Alper Sakalli 8 Kasım 2014 Paylaş 8 Kasım 2014 Barış Kalkan yazdı: Alper fiat ın multi jetinde dediğin gibi bakım gerektiriyor ve 80 bin ömrü var, ben arabamı 117 binde almıştım 180 binde sattım tabi bu rakamlar 200 binlide olabilir bilemiyoruz km hanesinden dolayım herhangi bir ses ve sorun yaratmadı bence oraya çok takılma, söyle bir şey olabilir araban çalışmaz sen vurdurarak calıştırırsın bunu bir kaç defa yaptığında yerinde sabit durun zincire bir anda aşırı yük bineceği için ömründe kısalma yada kopma olabilir fakat yinede sanmıyorum sorun çıkaracağını. Sorun çıkarması çok zor ihtimal bence de Barış hocam. Kayışa göre zincir çok sağlam bir aktarma elemanı. Sani Gerşon yazdı: Zinciri motor yagi yaglar. Motor yağı mı yağlıyor gerçekten daha sonra da pistona mı gidiyor zinciri yağlayan motor yağı eğer gerçekten böyleyse çok kötü. Motor yağının servis ömrünü kısaltır bu Sani hocam Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Kasım 2014 Paylaş 8 Kasım 2014 Yagi etkileyen bir durum yok ki. Piston ne ise zincir de aynisi yag icin 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 8 Kasım 2014 Yazar Paylaş 8 Kasım 2014 (düzenlendi) motor yağı tabi. bunda bir sorun yok ki. Ayrıca 80 binde değişmesi gerekiyor diye birşey yok hiçbir markada. Multijet bildiğim kadarı ile 250 bin 300 bin olması lazım. Araçların motoruna 100 bin ömür biçmeyelim lütfen. Kayış ile zincirin sağlamlığı göreceli olabilir. Ancak zincir mesela yıla göre eskimez sertleşmez. Zincirin sıkıntısı darbeleri alması daha zordur kırılabilir kopabilir. Yani motoru mesela iterek çalıştırmak gibi, yahut kalkışta gazı iyi veremeyip stop ettirip "lak lak lak" yaptırmak gibi durumlarda daha kötü darbe alır. Genelde uzar. Diş çıkarabilir. Enfeksiyon kapabilir yaramaz çocuk gibidir. Ağlamadan meme verilmez. 8 Kasım 2014 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Alper Sakalli 9 Kasım 2014 Paylaş 9 Kasım 2014 zincirin yağlaması keşke motor yağıyla değil de ayrı bir sistem ile yapılsaymış zincir ve dişlilerde çalışan yağ daha çabuk bozuluyor. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 9 Kasım 2014 Paylaş 9 Kasım 2014 Alper Sakalli yazdı: zincirin yağlaması keşke motor yağıyla değil de ayrı bir sistem ile yapılsaymış zincir ve dişlilerde çalışan yağ daha çabuk bozuluyor. Normalde yağlarımız çok uzun ömürlü zaten. Ekonomik sebepler sağolsun 10bin km'de değişiyoruz. Yorum bağlantısı
Alper Sakalli 9 Kasım 2014 Paylaş 9 Kasım 2014 Sani Gerşon yazdı: Normalde yağlarımız çok uzun ömürlü zaten. Ekonomik sebepler sağolsun 10bin km'de değişiyoruz. Tabi ki gönül ister ki 5binde değiştirelim 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Kasım 2014 Yazar Paylaş 10 Kasım 2014 (düzenlendi) Alper Sakalli yazdı: Tabi ki gönül ister ki 5binde değiştirelim Sani tersini kastetti Alper benim VW almanya değişim aralığı 30 bin. TR de 15 10 Kasım 2014 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Alper Sakalli 10 Kasım 2014 Paylaş 10 Kasım 2014 Tr'de 15bin olduğunu biliyordum da Almanya'da 30bin'i yeni öğrendim Mehmet Abi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts