Mehmet Göktürk 8 Kasım 2006 Paylaş 8 Kasım 2006 3 yıl ford ka collection kullandık. Kronik olduğunu düşündüğüm internette okuduğum başıma gelmeyen ya da başıma gelen problemler şunlar. 1- radyatör hortumu fırlaması. şişli de ışıklarda radyatör hortumu altbaglantısından fırladı. hararet göstergesi olmadığı için farketmeseniz motor yanabilir. yolda bırakır. kronik mi bilmem. 2- kalorifer musluğu elektrik kontrollu. bozulabiliyor. kalorifer çalışmıyor. tamiri 70 milyon gibi bir vana değişior. yolda bırakmaz. kronik. 3- klima yaz günlerinde yolcu bölümü içeriye su akıtabilir. kronik. servisler tıkanan deliği açabiliyorlar. 4- fren diskleri çabuk aşınır derler (benimkiler aşınmadı). kronik mi bilmiyorum. 5- rölantide motor sıcakken vites aralarında devir yukselebilir. rölanti sensörü arızası. kronik. yolda bırakmaz. korkmayın yeter. 6- Arka bagajın içinde lamba baglantıları oksitlenir. bagaj açma ya da arka lamba çalışmayabilir. kronik. yolda bırakmaz. 7- egzoslar içinden bozulup sesi değişebilir. patlaklık değildir. patlak sanmayın. 8- termostat baglantısından su kaçırabilir. motor blogu köşesindeki termostat çıkışında oksitlenme ve kırmızı antifiriz atığı arayın. 9- yag eksiltmez normal şartlarda 10- amortisor kulakları boşluk yapabilir. z rotlar aşınabilir. 12- bazı yerlerde paslanma olabilir. arka bagaj içi ya da kapı altı. benimkinde yoktu. kronik diyorlar. ama yıla baglı galiba. 13- kilitler sorun yapabilir ama hemen tamir edilir. araç az yakar çok kaçar virajlarda iyidir. özellikle dağ yollarında kimse sizi geçemez lastikleriniz iyiyse. motoru aluminyum değil demirdir. bana sorarsanız motor yapma sırası geldiginde daha kolay yapılabilir. benden bu kadar. diğer arkadaşlar ne der bilemem. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Eylül 2008 Paylaş 16 Eylül 2008 Ka gövdesinde, önde VW arması olup yeni kaplumbağ diye lanse edilse idi, yüzyılın satış rekorunu kırardı. Kullanan bilir. Grup N için hazırlanmış fabrika modifiyelisi ile gezmek ayrı bir zevkti Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Eylül 2008 Paylaş 16 Eylül 2008 Yarışmalar için hazırlanmış versiyon. Grup N, standart motorlu olanı. Yorum bağlantısı
Engin Kırtay 16 Eylül 2008 Paylaş 16 Eylül 2008 Benim sevgili arabam Cok sevimlidir kendisi.. Baya sıkıntı cektim toparlayana kadar ama simdi hiç sorunsuz gidiyoruz bakalım.. Soylenenlerin aksine, parcası her aracta oldugu gibidir ucuz yada pahalı degildir, tutupta kus serileriyle kıyaslamayın..Avrupa bir aractır bu.. 100kmde 5.5-6lt arası yaksa da benzin 3.46ytl oldugu için yinede rahat 220-250ykr arası yakıyor.. Bi depoyla 500km gidebiliyor.. Motor bildiginiz anadol motoru,sadece enjeksiyonlusu, ve baya da dayanıklı.. Fakat susuz bırakmaya pek gelmez.. bir de funclub'u vardır.. fordkam.com Aklınızda takılan bir konu varsa yardımcı olabilirim seve.. Sanırım lpg taktırıp,aracın motoru olene kadar,curuyup paslana kadar binicem Yorum bağlantısı
Guest Mehmet Boran Koca 28 Eylül 2008 Paylaş 28 Eylül 2008 http://www.euroncap.com/tests/ford_ka_2000/77.aspx Yorum bağlantısı
Burak Balıkçı 3 Ekim 2008 Paylaş 3 Ekim 2008 İş yerinde bir şef kullanıyordu Ford Ka'yı. Çok sık araç değiştirir kendisi ve genelde üst sınıf araçlara binerdi. Ancak en uzun kullandığı araçlardan birincisi Escort, ikincisi Ford Ka Collection'mış kendisi öve öve bitiremezdi Ford'u. Bir kaç kez yolculuk yaptım o araçlar, araç 170bin km civarındaydı motor durumu çok iyiydi, başka bir tanıdığa sattı aracı, ama çok üzülmüştü Kronik bir kaç ufak problem vardı ama giderilemeyecek sorunu yoktu ve görseniz bu kilometrede halen daha dipdiri duruyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Ekim 2008 Paylaş 3 Ekim 2008 Ka larda Kent kodlu, alt yapısı Anadol motoru ile aynı blok vardır. Fiesta da Zetec kodlu apayrı alt yapılı motor vardır. Anadol alıp, Ka nın tüm elektronik aksamını Anadol a geçirmek gibi bir fantazim vardı. Enjeksiyonlu-abs-klimalı-hidrolik direksiyonlu önden çekiş Anadol Yorum bağlantısı
İsa Korkmaz 22 Ekim 2008 Paylaş 22 Ekim 2008 Sayın Çağlar Bayur ve yardımcı olabilecek diğer arkadaşlar, size bi sorum olacak. bende bugün itibariyle Ford Ka ' cı olanlardım. Aracı alırken çok severek beğenerek aldım, önceki sahibi veya sahipleri bayan olanybir araçtı hatta bazı arkadaşlar dalga da geçtiler bayan arabası diye fakat ben de çok beğendim, hem çevik hem küçük, motoru da gayet güçlü geldi bana. artı reno serilerinden bazıları gibi de içeriye ses almıyor, soruma gelirsek.. aracı izmirden teslim aldım ve manisaya geldiğimde evin önüne park ettim, esnaf arkadaşlardan birisinin uyarısı üzerine fark ettim ki, eksozdan siyah duman geliyordu.. araç yaklaşık bikaç haftadır çalışmadığı için diye düşündüm . araştırdım , fakat bu çalışmama olayından hemen sonra duman vs. geliyorsa normalmiş, ben yaklaşık 30 km yol yaptıktan sonra fark ettim, çevreden bilen bilmeyen arkadaşlarım motoru bitmiş, hararet yapmış gibi çeşitli şeyler söylediler, aradan yarım saat geçtikten sonra tekrar çalıştırdım fakat bu defa duman vermedi, tabi yol yapmadığım için o esnada yorumlayamadım. bilirsiniz bu durumlarda bilen de bilmeyen de yorum yapar, biraz kafam karıştı. sizce bunun nedeni ne olabilir, hararet göstergesi olmadığı için hararet mi yaptı yoksa gerçekten motorunda sorun mu var bilemedim. Aracı alırken satan arkadaş dürüst olarak tüm sorularıma cevap verdi ve motorun da orta halli olduğunu ve bikaç yıl çok sorunsuz binebileceğimi belirtti. Saygılarımla Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ekim 2008 Paylaş 22 Ekim 2008 Şrin bir araçtır. Uzun süre yatan aracın egzosunda su ve yağ buharı birikir, duman olarak atılır normaldir, motor biten aracın duman rengi mavi gibi dir, siyah duman daha çok yanmamış yakıt partikülüdür yani çiğ benzin atma olayıdır. Ama sizin araıcnız sanırsam şu an normaldir 1 Yorum bağlantısı
İsa Korkmaz 22 Ekim 2008 Paylaş 22 Ekim 2008 teşekkür ederim, bende tam emin olamadım, yarın yine de bi servise götürüp baktırmayı düşünüyorum araca genel olarak. bide hararet göstergesi taktırmayı düşünüyorum, mümkün mü acaba? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ekim 2008 Paylaş 22 Ekim 2008 Aracı alırken serviste kontrol yapılmadı mı? Hararet göstergesi takmak mümkün, yalnız işin ehli bir elektrikçiye yaptırın, daha sonra motor suyu eksilmesin. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 22 Ekim 2008 Yazar Paylaş 22 Ekim 2008 hararet göstergesine gerek yok ama kulağınız motor fanını dinlemeyi öğrensin. fan çok fazla alır başını gider ve arada susmazsa bilin ki ısınmış. çalışmıyorsa ısınmamış. Ya da fan motorundan bir led baglayın göstergede bir delik açın, fan çalışıp çalışmadığından hararet karakterini anlarsınız yeniden müşür gerekmez. Şöyle olabilir belki motorun bloğunun bir yerine su değilde gövde sıcaklığına bakan birşey yapılabilir. Bu durumda suyunuz bitse bile gösterge doğru çalışır. (pek çok araçta su biterse hararet ibresi düşüyor!) dumana kafayı çok takmayın, birkaç depo sonra hala yapıyorsa valf ayarı vs vs tipi şeyler olacaktır. Ama yakıt çok yakmıyor ve sarsıntılı sesli çalışma yoksa büyü bir sorun yok. Bir depo ile sakin kullanımda 550 km gider. Zorlarsanız 700-750 km gider (90 km/h ile felan). depo da küçüktür tabi. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 22 Ekim 2008 Paylaş 22 Ekim 2008 Bu araba 3 yıldız mı almış? Helal olsun valla. Yorum bağlantısı
İsa Korkmaz 23 Ekim 2008 Paylaş 23 Ekim 2008 slm, bu sabah uyanır uyanmaz hemen civcivin (KA) yanına indim ve çalıştırdım, zorlamadan tak diye çalıştı, tepkime iyiydi. hemen inip eksoza baktım, mavii duman vardı yine fakat çok fazla değildi, ilk çalıştırma olduğu için normaldir dedim, beş dakikaya yakın bekledim, duman biraz azaldı, kısa mesafe bi yol gidip geldim ve tekrar inip baktım yine az bi mavi duman çıkarıyordu, bende benzinle ilgili olabileceğine yorumladım. zira farklı yerlerden alınan benzinler sonrasında da böyle bir sorun çıkabiliyormuş. Aracı alırken bi ustaya gösterdim ama yetkili servis vs. değildi. Aslında bu haftasonu bi servise gitmeyi planlıyorum, lakin İzmir'de nereye götüreceğime karar veremedim. Gerek yetkili servis gerekse özel servis konusunda izmir bayağı bi iyi durumda, benim kafama takılan ise : yetkili servise mi yoksa özel bi servise mi gitmeliyim. araştırdım , iyi referanslı özel servisler var. sizler ne tavsiye edersiniz?? bu arada, aracın teybi şuan çalışmıyor, sebebi, alarm takılırken sigortası atmış ve bunun için bi kod girilmesi gerekiyormuş, satıcı arkadaş yetkili servisten yapılacağını söyledi, özel serviste aynı işi yaparmı? Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Engin Kırtay 9 Aralık 2008 Paylaş 9 Aralık 2008 slm, bu sabah uyanır uyanmaz hemen civcivin (KA) yanına indim ve çalıştırdım, zorlamadan tak diye çalıştı, tepkime iyiydi. hemen inip eksoza baktım, mavii duman vardı yine fakat çok fazla değildi, ilk çalıştırma olduğu için normaldir dedim, beş dakikaya yakın bekledim, duman biraz azaldı, kısa mesafe bi yol gidip geldim ve tekrar inip baktım yine az bi mavi duman çıkarıyordu, bende benzinle ilgili olabileceğine yorumladım. zira farklı yerlerden alınan benzinler sonrasında da böyle bir sorun çıkabiliyormuş. Aracı alırken bi ustaya gösterdim ama yetkili servis vs. değildi. Aslında bu haftasonu bi servise gitmeyi planlıyorum, lakin İzmir'de nereye götüreceğime karar veremedim. Gerek yetkili servis gerekse özel servis konusunda izmir bayağı bi iyi durumda, benim kafama takılan ise : yetkili servise mi yoksa özel bi servise mi gitmeliyim. araştırdım , iyi referanslı özel servisler var. sizler ne tavsiye edersiniz?? bu arada, aracın teybi şuan çalışmıyor, sebebi, alarm takılırken sigortası atmış ve bunun için bi kod girilmesi gerekiyormuş, satıcı arkadaş yetkili servisten yapılacağını söyledi, özel serviste aynı işi yaparmı? Teşekkürler. bende 98model ford ka city sahibiyim. teyip kodunu yetkili serviste teybi sokerek uzerindeki kodu okuyarak verebiliyorlar. arac ile daha detaylı bilgi ve resim verebilirmisin? Herhangi bir sorun da yardımcı olmaya calısırım PM atabilirsin. İyi gunler.. Yorum bağlantısı
Emrehan Altınörs 6 Mayıs 2009 Paylaş 6 Mayıs 2009 Ben Ford Ka'ma sıralı sistem tüp taktırdım uzun yolda 10 kuruş, şehir içinde 13 kuruş yakıo Çekişinde de herhangi bir sorun yok fazla abanmazsan ki abanılacak bi araba değil zaten Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 31 Mayıs 2011 Paylaş 31 Mayıs 2011 Hımm konu çok uyumuş.Hareket gerek.Şİmdi ben bundan bizim hanıma alsam.Bu hararet göstergesi olmaması baya bir korklacak durum değil mi? Hoş o acemilikle göstergeye mi bakacak sanki?Duman çıkınca aricak araba yanıyor gel diye Olsun siz genede cevaplayın KA güzel ama bir bayana vermeden önce bilen birinin kontrol etmesi gerekiyor. Bayanı da geçtim, almadan evvel mutlaka kontrol ettirin. Ford bile zamanında arkasında durmamış (ki hala durmuyor, artık yeni kasası gelmiyor). Aldıktan sonra çok seveceksin ama Fuat hocam Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 31 Mayıs 2011 Paylaş 31 Mayıs 2011 3 yıl ford ka collection kullandık. Kronik olduğunu düşündüğüm internette okuduğum başıma gelmeyen ya da başıma gelen problemler şunlar.1- radyatör hortumu fırlaması. şişli de ışıklarda radyatör hortumu altbaglantısından fırladı. hararet göstergesi olmadığı için farketmeseniz motor yanabilir. yolda bırakır. kronik mi bilmem. 2- kalorifer musluğu elektrik kontrollu. bozulabiliyor. kalorifer çalışmıyor. tamiri 70 milyon gibi bir vana değişior. yolda bırakmaz. kronik. 3- klima yaz günlerinde yolcu bölümü içeriye su akıtabilir. kronik. servisler tıkanan deliği açabiliyorlar. Bende buna ek olarak standart polen filtresinden alması vardı 4- fren diskleri çabuk aşınır derler (benimkiler aşınmadı). kronik mi bilmiyorum. 5- rölantide motor sıcakken vites aralarında devir yukselebilir. rölanti sensörü arızası. kronik. yolda bırakmaz. korkmayın yeter. Rölanti valfidir, bu da ford'larda standart zaten. Bir de hız sensörü 6- Arka bagajın içinde lamba baglantıları oksitlenir. bagaj açma ya da arka lamba çalışmayabilir. kronik. yolda bırakmaz. 7- egzoslar içinden bozulup sesi değişebilir. patlaklık değildir. patlak sanmayın. 8- termostat baglantısından su kaçırabilir. motor blogu köşesindeki termostat çıkışında oksitlenme ve kırmızı antifiriz atığı arayın. 9- yag eksiltmez normal şartlarda 10- amortisor kulakları boşluk yapabilir. z rotlar aşınabilir. 12- bazı yerlerde paslanma olabilir. arka bagaj içi ya da kapı altı. benimkinde yoktu. kronik diyorlar. ama yıla baglı galiba. 13- kilitler sorun yapabilir ama hemen tamir edilir. araç az yakar çok kaçar virajlarda iyidir. özellikle dağ yollarında kimse sizi geçemez lastikleriniz iyiyse. motoru aluminyum değil demirdir. bana sorarsanız motor yapma sırası geldiginde daha kolay yapılabilir. benden bu kadar. diğer arkadaşlar ne der bilemem. Fuat hocam ben yukarıdaki iletilerden gerekli olanları bold yapıyorum. Bunlara ek olarak mutlaka subapların ayarlanması gerekir. Soğuk motorde emme 0.2mm, egzoz 0.5mm'dir. Bujilerde ford'un bir seti 50tl olan bujilerindendi (platinum galiba) Bir de son olarak direksiyon pompasını kontrol ettir. Şansa ya bozulmuş oluyorlar ya da ömür boyu kullanıyorsun. Ayrıca Osman usta'nın belirttiğine göre çok büyük bir şansa benimkinin emme manifoldundan su kaçırıyordu. Normalde çok nadir olurmuş. Ben sürekli su ekleyip kullanıyordum, sattığım arkadaş 150tl'ye tornacıda yaptırmıştı. Yorum bağlantısı
Atilla Uslu 22 Aralık 2013 Paylaş 22 Aralık 2013 bende 98 ford ka var. ka larda triger varmı? eksantrik zinciri trigermi? kısacası bi şey değğişmem gerekiyormu? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Aralık 2013 Paylaş 22 Aralık 2013 Zincirlidir. Sadece ses yaparsa değişir. Yorum bağlantısı
Atilla Uslu 22 Aralık 2013 Paylaş 22 Aralık 2013 e süpermiş. benim 110 binde. bende bi ara trigeri değişeyim diyordum. şu anda bi ses yok kullanmaya devam o zaman 1 Yorum bağlantısı
Adem Doğan 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 Zincirlidir. Sadece ses yaparsa değişir. Sani Bey, ben herhangi bir ses duymadım ama bu ses olayı, araba sürerken duyulabilecek bir ses değil mi?Sinsi bir ses değildir umarım:) Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 Sani Bey, ben herhangi bir ses duymadım ama bu ses olayı, araba sürerken duyulabilecek bir ses değil mi?Sinsi bir ses değildir umarım:) Son kullanıcı zor farkeder. Ustalar anlar. Zaten zincir genelde ömürlüktür. 100-150bin'den aşağı çok zor değişmesi. Yorum bağlantısı
Alper Sakalli 8 Kasım 2014 Paylaş 8 Kasım 2014 Bu triger zincirini sistem üzerindeyken ne yağlıyor acaba? temizleyip o-ringli zincir takıp silikonlu yağlayıcılar ile yağlamak lazım. Yoksa dönüş direnci gösterip motor gücünü tekerleklere iletirken kayıp verecektir. Zincir triger olması iyi fakat kayışa göre daha fazla bakım gerektiriyor zincirler. Yorum bağlantısı
Barış Kalkan 8 Kasım 2014 Paylaş 8 Kasım 2014 Alper fiat ın multi jetinde dediğin gibi bakım gerektiriyor ve 80 bin ömrü var, ben arabamı 117 binde almıştım 180 binde sattım tabi bu rakamlar 200 binlide olabilir bilemiyoruz km hanesinden dolayım herhangi bir ses ve sorun yaratmadı bence oraya çok takılma, söyle bir şey olabilir araban çalışmaz sen vurdurarak calıştırırsın bunu bir kaç defa yaptığında yerinde sabit durun zincire bir anda aşırı yük bineceği için ömründe kısalma yada kopma olabilir fakat yinede sanmıyorum sorun çıkaracağını. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts