Tansel Yavuz 26 Ekim 2008 Paylaş 26 Ekim 2008 Akü hiç değişmedi ise 4 yıllık bir akünüz var ve ömrünün yarısından çoğunu tamamlamıştır.Akünüzü ölçtürerek kışı çıkarıp çıkarmayacağına karar vermeniz lazım.Eğer marş basarken ilk hareketi vermekte zorlanmıyorsa aracınızın geç çalışması aküden değil. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 26 Ekim 2008 Paylaş 26 Ekim 2008 yag yakıyor iseniz içerde yag olabilir buji kafasında. ya da depoda su vardır. depoya su giderici koyun. ya da benzin aldığınız yer kötüydü. solvent vs koydular. motoru yıkadınız kablolar ıslak. Yorum bağlantısı
Bilal Çolak 30 Ekim 2008 Paylaş 30 Ekim 2008 Araç kaç binde.. carbonclear benzeri bişey yapıldımı hiç... Son zamanlarda; araç normalin üstünde devirlerle kullanıldımı.. mehmet hocam araç 62000 de carbonclear benzeri birşey yapılmadı. her zaman kullandığım gibi kullanıyorum arabamı Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Ekim 2008 Paylaş 30 Ekim 2008 Ben olsan kurum temizliği (carbon clear) yaptırır denerdim... Yorum bağlantısı
Gürel Tutsoy 13 Kasım 2008 Paylaş 13 Kasım 2008 Arkadaşlar bende arabamın kontağını yarım kapatıp tekrar açtığımda saat göstergesinin üzerindeki ışık sürekli sinyal veriyor ve o zaman çalışrıtmak istediğimde araba çalışmıyor. Bunun sebebi ne olabilir acaba? Yorum bağlantısı
Emrah Çatal 27 Kasım 2008 Paylaş 27 Kasım 2008 Gürel bey, yedek anahtarla deneyin, aynı şey oluyorsa IMO veya IMO ile PCM arası iletişim sorunu olabilir.Yedek anahtar ile normal ise sorun anahtarınızdadır diye düşünüyorum Kırmızı led hızlı hızlı mı yanıp sönüyor? Yorum bağlantısı
Serkan Toker 27 Kasım 2008 Paylaş 27 Kasım 2008 Arkadaşlar bende arabamın kontağını yarım kapatıp tekrar açtığımda saat göstergesinin üzerindeki ışık sürekli sinyal veriyor ve o zaman çalışrıtmak istediğimde araba çalışmıyor. Bunun sebebi ne olabilir acaba? Marş kilidini devreden çıkarmıyorsunuz yarım çevirdiğinizde anahtarı, bu şunun için gerekli, çalışan arabanın anahtarı dönmesin diye yani marşa basma yönünde düşünülmüş bir emniyet sistemidir.Anahtarı çıkaracak gibi çevirip tekrar kontağı açtığınızda marş basacaktır.Çalışan arabada motor seside azsa eğer marşa basılabilseydi yanlışlıkla vay o marş moturunun haline değilmi? Yorum bağlantısı
Murat Oktor 10 Ocak 2009 Paylaş 10 Ocak 2009 Benim araç sabahları özellikle soğuk kış sabahlarında çalıştırmak için müdahale ettiğimde kontak anahtarını çevirip gerekli kontrolleri yaptıktan sonra 2 konumuna getirdiğimde direk çalışmıyor, 2 yada 3 saniye sonra çalışıyor. Bazen de geçen hafta soğuklarda ayazda vardı, sabah 10 dakika kadar hiç çalışmadı. Ondan sonra direk çalıştı. Neden olabilir acaba? Gün içinde hiçbir sıkıntı yok. Sadece soğuk kış sabahlarında yapıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Ocak 2009 Paylaş 10 Ocak 2009 Bujilere bak önce.. Hatta ne zaman değiştiğini hatırlamıyorsan değiştir. Akü voltajını ölçtür. Sonra Kontağı aç bekle.. Kapat, Kontağı aç bekle.. Kapat, Tekrar aç bekle çalıştır... Düzgün çalışırsa benzin pompan... Yorum bağlantısı
Murat Oktor 12 Ocak 2009 Paylaş 12 Ocak 2009 (düzenlendi) Bujilere bak önce.. Hatta ne zaman değiştiğini hatırlamıyorsan değiştir. Akü voltajını ölçtür. Sonra Kontağı aç bekle.. Kapat, Kontağı aç bekle.. Kapat, Tekrar aç bekle çalıştır... Düzgün çalışırsa benzin pompan... Bujileri Yaz girişinde Nisan-Mayıs gibi değiştirmiştim. Akünün üzerindeki talimatlardan yaralanarak asitli su takviyesi yaptık ve şarjı normal duruma geldi. Gauge menüden de kontrol ettim, normal değerler arasında. Kontağı da dediğiniz gibi (aç-bekle-kapat-aç-bekle-kapat-aç-bekle-çalıştır) yaptım. Hatta kitapçıkta yazan -20 derecenin altındaki çalıştırma yöntemlerini de denedim. Bu sabah aynı olayı yaptı çalışmadı. Tık demedi. 5 dakika bu şekilde uğraştan sonra çalıştı. nedir bu durum anlamadım. Ustaya sordum, şase almıyordur. Ya da marş motorunda bir sıkıntı olabilir, söküp bakmam lazım dedi. Sizce neyden olabilir.? 12 Ocak 2009 tarihinde Murat Oktor tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Oktor 16 Ocak 2009 Paylaş 16 Ocak 2009 Tamiri olurmu? Yenisinin fiyatı ne kadardır Yaşar Usta? Yorum bağlantısı
Serkan Toker 16 Ocak 2009 Paylaş 16 Ocak 2009 Marş motoru tamir olur.Bir ihtimal marş otomatiğidir.Kontaktan olma ihtimali bile vardır bana göre... Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 16 Ocak 2009 Paylaş 16 Ocak 2009 tamir olur. yapamazlarsa getir ben halledeyim Yorum bağlantısı
Murat Oktor 16 Ocak 2009 Paylaş 16 Ocak 2009 tamir olur. yapamazlarsa getir ben halledeyim Tamam ustam, bir baktırayım. Burda yapamazlarsa getiririm. Yorum bağlantısı
Murat Oktor 28 Ocak 2009 Paylaş 28 Ocak 2009 İki gün önce fırsat bulup elektrikçi iyi bir ustaya baktırdım. Bir güzel marş motorunu dağıttı, kömürlerine baktı, gayet iyi durumda dedi. Belirttiğim sabahları soğuk havalarda çalışmama sorununun lehimlerinden kaynaklandığını söyleyip pürmüz havyayla lehimleri tazeledikten sonra bir güzel gresleyip monte etti. Şu an marş motoru uçak gibi çalışıyor. Ustanın eline sağlık, eminim ki soğuk havalarda da arızayı tekrarlamayacak. Yorum bağlantısı
Taha Durmaz 2 Mart 2009 Paylaş 2 Mart 2009 bu sabah 250km yol yapıp 5dk durduktan sonra yine gauge menu'yu açarak arabayı çalıştırmayı denedim normalde son konuma getirir benzin pompasının cızzzt sesini duyup öyle kontağı tam çevirirdim, bu sefer bir elim sıfırlamada iken beklemeden direk marşa bastım; ekranda "test" "gauge" filan yazmadan tüm lambalar yandı, göstergeler sona gidip geldi. Ön taraftan düzgün bir şekilde kayışın döndürme sesi geliyor fakat araba çalışmıyordu. Benzer şekilde gauge'u da açmaya çalışarak bikaç deneme daha yaptım fakat nafile, hatta sanki ilk denememde duyar gibi olduğum benzin pompasının cızzzt sesi artık gelmiyordu. Telefonla destek alarak öğrendim ki lpg panel düğmesine basarak aracın lpg ile çalışmasını sağlayabiliyormuşum, çok şükür çalıştı ve yolumu tamamladım. Geçmişte - herhangi bir çekiş veya çalıştırma problemim yoktu - benzin pompasına dair son 2 haftada duyduklarım nedeniyle boşa yakın duran benzin depomu geçen hafta çeyreğe kadar doldurmuştum Sizce bu durumda benzin pompam mı bozulmuştur, yoksa bu gauge denememdeki elektriksel gariplikler de elektriksel bir sorunun mu göstergesi? Son olarak kılavuzda benzin pompasının sigortasının ön paneldeki 12 no'lu 15A'lik mavi sigorta olduğu yazıyor, sorun elektriksel ise bu sigorta ile mi ilgilidir, gözle anlaşılır mı yoksa değiştirmek mi gerekir? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Mart 2009 Paylaş 2 Mart 2009 Göstergedeki test menüsü ile benzin pompasının herhangi bir ilgisi yoktur. Yorum bağlantısı
Taha Durmaz 3 Mart 2009 Paylaş 3 Mart 2009 Göstergedeki test menüsü ile benzin pompasının herhangi bir ilgisi yoktur. bilgim olmadığı için aklıma gelen her ihtimali yazmak istedim, zira benzin pompama dair daha önce hiç bir belirti ve sıkıntı yaşamamışken, gauge'la ilişkisi olarak değil de elimin sıfırlamaya basılı olmasının da etkisiyle farklı bir durum (kısadevre gibi) oluşmuş ve sigortası yahut kablolardan biri uçmuş olabilir mi? Ve bunu ben nasıl anlarım? Yorum bağlantısı
Taha Durmaz 3 Mart 2009 Paylaş 3 Mart 2009 bilgim olmadığı için aklıma gelen her ihtimali yazmak istedim, zira benzin pompama dair daha önce hiç bir belirti ve sıkıntı yaşamamışken, gauge'la ilişkisi olarak değil de elimin sıfırlamaya basılı olmasının da etkisiyle farklı bir durum (kısadevre gibi) oluşmuş ve sigortası yahut kablolardan biri uçmuş olabilir mi? Ve bunu ben nasıl anlarım? az evvel benzin pompası ile ilgili olan 15A'lik sigortayı söktüm, gözle görülebilir bir sorun yok sigortada bu durumda benzin pompamın gittiğine kesin hüküm getirebilir miyiz, yoksa elektriksel başka bir sıkıntı olabilir mi? Ayrıca cevap alabilmek için yeni bir konu açmam mı gerekiyor ? Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg 2 Nisan 2009 Paylaş 2 Nisan 2009 Motor sıcakken bazen geç marş alıyor sorun nedir? Ayrıca motor sogukkende rolantinin 900 yerine 1100 rpm olması normalmidir? Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 2 Nisan 2009 Paylaş 2 Nisan 2009 Motor sıcakken bazen geç marş alıyor sorun nedir?Ayrıca motor sogukkende rolantinin 900 yerine 1100 rpm olması normalmidir? Tırt bu Focus Tırt Yorum bağlantısı
Ahmet Özay 2 Nisan 2009 Paylaş 2 Nisan 2009 Yıllar önce renault broadway kullanırken memlekete gittim.Sonra araba lazım oldu köyde araca indiğimde marşa bastığım zaman tık diye ses geliyordu.Sonra istanbuldaki ustamı aradım durumu tarif ettim, marş motoru arızalanmış ama bir ihtimal çalıştırabilirsin dedi.Bir kişi direksiyon başuına geçsin dedi.Marşa basar basmaz marş motoruna çekiç ile sert bir şekilde vur çalışma ihtimali var dedi.Dediği gibi denedim ve çalıştı.Sonra istanbula döndüğümde marş motorunu tamir ettirmiştim ve bir daha sorun çıkartmadı öyle satmıştım arabayı.Bu bilgi zor anlarda işinize yarayabilir paylaşmak istedim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts