İçeriğe Yönlendir

C-MAX Turbo Motor Problemi


Mehmet Mercan

Recommended Posts

Mehmet Mercan

Merhabalar,

2004 (Haziran) Ford Focus CMAX Ghia (Magnum Gri) sahibiyim. aracım 47.000 Km.'de. Son bir haftadır aracımda Turbo Motor'un bulunduğu bölgeden gaza basıp ayağımı çektiğimde 2000-3000 Devir arasında ıslık sesine benzer bir ses geliyor. Aracımı 1.5 Yıldır kullanıyorum bu sesi son bir haftada duymuş olmama rağmen Yetkili Servise'dekiler bu sesin CMAX TDCİ çok normal bir şey olduğunu söylüyorlar ve aldığımız ilk günden bu yana bu sesin mevcut olduğunu aracımda herhangi bir problem olmadığını söyliyorlar. Bariz Turbo motor ıslık çalıyor ama normal karşılanıyor. Turbo Motorun rölanti de iken çıkan ince sesi kastetmiyorum bu arada. Araca binen herkes bu sesi duyuyor. Servis normal karşılıyor. Tepkimi gösterdim ama nafile klasik OTOSAN muhabbeti dönüyor aramızda bize güvenmiyorsanız OTOSAN'dan mühendis çağıralım vs.. Ardından eski değerli ustamın yolunu tuttum. Kadıköy'de oturup tamircilerle haşır neşir olupta Vefa ustayı tanımayan yoktur. Herneyse ustamın tek söylediği bu Turbo motor sana ıslık çalıyor git beni garantiden değiştir diye haber veriyor. demeye getiren anlamlı bir mesaj verdi. Şimdi sorum şudur arkdaşlar..

Her nekadar göreceli bir kavram olsada CMAX 'lerde bu durum nomalmidir Turbo motorum arızalımıdır ? Turbo motor çalışma anında arıza yaparsa aracıma ne gibi yan zararları olur bu başlık altında bu konuyu işlersek sevinirim. Teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aydan Aykac

Turbo fanının bilyeleride problem var sanırım. Yüksek devir çevirdiği için biraz yagsız kalırsa bunu yapabilir. Aracı uzun süre kullanmadığınız oldumu? Eger olduysa ilk çalıştırmada turbo palleri yaglanmadan gaza asıldıysanız bu olabilir. Garantiden değişmesi lazım sanırım bence bütün servisleri dolaşın.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Aracımı hemen hemen hergün kullanıyorum. İlk çalıştırma ve motor stopta acele etmem genelde. Ayrıca 3000 devir görür görmez vites değiştirim yani genel olarak soft drive modunda giden birisiyim. Aracım her 7500 KM de bir 6 aylık bakım görmektedir. Ben uzun süre aracımı satmamak üzere aldım ama daha foruma yazmadığım okadar çok sorunla karşılaştım ki satmaya korkuyorum arabayı, alan kişin hakkı geçecek diye. Şimdi acil olarak bu ıslık sesini çözümlemem gerekiyor bu sebeple diğer detayları henüz dile getirmedim. İlginiz için teşekkürler.

Birde şöyle bir durum var 2000-3000 devir arası sesin en çok duyulduğu an. Gaz pedalından ayağımı tamamen çektiğimde motor 1000 devire doğru düşerken motor seside geri çekildiğinden ıslık sesi daha net duyuluyor. devir tamamen düştüğünde artık sesde kesiliyor. sonra normal turbo sesi devam ediyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Ah keşke öyle basit bir durum olsa serviste bunu yaptırabilecek kadar sözümüz geçiyor ki zaten yaparlardı. Bir MAF Sensörünün temizlenmesi kadar basit gelmiyor açıkcası. Açıkcası ilk şüphelendiğimde Kalite kontrolcu arkadaşımız bana yakıttan kaynaklı Turbo arıza yapmış olabilir dedi. 4 gün sonrasına randevu aldım aracımı servise bıraktım. Yakıttan olması denilince kafam karıştı. Aracımı servise bıraktığım gün tekrar sordum yakıttan kaynaklanabilecek ne gibi bir unsur olabilir diye. Kötü yakıt yapabilir dedi arkadaşımız tekrar. Garantiye girmiyor tabiki bu durum. Herneyse bende ozaman işimiz kolay dedim Opet-Ford yakıt güvence sistemi ne güne duruyor ordan tahsil edersiniz modunda ayrıldım. Öğleden sonra gelen telefon beni çileden çıkardı. Islık çalan turbo motoru ne hikmetse TDCi'lerde normal olduğu söylendi. Arkasından 1sn.de 250 tur atan bir cihazmış dolaysıyla normal karşılamam gerekiyormuş. Sonra bugüne geldik işte.. Herşey Normal 1.5 sene ıslık çalmadan devam ettik şimdi ıslık çalarak devam ediyoruz..

Yorum bağlantısı
Cansel Kansu

MAF sensöründendir demek istememiştim. türbinin kompresor tarafındaki temiz hava girişinde negatif basınç vardır motor yüklenince. eğer küçük bir emiş kaçağı varsa bu ıslık sesini yapabilir. kamyoncular, sıcak havalarda, aşırı yüklüyken rampa tırmanmak için hava filtrelerini sökerler. o zaman aynen sizin tarifiniz gibi ıslık sesi duyulur dışardan. filtre ve kutusu bi nevi emiş susturucusu görevini üstlenir yani. belki servisin gözle tespit edemediği bir kaçak olabilir diyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Sizi anladım. MAF sensörü örnekti zaten. Aslında aracın çekiş ve yakıt harcaması halen normal. O aşamada bir problem yok sadece rahatsız eden bir uğultu var 5 vites 120 ile giderken CMAX genel olarak 2000-2500 devir arasında oluyor. bu seviyede benim en çok uğultunun olduğu an. Ama aracım rolantide iken gaza basarsam ve yine 2000-2500 devirde kaput açık veya kapalıda olsa ıslık sesini duyuyorsunuz. Dün İstanbul dışında Yetkili servise götürdüm. Netice yine aynı. Ama en azından daha mantıklı ve samimi bir sohbet geçti aramızda. Ustanın söylediği şu bu sesden yaklaşık %30 daha fazla ses çıkaran CMAX'ler var. Merak etme dedi. Arıza çıkarırsa bu parçayı değiştiriler birde bir müşterimizde 135 Bin KM yapmış CMAX var turbo motoru halen iyi durumda dedi. Bunu duyunca sevindim açıkcası. Ama bana sorduğu sorulardan biriside şuydu garanti bitimine kaç ayın var. 6 ay dedim. Bence uzat diye bir hatırlatma yaptı. (Dostvari). Ne otosan'dan nede müşteri temsilcilerimizden öğrenebileceğimiz bir konuyu öğrendim. ek garantiden mesela kapı fitilleri, ön far, ön takım ve süspansiyon gibi malzeme değişimleri biraz problemli hatta zor ama motor ile ilgili konularda %90 problemsiz diye bir konuşma geçti aramızda. Ama yinede tartışmaya açık bir konu. Tek söylebileceğim, Mertol bey'in dediği gibi ya tamamen turbonun dağılmasını beklemek ve garanti süresinde olmasın için dua etmek yoksa 2.5-3 milyar vermeye niyetim yok. Turbo motor çalışma anında dağılırsa motorun diye kısımları zara görürmü acaba.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

ilginiz için teşekkürler bir yere not aldım. inşallah işin sonu oraya varmaz ama CMAX'lerin debriyajı 1 Milyara değiştiğine göre Turbo motor bana ne göz kırpar bilmem. Son görüştüğüm servisdeki usta o yüzden belki garantiyi uzat dedi. Artı bir yıl garanti şu anda 470 Milyon 12 taksit yıl sonuna kadar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Debriyaj baskı balata komple set olarak satılıyor. Sadece balata değişimi mümkün değil CMAX'lerde. aman dikkatli olun Garantiyede girmeyen bir malzeme. Dizel aldık tasarruf edelim diye 1.5 yaşındaki aracımıza 1 Milyar masraf ettik ... Hakkımızıda arayamadık. debriyaj kaçırmaya başladığında artık araç 37 Bin KM.'deydi. Birşey yoklarla en sonunda 1 Milyar'a birşey varmış dedik :)

bir ara bu konu için ayrı bir forum başlığı açarım. Bilgilenmek açısından faydalı olur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Debriyaj bana süpriz oldu. 37 Binde acemi şöför gibi debriyajı değiştirdik. Onu bir ara anlaticam neler geldi başıma. Turbo Motor için netice yok. Beklicez artık arıza yapmasını yada kirlenen bilgisayar fanının çıkardığı ses gibi devam edicez. Sonrada bakicaz ne kadar sıkışmış araya. Bariz arıza var yada arızaya doğru gidiyoruz. Şimdilik çekişde yakıtta problem olmadığı için sese alıştıracağız bakalım kendimizi. Birde belki forumda bu konuda başkaları tarafından bir uyarı yada bir yol gösterici çıkar.

Ağrıma gitmiyor değil ama birazda çaresiz kalıyorum. Otosan ile Servis arasında sıkışıp kalıyorsunuz. Servisi zorladığın zaman Otosan diyor. Otosanı zorladığın zaman vakit kaybı ve araca daha çok yükleniyorsun. Kime güveneceksin bilmiyorsun. Aracımı ilk aldığım daha 8000 bin kilometrede Egzos siprali değişti. İspat edene kadar göbeğim çatladı. Dizel motor bu vibrasyon fazla olacak zırıltı sesi gelecek diyorlar. En sonunda Otosanlık olduk arıza yok dedikleri şey değişti. Ama iş işten geçti tabi. Debriyaj keza öyle.. olan motora oluyor ve can sıkıntısı oluyor başka birşey değil.

Yorum bağlantısı
Cansel Kansu

arızalanmasını hızlandırabilirsiniz mesela. nebileyim, yağlama hortumu tıkanır, yağsız kalır, dağılıverir. a-a, di mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Aman o kalsın. CMAX'imi seviyorum. Onu kendi elimle boğup doktora götürmek gibi birşey. Ne zaman hastalanırsa artık ozaman gideceğiz doktorun ayağına. Yeterki hayat sigortamız garantimiz devam etsin :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Arıza yapmayacaksa ıslık sesine alışırız. Ama önceden olmayan bir ses. Bu sesi duymamış olmam mümkün değil. Yeni çıktı ortaya.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Yok yok öyle bir ses değil bu. Valla sesi tarif etmek çok zor. Ama sanırım en iyi benzetme elektrik süpürgesi kapatıldığında çıkan ince ıslık sesi gibi bir ses. Duymamış olmam mümkün değil. Bu konularda çok hassasımdır. Atlancak bir ses değil. Çok kötüde değil ama Vefa usta bile bariz ötüyor dediğine göre vardır birşey. Beni geçiştirmek için söylemez.

Yorum bağlantısı
Aykut Gürkan

Valla beni de meraklandırdınız. Buluşursanız ben de gelirim. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

Olur memnuniyetle. Ben Acıbadem'de oturuyorum. Kozyatağın'da da çalışıyorum. Sizce nezaman uygunsa ya ortak bir noktada yada farklı bir noktada buluşup sesi dinletirim problem değil. Ses ortada nasılsa :) Turgay Bey'e selamlar hoşgeldik. Fark etmez aracıma mutlu bineyimde gerisi hikaye... 42 Milyar ödeyeceksin daha 1.5 yıl geçmeden en az 10-15 gözün gibi baktığın araca Ford mühendisleri çubuk sokacak. Olmaz öyle şey.. Boş gelmedim merak etmeyin. Daha çok anlatacak bir şeyler var. Garantide neler dönüyor nasıl başa çıkacaksın ne yaparsan etkili oluyor deneyimlerimle de katkıda bulunacağım.

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

İyi çok yakınmışız. Hafta sonları Adapazarı'na gitmek zorundayım. Benim için şu sıralar hafta sonu zor olabilir. Ancak hafta içi akşam mesai sonrası olursa size yanınızda misafiriniz de olabilir birlikte Kozyatağı Carrefour'da Starbucks'da bir kahve ismarlarım. Öğlen olursa size mantı severseniz bildiğim güzel bir yerde size mantı ısmarlarım :) ya da isterseniz sizi sözleşeceğimiz bir yerden alırım. Böylece hem aracı yolda hemde dururken inceleme şansımız olur :) Eğer Aykut Bey gelemezse ona bir çay kahve borcumuz olsun. İlginiz için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mehmet Mercan

Bugün Mertol ve Erdem ile buluşduk. Beraber gelen ıslık sesini dinledik. Mertol'un araba'da bu ses çok daha az. Bende biraz daha fazla. Ama son kararımız problem kategorisine girmeyeceği. Şimdilik problem yok yani. İyiyiz. Sese alışrız artık.

Yorum bağlantısı
Aykut Gürkan

Geçmiş olsun. Bu arada beni çay, kahve kesmez maalesef. En kalorisizinden mantı fena olmaz ama. :D

Latife benimkisi. Sizin araçtaki problemleri ben de yaşayacakmışım gibi mi geldi yoksa nedir bilmiyorum. En azından ıslık sesi prb değilmiş, hem sizin adınıza hem de C-max severler adına sevindim. :alkis:

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

Çay kahve zaten bahane siz gelin Mantı burda şahane.. Çok teşekkürler. Dediğim gibi Adapazarı Ford Servisi de zaten bana şunu söyledi. Senin turbo'daki ıslık orta kademedeki ses'den bundan daha az olanda var. Daha fazla olanda var dediler. Ama problem çıkarmaz dediler. Mertol'da sesin biraz fazla olduğunu söyledi. Ama arıza yapması için bir sebep olmayacağı kanısına vardık ki servisde bunu özellikle söyliyor. Sadece Adapazarı Servisi bana garantiyi uzat mutlaka dedi. O konuda önemli ama bilmiyorum artık. Arada kaldım açıkcası. Bir taraftan da ne gerek var diyorum. Ama eğer bu sen eAllah kaza bela vermezse ve Kasko fiyatım hasarsızlıktan iyice düşerse ozaman 400 YTL belki bir sene daha garanti için verilebilir. Kasko niyetine Kasko + Garanti'ye vericem toplam para bu sene verdiğim kasko ücretine denk gelecek. Sanki hasar indirimi almamışım gibiolacak. Böyle bir amortiyi düşünüyorum açıkcası. 400/12 Taksit zaten zaten Aylık 33 YTL gelecek bana. Bakalım bir haziran 2006 yaklaşsında tekrar bu konuyu forumda tartışırız. Birde aslında içimi rahatlatan tek konu şu 125.000 KM CMAX var adapazarında. Turbo motorunda hiçbir problem yok. Yani 125.000 'debir de şirket arabası düşünürseniz o parçanın bozulmamış olması güzel bir haber benim için. Yani arıza yapsaydı diyor bu CMAX'te zaten çoktan yapmış olurdu dediler. Problemi oldu arabının diyor ama Kilometre aşımın dan kaynaklan problemler diye ekledi.

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mehmet Mercan

Servis ısrarla normal diyor. Bizde anormal duruma düşmeyelim diye bekliyoruz. Ses hep var. 60 Bin bakımda artık motor kısmı sökülecekken baktırırım artık.

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Mehmet Mercan

Merhabalar,

2004 (Haziran) Ford Focus CMAX Ghia (Magnum Gri) sahibiyim. aracım 47.000 Km.'de. Son bir haftadır aracımda Turbo Motor'un bulunduğu bölgeden gaza basıp ayağımı çektiğimde 2000-3000 Devir arasında ıslık sesine benzer bir ses geliyor. Aracımı 1.5 Yıldır kullanıyorum bu sesi son bir haftada duymuş olmama rağmen Yetkili Servise'dekiler bu sesin CMAX TDCİ çok normal bir şey olduğunu söylüyorlar ve aldığımız ilk günden bu yana bu sesin mevcut olduğunu aracımda herhangi bir problem olmadığını söyliyorlar. Bariz Turbo motor ıslık çalıyor ama normal karşılanıyor. Turbo Motorun rölanti de iken çıkan ince sesi kastetmiyorum bu arada. Araca binen herkes bu sesi duyuyor. Servis normal karşılıyor. Tepkimi gösterdim ama nafile klasik OTOSAN muhabbeti dönüyor aramızda bize güvenmiyorsanız OTOSAN'dan mühendis çağıralım vs.. Ardından eski değerli ustamın yolunu tuttum. Kadıköy'de oturup tamircilerle haşır neşir olupta Vefa ustayı tanımayan yoktur. Herneyse ustamın tek söylediği bu Turbo motor sana ıslık çalıyor git beni garantiden değiştir diye haber veriyor. demeye getiren anlamlı bir mesaj verdi. Şimdi sorum şudur arkdaşlar..

Her nekadar göreceli bir kavram olsada CMAX 'lerde bu durum nomalmidir Turbo motorum arızalımıdır ? Turbo motor çalışma anında arıza yaparsa aracıma ne gibi yan zararları olur bu başlık altında bu konuyu işlersek sevinirim. Teşekkürler.

Yıl 2005 Aralık 9'zu gösterirken 47000 KM olan aracım için koyduğum nacizane Turbo Şarj Motoru problemini ancak ve ancak Yıl 2006 Kasım 6'yı gösterirken kabul ettirebildim :D. Aracım şuanda 73000KM 'de ve Turbo Şarj bugün nihayet değişiyor. Ağlamalımı gülmelimi onu hiç ama hiç bilmiyorum. Ya sabır diyorum ve sonu hayırlı olsun diyorum başka birşey demek istemiyorum.
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Vay Be, 09/12/2005'de buna itiraz etmiş.. Ama böylede güzel oldu.. Bu arada arabanın bir çok yeri yenilendi..

O zaman turbon değişseydi, Egr'n, enjeksiyonların belkide değişmemiş olacaktı..

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

E sonuç olarak değiştirmeyeceklermi?

Değişiyor sonuç olarak. Ama belki erken teşhis birçok sıkıntının olmamasını sağlayabilirdi. Hatta Otosan'a daha az maliyetle sonuçlanabilirdi. Demek istediğim şuydu açıkcası. Benim şikayetimi daha itina ile dikkate almış olasalardı bugün Mehmet abi'nin dediği gibi diğer ekipmanlar değişmek zorunda kalmazdı. Ama şuda gerçek ilk 8000 KM Enjektörden haifde olsa zırıltı sesi geliyordu :D

Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Muhittin Kaplan

Geçimiş Olsun. Turbonun Yanlış Bilmiyorsam tamir Takımı Var. Keçesini deiştirebiliyorsunuz.

Ayrıca Turbo Zaten Motor Yağından Kendini Yağlayan Bir Parça. Yağı Pallerdemi Gördünüz. Eğer Pallerde Gördüyseniz Doğru Yağ Kaçağı Olabilir.Bir Turbo Dan Anlayan Bir Ustaya Göstermeniz gerekebilir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...