İçeriğe Yönlendir

1.6 zetec se motora turbo uygulamaları?


Özgür Yıldız

Recommended Posts

Cihan Tiftik

Superchips'in bi modülü ve egzoz uygulamasıyla 26 hp'a kadar bi gücün elde edildğini duymuştum focusta ama 600 pound gibi bi rakamdı galiba o çipler. :)

Yorum bağlantısı
Özgür Yıldız

istanbuldan 250 ytl ye Superchips marka chip buldum ikinciel fakat daha önce st de takılıymış.

Yeniden proğramlanırsa 1.6 ya da uyar demiş.

Ayrıca hafif krank kasnağıda varmış elinde.

Ama ben güvenemedim(chip in 1.6 ya uyup uymaması, ve ek olarak vereceğim proğramlama ücreti nedeniyle)

Yorum bağlantısı
Ahmet Sayılır

chip tuning olayı benzinlı araclarda 800ytl den baslıyor vesadece sizin aracınıza ozel oluyor bence araba alırken 0 almaya can attığımız gibi modifiye parcaların da da arabalarımızı dusunerek 0 parcalar takılmalı

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Tansel Yavuz

1 sene sonra konuyu hortlatayım dedim,bu konu hakkında yeni bilgiler ve fikirler varmıdır acep,zira ben kaşınıyorum bu aralar motora bir salyangoz iyi gider gibi.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Uygulayandan görme ben diyim önce o zaman,sanırım chip gerekmiyor yazılım orjinal kalacak.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Yazılım olmadan bence bu iş yalan olur. En fazla çuflar kanımca. Ama yazılımdan daha ciddi sorunlar var..

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

1 yıla kalmaz motor biter derim ben...

piston kolları incelenmesi gerek. Buna birde intercooler eklenirse baya güclü olur.

Turbo işine ya tam girin pistonları vs değiştirin, yada hic uğraşmayıp başka bir araba alın.

Bütce önemli, bitce fazla yoksa girmeyin. Sadece turboyla iş bitmiyor.Kol yatak vs hepsi gözden gecirilecek.0.3 bar zaten pek işe yaramayacak. 0.5 yapacaksınız kesmiyecek. 1 yapacaksınız film orda kopacak.. :)

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
1 yıla kalmaz motor biter derim ben...

piston kolları incelenmesi gerek. Buna birde intercooler eklenirse baya güclü olur.

Turbo işine ya tam girin pistonları vs değiştirin, yada hic uğraşmayıp başka bir araba alın.

Başka bi araba almak bence saçma olur. Çünkü bir yerden sonra o da yetmemeye başlayacak. Hem de fabrika çıkışı bi araç bence emek sarfedilmiş bi araç kadar keyif vermez insana. Ha dersen "para bol sırf hareket olsun diye ford'a biniyorum, gider lambo felan alırım" o zaman ayrı. :) 1 yılda bitsin 6 ayda bitsin bence arabadan bekleneni verdikten sonra ne kadar gittiği önemli değil. Arabadan ne beklendiğine bağlı. Arabaya ne gözüyle bakıldığına bağlı.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)
Ah ah şu turbolardan neler çekiyoruz

Aahh o turbolar yok muuu... :(

Cosworth motor+şanzıman+2,5 bar turbo+4wd= :) ya da .... neyse.. :)

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Sayılır
(düzenlendi)

turbolama hakkında genel bi bilgi vermek istedim bahıs yeniden salyongozlardan acılmısken

-standart focus motoruna turbo uygulamak nerdeyse hayal

-degismesi gereken parcalar;

1-piston ve piston kolu

2-benzin enj. benzin pompası ve benzin reg.

3-komple egzos

4-air intake kit

5-focusun motor blogu ne kadar dayanıklı bilmiyorum

6-turbo olarak bence impreza wrx turbosu yeterli 0.7 0.8 barda yurutur ve tatmın edici bi artıs saglar

7-intercooler olarak max 10lt lik evo cooleri yeterli olabilir(5,6,7 litrelik kale intercooler lar da var)

8-bujilerinde degismesi gerekiyor

9-silikon hortum seti

10-gosterge olarak da egt ve wideband mutlaka gereklı boost saati ve turbo tımer da eglenceli olur

11-yazılım farz zaten soylemıyorum bile:)

aklıma gelenler bunlar simdilik

tarihinde Ahmet Say?l?r tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Focusun 1.6 motoruna turbo uygulamak bence bu listeden çok çok daha uzun bi liste tutabilir. Gerçi işin ciddiyetine bağlı ama motor kulaklarından tutunda o kulakları tutan vidalara kadar birçok şeyin elden geçmesi gerekir bence..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

sonradan turbo takmak için 2 sayfa liste ve araç parası kadar maliyet ilavesi gerekir. tabiki doğru uygulama için. +fren+suspansiyon vs. gibi. yani ahmet arkadaşımız haklıdır

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
e yuh yani amma abarttınız ha o kadarda profesyonel değil yani

Melih kardeşim bilinçli uygulamada aracın şasinini bile güçlendirilmesi gerek. Yoksa al bi turbo çak gitsin bi de yazılımla Ayhan'ın dediği gibi "1 yıla kalmaz motoru alırsın eline."

Yorum bağlantısı
Ahmet Sayılır

turkıyede turbo taktıktan sonra aracın yuruyenını degistiren insanlar iki elin parmagını gecmeyecek kadar azdır ama degistirilmesi gereken degerlerde 700hp leri gecen arabalardır mesela ankaralılar bilir burada bir adet msupra var topspeed i 350 civari olan bi araba ve kaput yamuluyor artık o hızda mesela sasi neler cekıyor orasını gormedik:)

focus turbolamada da cok fazla abartmaya gerek yok cunku turboladıgınız zaman elde edecegımız guc yaklasık160hp ise cok buyuk bi deger degil yani ama yınede saglam durmak isteyen arkadaslar fren disk ve balatalarında ufak degisiklikler yapabilirler ama bunlar biraz daha kozmetige girdigi için ilk asamada pek tercih edilmiyor sonra sonra yavas yavas short shifter, frenler , suspansiyon degişiklikleri yapılabiliyor kı zaten turbo yaptıracak bir kişi turboya gelene kadar short shifter ve yay amortisor degişikliklerini yapmıs oluyor....:)

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Zaten 1.6 motor için ne turbo kit var piyasada ne piston ne piston kolu. Ama 2.0 ST ye uygulanmışı var galiba.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)
millet şahinle uğraşıyor ; yüzyılın spor araçı

186hp@6100d/d, 211nm @5350 d/d.. Maks.Sürat: 203km/h. Dyno sonucu. :) 0-100 ü de ben test ettim. Karfur kavşağından döndükten sonra köprü bitiminde 80,jandarma yol ayrımında 100 ü görmüştü. Yani 6-7 sn en fazla.

Cihan nerelerdesin sen yahu ne görüşür ne turbo takar olduk.

7500 km lik yağı 10k km dir kullanıyorum,fren balataları uzatmaları bitirmek üzere,baskı balata zaten ayrı bi telde çalıyor,camlar açılmıyor koltuk oynamıyor vs vs vs.. Yakındır yanındayım.. 15-20 saate sonra felan. :)

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Sayılır

OZSIR BEY

herkesin performansa bakıs acısı farklıdır kımı ferrari alır kımıde impreza alır ustune 30k para koyar ve sedan 4 kapılı bir araba ile ferrari ile dalga gecer.iki gorusede saygım vardır...

iki ay once dergiye cıkan turuncu bir turbo vti vardı ankaradan burtay diye birinin cogu parcaları kendi yaptı header sından turbo montajına kadar geceleri sanayıde gecti ve sonucta o araba iyi de olsa kotude olsa diyor kı işte bu BENIM ARABAM cunku benden bişeyler var bu arabada...

Can oncelıkle merhaba turbo yu yapacagın zaman bir telefonun yeter hemen yardımcı olurum ikinci el parca olsun sıfır parca olsun bilirsin sasmazda cevremız genıs herbişeyi buluruz:)

mehmet abi kızmadan bi dipnot duseyim proshop la organık veya inorganık hiç bir bagım kalmamıstır

Yorum bağlantısı
Ahmet Sayılır

genel olarak fiyattan bahsetmek gerekırse atmosferik bi arabayı turboya cevirmek için gereklı para 5000ytl civarı bu fiyat dusebilirde artabilirde bunlar tamamen arabanın modeli markası ve kullanımına gore degisir

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Büyük hacimde yüksek güç benim ilgimi çok gıdıklamıyor açıkcası.M suprayı gördüğümde hmm güzel evet demiştim ve 10 dk sonra ilgim başka yere dağılmıştı. Ama kuzenin sırf ilginç olur deyip turboladığı şahini 2 saat boyunca inceledim..Ben de yaparım 3 lt motora 300-350 hp verecek sistemi. Ama bi 2 lt lik motordan 700 hp alabilmek gerçekten heyecan verici bi iş bence. Tamam hadi o kadar olmasın da 1.6 lt den 200 hp alalım. Bu da günlük kullanımda insanı(!) tatmin eder kanısındayım..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...