Mehmet Göktürk 14 Ocak 2006 Paylaş 14 Ocak 2006 (düzenlendi) Merhaba, Yaklaşık 20 gun once yeni aracımıza kavuştuk. malum 1.6 tdci makyajlı araç. Egeye bayram tatiline gittik. Çok kötü yollardan da geçtik. izlenimlerim genelde olumlu, sadece sert süspansiyon eksi puan o da mecburi tabi yukseklik sözkonusu olunca. 1- Yakıt sarfiyatı 2500 km sonunda 4.5L /100 km gosteriyor bilgisayarda. 80 liralık yakıtla ışık yanmadan 800km yi geçtik iki kez. Bu sarfiyat normal kullanım fazla bağırtmadan ama fazla da süründürmeden 120 yi geçmeden yapıldı. (90-110 arası ve şehir içi gezmeler ama trafik var sayılmaz, biraz izmir trafigi biraz kasaba trafigi, yokuş iniş vs) 2- Motor sesi çok degil ama az da degil. Minibusteymiş havası özellikle kalkışta hissediliyor. İzolasyon var ama araç yüksek olduğundan sanırım bu böyle. Ya da ben VW bora dan sonra bu izlenimi aldım. 3- Direksiyon bence tur sayısı az olacak derken çok hassas hale gelmiş. Biraz saga sola bakarsanız kaydırma ihtimaliniz yüksek arabayı. 4- Suspansiyon sert. Otobanda, şehiriçi kasislerde rahatsız etmiyor ama asfaltını kamyonların tümsekleştirdiği anadolu yollarında (ben balıksi savaştepe bergama soma yollarında da kullandım mesela) çok rahatsız ediyor ve insanı yoruyor. Öte yandan bora ile kesin altımı vuracağım yerlerde (mesela selçuk şirince yolu) inanılmaz tatmin etti. Viraj performansı kötü sayılmaz. Ama bora kadar performans beklememek lazım. Ford KA dan birazcık daha viraj performansı kötü. Ama çok kötü değil. 5- Hankook 406 bilmemne lastiklere fabrika çıkşı 42 hava basmışlar. ilk 1000 km öyle kullandık. sonra önler 36 arkalar 32 ye indirdim. daha iyi oldu asfalt sesi azaldı. 6- Motorun performansı çok çok iyi. Herkesi geride bırakabiliyorsunuz. Çok zorlamadan 160 lara çıkabiliyorsunuz otobanda ama ben araç yeni diye yüksek hız yapmadım. Sollamalarda süper. Pek çok araç kullandım bu araç ancak 2.5 motorlu benzinli bir araç ile kıyaslanabilir sollama performansı açısından. 7- İç işçilik iyi gibi. Ama süspansiyon o kadar sert ki. Bozuk anadolu yollarında gögsun bazı yerlerinden çatırtı gelebiliyor surekli çatırtı değil ama. Tam tümsek ve çukurlardan geçerken. Uzun vadede bu suspansiyon ve yollara çatırtı miktarının artması beklenebilir. Sıcak asfalt (putursuz) yollarda ise hiçbiri ses yok. arka koltuk vb sesi felan çıkmadı henüz. Ama zaten sessiz bir araç diye almadık bunu. 8- Görüş özellikle gece çok iyi. yuksekten bakınca hani normalde cama yaklaşır yolu görmeye çalışır ya insan, o avantaj otomatikman elde edilmiş oluyor. Farlar asfalta daha dik açı ile düşüyor (lambert yasası) ve daha çok gözünüze geri ışık yansıyor. Daha iyi görünüyor yol gece. 9- motora baktığımda iki ayrı hava girişi gördüm. Klasik filtre dışında bir de manifold çevresinden dolaşan birşey var. Klasigin girişi için karoserde bir oval deil yapılmış ama 1.6 motor buna uygun olmadığından hava girişi daha alt bölümde ortalıkta biryerde bırakılmış. yani 1.6 motor için karoserde hava giriş yeri değişimi yapılmamış. önemli sayılmaz ama bilginiz olsun. 10- direksiyon aga sola çevrildiginde hafif elektronik gibi bir ses çıkıyor. 11- ses sistemi yeterli ancak ekranda çıkan yazıların ust piksellerini şöför göremiyor. Yani 88.7 mi 88.1 mi anlayamıyorsunuz. 12. silecek kontrolu direksiyodan parmagı ızaklaştırmadan kullanılabiliyor. 13- Sol ayak basma yeri problemi biraz duzelmiş ama hala tam iyi degil. 14- Gunluk km sayacı yok. sıfırlamanız gerekiyor. kendi sıfırlamıyor. 15- ön arka sis lambaları çift kademeli gayet iyi düşünülmüş. standart zaten ama olmayabilirdi de yani. 16- otomatik farlar iyi çallışıyor. otomatik silecek ise araç kapanıp açıldığında devre dışı kalmıyor. yani ertesi gun ansızın silecekleriniz çalışıyor. bence yanlış. vw de öyle deigl mesela. 17. yolcu koltuğu yukseklik ayarı yok. gerekmiyor belki ama. altında saklama kabı olduğu için. 18. arka koltukların tutturulduğu demirler açıkta duruyor. bu daha bir arazi aracı görünümü veriyor denebilir ama azılarının aklına soru işareti getirebilir. 19- arka bagajın alt kaplamasını altında stepnenin ustunde bulunan kontraplak ve bunun kenarları tam ölçekli sayılmaz. dolayısı ile biraz alçak duruyor tam oturmuyor. 20- yan gövde koruma bantlarının yukseltilmiş gövdeye yapıştırılması kapı çarpmalarına karşı inanılmaz bir avantaj saglıyor. ancak bu bölgenin yıkama sırasında kenarlarının yice dikkatli temizlenmesi şart. yoksa pislik sırıtıyor. 21- arka oturma bölümü vw bora dan daha rahat. 22- oturma pozisyonu dik. inip binmek kolay. 23 - 90 km de 2000 devir çeviriyor. 135 de 3000. başka sorusu olan varsa sorabilir. 7- 14 Ocak 2006 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Ocak 2006 Paylaş 14 Ocak 2006 Lastik havası halaa fazlamııı, Ne bileyim önler için 36 çok değilmi.. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 14 Ocak 2006 Yazar Paylaş 14 Ocak 2006 Turbo gecikmesi hissetmedim. Ne demek istediginizi biliyorum. Eskiden Turbo Mitsubishi colt ve turbo dodge daytona kullandım benzinli. Onlar ilk başta hantal devirlendiginde bir noktadan sonra roketleme gibi gidiyordu. Onumuzdeki gunlerde bir deneme hızlanması yaparım ama dedigim gibi hissettirmedi bana pek. Lastik havasını daha çok dusurmedim cunku hem yakıt hem de normalde otonabda istaanbul yollarında felan kullanıyoruz. putursuz asfalt yani. tekrar selamlar. Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir 14 Ocak 2006 Paylaş 14 Ocak 2006 Bu motoru yakında fiestaya da koysalar süper olur bence ufacık fiestayı uçurur Koymuşlar aslında ama Türkiye'ye gelmiyor, fuarda Fiesta S model isimli tek kapılı bir örneği vardı ama satmak için hiç getirmediler. Yorum bağlantısı
Cansel Kansu 15 Ocak 2006 Paylaş 15 Ocak 2006 kasanın 3 sene ömrü kalmış, bu saatten sonra gelse kaç yazar... Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 16 Ocak 2006 Yazar Paylaş 16 Ocak 2006 O zaman iyi bir indirimle "klasik" araç almış olurdunuz. İlk alırsan hatalar çıkıyor araçta son alırsan model değişiyor. eh üh. ne yapacaz? Bir soru: Bu 1.6 tdci motor focus/cmax/volvos40/peugeot307-407/citroen c3 c4 modellerinde kullanılıyor kabul. Peki Transit connect ne yapacak? O da mı 1.6 ya geçecek? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 16 Ocak 2006 Yazar Paylaş 16 Ocak 2006 Merak edenlere istemediğiniz kadar fusion tdci resimleri şu adreste. çekoslavakça ama resimler bol. renklere dikkat. http://news.auto.cz/?article=5034 Yorum bağlantısı
İbrahim Özdoğan 18 Ocak 2006 Paylaş 18 Ocak 2006 (düzenlendi) Güle güle kullanın aracınızı. Bugün bende makyajlı fusionu epey inceledim hoşumada gitti ama hanıma ne yaptıysak beğendiremedik hatta bize inat yandaki c-max ghiadan inmedi bile 18 Ocak 2006 tarihinde Mertol Kip tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 19 Ocak 2006 Paylaş 19 Ocak 2006 Güle güle kullan. Acaba bir daha makyaj görecek mi bizim arabalar? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Ocak 2006 Yazar Paylaş 19 Ocak 2006 Bana üç yıl sonra kalkar gibi geliyor. Çünkü amerikan piyasasında fusion, taurus un yerini aldı. isim karmaşası olmaması ve zaten az satması nedeniyle bana sorarsan bunu kaldırabilirler. Onu yerine 4x4 havası olan focus şasisi üzerine birşey yaparlar. Cmax çok minibus-van tipinde duruyor. biraz yüksek ve steyjın tipi iyi olabilir. Ya da tamamen devam ederler. Bir arkadaş yenisinin resmii bir yerlerde yayınlamıştı. nerde gördüm unuttum. Almanyadan bir resimdi. Yorum bağlantısı
Can Karacaer 21 Ocak 2006 Paylaş 21 Ocak 2006 Fusion aynı zamanda, Focus'a Focus ismi verilmeden önceki 3 alternetiften biridir. Diğeri de Ikon. Ford bu ismi seviyor, kullanmaktan vazgeçeceğini sanmam... Yorum bağlantısı
Recommended Posts