Muharrem Ersin Başaran 1 Ocak 2012 Paylaş 1 Ocak 2012 Talip Eren bey çok teşekkürler. Enjektör temizliğini anlatımınız çok iyi olmuş.Açtım temizledim.Arabada büyük değişim var.Sirkleme olayı gaz kesme olayı ortadan kalktı. Yorum bağlantısı
Ramazan Kaya 18 Mart 2012 Paylaş 18 Mart 2012 Selam yeni bir konu başlığı açmak istemedim , araçta voltran marka sıralı lpg var sizlere sorum bu sistemi söküp atiker taktımayı düşünüyorum ,sadece beyin ve sıcak suyun olduğu yer aklıma gelmiyor o iki parçamı değişecek yoksa komplemi sökülmesi gerekiyor . Birde bugün farkettim lpg deposunda gazın miktarını gösteren göstergenin olduğu yerde soketli kutu gibi bir şey var bunun ısındığını farkettim cok azda olsa bu normalmi sorunmudur ? Yorum bağlantısı
Talip Eren 20 Haziran 2012 Paylaş 20 Haziran 2012 Sorulalı epey olmuş ama cevaben,ben voltran dan zavoliye geçerken sadece tank kaldı,gerisi tamamen değişmişti. Yorum bağlantısı
Yasir Uslan 8 Şubat 2013 Paylaş 8 Şubat 2013 2 milisaniye de açılıp kapanma yapan enjektör 3000dev/ dk ya kadar hızlanabilir diye bir kaba hesap yaptım. Evet abi.Teknik olarak destek bekliyoruz.Enjektörlerin açılıp kapanma hızlarını ben nette bulamadım.Selamlarım : ) Konu eskimiş ama lazım olan olursa diye düzeltme ihtiyacı hissettim. 3000 devirle dönen motor için iki enjeksiyon arasındaki zamanı hesaplamak için 3000/60=50 tur/sn 1/50=0.02=20ms motorun bir tur için harcadığı süre, 4 zamanlı motor 2 turda bir yakıt aldığı için bu süreyi 2 ile çarparsak 20*2=40ms iki enjeksiyon arasındaki geçen süre. 4 zamanlı motor bu sürenin 1/4'ü kadarını hava yakıt karışımını silindire doldurmak için kullanır. 40/4=10ms Bu süre içinde lpg enjektörleri gerekli yakıtı silindire veremezlerse enjeksiyona devam ederler. Silindire giremeyen yakıt manifolta birikir, sonraki çevrimde hava ile birlikte silindire alınırlar. Enjeksiyon süresi motor 2 tur aralığını geçmez ise sorun olmaz. Geçerse enjektörler sürekli açık kalsa bile ihtiyaç olan yakıtı motora besleyemediğinden, motorda yığılmalar, titremeler başlar. Bir süre sonrada fakir karışım nedeniyle motor arıza ışığını yakar. Piyasada valtek ve kopyaları şeklinde bol bulunan enjektörlerin yetersiz regülatör basınçları ile beraber en sık karşılaştıkları durum budur. Piyasada japon keihin enjektörler 2.5ms den sonra düzgün çalışmaya başlarken valtek benzeri enjektörlerde 3.5-4.5 ms'den sonra düzgün yakıt verebiliyorlar. Motor sıcakken yapılan kalibrasyonlarda gaz sıcak olduğu için enjeksiyon süresi uzuyor, dandik enjektörlerde rolantide pek sorun olmuyor. Soğuk havalarda ilk çalıştırmada motor ve regülatör tam sıcaklığa ulaşmadan, enjeksiyon süresi gazın yoğun olmasından dolayı daha da kısalıyor. Bu kadar kısa sürede açılıp düzgün yakıt veremeyen bu enjektörler, soğuk havalarda ilk gaza geçmede stop etme, sallantılı çalışma gibi sorunlara sebep oluyor. Kısaca bir özet cümlesi : Yavaş enjektör ya iyi rolanti verir üst devirlerde tıkanır ya da tam tersi. Başlarken bu kadar detaylı yazmayı düşünmüyordum ama, bu sorunlar her lpg kullanıcısının ve servisinin başına geldiği için bildiğim kadarıyla anlatmak istedim. 2 Yorum bağlantısı
Hakan Ulutaşlı 26 Nisan 2013 Paylaş 26 Nisan 2013 bende de maalesef vogas var. şu an atiker enjektör ve atiker filtre kullanıyorum. aenjektör de problem var. enjektöre fiyat olarak 175 dediler. tüm sistemin atiker olarak değişmesi ise 750 tl. tüm sistemin değişimi için ne dersiniz. bir de benim araç mk2 mondeo 2000 otomatik için uygun kit hangisi olabilir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts