İçeriğe Yönlendir

Focus Mk1 - İlk çalıştırma (marş) Sorunları


Ali Yaşar

Recommended Posts

H.Mehmet Şahin

Merhabalar, focus 2003 model otomatik aracimda, motor sogukken benzinle gec calisiyor ve gaz pedalina basmam gerekiyor. Bazen bir kac kez kontak ac kapat yapinca calisiyor. Benzinle giderken de arac gaz yemiyor ve titremede oluyor. Daha oncede boyle olmustu benzin enjektorleri temizletmistim. Sonrasinda biraz duzelme olmustu. Simdi baska bir usta diyor ki subap ayari gerekiyor. Baska birisini gosterdim oda subap ayari bunlarda otomatik olur sen boyle kullanmaya devam et diyor. Bu nasil is anlamadim dogrusu her usta farkli bir seyler soyledi. Forum sakinlerinden istegim Acaba bu focus1 de subap ayari yapiliyor mu yoksa bu ayar otomatik mi oluyor, yada baska bir yerden mi kaynaklaniyor, herkese selamlar...

Yorum bağlantısı
H.Mehmet Şahin

bujiler en son ne zaman değişti

hocam bujilere 10 bin km oldu, daha önce baktırdığımda ateşleme sistemlerinde bi sıkıntı yok gibi duruyordu, benzin enjektörlerinide tıkanma var diye temizletmiştim.

Yorum bağlantısı
Emrullah Güler

hocam bujilere 10 bin km oldu, daha önce baktırdığımda ateşleme sistemlerinde bi sıkıntı yok gibi duruyordu, benzin enjektörlerinide tıkanma var diye temizletmiştim.

focus 1 lerde subap ayarı yok araç kendi yapıyor yağlı tape var benzin pompasına ve benzin filitresine baktırın.

Yorum bağlantısı
Tamer Kurt

Quote

Motorun doğal çalışmasına bağlı olarak subab bileziklerinde ve yataklarında oluşan genleşme sonucu bir miktar subap ayarında değişme olur.

Silindir kapağını söktürmeden önce özellikle eksoz subaplarının boşluk ayarlarını kontrol ettiriniz.

Supab boşlugunun olmaması ve supabların bir miktar açık kalarak kullanılması sonunda subapların oturma yüzeylerinin yanmasına neden olabilir.

 

Benim aracımdaki Motor Zetec-S serisi eksantirk mili kamlarının bastıgı yerde tapetler mevcuttur.

Tek tek tüm valflerin boşluk ayarını not edilip eksantrik millerinin sökülmesinden sonra ayarlama tapetler üzerinden rektifiyeciler tarafından yapılıyor.

Forumda Subap ayarı varmıydı? başlıgı altında arkadaşlar bilgi vermiş.

Supab kapak contası gerekirse 50-60 lira

Rektifiyeci ücreti (bir çok kalınlıkta şim ve bunları inceltme işlemi için ) 50 lira

Eksantrik millerinin sökülüp takılması 100 ila 200 lira arasında  fiyat isteniyor.

 

Valflerin basılı kalarak açık kalması mevcut ise uzun süre kullanmanız halinde supabların tabla kısmında yanma meydana gelir ve kapak sökülerek revizyon yapılmadan sorun çözülmez.

Naçizane tavsiyem Eksantrik mili kayışı değişimi esnasında subap ayarını kontrol ettirerek ayar bozuk ise ekteki işlemi yaptırabilirsiniz.

İşlem adımları aynı oldugu için ekstra bir ücret rektifiyeci işlemi çıkar oda önemli değildir.

 

Teşhise gelince benim aracım şu anda 175.000 kmde yaklaşık 6 yıldır 100.000 kmdir lpg ile kullanıyorum.

Farklı servislerde çok farklı yorumlar geldi kendimde  bir otomotiv firmasında teknisyen oldugum için verilen cevaplar çok şaşırttı.

Son olarak teklemeye 3.silindirin neden oldugunu tespit ettikten sonra o silidirde  ateşleme ve tetikleme sorunu olmadıgını görünce

 İstanbul İkitelli sanayisinde özel bir serviste kapağı söktürmek için götürdüm fakat  sökülmeden yaptıgımız boşluk ölçümünde özellikle 3 silindir eksoz valfinde boşluk olmadıgı subapın açık kaldıgı görünce ayar yaparak sorunum tamami ile çözüldü.

 

Selamlar

 

 

 

7922mg62l.th.gif.7922mg61l.th.gif 9300mg06l.th.gif

 


Merhabalar

Aracınızda LPG sistemi mevcut ise direkt olarak lpg ile çalıştırarak benzin sisteminde sorun olup olmadıgı konusunda fikir sahibi olabilirsiniz.

(bir çok sıralı sistem lpgde gaz göstergesindeki düğmeye basılı tutarak kontağı açlıp direk marşa basıldıgında arç lpg ile çalışır.)

Supab ayarı hk daha önceki konudaki yazıyı ekledim.

 

Selamlar

 

Yorum bağlantısı
Tamer Kurt

Kontak 2-3 defa açıp kapattıktan sonra rahat çalışıyor ise benzin pompasında sorun olması muhtemeldir.

Yorum bağlantısı
H.Mehmet Şahin

Arkadaşlar en son yetkili servise gösterdim arabayı,bilgisayara bağladılar görünen bir hata kodu çıkmadı,usta lgd den kaynaklanan bir durum olabilir falan dedi. Bende dün Carbon Clean yaptırdım. Sabah ki ilk marşta araba çalıştı ve motor daha sakin gibi geldi bana. bir kaç gün sonra iyileşme netleşirse yine buraya yazarım. Herkese selamlar... 

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ali Kabasakal

 Carbon Clean yararlı mı zararlı mı 150bn km üstü hatta 200bin km üstü araclara öneriyorlar ama?

Yorum bağlantısı
H.Mehmet Şahin

benim araç 170binde, motorun perfonmansı konusunda faydalı olduğunu düşünüyorum, carbon clean in zararı var diyenlerde var, yaptırdım bi fark göremedim diyenlerde var...biraz tercih meselesi gibi olmuş yani.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Güray Taşkan

Mrb arkadaşlar. 2,0 focus 1 spor t. aracım var. Her zaman yapmasa da sabahları düşük devir sorunum oluyor. Biraz gaza basılı tutarsam mesela 30sn gibi zamanda normal devire duruyor yada direk yola cıktıgımda 300-500m de normal devrine geliyor. Bana önerisi olan var mı ne yapmam gerektiği. Ama her gun her zaman olmuyor. 3-5 sabah bastım mı 900-1000 devirde oluyor ılk calıstıgında sonradan 850-900 arasına geliyor. Ama sabahları genelde dedıgım sorunu tekrarlıyor. Az gaza basılı tutmam gerekıyor. Yada calıstırınca 1-2 kez gazı pompalarsam yıne duzelıyor. Sorun nedir ?

Yorum bağlantısı
Kemal VİCDAN

Mrb arkadaşlar. 2,0 focus 1 spor t. aracım var. Her zaman yapmasa da sabahları düşük devir sorunum oluyor. Biraz gaza basılı tutarsam mesela 30sn gibi zamanda normal devire duruyor yada direk yola cıktıgımda 300-500m de normal devrine geliyor. Bana önerisi olan var mı ne yapmam gerektiği. Ama her gun her zaman olmuyor. 3-5 sabah bastım mı 900-1000 devirde oluyor ılk calıstıgında sonradan 850-900 arasına geliyor. Ama sabahları genelde dedıgım sorunu tekrarlıyor. Az gaza basılı tutmam gerekıyor. Yada calıstırınca 1-2 kez gazı pompalarsam yıne duzelıyor. Sorun nedir ?

araç lpg sanırım ilk önce bir yerini elletmeden benzin haritasını düzeltmenizi tavsiye ederim.
Yorum bağlantısı
Güray Taşkan

araç lpg sanırım ilk önce bir yerini elletmeden benzin haritasını düzeltmenizi tavsiye ederim.

Ne yapabilirim ? Kısaca bilgi verir misiniz ?

Yorum bağlantısı
Kemal VİCDAN

Ne yapabilirim ? Kısaca bilgi verir misiniz ?

benzin harita konusu sitede var kısacası şu lpg devre dışı bırakacaksın en az 100 km benzinde kulanacaksın araç kendine benzin haritası çizecek.
Yorum bağlantısı
Güray Taşkan

benzin harita konusu sitede var kısacası şu lpg devre dışı bırakacaksın en az 100 km benzinde kulanacaksın araç kendine benzin haritası çizecek.

Kısacası şunu diyebilir miyiz. Benzine geç ve benzinde 100 km kullan ? Uzun yol yada şehir içi fark eder mi ? Uzun yol da maddi olarak da yakıt daha az olur gibi :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal VİCDAN

Kısacası şunu diyebilir miyiz. Benzine geç ve benzinde 100 km kullan ? Uzun yol yada şehir içi fark eder mi ? Uzun yol da maddi olarak da yakıt daha az olur gibi :)

fark etmez ama tüpü tamamen devre dışı bırakmanı tavsiye ederim detayı için benzin harita konusuna bak
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Güray Taşkan

fark etmez ama tüpü tamamen devre dışı bırakmanı tavsiye ederim detayı için benzin harita konusuna bak

Tşkler ;)

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Önder Zengin

Son bikac gundur marsin sonunda hizar sesi gibi bir ses geliyor nedenini bilen varmi?

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
S. Feyyaz GÜNAYDIN

arkadaşlar benim araçta her zaman değil, bazen geç çalışma oluyor. özellikle motor sıcakken geç alma yapıyor. gaz verince sıkıntı yok ama gaz vermeyince bazen ilk seferde almıyor neden olabilir?

bujiler motorcraft, kablosu da öyle, bujiler yeni değişti ama sorun geçmiyor. bu sorun gaz kelebek potansiyometresi diye bir parça varmış acaba ondan olabilir mi? yardımlarınızı bekliyorum. teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
S. Feyyaz GÜNAYDIN

kimse cevap veremezmi arkdaşlar soruma?

Yorum bağlantısı
Hüseyin Uzun

arkadaşlar benim araçta her zaman değil, bazen geç çalışma oluyor. özellikle motor sıcakken geç alma yapıyor. gaz verince sıkıntı yok ama gaz vermeyince bazen ilk seferde almıyor neden olabilir?

bujiler motorcraft, kablosu da öyle, bujiler yeni değişti ama sorun geçmiyor. bu sorun gaz kelebek potansiyometresi diye bir parça varmış acaba ondan olabilir mi? yardımlarınızı bekliyorum. teşekkürler.

lpgli ise aracınız regülatörü baktırmanızı öneririim [emoji4]
Yorum bağlantısı
S. Feyyaz GÜNAYDIN

lpgli ise aracınız regülatörü baktırmanızı öneririim [emoji4]

kardeş benzinde de var aynı sorun
Yorum bağlantısı
Hüseyin Uzun

kardeş benzinde de var aynı sorun

bende aynı sorun vardı.benzin pompası ve regülatör değişti.benzindede varsa benzin ve regülatöre baktırın derim.benimde başıma geldi ilk marşta 3-5 sn araba çalışmıyor.sonra çalıştıktan sonra kapatıp tekrar marşa bastığımda tık diye alıyordu.
Yorum bağlantısı
S. Feyyaz GÜNAYDIN

Sorun aynı hangi marka aldınız pompayı

Yorum bağlantısı
Hüseyin Uzun

Sorun aynı hangi marka aldınız pompayı

ustaellerde orjınali ile değiştirmiştim:)
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...