Özay Uçar 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 Abi bende benzin pompasını bu yaz değiştirdim fiyat o kadar değil. yan sanayi 100 lira orjinali 250 demişlerdi bana parça fiyatı olarak.... işçilik vs. 300 lirayı bulmuştu.... Yorum bağlantısı
Musa Çalışkan 16 Şubat 2011 Paylaş 16 Şubat 2011 aracımı yeni aldım soğukken marş geç basıyordu elektirikçiye götürdüm marş dinamasının kömürleri bitmiş. değiştirildi düzeldi allaha şükür korktuğum çıkmadı. Yorum bağlantısı
Erdinç Yıldırım 6 Haziran 2011 Paylaş 6 Haziran 2011 Merhaba arkadaşlar, aranıza yeni katıldım, bundan sonra sık sık paylaşımlarda bulunurum inş. bu konuyla ilgili 15 sayfanın tamamını okudum. Ben de ilk sayfadaki Ali Yaşar beyin sorunlarıyla aynılarını yaşıyorum. aracım 2000 model 1.6 güvenlik paketli, tüplü ambiante... 70 binde ve ben ikinci sahibiyim. Yaklaşık 2 ay kadar önce arabadaki benzin bitsin de depoya yeni benzin alıp temiz benzinle gezeyim diye depodaki benzini bitirmeye çalıştım. Arada bir de gaza geçtiğim için düşük benzinle 1 hafta kadar dolaştım(bunun büyük bir hata olduğunu sonradan öğrendim) Benzin iyice azaldığında arabam ya sabahları yada uzun süre çalışmadığı zamanlarda marşı çok uzun sürede almaya başladı. Eskiden 1 saniyelik marşta çalışan motor zamanla 8-10 saniyelere çıktı. Üstelik ayağımla gaz vermezsem çalışmıyor ve çalışsa bile bir dakika kadar ayağımı gazdan çekince istop ediyor. Bu sorun başladıktan sonra daha 6 aylık oldukları halde bujileri ve buji kablolarını ustamın ısrarıyla değiştim. Tabii ki sonuç vermedi. 1 ay kadar önce Ustam servise götürüp bilgisayara bağlatmamı istedi. Aracı servise götürdüm makineye bağladılar ancak hiçbir arıza bulamadıklarını tüm ayarlarını resetlediklerini ve aracı geceden bırakırsam sabah motor soğukken bakabileceklerini söylediler ve verdiler. Servisten aracı aldım marşa bastım anında çalıştı araba. Çok şaşırdım. Neyse o gün arabayı gün içerisinde en az 7-8 defa istop edip yeniden çalıştırdım her seferinde 1 saniyede aldı marşı. Ertesi sabah kalkıp ilk iş olarak marş yaptım yine hemen çalıştı. O gün akşama doğru yolda giderken arabanın gazı bitti ve araç benzine geçti 5 dakka sonra benzinliğe girdim gaz aldım marşa bastım ama maalesef araç tamamen eskiye dönmüştü. Yine 8-10 saniye marş yine gaz verme istiyordu. O günden sonra da aynı durum devam etti. Bir daha düzelmedi araba. Bu sefer geçtiğimiz hafta aracı geceden servise bıraktım. Sabah marş yapmışlar aynı sorunu görünce aracı içeriye alıp gaz kelebeği, rölanti sensörü vs temizlemişler, bobini yenisi ile değişip denemişler, pompayı denemişler, bütün kablo ve hortumları incelemişler ve arızayı bir türlü bulamamışlar. Akşam yanlarına gittiğimde bana ne yaptılarsa olmadığını son çare olarak enjektörleri değişeceklerini (1400 TL) o da olmazsa sübapları değişeceklerini söylediler. Tabii ki kabul etmedim ve aracımı alıp sanayinin yolunu tuttum. Sanayide yeni bir usta buldum ve durumu anlattım. Usta bana benzin pompasından olduğunu pompayı değişip deneyeceğini , olmazsa pompayı geri alacağını sadece el emeği alacağını söyledi. Kabul ettim ve verdim. Önceki gün aracımı ustadan teslim aldım ama maalesef yeni pompanın da hiçbir faydası olmadı. Çaresizlik içinde belki nette çözüm bulurum diye dolaşırken bu foruma rastladım ve özellikle Mehmet Özyürek beyefendinin 2.sayfada yazmış olduğu çözüm önerileri çok dikkatimi çekti. Yakıt yönetimi aracın ECU? su tarafından SFT ?Short Fuel trim ve LFT-Long Fuel trim staratejilerine göre yönetilir. Anlık yakıt yönetimi diyebileceğimiz SFT, kapalı devre yakıt kontrolu (Closed Loop) esnasında devrededir ve O2 sensöründen gelen bilgilere göre püskürtülen yakıt miktarını ayarlarken kullanılır. Bu program araç ilk çalıştırılıken, motor soğukken, ani hızlanmalarda, cutt-off? ta ve gaz kelebeği ful açıkken devrede değildir. (Open Loop Fuel Control System) Anlık yakıt düzeltme değerleri aracın belleğine kaydedilmez ve kontak kapatılınca silinir. Yukarıdaki durumlarda yakıt kontrolu LFT denilen (Ortalama Yakıt Tüketimi) ve aracın belleğine kayıtlı ana yakıt stratejisine göre yapılır. Ana yakıt yönetimi de diyebileceğimiz LFT, anlık yakıt tüketimi olan SFT değerlerine göre devamlı modifiye edilir. Ancak bu LFT değerleri aniden ve hızlı olarak değişmez ve aracın kontağı kapatıldığında silinmez. Araç her defasında aracın belleğine kaydedilmiş bu ortalama yakıt tüketimi değerlerine göre aracı çalıştırmaya programlanmıştır. İşte ince ayarı iyi yapılmamış LPG? li araçlarda sıkıntı burada başlamaktadır. Anlık yakıt düzeltme motor sıcakken gayet iyi algılanıp araç LPG? de çok rahat ve sıkıntısız çalışmaktadır. Ancak fakir karışım nedeniyle anlık yakıt tüketimi devamlı ortalamayı düşürmekte ve LFT eksiye doğru gitmekte ve bu değerler ECU? nun belleğine kayıt edilmektedir. Motor soğukken ECU aracı belleğinde kayıtlı LFT- ortalama yakıt parametrelerine göre motoru çalıştırmak istemekte fakat motor fakir karışım nedeniyle zor çalışmaktadır. Yaptığımız denemelerde ilk çalıştırmada zorlanan aracın emme manifolduna bir miktar benzin enjekte ettiğimizde aracın hemen düzgün bir şekilde çalıştığını gördük. Sebebi LPG ile ince ayarların hassas bir şekilde yapılmamasından kaynaklanmaktadır. Benzin haritasını ilk haline getirmeden LPG programını yeniden yapmak çözüm olmamaktadır. 2 türlü çözüm vardır. A- Araç Ortalama yakıt parametreleri düzelinceye kadar benzinle çalıştırılacaktır. Araçtaki benzin ECU? su yazılımına bağlı olarak bu süre 1 veya 2 gündür. Aracın soğukken ilk çalıştırması düzelince LPG servisine gidilecek ve LPG sıfırdan programlanıp aracın rölanti ve yol ince ayarları dikkatlice yapılacaktır. B- Aracın servisine gidilerek benzin ECU? sundaki yakıt parametreleri silinip ECU güncellenecek ve soğuk motorda ilk çalıştırmanın düzeldiği görülünce LPG servisine gidilip LPG programı sıfırdan yapılacaktır. Bu durumda benim yeni pompayı tekrar söktürüp servise yeniden gidip yeniden programa reset attırıp benzinle aralıksız 100-200 km yol yapıp ardından gaz ayarı mı yaptırmam gerekiyor. Servisten aracı aldığımda halen marş uzun sürede alıyorsa bile ben bu 200 km yi 1-2 gün içerisinde yaparsam durumun düzeleceği anlamına mı geliyor. Çünkü ikinci almamda marşı düzelmemiş halen uzun sürede çalışıyordu araba. Gerek Mehmet Özyürek gerekse Yaşar Demirci arkadaşlardan bana ne yapacağım konusunda bilgi yazmalarını rica ediyorum. Aracı bir an önce düzeltemezsem marş motoru da elimde kalacak. Üstelik şimdiye kadar 300 TL harcadım bile boş yere. Şimdiden teşekkür ve saygılarımla... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Haziran 2011 Paylaş 6 Haziran 2011 Bence varsayımınız yanlış, depo içindeki şamandıra+pompa komple bir parçadır, piyasada sadece pompayı ayrı değiştirirler ama sonuç alabilen yok denecek kadar azdır. Şamdıra komplesi değişip marşa basmalı derim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Haziran 2011 Paylaş 6 Haziran 2011 Bu durumda benim yeni pompayı tekrar söktürüp servise yeniden gidip yeniden programa reset attırıp benzinle aralıksız 100-200 km yol yapıp ardından gaz ayarı mı yaptırmam gerekiyor. Servisten aracı aldığımda halen marş uzun sürede alıyorsa bile ben bu 200 km yi 1-2 gün içerisinde yaparsam durumun düzeleceği anlamına mı geliyor. Çünkü ikinci almamda marşı düzelmemiş halen uzun sürede çalışıyordu araba. Merhaba Erdinç Bey.. Aracında geç marş sorunu varsa, ilk akla gelen subaplardır.. silindir kompresyonlarını ölçtürmeli ve değerleri bizimle paylaşmalısınız.. Usta, bunlar iyi yada kötü diyebilir.. Bu bizim için bir değer değildir.. Bar cinsinden kompresyon oranlarını bilmeliyiz ki.. Yorum yapabilelim.. Motor sıcakken de marş sorunlarınız varsa, pompa malesef tekrar akla gelir... Lpg kalibrasyonu bozukluğu genelde geç marş değil, rolanti düzensizliğine sebep olur.. Yine de denemek isterim derseniz.. Kutup başını söküp, 15 dakika bekleyip, geri takın.. Sonra aracınızı 100 km falan benzinde kullanın.. Düzelirse kalibrasyondandır.. Ama bence düzelmeyecektir.. Benzin pompası için de şu testi yapın: Kontağı açın, 5 saniye bekleyin kapatın, tekrar kontağı açın 5 saniye bekleyin kapatın, tekrar kontağı açın 5 saniye bekleyin marşa basın.. Araç düzgün çalışırsa pompa bozuk demektir.. Gerek Mehmet Özyürek gerekse Yaşar Demirci arkadaşlardan bana ne yapacağım konusunda bilgi yazmalarını rica ediyorum. Aracı bir an önce düzeltemezsem marş motoru da elimde kalacak. Üstelik şimdiye kadar 300 TL harcadım bile boş yere.Şimdiden teşekkür ve saygılarımla... Forumda, cevabı 2 kişiye bağlamak yanlıştır.. Uzun süre beklemenize sebep olur.. Forumumuzda birbirinden değerli ve bilgili 10'larca kişi vardır.. Cevabı iki kişiyle kısıtlamakla 10 larca değerli bilgiyi saf dışı bırakmış olursunuz.. Yaşadığı sorunlarla her usta kendi sorununda birer uzmandır... Bu sebeple sorunu olan arkadaşlarımdan ricam, isim zikretmeden sorunlarını yazmalarıdır.. Yorum bağlantısı
Erdinç Yıldırım 6 Haziran 2011 Paylaş 6 Haziran 2011 (düzenlendi) Forumda, cevabı 2 kişiye bağlamak yanlıştır.. Uzun süre beklemenize sebep olur.. Forumumuzda birbirinden değerli ve bilgili 10'larca kişi vardır.. Cevabı iki kişiyle kısıtlamakla 10 larca değerli bilgiyi saf dışı bırakmış olursunuz.. Yaşadığı sorunlarla her usta kendi sorununda birer uzmandır... Bu sebeple sorunu olan arkadaşlarımdan ricam, isim zikretmeden sorunlarını yazmalarıdır.. Öncelikle sondan başlıyım... yazdığım isimleri önceki 15 sayfada bu arıza üzerine yorum yapmış, bu konuda bilgileri var şeklinde düşünerek yazmıştım, ancak sizin değerlendirmeniz çok daha doğru olmuş ben bu açıdan düşünmemiştim, haklısınız diğer yorum yapacak arkadaşlara haksızlık yapmışım istemeden, haklarını helal etsinler inş... - Silindir kompresyonlarını serviste ölçmüşler ve normal değerlerde olduğunu söylediler. (bar değeri vermediler daha doğrusu sormak aklıma bile gelmedi o zaman) - Motor sıcakken hiçbir problem yok, soğudukça marşın süresi uzuyor. Ve motor kendini toplayana kadar (1-2 dk kadar) oldukça anormal çalışıyor. Gaz vermezsem istop ediyor. - Serviste ilk kurcaladıklarında araç zaten eski normal haline gelmişti bu da sizin yazdığınız kalibrasyon sorununu akla getiriyor sanki? - Pompayı zaten yenisi ile değiştirdiler ama çağlar beyin şamandıra uyarısına karşılık yarın sizin dediğiniz 5 er sn bekleyip 3. de marşı ve kutup başını sökmeyi deneyeceğim. ancak kutup başını söküp taktıktan sonra, aracı 100 km boyunca motoru stop ettirmeden aralıksız mı kullanmalıyım yoksa gün içinde işlerimi görüp yani istop edip bekletip yeniden yola devam ederek 1-2 gün içinde 100 km yapmamda sakınca var mıdır. Sadece bu bölümü anlayamadım. Açıklık getirirseniz sevinirim. Bir de bu son götürdüğüm usta "CARBON CLEAN" denemeyi öneriyor ne dersiniz? 6 Haziran 2011 tarihinde Erdin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Haziran 2011 Paylaş 6 Haziran 2011 1- Silindir kompresyonlarını serviste ölçmüşler ve normal değerlerde olduğunu söylediler. (bar değeri vermediler daha doğrusu sormak aklıma bile gelmedi o zaman)2- Motor sıcakken hiçbir problem yok, soğudukça marşın süresi uzuyor. Ve motor kendini toplayana kadar (1-2 dk kadar) oldukça anormal çalışıyor. Gaz vermezsem istop ediyor. 3- Serviste ilk kurcaladıklarında araç zaten eski normal haline gelmişti bu da sizin yazdığınız kalibrasyon sorununu akla getiriyor sanki? 4- Pompayı zaten yenisi ile değiştirdiler ama çağlar beyin şamandıra uyarısına karşılık yarın sizin dediğiniz 5 er sn bekleyip 3. de marşı ve kutup başını sökmeyi deneyeceğim. 5-ancak kutup başını söküp taktıktan sonra, aracı 100 km boyunca motoru stop ettirmeden aralıksız mı kullanmalıyım yoksa gün içinde işlerimi görüp yani istop edip bekletip yeniden yola devam ederek 1-2 gün içinde 100 km yapmamda sakınca var mıdır. Sadece bu bölümü anlayamadım. Açıklık getirirseniz sevinirim. 1- Genelde böyle derler... 2- Subaplara işaret ediyor bence.. 3- 2 olmasa, kalibrasyon derdim.. 4- Pompa için, geçerli bir test yöntemi olarak kabul edilir.. 5- Stop edebilirsiniz.. Normal hayatınıza benzinle devam edin... Farklı bir şey yapmanıza gerek yok.. Siz pompa ve benzin testlerini bi yapın.. Tekrar konuşuruz.. Testleri yapın düzelme olmaz ise carboon clean denenebilir.. En azından, daha kötü olacağını sanmıyorum.. Subap kaynaklı ise işe yarama ihtimali çok yüksek.. Yorum bağlantısı
Erdinç Yıldırım 6 Haziran 2011 Paylaş 6 Haziran 2011 ilk günden ilk mesaja bu kadar ilgi... Çok teşekkürler. Tavsiyelerinizi deneyip yeniden yazacağım inş... Yorum bağlantısı
Erdinç Yıldırım 7 Haziran 2011 Paylaş 7 Haziran 2011 merhaba, bugün tekrar sanayiye gidip ustaya pompa değiştirmenin fayda etmediğini söyledim, eski pompayı tekrar takacak. Ortalama ve anlık tüketimlerinden ve şamandıradan bahsettiğimde ise "Sökmüşken depo içinde bir basınç valfi var ona da bakayım" muhtemelen ondandır" dedi. yarın gidip arabayı alacağım umarım dediği çıkar yoksa bi deneme yanılmaya daha kurban gideceğim... Yorum bağlantısı
Erdinç Yıldırım 10 Haziran 2011 Paylaş 10 Haziran 2011 tekrar merhaba, belki birileri takip ediyodur yada ileride birilerine faydası olacaktır diye yazıyorum. araca ne yaptılarsa herhangi bir arıza bulamamışlar. Bi kaç parça denemişler, Carbon Clean vs yapmışlar ama herhangi bir değişiklik olmamış. Sonunda Mehmet Özyürek beyin de tavsiyelerinden biri olan resetleme işinde karar kıldılar. Aracın gaz ile ilgili olan elektriğini tamamen kestiler, gaz enjektörlerini devre dışı bıraktılar ve bilgisayardan tüm değerleri sıfırlayarak aracı bana teslim ettiler. Aracın anlık ve ortalama yakıt tüketim değerlerinin düzene girmesi için bir hafta benzinde gezip gideceğim. İnşallah düzelir... Yorum bağlantısı
Erdinç Yıldırım 15 Haziran 2011 Paylaş 15 Haziran 2011 400 km dir dolaşıyorum ama en ufak düzelme yok maalesef... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Haziran 2011 Paylaş 15 Haziran 2011 1- Genelde böyle derler...2- Subaplara işaret ediyor bence.. 3- 2 olmasa, kalibrasyon derdim.. Demişim... 2 diyorum... Yorum bağlantısı
Erdinç Yıldırım 17 Haziran 2011 Paylaş 17 Haziran 2011 söylediklerinizi aynen ilettim ustaya... Hatta bu arıza başlamadan 1 ay kadar önce bir başka usta triger kayışını değiştirmişti. Onun senteyi kaçırmış olabileceğini, bu nedenle sübapların erken açıyo yada geç kapatıyo olabileceğini söyledim. fakat ısrarla motorda bi problem yok diyor. E nasıl olacak bu iş diyince de pazartesi bi daha bırak biz bikaç gün daha uğraşalım dedi. Bilmiyorum nereye varacak bu işin sonu... Yorum bağlantısı
Guest Mustafa Ta?k?n 2 Temmuz 2011 Paylaş 2 Temmuz 2011 focuslarda ilk çalıştırmada marş ile volan kavrama konusunda kronik sorun varmış. bu sorun marşta mı yoksa volandan mı kaynaklanıyor. bu konuyla ilgili bayağı bir sorun varmış. inşallah başıma gelmez Yorum bağlantısı
Gökhan Ünal 2 22 Temmuz 2011 Paylaş 22 Temmuz 2011 Arkadaşlar merhaba benim aracımda sabah ilk çalışmada tek seferde hemen marş alıyor ama benzinde iken motor sarsıntılı çalışıyor devir düşüyor stop edecek gibi olup devir tekrar artıyor. Tüpe geçeceği sırada devir göstergesi 1'in üzerine geliyor ve motor normale dönüyor. Tüpte en ufak bir sıkıntı yapmıyor. Motor ısındıktan sonra kontağı kapatıp açtığımda da sorun yok sadece sabah ilk çalışmada bu şekilde oluyor. Nedendir anlamadım. Son 1 2 aydır bu şekilde araç 157binde. Yorum bağlantısı
Sinan Duran 12 Ağustos 2011 Paylaş 12 Ağustos 2011 Merhaba arkadaşlar, Marş sorunu ne kadar çokmuş.. On beş sayfayı okudum benzer sorunları yaşayan çok. Bu hafta bende de marş sorunu oldu. Aracım 2001 otomatik focus. Aküsünü 1 ay önce değiştirdim. Bakımlarında eksik yok 65 km de km si az diye bilindik güvenilir bir dosttan aldım. 3 yıldır sorunsuz taşıdı beni. İzmir Nevşehir arası yüklü şekilde gidip geldikten sonraki gün, motor soğukken hırıltılı çalıştı stop etti, üçüncü denemede çalıştı ama gaza yüklenince stop etti. Marşa tekrar basınca yola devam ettim araç ısınınca sorun olmadı. Ertesi gün yine aynı sorun, titremeli çalışma ve gaza basınca tekrar stop araç ısınınca sorun yok. İzmir Usta Ellere gittim, ustalarımı görünce iyileşiverdi. Bu gün sorun yine tekrarladı. Aracımı soğukken görmek istediklerini söylediler. Geceden bırakıcam sanırım, Her gece aracımla uyurdum:) ilk kez aracımdan ayrı uyuyacağım:) Sorun burada anlatılanlar gibi bulunamıyorsa vay fordun haline ve yedi yılllık ford aşkımdan soğur muyum bilemiyorum. Konu hakkında güncel bilgi olan arkadaş varsa paylaşımını beklerim. Saygılar. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Ağustos 2011 Paylaş 12 Ağustos 2011 Muhtemelen zengin karışım sebebiyle motor boğuluyordur... Veya subaplarda sorun vardır... Soğuk olarak görmek ve o an tespit yapmak gereklidir... Yorum bağlantısı
Sinan Duran 13 Ağustos 2011 Paylaş 13 Ağustos 2011 İlginize çok teşekkür ederim Mehmet Bey... İnşallah fordumun derdi büyük değildir. İyi çalışmalar. Yorum bağlantısı
Guest Engin Cimbat 25 Aralık 2011 Paylaş 25 Aralık 2011 Herkese merhabalar bende 1.5 ay önce 2001 model 1.6 focus ghia alarak aranıza katıldım. renault ,opel be toyota dan sonra ilk defa ford kullanıyorum. İlk izlenimlerin fena değil. Benim de sizlere sorum olacak,aracımı izmir den alırken expertiz esnasında motor performansı benzinde %65 lpg de %95 çıktı.Çok garibime gitti forumlarda sente, benzin pompası gibi sonuçlar çıkarılmış.Şuan aracım 64.000 km de orjinal (bunun takibini yaptım aldığım kişi de güvenilir birisi ) neyse bir de ilk çalıştırma esnasında motordan tııırrrtttt diye bir ses geliyor. Bunun için de sentede sorun olabilir diye bir şey gördüm.Acaba bu iki problem birbiriyle alakalı mı? Ki alalası var gibi duruyor. Sorun sentede ise neden lpg de böyle bir şey yok. Rölantide pek oynama söz konusu değil ama arabam saat gibi de değil:))) Şimdiye kadar arabam 1 kere giderken stop etti onun haricinde yolda giderken boşa aldığımda devir biraz düşüp normal haline geliyor. Bİraz fazla karışık gibi oldu ama tüm forumlardan topladığım bilgileri karıştırıp yazdımm:)))(Bu arada bu hafta içi izmir ustaellerde triger değişimi yaptıracağım 290 tl fiyat verdiler ) bu sorunlarım triger değişimi ile gider mi ? yardımlarınızı bekliyorum... Yorum bağlantısı
Ahmet Kalkan 5 Şubat 2012 Paylaş 5 Şubat 2012 Merhaba Arkadaşlar ; 2005 LPG li Focusumu sabah ilk çalıştırdığımda motorun sağ tarafından şıkır şıkır bir ses geliyor. Yaklaşık 1-2 dk sonra kesiliyor. Sizce neden olabilir ? Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Şubat 2012 Paylaş 5 Şubat 2012 Olayın lpg ile alakası yoktur diye düşünüyorum.. Kalorifer kapalı iken gelmiyordur diye tahmin ediyorum. Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 10 Şubat 2012 Paylaş 10 Şubat 2012 (düzenlendi) Yarı yıl tatili dönüşü Konya'dan Muş'un Kasabasına Adana-Osmaniye-Antep-Urfa-Diyarbakır-Bitlis üzerinden geldim. Bitlise yakalaşırken (100 km kala) dinlenme tesisinde arabayı stop ettim. Sonra marşa bastım araba almadı.Düğmeye basılı tutarak direk tüpte çalıştırdım.Koyuldum yola.Tam Bitlis'i geçiyordum ki.....(bilen vardır belki Tüneli geçince),araba tüpü kesti. Benzinde denedim olmadı,direk tüpte denedim olmadı.Petrol İstasyonuna(Rahvada) kadar yoldan geçen birine çektirdim.(5 km belki daha fazla) Benzin, Tüp bitmiştir belki diye tüpü fullettirdim, benzini de yarıya getirdim.(Zaten yarıya yakındı ). Bastım marşa tık yok.Bu arada sıcaklık -34 derece.Baktım olmuyo donacaz orada, Öğretmen arkadaşı aradım. 40 km falan çektirdim arabayı.Geldik görev yaptığım yere. O günden beri araba çalışmadı. Bu gün arabayı Muş'a çektirerek götürdüm. Söküp Benzin pompasına baktılar sorunsuz çalıştı. Sorun benzin pompasına elektrik gitmemesi imiş. Elektrikçiye gittim, akünün arkasında sigorta tablasın orda flaşöre benzeyen bişey var onun kablosu kopmuş. Pompaya elektrik yollamıyormuş Sonuç yaptırdım bugün...(Daha öncede olmuştu, bekleyince falan düzelmişti) 10 Şubat 2012 tarihinde Bekir Yığrık tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 22 Mart 2012 Paylaş 22 Mart 2012 Gördügüm kadarı ile bu marş sorunu birçok arakadaşımızda var .Bende 2001 ambiante aldım 1 ay kadar olacak alalı aldıgımdan beri beni tedirgen eden bir durum var ama forumu okuyunca bi,rçok araçta oldugunu gördüm.Benim aracımda lpg yok.Benzinli çok zengin oldugumdan degil yanlış anlamayın hem taktıracak maddi durumum yok hemde hafta 1-2 kez aracı kullanıyorum ondan .Neyse sadede geleyim ilk aldıgımdan beri araçta sıcak veya soguk her zaman yapmamakla beraber arada sırada ya uzun marşta yada 2 nci marşta çalışıyor ama çogunlukla tek marşta şık diye çalışıyor .ilk başlarda bakımlarla alaakalı oldugunu düşündüm geçen hafta bütün filitre aksamını yagı bujilerini felan degiştirdim ama degişen birşey olmadı benden önceki sahip alsatçı oldugu için arabayı çok benzinsiz bırakmış hep lamba yanık 20 liralık benzin ile gezmiş aldıgımda benzin bidonu vardı hatta arabada demekki 1-2 defa yolda kaldı .bende çeyrek çizgisini altında hiç indirmem ama geneden arada bir yapıyo bunu sanırım pompa özelligini yitirmiş olabilir mi ? benzinsiz kalmaktan dolayı ? Yorum bağlantısı
Harun Aydın 22 Mart 2012 Paylaş 22 Mart 2012 Gördügüm kadarı ile bu marş sorunu birçok arakadaşımızda var .Bende 2001 ambiante aldım 1 ay kadar olacak alalı aldıgımdan beri beni tedirgen eden bir durum var ama forumu okuyunca bi,rçok araçta oldugunu gördüm.Benim aracımda lpg yok.Benzinli çok zengin oldugumdan degil yanlış anlamayın hem taktıracak maddi durumum yok hemde hafta 1-2 kez aracı kullanıyorum ondan .Neyse sadede geleyim ilk aldıgımdan beri araçta sıcak veya soguk her zaman yapmamakla beraber arada sırada ya uzun marşta yada 2 nci marşta çalışıyor ama çogunlukla tek marşta şık diye çalışıyor .ilk başlarda bakımlarla alaakalı oldugunu düşündüm geçen hafta bütün filitre aksamını yagı bujilerini felan degiştirdim ama degişen birşey olmadı benden önceki sahip alsatçı oldugu için arabayı çok benzinsiz bırakmış hep lamba yanık 20 liralık benzin ile gezmiş aldıgımda benzin bidonu vardı hatta arabada demekki 1-2 defa yolda kaldı .bende çeyrek çizgisini altında hiç indirmem ama geneden arada bir yapıyo bunu sanırım pompa özelligini yitirmiş olabilir mi ? benzinsiz kalmaktan dolayı ? ateşleme ile ilgili bakımları yapıldıktan sonra hala yapıyorsa muhtemelen pompadan olabilir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts