Ali Yaşar 24 Mayıs 2006 Paylaş 24 Mayıs 2006 Herkese Merhaba, Aracımı sabah işe gitmek için çalıştırmak istediğimde zor çalışıyor. Sanki motora benzin gitmiyormuş gibi tekliyor, o noktada gaza bastığımda normal şekilde çalışmaya başlıyor. Günün içinde aynı problemle karşılaşmıyorum. Bu durum sadece sabah ilk çalıştırmada ortaya çıkıyor. Benzin filitresi yaklaşık 1 ay önce değişti. Benzini sürekli Altunzadedeki Opetten alıyorum. Ecu'yu 1 sene önce 98 oktana göre ayarlatmıştım. Bujiler 30bin bakımından değişmişti. Şu anda araç 52 bin kmde. Bana yakıt pompası veya ateşleme ile ilgili gibi geliyor ama sadece sabah bu problemi çıkarması biraz garip. Akü zayıfladıysa sabah gerekli akımı oluşturamıyor olabilirmi? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Mayıs 2006 Paylaş 24 Mayıs 2006 Akü bence uzak ihtimal, Ben aküyü 6 yıl kullandım senin bahsettiğin sorunla karşılaşmadım hiç. Arabayı akşam park ederken, sabah güneşini önden alacak şekilde park et bakalım. Durum değişecekmi.. Yağı en son nerde değiştin. Yorum bağlantısı
Ali Yaşar 24 Mayıs 2006 Yazar Paylaş 24 Mayıs 2006 Akü bence uzak ihtimal, Ben aküyü 6 yıl kullandım senin bahsettiğin sorunla karşılaşmadım hiç. Arabayı akşam park ederken, sabah güneşini önden alacak şekilde park et bakalım. Durum değişecekmi.. Yağı en son nerde değiştin. Yağı benzin filitresi ile beraber 1 ay önce değiştirdim, opet marka yağ koydum. Açıkcası Mehmet Bey bu sabah tam dediğiniz gibiydi ve en zor bu sabah çalıştı. Araç hafif bir yokuşta önü aşağı doğru gelecek şekilde duruyordu. Geçen hafta perşembe günü sizin çevreye gezmeye gittik(Ürgüp, Göreme civarı) aracı düz bir yere park ettim pazar günü geldiğimde herhangi bir zorlanma olmadan çalıştı. Ama bizim evin orda nedense zor çalışıyor yokuştan kaynaklanan bir durum olabilirmi diye düşünüyorun ama komik geliyor biraz. Bu akşamda arkası aşağı doğru gelecek şekilde park edeyim bakalım değişen bir şey olacak mı?. Duyduğum kadarıyla sürekli yokuşa park etmek yakıt pompası veya şamadırada problem oluşturuyormuş(Belki geyiktir duyduğum bu) Yorum bağlantısı
Ayşegül Tekinşen 24 Mayıs 2006 Paylaş 24 Mayıs 2006 ateşleme sistemini kontrol ettirmek gerekir sanırım geç olmadan kontrol ettirmekte fayda var Yorum bağlantısı
Ali Yaşar 24 Mayıs 2006 Yazar Paylaş 24 Mayıs 2006 ateşleme sistemini kontrol ettirmek gerekir sanırım geç olmadan kontrol ettirmekte fayda var Ayşegül Hanım açıkcası ateşleme ile ilgili olabileceği benimde aklıma geliyor fakat bu durumun sadece sabah ilk çalıştırmada meydana gelmesi farklı bir neden olabileceğini düşündürüyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Mayıs 2006 Paylaş 24 Mayıs 2006 opet marka yağ koydum.Oxt Formula FE 5W30'mu koyduğunuz.. Açıkçası yağın doğru olmadığı şüphesi hasıl olduda. Yağ kalın yağsa sabaha kadar koyulaşıp katılaşan yağda zor çalışmaya sebep olabilir diye şüpheleniyorum. Geçen hafta perşembe günü sizin çevreye gezmeye gittik(Ürgüp, Göreme civarı)Beğendiniz mi bari Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Mayıs 2006 Paylaş 24 Mayıs 2006 Mehmet, 5W30 kalın değildir yav, hatta incedir. Turgaaay, bu yağ olması gereki, yani doğrusu, ama Opet'in bu yağı piyasada pek bulunmuyor..Benim aklıma gelen 10/40 veya daha üstü bir yağ koyulmuş olması. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Mayıs 2006 Paylaş 24 Mayıs 2006 Opet'ci müşterilerim var, Envanter kayıtlarını falan incelerken ister istemez gözümüz 5/30 arıyor, ama bulamıyorum. Bulamayınca bir keresinde sordum.. Gelmiyor dediler, Opet'in listelerinde bile yakın zamana kadar yoktu diye hatırlıyorum.. Şahsen, mobil kullanıyorum. Yorum bağlantısı
Ali Yaşar 25 Mayıs 2006 Yazar Paylaş 25 Mayıs 2006 Beğendiniz mi bari Çok güzeldi ama yorucuydu. Turgaaay, bu yağ olması gereki, yani doğrusu, ama Opet'in bu yağı piyasada pek bulunmuyor.. Benim aklıma gelen 10/40 veya daha üstü bir yağ koyulmuş olması. Açıkcası yağın kalınlığı konusunda şu veya bu diyemeyeceğim akşam gidince bakarım. Yağı ford parçası satan bir yerden aldım. Silecek, polen filitresi, hava filitresi, yağ filitresi, yakıt filitresini doğru verip sadece yağ konusunda focusa uygun olmayan bir yağ vereceğini zannetmiyorum. Opeti niye kullanırsınız anlamam harbiden(ne idüğü belirsiz bence). Koyun mpbil1 castro falan arabanın hakkını vermiş olun yav. Opet yağ kullanma sebebim; malum yaklaşık 6 ayda bir yağ değiştiriyoruz. Ben 6 ay zarfında maksimum 5bin km yol yapıyorum. Neden 6 ay için 15bin kmlik yağ koyup fazla para ödeyeyim. Opet marka yağın sıradan bir yağ olduğunu bende kabul ediyorum. Yanlız yağın kalitesi yüksek devir ve hızlarda kendini gösterir. Çok yüksek hız ve devirlerde aracınızı kullanmıyorsanız yağın kalitesi çok fazla önemli değildir ki bunu bana söyleyen kişi Otosanda makine müdensi olarak çalışan biri. Ayrıca ben sürekli olarak benzini Opetten alıyorum ve çok memnunum. Sonuçta yağda petrol türevi bir madde. Eğer benzini iyiyse yağı neden kötü olsun. Yorum bağlantısı
Ali Yaşar 25 Mayıs 2006 Yazar Paylaş 25 Mayıs 2006 (düzenlendi) Bana göre bu problem yağdan kaynaklansa her gün kendini gösterir. Ama bu sabah normal çalıştı. Buji kablolarının nemden ıslanması daha mantıklı. Malum bu aralar gece gündüz sıcaklık farkı çok fazla olduğu için araçlar üzerinde yoğunlaşma meydana geliyor. Benzin kalitesi bakımından neredeyse piyasadaki bütün markaları denedim. Bana göre en iyisi ve km bakımından en uzun yol yapanı Opet. 25 Mayıs 2006 tarihinde Ali Ya?ar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Mayıs 2006 Paylaş 25 Mayıs 2006 Opet'in benzini de mazotu da güzel, yağını bilmem.. Bence siz de artık Bir yıl veya 15000 km. moduna geçin. Çünkü Otosan bile geçti. Bu arızaya sebep buji kablosu olsa, Hareket halinede hissettirir kendini. Yakıt tüketiminiz nasıl.? Sensörler de doğru okuyamıyor olabilir. Arıza (Hata) kodu bırakmışmı bilgisayara bi bakmak lazım. Yorum bağlantısı
Ali Yaşar 25 Mayıs 2006 Yazar Paylaş 25 Mayıs 2006 Hararet veya diğer bütün herşey normal hiç bir problem yok. Yakıt bir depo ile 550km standart şehir için kullanımı 98 oktan ile. Problem devam ederse servise gidicem herşey ortaya çıkar heralde. Yağ konusunda senede bir değişim yapılması problem çıkarmıyorsa 15binlik yağa geçerim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Mayıs 2006 Paylaş 25 Mayıs 2006 Garantin bittiyse sorunu kim çıkaracak.. Yorum bağlantısı
Ali Yaşar 25 Mayıs 2006 Yazar Paylaş 25 Mayıs 2006 Garantin bittiyse sorunu kim çıkaracak..Araba Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Mayıs 2006 Paylaş 25 Mayıs 2006 Özledin Galiba Halil, Aslında Kapadokya gezisinin tam mevsimi, düşünenlere duyrulur.. Yorum bağlantısı
Ali Yaşar 25 Mayıs 2006 Yazar Paylaş 25 Mayıs 2006 Özledin Galiba Halil, Aslında Kapadokya gezisinin tam mevsimi, düşünenlere duyrulur.. Bencede tam sırası. Havalar ısınınca kensinlikle gezilmez. Gezende girer bir peri bacasının içine bidaha çıkmaz. Yorum bağlantısı
Sami Aktaş 15 Eylül 2006 Paylaş 15 Eylül 2006 Sadece benzindeyken sorun olduğuna göre problem yakıt pompası veya enjektörlerde olabilir.LPG ve benzin sisteminin ortak kullandığı parçalar da sorun olamaz. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Eylül 2006 Paylaş 15 Eylül 2006 Osman Bey, Sizi tanımak isteriz.. Tanışma bölümünde kendinizden bahsedermisiniz biraz. Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek 16 Eylül 2006 Paylaş 16 Eylül 2006 Önce benzin filitresini değiştirin. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Eylül 2006 Paylaş 16 Eylül 2006 Bu olay biraz farklı arkadaşlar, bu arıza için lambda sensörü veya Egr diyenler bile var. Ancak 2A mühendisliğin BRC'ler için çözümü biraz ilginç; Yakıt yönetimi aracın ECU’ su tarafından SFT –Short Fuel trim ve LFT-Long Fuel trim staratejilerine göre yönetilir. Anlık yakıt yönetimi diyebileceğimiz SFT, kapalı devre yakıt kontrolu (Closed Loop) esnasında devrededir ve O2 sensöründen gelen bilgilere göre püskürtülen yakıt miktarını ayarlarken kullanılır. Bu program araç ilk çalıştırılıken, motor soğukken, ani hızlanmalarda, cutt-off’ ta ve gaz kelebeği ful açıkken devrede değildir. (Open Loop Fuel Control System) Anlık yakıt düzeltme değerleri aracın belleğine kaydedilmez ve kontak kapatılınca silinir. Yukarıdaki durumlarda yakıt kontrolu LFT denilen (Ortalama Yakıt Tüketimi) ve aracın belleğine kayıtlı ana yakıt stratejisine göre yapılır. Ana yakıt yönetimi de diyebileceğimiz LFT, anlık yakıt tüketimi olan SFT değerlerine göre devamlı modifiye edilir. Ancak bu LFT değerleri aniden ve hızlı olarak değişmez ve aracın kontağı kapatıldığında silinmez. Araç her defasında aracın belleğine kaydedilmiş bu ortalama yakıt tüketimi değerlerine göre aracı çalıştırmaya programlanmıştır. İşte ince ayarı iyi yapılmamış LPG’ li araçlarda sıkıntı burada başlamaktadır. Anlık yakıt düzeltme motor sıcakken gayet iyi algılanıp araç LPG’ de çok rahat ve sıkıntısız çalışmaktadır. Ancak fakir karışım nedeniyle anlık yakıt tüketimi devamlı ortalamayı düşürmekte ve LFT eksiye doğru gitmekte ve bu değerler ECU’ nun belleğine kayıt edilmektedir. Motor soğukken ECU aracı belleğinde kayıtlı LFT- ortalama yakıt parametrelerine göre motoru çalıştırmak istemekte fakat motor fakir karışım nedeniyle zor çalışmaktadır. Yaptığımız denemelerde ilk çalıştırmada zorlanan aracın emme manifolduna bir miktar benzin enjekte ettiğimizde aracın hemen düzgün bir şekilde çalıştığını gördük. Sebebi LPG ile ince ayarların hassas bir şekilde yapılmamasından kaynaklanmaktadır. Benzin haritasını ilk haline getirmeden LPG programını yeniden yapmak çözüm olmamaktadır. 2 türlü çözüm vardır. A- Araç Ortalama yakıt parametreleri düzelinceye kadar benzinle çalıştırılacaktır. Araçtaki benzin ECU’ su yazılımına bağlı olarak bu süre 1 veya 2 gündür. Aracın soğukken ilk çalıştırması düzelince LPG servisine gidilecek ve LPG sıfırdan programlanıp aracın rölanti ve yol ince ayarları dikkatlice yapılacaktır. B- Aracın servisine gidilerek benzin ECU’ sundaki yakıt parametreleri silinip ECU güncellenecek ve soğuk motorda ilk çalıştırmanın düzeldiği görülünce LPG servisine gidilip LPG programı sıfırdan yapılacaktır. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Eylül 2006 Paylaş 16 Eylül 2006 A- Araç Ortalama yakıt parametreleri düzelinceye kadar benzinle çalıştırılacaktır. Araçtaki benzin ECU’ su yazılımına bağlı olarak bu süre 1 veya 2 gündür. Aracın soğukken ilk çalıştırması düzelince LPG servisine gidilecek ve LPG sıfırdan programlanıp aracın rölanti ve yol ince ayarları dikkatlice yapılacaktır Ancak bu ifadeye göre hareket edenler, 2-3 gün benzinle çalışmakla sorun düzelmiyor diyor. Genel izlenim ise; Araç ve LPG yazılımları güncellendiğinde sorun geçici olarak düzeliyor.. Benim fikrim ise şu: Emme manifoldu, gaz kelebeği ve bypas temizlenecek, Araç yazılımı güncellenecek, 2A'nın ifadesinden yola çıkarak; LPG Ecu düşük devirlerde ve motor soğukken zengin karışım gönderecek şekilde modifiye edilecek. (Sadece fikir) Muhtemel Sebepler; 1- Benzin deposunda reçineleşmiş yakıt nedeniyle tıkanmış yakıt hattı ve enjektörler. 2- Yeterli yakıt basıncı sağlayamayan benzin pompaları veya basınç regülatörü 3- Patlamış geri dönüş hortumları. 4- Geri kaçıran çek valfler. 5- İnce ayarı düzgün yapılmamış LPG uygulamaları. Bide şurayı bi okuyun bakalım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Eylül 2006 Paylaş 16 Eylül 2006 O düşük değerler kaçmış bide biz duyalım. Hem böyle bir sorundan araç bu dediklerini yaparmışyım, Bide benzinde yapıp LPG'de niye yapmıyormuş.? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Eylül 2006 Paylaş 16 Eylül 2006 Buraya yazsaydın, ben motordan anlamam ki.. http://www.otoclubturkiye.com/forum/public/style_emoticons/default/lol.gif Arkadaşlar aşağıdaki tablo Osman Bey'in gönderdiği belge. Yorum bağlantısı
Recommended Posts