Ali Eren Alper 8 Ocak 2013 Paylaş 8 Ocak 2013 Merhaba. Forumda yeniyim. Bende 2000 model Ford Fiesta Fun 1.4i var. Araç 155000 km de. Daha yeni triger ve V kayışı değişti. Yağ bakımı ve filtreler, bujiler yeni değişti. Böyle karlı veya çok soğuk havalarda aracı ilk çalıştırırken marşı zor alıyor. Dün baya zorlandım. 2 dk boyunca marş almadı. Motoru boğacaktık neredeyse. Çalışınca da 5-10 sn falan araba titreyerek çalışıyor. Motordan ayrı bir ses geliyor. Neden olabilir. Şimdiden teşekkürler. Araç lpg'limi? Yorum bağlantısı
Mert Dinçol 8 Ocak 2013 Paylaş 8 Ocak 2013 Merhaba benim aracımda da aynı sorun meydana geldi. 2011 model fiesta 1.4 benzinli. 35binde aküsüyle ilgili daha önce hiç problemim olmamıştı. Dün sabah marşa bastığımda tık yoktu kapattım tekrar marşa bastım 3-5 saniye marşa basılı tuttuğumda zor çalıştı araba devir 1000devrin altında kaldı stop edecek gibi çalışıyordu tekleye tekleye. Daha sonra gaza basıp 3000-4000 devir arasında tutarak ısıttım biraz düzeldi. Sorun neden kaynaklanıyor olabilir? Akü ömrünü mü tamamlıyor acaba Yorum bağlantısı
Ali Eren Alper 8 Ocak 2013 Paylaş 8 Ocak 2013 Araç lpg'limi? o zaman tek seçenek akü. Soğuk havalar akünün düşmanıdır dikkatli olun olmadık yerde sorun çıkartabilir, bence yeni bir akü almanın zamanı gelmiş. Yorum bağlantısı
Misafir 8 Ocak 2013 Paylaş 8 Ocak 2013 Merhaba benim aracımda da aynı sorun meydana geldi. 2011 model fiesta 1.4 benzinli. 35binde aküsüyle ilgili daha önce hiç problemim olmamıştı. Dün sabah marşa bastığımda tık yoktu kapattım tekrar marşa bastım 3-5 saniye marşa basılı tuttuğumda zor çalıştı araba devir 1000devrin altında kaldı stop edecek gibi çalışıyordu tekleye tekleye. Daha sonra gaza basıp 3000-4000 devir arasında tutarak ısıttım biraz düzeldi. Sorun neden kaynaklanıyor olabilir? Akü ömrünü mü tamamlıyor acaba 2011 model aracın aküsü henüz sağlam olmalı, 3-5 saniye marşa basılı tutunca araç çalışıyorsa daha ne olsun. Araç çalıştıktan sonra oluşan teklemeler veya düzensizliklerin sebebi akü olamaz. Aracınızın karbürasyon ve ateşleme sistemini kontrol ettirin. Bir de akünüzün kutup başlarına bakın. Gevşekse iyice sıkılayın. Bitmek üzere olan akünün kutup başlarında oksitlenmeler meydana gelir. Ayrıca, soğuk hava araçların ilk çalışmasını son derece olumsuz etkiler, Kullanma kılavuzunu inceleyerek önerilen çalıştırma yöntemlerini deneyin. Yorum bağlantısı
Mert Dinçol 8 Ocak 2013 Paylaş 8 Ocak 2013 2011 model aracın aküsü henüz sağlam olmalı, 3-5 saniye marşa basılı tutunca araç çalışıyorsa daha ne olsun. Araç çalıştıktan sonra oluşan teklemeler veya düzensizliklerin sebebi akü olamaz. Aracınızın karbürasyon ve ateşleme sistemini kontrol ettirin. Bir de akünüzün kutup başlarına bakın. Gevşekse iyice sıkılayın. Bitmek üzere olan akünün kutup başlarında oksitlenmeler meydana gelir. Ayrıca, soğuk hava araçların ilk çalışmasını son derece olumsuz etkiler, Kullanma kılavuzunu inceleyerek önerilen çalıştırma yöntemlerini deneyin. Teşekkür ederim Mükremin Bey en kısa zamanda servise uğrayıp kontrolleri yaptırayım en iyisi Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 8 Ocak 2013 Paylaş 8 Ocak 2013 Sorun aküyle ilgili olsaydı marş motoru yavaş dönmesi yada hiç dönmemesi gerekmezmi. İlk mesajda marş basıyor ancak araba buna rağmen çalışmıyor yazılmış. Ateşleme yada enjeksiyon sistemiyle ilgili de olamaz mı? Yorum bağlantısı
Mustafa Unsal 17 Ocak 2013 Paylaş 17 Ocak 2013 Slmlar... 2001 Ambianete Focusum da PC de Silindir 2 de tekleme arızası verdi, servis arıza lambasını söndürdü bujilere baktı iyi dedi, o arada aküm değişti , geç çalışma sorunumu giderdi ve 1 gün sonra arıza lambam tekrar yandı.. Şimdi tekleme yine var araba 30-40 metre Şahin gibi gidiyor sonra kendini toplayıp atılıyor... Sorunum nerdedir ki? Mehmet abi sen bilirsin... Yaşayan bilen yorum yapacak olan çözüm öneren var mıdır? Yorum bağlantısı
Serhat Çogan 17 Ocak 2013 Paylaş 17 Ocak 2013 Merhaba. Geçen hafta aküyü kontrol ettirdim, akü sağlammış. Ateşlemede problem olabileceğini söylediler. Bu haftasonu kontrol ettireceğim. Yorum bağlantısı
Semih Özcan 3 Nisan 2013 Paylaş 3 Nisan 2013 abicim fordun orjinal yağı 5 30 motokrafttır genelde 10 40 ta koyarlar bu ikisinde bi sorun yok. en son bujilerini 30 binde değişmissin şimdi 52 bin olmus bujilerinin değişmesi lazım çalışma sorunu ve tekleme sorunu ateşleme sisteminden yapma olasılığı yüksek bi sorun belki sade buji belki takım değişir. fakat benzin filtresini değiştirmemiş te olabilirler veya eğimli diyosunuz aracı çektiğim yer bu eğimde cok önemli yakıt deponun ne tarafına toplanıyo eğer pompa cekemezse neyle calışcak araba. fakat tm anlamadım arac bnzinlimi dizelmi clio diyo benim bildiğim clio dizel oluyo o zmn yağ konusunda ford demiştim ama önemli değil ikiside aynı bujiler daha önemli değil değişmesi gerekmez. aracınız dizelse sorun %90 eğimli park edişiniz yakıtın depodan çekilememesi ve hava yapması gibi gözüküyo. Yorum bağlantısı
Semih Özcan 3 Nisan 2013 Paylaş 3 Nisan 2013 Slmlar... 2001 Ambianete Focusum da PC de Silindir 2 de tekleme arızası verdi, servis arıza lambasını söndürdü bujilere baktı iyi dedi, o arada aküm değişti , geç çalışma sorunumu giderdi ve 1 gün sonra arıza lambam tekrar yandı.. Şimdi tekleme yine var araba 30-40 metre Şahin gibi gidiyor sonra kendini toplayıp atılıyor... Sorunum nerdedir ki? Mehmet abi sen bilirsin... Yaşayan bilen yorum yapacak olan çözüm öneren var mıdır? abi 2 göz tekliyosa komprosörünü fln bi ölçmek lazım belki yanıktır kapak yapılması gerekir büyük ihtimallede öyle çekiş düşüklüğü ondan yapar araban yıgılır ölü gibi olur. arıza lambasıyla ilgilide şunu söyleyim araca hiç müdahale olman söndürülen bir kaç arıza lambası tekrar yanmaz onun dışındaki arızalar tekrar yanar mantık sudur sen arabanın arızasını yaptırıyomsun ki araç o arızayı vermesin bi anlıgına siliyosun aracda tekrar verir o arızayı tabi. arıcı lpg li olanlar içinde sunu söyleyim illede benim aracımın arıza lamsını söndürün diyorlar abilerim bu mümkün değil arıza lambasını tüp yakıyor lpg aracın orjinal yakıt hattını devre dışı bırakıyor ve aracta orayı arızalı sanıyor bu arızayı ne kadar silerseniz silin tekrar lamba yakar ama sorun edilecek bişey değildir öenmsiz yani.. saygılarımla. abim seninde sorununa özgür forda gelirsen eger makarız ve mantıklı bi çözüm buluruz 05076821331 tsk Yorum bağlantısı
Misafir 11 Nisan 2013 Paylaş 11 Nisan 2013 Akülerin üzerindeki gösterge lambalarının genelde sadece bir gözün değerlerini gösterdiği söylenir. Diğer gözlerde oluşabilecek arızalar yeşil yanmasını etkilemeyebilecektir. Siz önce akünün kutup başlarını kontrol edin, eğer oksitlenme varsa akünüz bitik veya bitmek üzeredir. Oksitlenme yoksa elinizle oynatmaya çalışarak gevşek olup olmadıklarını kontrol edin. Gevşekse uygun bir anahtarla güzelce sıkın. Sonuç değişmiyorsa yakın bir oto elektrikçisinden yardım isteyin. Arıza tarifiniz tipik akü arızasını çağrıştırıyor. Yorum bağlantısı
Adem Akyol 22 Nisan 2013 Paylaş 22 Nisan 2013 İyi günler, Benim 2002 focus 2.0 ghia vikars lpg li arabam var. 1 haftadır ilk çalıştığında gazı yemiyor. motor ısınıınca problem yok. normal devam ediyorm. ustaya gösterdim bujilerle benzin filtresi değişecek dedi. Bu doğru mu acaba? bir de debriyaja basıp gaza basınca yine devrini alıyor. ama debriyajdan çekince tekrar gaz yemiyor. bana 150 tl masraf çıakrttı uygun bir fiyat mı? bu arada ankara otokoça da götürdüm. lpg yi söktür öyle bakalım dediler. Benzin pompasında sorun olabilir dedi servis. Bir de fiyat olarak 1.300 anladım ama sanırım yanlış anlmaışmdır 300 dür heralde. çok yüksek geldi 1300 ) Yorum bağlantısı
Tuncer Karakaya 12 Haziran 2013 Paylaş 12 Haziran 2013 merhaba arkadaşlar. benim araba sabah çalışırken altından bir gürültü gelerek çalışıyor.daha önce yapmazdı.motor ısındıktan sonra marşa basıp tekrar çalıştırdığımda o ses çıkmıyor.bunun nedeni nedir.ses motordan değil, şoför koltuğunun altına denk bir yerden altından geliyor.bilgisi olan arkadaşlardan rica ediyorum. Yorum bağlantısı
Caglayan Bayram 13 Haziran 2013 Paylaş 13 Haziran 2013 merhaba arkadaşlar. benim araba sabah çalışırken altından bir gürültü gelerek çalışıyor.daha önce yapmazdı.motor ısındıktan sonra marşa basıp tekrar çalıştırdığımda o ses çıkmıyor.bunun nedeni nedir.ses motordan değil, şoför koltuğunun altına denk bir yerden altından geliyor.bilgisi olan arkadaşlardan rica ediyorum. Tuncer bey marş motorundan gelebilir ses.. Yorum bağlantısı
Tuncer Karakaya 15 Haziran 2013 Paylaş 15 Haziran 2013 Tuncer bey marş motorundan gelebilir ses.. sanmıyorum, ısındıktan sonra öyle bir ses gelmiyor.tabi yeniden çalıştırınca. Yorum bağlantısı
Serdar Söylemez 22 Temmuz 2013 Paylaş 22 Temmuz 2013 Mehmet bey ben de nevsehirde ogretmnm.tuplu focusum var.ayni sorun bende de var.sadece sabahlari motor sogukken ilk calistrmada araba benzin yemiyomus gibi olup istop ediyo.hmn arkasndn ikinci marsta hersey normal sıkıntı ne olablr Yorum bağlantısı
Serdar Söylemez 27 Temmuz 2013 Paylaş 27 Temmuz 2013 Mehmet bey ben de nevsehirde ogretmnm.tuplu focusum var.ayni sorun bende de var.sadece sabahlari motor sogukken ilk calistrmada araba benzin yemiyomus gibi olup istop ediyo.hmn arkasndn ikinci marsta hersey normal sıkıntı ne olablr...acaba bayadır acık hava filtresi kulllanıyorum bi kaç kişi o da yapabilir dedi...bazen de tam benzınden gaza gecerken araba gaz yemıyo...benım aklıma gelen acık hava filtresi..nevsehıre geldgmde normal filtresini takıcam sizin önerılerınız ne olabilir abilerim arkadaslarım Yorum bağlantısı
Serdar Söylemez 28 Temmuz 2013 Paylaş 28 Temmuz 2013 beyler neden kımse cevap vermıyo acaba öğrenebilir miyim? Yorum bağlantısı
İsmet Tekin 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 Herkese Merhaba, Aracımı sabah işe gitmek için çalıştırmak istediğimde zor çalışıyor. Sanki motora benzin gitmiyormuş gibi tekliyor, o noktada gaza bastığımda normal şekilde çalışmaya başlıyor. Günün içinde aynı problemle karşılaşmıyorum. Bu durum sadece sabah ilk çalıştırmada ortaya çıkıyor. Benzin filitresi yaklaşık 1 ay önce değişti. Benzini sürekli Altunzadedeki Opetten alıyorum. Ecu'yu 1 sene önce 98 oktana göre ayarlatmıştım. Bujiler 30bin bakımından değişmişti. Şu anda araç 52 bin kmde. Bana yakıt pompası veya ateşleme ile ilgili gibi geliyor ama sadece sabah bu problemi çıkarması biraz garip. Akü zayıfladıysa sabah gerekli akımı oluşturamıyor olabilirmi? Selam lpg li araçlar için Yazıyorum benim araç focus 1 ghia. Çözümü lpg yi ısıtan regülatör kafa bozulmuş olabilir stop halinde iken bile motora bir süre lpg verdiği için ilk çalıştırmada gaz ve benzin motorda bir boğulma meydana getiriyor. Mehmet bey ben de nevsehirde ogretmnm.tuplu focusum var.ayni sorun bende de var.sadece sabahlari motor sogukken ilk calistrmada araba benzin yemiyomus gibi olup istop ediyo.hmn arkasndn ikinci marsta hersey normal sıkıntı ne olablr serdar bey benim cevap tam sizin sorununuza göre, benim arabam aynı sorun vardı. anlattığım şekilde gaz ısıtan kafayı şu kaloriferden sıcak su giriş çıkışı olan yuvarlak degiştirdim. Düzeldi şükür. Yorum bağlantısı
Savaş Değişli 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Arkadaşlar son 4 gündür 2 defa araç marşa basmamazlık yaptı durumu anlatayım. Akü yeni 60 amper mutlu kontağı açıyorum herşey normal marşa vurduğumda TIK deyip kalıo ilk yaptığında ardarda 3 defa yaptı 4.ye gayet normal bastı o gün aynı olayı tekrarlamadı.. Sonra ertesi gün yine garajdayım marşa bastım yine aynı olay TIK dedi kaldı bikaç defa tık tık tık sonra bastı dikkat ettim uzun süre basmazsam yapıyor ve devamındaki marşlarda kesinlikle tekrarlamıyor sorun sizce nerde elektirikçiye gitmeden bi fikir edineyim ve bizim burda hava ortalama 6-10c.. 1-Marş motoru 2-Marş Rolesi; 3-Taşak Enez ne yaptın sorun nereden kaynaklanıyormuş? 1 Yorum bağlantısı
Enez Güner 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 Elektirikçiye gittim şase alan yerleri söktü temizledi oksitleri falan bide aküyü şarjladı düzeldi.. ama marş rolesinide değiştirdi galiba... Yorum bağlantısı
Murat Doğu 18 Şubat 2014 Paylaş 18 Şubat 2014 merhaba arkadaşlar bugün 10 günlük park halinde olan aracımı çalıştırmak istediğimde hiç bir şekilde marş basmadı hatta sesi bile çıkmadı sadece tık sesi çıkardı.bu aralar araç işime yaramadığı için acele edip usta ya da çekiciye hemen bayılmamak için önce bir sorayım dedim.10 gün içinde sadece 3 gün önce park yerini değiştirmek için birkaç dakikalığına çalıştırdım onda da ilk seferde stop etmişti ama daha sonra çalıştığı için sorun etmedim.bugün de göstergeler,merkezi kilit,camlar çalışır haldeyken marş basmaması acaba akü dışında bir sorun mu diye aklıma getirdi.sorunun doğru çözümü ve oyalanmamak için ne yapmam gerekir yardımcı alacak arkadaşlara şimdiden teşekür ederrim Yorum bağlantısı
Recommended Posts