Mehmet Mercan 7 Kasım 2006 Yazar Paylaş 7 Kasım 2006 Yok araç daha kötü oldu. elledikçe kötüleşiyor. Çekiş bazen iyi bazen kötü. Bence Pompanın ömrü bitti Sıfır Turbo Şarj Sıfır enjektör,sıfır MAF Sensörü, Sıfır EGR. Ama EGR bölgesinde müthiş bir yanma rözenansı var. ilkginç bir ses. ayrıca motorda yüksek devir güç çabuk oluşuyor ama ivmelenme aynı oranda çok zayıf. Bugün trafikte yokuşda dur kalklarda yine gaz yememe problemi yaşadım. demekki Turbo'danda değil. Zaten turbodan olması bana pek mantıklı gelmiyordu. Şirketteki iş durumuna göre yine servis yolalrı göründü http://www.otoclubturkiye.com/forum/public/style_emoticons/default/lol.gif Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 8 Kasım 2006 Yazar Paylaş 8 Kasım 2006 Onur meselesi oldu. Kredisi bitmeden araba bitti. Ama son birşey kaldı oda düzelirse tahminin düzelecek. ama belkide hiç öngörmediğimiz farklı bir durum var. Çözemedim. Yanma rösenansı esnasında müthiş bir uğultu var. Sanki 6-8 silindir çalışıyormuş gibi bir ses var. Birde bu sabah yine üzüldüğüm bir durumla karşılaştım. Bozuk enjektörlerin yaptığı gib araçta yine 1000-1400 devir arasında vibrasyon var. Enjektörde belkide arızaldır yine. Anlamadım artık boş bir vakitte gidip checkup isteyeceğim artık. Yorum bağlantısı
Aydan Aykac 8 Kasım 2006 Paylaş 8 Kasım 2006 Servise git-gel ben çok sıkılırım valla. Hemde işlerini iyi yapmadıkları için kızarım. Eskiden üniversitede falan vaktimiz boldu, gidip sanayide ezgos falan değiştiriyor, habire balans veya avans-subab ayarı yaptırabiliyorduk. Bu kadar çok işini bırakıp servise gidebiliyorsan, o işini sakın bırakma patronun çok iyi.... Yorum bağlantısı
Erdem Delibaş 8 Kasım 2006 Paylaş 8 Kasım 2006 Mehmet abi arabayı yakmak istersen inşaatta 1 bidon benzin var.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Kasım 2006 Paylaş 8 Kasım 2006 Yaptırdık ya işte arabayı Erdem, niye yaksın adam.. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 9 Kasım 2006 Yazar Paylaş 9 Kasım 2006 Bugün bahsettiğim Hava Filtresi Muhafazası da değişti. 10 Dk. iş. Ancak çok şaşırdığım bir durumla karşılaştım. Hava filtresi Muhafazası Komple set olarak satılıyor. İçinde Hava filtresi ve MAF Sensörü takılı geliyor. Dolaysıyla plug&play gibi. Ama fiyat 410 YTL. Aman hava filtresini kendi değiştiren arkadaşlar dikkat etsinler. Motor bağlantı uçlarına baskı yapmasınlar. Zira takıp çıkarırken kırılırsa fiyat 410 YTL. İlk önce değişmesede olurmu diye düşünürken fark ettiğim bir problemi dile getireyim. Hava filtresi kutusu o bağlantı yerleri olmadığı zaman basınç ve sarsıntıdan kutu yerinden dipten çıkıyor ve hava filtresi bir şekilde nemleniyor ve toz kaçma olayı riskli duruma giriyor. 15 günlük Hava filtresi 6 aylık gibi çıktı ve nemli. Bu operasyon sonucunda MAF Sensörümde değişmiş oldu Değişmeyen ama bence tüm zorlanmalardan nasibini almış Yakıt Pompası kaldı. Bu gidişte bu parçada değişecek. Ama +1 garanti süresinde bu parça güvenceye dahilmi bilmiyorum. Ama bu kadar bariz problemi olan bir araçta onuda değiştirmeleri gerekecek gibi görünüyor. Aşağıda yapılanlara rağmen araç kalkışlarda halen kesilme yapıyor. Herşey Pompayı işaret ediyor gibi. Ama aracımla ilgilenen usta şuanda izinli. Pazartesi gelecek. önümüzdeki hafta bu konuyu değerlendirecekler tekrar. Dolaysıyla aracım 73000KM nerdeyse 100.000 Bakım görmüş gibi oldu. Kabaca değişen parçalar aşağıda : 1. EGR + MAF Sensörü (2 ay önce) 2. Enjektörler + Manifolt Temizleme 3. Turbo Şarj Motoru 4. Yağ Karteri 5. Hava Filtresi Muhafazası + MAF Sensörü İlave Yapılanlar : 1. Yağ Değişimi 2. Yakıt Filtresi 3. Yağ Filtresi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Kasım 2006 Paylaş 20 Kasım 2006 Egr'nin garanti dışı kalma sebebi, yakıt kaynaklı olarak bozuluyor raporunun verilmesi.. Yani normalde garanti yakıt kaynaklı arızaları karşılamıyor ve tüketici hatası sınıfına alıyor.. Burda kıllık yapan Opet Yakıt Güvence sistemi.. Bir dava söz konusu olacaksa Opet'e olmalı, yanılıyormuyum.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Kasım 2006 Paylaş 20 Kasım 2006 Peki garanti şartnamesinde bu durumdan bahsediliyormu ki.. Gören okuyan var mı hiç.. Yani hangi durumlarda, hangi parçalar nasıl garanti dışı kaldığından bahsedilmiş mi..? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Kasım 2006 Paylaş 20 Kasım 2006 Kıvırabilmek için üstü kapalı bahsedilmiştir.. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 21 Kasım 2006 Yazar Paylaş 21 Kasım 2006 Arkadaşlar ilk önce şunu bilmemizde fayda var. Turgay çok güzel özetlemiş olayı. OPET Yakıt güvence sistemi Müşteri il OPET arasında bir ilişki yok. Bu garantiyi veren OTOSAN'ın kendisi. Dolaysıyla OYGS kullan birisi bu konuda OTOSAN ile muhattap durumda oluyor. EGR Valfi konusunda biliyorsunuz benide çok zorladılar. Ama sonrasında garantiden uzun uğraşlar sonunda değiştirildi. Bendeki tek fark ben para ödemeden arabayı teslim almıştım.Faturamıda ödemeiştim. EGR garantideen değişecek diye. Ancak sonrasında OTOSAN yakıt kaynaklı dedi attı gitti konuyu. Bende OYGS kartımı yollayınca bir affalladılar. Eğer EGR yakıt kaynaklı arızalndı diyor ve OYGS kullanıldığı ispatlanırsa bal gibi değiştirmek zorunda kalıyor. dediğim gibi Turgay aradaki geçen süreci çok güzel özetlemiş. Bıktırana kadar uğraşıyorlar. sonra da mertol'un dediği gibi aşkı ilk arızada kaybediyorsun Ayrıca Orhan Bey direk mahkemeye vermenize gerek yok. Noter tasdikli eğer OYGS kullandıysanız ihtarname çekmeniz yeterli olacak. Ayrıca bu durumu Rekabet kurumuna tüketici derneklerine en kısa sürede mantıklı bir cevap dönülmezse aktaracağınızı söylemeniz etkili olabilir. Önemli olan doğru kanala doğru kişiye yönlendirilmiş olmanız. Ama Turgay çok haklı bilinçli müşterileri belki zorlandıkları noktada artık tamam değişitrelim yoksa bu işin içinden çıkılmaz bir durum olacak diye düşünüp bilinçsiz olanlardan tahsilini yapıyorlar. Yazık valla... Yorum bağlantısı
Aydan Aykac 22 Kasım 2006 Paylaş 22 Kasım 2006 Kitapçıkta bildigim kadarıyla EN590 standardında dizel kullanılmalı diye yazıyor. Normal mazot bu standartta değil bu sebeble bilirkişi motorda kükürtün yarattığı dekupajı(sararma) görünce yakıttan diyecektir. YGS'nin normal mazota garanti verip vermediğini bilmiyorum ama ben olsam bende normal mazot kullanımını kabul etmezdim.. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 22 Kasım 2006 Yazar Paylaş 22 Kasım 2006 2004 Modeller için İlla Euro dizel kullanacaksın mecburiyeti getirmesi zor olur. Çünkü o tarihte Euro Dizel yoktu En azından b örnek verilebilir. Belki şimdi Otosan satarken mutlaka Euro Dizel kullanın diyordur bir yerlede onu bilmiyorum. Ancak Euro dizel ile Dizel arasında çok fark var. Mutlaka arabaya zararı oluyordur. Bence herkes Euro dizel kullanmalı. Ford OPET YGS ile alınmamış bir yakıtın garantisini vermiyor. Yakıtın OPET olup olmadığını da OPET'e giden numune ile karar veriliyor. Nitekim OPET kendi yakıtı veya yakıt içinde farklı bir madde bulursa bunu rapor ediyor. OPET'e bu konuda güveniyorum. Benim araçta %100 OPET yakıtı kullanılmıştır raporu verdi. Ama bu rapor bile OTOSAN'a yetmiyor Dediğim gibi OPET sadece gerçekten o araçta kendi yakıtı kullanılmışmı ona bakıyor. YGS onları pek ilgilendirmiyor. YGS ile yaptıkları şey sadece hangi istasyonlardan ne tür yakıt alınmış ona bakıyor. Aracın KM ile bir sonraki yakıt miktarını karşılaştırıyorlar. Bunu ayrıntılı olarak rapor ediyorlar. Yorum bağlantısı
Okyay Pay 22 Kasım 2006 Paylaş 22 Kasım 2006 valla size daha öncede yazmıştım benim araba düşük devirlerde avans vuruyordu, yakıt güvence sisteminden dolayı hep opet alıyordum , değişik istasyonlarıda denedim ama 1 kere shell den aldım araba 5 dk içinde avans vurmasını kesti çekişi arttı depo başına menzil en az 40 km uzadı. yakıt güvencesi önce kendi yakıtının kalitesine baksın bence. o günden sonra yakıt güvencesi olayını kafama takmıyorum sadece shell 97 alıyorum. zaten opetten almazsanız aracınız da arıza yapmaz emin olun Yorum bağlantısı
Okyay Pay 22 Kasım 2006 Paylaş 22 Kasım 2006 valla izmir -bodrum arasındaki bütün opetler aynı hepsinde avans vuruyor dediğim gibi opet ten shelle geçti geçeli sanki arabanın motor sesi bile azaldı gittim bi de wds ye sokup 97 oktana ayarlattım motoru ooooh paşa paşa geziyorum artık yakıttan yana problemim kalmadı. @Mertol bey ; valla aslında bundan bir önceki mesajı yazarken bile düşündüm acaba bunada bişey dermisiniz diye ama allahtan bu sefer aynı fikirdeymişiz , gerçi bunun fikirlede alakası pek yok aklın yolu bir. aynı fikirde olduğumuz bir konu daha var aslında ford... Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 24 Nisan 2007 Paylaş 24 Nisan 2007 Benim EGR yine bozuldu. 30000 km de ilk arızada değiştirdiler. şimdi 50 binde yine arıza verdi. OPET yakıtından dediler. bir ara getir bakalım dediler. sizler ne dersiniz. yapılmadan kalsa ne zararı olur? sürüşte değişiklik yok Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 24 Nisan 2007 Paylaş 24 Nisan 2007 eleman total dedi. bakalım garanticiler ne diyecek ona göre kararımı vereyim. yakıt aldığım opet de fena değil bence ama, düşük devirli kullanmaktan olabilir mi diye düşünmüyor da değilim. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 24 Nisan 2007 Paylaş 24 Nisan 2007 abant olayını düşüneyim. 3 bin devri vs görüyor tabi 120 ile otobanda gidiyor her gün 100 km. izmit'in havası pis acaba o mudur? Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 24 Nisan 2007 Yazar Paylaş 24 Nisan 2007 maalesef haklısın... Opet'te yalan olmayan tek şey CEM YILMAZ gerisi hikaye.. YGS ise ayrı muamma Yorum bağlantısı
Aydan Aykac 25 Nisan 2007 Paylaş 25 Nisan 2007 Opet yerine Total veya BP kullan. Shell bile tavsiye etmiyorum. Yorum bağlantısı
Ahmet Özbey 26 Nisan 2007 Paylaş 26 Nisan 2007 aracım 2005 model c-max trend trafiğe çıkış tarihi 04.11.2004 2004 modellerdeki c-max ı olan arkadaşların karşılaştığı kronik problemlerle karşılaşırmıyım? Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 26 Nisan 2007 Yazar Paylaş 26 Nisan 2007 (düzenlendi) Aydan Aykac yazdı: Opet yerine Total veya BP kullan. Shell bile tavsiye etmiyorum.Aydan katılıyorum sana Hazirandan sonra inşallah ikisinden birini tercih edeceğim. şurda 2 ayım kaldı grantinin bitimine. Bu kadar çilesini çektim. 90K bakımda yapıldı. Ama halen kalkışda problem var. Belkide yakıtı değiştirsem gidecek bu problem. Ama belkide EGR yine kirlendi. Ahmet Özbey yazdı: aracım 2005 model c-max trend trafiğe çıkış tarihi 04.11.2004 2004 modellerdeki c-max ı olan arkadaşların karşılaştığı kronik problemlerle karşılaşırmıyım? Biraz şans olayı. Ben bile bu kadar düzenli bakım yaptırmama rağmen kronik problemelrden kurtulmayı başaramadım. Ama temel oralarak onlarda EGR ve debriyaj problemi vardı. Yazılımsal problemlerde giderildi. 26 Nisan 2007 tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 8 Mayıs 2007 Yazar Paylaş 8 Mayıs 2007 Abiler kardeşler ve değerli arkadaşlar kesinlikle EURO DİZEL olarak söyliyorum OPET kullanmayın.. OPET beni isterse mahkemeye versin burdan açık seçik ilan ediyorum OPET kazık marka bir yakıttır. YGS ile kandırıp tüketiciyi dolandırıyorlar. Kalitesiz yakıtı satıp motorların zaman içerisinde deforme olmasını düşünürek nasılsa biizm satılan arabalar bu yakıtı alıyor deyip göstermeleik 3-5 arabyı YGS tamir ediyorlardır. Gerisi yalan. Benim araç aldığım günden beri yaklaşık 3 Yıldır OPET Euro Dizel kullandım. Ama yanlış yaptım. Benimkisi bir mecburiyet oldu. Davamı da biliyorsunuz. Zamanında bunlara dava açmam lazımdı. Ama zaman ve imkanlar müsait olmadığı için bu işle çok uğraşmadan konu kapandı gitti. Anacak KOÇ grubunun çok büyük bir kandırma politikasıdır bu proje. Buda böyle bilinsin.. Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 8 Mayıs 2007 Yazar Paylaş 8 Mayıs 2007 Mertol Kip yazdı: İyide Mehmet ben bunu ilk zamanda da söylemiştim zaten. Yeni birşey değilki... İşte BURADA Bu arada arabayı aldığından bu yana Opet eurodizel almış olamazsın 2004 te euro dizel yoktu onlarda. Sen kimin tarafını tutuyorsun Ben Haziran 1'de arabaya bindim ilk TOTAL'den aldım Euro dizel 1 ay kadar. Sonra Temmuzda OPET Euro dizel getirdi kardeşim. Hatta broşürleri bilem var kardeşim. YGS Total vermedi bana Yok sana zaten katılıyorum biliyorsun. Ama ben mecburen devam ettim onu diyorum. Bir enjektör faciası yaşadıktan sonra tekrar göze alamadım. Ama pişmanım Yorum bağlantısı
Recommended Posts