Ahmet Dönmez 23 Aralık 2008 Paylaş 23 Aralık 2008 aslında 2000 model astraya taktırdı arkadasım.10000 kmdir tık demedi.cevaplar için tesekkürler Yorum bağlantısı
Nurhak Çelik 23 Aralık 2008 Paylaş 23 Aralık 2008 Valla memnun olanda var ama bunun riskine girilirmi bilmem? Ben olsam girmezdim bu riske, 500 daha veriri brc falan taktırırdım... eğer voltranı denedi iseniz yorumlarınıza sözüm yok.. ama eğer denemedi iseniz çok önyargılısınız.. Yorum bağlantısı
Ahmet Dönmez 23 Aralık 2008 Paylaş 23 Aralık 2008 nurhak bey siz nediyorsunuz voltran için? Yorum bağlantısı
Serkan Toker 23 Aralık 2008 Paylaş 23 Aralık 2008 nurhak bey siz nediyorsunuz voltran için? http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?showtopic=156634 http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?showtopic=170339 http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?showtopic=164791 Bu linkler işinizi görür. Galip beyin verdiği linkleri incelediniz mi? Konularda epey bir yorum var. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Aralık 2008 Paylaş 23 Aralık 2008 Mevcut linklerin birinde devam edelim lütfen.. Yorum bağlantısı
Nurhak Çelik 23 Aralık 2008 Paylaş 23 Aralık 2008 nurhak bey siz nediyorsunuz voltran için? izmirde akdal ltd vardır ege bölge bayi.. babamın brava arabası var.. 30.000 km de voltran lpg kiti taktırdık burada. şu an araç 90.000- biz her kitte yaşanan sorunlar dışında bir sorun yaşamadık.. halen kullanıyoruz ve memnunuz.. Yorum bağlantısı
Emre Gülşen 23 Aralık 2008 Paylaş 23 Aralık 2008 emre'de vardı voltran, memnundu, ama şans işi işte Ben oldukça memnunum yaklaşık 15.000 km'dir kullanmaktayım.LPG sistemi kadar ustada önemli forumda paylaştığımız gibi. Yorum bağlantısı
Talip Eren 16 Nisan 2009 Paylaş 16 Nisan 2009 sıralı sistem lpg li araçlarda uyum sorunları hep olmuştur.rölanti sorunu,stop etme,lpg ye geçmeme,sarsıntı,tekleme,aşırı yakıt tüketimi vs.vs...tecrübelerimle sabitki bu sorunların büyük çoğunluğunun sebebi enjektörler.eğer o dört enjektör birebir aynı miktarda yakıtı geçirmiyorsa usta ağzıyla kuş tutsa ayar tutturamaz,hele birde voltran sahibiyseniz işiniz dahada zorlaşıyor,yardım edecek kimse bulamayıp kendi kendinizin ustası olmak zorunda kalıyorsunuz.neyse,bir süre önce arabada lpg de iken müthiş bir sarsıntı,stop etmek üzere oluyor,gaz yemiyor,vuruntulu çalışıyor,inip motor çalışır durumda iken enjektörlerin fişlerini tek tek söküp taktım,sonuç, 3.enjektörün fişini sökünce motor stop ediyor,1.de biraz zayıflıyor,2.de aynı,4. yü sökünce nerdeyse hiç değişim olmuyor.yani sadece 3. enjektör sağlıklı,1 ve 2 orta,4 sıfıra yakın.mersin deki voltran bayine gittim,gerçi bayiliğini bırakalı çok olmuş ama,4 adet enjektör istedim,sipariş etmemiz lazım ama ne zaman gelir bilemem dedi,biraz araştırıp 4 tane çıkma buldum,aynı marka ama şekli değişik.onları taktım baya düzeldi fakat tam istediğim gibi olmadı.enjektörler elektromıknatıs mantığına göre çalıştığı için eğer elektriksel bir sorun olsa hiç çalışmaz,o zaman mekanik bir sorun var diyerek enjektörlerin 8 inide söküp dağıttım,çok kirli çıktılar,temizledim, eski enjektörlerimi geri taktım ve sonuç harika,arabanın benzindemi LPG demi olduğunu anlayamıyorsunuz bile.tüm bu çalışmayı fotoğrafladım belki birilerine faydası olur.ha eğer benzer durumda kalırsanız sakın eski enjektörleri orada bırakmayın,çünkğ benimkileri istediler vermedim,iyiki vermemişim.benim yaptığım işi onlar yapıp çıkma sağlam olarak satacaklardı. fotolar: soldaki eski enjektörüm,sağdakiler aldığım çıkmalar. bunlar vidalı tip olduğundan sökmeden önce aynı ayarı korumak için açıklıklarını ölçtüm anahtar ile enjektörün uç kısmını açtım soldan,enjektörün çıkışı,hareketli meme ve elektromıknatısın olduğu gövde içini tinerli bezle güzelce temizledim. daire içindeki yer elektromıknatısın memeyi çeken ucu,simsiyah olmuştu kirden,temizledikten sonraki hali. yayı çıkarıp memenin arkasınıda temizledim,orasıda kirliydi. temizlik bittikten sonra tekrar topladım... ve sökmeden önceki açıklığına ayarladım. enjektölerin dördünüde aynı şekilde temizledim ve hatta son fotoda gördüğünüz 62.16 mm lik açıklığı 61,95 mm ye kısdım,performans düşmedi ama yaklaşık %15 az yakıyor artık.çıkma aldıklarımıda söküp temizledim,onlar biraz farklı,diyaframlı tip.bi ara onların fotosunuda eklerim.umarım benzer sorun yaşayanlara faydam olmuştur... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Nisan 2009 Paylaş 16 Nisan 2009 Talip Bey çok güzel bir çalışma güzel bir konu ama.. niye resimler bu kadar büyük.. Yorum bağlantısı
Talip Eren 16 Nisan 2009 Paylaş 16 Nisan 2009 Talip Bey çok güzel bir çalışma güzel bir konu ama.. niye resimler bu kadar büyük.. Pardon abi,detaylar belli olsun diye küçültmemiştim ama istersen boyutlandırayım... Yorum bağlantısı
Caner Kırmızı 16 Nisan 2009 Paylaş 16 Nisan 2009 bızde mersınde oturuyoruz ve arabayı aldıgımızda ustunde voltran lpg vardı.ısı sensoru bozuldu.kimse bakmıyodu.butun tamırcıler sıstemı komple degıstırmeyı tavsıye ettı.6 ay benzınde kullandık arabayı.en sonunda sıstem otogazda bı sensor bulduk ve sıtemi kurtardık.bi sensör yuzunden sistemi çöpe atacaklardı.bayısı gorunen butun tamırcıler bayılıklerını ıptal etmıs.dediginiz gibi voltran varsa tamiratını kendiniz yapacaksınız.. yoksa mersinde tamırcılerden umut yok. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 16 Nisan 2009 Paylaş 16 Nisan 2009 çok güzel açıklamışsınız ben birde şunu merak ediyorum lpg enjeksiyonları belirli bir devirde sanki duraksıyor acaba o devirde açılıp kapanmalar yerini tamamen açılmaya mı başlıyor Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Nisan 2009 Paylaş 16 Nisan 2009 Şİmdi sırada elektirikle çalışan araba imalatı var, başlamışken durmayın , elinize sağlık. Yorum bağlantısı
Talip Eren 16 Nisan 2009 Paylaş 16 Nisan 2009 enjektörler hiçbirzaman devamlı açık durumda olmazlar,ecu tarafından, ait olduğu silindirin emme subabı açık olduğu zaman çalıştırılırlar.emme subablarının hepsi aynı anda açık olamayacağından enjektörlerin hepsinin açık olduğunu farzetsek bile subabı kapalı olan silindirlere zaten yakıt girmez.belirli bir devir derken hangi durumu kasteddiniz bilmiyorum ama,vites küçülttüğünüzde veya viteste rampa inerken gaz kelebeği kapalı olduğu halde motor devri rölantinin devrinin üzerinde ise(bu duruma arabayı kompresöre bindirmek denirdi) enjektörler durur yani çalışmaz.duraksıyor dediğiniz zamanlar bu durumlar olabilir.bu arada enjektörleriniz baya sesli galiba. Yorum bağlantısı
Talip Eren 16 Nisan 2009 Paylaş 16 Nisan 2009 Şİmdi sırada elektirikle çalışan araba imalatı var, başlamışken durmayın , elinize sağlık. Abi belki inanmayacaksın ama,enjektörlerin bakımını yaptığım yer sanayide bir tornacı arkadaşımın yeriydi ve kendisi mucit yapılı birisi.aynen dediğin gibi bir hurda araba alalım akü falan yakıtsız çalıştıralım deyip duruyor.yok artık dedim sen benide geçtin,olmaz dedim... Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 16 Nisan 2009 Paylaş 16 Nisan 2009 duraksama dediğim araç 4500-5000 e kadar kesintisiz çıkıyor (otm vites 2. vites için) bi an deevirlenme sabit kalıyor sonra kaldığı yerden devir kesiciye gidiyor kit brc bi yerde okumuştum enjeksiyonlar yüksek devirde açık kalıyor gibi bir ifade geçmişti ondan sordum Yorum bağlantısı
Talip Eren 16 Nisan 2009 Paylaş 16 Nisan 2009 enjektörlerin açma-kapama hızları yavaş ise yüksek devirlerde daha kapanamadan tekrar açma zamanı geldiğinden tam kapanamayabilirler,doğrudur.örneğin benim enjektörlerin hızları 3,7 milisaniye,oldukça yavaşlar ama bahsettiğiniz gibi bir durum yaşamadım.iyi bir enjektör 1,5 milisaniye gibi hızlarda olmalıki devire tam cevap verebilsin.piyasada 1,6 ms hızında enjektörlü kitler vardı,ancak çoğu yavaş. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Nisan 2009 Paylaş 16 Nisan 2009 İşte burada; enjektör gerçekten enjektörmü sorusu akla geliyor ve gerçekten enjektör kullanan kitlerin ön plana çıkması gerekiyor.. 1 Yorum bağlantısı
Talip Eren 17 Nisan 2009 Paylaş 17 Nisan 2009 bizimkiler cacık mı kalıyo şimdi Mustafa bey kit için BRC demişsiniz.bildiğim kadarıyla BRC nin enjektörleri 2 ms hızında yani piyasadaki iyilerden .bahsettiğiniz devirlenmedeki duraksama için şöyle bir örnek vereyim,arabayı ilk aldığımda lpg de iken ani hızlanmalarda bi ara isteksizlik olup sonradan açılma oluyordu,sebebi emme manifoltundan ince bir hortumla vakum alınıp T bağlantı ile hem lpg ecusuna hemde regülatöre(buharlaştırıcı)bağlantı yapılmıştı,bir çeşit map sensörü görevi yapıyor.bu hortumun T bağlantıdan ecu tarafına gideni yerinden çıkmış,hortumu yerine taktık müthiş serileşmişti araba,duraksama falan kalmadı.ecu vakumu okuyamadığı ve regülatöre giden vakumda T deki açık yerden dolayı zayıfladığından LPG basıncı zayıf kalıyordu.sizinkide belki benzer bir sorun olabilir. Yorum bağlantısı
Talip Eren 18 Nisan 2009 Paylaş 18 Nisan 2009 Bunlarda diğer enjektörler... vidalı değil,metal klipsler tutuyor.ince bir tornavida ile hepsini çıkarıyoruz.dikkatli çıkarmak lazım yoksa fırlayıp kaybolabilir,bitanesini epey aradımda... enjektörün giriş-çıkış kısmını gövdeden ayırıyoruz... diyaframı çıkarıyoruz. tam orta kısımda küçük bir yay var,o yayı kaybetmemeye azami özen gösteriyoruz... işaretli bölgeleri temizliyoruz. aynen söktüğümüz gibi topluyoruz.üst kısmı yerleştirirken önce arka kısmını oturtursanız daha kolay olur.. klipslerin sökerken gevşemiş olma ihtimaline karşı bir miktar daraltıyoruz. pense yardımı ile klipsleri yerlerine oturtuyoruz,yerine rahat geçiyorsa gevşemiş demektir,gerekirse biraz daha daraltılmalı... işlem bitti,eğer istersek alyan anahtar ile açıklığını aynı diğer tip enjektördeki gibi ayarlayabiliriz... Yorum bağlantısı
Akif Özkan 29 Mart 2010 Paylaş 29 Mart 2010 2 milisaniye de açılıp kapanma yapan enjektör 3000dev/ dk ya kadar hızlanabilir diye bir kaba hesap yaptım. İşte burada; enjektör gerçekten enjektörmü sorusu akla geliyor ve gerçekten enjektör kullanan kitlerin ön plana çıkması gerekiyor.. Evet abi.Teknik olarak destek bekliyoruz.Enjektörlerin açılıp kapanma hızlarını ben nette bulamadım.Selamlarım : ) Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 30 Mart 2010 Paylaş 30 Mart 2010 Mertol abi iyi anlıyordu bu lpg enjektörlerinden.halen üyemi değil mi bilmiyorum.İş yeri olarak 200 mt mesafede çalışıyoruz ama daha tanışamadım.Görürse anlatır yine enjektör meselesini.birde bu enjektörleri ne ile temizlemek gerekir.aklıma yatarsa bende bi temizlemeyi düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Recommended Posts