İlker Demir 6 Ekim 2007 Paylaş 6 Ekim 2007 Arkadaşlar adım İlker Demir. Sıfır fusion 1,6 tdci lux aldım. Aracım daha 380 km de. Yakıt yol bilgisayarında beklediğimden çok görünüyor. Soğukken bilgisayarı resetleyip harekete geçtiğimde 10,2 litreye inerek başlıyor. Isınınca şehir içinde 7,8 ile 8,4 litre arasında değişiyor. Aracım yarım depo dolu. Acaba araba yeni diye mi böyle , motoru açılınca biraz iyileşme olur mu? Aracı sürüş şeklim ise 2000 devirin altına inmeyecek şekilde ve 3000 devirde veya en fazla 3500 devirde vites atarak. Bu konuda bilgisi olan veya aynı arabadan olan arkadaşlarımdan haber bekliyorum. Şimdiden teşekkürler. Yorum bağlantısı
İlker Demir 6 Ekim 2007 Yazar Paylaş 6 Ekim 2007 Hayır fusionların yol bilgisayarında anlık tüketim yok. ortalama yakıt var. ortalamada dediğim sonuçları gösteriyor Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Ekim 2007 Paylaş 6 Ekim 2007 Hayırlı olsun.. öncelikle acele etmeyin.. Depo bi bitsin.. tekrar doldurup ne kadar yaktığınıza bakarsınız.. Ayrıca yine acele etmeyin.. Her aracın bir alışma süresi vardır.. Bu 5000 km'yi bulabilir.. Yakıt konusunda forumdaki fusi10 sahipleri size yardımcı olacaktır.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Ekim 2007 Paylaş 6 Ekim 2007 herhangi bir motorun tüketim veya güç değeri zamanla veya kat edilen km ile iyileşemez. tarladaki sebze meyve gibi organik bir sistem değilki mekanik parçalar? 1980 kuş seri üretimlerde vardı sıkı geçme toleranslı parçaların birbiri ile sürtünme ve kazınma yolu ile metal alışması tabir edilen katsayıların düşmesi. benim kanaatim yeni araca alışma sürecinde ve anlık tüketimi okumak için resetlendiği yol güzergahında rampa vs olması sebebi ile fazla yakıyor gibi gözüküyor arkadaşımızın aracı. 1000 km sürücünün araca alışması sonrası daha gerçekçi değerler tespit edecektir bence. Yorum bağlantısı
İlker Demir 6 Ekim 2007 Yazar Paylaş 6 Ekim 2007 Arkadaşlar çok teşekkürler. Bir fikir sahibi oldum. Kafamdaki soruların çoğu yanıt buldu. Özellikle aracın ilk 1500 km de kullanım şekli, rodaj süresi. İlerleyen zamanlarda nelerin olduğunu sizlerle de paylaşırım. Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk 7 Ekim 2007 Paylaş 7 Ekim 2007 (düzenlendi) Ford arabasında rodaj olayı vardır. Benim araba 3500 e geldi ve kesinlikle yakıtta düşme var. Bu konular defalarca tartışıldı. Çalıştığım fabrikaya alınan 1-2 milyon avroluk makinalardan, 100.000 avroluk makinalara kadar hepsinde rodaj var. Hatta bir çoğu müşteri uymaz diye elektronik sınırlama getirmiş. Ha belki süper lüx araçlarda yoktur ama onlarda araca takmadan fabrika ortamında yapıyordur. Yukarıdaki arkadaşın yağ değiştirme yorumuna ben de katılıyorum ve yağı bayram sonu değiştireceğim. Anlık tüketim 2007 focus ghia da da yok. Şaşırmayın. Son 100 km.nin ortalamasını veriyor ve bencede çok mantıksız değil. Anlık görmek isteyince hemen sıfırlıyorum, direk ortalama almaya başlıyor. Alın size anlık tüketim. 7 Ekim 2007 tarihinde Cihaner tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İlker Demir 7 Ekim 2007 Yazar Paylaş 7 Ekim 2007 Cihaner bey cevabınız için sağolun. "Acaba Opet'te yanlışlıkla normal dizel mi koydular... aldığım yakıtta sorun mu var... pislik mi var..." gibi soruları kendime sorup duruyordum. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Ekim 2007 Paylaş 7 Ekim 2007 sizin araç normal. ancak aracınızı benzinli gibi kullanıyorsunuz buna eminim. 3000-3500 de vites değiştirirseniz o rakamlar bence normaldir. sanırım fazla uzun yol da yapmıyorsunuz. motor ısınana kadar gideceğiniz yere varıyorsunuz. ben 2500 gibi vites atarım. hatta 2000 de de atarım. maksimum tork 1750 devirde. benzinli araçlarda 4000 dedir. ve o yüzden 4000 devirde vites değiştirilir. yapılacak olan şey maks tork bandı civarında kullanmanızdır. yoksa çok yakar tabi. yeni olmasının da etkisi var ama bu ilk 1000 km sonra kaybolur. benim fusion ilk başlarda 4.4, 4.6 yakarken, 65 bin km ye geldiğimiz şu sıralarda 4.9-5.0 yakmaya başladı. diğer tüm dizel araç sahibi arkadaşlarım (işteki) bir iki yıl geçtiğinde aracın yeni iken olan tüketimini göremediklerini söylüyor. (opel vb). oysa ki benzinli aracımda (VW bora) 160 bin km yapmama rağmen tüketim değerlerim ilk aldığım gibi. enjektörler biraz genişliyor herhalde ne bileyim. bir de egr felan kirleniyor. ayrıca aracı daha az nazik kullanmaya başlıyorsunuz. uzun yola çıkın motor tam ısındıktan sonra düz yolda resetleyin bilgisayarı. yol dümdüz eğimsiz ve siz 90 ile gidiyorsanız 5. vitesle 3.5-3.9 gibi değerler görmeniz lazım. hatta ben kadıköy den gebzeye 3.3 ile gelebildim. Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk 7 Ekim 2007 Paylaş 7 Ekim 2007 Cihaner Bey; inanamıyorum.. anlık tüketimin olmadığı bi bilgisayara inanamıyorum! karmaşık.. bi yerlerde saklı... ayarlardan falan oolmasın? ben hangi vitesin daha uygun olduğunu nasıl göreceğim anlık tüketim yoksa? böyle bi şey olamaz ya! almıycam bak focus falan :lol2: sırf bu yüzden almam! ciddi söylüyorum.!birileri bi şey söylesin.. yok mu başka kullanan 2007 yol pc. Alper bey, anlık tüketim niye yok biliyormusun? Benim gibi (senin gibi) insanların bir gözü oralara takılıp dikkati dağılmasın diye. Ben fabrikaya çıkarken 1 gün 5 le, ertesi gün 4 le gidip hangisi ekonomik test ediyorum. Ben de dizel araçların ısınamama sorununa isyan ediyorum. Yahu fabrikaya 15 dak. gidiyorum. Son 5 dak. anca motor ısınmaya başlıyor. Kışın altında odun yakacaz herhalde. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Ekim 2007 Paylaş 7 Ekim 2007 alper, benzinli motorun tork devri geniş olduğundan az yakma için 2500 de de değiştirebilirsin ve evet az yakarsın. benzer şekilde dizelde de 1500 de olabilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 8 Ekim 2007 Paylaş 8 Ekim 2007 araca yüklenmek gerektiğinde düşük devir olmaz tabi. Turbonu yanmasının düşük devirle ilgisi bence yok. çıkışta yanmamış gazlar turbo çıkışında yanmaya devam ediyor mu diye düşünsek yine de sanmıyorum, yokuş yukarı felan olması lazım. aracı titretecek kadar yavaş değil tabi bahsedilen düşük devir. "yüksek olmayan devir" iyi bence. "düşük" demek belki hatalı oldu haklısınız. bizim fusion rölantide bile gidiyor düz yolda düz asfaltta. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Ekim 2007 Paylaş 9 Ekim 2007 bakarsın bayram sonu bi antalya yaparım... geçerken uğrayayım istersen. görüşmüş oluruz. kışa ne hacet hem orucu da bahane edemezsin.. bi çay ısmarlarsın kardeşine. O manada demedim sayın 44.. Her zama ngelebilirsin. Yorum bağlantısı
Fahri Fatih Özer 10 Ekim 2007 Paylaş 10 Ekim 2007 Fusion kullanan arkadaşlara yakıt kon usunda söyleyebileceğim tek husus şu olur : Eğer ekonomi yapmak istiyorsanız vites değişimlerini 2000 devirde yapın üstüne gerçekten gerek yok. aracınızı da 1750 ila 2200 devir arasında kullananın. aracım bende de 1.6. tdci var. VGT motordan gayet memnunum. Araç 5. viteste 2000 devirde 90 km çeviriyor . Bu da gösteriyor ki benim dediğim devirler arasında kullanırsanız gayet ekonomik tüketim sonuçları elde edersiniz. Yeni connect yani 110 hp lik. Kullandım kasayı hantallıktan kurtarmış. Özellikle şehir dışında epey esneklik sağlıyor diyebilirim. Ama son zamanlarda benim için özellikle sabahları daha önceden önemsemediğim bir problem epey başıma dert oldu. Motor sesi. Sabahlar çok tatlı çıktığını söyleyemem. 50 NC kullanıyormuş gibi hissediyorum kendimi. bu hırıltıyı önlemek için sizce ne yapabilirim? izolasyon ama nasıl ? nerede ve kaç paraya? ne kadar etkili olur???? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 11 Ekim 2007 Paylaş 11 Ekim 2007 VGT= variable geometry turbo fusion larda yok. focusta var. Yorum bağlantısı
Fahri Fatih Özer 14 Ekim 2007 Paylaş 14 Ekim 2007 Mehmet Bey Fusion 1.6 dizel araçlarda VGT var diye biliyorum. Acaba yanlış mıyım? Yorum bağlantısı
İlker Demir 15 Ekim 2007 Yazar Paylaş 15 Ekim 2007 Mehmet Göktürk arkadaşımın dediği gibi arabamı sürdüm. 2500 civarı vites atarak. Sabit hızda 2000 devirde sürerek. Aracım 1000km oldu. fabrika verilerine ulaştım. Hem şehir içi hem de şehir dışı. Titretmeden az devirli. Ama merak ettiğim turbonun zarar görüp görmeyeceği. Çünkü arabayı 90 km de tutmak için 5. viteste pedala sadece dokunuyorsun (5.vites 1950 devirde 90km hızla gidiyor). Turbo hakkında bilgisi olan arkadaşlardan yanıt bekliyorum. Şimdiden teşekkürler. Arabam fusion 1,6 tdci. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 16 Ekim 2007 Paylaş 16 Ekim 2007 1500 lere inmediğin ve çok zorlamadığın (hızlanma isteği) olmadığı sürece sorun yok. hızlanma gerekirse 4 e atarsın. VGT nin olmaması aslında iyi. o kadar hızlı dönen şeuyin içinde oynak parça bari daha az... Yorum bağlantısı
Sertan Semiz 2 Kasım 2007 Paylaş 2 Kasım 2007 sizin araç normal. ancak aracınızı benzinli gibi kullanıyorsunuz buna eminim. 3000-3500 de vites değiştirirseniz o rakamlar bence normaldir. sanırım fazla uzun yol da yapmıyorsunuz. motor ısınana kadar gideceğiniz yere varıyorsunuz.ben 2500 gibi vites atarım. hatta 2000 de de atarım. maksimum tork 1750 devirde. benzinli araçlarda 4000 dedir. ve o yüzden 4000 devirde vites değiştirilir. yapılacak olan şey maks tork bandı civarında kullanmanızdır. yoksa çok yakar tabi. yeni olmasının da etkisi var ama bu ilk 1000 km sonra kaybolur. benim fusion ilk başlarda 4.4, 4.6 yakarken, 65 bin km ye geldiğimiz şu sıralarda 4.9-5.0 yakmaya başladı. diğer tüm dizel araç sahibi arkadaşlarım (işteki) bir iki yıl geçtiğinde aracın yeni iken olan tüketimini göremediklerini söylüyor. (opel vb). oysa ki benzinli aracımda (VW bora) 160 bin km yapmama rağmen tüketim değerlerim ilk aldığım gibi. enjektörler biraz genişliyor herhalde ne bileyim. bir de egr felan kirleniyor. ayrıca aracı daha az nazik kullanmaya başlıyorsunuz. uzun yola çıkın motor tam ısındıktan sonra düz yolda resetleyin bilgisayarı. yol dümdüz eğimsiz ve siz 90 ile gidiyorsanız 5. vitesle 3.5-3.9 gibi değerler görmeniz lazım. hatta ben kadıköy den gebzeye 3.3 ile gelebildim. merhaba. hocam senin araba hiç yakmıyormuş. bende de fusion 1.6 tdci var. görebildiğim en düşük değer 4,5lt.(şehir dışı) şehir içi 5,5-5,7 arası değişiyor. 2,000-2500 arası vites değiştiririm. mesafe biraz kısa ama...açıkçası verdiğiniz değerlere şaşırdım. Test ortamındaki değerlerden daha düşük. bende isterim sizinki kadar yakmasını ama bir yanlışınız olmasın! Yorum bağlantısı
İlker Demir 4 Kasım 2007 Yazar Paylaş 4 Kasım 2007 Tolga Bey bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkürler. İyi paylaşım , gerçekten çok aydınlatıcıydı. Yorum bağlantısı
İlker Demir 3 Mart 2008 Yazar Paylaş 3 Mart 2008 (düzenlendi) Arabayı 2700 devri hiç geçirmeden vites atarak, sabit gitmek istediğim hızda 2000 ile 2200 devirde ivmeli, seri , gücü hissederek kullandığımızda şehir içi litre bazında ne yakar acaba? Ben tasarruftan çok, zevk alarak sürmeyi seviyorum. Anlattığım şekilde sürersem 6,4 lt/100km yakıyorum. Aracım 6500 km de. Hava sabahları -4 ile -11 arası değişiyor. 3 Mart 2008 tarihinde ?lker Demir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts