Guest Ahmed Jaber 9 Mart 2010 Paylaş 9 Mart 2010 Arkadaşlar benim 2001 model otomatik vitesli Focus1 1.6 Ghia var iki problemim var : 1- sabah araba çalıştırdığmda motordan sanırım sağ taraftan bir vızıltı sesi gelir (Cırcır böceği sesi gibi ) ve 5 dakika sonra motor ısınınca ses kesilir. 2- Araba bazı zamanlarda sabah ilk çalışmada 2-3 sn. oksürür gibi çalışır sonra normala döner. bu iki problemin neden kaynaklandığını ve nasıl giderebiliceğimi bana bilgi verebilirmisiniz ve bilginiz varsa bu tur problemler için Ankarada servis dışında nereye gidebilirim .... çünkü servis komple parça deiştirir tamir etmez yani kazık işler . her kese ve bana cevap verene şimdiden teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Murat Ayçiçek 9 Mart 2010 Paylaş 9 Mart 2010 Her defasında 2.sefer denediğiniz zaman mı çalışıyor? Yoksa 2-3 kafasına göre mi takılıyor..Eğer öyleyse immo sorunu olabilir..Veya marş dinamosun da bir sorun vardır. Ayhan ilk başta denemedik ama sen yazdıkdan sonra bu gün denedik çalışmasında bir sorun yok normal çalışdı. akşam üstü arkadaş aynısını yaptı dedi. Galiba 2 sefer aynı hatayı yapmış yani 3.cü denemedi çalışmış. Ayhan bu arada Marş dinamosu hatası olsa anahtar en azından 3. konuma gelir ama araba çalışmaz diye biliyorum. Yorum bağlantısı
Murat Ayçiçek 10 Mart 2010 Paylaş 10 Mart 2010 (düzenlendi) Evet Mustafa sanki anahtar bir anda başka bir arabanın anahtarı gibi oluyor 3. konuma gitmiyor. kontagı tekrar kapatıp 2 defa aç kapa yapınca düzeliyor. Bu arada mesaj saatlerine bakarak bu adam delimi demeyin 10 Mart 2010 tarihinde Murat Ay tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 10 Mart 2010 Paylaş 10 Mart 2010 Ayhan ilk başta denemedik ama sen yazdıkdan sonra bu gün denedik çalışmasında bir sorun yok normal çalışdı.akşam üstü arkadaş aynısını yaptı dedi. Galiba 2 sefer aynı hatayı yapmış yani 3.cü denemedi çalışmış. Ayhan bu arada Marş dinamosu hatası olsa anahtar en azından 3. konuma gelir ama araba çalışmaz diye biliyorum. Marş dinamosu dedim ama orada bir dişli var o kaçırdığı zaman böyle bir sorun oluyordu sanki öyle hatırlıyorum.. 3 konuma gelip çalışmaması immo sorunu olduğunda olur. 3 konuma gelir ama marş basmaz. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 10 Mart 2010 Paylaş 10 Mart 2010 Bence sorun anahtar ve kilit içindeki aşınma gibi. Çünkü ben de yeni anahtar yaptrıdığımda kontak marş konumuna gelirken zorlanıyordu. Acaba anahtarı yeni mi yaptrıdnız. Yorum bağlantısı
Murat Ayçiçek 11 Mart 2010 Paylaş 11 Mart 2010 Sorun çözülmüştür beyler mustafa'nın dediği gibi anahtardan kaynaklanıyormuş anahtarın uç kısmında yivlerin oldugu yerde çok küçük bir çapaklanma oluşmuş anahtarcı düzeltdi şimdilik normal. Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 20 Temmuz 2010 Paylaş 20 Temmuz 2010 arkadaşlar benim araba her sabah değil ama 3-4 gün arayla veya 1 hafta arayla yani kafasına göre aralıklarla sabahları marşa basıp çalışıtırdığımda motor stop ediyor. ikinci ve sonraki tüm marşlarda ise hemen çalışıyor problem yok. bazen stop etmiyor 250 devirlere kadar düşüp titriyor biraz gaz verince düzeliyor. penzin şamandıramın bozuk olduğunu biliyorum. 30 liralık benzin alınca depo full gösteriyo ... sizce tek sorun şamandıramıdır? bujü ve kablolarını yeni değiştirdim. Rölanti kontrol valfide arıza başgösteriyor.Temizletin öyle kullanın birazda. Yorum bağlantısı
İlker Selimoğlu 10 Ağustos 2010 Paylaş 10 Ağustos 2010 Selam arkadaşlar 97 mondeo aracımda benzinde iken rolantide devir düşüyordu,lpgli kullanımda ve çekişte bir sorun yoktu otokoçta kontrol ettirdim bypassı temizlediler düzeldi fakat tekrarlarsa bypassı değiştirecez dediler.Şimdi yine ilk çalıştırmada rolanti düşüyor gaz basmayınca stop ediyor,biraz zaman geçince kendiliğinden düzeliyor lpgde yine sorun yok benzinde iken oluyor bypass temizletsem düzelir mi mutlaka değiştirmem mi gerekir.Birde bypass ventilinin aluminyum ve plastik olanı varmış plastik olanı diğerine göre ucuz onu taktırsam ne farkeder.Teşekkürler Yorum bağlantısı
İlkay Çaylak 25 Ağustos 2010 Paylaş 25 Ağustos 2010 Benim 2003 model benzinli Focusum marşa basınca geç çalışmaya ve çalışırken teklemeye başladı. Ancak çalıştırdıktan sonra çekişte falan bi sorun yaşamıyorum.Aracın bakımı yeni yaptırıldı ve tatile gidip geldikten sonra başladı bu sorun. Acaba nedeni ne olabilir? Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 25 Ağustos 2010 Paylaş 25 Ağustos 2010 Bu sorunla ilgili sadece tek konuda 14 sayfa mesaj var arama yapalım lütfen.. Yorum bağlantısı
Gürbüz Koçoğlu 18 Ekim 2010 Paylaş 18 Ekim 2010 Bu sorunla ilgili sadece tek konuda 14 sayfa mesaj var arama yapalım lütfen.. Arkadaşlar benim sorunum 1 haftadır başladı daha önce yoktu.Arabam tüplü ve sabahları çalıştırırken benzinde ilk marşta hemen çalışıyor,ancak daha sonra ısınıncaya kadar en az 1 dk boyunca rolanti inip inip çıkıyor (nerdeyse stop edecek sanırsınız) . Arıza kodu yok ama iki seferdir çok zengin karışım diyor.araba ısınınca bunu yapmıyor.Ayrıca öğlen de olsa araba soğukken bunu hep yapıyor ısınınca benzinde de tüpte de bunu yapmıyor.bi fikri olan var mı ?sorun ne olabilir ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ekim 2010 Paylaş 18 Ekim 2010 Kompresyon testi yaptırın, 10-11 lerde çıkarsa, sonrası kolay. Yorum bağlantısı
Adem Zengin 19 Ekim 2010 Paylaş 19 Ekim 2010 iyi günler murat bey ..herhalde aynı problemle bende karşı karşıyayım.benimki sadece sabahları değil araba 2-3 saat dinlendikten sonra da marja bastığımda bu ses geliyor.ama üst üste bastığımda hiç bir ses yok.benim de triger değiştikten sonra başladı...tamirci herhalde trigerden dedi tekrar değiştirdi.ama hala ses geliyor. geçen bir usta havalandırma ile ilgili bir boru değiştirdi 15 cm uzuluğunda ince bir hortum 1 gün ses gelmedi 2.gün ses geldi.şarj dinamo suna baktılar sorun yok diye içini açmadılar.vantilatör kayışları falan değişti.ama ses hala değişmedi.2-3 saniye kayış sesi gibi bişey ..sizinkiyle aynı sorun mu bilmiyorum. yorumunuz nedir yada varmı problemi yaşayan arkadaşlar.. Yorum bağlantısı
Soner Kayışlı 21 Aralık 2010 Paylaş 21 Aralık 2010 selamlar benimde bayram arifesinde iştem geldigimde memlekte gitmek için marşa bastık tık tık sanki takılıyor gibi çalışmadi araç 10-15 dk. beledim yine olmadi sonra vurdurmak zorunda kaldim ve aynı problemi bir hafta sonra memlekette oldu 30 dk felan stop halinde iken dörtlüleri yakdık gece karanlıkta yine vurdurduk ankaraya geri geldigimizde araç 5-6 km gittikten sonra hareket halinde stop etti. bunun sebebi akümüdür yoksa bakşa bir nedenmi.. yağ değişimide 150 km geçti. 7 aydır araç bende daha önce böyle bir problem yaşamamıştık.. tavsiyeleriniz için şimdiden teşkkürler.. iyi forumlar Yorum bağlantısı
Özay Uçar 22 Aralık 2010 Paylaş 22 Aralık 2010 (düzenlendi) krank pozisyon sensörü beni yolda bırakmıştı ve sensör değişene kadar araç çalışmamıştı... lakin benim araç 2000 model, sizinki için net bilgim yok... isterseniz bir baktırın... gerçi benim araç vurdurarak dahi çalışmamıştı.... 22 Aralık 2010 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Soner Kayışlı 23 Aralık 2010 Paylaş 23 Aralık 2010 krank pozisyon sensörü beni yolda bırakmıştı ve sensör değişene kadar araç çalışmamıştı... lakin benim araç 2000 model, sizinki için net bilgim yok... isterseniz bir baktırın... gerçi benim araç vurdurarak dahi çalışmamıştı.... tavsiyeniz için teşkkürler aybaşında sanayiye gidecez yine bakalım onuda söyleyelim usta bi baksin.. Yorum bağlantısı
Soner Kayışlı 27 Aralık 2010 Paylaş 27 Aralık 2010 tavsiyeniz için teşkkürler aybaşında sanayiye gidecez yine bakalım onuda söyleyelim usta bi baksin.. sorun akündenmiş.. :lol: en sa sürede değiştirecez artık ne yapalım.. iyi forumlar Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Ocak 2011 Paylaş 20 Ocak 2011 Antifiriz ile alakalı bir durum değildir.. Muhtemelen aküdür... Kötü ihtimal benzin pompasıdır... Yorum bağlantısı
Ali Temizsoy 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 Abi bende benzin pompasını bu yaz değiştirdim fiyat o kadar değil. Yorum bağlantısı
Ali Temizsoy 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 Komple pompa ve şamandıra benzin filtresi dahi95 tl parçaların tamamı otosan orjinal. Yorum bağlantısı
Vedat Korkmaz 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 Merhabalar, 2002 model Focusumu aldığımdan beri iki senedir uzun süreli marşla ancak çalışıyordu. Bu sıkıntının marş motorunun arızalanmasına sebep olacağı söylendi, ama tamir ettirmek için aracı götürdüğüm ustalar bilgisayara bağlayıp sorun hallettiler.Ancak eksi halini alması iki haftadan fazla sürmedi. Öncelikle bu arıza nasıl giderilebilir? Sonunda beklenen oldu ve marş motorumun astığı içindeki mıknatıslardan biri kırıldı. Artık arabamı çalıştıramıyorum. Parçacımdan uygun boyda bir marş yastığı bulamadım. Nerden temin edebilirim? Çıkma da olabilir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts