaklaşık 3 ay önce frene bastığımda direksiyon titreme yapıyordu. Ön fren disklerini değiştirdim sorun kalmadı. Fakat balataları değiştirtmemiştim.Düz bir zeminde biraz zımparalayarak tekrar takmıştık. Fakat şimdi yine aynı problem birah daha hafif olmak şartıyla başladı. Acaba balataları değiştirmediğimden mi olmuştur..? Yoksa diskler tekrar atmış olabilir mi..? (Aldığım diskler garantiliydi) Bu konuda teknik arkadaşların fikirlerine ihtiyacım var. Ayrıca aracım şu an 76.000 km de enjektörlerini söktürüp temizletip ayarlattıktan sonra tekrar taktırayım mı.. İyi olur mu..? Yoksa hiç kurcalatma diyebilir misinmiz..? Enjektörlerle ilgili bir sıkıntım yok ( sabahları geç çalışması dışında) tamamen bakım amaçlı yaptırmak istiyorum. İlginize şimdiden teşekkür ederim. Gerçekten iyi düşünülmüş ve kuralları tam olan bir paylaşım sitesi...

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Maalesef yine diskler gibi görünüyor.sıcak diskleri ıslatmamaya gayret edin.yıkama öncesi aracın soğuması için beklemekte fayda var.mümkünse kaliteli bir disk kullanmanızı tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Emin bey hoşgeldiniz,

Fren diskleri balata ile beraber değişmelidir aksi takdirde sizin başınıza gelenler oluşur. Yani eski balata veya disk yeni parçayı daha hızlı ve orantısız aşındırır ve titremeye sebebiyet verir. Diski takdırdığınız yer balata değişmediği için diskin garantiye girmeyeceğini söylemesi lazımdı.

Enjektör ve subap temizliği konusunda: Subab temizliği için hiçbir aksam sökülmeden yapılan carbon clean işlemi vardır ve 20.000 de bir yaptırırsanız faydasını görürsünüz, enjektör temizliği için enjektörler sökülür ve ön test yapılır, temizlikten sonra da test yapılır aradaki püskürtme farkı sizi şaşırtacak kadar çok çıkabilir, bu da temizliğin önemini gösterir. Bu tip temizlikler sonucu enjektörününüzün ömrü de uzar.

Yorum bağlantısı
Osman Bala

Otosan'ın diskleri dandik. Disk konusunda ısrarla motorcraft taktırın derim.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Bence balataların değiştirilmemesi bu problemi tetiklemez.sorun disklerin kalitesi ile ilgili.Aldığınız yere balatadan bahsederseniz fırsat vermiş olursunuz garanti dışı bırakması için.Disk yüzeyinin sıradışı bozulması bozuk balata ile nasıl olur anlamıyorum.Düzensiz yani çizgili aşınır ama titreme yapmaz gibi geliyor bana.zaten normaldede üzerinde kanalcıklar oluşuyor.benim balatalar 70K oldu hala tık yok.inat ettim sonunu bulmaya.diski bencede mutlaka motocraft alın.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
Otosan'ın diskleri dandik. Disk konusunda ısrarla motorcraft taktırın derim.

iyi bir tavsiye

Bence balataların değiştirilmemesi bu problemi tetiklemez.sorun disklerin kalitesi ile ilgili.

dogru söze ne denir.

ancak diskler sökülünce takmadan önce poryalarda salgı kontrolü yapılması gerekiyor. eger salgı fazla ise diskleri degişseniz bile arıza tekrar eder.

Yorum bağlantısı
Emin Ermetin

Anladığım kadarıyla fiesta' ların klasik sıkıntılarından biri bu. Önce 1 tk. balata alıp değiştireceğim. Sonrasında problem devam ederse diskleri de Motorcraft marka alıp takacağım.Sonuçla ilgili sizleri tekrar bu işlemleri yaptığımda bilgilendiririm. Bakalım neden kaynaklanıyormuş... Bu arada disklerin fiyatını bilen var mıdır..?

iyi bir tavsiye

dogru söze ne denir.

ancak diskler sökülünce takmadan önce poryalarda salgı kontrolü yapılması gerekiyor. eger salgı fazla ise diskleri degişseniz bile arıza tekrar eder.

Poryalarda sorun yok çünkü sadece frene dokunduğumda titreme yapıyor. Normal giderken bir sorun yok...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Fiestanın direksiyonu sert hissi verir ama tepkileri çok iyidir.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

poryadaki egrilikte frene basınca tepmeye sebep olur. ayrıca buradaki egrilik arızanızın tekrar etmesine neden olur

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Yerindeyken sert olsun, aracı cokta az olsa hareket ettirip direksiyonu cevirin. Zaten direksiyonu kırıyorsanız bir yere gideceksiniz demektir ve arac hareket ettiği anda cevirme alışkanlığı yapın. Yerinde cevirmek hem lastiklere zarar hemde direksiyon sistemini gereksiz zorlar.

Yorum bağlantısı
Emin Ermetin
poryadaki egrilikte frene basınca tepmeye sebep olur. ayrıca buradaki egrilik arızanızın tekrar etmesine neden olur

Problem poryalarda ise diskleri ilk değiştirdiğimde titremenin kesmemesi gerekirdi. Ayrıca poryada böyle bir şey varsa çözümü ne olur..?

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Emin Ermetin

Fren disk ve balatalarını Motokraft marka ile değiştidim. Daha birkaç gün oldu ama problem halloldu en sonunda.Disklerin tanesi 90 Ytl, balatalar ise 80 Ytl toplam 260,00 Ytl' ye maloldu ama değdi.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...