Turan Adam 24 Mart 2012 Paylaş 24 Mart 2012 konuyu baştan sona okudum aşağı yukarı aynı sorunlar var. Bugün hava akış sensörünü temizledim. yarın pompayı filan test edecem. sensör ilk baktığımda siyah görünüyordu alkolü şırıngayla fışkırtınca kıpkırmızı çıktı. tellerin üzerine yinede kulak çöpüyle temizledim. forumda bahsedildiği kadar korkulacak bişey yok sizde yapabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Turan Adam 25 Mart 2012 Paylaş 25 Mart 2012 ilk çalışmada 1 defada çalıştı normalde bir defada çalışmıyordu. ama uzun marş problemi devam ediyor. bide ilk çalışmada gelen ağır benzin kokusu yok bu kez gelmedi. ilk çalıştırmada devir 1400-1500 lerde 15 saniye kadar sabit kaldı. sonra aniden 1200lere düştü. motor soğukkun zaten 1200 civarıda oluyor. motor ısındakça, eskiden ısınınca olduğu yerin altına düştü eskiden 800 civarıda iken simdi 600 civarında bunun normali kaç acaba sizlerde. ikinci üçüncü ve dördüncü çalışmada daha kısa sürede çalıştı ama yinede 2-3 saniye basmam gerekti. 2-3 saniye normal mi bilmiyorum. uzun marşın sebebi ile ilgili fikri olan arkadaş varsa yardımları bekliyorum. akü bir aylık benzin ve lpg hep po dan alıyorum bazen ışılarda stop ediyor bunu çok nadir yapsada bazen ard arda yapıyor. mesela bir hafta hiç yapmıyor böyle bi arıza olduğunu unutuyorum ama bazen yola çıktığımda motor ısınınca her ışıkta yapıyor. yardımcı olan arkadaşlara şimdiden tsk ederim. Yorum bağlantısı
Guest Ümit Çağatay 10 Nisan 2012 Paylaş 10 Nisan 2012 herkes merhaba Aranıza yeni katıldım . Benim aracımda da marş geç alıyordu . Ustama götürdüm bana benzin ponpasını değiştirmemiz gerek dedi ve değiştirdik ama gene marş sabahları veya uzun beklemelerde ilk seferde geç alıyordu. İnternet de site içindeki yorumları okurken akılıma aracımın 2007 de lpg takıldığı geldi ve sabah ilk işi arabayı çalıştırırken lpg düğmesini benzin tarafına çevirdim ve o gün ilk çalıştırmadan sonra hiç marş geç almadı. ilk fırsata bir brc sevisine gittim ve arabamın lpg enjektörlerini kontrol ettirdi ve bir tanesi tank ile enjektörler arasında kalan gazı motor da yanma odasına bırakıyor olduğunu tespit ettik. Araç kotağı kapatıp sabaha kadar veya uzun beklemeler de gazı motor yanma odasına bırakınca sabahta ben kontağı çevirip benzi ile lpg birbirine karışı lpg eksozdan atılana kadar marşın geç almasına sebep oluyor. Şimdi enjektör değişti ve her iki durumda da tek ve anında marş alıyor. Bence arabanızda böyle bir sıkıntı var ise benzin pompasını değiştirmeden önce lpg sistmenide kontrol ettirin. Teşekkür ederim bilgiler ve paylaşımlar için Yorum bağlantısı
Yusuf Lale 13 Temmuz 2012 Paylaş 13 Temmuz 2012 meraba arkkadaslar 2.0 trend 3k sahıbıyım burda bulunan tekleme sabah zor calısma sorunları benım arabamdada mevcut ankara ıvedık te ustaya gosterdım ust kapagın acılıp sıboplara ve bujılere bakılması arızalı olanların degıstırılmesı gerektıgnı soledı acaba bu ıslemler ortalama nekadar tutar ?ankarada yada kayserıde tanıdıgı saglam usta olan varmıdır? Yorum bağlantısı
Yusuf Lale 16 Temmuz 2012 Paylaş 16 Temmuz 2012 sorunu para harcamadan hallettım ılgınıze tskkrler! Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 16 Temmuz 2012 Paylaş 16 Temmuz 2012 Sorun neymiş; nasıl çözüldü anlatsanızda bizde bilgilensek.. Ayrıca yazım kurallarına dikkat ederseniz seviniriz.. Yorum bağlantısı
Şükrü Abay 31 Ağustos 2012 Paylaş 31 Ağustos 2012 Merhaba. Aracımı dün gece çalıştırmaya gittim. Aracı normal bir şekilde çalıştırdım . Çalıştıktan 1 2 saniye sonra araba sanki stop edecekmiş gibi oldu devir saati düştü ben stop etti zannettim ama araba geri kendiliğinden gaz verdi . Sonra Normal Bir şekilde çalıştı.. Sonra 5 10 dk çalıştırdım. Stop ettim Sonra tekrar çalıştırdım stop ettim tekrar çalıştırdım bir problem olmadı. Sonra tabi benim içime kurt düştü gece 4 te uyandım araç soğukken çalıştırmaya gittim yine bir problem olmadı . Bunun sebebi nedir ? Yorum bağlantısı
Selim Can 25 Eylül 2012 Paylaş 25 Eylül 2012 (düzenlendi) herkese merhabalar foruma yeni üye oldum arabamla ilgili bir sıkıntım var sanayidekiler nedense çözemiyor tecrübesizler midir nedir bilemedim uzun süredir başım ağrıyor en sevdiğim şey araba kullanmak iken arabaya binmekten korkar oldum sorunum; ilk çalıştırmada hava soğuksa hemen stop ediyor bir daha çalıştırdığımda rölanti devri 2000 d/d ya kadar inip çıkıyor sanki biri gaz pedalına basıyormuşcasına hava sıcak olursa stop etmeden rölanti iniyor çıkıyor 2000 d/d ya kadar ısınınca gaza geçiyor ve sorun ortadan kalkıyor. lpgde bir problem yok ve araç ısındığında da benzinde sürüş yaptım test ettim yine bir problem yok sorun sadece sogukken benzinde stop ediyor yakıt pompasıdır dediler yakıt filtresi falan çamurlu çıktı herneyse bunlar değişti sorun düzelmedi yaz aylarını geçtik yaz aylarında hava sıcak diye pek bu derdim sıklaşmadı lakin sonbahardayız kışa giriyoruz havaların etkisi hemen belli oldu arabayı sabah öğlen akşam hiç farketmiyor çalıştırdıgımda stop ediyor sorunumu ustalar çözemedi cihaza bağlayıp a dan z ye test yaptılar hiçbir anormallik yok maf sensörünü wd40 falan spreyle temizlediler falan buji ve kablolarıda değiştireli çok olmamıştı birde ateşleme bobinini değiştirdik başka arıza nedeniyle onlada alakası yokmuş ne yapacağımı bilmiyorum artık sanayilerde de güvenilir ustalar yok milleti öpmeye kalkıyorlar nereye güveneceğimi bilemedim çok uzun yazdım ama derdim bunlardan ibaret yardımcı olmanız dileğimle Allah herkesten razı olsun. bu arada arabam focus 2002 model 1.6 motor lpglidir. 25 Eylül 2012 tarihinde Selim Can tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serkan Toker 25 Eylül 2012 Paylaş 25 Eylül 2012 herkese merhabalar foruma yeni üye oldum arabamla ilgili bir sıkıntım var sanayidekiler nedense çözemiyor tecrübesizler midir nedir bilemedim uzun süredir başım ağrıyor en sevdiğim şey araba kullanmak iken arabaya binmekten korkar oldum sorunum; ilk çalıştırmada hava soğuksa hemen stop ediyor bir daha çalıştırdığımda rölanti devri 2000 d/d ya kadar inip çıkıyor sanki biri gaz pedalına basıyormuşcasına hava sıcak olursa stop etmeden rölanti iniyor çıkıyor 2000 d/d ya kadar ısınınca gaza geçiyor ve sorun ortadan kalkıyor. lpgde bir problem yok ve araç ısındığında da benzinde sürüş yaptım test ettim yine bir problem yok sorun sadece sogukken benzinde stop ediyor yakıt pompasıdır dediler yakıt filtresi falan çamurlu çıktı herneyse bunlar değişti sorun düzelmedi yaz aylarını geçtik yaz aylarında hava sıcak diye pek bu derdim sıklaşmadı lakin sonbahardayız kışa giriyoruz havaların etkisi hemen belli oldu arabayı sabah öğlen akşam hiç farketmiyor çalıştırdıgımda stop ediyor sorunumu ustalar çözemedi cihaza bağlayıp a dan z ye test yaptılar hiçbir anormallik yok maf sensörünü wd40 falan spreyle temizlediler falan buji ve kablolarıda değiştireli çok olmamıştı birde ateşleme bobinini değiştirdik başka arıza nedeniyle onlada alakası yokmuş ne yapacağımı bilmiyorum artık sanayilerde de güvenilir ustalar yok milleti öpmeye kalkıyorlar nereye güveneceğimi bilemedim çok uzun yazdım ama derdim bunlardan ibaret yardımcı olmanız dileğimle Allah herkesten razı olsun. bu arada arabam focus 2002 model 1.6 motor lpglidir. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/174471-izmir-ustaeller-servis/ Tanışmanızda fayda var... :yes: 1 Yorum bağlantısı
Selim Can 26 Eylül 2012 Paylaş 26 Eylül 2012 Serkan hocam teşekkür ederim öm gönderdim kendilerine geri dönüş yapmazlarsa ararım yada giderim sanayiye tekrar sağolun. Yorum bağlantısı
Recep Ali Bedek 4 Ekim 2012 Paylaş 4 Ekim 2012 iyi akşamlar. benim bir sorum olacak arabayı çalıştırırken marşa basınca sinyal lambalarnın hepsi yanıp sönüyo. bende bu gün bir arkadaş görmesiyle farkettim arkadaş arabada şase olduğunu söyledi bu normalmi yoksa başka bir hatamı var. yardmlarınzı bekliyorum şimdidden teşekkürler. Yorum bağlantısı
Bülent Özgül 1 Kasım 2012 Paylaş 1 Kasım 2012 (düzenlendi) herkes merhaba Aranıza yeni katıldım . Benim aracımda da marş geç alıyordu . Ustama götürdüm bana benzin ponpasını değiştirmemiz gerek dedi ve değiştirdik ama gene marş sabahları veya uzun beklemelerde ilk seferde geç alıyordu. İnternet de site içindeki yorumları okurken akılıma aracımın 2007 de lpg takıldığı geldi ve sabah ilk işi arabayı çalıştırırken lpg düğmesini benzin tarafına çevirdim ve o gün ilk çalıştırmadan sonra hiç marş geç almadı. ilk fırsata bir brc sevisine gittim ve arabamın lpg enjektörlerini kontrol ettirdi ve bir tanesi tank ile enjektörler arasında kalan gazı motor da yanma odasına bırakıyor olduğunu tespit ettik. Araç kotağı kapatıp sabaha kadar veya uzun beklemeler de gazı motor yanma odasına bırakınca sabahta ben kontağı çevirip benzi ile lpg birbirine karışı lpg eksozdan atılana kadar marşın geç almasına sebep oluyor. Şimdi enjektör değişti ve her iki durumda da tek ve anında marş alıyor. Bence arabanızda böyle bir sıkıntı var ise benzin pompasını değiştirmeden önce lpg sistmenide kontrol ettirin. Teşekkür ederim bilgiler ve paylaşımlar için Buna benzer sıkıntı bende de var ve sıkıntımı az çok giderdim ama giderinceye kadarda 400-500 km benzinle kullandım ve halen kullanıyorum. Tüp tartarini aracımda ve sanırım bu sıkıntı benimkinde de olabilir ustan veya tüpçü ustan kim ankarada bende arabamı götürmek isterim. Malesef benzin pompasını değiştirdik oldu artık, sıkıntıyı araştırırken devir sensörünü değiştirdiler akabinde maf diye forumda gördüğüm düzeneğini temizlettim ustama. Halen benzin yakıyorum ama gazı yakmaya da çekiniyorum gazı yakmadan sağlam bi gazcıya bu hususta arabamı götürmek isterim. 1 Kasım 2012 tarihinde Bülent Özgül tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Bülent Özgül 4 Kasım 2012 Paylaş 4 Kasım 2012 Buna benzer sıkıntı bende de var ve sıkıntımı az çok giderdim ama giderinceye kadarda 400-500 km benzinle kullandım ve halen kullanıyorum. Tüp tartarini aracımda ve sanırım bu sıkıntı benimkinde de olabilir ustan veya tüpçü ustan kim ankarada bende arabamı götürmek isterim. Malesef benzin pompasını değiştirdik oldu artık, sıkıntıyı araştırırken devir sensörünü değiştirdiler akabinde maf diye forumda gördüğüm düzeneğini temizlettim ustama. Halen benzin yakıyorum ama gazı yakmaya da çekiniyorum gazı yakmadan sağlam bi gazcıya bu hususta arabamı götürmek isterim. arkadaşlar ankarada sağlam bir fordcu ve tartarini tüpçü varsa söylerseniz sevinirim. 500 km benzinle gittikten sonra eskiye yeniden dönmek istemiyorum şu an sadece ilk çalıştırmadan sonra 2 dk kadar araba boğuk kalıyor gazı yemiyor ( araba halen benzinde). bu sıkıntıyı çözüleceğini söyledi ustalarım belirli bir müddet daha benzinle gittikten sonra. fakat gaza geçmeden sağlam bi TARTARİNİ gazcı görmesini düşünüyorum arabayı. Yorum bağlantısı
Hakan KIYCI 8 Kasım 2012 Paylaş 8 Kasım 2012 Arkadaşlar focus 2001 aracım var. Sabahları veya uzun bi beklemeden sonra çalıştırdığımda çalışmıyor, birkaç denemeden sonra veya kontağı bir kaç kere aç-kapa yapıp benzin pompaladıktan sonra çalışıyor. yani başlangıç için yeterli benzin ilk çalıştırmada gelmiyor. Benzin pompasını değiştirdim, yakıt filtresi temizlendi, bujiler ve bobin yeni. Fakat problemde hiç bir değişiklik olmadı. verdiğim paralarda boşa gitti. Usta artık enjektörlerden olabilir dedi. Araba çalıştıktan sonra hiçbir problem yok sadece ilk çalıştırmada olan bişey. Ben işin içinden çıkamadım bir fikri olan var mı acaba ? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 9 Kasım 2012 Paylaş 9 Kasım 2012 Arkadaşlar focus 2001 aracım var. Sabahları veya uzun bi beklemeden sonra çalıştırdığımda çalışmıyor, birkaç denemeden sonra veya kontağı bir kaç kere aç-kapa yapıp benzin pompaladıktan sonra çalışıyor. yani başlangıç için yeterli benzin ilk çalıştırmada gelmiyor. Benzin pompasını değiştirdim, yakıt filtresi temizlendi, bujiler ve bobin yeni. Fakat problemde hiç bir değişiklik olmadı. verdiğim paralarda boşa gitti. Usta artık enjektörlerden olabilir dedi. Araba çalıştıktan sonra hiçbir problem yok sadece ilk çalıştırmada olan bişey. Ben işin içinden çıkamadım bir fikri olan var mı acaba ? Akü sorunu büyük ihtimalle..Aküyü ölçtürün yada bütçeniz elveriyorsa değiştirin. Yorum bağlantısı
Hakan KIYCI 9 Kasım 2012 Paylaş 9 Kasım 2012 Akü sorunu büyük ihtimalle..Aküyü ölçtürün yada bütçeniz elveriyorsa değiştirin. Akü de yeni sayılır. marş motoru gayet düzgün çalışıyor ama dediğim gibi ilk çalıştırmada araba öksürür gibi oluyor çalışmıyor. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 9 Kasım 2012 Paylaş 9 Kasım 2012 Akü de yeni sayılır. marş motoru gayet düzgün çalışıyor ama dediğim gibi ilk çalıştırmada araba öksürür gibi oluyor çalışmıyor. Bu ve buna benzer sorunların altından akü çıkabiliyor.2000 model ghia vardı bende araç airbag ışıklarını ara sıra yakıyordu ne yapsam düzelmemişti.Yeni sahibi akü değiştirdi düzeldi.Kimsenin aklına gelmeyecek bir durumdu.Satacağı zaman tespit etmiştim araç fazla yattığı zaman airbag ışıkları yanık kalıyordu .Sorumlusu akü çıkmıştı. Yorum bağlantısı
İlker Basmacı 7 Aralık 2012 Paylaş 7 Aralık 2012 (düzenlendi) arkadaşlar herkese merhabalar 2000 model ghia otomatik bir aracımız var olayı en başından tane tane anlatmak istiyorum sabah arabayı sorunsuz olarak çalıştırıyorum devir saati 1200 e gelip sabitleniyor ve 30 saniye kadak hiç sıkıntı yok saat gibi ondan sonra motor devri 900e düşüp araba tekliyor ama çalışmaya devam ediyor sarsıntılı teklemeli çalışma tam 4 dakika sürüyor ardından saat gibi çalışmaya devam ediyor ısınıyor ve gaza geçiyor bundan sonra lpg de hiç sıkıntı olmuyor .aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda aynı arıza devam ediyor sıcak soğuk hiç farketmiyor ilk çalışmada sıkıntı yok titremeli teklemeli çalışma devam ediyor sıcak olduğundan hemen gaza geçtiğinden düzeliyor gaza geçince hiç sıkıntı yok.. Bundan sonra Araç soğukken akü kutup başını söküp 1-2 saat bekliyorum kutup başını tekrar takıyorum ve benzine alıyorum arabayı ilk günki gibi çalışıyor devir saati önce 1200 sonra ısındıkça 1000-900-800 de sabitleniyor gaza almazsam her gün böyle ama ne zaman gaza geçip gazda yol yaparsam aynı şeyler tekrarlamaya devam ediyor yapılabilecek herşeyi yaptım benzin pompası enjektör temizliği yaptırdım bujiler buji kabloları dediler değiştirmedim bobin dediler değiştirmedim nedeni ise bunların birinde arıza olursa en çok gazda hissetmemiz lazım ateşleme sistemindeki bir arıza en çok gazda kendini belli ediyor benim hiçbir sıkıntım yok lpg de.. en son aracın ecusunu güncellemek kaldı ne dersiniz ? 7 Aralık 2012 tarihinde İlker Basmacı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Enez Güner 30 Aralık 2012 Paylaş 30 Aralık 2012 Arkadaşlar son 4 gündür 2 defa araç marşa basmamazlık yaptı durumu anlatayım. Akü yeni 60 amper mutlu kontağı açıyorum herşey normal marşa vurduğumda TIK deyip kalıo ilk yaptığında ardarda 3 defa yaptı 4.ye gayet normal bastı o gün aynı olayı tekrarlamadı.. Sonra ertesi gün yine garajdayım marşa bastım yine aynı olay TIK dedi kaldı bikaç defa tık tık tık sonra bastı dikkat ettim uzun süre basmazsam yapıyor ve devamındaki marşlarda kesinlikle tekrarlamıyor sorun sizce nerde elektirikçiye gitmeden bi fikir edineyim ve bizim burda hava ortalama 6-10c.. 1-Marş motoru 2-Marş Rolesi; 3-Taşak 1 Yorum bağlantısı
Serhat Çogan 8 Ocak 2013 Paylaş 8 Ocak 2013 Merhaba. Forumda yeniyim. Bende 2000 model Ford Fiesta Fun 1.4i var. Araç 155000 km de. Daha yeni triger ve V kayışı değişti. Yağ bakımı ve filtreler, bujiler yeni değişti. Böyle karlı veya çok soğuk havalarda aracı ilk çalıştırırken marşı zor alıyor. Dün baya zorlandım. 2 dk boyunca marş almadı. Motoru boğacaktık neredeyse. Çalışınca da 5-10 sn falan araba titreyerek çalışıyor. Motordan ayrı bir ses geliyor. Neden olabilir. Şimdiden teşekkürler. Yorum bağlantısı
Misafir 8 Ocak 2013 Paylaş 8 Ocak 2013 (düzenlendi) Normal bir durum. Ortam soğudukça akümülatörün gücü azalır, kimyasal bir olaydır. Öte yandan yine ortam soğudukça aracınızdaki yağın yoğunluğu artar ve marş motorunun motoru çevirebilmesi için daha fazla güç/akım gerekir. Kış aylarında bu durum birbirini tamamlayan olumsuz bir döngüdür. O nedenle akü üreticileri akülerinin üzerine kocaman kocaman yazarlar, -15 derecede bile sorunsuz güç üretimi gibi ibareleri. Hiç çalışmaz olana kadar devam, ondan sonra da yeni akü ile devam. 8 Ocak 2013 tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 8 Ocak 2013 Paylaş 8 Ocak 2013 Normal bir durum. Ortam soğudukça akümülatörün gücü azalır, kimyasal bir olaydır. Öte yandan yine ortam soğudukça aracınızdaki yağın yoğunluğu artar ve marş motorunun motoru çevirebilmesi için daha fazla güç/akım gerekir. Kış aylarında bu durum birbirini tamamlayan olumsuz bir döngüdür. O nedenle akü üreticileri akülerinin üzerine kocaman kocaman yazarlar, -15 derecede bile sorunsuz güç üretimi gibi ibareleri. Hiç çalışmaz olana kadar devam, ondan sonra da yeni akü ile devam. Bunun yanında aracı koyduğunuz yer de önemlidir. En iyisi kapalı garaj ama o da herkeste yok. Sabah evden geç çıkıyorsanız, aracı sabah güneş alabilecek bir yer varsa oraya koyun. Ayrıca aracı koyduğunuz yerin rüzgar almaması da iyi olur. Hatta aracın önünü binalara doğru koyun. Yani mümkün olduğunca soğuktan koruyun. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 8 Ocak 2013 Paylaş 8 Ocak 2013 Evet aracın önünü binaları siper edecek şekilde koyma imkanınız varsa değerlendirin.Çok fark ettiğini göreceksiniz.Ancak sizin akü bence kısa süre sonra tamamen sukoyuverir.Şimdiden değiştirmenizde fayda var. Yorum bağlantısı
Serhat Çogan 8 Ocak 2013 Paylaş 8 Ocak 2013 Bende aküden şüpheleniyordum. Tahminim sanırım doğru çıktı sanırım. Ben direk aküyü değiştireyim. teşekkürler. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts