İçeriğe Yönlendir

C-MAX Turbo Motor Problemi


Mehmet Mercan

Recommended Posts

H.Cenk Bayrakçı

. Şu ana kadar bir kere turbo problemi yaaşadım. Oda turbo emiş hortumunun çıkmasından kaynaklanıyormuş (servise göre). O yapılduıktan sonra turbo ile alakalı bir problem yaşamıyorum. 2100 civarı turboyu açıyor.

Evet bu doğru forumdaki çoğu üyemizin aracında turbo besleme borusu değişti.

ancak servisin dediğine göre Turbonun içindeki dönen parça (palleri galiba), biraz oynuyormuş ve turbonun içerisinde yağ varmış. Bende görmek istedim ve gördüğümde gerçekten yağ vardı. ayrıca motorada yağ bulaşıyor haliyle. Sanırım turbo keçesinden yağ kaçırıyormuş. Bu durumda turbonu değiştirmelisin dediler. Halbuki ben turbo problemi yaşamamıyorum şimdilik.

Valla servislerin genel eğilimi değiştirme yönünde ancak, turbo yatakları zarar görmediyse belki yaptırılabilir.
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

Evet Boşluk Olmamalı Kendi Turbo'mdan Biliyorum.Pal derken Kanatcıklardan bahsediyorum.

Turbonun Altında Yağ Olması;(Başıma Geldi)

Ya Turbo Kaçırıyordur

yada Motor Kaçırıyordur (bende Bu Sorun Vardı Segman Değişti)

Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli

Selam,

Buradaki Ford kullanıcılarından destek almak istiyorum. Çünkü aracımı dün ACL'de bakıma verdiğimde turbo ile alakalı pek iyi şeyler söylemediler ve çok sevdiğim aracımdan bir anda soğudum. Nede olsa yeni turbo 3000 YTL civarıymış.

Aracım 51000 kmde. Şu ana kadar bir kere turbo problemi yaaşadım. Oda turbo emiş hortumunun çıkmasından kaynaklanıyormuş (servise göre). O yapılduıktan sonra turbo ile alakalı bir problem yaşamıyorum. 2100 civarı turboyu açıyor.

ancak servisin dediğine göre Turbonun içindeki dönen parça (palleri galiba), biraz oynuyormuş ve turbonun içerisinde yağ varmış. Bende görmek istedim ve gördüğümde gerçekten yağ vardı. ayrıca motorada yağ bulaşıyor haliyle. Sanırım turbo keçesinden yağ kaçırıyormuş. Bu durumda turbonu değiştirmelisin dediler. Halbuki ben turbo problemi yaşamamıyorum şimdilik.

bu konu hakkındaki düşünceleriniz nedir? Turboyu turbocuda yaptırabilir miyim (nede olsa garanti bitti)?

- Geçen sene turbo problemi yaşadığımda da Oring denen parçayı temizlemişlerdi ve o zamanda yağ kaçağı vardı. Bu durumda turboda herhangi bir problem olmayabilir mi?

Fikirleriniz için teşekkürler,

Merhaba,

Paller diye bahsettiğin şey aslında turbonun kompresör kısmı. Çark, impeller, radyal kompresör diyenlerde var. Bu parça çok yüksek bir devirde (araçlarda sanırım 80000-100000 devir/dakikaya çıkabiliyorlar) dönerek havanın sıkıştırılmasını sağlıyor. Bu kadar yüksek hızlarda dönen parçaların üzerindeki ağırlık açısından ufak bir dengesizlik bile ilerleyen zamanlarda titreşim kaynaklı olarak yataklarına (oring - bildiğimiz bilye aslında-hani küçükken bilyalı yaptığımız ve kafası şişen milletten zılgıt yememize sebep olan parça..;)) zarar verebiliyor ve aletin ömrünü kısaltabiliyor. Senin turboda da büyük ihtimal böyle olmuş- yada olacak. Paller bir parça mil eksenin boyunca hareket edebilir ama yanlara doğru kesinlikle elle sallanamaması lazım. O boşluk dediğin olay büyük ihtimal yataklarının dağılmak üzere olduğunun habercisidir. Özellikle pallerin üzerinde ufakta olsa kırık, çatlak veya sürtünmeden dolayı zımparalanmış gibi duran bir bölge gözüne çarptıysa veya turbo devreye girdiğinde normalden (yeni olduğu zamanlara nazaran) fazla ses yapıyorsa çok fazla riske atma, ya yapılabiliyorsa bakımını yaptır (yeni oring takılabiliyorsa seni uzun süre idare eder diye düşünüyorum) veya değiştir derim (bekara karı boşamak kolay tabi :selo: ).

Selamlar

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

(oring - bildiğimiz bilye aslında-hani küçükken bilyalı yaptığımız ve kafası şişen milletten zılgıt yememize sebep olan parça..:selo:)

Bir dakika, bir dakika...O-ring ile bilye(yani rulman) aynı şey değil ki? Biri sızdırmazlık elemanı diğer, yuvarlanmalı yatak...Bir yerde hata yapıyorsunuz Özer Bey, ya da parçalrı yanlış hatırlıyorsunuz.
Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli

Bir dakika, bir dakika...O-ring ile bilye(yani rulman) aynı şey değil ki? Biri sızdırmazlık elemanı diğer, yuvarlanmalı yatak...Bir yerde hata yapıyorsunuz Özer Bey, ya da parçalrı yanlış hatırlıyorsunuz.

Haklısınız... Uyarı için teşekkürler.. Sektör kurbanı olmuşuz..:selo:

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Haklısınız... Uyarı için teşekkürler.. Sektör kurbanı olmuşuz..:selo:

Herkes yanılabilir, forumumuzun faydası da bu. Bu arada Turbo sistemleri benim yüksek lisans tezimdi. ;)
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

Unutmadan Bazı Turbolar Rulman Kullanmıyor.Yağlı Yatak Diye Tabir Edilen "Yağın Yüzey Geriliminden" Yaralanıp Dönüyor.Bilya Olmayanlarıda Varmış.

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Unutmadan Bazı Turbolar Rulman Kullanmıyor.Yağlı Yatak Diye Tabir Edilen "Yağın Yüzey Geriliminden" Yaralanıp Dönüyor.Bilya Olmayanlarıda Varmış.

Yuvarlanmalı değil kaymalı yataktır o...
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Rulmanın(bilyeli yatak) adı yuvarlanmalı yataktır. Yağın yüzey geriliminden yararlanarak dönen yatak ise kaymalı yataktır. Mil yağın üzerinde kayarak döner. Onu demeye çalıştım.

Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli

Herkes yanılabilir, forumumuzun faydası da bu. Bu arada Turbo sistemleri benim yüksek lisans tezimdi. :p

Çok güzel. Ben de turbomakine delisiyim denebilir (stajda eskişehir hava ikmalde jet revizyon bölümünden çıkmamıştım). Zamanında kısa süreli olarak turbo benzeri bir sistem tasarımına (bizzat yaptığım bişi değilde yapan firmaya akışkanlar mekaniği konusunda destek veriyorduk) ucundan bulaştığımız da söylenebilir. Ama tabi bu oring ile rulmanı karıştırmamı daha da anlaşılmaz yapıyor o ayrı..:p Galiba mekanik yöne hiç girmemişiz..:seytan:))

Bu arada şu an ne iş yapıyorsun diye sorsam??

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Bu arada şu an ne iş yapıyorsun diye sorsam??

Yardımcı doçent olmak üzereyim desem...:p(termodinamikçiyim)

Bu arada senin uçak mühendisliğindeki branşın nedir? Aviyonik, aerodinamik, üretim, tasarım vb.)

Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli
(düzenlendi)

Benim branşım aerotermodinamik. Akışkanlar Mekaniği+Isı transferi+Termodinamik (Termonun iki dönemini de Ahmet Rasim Büyüktür' den aldım desem hava atmış olurmuyum..:seytan: ) karışımı bir paketti. Yüksek lisansı da helikopter aerodinamiği üzerine yaptım. Şimdi ise hesaplamalı akışkanlar dinamiği üzerine çalışıyorum. Fluent isimli hesaplamalı akışkanlar dinamiği yazılımını duymuşsundur. Onun Türkiye distribütörüyüm. Senin deneysel olarak yaptığını (profilini inceledim de) ben bilgisayar ortamında yapmaya çalışıyorum desem çok da yanlış olmaz sanırım. Araç aerodinamiği, hvac ve motor soğutma sistemlerinin bilgisayar ortamında incelenmesi gibi işler yapıyorum (veya ucundan bulaştım). Her zaman araç olmuyor tabi içinde akışkan ve ısı transferi olan ne varsa bizim ilgi alanımıza giriyor. Tasarımdan ziyade mevcut sistemin iyileştirilmesi ve optimizasyon önerileri getirmek gibi bir kapsamı var işimizin. Tasarım çok ayrı bir boyut tabi.. Daha o kadar ilerleyemedik.:p

Şirket adresi:

http://www.anova.com.tr

İstersen bir incele. Belki de ilgini çeker.

tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Mustafa tam aradığım adammışsın sen, biz de fluent çalışsak mı diyorduk. Bizim bir arkadaş yanma modellemesi üzerine çalışıyor fluentle...Anovayı biliyorduk zaten.Ben henüz acemiyim, hoca olarak olgunlaşmam lazım. Eh, danışacağımız biri oldu, hvac ile ilgili deneysel çalışmalarda ya da benim doktora tezimin bilgisayar ortamında modellenmesinde(sci yayınları için malum, sana danışabilir miyiz?

Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli

Tabii ki. Elimden gelen yardımı yapmaktan mutluluk duyarım. Benim mail adresi mustafa@anova.com.tr. Buradan bana ulaşabilirsin.

Yorum bağlantısı
Serkan Öz
(düzenlendi)

Akiskanlar Mekanigi............ Prof.Dr. Osman ISIKAN,

Termodinamik ve Isi gecisi.. Prof.Dr.Ahmet Korhan BINARK,

Makina Elemanlari............... Prof.Dr.Osman YAZICIOGLU,

Mukavemet......................... Prof.Dr.Mustafa KURT.

Vayy be, eski gunler geldi aklima..

Hepsinden tam puan alirdim ben bunlarin :p

tarihinde Serkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

EGR valfini temizledikten sonra bir de program değişikliği yapsınlar ki fazla açılmasın. benim fusion (aynı motor) birincide EGR değişti, ikinci ve üçüncüde temizlendi. dördüncüde egr yeniden programlandı temizlik sonrası. EGR temizlerken EGR yi kırmamak önemli diyorlar.

Programlayınca bir daha yapmıyor kirlenme dediler. (motor sağlığı için de bence daha iyi daha kapalı olması)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Mesajı yeniden okudum da, Turbonun devreye girmediği yorumunuz yanlış. Turbo hep devrede. hep dönüyor.

sizin başınıza gelen egr hata mesajı gönderdiği için motor arıza moduna geçiyor. bence tabi.

totalden kullanmaya devam ve bir de egr programlatsanız ve kapatsanız.

aracınız kaç km de?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

egr kapatılmazda kırılmazda. nasıl bir bilgi veriyor bu servisler egr kırılır temizlenirken falan hayret yani. egr 3000 devire kadar devrede olan ve egzos emisyonunu alt seviyelere çekmeye yarayan bir düzenektir. bence egr temizlenmesi ile var olan başka bir sorun geçici olarak kendini göstermiyor gibi. ankarada bildiğim bir yetkili servis yok ama bence daha kapsamlı bir şikayet ile servise başvurun ve geçici çözümleri kabul etmeyin. arıza konusunda daha ısrarcı olun derim. ilerde garantiniz bitince yüksek faturalar ödemeniz gerekirse hiçbir servis sizin yanınızda olmaz. şimdiden her servis ziyaretinizi belgelendirin derim. bir dosya halinde araç geçmişinizi saklayın. servis bilgisayarlarına güvenmeyin. aniden kayboluverir ilerde servis ziyaretleriniz bilgisayar ortamında. olmayan şeyler değil bunlar.

servislerin benzinciyi bi değiştirin deneyin ağğbiiii gibi çocukça söylemlerine kulak asmayın. çoğu vakit geçirmek, bulamadıkları zaman vermek istemedikleri hadiseleri küllendirmek içindir. bu motorlar aşırı kötü yakıt hariç dünyanın her yerindeki yakıtla çalışacak şekilde tasarlanmıştır. yumurta sandığımı bu az taşlı yolda kırılsın.

bence arızayı bulmalarında ısrarcı olun ve servis formalrını bir kopyasını isteyin. siz gaantiden işlem yaptrınca size fatura vermeseler bile bu işlemle ilgili ford a fatura keserler. bu da bir belgedir. bunun kopyasını isteyin. göreceksinizki bir çok garantiden yaptık adı altındaki işlem kayıtsız kalıyordur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Başka bir yerde daha yazmıştım..

Duyumlarıma göre petrollerde euro dizel yerine normal dizel satabiliyorlar..

Sen gidip euro dizel alıyorsun.. ama depona dolan yakıt, normal dizel..

Tanıdığınız güvendiğiniz bayiden alış veriş yapın..

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ömer Yüce

Aynı sorun benim eski c-maxtada oldu arabada turbo devre dışı kalıyodu. Bi kere çektim kenara stop etmedim arabanın vitesi boşa aldım gaza sona kadar yüklendim tam 3000 devire kadar çıktı daha geçmedi. Biraz tırstım otobandaydım bi de 4lüleri yaktım stop ettim açtım kaputu. Bişe anlıyacağımdan da değil hani :p .Psikolojik olarak bişe oluncainsan bişe anlamasada açıyo :D. Bi 2 daka beledim sonra çalıştırdım tekrar gaza bastım bu sefer geçti. Taktım 1e devam ettim turbo tekrar devreye girdi. Fordun bu modelinde çok oluyodu. Bu turbo problemi ve elektronik el freninden sebep fordun başı çok ağırmış. Serviste çalışan arkadaşımda daha önce el freninden sebep kaza yapan arabaları hemen değiştirdiler. Bende kaza yapmıştım benimkinide değişmişlerdi. Hatta el frenini arabadan komple söktüler almanyaya ordan ta amerikaya kadar geçmiş ama bir türlü el frenini açamamışlar.

Neyse inşallah fazla kafa karıştırmadım :p

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...