İçeriğe Yönlendir

Dizel Motorlar İçin Yakıt Katkısı ve Kullanım Sonrası İzlenimler


Ayhan Şentürk

Recommended Posts

İ.Göksel Yaman
İlteber bu tip katkılar kalitesiz yakıt kullanınca işe yarıyor. Bence fuzuli olur.

Sessizlik konusundaki yorumlar dikkatimi çekti, Psikolojik olabilirmi diyede Aklımada gelmedi değil

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Cc ile veya baska yolla temızlenen motora her 10.000 km de 1 konulmalıdır ben bu urunu temızletılmıs makınamda her 10 bınde 2 sıse olarak depoya koyuyorum cok memnunum dızellerın en buyu sıkıntısı olan ve cogunlukla connect te gorulen enjektor arızalarında ornek olarak 2.200 devırde kesıklık yapan araca 2 sıse uyguladıgımızda 200 km xonra sorunun yok oldugunu hem musterı beyanı ıle hemde test ederek gorduk suan lıderler ford osman ustaya da sorsan sen hıc wurth ıle arac kurtardınmı dıye sana dırek anlatacaktır kac arac kurtardıgını Iltebercım

mesajı telefon ıle yazıorum hata olabılır bılgınıze.

Çok faydalı ama 2 şişe o depoya fazla değilmi, galiba 80 lt. lik depoya kadar 1 şişe idi.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Arıza durumunda 1 depoya 2 şişe Konulabilir Sıkıntı yok %80 Kesiklik Yaptıran Arızayı Yok edecektir .

Normal Kullanımda ise :

2 şişe Kullanımı 10.000 km dahilinde Herhangi bir km de Kullanılması Bakımından Belirttim ben Bakıma girip çıkıyorum 1 tanesini depoya döküyorum ceyrek depo Kaldığında 2 şişeyi koyup Fulleyip 2 depoda da Katkı ile geziyorum Sorun Yaşamazsınız Yakıtlarımız Okadar Karışıkkı bazen %10 sulu mazot aldığımı biliyorum Onun için Her bakım en az 2 depoda 2 şişe Katkı kullanılmalı BERNER ve WÜRTH ilk tercihim .

Anladım, bende sürekli 10.000 de bir kullanırım, sadece bir depoya aynı anda 2 şişe koydun sanmıştım, peşpeşe de sorun olmaz, hatta belli oranda aldığın litreye göre sürekli de kullanılabilir, dizelcilere tavsiye ederim, sürekli bu katkıları kullansınlar...

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ali Cihangiroğlu

Bugün wurth aktif marketten temizleyici katkıyı aldım, öğrendiğime göre wurth dozajı arttırmış, yeni düzenleme yapmışlar, artık bir şişesini 30-50 lt. arası mazota ilave edecekmişiz, eskiden "En az 20-30 litre mazot, yakıt tankında bulunmalıdır" yazardı, etkisi süper, ben 20.000 km de bir kullanırdım, bu km yi yaptıktan sonra kullanmaz isem araba 600-700 km kadar hiç durmadan uzun yol yaptığında giderken ayağımı gazdan çekince araç öne doğru yığılma yapardı, kullandıktan sonra bir 20.000 km daha rahat ederdim, şimdi kullanım sıklığını 10.000 km yaptım, sonuç harika, arabam 93000 de CC yapayım dedim, bir sürü yerle konuştum risk olduğunu görünce vazgeçtim, enjektör yarı ömrü geçtikten sonra azda olsa bozulma riski var, CC direk uygulandığından riskli, zaten 150.000 km hiç CC yapılmamış araca uygulanmamsı gerektiğini Fatih bey bile diyor, CC yapılacaksa ya araç düşük km de ise düzenli yapılacak yada hiç yapılmayacak, bizim durumumuzda wurth 10.000-20.000 km aralığında dolu depoya konularak kullanılmalı, sonuç süper, araba bariz rahatlıyor gerçekten.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Servet ilk defa galiba sana katılamayacağım. 5 yıl 307 de kullanıp arabamı sattım satmadan önceki dönemlerde enjektörlerim hep "ilk günkü gibi" ifadesiyle anıldı Bosch servislerde.Hala 207 de 5 yıldır,Focus ta 2 yıldır 15k km de bir kullanırım.Çekişde artma sessizlik gibi bir doneye sahip değilim çünkü sıfır araçta kullanmaya başladım hep o yüzden ilk gün kullandığımda neyse hala o arabalar ;)

Abi sen bana katıl :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Yani ne diyorsunuz, ise yaramazmi yani bu wurth, bu arada adi katki ama CC ne ise buda ayni bence, ayrica yuksek km de CC nin enjektor icin sakat oldugunu soyluyormus Fatih bey, bu ise depoya dusuk dozda katilarakta kullanilabilyor, benim hosuma gitti gercekten, hem bunu kullaninca uzun yolda gaz kestigimde meydana gelen yigilma 20.000 km kadar yok oluyor, demekki aldigimiz yakit ne marka olursa olsun uyduruk birseyler var, adi 10 ppm dizel ama hicte boyle degil sanirim. Ustelik bakimlarida cok iyi yapiyorum.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ali Würth ile yıllardır çalışırım ve bu katkılar 12'li kolilerde eşaniyon olarak gelirdi. Forklift motorunda iyi çünkü ne üdüğü belli olmayan yakıtlar kullanılır ancak araçlarımızda + hiç fayda sağlamadı. Zararıda yok.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Ben Can'a katılıyorum. Manifolt kurumdan temizlendikten sonra düzenli kullanılırsa kurumu temizlemede faydası var. Yoksa kurum tutmuş bir manifolta n ekoyarsan koy enjektörler belli bir süre tıkanıyor, ondan sonra fiskiye sesi gibi şakırdamaya başlıyor :blink:

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
İbrahim Açıkbaş

arabamı 100.000de aldım, 110.000km civarı cc yaptırdım. çok bi fark hissetmedim egsoz kokusundaki gariplik dışında. şimdi 138binde. ccnin 50-60bin kmde bir yapılabilecği söylenmişti. benim durumumda önerileriniz nedir?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Önceki sahibi yaptırmış olabilir, veya hangi ürün kullanıldı ise , faydası olmamış olabilir.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Kilometren enjektörler için kritik seviyeye yaklaşmış, 150.000km den sonra CC yi yaptırma, yada yeni enjektör takımı alıp öyle yaptır, sonrasında enjektör değişmen gerekebilir, benim nacizane tavsiyem, sürekli olarak her 10.000 km de bir wurth enjektör ve yakıt sistem temizleyici (katkı değil) kullanman, başka bir şeye gerek yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Açıkbaş

şimdi yeri geldi galiba:

son 10 gündür, sabahları ilk çalıştırmada motor, 5sn 900rpmde çalışıyor sonra biranlık 1000rpm çıkıveriyor ve geri 900rpme iniyor, bu devir değişmesi anında araçta hafif bir tireme oluyor ve motordan acayip bir şakırtımsı ses geliyor, bunu 3-4km devam ettiriyor, hareket halinde fark edilmiyor, arada kırmızı ışıkta beklerken yine fark ediyorum.

geçen gün iş çıkışı ilk çalıştırmada da yaptı. bütün gün ağustos güneşinin altında beklemişti.

servis sözlü anlatımından enjektörlerin ayarının bozulmış olabileceğini, mesafelerinin değişmiş olabileceğini, kirlenmiş olabileceğini düşündü. cuma akşam servise bıraktım, cmt sabah başka araçla servise gittim birlikte çalıştırdık ama araba normal çalıştı sorunu göremediler. Sonra birde cihaza bağladılar ama bununla ilgili hata vermedi. sıcaklı sensörü ve modülle ilgili bir hata verdi.

Zaten bayadır dış sıcaklık sensörüm yaz sıcağı olmasına rağmen ekranda eksi değerler veriyor ve ardından ---oC göstermeye başlıyordu. Çoğu kez ilk çalıştırmada bile ---oC gösteriyordu. arada bir aracın altından ulaşmaya çalışıp yerinden oynatır veya yerini değiştirirsem bir süre doğru rakamları gösteriyor ve sonra yine sapıtıyor. (Yeri yamponun arkasında sağda)

Bazen bu durumda kar ışığı da kırmızı yanıyordu. Ama gariptirki her---oC oluşunda kırmızı kar ışığı yanmıyor.

Nitekim bu yaz klimam da aklına estikçe soğuttu, estikçe kokpresörü açmadı yada yol da kapattı aklına esincede yine çalıştırdı. klimanın soğutma yapmadığı anlarda sadece kırmızı kar ışığı yanıyordu. Fakat rakam göstergesi soğuturkende, soğutmazkende hep ---oC idi.

Ben de aracın dışarıyı çok soğuk olarak algıladığı ve kırımızı kar ışığı yandığı anlarda, klimayı 16oCye fanı maximuma açsamda, kompresörü devreye almadığı fikrine vardım.

Acaba ilk çalıştırmada da araç/ecu/modül havanın çok soğuk olduğunu düşünüp motor devrinde bu oynmalara titremeler neden olabilirmi?

yoksa bu devir oynaması ve titreme enktörlerdenmi kaynaklanıyor?

yoksa daha farklı bir sorunmu var?

(servisin elinde sensör olmadığı için en azından klima için deneme yapamadık)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

klima 4 derecenin altındaki sıcaklıklarda kompresörü çalıştırmıyor. Sanırım sıcaklık sensörünü değiştirince bu durum düzelecek.

Yorum bağlantısı
İbrahim Açıkbaş

Fordtalk.com ve wikiford'daki mesajlara göre klimayı sadece kabin iç sensörü ve ön cam altındaki güneş/ışık sensörü kontrol ediyor diyorlar, dış sıcaklık sensörünin esas olarak cam/ayna vs rezistanslarını kontrol ettiği, birde motor suyu fan/radyatör gib kontrollere kaıldığı söyleniyor.

klima kompresörünün gidip gelmesi için:

- iç sensör arızası

- gaz eksikliği nedeniyle yüksek basınç sibobunun devreyi kesebileceği

- klima kavraması/debriyajında (clutch) sorun olabileceği

-fanın arızalı olabileceği vs söyleniyor.

ben farklı düşünüyordum ama mantıklı geldi..

MK3ün ilk modellerinde otomatik klimalar= EATC için self-control yapılmasını anlatmışlar: ben bir türlü giremedim belki sonraki modellerde kaldırmışlardır:

1-off ve aşağı fan tuşuna aynı anda 2sn bas

2- hemen ardından 1.5 sn AUtO tuşuna bas

3-sonra ekran animasyonu gelir

4-sonra varsa arıza kodları 2 şer sn sırayla yanar

5-EATCyi resetlemek için defrost tuşuna (max/buğu çözme) bas.

Ayrıca menüye girdikten sonra AUTO yerine farklı tuşlara basarak farklı fonksiyonlarada ulaşılabiliyor.

Bu sitelerde bütün fürdların motor sensör klima vs. bütün hata kodlarıda var.

inglizce orjinali:

Activation of self-diagnosis

On the E(A)TC module, PRESS the "OFF" and "FOOTWELL" buttons simultaneously for at least 2 seconds, then PRESS "AUTO" within 1.5 seconds.

(you do have to press them pretty quickly, i kept holding the buttons etc and then pressing the buttons, and i ended up shoving into auto mode, so i just did it mega quick and it worked)

Diagnosis mode can be stopped at any time by PRESSING any button on the E(A)TC module.

The self-diagnosis which then starts lasts a few seconds. An animated display appears in the E(A)TC display during this time. Any faults found are displayed in the form of trouble codes.

Example: First of all, "93" flashes for 2 seconds, then "42" flashes for 2 seconds - DTC 9342. If no faults are stored, then all of the segments in the display are actuated.

Note: If the "DEFROST" button is pressed to end the diagnosis mode, all DTCs in the fault memory will be deleted!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Açıkbaş
(düzenlendi)

Ben bu işi anlamadım:

bugün mondeomun morotunu yıkattım, sadece toz birikmesi vardı.

arabayı aldım birde ne göreyim dış sensör bir güzel çalışıyor. daha öncede gidip geldiğini anlatmıştım.

galiba sensör ölmemiş, şimdi iyice fiziksek bir bağlantı hatası olduğu fikrim güçlendi.

budurumda klimakompresörünün (soğuk hava üflemesinin) gidip gelme nedeni olarak direk klima ile alakalı nedenlere yönelmek gerekiyor galiba.

klima kontrolü ve bakımı için işin içindeki ustalarımız ortalama fiyat söyleyebilirmi?

tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Özgür Dirim Özkan

Arabayı aldığım zaman ben de heves edip katkı koymuştum, sonra bacanaktan fırça yemiştim. Ankara'da bir dizel servisçisi de benzer şeyler söyledi.

Yanlış anlamadıysam, Mondeo enjektörler çok kaliteli malzemeden yapıldıkları için zaten psilik tutmaları zor oluyormuş. Kullanılan katkı malzemesi bujideki seramik parçaların aşınmasına neden olurmuş. Çok iyi yakıt kullanmak önemli. Mümkünse, uzun yol haricinde tabii ki, hep aynı istasyıondan yakıt alın.

Hatta, yakıt aldığınız istasyonundan pet şişeye veya saydam bir platik bardağa çok az yakıt doldurtun. Kokusu ve görüntüsü yakıtın kalitesini belli eder.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Enjektr sağlamlığı falan kar etmez bence, kurum tutmaz olayı hadi bi derece doğru diyelim, motor zaten kurum tutmaya başladıysa her yeri tutuyor, ben şöyle yaparım, arab yeniyse düzenli wurth kullanın sorunsuzca yıllarca binin, eğer eskiyse, 100.000 üstü hata 150.000 lerdeyse yapacak birşey yok, ne wurth ne cc ıdım işe yaramaz, ancak kısa süreliğine enjektörü rahatlatır, motor açılmadan temzilik yapılmadan cilloğ gibi olması imkansız, ya düzenli kullanacaksınız bunları yada çok km li araçta söküp temizlik yapılacak, zaten 150k civarı km de araçlarda özellikle CC yaparsanız enjektör takımınızı yanınızda hazır etmeniz lazım, benden söylemesi :good1:

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mehmet Varal
(düzenlendi)

Merhabalar

Geçen gün dizel yakıt almak için Opet'e gittim. Yakıt alırken pompacı, enjeksiyon temizleyici ister misin diye sordu.Hiç denemediğim için yakıt deposuna koydurmadım. Fiyatı 20-25 lira gibi bir şeymiş. Opet'ten alıp veya başka bir yerden alıp yakıt içine koyup kullanan arkadaşlar var mı? yararını gördüler mi?

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Çağlar abi hep derki;" depoya konan şeyden haz etmem."

Bende hiç koydurmadım...

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Opetin yakıtı çok bozuk ki peşinen katkı satıyor... :D Würt yada arexons deneyebilirsiniz...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ticaret, potansiyel müşterinin olduğu yerde her türlü ürün pazarlanabilir, Opet pazarlıyor diye 10 numara işe yaracak demek değildir, zaten bunlar kiosk ürünleri, Opet ile bir ilgisi yoktur, sigara/su/sandviç gibi.

Yorum bağlantısı
Ali Eren

Opet'in değil de wurth ve benzeri kaliteli ürünler işe yarar diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Ümit Atmaca

Ben, serviste motor ustasına sormuştum; arada bir depoya dizel yakıt katkısı koydurayım mı diye gerek yok dedi. Ama ikilemde kalıyor insan; acaba koydursam ilerleyen zamanlarda motoruma zarar verir, masraf açtırır mı diye endişe ediyor insan. Bazenleride dışarıdan duyduğum kadarıyla çok faydası olduğunu söyleyenler de var ama ben yakıtımı alıp, istasyondan bir güzelce uzuyorum. :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Servis ustası başına neden bela alsın, dedi ki şunu tavsiye ederim, olacağı tuttu 2 ay sonra bir arıza çıktı, boşuna başına iş almaz mı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...