Levent Ayhan 11 Haziran 2008 Paylaş 11 Haziran 2008 (düzenlendi) granadalardaki hava filtre olayı daha başka.mixser hava filtresinin içinde kalıyor.bence yapabiliyorlarsa mixeri karbüratörün üzerine, tam hava kelebeklerinin üzerine monte etsinler(kelebeklere engel olmayacak şekilde...). bu sayede mixer hava emiş yerinin tam ağzında olacağı için düşük rölantilerde bile dışarıya gaz sızıntısı vermez.bantlarada gerek kalmaz diye düşünüyorum.ama bu konuda sanayide sizin için araştırma yapacağım mixeri hava filtresinin üst kapağında iki adet çapraz civata var ya;işte onlara monte ettik.mixer üst kapağın hemen altında,dairesel hava filtresinin ortasında duruyor 11 Haziran 2008 tarihinde Levent Ayhan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen 11 Haziran 2008 Paylaş 11 Haziran 2008 selamlar benim granadada lovato marka lpg kiti takılı ve levent beyin dediği gibi monte edildi..hava filitresinin içinde...kelebeklere mani olmaması içinde takılan mikserin içi traşlandı ve memnunum...hiç bir sorun yaşamadım .. Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen 13 Haziran 2008 Paylaş 13 Haziran 2008 ilteriş bey düzgün yapsınlarda iki değil üç ayda bitsin...Baya zor ve yorucu bir işe girişmiş bulunmaktasınız inşallah istediğiniz gibi toplanır aracınız...araç sanayiden herşeyi yapılıp çıksa bile bir sürü eksik çıkıyor. Benim araç toplanırkende ustalar şeffaf çalıştıkları için ben yokken fazla ellemiyorlardı arabaya:)sizin aracınızada en kısa zamanda başlarlar umarım... Yorum bağlantısı
Levent Ayhan 13 Haziran 2008 Paylaş 13 Haziran 2008 bende geçen yaz toplattım granada yı.gerçekten çok problemli,zahmetlibi iş.ama bittiğindeki keyif başka oluyor Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 13 Haziran 2008 Paylaş 13 Haziran 2008 İlk arabam 87 Ford Taunus'du. Son derece konforlu bir araçtı. Ama özellikle bu modellerin hastalığı olan travers kapanması nedeniyle sağa sola çekerdi. Herşeye rağmen, ilk göz ağrımı çok severek kullanmıştım Yorum bağlantısı
Levent Ayhan 1 Temmuz 2008 Paylaş 1 Temmuz 2008 ilteriş bey kusura bakmayın ama bu arabanın 92 GTS olduğuna emin misiniz?araca önden ve arkadan baktığınızda GLS modellerin havası var.GTS modellerin önü granadalar gibi eğimlidir.bu düz duruyor.bu arabada bi model problemi olmasın?iç aksama baktığımda kesinlikle GTS. neyse kolay gelsin.aracın boyandıktan sonra ki fotolarınıda bekleriz. Yorum bağlantısı
Aytaç Gümüşay 1 Temmuz 2008 Paylaş 1 Temmuz 2008 (düzenlendi) ilteriş bey granada nın kromajlı tamponunu bulmak,bi granada cı için piyango gibi birşey.... granada lar taunuslardan birkaç santim daha enlidir.ama uydurulmak istenirse iyi bi işçilikle takılabilir diye düşünüyorum.karbübatör-mixer işne gelince; karbüratörün neresini bantlıyorlar? neden bantlıyorlar anlıyamadım.benim granada da böyle bi sorunum olmamıştı.yalnız bi şey söyliyeyim, benim usta üste taktığımız mxeri karbüratörün üzerine monte etmişti.hava filtresinin karbüratöre giren montaj civatalarına kulaklı mixer yapıp tutturmuştuk.benzinde olsun,lpg de olsun herhangi bi sorunum yok. Merhabalar. Bahsi geçen bant hava filtresinin hava girişine takılır ve girişi daraltır. Bant tamamen hava girişini kapatmaz. Bant takılmasının asıl sebebi: LPG monte edilirken mikser delinir ve 2 adet LPG hortumu budadan geçirilir. Eğer bu boruların geçtiği delikler slikonla yalıtılmamış ise karbratör kolayca buradan da hava çekiyor. Böylelikle yakıt-hava karışımını ayarlayabilmek için bu banta ihtiyaç oluyor. Bant yerine kumaş, kadın çorabı, sık delikli metal örgüler vs. de kullanılıyor. Yapılması gereken: LPG borularının miksere girdiği yerler siyah renkli (estetik açısından) slikonla yalıtılır. Hava filtresi değiştirilir ve mutlaka LPG ayarı yapılır Sonuç: Performans artar, yakıt tüketimi düşer, araç yüksek hızlarda boştayken stop etmez. Tavsiye: Eğer daha da abartayım derseniz: Hava girişini spiral bir boru yardımıyla radyatörün önüne alın. Böylelikle motora ısınmamış hava girecektir. Daha yoğun lan soğuk hava performansı artırır. ilteriş bey kusura bakmayın ama bu arabanın 92 GTS olduğuna emin misiniz?araca önden ve arkadan baktığınızda GLS modellerin havası var.GTS modellerin önü granadalar gibi eğimlidir.bu düz duruyor.bu arabada bi model problemi olmasın?iç aksama baktığımda kesinlikle GTS. neyse kolay gelsin.aracın boyandıktan sonra ki fotolarınıda bekleriz. Levent Bey. Bu araç bence spoileri sökülmüş, ön çamurlukları, ön farları ve panjuru GLS'ninkilerle değiştirilmiş bir GTS. Bagaj ve arka çamurluklarındaki kavis, jantlar ve en önemlisi sürücüye dönük göğüs bunu kanıtlıyor. 1 Temmuz 2008 tarihinde Ayta tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Aytaç Gümüşay 1 Temmuz 2008 Paylaş 1 Temmuz 2008 (düzenlendi) Biz Taunus kullanıcılarının bu araca hastalık derecesinde bağlı olmamızın, ona gözümüz gibi bakmamızın sebebi nedir bilmiyorum. Belki bir 26M'in hala sıfır km araçlara meydan okuması, belki 200 motor Taunus'ların rahatlıkla 180km'yi geçebilmeleri, belki rahaylığı, konforu, belki de kullanıcı dostu olmasıdır. Ama emin olun bu araç hayatınızda mutlaka bir iz bırakır ve kullanmışsanız hep onu özlersiniz. Taunus kullanıcıları son 1 senedir aralarında yavaş yavaş organize olup birbirleriyle bilgi, deneyim ve dostluklarını da paylaşır olduşar. 1 Temmuz 2008 tarihinde Ayta tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Gültekin Öncel 2 Temmuz 2008 Paylaş 2 Temmuz 2008 selamlar taunus yazısı görünce dayanamadım ben araba kullanmayı 1991model 2000 cc taunus gts ile öğrendim arabayı 2 sene önce komple yeniledim ve hala gözüm gibi bakıyorum inanın onun tadı başka bir şeyde yok . bu arada bir 2004 1,4 fiestam var, ve şirkettede transit conncet kullanıyorum tam bir ford kullanıcısı oldum çıktım ,taunusla ilgili sorununuz olursa bekliyorum yardım etmek benim için zevk olur Yorum bağlantısı
Aytaç Gümüşay 23 Ağustos 2008 Paylaş 23 Ağustos 2008 (düzenlendi) Öncelikle denge demirini eymeyi başaran arkadaşı tebrik ederim. Zor iş. Denge demiri için aşağıdaki linke bir göz atın derim. Aracın bitmiş halini merakla bekliyoruz. http://taunus.forumotion.com/bolgenyzdeky-...yyelerynyz-f22/ 23 Ağustos 2008 tarihinde Ayta tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Karani Gülistan 23 Mart 2011 Paylaş 23 Mart 2011 Merhabalar,2010 kasım ayında bende bir taunus gls aldım.Yaklaşık 1500 km kullandım bir problem çıkarmadı.Vakit buldukça ses yalıtımı ve ledli ışıklandırma konularında çalışma yapacağım.Aracın hidrolik direksiyon ve karbüratörlü olması tercih sebebim denilebilir.Çelik jant ve 5 ileri vites gibi lüksleri de var:) Zamanla taunusla ilgili düşüncelerimi paylaşırım. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Mart 2011 Paylaş 24 Mart 2011 (düzenlendi) Merhabalar,2010 kasım ayında bende bir taunus gls aldım.Yaklaşık 1500 km kullandım bir problem çıkarmadı.Vakit buldukça ses yalıtımı ve ledli ışıklandırma konularında çalışma yapacağım.Aracın hidrolik direksiyon ve karbüratörlü olması tercih sebebim denilebilir.Çelik jant ve 5 ileri vites gibi lüksleri de var:) Zamanla taunusla ilgili düşüncelerimi paylaşırım. Hayırlı olsun, zaten ses konusunda bizimkilerden daha iyi bu taunus, kolayca komple söküp daha iyi yalıtımda yapılır, bizim 1.6 gl körüklü karburatör benzini kovayla içmeyi çok sever, şu yakıt derdi olmasa sürekli kullanmak istediğim bir arabadır kendisi. Not: bu arada bu arabanın kronik derdi olan travers kapanmasını, Ankara otosan' daha sıfır alıp çıkarırken kendileri tavsiye etmişti, şimdi ne oldu bilmem, tam karşıda bir rot-balansçı vardı (yıl 1986) orada özel yapım travers takıldı arabaya, 1986 dan 2006 ya kadar traverse dokunmadık, sonrasında ayar anahtarı sayesinde az bir ayarlamayla hata sıfırlandı, daha 3-4 kez düzeltme hakkı var, hala düzgün, bu tür bir travers şimdi bulunurmu bilmem ama iyiki servis takmamızı tavsiye etmiş diyorum, otosanın teknisyeninin bunu bilmesi ve birşey yapmayıp bizi bu rot-balansçıya yollaması ise ayrı bir konu 24 Mart 2011 tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Nurullah Uslu 24 Mart 2011 Paylaş 24 Mart 2011 zar zor hatırladığım avrupa bir taunusumuz vardı. sonraları babam bir 504 aldı. onun sonrasında bir taunus, ascona derken tekrar forda döndü 92 model bir taunusla. benim için araba serüveni işte o zaman başladı. hiç unutmam 5. sınıftaydım babam arabayı ilk verdiğinde. stop ettirirsen bir daha vermem dedi. o korkuyla -patinaj yaptırarakta olsa- kaldırabilmiştim arabayı. babam arada bir başka markalara yöneldiyse de forddan vazgeçemedi ve en sonunda focuslandı. bundan sonra onu ancak mondeo paklar zaten Yorum bağlantısı
Karani Gülistan 24 Mart 2011 Paylaş 24 Mart 2011 Scorpio elinde kalmasına kalmazda,benim gibi 94 escort cl ve 94 mondeo gxl yi daha alırken yanılarak büyük masraflar edip büyük zararlarla satma:)Arabayı almadan önce forumda resimlerini görerek bile isabetli yorumlar yapacak çapta kardeşlerimiz var.Senin açından çok faydalı olur.Öbür konu başlağında dediğim gibi sen parça durumuna odaklan.Allah hepimizin gönlüne göre -nefsine göre değil- versin. Yorum bağlantısı
Fatih Kasa 24 Mart 2011 Paylaş 24 Mart 2011 (düzenlendi) Bu benim Taunusum du 88 model 1.6 GL 4 vites Çift boğaz karb. 145 k km de iken satmıştım keşke satmasaydım... Ampulleri bile motorcraft idi ilk sahibinden almıştım , kullanma klavuzları bile duruyordu , neysee yeni sahibine hayırlı olmuştur insallah.. Uploaded with ImageShack.us 24 Mart 2011 tarihinde Fatih Kasa tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts