İçeriğe Yönlendir

Egzoz Sistemi Ile Ilgili Her şey


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Yusuf Pehlivan

Değerli arkadaşlarım, sanırım sizin için basit bir sorum var: Focus'umun manifoldunda yırtık varmış, bu yakıtımı çok etkiler mi? Karışık olarak 1 litre LPG ile 7-8 km gidebiliyorum. Şimdiden teşekkür ediyorum.

Yorum bağlantısı
Guest Fehmi Bi
Değerli arkadaşlarım, sanırım sizin için basit bir sorum var: Focus'umun manifoldunda yırtık varmış, bu yakıtımı çok etkiler mi? Karışık olarak 1 litre LPG ile 7-8 km gidebiliyorum. Şimdiden teşekkür ediyorum.

Karışık olarak 1 litre LPG ile 7-8 km gidebiliyorum. Şimdiden teşekkür ediyorum.

1lt:2.02 tl

1 km:288 lira km de çok fazla

benim focus geçen ölçtügümde :125 km :20 tl uzun yol şehir içi çok mu azmı :friends:

Yorum bağlantısı
Ahmet Ertugay

Egsoz manifoltundaki çatlak, aracın çekişini etkilediğinden yakıt tüketiminide etkiler.

Yorum bağlantısı
Ahmet Ertugay
Bu gün baktım. 100 tl ye elyaflı kat iptali ( ses yapmıyor) 250 tl ye yan sanayi 2 yıl garantisi var (ama lpgli araçlara 1 yıl dedi) orjinali 1050 tl dedi (doğrudur :D ) Benimkine sağlam dedi 130 binde. İstersen söker yenisini takarız fark görürsen sende kalır yoksa esksini geri takarız dedi.

Manifoltta da kaçak var demiştiler görünürde bir şey yok ama çatlak olabilir dedi. 2 yıl garantili yan sanayi manifolt 250 tl. Spiral manifolta dahil miydi?

Spiral manifolta dahil. Benim araçta manifolta kaynak yaptırdım, şimdilik sorun çözüldü.

Egsozcuda 250 TL'ye yan sanayi manifolt vardı, dört borunun birleştiği nokta tamamen dökümden yapılmıştı, orjinalinden daha uzun ömürlü olacağını söylemişlerdi. Ancak orjinalide 250 TL civarında.

Yorum bağlantısı
Emre Bozkurt

arkadaslar 2001 focusum war seat leonda ki heders sesine bayılıyorum ve bende niyeti bozdum heders düşünüyorum biraz araştırdım ve sonradan takılması mümkünmüş.Bu konuda bilgisi olan varmı.Şimdiden teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Emre Bozkurt
Headers sonradan yapılır da ses için o para değer mi bilemedim.

400 civarı dediler.Güzel bir egzoz 250-300 tutuyor 100 lira fazla verilir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)
400 civarı dediler.Güzel bir egzoz 250-300 tutuyor 100 lira fazla verilir diye düşünüyorum.

Sanayide bükülüp kaynaklanan 76lık borular bu fiyata yapılıyor evet. Ama hesapsız kitapsız yapılan bi iş ve bence sağlıksız olacaktır.

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emre Bozkurt
Sanayide bükülüp kaynaklanan 76lık borular bu fiyata yapılıyor evet. Ama hesapsız kitapsız yapılan bi iş ve bence sağlıksız olacaktır.

bu sesi başka şekilde alabilirmiyiz peki.Bende alfa romeo vardı ve egzoz sesiyle alakasız bir ses..Yada bu işi sağlıklı bir şekilde yaptırabilirmiyiz.Bu maliyeti biraz arttrabilir sanırım.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)
bu sesi başka şekilde alabilirmiyiz peki.Bende alfa romeo vardı ve egzoz sesiyle alakasız bir ses..Yada bu işi sağlıklı bir şekilde yaptırabilirmiyiz.Bu maliyeti biraz arttrabilir sanırım.

Maliyet artar doğrudur,ama F1'deki açık filtre sesi bi corsa GSi larda var bi de fiatlarda. Hepsinde Filtre,emmeye yakın olduğu için güzel ses veriyor. Güzel bi açık hava filtresi de güzel sonuç verir bence. Egzoz manifoltundan alınacak homurtuya yakın bi ses o da.

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emre Bozkurt
Maliyet artar doğrudur,ama F1'deki açık filtre sesi bi corsa GSi larda var bi de fiatlarda. Hepsinde Filtre,emmeye yakın olduğu için güzel ses veriyor. Güzel bi açık hava filtresi de güzel sonuç verir bence.

Yakıt tüketimi olarak headers biraz daha maliyeti yüksek gibi ama filtrede headers sesi gelmiyor yani belirli bir devirden sonra filtre sesi kendni gösteriyor ama headers daha tok bi ses.Filtrede buna yakın sesi sizce f1 uyumlu hangsi verebilir.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)

Pipercross'un Velocity diye bir modeli(viper serisi) var. Ses seviyesi en yüksek ve en tok olan filtre şimdiye kadar gördüğüm. Bunu kutulu olan intake kit şeklinde olanından bi akrabamızın arabasına takmıştık. Gerçekten kulaklara şenlik bi sesi var. Biraz tuzludur ama tavsiye ederim.

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emre Bozkurt
Pipercross'un Velocity diye bir modeli var. Ses seviyesi en yüksek ve en tok olan filtre şimdiye kadar gördüğüm. Bunu kutulu olan intake kit şeklinde olanından bi akrabamızın arabasına takmıştık. Gerçekten kulaklara şenlik bi sesi var. Biraz tuzludur ama tavsiye ederim.

biraz kıllatıyorum sanki ama hem ses olucak hemde polislerle aram iyi olucak ;) tarzında birsey arıyorum acıkcası yani polis gördgüm zaman devri düşük kullanmak istemiyorum hearesı birazda bu yüzden düşünüyorum.Güzel bir filtre egzoz ile birlikte dışarıya cok yüksek bir ses veriyor.Bende kararsız kaldım acıkcası hem ses istiyorum diyorum hemde sorunsuz olsun diyorum ne takıcam daha karar veremedim headers da ısrarcıyım sanki.

Yorum bağlantısı
Emre Bozkurt
O zaman bi 400 lirayı kurban edip headers denemek lazım. :)

şu an görünenin en iyisi o gibi ama iyice araştırıp tavsiyeleri dinleyip öyle taktırmayı düşünüyorum sonucta filtre gbi değil skılnca cıkaralım.Tavsiyelerniz icin teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Onur Demir

Headersta çok önemli ayrıntılar var. Bence (varsa) kaliteli bir örnek teşkil edicek headers bulunmalı. Ona göre ölçüleri alınıp yaptırılmalı. 76mm çook gelir cihan. 51lik falan kararında olur. 51mm'nin üstüne çıkıldığı zaman alt devir falan kalmaz arabada, yığılır gitmez.

Bu arada yapılacak headers çok önemli, egzozcular boruları kıvırlarken dirsek kısımlarında potluklar veya daralmalar oluyor. 51mm diye yapılan borular 42-44mm lere kadar düşüyor. Bu da fazladan bir sıkıştırma demektir. headersten sonrasıda önemli :) orjinal egzoz boruları ve son susturucunuzun girişi kaç mm? bunlar birbirleriyle orantılı olmadıktan sonra, Yapılan bütün işlemlerin yararından çok zararı olur.

Ben kendi aracımdan örnek vereyim; 51lik fabrikasyon seramik headers( seramik olması avantaj, motoru kapattıktan kısa bir süre sonra buz gibi oluyor) 51lik fabrikasyon ara borular, Ve 63mm girişli son susturucu(51mm olsa daha iyidi tabi ama bulamadım)

Focus'un 1.6 ve 2.0 motorlarının arasında ne gibi farklılıklar var (Egzoz manifoltu, tipi ve konumu) bunu bir araştırıp bişeyler yapılabilir.

Ses istemiyorsanız; Headers+Düz boru+Temiz tok ses çıkaran orjinalden çok farklı görünmeyen ve çok ses çıkarmayan kaliteli bir egzoza ihtiyacınız var. Daha sonra Headers ve son susturucu arasına yine giriş ve çıkış mm leri değişmeyecek tarzda bir orta susturucu takılıp kararında bir iş yapmış olursunuz :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Katalatik tikali olunca arabada ne gibi belirtiler olur? Mesela yuksek devirlerde bagirma, yuksek devirlere cikma isteksizligi vs bunlar tikanmis katalatigin belirtilerimidir?

Yorum bağlantısı
Emre Bozkurt
Headersta çok önemli ayrıntılar var. Bence (varsa) kaliteli bir örnek teşkil edicek headers bulunmalı. Ona göre ölçüleri alınıp yaptırılmalı. 76mm çook gelir cihan. 51lik falan kararında olur. 51mm'nin üstüne çıkıldığı zaman alt devir falan kalmaz arabada, yığılır gitmez.

Bu arada yapılacak headers çok önemli, egzozcular boruları kıvırlarken dirsek kısımlarında potluklar veya daralmalar oluyor. 51mm diye yapılan borular 42-44mm lere kadar düşüyor. Bu da fazladan bir sıkıştırma demektir. headersten sonrasıda önemli :) orjinal egzoz boruları ve son susturucunuzun girişi kaç mm? bunlar birbirleriyle orantılı olmadıktan sonra, Yapılan bütün işlemlerin yararından çok zararı olur.

Ben kendi aracımdan örnek vereyim; 51lik fabrikasyon seramik headers( seramik olması avantaj, motoru kapattıktan kısa bir süre sonra buz gibi oluyor) 51lik fabrikasyon ara borular, Ve 63mm girişli son susturucu(51mm olsa daha iyidi tabi ama bulamadım)

Focus'un 1.6 ve 2.0 motorlarının arasında ne gibi farklılıklar var (Egzoz manifoltu, tipi ve konumu) bunu bir araştırıp bişeyler yapılabilir.

Ses istemiyorsanız; Headers+Düz boru+Temiz tok ses çıkaran orjinalden çok farklı görünmeyen ve çok ses çıkarmayan kaliteli bir egzoza ihtiyacınız var. Daha sonra Headers ve son susturucu arasına yine giriş ve çıkış mm leri değişmeyecek tarzda bir orta susturucu takılıp kararında bir iş yapmış olursunuz :)

Arkadaşlar çok yardımcı oluyorsunuz teşekkürederim fakat aracın egzoz boruları ve son susturucu kaç mm bilmiyorum.Arac 2001 model ambiante özel yapım orjinal değişeni yok egzozunda yada motorunda bunun bir standartı var ise eğer benimde öyledir.Yani fabrika çıkışı neyse şuan da o durumda.Anladığım kadarıyla 51mm lik borularla fakat düzgün kıvrılması şartıyla bu iş üzel bir egzoz ile birlikte istenilen düzeye ulaşılır gibi.Tabi işçilikde çok önemli.

width=733 height=550http://img10.imageshack.us/img10/9056/69827291.jpg[/img]

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)
Headersta çok önemli ayrıntılar var. Bence (varsa) kaliteli bir örnek teşkil edicek headers bulunmalı. Ona göre ölçüleri alınıp yaptırılmalı. 76mm çook gelir cihan. 51lik falan kararında olur. 51mm'nin üstüne çıkıldığı zaman alt devir falan kalmaz arabada, yığılır gitmez.

Bu arada yapılacak headers çok önemli, egzozcular boruları kıvırlarken dirsek kısımlarında potluklar veya daralmalar oluyor. 51mm diye yapılan borular 42-44mm lere kadar düşüyor. Bu da fazladan bir sıkıştırma demektir. headersten sonrasıda önemli :) orjinal egzoz boruları ve son susturucunuzun girişi kaç mm? bunlar birbirleriyle orantılı olmadıktan sonra, Yapılan bütün işlemlerin yararından çok zararı olur.

Ben kendi aracımdan örnek vereyim; 51lik fabrikasyon seramik headers( seramik olması avantaj, motoru kapattıktan kısa bir süre sonra buz gibi oluyor) 51lik fabrikasyon ara borular, Ve 63mm girişli son susturucu(51mm olsa daha iyidi tabi ama bulamadım)

Focus'un 1.6 ve 2.0 motorlarının arasında ne gibi farklılıklar var (Egzoz manifoltu, tipi ve konumu) bunu bir araştırıp bişeyler yapılabilir.

Ses istemiyorsanız; Headers+Düz boru+Temiz tok ses çıkaran orjinalden çok farklı görünmeyen ve çok ses çıkarmayan kaliteli bir egzoza ihtiyacınız var. Daha sonra Headers ve son susturucu arasına yine giriş ve çıkış mm leri değişmeyecek tarzda bir orta susturucu takılıp kararında bir iş yapmış olursunuz :)

Aynen durum bu abi. Emre şimdi gidip ben homurtulu tok bi ses istiyorum dediğinde adamlar ya 63mm ya da 76 mm lik borudan yapacaklar. Dediğin gibi düşük devirlerde araba bayılacak,bahsettiğim şey de buydu zaten. Benim aracın orjinal manifoldu ve orjinal egzoz borularu komple 63mm örneğin. Ben orta susturucuyu taunus 17M susturucusuyla değiştirdim,ortadan son susturucuya kadar da 76lık boru var. Sesinden bu ara pek memnunum. :) Focusun da tahminim 63mm lik borudur orjinali. Ama araştırmak lazım. Olmadı söküp bakmak lazım. :)

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Taner Dağlıgil
Nihayet "Cheater" adlı parçayı temin edebildim ve pazartesi günü lifte alıp aracıma uyguladım. Ahım şahım bi parça değil kesinlikle, sıcak silikonla kaplanmış ve etrafına ısıya dayanıklı plastik bir malzeme geçirilmiş küçük bir devrecik. Soketle sensör arasına irtibatlanıyor ve belirli bir monte şeması var (hangi kablo nereye). Soketin bulunduğu koruma sacının perçinini kırıp sacı kızağından çıkardım ve parçayı monte ettim. Güzelce bantlayıp üstüne makaron geçirdim ve tekrar bantladım. Soketi saca takıp, devreyi de sacın üstüne aldım ve sacı yerine tekrar yerine perçinledim orjinali gibi oldu. Bu arada tüm bu işlemleri yaparken ne olur ne olmaz eksi kutup başını ayırdım.

Sonuç olarak 70-80 km ye yakın yol yaptım halen yanmadı ve umarım yanmaz. Hele bi 300-400 km olsun o zaman yanmaz diyebilirim gönül rahatlığı ile. Bakalım ne olacak sonucu buradan takip edelim beraberce.

Yardımcı olan ve bilgilendiren tüm FordClubTR üyelerine sonsuz teşekkürler.

Daha öncede sorulmuş ama cevap göremedim ;)

"Cheater" adlı parçayı nereden temin edebiliriz ?

Yorum bağlantısı
İsmet Oruç
(düzenlendi)
Katalatik tikali olunca arabada ne gibi belirtiler olur? Mesela yuksek devirlerde bagirma, yuksek devirlere cikma isteksizligi vs bunlar tikanmis katalatigin belirtilerimidir?

Aynen bunlar oluyor :) + Araç yakıtında artış.. Ama buna benzer durumlar baskı balata bitincede oluyor.

tarihinde ?smet Oru tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yusuf Pehlivan

Fazla yakıyor maalesef. Arabam hem wagon hem otomatik. Sakin kullanmama rağmen yakıtı bu şekilde. Ayarlarında da her şey olması gerektiği gibiymiş. Geriye manifold kalıyor. Duyduğuma göre oralarda bir sensör varmış, egzost gazını hesaplayan... Dışarıdan hava aldığından fazladan yakıt için beyne sinyal gönderiyormuş. Çok anlamıyorum ben de. Her ustaya da güvenemiyorum tecrübelerim sağolsun:) Önce buradan sizlerle paylaşayım istedim arkadaşlar. Bu manifold hakikaten bu kadar büyük farklar yaratır mı? Yoksa başka yerlerde mi aramalıyım? ilginiz için tekrar teşekkür ediyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...