Ahmet Sayılır 16 Aralık 2007 Paylaş 16 Aralık 2007 ozsir beyın sonuna kadar haklı oldugu bi nokta var o da su focus blogu bu basınclara dayanırmı (sahip oldugum astra gibi) cihan arkadasım msupra 350hp degil kendisi rolling de hayabusa yi gecen bi yapıya sahip:D bide 2.0litreden 700hp cıkarmak ilgi cekıcıdir ama ev sattırır adama o modifiye:D ekonomi olarak dusunuldugunde ozsir beyin 2.haklı oldugu konu swaplama işlemı yanı aynı gucu verecek buyuk hacimli motor mesela 1.6turbo yerine 2.0 atmosferik bi motor ama soyle bi durum var 1.6turbo 2.0atm yı fena gecer ha ben 2.0lıgı turbolayacam dersenız o da ayrı bi konu:) Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 16 Aralık 2007 Paylaş 16 Aralık 2007 (düzenlendi) cihan arkadasım msupra 350hp degil kendisi rolling de hayabusa yi gecen bi yapıya sahip:D Yok o örnek bağımsız bi örnek. Bildiğim kadarıyla 700+ olması lazım supranın. --- Bence önemli olan hp/ağırlık oranı. Rakama odaklanmamak gerek.. Örnek olarak da BMW 540 la bizim şahini ele alalım. 540:1751 kg/286hp. Yani ton başına 163 hp. Şahinin 860 kglik ağırlığına karşın 1.3-1.7 bar turboyla 186hp e rahatlıkla ulaştığını varsayarsak ton başına 195 hp eder. Yani roll'da napar bilemem ama kalkışta fena üzer(dü) 540ı.. 16 Aralık 2007 tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ahmet Sayılır 16 Aralık 2007 Paylaş 16 Aralık 2007 konudan ayrı bi konu ama sahındekı mod listesini cok merak ettim nasıl 1.7bar bastınız (yanlıs anlasılma olmasın dalga gecmek için degil gercekten merak ettigim için) Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 16 Aralık 2007 Paylaş 16 Aralık 2007 Megane rs ile civic 1.6 vtec turbo,megane'nın 225+bg 0-100 6.8 sn değerlerine karşın 1.6 cıvıc turbo boy boy fark atıyordu,bence de zevk için yapılıyorsa 2.0 atmosferik yerine 1.4-1.6 turbo çok daha iyi. Yorum bağlantısı
Ahmet Sayılır 16 Aralık 2007 Paylaş 16 Aralık 2007 Bu bahsetiğiniz yüksek güçler 1 yarış bilemdiniz 2 yarış ömründe olur.Yarış için yapılan modifikasyonlar hep pahalıdır hem limtlerdedir.Bize cadde tarzı modifikasyon lazım.daha az yakıt atrışı ve gürültü, yolara uygun süspansiyon ve lastikler, araç yüksekliği gibi.Benim hoşlandığım atmosferik motor type-r .2000 cc vede 200hp hemde atmosferik.Kulanmadım ama yan koltukta teste çıktım.Emme manifoltundan gelen ses motzartı aratmaz.Tam sanat eseri bir makina.Benzeride yok.Type r ye ne tür modifiye yapılır bilmiyorum kısaca.Ama araç koltukları, frenleri, aktarma organları, jantları, headersı, içindeki pedalları, akustiği ile doğuştan modifiye çift karekterli (alt devilerde ekonomi, 5500- 6000 devirden sonra ralli otomobili) bir araç vede unuttuğum biri sürü özelliği ile.Gönül bu ne diyim.Gerisi boş....Not:konu ile alakası olamayacak ama motosiklet motorları otomobil motorlarından çok daha gelişmiş vede ileri teknolojiye sahiptir.En vasat örnek 600 cc honda rr yaklaşık 120 hp güç üretir.çevirdiği devri unuttum ama en az 12500 devri civarı.Bunda daha fena örnekler var 600 cc vede 170 hp vede atmosferik motorlar var vede bunalr normal cadde kullanımı için.İnanın motosiklet motorlarını gördükçe otomobillerde bize nasıl kazık atıldığını görürsünüz.saygılarımla.. guzel yazılımlı motorların omru bir iki kullanımdan cok daha uzun olur tabi ne kadar zorlandıkları ile de alakalı ama motora ihtiyacı olanları gerektıgı kadar verirsenız evcil bi kpoek gibidir arıza cıkarmaz;) motorsiklet motorlarının omru malesef bir otomobil motorunun omrunun yanından bile gecemiyor yanı aslında kazıgı motorcular yıyor tpr, standart motoruna bile saglam turbo modifiyesini kaldırabilen gucte bi motor dayanıklılıgına sahip yani saygıyı fazlasıyla hakediyor ki etiketi de bunu saglıyor zaten:) Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 16 Aralık 2007 Paylaş 16 Aralık 2007 konudan ayrı bi konu ama sahındekı mod listesini cok merak ettim nasıl 1.7bar bastınız (yanlıs anlasılma olmasın dalga gecmek için degil gercekten merak ettigim için) Onu ayrıntılarıyla videolarıyla hatta dyno test verileriyle arşiv olarak ekleyeceğim foruma. Kuzenin işinin bitirmesini bekliyorum. Yorum bağlantısı
Ahmet Sayılır 16 Aralık 2007 Paylaş 16 Aralık 2007 Onu ayrıntılarıyla videolarıyla hatta dyno test verileriyle arşiv olarak ekleyeceğim foruma. Kuzenin işinin bitirmesini bekliyorum. merakla beklıyorum(sahin turbolama olayı herzaman ilgi ceker cunki) foruma her zaman giremiyorum baslıgı acınca bi pm atarsan hemen bakarım Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 16 Aralık 2007 Paylaş 16 Aralık 2007 merakla beklıyorum(sahin turbolama olayı herzaman ilgi ceker cunki) foruma her zaman giremiyorum baslıgı acınca bi pm atarsan hemen bakarım O zaman biraz daha meraklandırayım:durduğu yerde 3 vites burnout deyim.ya da 200 metre istemli patinaj. Sağlam kollarla güzel drift bile mümkün. Ama kilitli difransiyel ve miafiori şanzımandan sonra hidrolik direksiyonda yapılınca tam bi drfiter olacak inşallah. Yorum bağlantısı
Ahmet Sayılır 16 Aralık 2007 Paylaş 16 Aralık 2007 bence azrail melekoglu izin vermez:) Yorum bağlantısı
Ahmet Sayılır 17 Aralık 2007 Paylaş 17 Aralık 2007 biz bazı seyler mi kacırdık silinen mesaj falan mı var Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 17 Aralık 2007 Paylaş 17 Aralık 2007 aslında motosiklet motorları uzun ömürlü.yapılış amaçlarına bağlı.enduro tip ile 250 bin gidersiniz.Ama raceingle mümkün değil.Sürekli 12 bin devir çeviren bir makinaın 250 bin gitmesi zaten mümkün değil ne motosiklette ne teknede ne jetski de ne helikopter nede uçakta.bu hacimle ve bu ağırlıkta.unutulmamalı motosiklet motorları yinede otomobil motorlarından en az 5 yıl öndedir teknoloji olarak.Motorlarda yüksek torka ihtiyaç yok o yzüden turboya gerek duymuyorlar.gerekli yüksek gücü de heö egzoz hem hava alış sisteminden ve sınırsız yakıttan alıyorlar.honda 600 rr ile honda city nin ücretleri nerdeyse aynı.Birde bir motorla otomobil kadar km zaten yamazsınız, iklim izin vermez, yada sağlığınız, yada azrail izin vermez. Terbiyeli Motorsiklet Kullanıcısıysa Bişeu Olmaz.(Birde fordcular Yol Verirse Hakkına Tecavüz Etmezse ) çok merak eediyorum ya birine nasıl dikine gidersin gidip gitmeye devam edersin der biri.hangi hukuğu kullanıyorsun sen Ne Olmuş Burada Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 25 Şubat 2008 Paylaş 25 Şubat 2008 Sağolun Doruk Bey. Biraz daha Türkçenizi toparlayabilirseniz çok güzel okuyacağız. MSN Türkçesi gençliğe zararlı alışkanlık gibi yapıştı. Kurtulmamız lazım. turbo ile bit kadar aile arabası motoruyla ne uğraşırlar anlamamışımdır. macera isteyene yüksek hacim motorlar var zaten. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 25 Şubat 2008 Paylaş 25 Şubat 2008 2.0 Zetec motora uygulanmış çok başarılı turbo sistemleri de mevcut.. İşi bilmek yetmiyor bence. Konuya çok iyi hakim olmak lazım. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 25 Şubat 2008 Paylaş 25 Şubat 2008 143 olanları da varmış. Bize gelmemiş. Kim mi? Tırtların 2.0 ları.. Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 26 Şubat 2008 Paylaş 26 Şubat 2008 Atmosferik tasarlanmış bir motora aşırı besleme takmak, bilgi deneyim ve çok fazla araştırma gerektirir. İster ford olsun isterse başka marka. Çok iyi planlamadan yapılan her iş er yada geç patlar. Mondeo nezaman aşırı doldurmalı sınıfına girecek Mertol abi. İlgiyle takip ediyoruz seni. (-uz Hitaben ) Yorum bağlantısı
Okyay Pay 26 Şubat 2008 Paylaş 26 Şubat 2008 bilider sen sat onların hepsini turbosu üstünde bişey al hazır turbolunun vanasını açması daha goley Yorum bağlantısı
Özgür Temiz 22 Nisan 2010 Paylaş 22 Nisan 2010 hondalara turbo falan takiyorlar sonradan onlar nasi kaldiriyo ya bide onlara mod daha kolay diyorlar neden daha kolay mekanik acidan nasi bi farki var bilen varmi arkadaslar birde corsa opc ler var onlardada turbu var 1.6 litre zannedersem onlarda bilen var mi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Nisan 2010 Paylaş 22 Nisan 2010 Mekanikte zor-kolay yoktur. Modifikasyon modasının sırası hangi otomobilde ise, parça ithalatçıları (bir elin parmağını geçmez) o marka için ithalat yapar. Mesela, 92-2000 yıllları arası Crx-Integra kullanıyordum, yapıştırma spoiler bile yoktu, Pug 205 modası vardı. sonra Mutluhan Mugeni keşfetti bir de drift film lerinde Nissan ları gördüler, yaygın olan Honda ya mod moda oldu. Yorum bağlantısı
Recommended Posts