İçeriğe Yönlendir

1.6 zetec se motora turbo uygulamaları?


Özgür Yıldız

Recommended Posts

Özgür Yıldız

Arkadaşlar focusuma turbo takmayı düşünüyorum.

Basınç 0.3 bar civarı olacak.

Stock motora uygulayalım diyoruz(fazla yüklenmiyeceğimiz için)

Hiç bişeyle oynamadan turboyu kara düzen bağlayım kullanabilirmiyiz?

Sizce bi sorun olur mu?

Ne gibi ekleme yada değişiklik yapmamız gerekir?

programsal değişiklik yapmak gerekir mi?

Ortalama maliyet ne olur?(en ucuz ve orta halli bi sistem için)

Net.te 1.6 motor için pek bişey bulamadım.

Elinde bununla ilgili bilgi, link v.s. olan varsa paylaşabilir mi

Yorum bağlantısı
Özgür Yıldız

fazla yüklenmeyeceğim için pistonlardan sorun çıkacağını sanmıyorum.

turbo konusunda ise hurdacılardan intercooler ile birlikte 250ytlye turbo alabiliyoruz.

Beni zorlayan yazılım.

Nerede nasıl yaptırabilirz acaba bunu.

Nette hiç bişey yok 1.6ya turbo konusunda

Yorum bağlantısı
Kerem Arıkantürk
(düzenlendi)

Focus zetec motorlar için uygulama kolaylığı açısından "Piggy-back" tabir edilen ve aracın orijinal ECU'sune paralel çalışacak şekilde bağlanan modülleri tavsiye ederim... Hava akışmetresi, TPS, CPS vs vs bir dünya parametreyi fake olarak ECU'ye yollayarak istediğiniz yazılım haritalamasını sağlayabilirsiniz.

Maliyetleri de düşük. Bir zamanlar izmir politek distribütörlüğünde getirilen Dastek Unichip'ler vardı, şu an distribütörü kim bilmiyorum ama maliyeti $400 gibi bir şeydi yani oldukça hesaplı... (ve güvenli, 2 yılımı orada geçirdim :kafa: )

Edit: Ne yazık ki şu anda Politek kapalı, Dastek sitesinde ise distribütör hala Politek gözüküyor...

tarihinde Kerem Ar?kant tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erdem Delibaş

Bence sizin yazılımdan daha ciddi sorunlarınız olacak. 1.6 focusların piston kollarını falan bi inceleyin sonra bu iş üstünde düşünmeye başlayın...

Hazır başlamışken yataklara bakmanızda da fayda var.. Çok güzel sarar onlar.. Zira çentik falanda yok..

Birde sıkıştırma oranının fazla olmasının dezavantaj olarak belirtebilir miyiz?
Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)

Bence;

Ya herşeyiyle bi mod. işine girin. Yani pistondur sekmandır üst kapak değşimidir, vs vs. Ondan sonra,sonradan takılan impreza turbolaru gibi 9-10 psi ı basın motora. Yaklaşık maliyeti nedir bilmem ama Sadece turbo ve intercoolerlar 4000 dolardan başlıyor.

Ya da hiç dokunmayın, yazılım,profesyonel bi soğutma sistemi(artık filtre mi olur sadece yoksa cold air kitlerden mi olour bilmem)Ve güzel bi komple egzoz sistemiyle kullanın.

Link

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Özgür Yıldız

Bence sizin yazılımdan daha ciddi sorunlarınız olacak. 1.6 focusların piston kollarını falan bi inceleyin sonra bu iş üstünde düşünmeye başlayın...

Hazır başlamışken yataklara bakmanızda da fayda var.. Çok güzel sarar onlar.. Zira çentik falanda yok..

burasada stock motora 0.5-0.6bar bastılar ve hala kullanıyorlar bi kaç senedir.

Ben sadece 0.3 bar basmayı düşünüyorum.

0.3bar dan bi sorun çıkacağını sanmıyorum(blow off falanda olacak)

Sizce bukadar düşük basınçta piston koları ve yataklarda sorun çıkar mı?

Focus zetec motorlar için uygulama kolaylığı açısından "Piggy-back" tabir edilen ve aracın orijinal ECU'sune paralel çalışacak şekilde bağlanan modülleri tavsiye ederim... Hava akışmetresi, TPS, CPS vs vs bir dünya parametreyi fake olarak ECU'ye yollayarak istediğiniz yazılım haritalamasını sağlayabilirsiniz.

Maliyetleri de düşük. Bir zamanlar izmir politek distribütörlüğünde getirilen Dastek Unichip'ler vardı, şu an distribütörü kim bilmiyorum ama maliyeti $400 gibi bir şeydi yani oldukça hesaplı... (ve güvenli, 2 yılımı orada geçirdim :kafa: )

Edit: Ne yazık ki şu anda Politek kapalı, Dastek sitesinde ise distribütör hala Politek gözüküyor...

Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.

Şuan araştırma aşamasındayız. Yazılım da sorun yaşarsak sizden tekrar yardım almak isteriz

Bence;

Ya herşeyiyle bi mod. işine girin. Yani pistondur sekmandır üst kapak değşimidir, vs vs. Ondan sonra,sonradan takılan impreza turbolaru gibi 9-10 psi ı basın motora. Yaklaşık maliyeti nedir bilmem ama Sadece turbo ve intercoolerlar 4000 dolardan başlıyor.

Ya da hiç dokunmayın, yazılım,profesyonel bi soğutma sistemi(artık filtre mi olur sadece yoksa cold air kitlerden mi olour bilmem)Ve güzel bi komple egzoz sistemiyle kullanın.

Link

Verdiğiniz linkleri daha öncede incelemiştim ama onlar 2.0

1.6lar için bişey yok http://www.otoclubturkiye.com/forum/public/style_emoticons/default/lol.gif

Bi de arabaya turbo takarken motoru açmıyacağız.

Yani bu işi motoru açmadan yapmayı düşünüyoruz.

0.3 bar basacağımızdan stock motorun kaldırabileceğini düşünüyoruz.

Bu konuda sizlerin bilgilerinden yararlanmak istiyoruz.

Yorum bağlantısı
Cansel Kansu

daha fazlasını basıp da sorun yaşamayan varsa onlardan daha iyi bilgi alabilirsin belki.

bol şans...

Yorum bağlantısı
Okyay Pay

valla bence amaç ve araç seçimi yanlış ikili

ya amacı yada aracı değiştirmelisiniz .

amaç modifiyeyse seçilebilecek en yanlış arabayı seçmişsiniz

ama araç illaki focus olacaksa eninde sonunda bu mod. olayından vazgeçeceksini , hevesinizi kaçırmak istemezdim ama durum bu.

Yorum bağlantısı
Özgür Yıldız

Benim amacım draglara katılmak değil, yani aşırı bi performans beklemiyorum.

İstediğim sadece arabanın alt devirlerinin ve ara hızlanmalarının iyileşmesi.

Torkunun artması.

Ayrıca aracın motor bloğunu dağıtmak istemiyorum.

Yani motorun içinden değil dışından bişeyler yapmak istiyorum.

Aracımda şuan kat iptali ve son susturucu iptali var.

Orta susturucum içi dolu olanlardan.

Ayrıca cold air intake kullanıyorum.

Atmosferik motora chip uygulaması da pek tatmin edici olmayaak.

Ayrıca chip e vereceğim paraya turbo malzemlerini tedarik edebiliyorum.

Ben bu nedenle turbo düşünüyorum.

Ayrıca neden illede 2.0 deniliyor?

1.6 neden bi kenara atılıyor?

Tamam 2.0ın piston kolları falan daha sağlam ama 1.6 motorda 0.3 bar.a dayanamayacak kadar kötü bi motor mu?

Eskişehirde arkadaşım 1.4 enjektörlü unoya turbo uyguladı ve sadece çelik conta yapıldı arabaya gerisi tamemen stock(hatta benzin regülatörüde yok)

0.5-0.6 bar basıyor o motora 5 aydır.

yaklaşık 8000km yaptı ve motor parçaları ile ilgili hiç bi sorunu olmadı.

Yani focusun motoru uno nun motoru kadar da sağlam değilmidir?

Yorum bağlantısı
Özgür Yıldız

Benim 2.0 dememin tek nedeni performans ekipmanlarının 2.0 focus için yapılması 1.6 focuslar için bi ekipman yok.

Artı Uno motoru olsa bi dk düşünmez takardım isterse patlasın önemli degil ama bi zetec motorun küçük bi hatada maliyeti epeyi bi tuzlu olur sanırım.

Özgür ben kolay pes ettim sen inat ette yap şu turboyu bende heveslenırım belkı tekrardan. :) buarada elimden gelen yardımı yaparım şu 1.6 focuslara bi turbo takalım artık.

can 2.0 motora performans ekipmanı diyosunda.

Ben 0.3 bardan bahsediyorum.

Buna rağmen yinede motorun içine girmemize gerek varmı?

yani 0.3 bar uygulanacak bi 1.6 motora ne gibi bi performans ekipmanı gerekebilir ki?

Bide stock motora 0.3 bar basarak ne gibi bi zarar verebiliriz?

Benim anlatmak istediklerim bunlar.

Fakat topici açtığımdan buyana derdimi anlatamadım.

Forumdakilerde 0.5-1 bar basıp motora aşırı yüklenecekmişim gibi bi izlenim uyandırdım galiba.

Yani kim ne derse desin ben bildiğimi okurum havasında değilim.

Ama şu ana kadar dediklerime mantıklı bi cevap veren yada beni o konularda ikna eden olmadı

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Çıkmacıdan bir adet krank biyel piston vs alın. Çeki- bası deneyleriyle mukavemetini ölçtürün. Bakalım max. nekadar kuvvete dayanabilecekler. Ve sizin elde edeceğinz kuvvet nekadar onuda hesaplatın.Anladığım kadarıyla buradakiler 1.6 focus motoru 0.3 bar'a dahi dayanamacağını söylüyorlar. Ben olsam sözlerini dinlerdim çünkü bu konularda sözlerine en çok guvendiğim insanlar burada. Deneme yanılma yapmak istiyorsanız yine karar sizin. Ama bu işler hesap kitap işi. Otorup hesabını yaptırın. Tabi şuan burada hesap yapın falan demek kolay biliyorum ama gördüğüm kadarıyla motor hakkında hiçbir mukavemet değerini bilmeden tahmini işler yapıyormuşsunuz gibi geliyor.

Kolay gelsin tekrar..

Yorum bağlantısı
Cansel Kansu

işalla olmaz öyle bişey ama olması çok olası. krank yatakları zayıflığından dolayı sararsa bi de farketmeden devam edilirse ondan sonra krank da ele alınır, tencere de tava da...

Yorum bağlantısı
Okyay Pay

kimse 0.3 bar a dayanamaz demediği gibi dayanırda demiyor , söylenen sadece motorun mod. için zor bir motor olduğu , elektronik sistemin değişmesi gerektiği, sonunda elde edilecek gücün yapılan uğraş karşısında birşey ifade etmeyeceği.

sonunda aracı eski haline sokmak için daha fazla para harcanabileceği olasılığı hatta tekrar eski haline döndürülemeyebileceği.

varın gerisine siz karar verin .

sordunuz , her ne kadar cevaplar umduğunuz gibi olmasada , cevap aldınız , herşeye rağmen uygulamaya geçmekte niyetliyseniz cesaretinizden dolayı sizi tebrik eder ve elimizden geldiği kadarıyla yardımcı olacağımızı bilmenizi isteriz.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Melih Uyar

peki motor 0.3 barı kaldırmayacak kadar zayıf ise nosu nasıl kaldırıyor

0.3 bar rahatlıkla kaldırabilir bence ama çok zayıf birgüç alırsın değmez 0.8 bar gibi değerlere taşıman gerekir bence

birde 0.8 bar aşırı değildir

Yorum bağlantısı
Melih Uyar

bende diyorum ki en verimli güç yakıt hava karışımının en iyi oldunda ortaya çıkan güçtür gücün faktörü yakıt değil ideal karışımdır istediğin kadar motora sen yakıt gönder yeterli oksijen sağlayamazsan dandik güç değerleri çıkar ama az yakıt artışı ve daha çok hava basarsan inanılmaz değerler elde edebilirsin turbonun temel mantığı budur

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Bence hiç kimseye bakmayın (bana da tabi) gidip 0.3 mü basıonuz kaç basıyorsanız o kadar barı basın turboyla motora.Altınızdakinin kara düzen bas gaza git bi makine olmadığını sadece Ecuya yapmanız gereken milyarlık masrafı görünce 0.3 ün ne kadar dandik bir değer olarak kaldığını,masrafa deymeyeceğini göreceksiniz. yine de dikine gitmeye devam edip benim param bol focus gibi bir tırtın ara hızlanmalarını iyileştirecem derseniz,lütfen 1 yıl sonra elinizde kalan motorun fotoğraflarını da ekleyin.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

Bence hiç kimseye bakmayın (bana da tabi) gidip 0.3 mü basıonuz kaç basıyorsanız o kadar barı basın turboyla motora.Altınızdakinin kara düzen bas gaza git bi makine olmadığını sadece Ecuya yapmanız gereken milyarlık masrafı görünce 0.3 ün ne kadar dandik bir değer olarak kaldığını,masrafa deymeyeceğini göreceksiniz. yine de dikine gitmeye devam edip benim param bol focus gibi bir tırtın ara hızlanmalarını iyileştirecem derseniz,lütfen 1 yıl sonra elinizde kalan motorun fotoğraflarını da ekleyin.

:rolleyes: resimleri bekliyoruz merakla :clapping:

Yorum bağlantısı
Aydan Aykac

Bence 0.3 bar'a dayanmayan piston-biyel kırılsın... Nerdeyse chip tuning ile elde edilecek gücü turboyla elde edince o piston kırılıyorsa vay bunun tasarımcısına ve üreticisine... Bizim 1.6TDCi'lardaki turbo 2-2.2 bar falan basıyor bildigim kadarıyla, onların pistonları uydurulmazmı??? 1.6 focus'u chip tuningle 100'den 120'ye kadar çıkartıyorlarda bu piston kırılmıyor. 0.3 bar aynı gücü verecektir aşağı yukarı, programlamada bir hata yoksa birşey olmayacağını tahmin ediyorum. Ama bu konunun uzmanı değilim tabi..

Yorum bağlantısı
Cansel Kansu

connecting rodların big end bearing çapları farklı, boyları da öyle. uydurmak mümkün değil.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...