Yunus Gülşen 1 Aralık 2006 Paylaş 1 Aralık 2006 (düzenlendi) benim araçta düşük hızlarda trafikte yavaşlarken soyle bir sıkıntım oluyor mesela 90 la giderken kopruye yaklaşınca trafik sıkışmaya baslıyor ve mesela hızımı biraz alatıp once 4 e sonra 3 e atabiliyorum fakat daha da yavasladığımda iş karışıyor 2. vitese geçebilmek için mutlaka en fazla 20 civarı ile gitmem gerekiyor daha da yavaşlarsam 1. vites için ise mutlaka durup tekrar hareket etmem gerekiyor, hiçbir hızda 1 e tekrar geçmiyor (zorlarsam tabi geçio o ayrı) bende gneelde durmadan debriyajla 2.vitese takıp gazı yedirmeye çalışıyorum bikaç saniye sürüyo tabi ve 2. vitesi 1000 devirde falan kavramış oluyorum bundan bikere daha bahsetmiştim ben bu aracın vites aralıklarına birtürlü alışamadım hızlanırken hersey cok güzel ama yavaşlarken cok can sıkıyor bu durumu bi analiz ederseniz sevinirim doğrusu nedir, zararı nedir normali böylemidir bu aracın 1 Aralık 2006 tarihinde Yunus G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cansel Kansu 1 Aralık 2006 Paylaş 1 Aralık 2006 şanzman yağı ısınmadan mı oluyor bu zorluk yoksa sürekli mi. ps. motor soğutma suyu ısısı şanzman yağı ısısının bir göstergesi değildir. Yorum bağlantısı
Erkan Özengin 1 Aralık 2006 Paylaş 1 Aralık 2006 Diesel araçlarda bildiğim kadarıyla bu durum normaldir 1. vites sadece kalkış için kullanılır.Çok düşük devir olduğu için herhalde. Benim aracımdada aynı durum söz konusu o yüzden yavaşlamam gerektiğinde genelde 1. vitesi kullanmam 2 den direkt olarak boşa alırım. Bundan önceki aracım 1992 model Mazda E 2200 dü aracı galeriden sıfır alıp 2005 yılında satmıştık bu zaman zarfındada ben birinci vitesi sadece kış aylarında kalkmak için kulandım zaten dediğiniz gibi 2 den 1 e atmak imkansızdı. Yorum bağlantısı
Yunus Gülşen 1 Aralık 2006 Yazar Paylaş 1 Aralık 2006 (düzenlendi) işte bazen öyle bi an geliyorki trafikte 10-20 arası boşta salınırken yol akmaya baslıyınca durup tekrar 1 e takmaktansa gazı zorla 2 ye yedirmek zorunda kalıyorum bayıla bayıla şanzman yağı ısınmadan mı oluyor bu zorluk yoksa sürekli mi. ps. motor soğutma suyu ısısı şanzman yağı ısısının bir göstergesi değildir. valla cok dikkat ettiğimi söyliyemem buna ama surekli boyle gibi yakın bi arkadaşımdada 206 hdi war içinde aynı motor war 2 aracında ama onun anlattığına gore 1e atabiliyormus 1 Aralık 2006 tarihinde Yunus G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erdem Delibaş 1 Aralık 2006 Paylaş 1 Aralık 2006 Bazen benim aracımda da oluyor, araç yürür haldeyken 1. vitese geçmiyor.. Bende 1. vitese hafiften bastırırken biraz gaz veriyorum sorun kalmıyor.. Yorum bağlantısı
Yunus Gülşen 1 Aralık 2006 Yazar Paylaş 1 Aralık 2006 Erdem bey; gaza basınca ne değişiyorki, sonucta köküne kadar debriyaja basıyoruz? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Aralık 2006 Paylaş 1 Aralık 2006 Erdem bey; gaza basınca ne değişiyorki, sonucta köküne kadar debriyaja basıyoruz? Siz Erdem'in dediğini yapın, ozaman hızınız uygun olursa debriyaja basmadan bile geçer.. Yorum bağlantısı
Yunus Gülşen 1 Aralık 2006 Yazar Paylaş 1 Aralık 2006 (düzenlendi) nasıl yahu yeni başlık açmıyalım sonra şanzıman neden elimde kaldı die 1 Aralık 2006 tarihinde Yunus G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cansel Kansu 1 Aralık 2006 Paylaş 1 Aralık 2006 Erdem bey; gaza basınca ne değişiyorki, sonucta köküne kadar debriyaja basıyoruz?gaza basınca deviri yükseltiyor ve synchromatchlerin(senkromeç) işini kolaylaştırmış oluyorsun. iki dişliyi birbirine senkron etmeden birleştirirsen gacırtı duyarsın. o iki dişlinin devir farkı ne kadar fazlaysa synchromatch o kadar zor yapar işini ve vitese takmak için fazla güç kullanman gerekir. oysa iki dişli biribirne senkronsa zaten debriyaja basmadan bile vites değiştirebilirsin. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Aralık 2006 Paylaş 1 Aralık 2006 Yunus Bey, Ara gazı vermek diye bir tabir vardır.. Duymuşunuzdur.. Ara gazı vermekteki amaç, Motor ile Vites kutusunun hızının bir birine denk getirilmesidir.. Motor devri ve vites kutusununu hızı denk gelirse, debriyaja basmadan bile vites geçer.. Ama bunun burada anlatılması zor, bunu uygulamalı yapmak lazım.. Erdemin kasdettiği budur.. Yorum bağlantısı
Yunus Gülşen 1 Aralık 2006 Yazar Paylaş 1 Aralık 2006 tamam anladım neden bahsettiğinizi ben ilk cevabınızda mübalağa ve tezat sanatlarını kullandığınızı sandım bi uyguliyim bakiim sonucun resmini cekmek gerekmez inşallah Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Aralık 2006 Paylaş 1 Aralık 2006 bi uyguliyim bakiim sonucun resmini cekmek gerekmez inşallahBugüne kadar benim arabada resmini çekecek bir durum oluşmadı.. Bunu yaparken garç gurç sesleri duymamanız lazım.. Duyarsanız bi terslik var demektir.. Yüklenmeyin.. Bunu denemek ve öğrenmek istiyorsanız; 1. ve 2. vitesle değil 4. ve 5. vitesle başlayın.. Yorum bağlantısı
Yunus Gülşen 1 Aralık 2006 Yazar Paylaş 1 Aralık 2006 valla serviste napıyolarsa 1 hafta falan ilk gunki gibi oluyor burdan birisi vites kutusu yağını değiştiriyo olabilirler demişti bidahakina bakıcam ama eskidikce kötüleştiği kesin Bugüne kadar benim arabada resmini çekecek bir durum oluşmadı.. Bunu yaparken garç gurç sesleri duymamanız lazım.. Duyarsanız bi terslik var demektir.. Yüklenmeyin.. Bunu denemek ve öğrenmek istiyorsanız; 1. ve 2. vitesle değil 4. ve 5. vitesle başlayın.. tamamdır :tap: Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 1 Aralık 2006 Paylaş 1 Aralık 2006 Siz Erdem'in dediğini yapın, ozaman hızınız uygun olursa debriyaja basmadan bile geçer..+ben. 1 haftada alıştım eski balatayla. Şimdi hepsini yeniledim ama debriyajı sadece kalkarken ve çok zorda kalınca kullanır oldum. Zararlı mı.Ben bilmez. bi baskı balata maliyeti milyarı görüyor.Bi daha eskimesin. Yorum bağlantısı
Cansel Kansu 1 Aralık 2006 Paylaş 1 Aralık 2006 synchronmatchlere daha çok yük bindiriyorsun. balata eskitmicem derken şanzmanı açtırmayasın. zarar görünce vites geçişlerin ayağın debriyajda da olsa gacırdamaya başlar. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Aralık 2006 Paylaş 1 Aralık 2006 synchronmatchlere daha çok yük bindiriyorsun. balata eskitmicem derken şanzmanı açtırmayasın. zarar görünce vites geçişlerin ayağın debriyajda da olsa gacırdamaya başlar.Cansel Bey haklı arkadaşlar.. Bu işin olabileceğini bilin ama uygulamayın.. Mutlaka az yada çok zarar verecektir.. Burda anlatılmak istenen; bir ara gazı ile viteş geçişlerinin yumuşayacağı ve neden yumuşadığının anlatılması idi.. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 1 Aralık 2006 Paylaş 1 Aralık 2006 Bi o açılmadıydı,onu da açarız,görürüz ne varmış içinde gözümüz gönlümüz açılır. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 2 Aralık 2006 Paylaş 2 Aralık 2006 1. vites sadece aracı hareket ettirmek için kullanılır,hareket halinde iken 1. vitese geçer ama genelde tüm araçlarda zorlanır ben sadece çok dik yokuşlarda 1. vitese geçiyorum.2. vites de motor devrine göre zor geçebiliyor bazen. Yorum bağlantısı
Yunus Gülşen 2 Aralık 2006 Yazar Paylaş 2 Aralık 2006 ara gazı verilince gerçekten çözülüo sorun biraz hassas bi sağ ayak gerekio okadar Yorum bağlantısı
Can Karacaer 2 Aralık 2006 Paylaş 2 Aralık 2006 İlk bir hafta her vites küçültüşünüzde yapın, sonra ayak alışkanlığı olacak zaten... Ayrıca vites geçişleri de eskisi gibi silkelemeyecek, çpk daha yumuşak olacak... Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 28 Mart 2007 Paylaş 28 Mart 2007 arkadaşlar size kendimden bir örnek vereyim. istediğimde hic debriyaj kullanmadan vtes deiştirip bacak bacak üstüne atıp sadece gaz pedalıyla herşeyi ayarlıyabiliyorum.buda şöyle oluyor. 2 vteste hızlanıyorum ,3000 devire kadar getirip gaz pedalını sabitliyrm ve şanzımanda yük kalmıyor.yük kalmayınca vtes kolaylıkla debriyaja basmadan cıkıyor. 2 de 3000 devir yapıp hızım mesela 50 ye geldi. 3 e atsam devir ne olacak? 50 km hız ile devir 2000 devire düşecek. işte ben debriyajı kullanmadan gaz pedalıyla motoru 2000 devire getiriyorum ve vtes koluna hafif dokunarak 3 e giriyor.biraqz daha hızlanıp yine gazı 2000 devirlere düşürerek bi vtes daha yükseltiyorm. aracın şanzımanını hız oranlarını vtes uzunluklarını iyi tanımak gerekiyor. gelelim asıl konuya. 1. vtesle 15 ile giderken motor 1500 devirde varsayalım.işte 15 ile boşta giderken arac 1 vtese girmiyorsa gaz pedalı ile deviri 1500 lere getirip debriyaja basıp tekrar takmayı deneyin. kolay bir şekilde girmesi gerekiyor.. gaz pedalıyla motora aracın hızına göre uygun deviri yaptırıp vtesleri kolay bir şekilde gecirebilirsiniz. ben arac kullanırken debriyajı yinede herzaman kullanıyorum ama debriyaja basmama rahmen yinede gaz pedalıyla uygun deviri ayarlıyorum ve devriyajı saldığımda arac hic sarsılmıyor.bu şekilde debriyaj balatasına hic bir ani yük binmiyor.sürtünme olmuyor. ömrüde kat kat uzar. Yorum bağlantısı
Halil Gümüş 28 Mart 2007 Paylaş 28 Mart 2007 Ne vitesmiş arkadaş! Hanım sayesinde otomatikle tanıştık, atıyorum D'ye bakıyorum işime Yorum bağlantısı
Recommended Posts