İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      6.777

    • Mesaj

      98.661


  2. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      5.124

    • Mesaj

      77.365


  3. Servet Aydın

    Servet Aydın

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      4.738

    • Mesaj

      46.320


  4. İlkay Başaran

    İlkay Başaran

    Gold Üye


    • Puan

      4.164

    • Mesaj

      9.879


Popüler İçerik

21-11-2023 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Çalıştığım işyerinde uzun zamandır ofis ve otomasyon programı için bir bilgisayar ihtiyacımız vardı. Kurum idaresinden defalarca talepte bulunmama rağmen hep oyalanarak elim boş geri döndüm. Elimizde boşta PC yok, yakında ihale yaparsak eskilerden bir PC ayarlarız falan gibi bahanelerle resmen salladılar. Sonra da kamuda tasaruf tedbirleri falan diyerek üstünü örttüler. Resmi kurum olduğundan dolayı şimdi adını yazmak doğru olmayacak. Evde 2009 da aldığım bir atom işlemcili netbook vardı. Onu işyerine götürdüm mecburen. O da zaten ömrünü tamamlamış vaziyetteydi ve orda tamamen paramparça oldu. Uzatmayayım konuyu, forumda bir King var ama ondan aşağı kalır yanı olmayan bir kardeşim derdimize tam anlamıyla derman oldu. Kendisiyle yüzyüze görüşmüşlüğümüz bile yok ama sırf forumdan tanıdığı için kısa süre içinde bir PC ayarladı ve bugün kargodan teslim aldım. Üstelik kargo parasını dahi ödeyip göndermiş. Buradan hepinizin huzurunda kendisine teşekkür ediyorum. İyi ki varsın @Sani Gerşon ve iyi ki bu forumun bir parçasıyız. Sana ne kadar teşekkür etsem az olur biliyorum. Dayanışma yaşatır sözünün vücut bulmuş halisin kardeşim. 👏👏👏👏👏
    69 Puan
  2. Selam herkese.. Uzun zaman aldı arac degisim serüveni.. Baktığım ama karar veremedigim modeller arasında kendimi kaybolmuş hissettim.. kimi istedigim gibiydi ama uçuktu.. Kimi içime sinmiyordu.. Mavii gidince daha bi aciliyet kapladı bizi.. Sabahın körü bi uyandım ki o da ne yeni bir ilan Hemde Tam istedigim.. Fiyatı makuldü.. Hem Bağyandan, Hem tapipten.. Kilomtresi cok minnak.. Dolu dolu.. O anda başladım söylenmeye: tabip sen elleme benim yooramııı İlanı attım modlara.. Oovv durma fırla didiler.. Yoğun destek halinde hadi durma Bismillah dediler.. 3 dakika suren görüsme sonrası (malum tabip; yoğunum biran evvel hallolması adına fiyatı cok cok uygun yazdım, milletle pazarlık yapacak, vaktim yok halledip islerime bakacagim didi ) Normalde ben inciğini boncuğunu sorardım ama gercekten halini anladım telde.. Sadece gercekten temiz mi bosa yol tepip gelmeyeyim diyebildim oda cok temiz 0 gibi dedi.. Ozmaan haydi bize yol yaraşır deyip yola cıktım ilgili ile ualştım.. uzun bekleme sonrası geldiler.. 2 dakika ayaküstü tanıştık.. İşlerinin oldugunu gelemeyecegini deyip bize birisini görevlendirdi. İsiniz bitince ararsınız müsait bir anımda gelirim dedi. Ekspertizi yaptirdik.. umra.' ı tercih ettim. eski aracımda orda yapılmiştı cok begenmistim.. Ciddi bakılmasını istedim kırmadılar sagolsunlar.. sadece arka kapı kösesinde ufak bir lokali vardı. 2 parmak inceliginde o kadar.. gerisi Maşallah! sorunsuz, tamersiz, boyasız 🧿 Arac hala garantili..38xxx km de.. son bakım 3000km önce yapılmıs.. Sadece ön fren balata degismeli denildi. Bizde Okeyleyince diger noter ve plaka İslemleri hallettik.. Balatamizı yeniledik.. Arac golften sonra cok buyuk geldi.. park rahatlıgım kısıtlandı gibi.. Ozelliklerine gelecek olursak; 2020 fakat 21 cıkıslı 1.5 tsi life paket, arac alinirken cam tavan ve ergoactive koltuk talep edilmis bu nedenle alcantara koltuk kumaşlı masaj özellikli Koltuk ısıtma da var.. Uzun uzun diger ozellikleri yazmayayım.. Golften eksileri yazayım artılara simdilik gerek yok.. Ses sistemini begenmedim.. Alıstıgım ses kalitesi bunda yok.. kapı ambians aydinlatma bunda yok.. zamanla yorumlar kısmını detaylandırırım.. Birkac foto ekleyelim.. Simdiden İyi dilekleriniz icin herkese tek tek tesekkür ederim.. Ben cok zor ulastım 😞 Yeri geldi lokmamdan kestim ama basardım 😂 Kalbiyle niyetindeki araci, duayı dileyen herkese Allah gönlündeki dilegini nasip etsin.. Alırım bir dal mavi boncuk 😂 🧿
    50 Puan
  3. Merhabalar. Ben Zeki Ağaçgözgü Mesleğim Mimarlık. Dünyaya geldiğim yer Bursa. 36 yıl önce yerleştiğim Antalya’ da ömrümün 68.mesleğimin 43.yılında Eşim,2 Oğlum 1 Gelinim,1 Torunumla birlikte Allah’ın izni ile huzur içinde yaşıyoruz. Oyuncak Teneke Cipim Çocukluğumda; Çok severek oynadığım sürücüsü asker olan, geriye çekip bıraktığımda öne doğru giden, makinalı tüfeği ateş ederken çat çat ses çıkaran, lastik tekerlekli teneke cipim vardı. 1982 yılında yaptığım askerliğim sırasında İzmir Gaziemir Ulaştırma Okulundaki sürücü eğitiminde oyuncağıma benzer ciple tanıştım. İlk defa orada direksiyona geçerek cip kullanmıştım. Bugüne kadar sahip olduğum binek araçlardan biride 2004 model 3 kapılı 4X4 Suzuki Vitara olmuştu. Yaptığımız doğa, kültür ve turizm gezilerimizde 3 kapılı olmasına rağmen bize sağladığı kullanım rahatlığına çok alışmıştık. Tam bize göre bir araçtı. Bizi çok mutlu etmişti. Aklımızda kalan bu aracın benzerine sahip olmak Mayıs 2024 de tekrar kısmet oldu. Yeni Oyuncak Cipim SUZUKİ JİMNY 2023 Model 1.5 ALLGRİP 4 AT GLX (GRİ-TEK RENK) 1462 CC 102 PS Acenteden. 0 km. 3 kapılı. 4X4. Otomatik Vitesli. Benzinli. Şimdi; Kaputunun altında motoru olan, deposuna yakıt doldurulabilen, kapıları açılıp içine binilebilen, motoru çalıştırıldığında her yolda her yöne gidilebilen yeni bir cipim var. Modelinin “ 2023 - Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100.yılı “na denk gelmesi beni ayrıca sevindiriyor. Çocukluğumda severek oynadığım teneke cipimin gerçeğine binebildiğim; Anadolu’muzun doğal güzellikleri ile tarihi ve turistik yörelerini gezebildiğim; Cipimle oymamaya devam edebildiğim; için Allah’a şükürler ediyorum. Yeni cipimle 6 ayda 6070 km yol yapmışız. Herkese iyi günler ve hayırlı yolculuklar.
    49 Puan
  4. Tasarım: Standart Focus’tan 3cm daha yüksek süspansiyona sahip. Ayrıca tekerlekler de daha büyük. Tavanda siyah tavan rayları ve plastik çamurluk korumaları mevcut. Spor görünüm için arkada krom çift eksoz var. Dingil mesafesi epey uzun( 270cm). Sınıfının en uzun dingil mesafelerinden biri. Ön ve arkada led farlar , stoplar standart. Arka koyu camlar hoş duruyor. 17 elmas kesim jantlar var. Ön sis farı alt kısımdan standart farların yanına konmuş. Çok canlı renkler pek yok vwler , cilo lar gibi ama gösterişli mavi bir renk var. İç Mekan: Bana biraz karanlık , kasvetli geldi ama büyük ekran( tablet) dikkat çekiyor iç mekanda. Bej renkler, renkli detaylar falan yok. Ancak sağlam ve iyi işçiliğe sahip bir iç mekan var gibi duruyor. Trimlerden pek ses gelecek gibi değil, genelde sağlam bir his veriyor. Sürücü tarafı tutamak hoşuma gitti. Bardaklıklar, eşya gözleri kullanışlı. Kapı gözleri kumaşla kaplı o da hoş olmuş. Orta ayna arkayı çok güzel gösteriyor.Otomatik karartma da güzel bir özellikmiş. Yan aynalar biraz küçük gibi, çift açılı da değil. Ön direkler biraz fazla kalın geldi bana ,görüşü kısıtlayabiliyor dönüşlerde, ön kelebek camı olmaması da görüşü azaltıyor. Arka diz mesafeyi çok iyi. Sınıfının en iyi diz mesafelerinden biri. Baş mesafesi de epey iyi. Şaft tüneli de küçük, arka ortaki yolcu da rahat. Bagaj 356 litre kapasite ile sınıfın küçüklerinden. Stepne kullanılması bagajı biraz daraltmış, bazı pazarlarda tamir kiti ile satılıyor onlarda bagaj 390 litre civarı. Benim için stepne gerekliydi. Şunu da ekleyeyim bagaj ağzı geniş, yükleme eşiği epey düşük yüklemesi rahat. Kapama kolları kullanışlı. İç mekan sessizliği bana iyi geldi. Yol sesi epey az, yüksek süratte hafif rüzgar sesi var. Benzinli motor zaten sessiz. Sürüş: Focus’un iddialı olduğu disiplin malum. Direksiyon sistemi çok güzel, şehir içinde hafif ve hassas. Yüksek süratte şerit değiştirmelerde , viraj almalarda yine harika. Virajda hafif dever varsa zaten kendiliğinden dönüyor virajı:) 3cm yükseklik farkı pek hissedilmiyor. Belki limitlerde fark edebilir. Arkada torsiyon çubuk kullanılmış , güçlü modellerde bağımsız süspansiyon da var. Bozuk yollarda faydası faydası vardır bağımsız süspansiyonun. Islak zeminde yol tutuş biraz zayıf çünkü Conti Eco6 lar pek iyi değil. Islak zeminde tutunmayı pek sevmiyor. Daha iyi bir lastiği hak ediyor. Manuel şanzıman güzel yolları biraz daha kısa olabilirdi. Geri vites mandalı iyi olmuş. Frenlerin dozlaması ve kuvveti fevkalade iyi. Motor: Motor 1.0 turbo , güvenirlik konusunda kötü bir imaja sahip, bir çok yerli ve yabancı sitede olumsuz yorumlar var. Hararet, kayış koparma sorunları biliniyor. 2014 yılında hararet sorunu çözüldüğü söyleniyor. 2019 model de triger zincirine geçilmiş. Önceki yağ içinde çalışan triger çok sorun çıkarmış. Özellikle yağı biraz geç değiştirenlerde daha fazla sorun olduğu biliniyor. Bu motorla ilgili sorunların büyük ölçüde çözüldüğünü düşünüyorum. Motor alt devirlerde yeterli tork ürettiği ve 6000 devire kadar güzel devirlendiği için keyifli bir makine. Uzun yolda normal kullanımda 5.3 litre/100 km ile yolculuk yaptım. 90-100 km ile gidilirse 4.5lara kadar düşebilir. Şehir içi( Balıkesir ) 5.5 civarı gezebildim. Bence kasa ağırlığına ( 1380kg) göre tüketim epey düşük. Güvenlik: Sağlam gövde, iyi frenler, iyi yol tutuşla güven veren bir araç. Ancak teknolojik güvenlik donanımları paket halinde opsiyon. Ben de bu donanımlar yok.
    45 Puan
  5. Audi'yi değiştiremeyince Golf'ü değiştireyim dedim, birincil kullanıcısı yüksek bir şey istedi ,B-SUV almak istemedim, C-SUV'ların da beğendiklerimiz fiyatları yüksek kaldı. Golf 8 baktım ama 1.5 olsun dolu olsun filan derken yine fiyat uçuyor, akşam bu arkadaşın ilanını gördüm, sabah gittim, öğlen okunmadan alıp gelmiştim. Aldığımda bakıma 900 km yazıyordu, sabaha Avek'ten randevu alıp bakımını da yaptırdım. Benden önce silecek lastiği için bile servise gitmiş, ben de bozmadım, yaş indirimini de bulunca 4 disk, balata, ön arka silecekler, kauçuk paspas, bagaj havuzu vs. yaptık bir şeyler. Şimdilik biraz bineriz ama Golf 7'ler retrofite en uygun araba olduğu için rahat durabileceğimi sanmıyorum. Yakın zamanda geri görüş kamerası ve katlanır ayna ile başlayacağım. 2020 model 1.5 TSi Comfortline DSG 75.000 km'de.
    45 Puan
  6. Qashqai Skypack 2023 model otomatik 4x4 aracımı alalı 5 aya yaklaştı ve 5000 km oldu. Bu süre zarfında, gördüğüm olumlu ve olumsuz yönleri kısaca özetlemek istiyorum. Olumlu Yönleri + Yakışıklı + Cam tavan çok büyük bir ferahlık hissi veriyor. + Motor 158-160 beygir fazlasıyla yeterli + Ön taraf döşeme kalite algısı çok iyi. Gerçekte de iyi. + Tüm düğmelerin erişim ve araç kontrolü çok kolay. + Soğutma ve ısıtma çok başarılı, ısıtmada ptc var. Neden gerek duymuşlarsa iyi ki yapmışlar. + Yol tutuş C5 kadar değil. Ancak tedirgin etmiyor. + Çok çabuk alışılan bir araç. + Yağmur, far, otomatik uzun far, park sensörü, çarpışma önleme gibi sensörleri güzel çalışıyor. + Ses kalitesi yeterli. + Görüş açıları iyi. + Araçta sürüş için uygun pozisyon bulmak çok kolay. + Tüm camlar ve tavan perdesi tek dokunuşta açılıp kapanıyor. Zaten bu olmasa almayacaktım. Japonlar bu konuda kendini düzeltmiş. + İnmesi binmesi çok kolay. arka kapılar tam açılıyor. + Donanım yeterli. + Motor çok sessiz. 100 km hıza kadar zaten 1400 devirlerde yürüyor. + Daha önce Cvt tecrübem olmamıştı. Ben çok beğendim. + Kapı cepleri yeterli ve su şişesi koyulacağını düşünmüşler. C5'te su şişesi arka kapılara sığmazdı. + Far ve sisler led, görsel açıdan güzel.. + Otomatik uzun far çok güzel çalışıyor. + Bir arazi deneyimim olmadı ancak asfaltta 4x4 sistemi başarılı çalışıyor. ani kalkışlarda ani kızlanmalarda falan patinaja düşemiyor, hızlı kalkışta hemen arkadaşar güç veriyor. + Sürüş modları (arazi, kar, standart, eko, sport) mantıklı hareket ediyor. + Arka diz mesafesi yeterli. + Menü kullanışlı. - Arka bölüm aydınlatma yetersiz sadece okuma lambası olarak yeterli. - Konfor D sınıfı bir sedana göre biraz yetersiz. - Arka kapı döşeme kaliteleri düşük. - Arnavut kaldığımı gibi yada kötü parke yollarda ön göğüsten trim sesi. zıplamalarda bagajdan bir ses geliyor. - Yakıt tüketimi şehir içi ve yüksek hız için uygun değil. - Bagaj küçük - Hız arttıkça rüzgar sesi duyuyorum. - Torpido çok küçük - Far ve sisler led, rengi beğenmiyorum ıslak yolda yetersiz kalıyor. Sis farı led olur mu ya. hiç bir işe yaramıyor. Yakıt tüketimi ile ilgili testlerimde, gerçek şehir içi tüketiminde ortalama 10 litrenin altına inmiyor. 130-140 km otoban hızlarında seyredilince 7 litre civarında yakıyor. Uzun yolda 90-100 km hızlarla gidildiğinde 5.2-5.4 litre yakıyor. 100'ü geçtikten sonra hıza oranlı tüketim artıyor. C5 ile aynı yakıtla 40 km daha yüksek hızda gidebilirdim. Aklıma geldikçe eklemeler yapacağım.
    44 Puan
  7. Herkese merhaba, geçenlerde arabaları sattık araba telaşına girdik. çarşamba günüydü sami dediki acele etme bitane sürü lideri bir araba var konuşuyorum bir müddettir sahibi eski mondeocu onu gider alırız . peki ustam dedim cuma akşam oldu otobüse atladık bursaya gittik . sabah gördük inceledik aklımıza yatınca almaya karar verdik. hiç durmadan istanbul ardından mersin yollarına düştük geldik. taa fordclub zamanından yeni üyeykenden beri her araba alışımda bir ford almaya niyetlenirdim şartlar uymadı alamadım bu defa imkan olunca ford alalım dedik. 2011 dizel 140 beygir aisin şanzıman selective paket station wagon. içi çok temiz hiç deformansyon yok km 245 bin bazı yapılacak işleri var hafta içinde hepsini yaptırmayı hedefliyorum. yaptırınca paylaşırım bugün yıkattım bikaç resim çektim. allah hepinizin gönlüne göre versin not: resimde far mat çıkmış aslında diğer farla aynı mersinde bir farcı varmış ona götürüp hem tam temizletecem hemde merceklerini yeniletecem yolu göstermiyor pek sevmedik aydınlatmanın güncel halini
    41 Puan
  8. Evet arkadaşlar. Benim Opel mavi Hanımın Clio Naz ı, bana göre Alev. Ruhsatta Alev kırmızı diye geçiyor. Başlıkta buna uydu. 1.0 TCE X-Tronic Touch paket 90 HP 14900 km hatasız boyasız değişensiz. Nissan şanzımanı CVT. Hatta araç yurtdışına Mitsubishi olarak satılıyor. Clio arayışı ile başlayan maceramız İ20 ile devam ediyordu. Clioyu bayide incelemiştim ve basık klostrofobik gelmişti. Bunda aracın bayinin alt katında olmasınında etkisi büyüktü. Sonra Rize de bir İ20 denk geldi kasko bedeli 800 ün biraz üstü olunca istediğimiz kredi çıkmadı nakit toparlayamadık. Bir tane de Nevşehir de denk geldi onun kasko değeri daha yüksekti istedigimiz kredi tam denk düşüyordu (@Hasan Karabekiroglu na buradan tekrardan teşekkür ediyorum). O araçta kapora dolandırıcısı olduğunu anladıktan sonra sonra böyle aşkınla başlayan cümleyle bulduğum ilk araca 3 e 5 e bakmadan talip oldum. Vavacars a güzel araçlar düşüyordu ama hemen hemen haftasına kalmadan satılıyordu. Bir yerde nasibimiz bekliyor ama nerde diye hayıflanırken aşkımız bu fotolar ile Perşembe akşamı başladı. İ20 de direkten döndüğümüzde ise Cuma gunu saat 16.00 da hemen Vavacars ile iletişime geçtim. Prosedürleri öğrendim. Aracın fotolarda kusurları isaretlenmiş, ekspertiz raporu da mevcuttu. Temsilci nerden aradığımı sordu. Çorum olarak belirttim. Kendisi 2000 liraya noter plaka ve kalan ise araç bedelinden düşecek şekilde aracı rezerve ettiklerini, Vavacars a vekalet verip satış işlemi gerçekleşince ücretsiz çekici ile Ankara ya gönderdiklerini ve oradan teslim alabileceğimi aktardı. Açıkçası işime geldi. 600 lira vekalet ücretini notere verdim. Plaka değişimi içinde Vavacars 300 lira daha kesti. Pazartesi günü parayı toparlamaya başladım. Kurbanlıklı banka para transferinde beni o gün rezil etti. Hanımdan annemden kendimden yaptığım transferler çok yıprattı o gün. Aynı gün saat 16.00 da Vavacars anlaşmalı Albaraka Türk ile 3.20 den finansman basvurusunda bulundum. Ertesi gün finansman başvurum onaylandı. Parayı transfer ettim satış işlemleri gerçekleşti. Banka parayı transfer etti. Araba elime geçmeden banka prosedürü gereği HGS verdiler 😅 Banka anlaşması gereği Neova sigorta 5700, Bereket kasko 7200 lira tuttu. Kasko hanımın kredi kartına 8 e bölündü. Sigorta ise tek çekim iken kendi kartımdan ben 5 e böldüm. Araç Perşembe günü Ankara ya geldi. Görmeden aracı aldık hatta bankaya gittiğimde daha ruhsatı bile görmedim dedim hocam biz gösteririz dediler yeni plakayı bile onlardan öğrendim. 😅 O 3 gün geçmek bilmedi. Aracın Vavacars fotolarının arkasında face grubuna dahil olduğunu gördüm aracı soruşturdum. İlk sürpriz ilgili aracı kodladığını söyleyen bir bayi çıktı, aracın bazı gizli ozellikleri açılmıştı. Youtube videosunu buldum. Cumartesi gece yola hanımla çıktık. Sabah 6 da indik çay çorba derken Çayyolu araç teslim merkezine ulaştık. Sağolsun @Oğuzkan Erışık ta geldi. Adam karizmatik beni ezdi geçti valla. Neyse bu dipnot kalsın burda 😅 Ve aracı kanlı canlı ilk görüşümüz heyecan tavan. Sonra servise gittik. Renault uygulamasında araçta bir işlem vardı detayı öğrendik. Köpekbalığı sırtı anten eklenmiş onun işçiliği falanmış. Buda servisin önünde iken. Sonra aracı ekspertize götürdük. Vavacars ekspertizinden ekstra olarak yan tarafta ve ön tarafta yağ terlemesi ile birazcık kuş pisliği yanığı olduğunu öğrendik. Kuş pisliği yanıkları Vavacars ekspertizde mevcuttu ama sonradan çıkanlar biraz can sıkıcı olsa da artık bakmayacaktım gerisine araçlar düşmüyor aksine yükseliyor kredi faizi yükseldi vs önüme bakıyorum. Yağ terlemesi için ise önceki gittiğimiz servisten hala 1 sene daha garantili olduğunu öğrendik. Dönüş yolu saati geldi. Kullanımı çok pratik, hızlanması seri, cvt şanzıman gerçekten mükemmel sonsuz aralık diyor kullanım kılavuzu. Hız sabit devir oynayıp duruyor. Rampalar yormuyor araç yorulmuyor. LED far mükemmel aydınlatıyor falan. 5 litre ile Çorum a geldim. Ortalama hızım 100-110. Yalnız birşey dikkatimi çekmişti. Işıklarda rölantide beklerken 3 silindir titremesi ve sesi olarak düşündüğümüz lak lak sesi geliyordu. Başka hoşuma gitmeyen taraf ise bagaj açma düğmesi tampon altında. Önce düğmeye basacaksın sonra bagajı elinle kaldıracaksın. O ilk gelen klostrofobi hissi bu sefer gelmedi. Dün araç yetkili serviste bakıma girdi. Yağ kaçağını ve o lakırtı sesini aktardım. Yağ için üst kapak torklandı. Lakırtı sesi ise motor kulağındanmış garantiden değişti. 4800 servis ücreti ödedim. Garanti kapsamında yapılan işlemin fiyatı ise 10 bin liradan fazla idi buda ikinci şansımız oldu. Neyse biz buna birde ek garanti yaptıralım dedik. 5400 lira idi fiyat. Kalan 1 senenin üstüne 1 sene daha garantili olacaktı araç. Servis garanti giriyor hata veriyor. Meğerse araca daha önce ek garanti yapılmış yani dedim hakikaten bu nasip bayağı bi nasipmiş. Araç yıkandı ve teslim edildi. Daha önce girdiği servise ulaştım ve ek garanti poliçe numarasına ulaştım. Şimdi genel merkezi arayıp ek garanti süresini öğreneceğim. Evet işte güncel fotolar lafı çok uzattım hakkınızı helal edin. Maşallahları eksik etmeyin kırmızı ya o yüzden 😊
    41 Puan
  9. Evet 2011 model 3008den sonra 2019 3008 geçtim. Km yükseldi kaşıntı tutunca yeni arayışlara başladım. En full paket olan Shine Bold üzerine ek olarak Elektrikli hafızalı masajlı nappa deri koltuk 360 derece kamera olan paketini bulduk. İstanbul'a oğlumu ziyarete gittiğimde Çağlar Bayur abime yakın bir konumda C5 aircross bulunca baktık aldık. Aracı gördük. Neredeyse kontak bile açmadan notere gidiyorduk Araç 2023 Kasımda alınmış 1.5 Dizel eat8 c5 aircross, 9bin kmde jelatinleri üzerindeydi Çağlar abi oğluma söktürdü. 1.685.000'e aldım. 408 ile arasında kaldık. Ancak eşimde bel rahatsızlığı ve suv alışkanlığından dolayı C5le yolumuza devam kararı aldık. 3008 ile kıyaslama şansım oldu. 1100 km sonra araçtan inip 3008e bindim ve 120 km geldim. C5 konfor olarak açık ara önde. Sessizlik olarak de bariz fark var. 3008 eat6 olduğu için c5den performanslı. Aydınlatma 3008de halojen c5 de led. Ancak 3008 daha iyi aydınlatıyor. c5 far ayarı bozukmu ona baktıracağım. c5 iç hacim olarak 3008e göre bi tık geniş ferah. 3008 kesinlikle daha şık c5 arka koltuklarda kemer tokaları dışarda çok kötü. ve kolçak yok. Ancak aka koltukların yatarlığı ayarlanabilmesi öne arkaya gidebilmesi çok iyi. 3008 kadran görselliği c5e göre daha güzel ancak alışınca c5 de göze hoş geliyor. Gelelim fotoğraflara. veda anları Evet Çağlar Bayur vazgeçirmeye çalışırken. Tek kapı bir araç aldırmak için çabalarken. Sayın Bayur çocuğu işlerine alet ederken
    41 Puan
  10. Uzun zamandır almak istediğim Kugama dün kavuşmuş oldum. Öyle bir kavuşma ki istesem olmazdı. Araç forumdan Hüseyin abimizin eski aracı. Ondan eski forum üyelerimizden Eren ERDOĞAN arkadaşımız alıyor. Ben İstanbul dışından araç bakmazken, bir akşam esip bakıverdim ve Diyarbakır' da Eren kardeşimizin bu muhteşem güzelliğini buldum. Telefon numarasını çevirene kadar onun olduğunu bilmiyordum. Aradım ve araç benim dedim Her ikisi de sağ olsunlar Hüseyin abi de Eren kardeşim de aracı gözü gibi bakmış. Buradan her ikisine de ayrı ayrı teşekkürlerimi iletiyorum. Benim için çok özel bir araç. Şimdi bakma sırası bende. Vesileyle Çağlar abimizin meşhur lafı üzerine; "Karşılıklı çay içebildiğin alışveriş en iyi alışveriştir" Araca gelirsek; 2017 model fakat 2020 trafiğe çıkışlı 1.5 TDCI 6 ileri çift kavrama Powershift şanzımana sahip ST-LİNE pakete ek; Tekno Paket: Kör nokta, Çapraz trafik uyarısı, Adaptif hız sabitleme, Çarpışma önleme Comfort Paket: Direksiyon ısıtma, Ön cam ısıtma; Koltuk ısıtma, Isıtmalı cam fiskiyeleri Sunroof Alcantra+Yarı Deri koltuk döşemeleri Adaptif Bi-Xenon farlar Ayak ile açılıp kapanabilen otomatik bagaj Elektrikli koltuklar C tip led stop grubu Gelelim fotoğraflara,
    41 Puan
  11. Aralık ayının son günlerinde nasip oldu. Henüz bir depo benzin bile bitiremedim. Araç 2021 model, ilk sahibinden, servis bakımlı, garantisi yeni bitmiş, 60.300küsür km.lerdeydi aldığımda. Boya, değişen, tramer vs yok. Ön tampon ve sol arka kapıda ellenmemiş sürtmesi var. Aynı gün, kaput folyo sökümü, ekspertiz, noter işlemleri ve plaka basımını tamamlayıp hanemize kattık. Biliyorsunuz A3 ile 7 yıl gibi uzun bir birlikteliğimiz olmuştu. Yine C Hatchback istiyordum. Sürüş zevki ve konfor olarak onu aratmayacağına inandığım için bu modele yöneldim. Life ile başlayıp, Style ararken kendimi bulup, Rline ile noterde sonlanan hızlı bir alışveriş oldu. A3'ten sonra ilk intiba, model ve teknoloji farkı muhakkak ama mutluyum. Aratmadı. Her şeyin ve her yerin dokunmatik olmasına, auto hold ve start-stopa henüz alışamadım. Yakıt lpg den sonra üzmeyecek gibi. Çok foto yok elimde. Hava yağışlı malumunuz araç kirli, artık fotolar sonraya..
    40 Puan
  12. Selamlar. En son yaptığım maketim. Toyota Fj40 Cruiser. Konu Kirliliği olmasın diye bundan sonra yapacağım maketleri buraya ekleyeyip güncellemek istiyorum. Umarım beğenirsiniz. Saygılar...
    40 Puan
  13. Karavan çekmek, köy kent ulaşımı için ama en önemlisi uzun senelerdir içimde olan 4 çeker Pick-up hevesi mutlu sonla bitti. 4x4 manuel vites, 157.000 km'de boyasız Mitsubishi L200, ailemize katıldı. Aracı bugün teslim aldım, sağını solunu kurcalamadım. Arazi deneyimi yaşamadım. Kendim öğrendikçe burda paylaşım yaparım. Bi maşallahınızı alırım. Allah herkesin gönlüne göre versin.
    40 Puan
  14. Herkese iyi günler. 10 yıllık Focus ile birlikteliğimizi sonlandırıp yolumuza Süperb ile devam etme kararı aldım. Focus aslında bana hala yetebilen bir araçtı. Ancak kısa mesafe kullanmamdan dolayı dpf ile sorunlar yaşamaya başlamıştım. Büyük konuşmak istemiyorum ancak bir daha dizel araç almam sanırım. Focusu satmam çok basit oldu. Galerici tanıdık tarafından yıkandı fotoğrafları çekildi. Bana ne kadara vereceğim soruldu. 1 gün içinde de satıldı. Notere gidip 5 dakika bekledim. İmzayı attım o kadar. Yeni araç bulmak zor olur diye düşünüyordum. Ama o da çok zor olmadı. Tek seçenek vardı önümde. Bazı arkadaşlarım passat al dese de ben kararlıydım. Konyadan 7 tane istediğim özelliklerde araç buldum. Hepsi de aynı bölgedeydi. 1 tanesine yoğunlaşıp kapora attım. Gittim aldım. Aracım 2021 model süperb. 1.5 Tsi premium. Bayram öncesi cumartesi günü aldım. Yaklaşık olarak 3500 km kullandım. Isparta-Tunceli gittim geldim. Bu süreçte memnun kalmadığım bir özelliğini görmedim. Yakıtı, hızlanması gayet tatmin edici. Üzerinde sıfır kışlık lastikler vardı. Hemen onları çıkarıp Continentalin güncel yazlık lastiklerini aldım. Elimde şu an için detaylı fotoğraflar yok. İlerleyen boş günlerimde detaylı fotoğraflar eklerim. Herkese kazasız belasız günler dilerim.
    40 Puan
  15. Suzuki ile mutlu mesut devam ederken telefonum çaldı arayan @Çağlar Bayurlen emmi ye araba alıyoruz sana da alalım dedi. Emmi ile de konuştuk hafta sonu hanımla bayi ye gittik gitmez olaydık hanım en full olanı olsun deyince her zamanki gibi son sözü söyledim. Geçen hafta cumartesi öğlen aldım aynı hafta sonu 600km dolaştık iç kalite donanım çok güzel bakalım niyetimiz 1 seneyi geçirmek. Allah sizlere daha iyisini nasip etsin Bu arada eve geldik otopark ta bi audi ver bakalım anahtarı dedi aldı gitti kardeşim.
    40 Puan
  16. Haberiniz vardır. Eminin A3 ü aldım. Araç 2008 model, Eski nesil 102 beygir atmosferik motorlu. Tam otomatik 6 ileri tiptronic şanzımanlı Lpg’li Yılına ve yaşına göre donanımı oldukça yeterli. Başlıca Donanımları şöyle Çift bölge otomatik klima Far ve yağmur sensörü Abs esp vs güvenlik Hız sabitleyici Biri açılabilir olmak üzere çift sunroof Dört cam otomatik Follow ne home Alarm Ön kol dayama Audi symphone 6 CD çalarlı ses sistemi Ayak aydınlatma vs. Araç 260 küsür binde Rengi duruma göre değişiyor. Bazen yeşil bazen siyah.
    39 Puan
  17. Bu sene acemi dalıcıdan uzman dalıcı lisansına çıkınca soluğu Bodrum'da aldım Ege ve Akdeniz bir başka güzel. Türkiye'deki tüm denizlerde daldım, Karadeniz'de görüş çok değil, Marmara daha da kötü ancak Marmara'da beklediğimden çok daha fazla canlı çeşitliliği vardı. Ancak foto veya video çekimi için berrak su bulmak pek mümkün olmuyor. Bodrum dalışından birkaç foto ekleyeyim. Dalış öncesi hazırlıklar. Suya girer girmez bu balıklardan yüzlercesi bizi karşılıyor. Gezi boyunca sürekli yanımızda oldular, bizi yalnız bırakmadılar. Bakarsın kayboluruz ne olur ne olmaz diye refakatçilik yaptılar Cinsini bilmediğim bir balık. Balıkları tanıyan kişiler balıkların cinsini yazarsa çok sevinirim. Bir adet Orfoz . Gidip kayanın altına saklandı ama benden saklanamadı Burada bir balık daha gördüm ama uzaktaydı, biz diğer yöne gittiğimiz için guruptan ayrılıp balığın peşine düşemedim. Bir adet deniz tavşanı Bu da bıyıklarıyla zemini eşeleyip yiyecek arayan başka bir balık. Balon balığı. Deniz yıldızı. Paçoz Koyu'nun nadide parçası C-47 Dakota savaş uçağı. Bu batığın etrafını saran Aslan balığı. (çok var maalesef) Birkaç kırık çanak çömlek Pozumuzu vermezsek olmaz Uzaktan bakınca sığarım dedim ama epey darmış, kayalara silme geçtim Gezi sonu tekneye çıkmadan önceki 5 mt derinlikte deko beklemesi sırasında yaptığımız baloncuk oyunu Çok güzel bi hafta sonu oldu. Hem Paçoz Koyu hem de Kaçakçı Koyu'nda ikişer dalış yaptık. Geçen sene Ekim ayında da Kaş'ta dalmıştım, orası da çok güzeldi. Ekleme: Uçak batığı ile ilgili bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. https://happybubbles.com/tr/ds-pacoz-cove/ Ben advanced diver olduğum için daha derine dalabiliyorum, kırmızı hattı takip ettik. Yeni dalıcılar (open water) pembe güzergahtan gidiyorlar.
    37 Puan
  18. İdari görevlerim bitip tekrar öğretim üyeliğine dönünce, uzun zamandır Erasmus ile ders verme hareketliliği için yurt dışına çıkmadığımı düşünüp bu yol için başvurumu son anda yapmıştım. Mayıs ayında sıralan belli olunca 3. asil olunca gitmeye karar verdim.Çalıştığım bölümden de bir hocamıza ve diğer bölümden de bir araştırma görevlisi arkadaşa da eğitim hareketliliği çıkınca üçümüz birlikte Portekiz’e doğru hareket ettik. Simgesi uçan at olan havayolu şirketi (reklam olmasın) İzmir-Lizbon ve Ankara -Lizbon uçuşları başlatınca biletleri ucuza alma imkanımız oldu. (Gidiş geliş 6900 TL kişi başı) 28 Haziran akşamüstü 18 civarı İzmir’den Lizbon’a uçtuk. Uçuş yaklaşık 5 buçuk saat sürdü. Türkiye saati ile 23.30’da ama Portekiz saati ile 21.30’da oradaydık. Evet orası bizden 2 saat geride. Lizbon Havaalanında pasaport gişeleri akşam çok az polisle çalıştığı için havaalanından çıkışımız 2 buçuk saati aldı ve metroya binip kaldığımız yere ulaştık. Kaldığımız yeri Airbnb’den ayırtmıştık, 3 gün kaldık, sonra da ders hareketliliği için anlaştığımız okula gittik. Ayrıntılar gelecek. ilk gün daha önce buraya giden öğrencilerimizin gezi tavsiyelerine uyarak Lizbon’un sahil kısmını gezdik. Belem Kulesi ya da kalesi: 16. YY’dan kalma bir kule. Portekiz kaşifler ülkesi, bu kule de Vasco de Gama adına yapılmış, güzel bir mimarisi var. Bu kulenin sol tarafında ileride deniz havacılığı için bir uçak heykeli var yine kaşifler için. Bu da Portekiz’den Brezilya’ya adadan adaya uçarak geçen uçak için yapılmış. Buradan ilerlediğimizde Kaşifler anıtına doğru gidiyoruz. İleride Amerika’daki Golden Gate köprüsüne benzeyen Tejo Nejri üzerindeki 25 Nisan Köprüsü, sağ tarafta Rio de Janeirodakinin benzeri İsa heykeli ve solda Kaşifler anıtı… İlerleyip devam ederek Kaşifler ya da Keşifler anıtına gidiyoruz. Bu anıt 60’lı yıllarda yine Prens Henry, Vasco de Gama, Pedro Cabral gibi kaşifler anısına yapılmış. Henüz ilk günün ortasındayız, devamı gelecek. 😊
    36 Puan
  19. Togg sonrası Fordlandık. Focus 2018 1.5 Ti-VCT benzinli. Kahverengi. Otomatik vites. 3 silindir motoru var, çift bağımsız değişken ekzantrik mil zamanlaması var, 1. viteste biraz fazla atak, dişli oranı mı, başka bir özelliği mi bilmiyorum. Daha önce Mondeo kullanmıştım, bu yere daha yakın geldi, belki Togg'dan geçince öyle hissettirmiştir. Araç 88binde. Gidişi çok üzmez, yakıtı da eh, idare edeceğiz. Tork düşük tabii ki turbolulara göre ama düşük devirlerde de torklu gibi atmosferik olmasına rağmen. Uzun yol 6-7lt yakar, şehir içi 10 görürüz sanırım. Henüz çok kullanamadım Hayırlı olsunlarınızı alırım
    36 Puan
  20. Kardeşim herkeş kendi işini yapsın. Eline havya alan ustayım diye çıkıyor ortalığa. Sonra işin içinden çıkamayınca ağbiiğğğ aşağı ağğbii yukarı! Hele birisi var yeminle düşsün yakamdan diyorum düşmüyor. Ötekine de gelecem kel olana.. Almış eline devreyi çalışmıyor. Arıyor işte şurada diod var burada bilmem ne işte regüle entegresi var filanca voltaj yok. Diyorum bak bu gerilim olmalı o noktada yok inatla yok diyor. Lan oğlum olmak zorunda! Yok ben ölçtüm diodu değiştim kesin regüle entegresi kısa devre ondan voltaj yok. Bozulmaz dedim dinlemedi kafasına göre değişim yapmış parçaları. Cihaz haliyle çalışmıyor yine. Baktım kurtuluşu yok gönder bakayım dedim. Bakın beyler burası çokomelli, iş benim işim değil, saatlik iş hacmim bilmem kaç öğro. Ona rağmen kargoyu da bana kitlemiş göndermiş telmaşa devreyi. Baktım içinden geçmiş, iğrenç lehim işlemi filan. Düzelttim ve test ettim cihaz sağlam. Çok bilmiş ukela efendi adaptörü almış ama ters polarma soket olduğunu görmemiş. Sonra koso dovro vor! B….k kısa devre var. Şimdi ben ilgili çok bilmiş adama kaç öğro fatura keseyim? part two: Altın tozuyla iş yapan diğer kel vatandaş. Pazartesi yanına 650gr altın götürdük. Şaka şaka sakin olun 65gr götürdük. Şu arkadaşa dil altı verin bayıldı. Yanımda Allah nasip ederse eş adayım ile. Sen kalk onun yanında bana bi laf söyle. Kendimi affettirmek için 40’ı bir yerde takı almak zorundayım. Neden böylr yaptın diyorum; teybimi yapmadın diyor. Başlarım la size de teybinize de 💀 Çok bilen vatandaşın at bku şeklinde yaptığı işçilik ve malzeme değişimi aşağıdaki görseldedir. Sakın iş vermeyin ona. Sattığı yağlara da güvenmeyin Kendi yaptığı,, Bı da sdf holding işçiliği. Plaketin içinden geçmiş anca kurtardım
    36 Puan
  21. Selamlar abiler dostlar, Polo ile geçiş sürecini tamamladıktan sonra yeni yol arkadaşımı takdim edeyim. 2015 concept plus sw 1.6 crdi 128 bg 6 ileri tam otomatik 145k kmde. Şimdilik pek fotosu yok koşturmaktan, ilerleyen zamanda daha detaylı eklerim. Hepinizi MuCuK
    35 Puan
  22. 3008 1.5 dizelin adblue sıkıntısından sonra aracı satıp aynı gün Aksaray’a yeni açılan bayiye 408 sordum ellerinde yokmuş Citroen ile görüştüm C4 alayım derken C5 i nasıl aldım bende anlamadım. Alalı 20 gün oldu ilk izlenimlerim : Görüş açısı çok güzel direksiyon pamuk gibi koltuklar çok rahat dijital ekranlar kullanışlı bayağı dolu bir araç , Sürüşü çok farklı sürekli elektrikte gitmeye çalışıyorsun ama olmuyor. Günlük 25 km sabit yolum var bilhassa onun için tercih ettim. Eksileri de var tabii kapı içlerinde bazı yerlerin plastikleri çok kötü arka stoplarda sinyaller ve geri vites halojen ampül arka koltuklar ticari araç koltuğu gibi…
    35 Puan
  23. Focus ile 7 yıldan fazla süren beraberliğimiz sonunda bitti. Arabamı çok seviyordum vazgeçmem kolay olmadı. Araca kayınbabam talip olunca tamam dedim. En son ayrılırken de arabama iyi bak tekrar alacağım senden onu dedim . Arabayı Ankara'dan Doğuş Otomotiv'den aldım. 125 Bin Km'de. Style donanım paketine sahip. 1.6 TDI 120 PS Syle Paket. Diğer araç küçük gelmeye başlamıştı. Bu araç çok geniş geldi. İlk uzun yolculuğumuzu Ankara-Nevşehir arasında yaptık. DSG'ye alışmaya çalışıyorum. Şimdilik herkes mutlu . Araç İstanbul'da filo arabası olarak kullanılmış. Büyük ihtimal bir yönetici için kiralanmıştır dediler. Bakımları ve arızaları yetkili serviste yapılmış. İkinci sahibi sayılırım. İçi dışı motoru çok temiz duruyor. Kaputunda lokal bir yer boyanmış ama galiba renk tutsun diye komple boyamışlar. Biraz şüphelendim ama panel, tampon, farlar ve şasi de orijinal olunca pek önemsemedim. Bunun dışında sol arka çamurluk da boyalı. Büyük ihtimal sürtme kaynaklıdır. Araçları alır almaz Mehmet abi sigorta kasko her şeyi halletti çok teşekkür ederim. Allah isteyen herkese gönlündekini hayırlısıyla nasip etsin inşallah. Bunlar da emektar ile son fotoğrafları. Halef ise selef arka arkaya.
    35 Puan
  24. Yeni bir ahşap oyma maketim. Bu sefer daha anlaşılır bir şekilde düzenlemeye çalıştım. Bu arada arada yaptığım maketleri aynı konu altında paylaşabilirim. Maketlerimin konusu birleştirilise. Teşekkürler. Saygılar..
    35 Puan
  25. Biri gecenin ikisinde aradı ktm’den vaz geçirdi. Konuşma esnasında sx4 aldım farkında olmadan. Sabah uyandım n'oluyo la dedim ve epeydir yakinen incelediğim, aklımda fikrimde ilk olanı alayım, aklımda olacağına kapımda olsun, hemde mesleki olarak da incelerim dedim. Başlığın ismiyle müsemma küçük tıfıl şirin bi şaka makinası. 0-100’ü 74kg benle 4.3 sn civarı. Hızı üç modlu. Eko modu 30km hız ve max 160km menzil sunuyor. İkinci kademe olan D modu 60km hız max 90km menzil, manyak modu olan S ile denemedim ancak taş çatlasa 30km olacak 100km hız limiti sunuyor. R tuşu ile de geri vites mevcut. Cruise kontrol, nfc ve uzaktan kumanda açma kapama alarm ve sele açma tuşu olan kumanda mevcut. Çift mercek led aydınlatma bir çok araçta yok. Led sinyalleri kayan tip ve hoş bir ses uyarısı da mevcut. Enerji kaynağı 72V 55ah batarya ile sağlanıyor ve alt merkezde konumlu 4kw ( anlık 8kw) brushless motora can veriyor. Motor gücünü dişli kayış ile arka tek maşa tekere iletiyor. Şarj cihazı 85volt 10amper. Matematik hatası var çünkü bu akımla 3.5 saatte dolamaz akü. 35Ah yapar. Aküyü deşarj testine sokacağım. Şarj cihazını da akım testine. Biri hatalı çıkacak sanırım Bluetooth ile telefona bağlanıp, navi müzik yol verilerini okumak mümkün. Ip65 izolasyon ile fırtına veya basınçlı yıkama hariç suya toza dayanıklı. Abs opsiyonel, fren sistemi ön ve arka kombine. Ayrıca opsiyonel olarak ön ve arka yol kayıt sistemi var. Bir çok yeni sistemler rejen fren ile enerji kazanımı yaparken bunda yok ancak akıcı gidişi ile rejen kazancından çok daha fazla menzil aldıklarını düşünüyorum. Bu sebeple olmamış muhtemelen ve bir de çok önemli; yağmur sensörü olmayan taşıtta rejen freni hele ki ili tekerde ölümcül olabilir. Olmaması işime geldi açıkcası. Sele yumuşak. Kesintisiz 1.5 saatlik sürüşte rahatsız olmadım. Süspansiyon orta sert. Viraj kabiliyetini pek deneyemedim çünkü ne motoru biliyorum ne de sürüş yeteneğim yeterli değil. Son olarak 4 teker sürücüsü gibi duran trafikte veya ışıklarda araçlar ile aynı sırada bekliyorum. Ahmet uyardı yapma diye. Gelir dangozun biri vurur, kıyılardan geç önlere diyor haklı da. Kıyafetleri aldım. Bi pantul eksik. Onun yerine de iyi bir dizlik işimi şimdilik görecek. Ois lens katili tüm motorlar. Bu sebeple telefon tutucu iyi bişey olmalı. Kask mont bunlarda iyisinden. Marka Tromox, Model Ukko S Liste fiyatı 249bin tl. Türkiye distribütörü https://www.tromox.com.tr/
    34 Puan
  26. Evin 2. aracı olarak alındı. Hem eşimin biraz tecrübe kazanması hemde şehiriçi market, pazar, alış verişe gidip gelmelik. 2001 model, 1.4lt, 16v, 98hp, otomatik vites, 217.000km'de. Full boyalı. Hatta işlemli yerleri var. 10 Ekimde Ankaradan aldım, ertesi gün eve dönerken yolda kaldım. Motor komple yenilendi. Yürüyen bir çok parça kontrol edildi, içimize sinmeyen parçalar yenilendi. Bu arada motor yenilenince LPG yi söküp attık. Artık benlik işleri kaldı. Hafta sonları zaman buldukça ilgileneceğim. Araba pis. Kusura bakmayın. Şimdilik bir kaç fotoğraf paylaşıyorum.
    34 Puan
  27. ilk göz ağrım ford escort ile vedalaştıktan sonra uğraşmalık bir araç arayışına girdim. aklımda ülkemizde tutulmadığı için fiyatı uygun ama d sınıfı araç arayışına girdim. aklımda alfa 156 ve laguna 2 vardı. 156 çok istememe rağmen çevremde kafama yatan bir tane bulamadım. derken resimlerdeki laguna 2 karşıma çıktı ve kısa süreli bir incelemeden sonra aracı aldım. 2003 model 1.6 16v motor km 200k, 3. sahibiyim. sadece sağ ön çamurluk değişmiş. en boş paket olmasına rağmen çift yönlü dijital klima, 8 hava yastığı, tüm camlar tek tuş otomatik, katlanır aynalar gibi şaşırtıcı özellikler var araçta genel olarak düzgün bir araç olsa da ilgisiz kaldığı için iç mekanda kozmetik eksiklikler, ön takımda sesler ve motorda hafif yağ kaçakları var. ben de hemen her şeyi kendim yaptığım için bir yandan da eksikleri olması kendi tercihimdi nerdeyse tüm eksik parçaları internet üzerinden buldum. yavaş yavaş montajlıycam. parçası bulunmuyor diyenler vardı ama ön cam kenar fitili bile varsa her parçası bulunur ki bulunuyor da zaten yeter ki nerede ne arayacağını bil... bu başlıkta yaptığım iyileştirmeleri, bakım onarım vs. ne varsa paylaşıcam.
    33 Puan
  28. Selam arkadaşlar. Malumunuz üzere C5 ile 4 yılı aşan mutlu bir birlikteliğimiz oldu. Her ne kadar C5 ile bir birimizden ayrılmak istemesek de ki hala kullanıyorum, yeni bir araçla yol yapma vakti gelmişti. Bir gece ansızın Çağlar'ı bana araç ararken buldum. Sana Qashqai alıyorum dedi. Daha önce de aynı şeyi iki defa mondeo için, bir defa da yine qashqai için yapmıştı. Gitmiş bakmış beğenmiş, pazarlığını yapmış, bana da gidip görüp rengini seçmek kaldı. Qashqai teknik olarak ılımlı olduğum bir araç idi, zaman zaman kendimi 2015 modellerine falan bakarken yakaladığım oluyordu. Rengi Metalik gri olarak seçtim. Araç bayide hazırmış. müracaatımızı yaptık, imkan tanınan maksimum krediyi de kullanarak aracı aldık. Araçtaki motor bildiğimiz 1.3 turbo reno motorunun nissan ile geliştirilerek kullanılan versiyonu. Şanzıman tork konvertörlü CVT, ancak eski cvt ler gibi değil, vitesler kademeli çalışıyor. Henüz, son hız, yol tutuş, veya ciddi bir yakıt tüketimi verisi elde edecek kadar kullanımım olmadı. Gördüğüm kadarıyla araç yakıyor ama gidiyor da. Helal olsun dediriyor. 4x4 sistemi bildiğimiz eski qashqaideki gibi akıllı otomatik. Gerektiğinde 50/50 4x4 çeker. gerekmediğinde önden çekişli. Arazi, kar, standart, eko, sport şeklinde sürüş modları var. Donanım seviyesi orta paket. Bir üst modelini almak isterdim ancak bütçem el vermedi. a Donanım listesine şu linkten ulaşabilirsiniz. Bagajı C5'ten küçük, boyu C5'ten kısa bir araç. Ben sevdim. Herkese daha iyileri nasip olsun.
    33 Puan
  29. Araç 2020 model 1.33 tce manuel joy paket. Fazla anlatılacak bir durumu yok. 30 binde ilk sahibinden. Uzatılmış garantili. Clio iç hacim olarak bize yetmeyince buna geçtik. Yakıt olarak aratmayacak gibi. 30 km tuzla dur kalk trafiğinden çıkıp ayvalığa 100 sabitleyici ile gittim. Bursada yine bir yarım saat dur kalk oldu otoban. Yolun son 120 km si otoban değil. Bu şartlarda 4.1 ortalama tğketim ile eve ulaştım. Zamanını ayırıp arabayı gebze osb de incelemeye giden, bu sana uygun gel al diyen, satış ve plaka sürecinde yanımdan hiç ayrılmayan Servet abiye, araç sorgulama için telefonunu susturmadığım Mehmet abiye, akşam yanımıza gelen Önder abi ve Köksala, sabah gebzede bir evde bulduğum cenazenin savcılık ve adli tıp işlerini takip eden Cem e çok teşekkür ederim.
    33 Puan
  30. Değerli Arkadaşlar bir sene Mehmet Özyürek abimin pıçak zoruyla w124 bindikten sonra uzun yolda daha rahat kullanım amacıyla azcıkta kafadan rahatsızlığımın verdiği yetkiye dayanarak piyasanın en ucuzundan ufak tefek eksikleri olan bir ML320 daha aldım. Km'si 340 bin civarıydı sanırım. Malumunuz 3 sene önce aldığım ML'mi kısmi yangın sebebiyle satmıştım. Çocuklar fena sevindi, dün hasta olmama rağmen indirip gezdirdim, araçdan zor indirdim. Hanımda sabah çalıp gitmiş işe gidip aldım elinden... İç aksamı yine kötü kullanıma maruz kalmış, bir takım koltuk derisi ve halılarda izler ve deformasyonlar var, Ön kaput resimlerde belli olmasa da taş izikleri var, Servisde PC bağlattım ve hata vs çıkmadı, ustalar duman atma vs gözlemlemedi ama motor ve şanzıman bakımını yaptıracağım yakın süreçte. Ayrıca elektronik aksam ve beyinlerini su sızdırmazlığına el atacağım. Ağır arazisi, hız limitörü, hız sabitlemesi, koltuk hareketleri, gibi özelliklerin hepsi faal. Önceki ML ile karşılaştırdığımda bu bir tık atakmış gibi geldi ve trim sesi daha az. Fotoğraflar çok net ve açılı çekemedim, rahatsız olduğum için. Teşekkür ederim.
    33 Puan
  31. Yerden yüksek ama Qq değil:) ppp yani Platinium Premium Pack X-Trail 2015 yılında müthiş donanımlar yüklemişler arabaya. Mesela farlar auto konumdayken uzun yakmak istedim yanmıyor, bozuk sandım. Meğer otomatik açıp kapatıyormuş o modda. Şerit takip, kendi kendine park, kör nokta, tabela okuma, çarpışma önleyici, navigasyon, 4 bölgede kamera ile 3 boyutlu görüntüleme, öne yanaşırken ön kamera sayesinde sıfır yanaşma şansı veriyor… Bazıları şimdiki araçlarda bile yok o derece. Ama 4 cam otomatikli değil. Yani tek tuşla kaldırıp indirme sadece şoför kapısında var. Japon yapmış Japonluğunu yine Versoyu büyük sanıyordum yerine bunu koyunca kocaman geldi. Plakası 06 HC ….
    32 Puan
  32. Geçenlerde (iki ay oldu galiba) Kuga'yı satıp bunu aldım. Aslında kafamdaki Kuga Vignale ya da en kötü paket opsiyonlu ST-Line falan almaktı ama ikisinin de fiyatları çok saçma yüksek. Bu uygun geldi ve km si düşüktü (13K km), donanım olarak zaten gerekli gereksiz herşey var, kastırmayıp aldım gitti. Ultimate in üzerine premium diye bi opsiyon koymuşlar, anladığım kadarı ile gece görüş zımbırtısı onunla geliyor. Aldığımdan bu yana yaklaşık ~15000 km yol yaptım. Genel bir intiba oluştu haliyle. Araba SUV falan değil hormonlu Astra. Kuga'dan küçük. XC40 kadar falandır. Kuga'nın sürüş konforu daha iyiydi. Büyük ihtimalle lastik ebadından kaynaklanıyor. İkisi de 19 jant ama ben Kuga da 235/55/19 lastik kullanıyordum bununla 205/55/19 geldi. Haliyle lastik daha yüksek olunca esnemesi de daha fazla. Yol tutuşta fark hissetmedim ama zaten ikisinin de limitlerini denediğimi de söyleyemem. Opel in arka süspansiyon dingilli. Çukura sert girince daha çok ses yapar diye bekliyordum ama öyle rahatsız edici bir ses yok. Bendeki Kuga'daki tam bağımsızdı, 2021 den sonra Kugalarda da tam bağımsızı kaldırdılar zaten. Yol tutuşla ilgili bir kaygım yok zaten, hımbıl hımbıl kullanıyorum beni rahatsız etmesi imkansız. Yol sesi ve motor sesi konusunda tartışmasız Opel daha iyi. Motor rölantide çalışırken dizel olduğunu anlayamıyorsun, kabin içine zaten hiç girmiyor. Motor daha atak. Aradaki 10 hp nin bir fark yarattığına inanmıyorum, zaten o devirlere çıkmadım, torkları ikisinin de 300 nm zaten. Geriye vites oranları ve lastik çapı kalıyor. Sonuç olarak Opel daha atak. Ford un şanzıman kontrolü bence daha iyiydi. Özel bi sığırlık yapmadıkça ayağını gazdan ani de çeksen yığılmıyordu makine. Bu bildiğin düz vites gibi bi kafayı öne eğip sonra yürüyor. Zamanla alışıp ona göre gaza basışınızı ayarlıyorsunuz tabi ama ötekinde alışkanlık gerektirmiyordu. Bagaj hacmi falan XC90 falan almıyorsanız zaten üç aşağı beş yukarı hepsinde aynı, onu konuşmaya gerek yok. Ford taki gibi kıytırık bez yapmayıp pandizot koymuşlar bence daha iyi. İkisinde de minik stepne var, Opel in bagaj aydınlatması çok kıytırık. Solda tek halojen lamba var kendini bile aydınlatamıyor. Sadece bagaj değil yolcu kabinindeki aydınlatmalar da akkor flamanlı ampul. Yıl olmuş 2bin bilmem kaç iç kabin aydınlatmalarının ampul olmasını anlayamıyorum ben. Bir de bagajı elektrikli yapmış içeriye açma düğmesi koymamış, tebrik ediyoruz arkadaşları. Parkları LED yapmışlar ama stoplar sinyal ve geri vites LED değil. Ford ta Stop lambası da LED ti. Geri vitesi hatırlamıyorum. Bir de biraz eski moda kalmış Opel'in stop lambaları. Makyajda 3D falan bir şey ile değiştirmeliydiler bence. Çakma egzost çıkışları olan difüzör komik her gördüğümde gülesim geliyor. Fordta bildiğin çift çıkışlı susturucu vardı. Ön koltuklar Opel de efsane. Ford ile hiç karşılaştırmam, hem opel in koltuklarına ayıp olur hem de Ford un koltuklarına çok ağır konuşmam gerekir. (koltuk konusunda takıntılıyım ben) Ayarlanabilir diz ve bel desteği, elektrikli hafızalı delikli deri koltuklar bu sınıfta olabilecek en başarılı koltuk bence. Isıtma kesmemiş amcaları soğutma da koymuşlar, ki dün yolda kullandım (hava 35 dereceydi) gayet güzel işe yarıyor. Yanal destekleri falan gayet başarılı. Arka koltuklar da rahat ve ısıtmalı ama ford un hareketli koltuk mekanizması bunu döver. Hem de çok pis döver. Fordta alka koltukları öne çekince bagajda ciddi kazanım oluyordu. Bunda yatırsan bile zemin düz kalmadığı için fazla oldstyle bir tasarım. Aile arabası iddiası olan bir arabada olmaması gereken şeyler artık. Ancak şunu da söyleyeyim, arkada şaft tüneli neredeyse yok gibi, 3 kişi oturmak daha rahat olma ihtimali daha yüksek. Opel in kol dayaması bariz başarısız. Her anlamda başarısız üstelik. Birincisi iki kademeli değil fordtaki çakma bölme zımbırtısı bile daha pratikti. Hangi salağın fikriydi bilmiyorum ama kablosuz şarjı kol dayamanın içine koydukları için küçücük bir hacim kalmış. O da dikdörtgen olmadığı için hiçbir işe yaramıyor. Telefon şarj ediyorsun anca. Yüksekliği de alçak. En az 3-4 parmak kadar daha yüksek olmalıydı. Normal oturma pozisyonunda alçakta kalıyor. Maymun değiliz kardeşim biz o kadar uzun kolumuz yok. (Boyum 178) Kol dayamanın üstündeki kapak ileri geri hareket ediyor. Öne çekmeseniz dahi altındaki bardaklığa erişmeniz zor. Malzeme kutusuna zaten erişemezsiniz. Ergonomik kusurlu orası. Zaten alttaki göze telefonda (Samsung S24) sığmıyor , bardaklığı falan söküp attım. Vites zımbırtısı kesinlikle ford un o dönen şeyinden daha kullanışlı. Yönü ters sadece. Kendine çekince Drive a ileri itince Reverse e gidiyor. R için düğmeye basmanız gerek. Vites geçişleri falan bence gayet iyi. Üç tane modu var. Eko, normal, spor. Hazır vites demişken o kamerayı koyanı sandalyeye oturtup ara ara tokatlamak lazım. Yıl olmuş 2024 nerden buldunuz bu kadar çözünürlüğü uyduruk kamerayı arkadaş... Auto Hold olmaması çok gerzekçe. Durunca frene basılı tutmak zorunda kalıyorsun. Neden ki? O kadar elektrikli el freni yapmışsın nedir yani? Ha aklımdayken bir de bunlar herhalde çeviriyi google translate ile falan yapmışlar. El freni "sıkılı" ne ya? Ekranlar ne kadar renksiz olabilirse o kadar renksiz. Simsiyah. Ayarları falan gayet güzel, kafana göre özelleştirebiliyorsun falan da kardeşim azıcık daha cicili bicili yapsanıza şunu. Ford un ekran görüntüsü bundan çok daha iyi. Ama hakkını yemeyeyim, navigasyonun ekranda gözükmesi falan güzel hareket ama o da renksiz. 🙂 İkonlar falan çok dandik. Opel e bir grafik tasarımcı şart. Bu kadar alman olması gerekmiyor. Ama ekranlarda görüntülenecek bilgilerin seçilebilir olması ve opsiyonları fordtakinden daha başarılı. Teybin ekranından sesi açmak için gene maymun olmak gerekiyor. Boyutu falan iyi ona lafım yok ama araba kullanırken bakmadan bir şey yapamazsınız. Crossland daha başarılıydı bu konuda. Klimayı falan ekrandan kontrol etmek bunda daha basit ama alttaki düğmeler gayet pratik ekrana bakmaya gerek yok bence. Klima düğmesinin altındaki kapaklı alan gayet derin ve kullanışlı, keşke kablosuz şarjı buraya koysalarmış. Direksiyonun solundaki ruhsat cebi de iyi. Torpido gözü küçük, ben pek kullanmadığım için benim için önemli değil ama biçimsiz biraz, çok girinti çıkıntı var. Cam açma düğmeleri gereksiz sert ve dokunma hissi biraz tuhaf. Ya da bana öyle geldi bilemem. Donanım konusunda Opel bu arabada çok çok başarılı. LED matrix farları, gece görüş termal kamerası ile ve aşırı konforlu koltukları ile opel sınıfını aşmış. Şerit ortalamalı dur kalk özellikli cruise control falan gayet iyi çalışıyor. Tabela okuma zımbırtısında hızdan daha fazlası da var. Sollama yasağı tabelalarını falan da okuyabiliyor, sinyal yakarsan uyarıyor falan. BLISS in aynadaki sarı ışığı bence gereksiz ama aynaların geri viteste her iki tarafta iniyor olması şık olmuş. Sinyali aynaya değil çamurluğa koyan almanları tebrik etmek lazım. Çarpışma önleme ön arka park sensörü za zu zaten var. Jantların tasarımını sevmedim. Seçme şansım olsa 18 jantı tercih ederdim (tasarımdan değil. 18 jantlarla 225/55/18 lastik geldiği için) gece görüş olayı çok çok başarılı bir opsiyon. Bu kadar işlevsel olacağını tahmin etmezdim. Yaya ve hayanatları işaretleyip tehlikeli durumda olmayanları sarı, tehlike yaratma potansiyeli olanalrı kırmızı dikdörtgen içine alıp uyarı veriyor. Acayip faydalı bir şey bence. Farlardaki intelli za zu da güzelmiş. Gerçi açılırken garip garip atraksiyonlara girip her seferinde beni noluyoz len moduna sokuyor ama öndeki aracı algılayıp sadece onu karanlık bölgede bırakması ve karşıdan gelen aracı da aynı şekilde karanlık bölgede bırakıp takip etmesi faydalı bir sistem. Olmazsa bir şey olmaz belki ama olmasından zarar gelmez. LED lerin renk tonunu da iyi ayarlamışlar tabelalar salak salak parlamıyor. Bundan öncekilerde (OEM LED leri kastediyorum çakma değil) hep tabelalarda patlama oluyordu yazıları okumak zorlaşıyordu. Son iki haftada 4 kez İst-Bodrum yapınca epey bi yol yaptım kerata ile. Giderken ayağını gazdan çekince boşa atmasına uyuz oldum. Sportmode a alınca yapmıyor ama standart mode da yapıyor, eko mode zaten tam uyuz eşek bas ki gitsin. Alet net tepkiler veriyor, daha düz vites gibi, sanırım kilitleme balatası daha hızlı ve evet daha atak, daha heyecanlı ama ya ben alışamadım ya da sevmedim. Ford un otomatik vitesi kesinlikle bundan daha yumuşaktı. Bu sanki ayağını debriyajdan hızlı çekiyormuşsun gibi değiştiriyor vitesleri. Yaşlanıyorum galiba. Birde nedense vites kolunu ileri itince geri vitese, kendine çekince Drive a geçiyor. Neden ters yapmışlar ki acabası??? 9bin km yakıt ortamalam 5.0 lt/100km. Bunda İstanbul ve Bodrum şehiriçi kullanımları da var. Son İst-Bodrum seyahatimde (tümüyle şehirdışı sadece İzmir Çevreyolunda trafiğe takıldım biraz) ortalama hız 105km/h tüketim 4.7 lt/100. - 700 km mesafede. Sanki Kuga dan 1 tık daha az tüketiyor gibi ama ciddi bir fark da yok. Farlarından ve koltuk soğutmasından acayip memnunum. Alttan ve arkadan gelen serin hava deri koltukta çok faydalı bir eser. Düşünenin aklına sağlık. Kol dayamanın içine kablosuz şarjı koyan salağa hala küfür ediyorum. Kol dayamanın kapağını öne çekince altındaki bölgeye ulaşamıyorsun, o saçma olmuş. Oradaki bardaklık çok gerizekalı bir şeydi söküp bagaja attım serviste geri takmışlar. Daha önce de yazdığım gibi bu araba SUV falan değil. Hormonlu HB. Aslında karoser olarak tam istediğim kıvamda ama 19 jant seçimi hiç iyi bir fikir değil. 205/55/19 lastik var. Ciddi sert makine ve hayır Opel in klasik sert süspansiyonu olayı değil. Daha HB gibi davranıyor alet, sanırsın golf kullanıyorsun. Makyaj öncesi kasalardaki 17 jantlardan bulabilirsem onlardan alıp siyaha boyattıktan sonra 215/65/17 lastikle kullanmayı ciddi ciddi düşünüyorum. Kör nokta uyarı zımbırtısı bence çok saçma sapan çalışıyor. Aynaya bakınca zaten arabayı görüyorsun aynadaki o lamba gereksiz olmuş. Bu arada servise gittim iki yıllık bakımı için (iki ay vardı daha) 9K tuttu. Mesnedi gayrı sahih bir veledi zina yüzüme baka baka kapıya taş attı ve orada hafif bir gamze olmasına neden oldu. Çocuk olduğu için pataklayamadım da içimde kaldı resmen. Onu düzelttirdim. Durduk yere 200 liram gitti. Ben onunla iki tane kahve içebilirdim. Geçen gün abisi ziyarete geldi. Fotodan çok belli olmuyor ama ne yükseklikte ne de genişlikte aralarında belirgin bir fark yok aslında, ama bu daha küçük gözüküyor bana. Sonuç olarak hangisi? Aynı paraya olsa Vignale yi alırdım. Rasyonel değil duygusal sebeplerle. Şu şartlarda dizel almak istiyorsanız zaten kuga yok, benzinli alacaksam da ford almam. Fransız arabalarından hiç haz etmediğim için (evet bu da PSA) onları elersek geriye kalanlardan; VW Tiguan çok pahalı, nedense Şkoda/Seat bana hep VW ye param yetmedi bunu aldım diyor gibi geldiği için uzak duruyorum, Audileri SUV larını geçelim audi alacaksam Quatro Avant falan alırım muhtemelen, Volvo XC40 ı nedense sevemedim ben, XC60 lar göz kırpıyor ama paraya kıyamıyorum, Bu 1450 liraya mal oldu, aradaki farkla Bavaria Cruiser 46 falan alabiliyorsun. (yaşlandıkça pintileşildiği doğruymuş) Çinli ve elektrikliler zaten bana uymaz. Toyotaya baktım Cross bana uymadı, binerken kafayı tavana vurdum binek arabayı yükseltmek yetmiyor, RAV4 zaten siparişle falan sınırlı sayıda geliyormuş ve 2.5 motorlu hybrit beni bozar, Honda CRV ler kendini cumhuriyet altını zannediyor HRV crossover zaten, BMW ve Mercedes in yeni SUV larına bakmadım, G serisi düşündüm ama fransada en babasının 20-25K avro olduğu aklıma geldi alacaksam oradan alırım dedim ve vazgeçtim. Korelilere güvenmiyorum. Tamamen subjektif bi ön yargı. Urus alacak param yok 🙂 Kaşkay falan benlik değil zaten renault alacaksam gider orjinalini alırım. Alfa ların tipi her zamanki gibi çok güzel ama korkuyorum. Tekne gibi bi alırken bir de satarken mutlusun işte 🙂 Bu denk geldi + fiyat/kazanım oranı bence gayet mantıklıydı aldım. Bu arada siyah araba pişmanlıktır. Bu arabayı sırf bu nedenle satabilirim. Zaten öteden beri siyah rengi sevmezdim, bu arabayla nefret ettim bu renkten. Tamam yıkanınca falan güzel de ben araba yıkatmaya alışık bir insan değilim, anca yağmur yağınca su görüyor benim arabalarım. Bunun içi ayrı toz gösteriyor dışı ayrı.
    32 Puan
  33. Tamam tamam otomobili ben aldım geçen hafta sonu karar verdim cuma işlemler bitti c180 kompresör aracı yetkili servisten aldım km düşük bakımları tamamen servisten olunca dayanamadım.
    32 Puan
  34. Yerden biraz yüksek, km'si düşük modeli yüksek olsun derken en mantıklı araç T-cross manuel oldu. 1. tercih vag grubu araçtı. Kağıt üstünde 2 ama kullanıcı olarak 1. sahibinden(ilk sahibi al satcıydı 3 ay sonra 69 kmde 2. sahibi almıştı) 21.000 km'de ben aldım Aracı İstanbul'dan aldım 150 km cıvarını istanbul'da yaptım ve Rize'ye gelene kadar toplam 1222 km yaptım. 2657 tl yaktı araç. km'de 2.17 kuruş gayet güzel bir rakam. 110 km çok nadir geçtim yol boyu. Benim ençok merak ettiğim şehir içi kullanımımda nekadar yakacağı. Araçtan genel olarak memnunum şuanda, b segment olmasına rağmen iç hacim olarak gayet geniş. Bagaj kısmı birazcık dar sadece ondada şuanlık çok sorun yaşayacağımı düşünmüyorum. Bagajın çift katmanlı oluşunu değerlendireyim dedim Araç için kullandığım temizlik malzemeleri, ufak tefek torna vida anahtar vs. Normalde bagaj içinde bir kolide tutardım(bagaja koyunca yarısını kapladı ) 15cm derinli vardı altta kalan kısmın. 3 adet uygun ölçülerde saklama kabı alıp o kısmı kullanışlı hale getirdim. Hem sağa sola dağılmıyorlar hemde ses yapmıyorlar. Bu sayede bagajın üst kısmıda tamamen boş kalmış oldu.
    31 Puan
  35. 2023 model Peugeot 2008 1.2 Puretech Allure eat8 130hp makyajlı kasa selenyum gri. Opsiyon olarak açılır cam tavan ve kablosuz şarj ekliydi. Yanında 2 tane katlanır kamp sandalyesi ve Stanley termos hediye ettiler. Corsamızı satıp bu aracı alalı yaklaşık 2 ay kadar oldu henüz 1000 kmye gelmedi. Denk geldi eskisinden memnunduk falan derken elimizde 2si dizel 3 tane 2008 oldu. Eski kasa 2008e göre daha yüksek daha geniş diz mesafesi daha fazla, 1.2 Puretech 100hp corsaya göre de şehir içinde yaklaşık 1lt fazla yakıyor (7.5-8 litre) diyebilirim. Önlü arkalı gittiğimiz yolculuğu (Kocaeli -Bursa) 1.6eHdi manuel olan araç 4.5 lt ortalama ile bitirirken 1.2 Puretech 5.5lt gösterdi. Eski kasadaki düğmeye basınca açılıp kapanan cam tavan perdesi bunda elle çekiliyor ve torpido gözünde soğutma yok. Perde önemli değil de soğutmalı torpido çok işe yarıyordu olsaydı iyiydi
    31 Puan
  36. Uzun zamandır istediğim ama cesaret edemediğim bir konuydu eve kedi almak, sonunda nasip oldu. Aslında temizliği tüyü falan değil de sorumluluğundan biraz çekiniyordum ama hiç de umduğum gibi olmadı hatta beklediğimden çok iyi şu anlık 8 aralık doğumlu bir kedi sahiplendim geçen hafta . Eve getirdim oğlumla eşim ısınamazsa geri verecektim öyle anlaştık. Eve girdiği gibi işlem tamamlandı , şu anda herkes gayet memnun. Önerilerinizi beklerim
    31 Puan
  37. Arkadaşlar sizlere sormadan bir araç aldım 😁 artık hayırlısı.Burada paylaşmak istedim ben arabadan hiç anlamam doğru dürüstte binmem ama içişleri bakanının baskısı sonucu aldım.Aldım almasına ama bu araba genç işi diyorlar 🙂eş dost herkes bir şey söylüyor,fransız malı diyorlar eski opel değil diyorlar,aslında kim ne demiş pek umursamam ama ufaktan pişman oldum 😕 İnsan kendine konduramıyor yaşlandığını 🙂ancak uzun süre görmediği bir akranını görünce anlıyor yaşlandığını ☹️Neyse fazla traş cildi bozar derler.siz değerli arkadaşlarımında fikrini almak istiyorum ,sağlamlık açsından memnun kalırmıyım ne dersiniz dostlar? Saygılar işiniz rast gitsin 🙌
    30 Puan
  38. Aynı konudan ilerleyelim, konu kalabalığı olmasın.. Akşam Annemle babam Sivas'ta belediyede bir işleri için havayolu ile Sivas'a gidecekler, havalar nasıl, ne giysinler diye @Selçuk Bakış'a sordum.. "Abi ben alırım hava alanından, müsaitim akşama" dedi.. Ne ben Selçuğu gördüm yüz yüze, ne o beni gördü.. Ama bizim forumun dayanışma ruhu yok mu, bayılıyorum gerçekten.. Türkiye'nin neresinde başımız dara düşerse düşsün; yardım alabileceğimiz birinin olmasını bilme rahatlığı paha biçilemez.. Konu başlığı ile birebir örtüşen bir mevzu olunca, buraya yazmadan edemedim.. Sağol varol Selçuk kardeşim...
    30 Puan
  39. Bu talebelik adama her şeyi yaptırır. VIP Şoför de oldum sonunda. Karşınızda 416 CDI. Günde 12 saat bu arkadaş ile beraberim. İlk defa minibüs sürüyorum yahu ne kadar rahat bir şeymiş. Burnunun girdiği yerden kuyruğu da giriyor, gazı freni yumuşacık. 10 hafızalı sünger koltuk, 2 adet televizyon, 1 adet minibar. Amerika’dan ithal gelmişler bunlar ama sağ direksiyon. Bazı özelleştirmeler yapılmış Texas’ta ancak henüz ben de neler yapıldı bilmiyorum daha 6 saattir beraberiz. Kliması ile oynanmış ama, öyle böyle soğutmuyor orijinal olmadığı belli altına et koysan bozulmaz. Gaz Fren Şanzıman Halim Duman!!!
    29 Puan
  40. Mayıs ayında 2006 focusumu sattıktan sonra araç arayışına başladım. Hiç aklımda yokken 1.3 TCE otomatik megane araçlar dikkatimi çekmeye başladı ve bir anlık arkadaş gazıyla kendimi bayide araç bakarken buldum Ben bayiye Touch paket sormaya gittim bayi elinde 2023 Model icon paket 3 renk seçeneği mevcut (kırmızı siyah mavi) aracı olduğunu belirtti. Cosmo mavi araç hoşuma gitti ve 1350 TL ye anlaştık. Araç şu an 3500 kmde Yakıt olarak şehir içi şehir dışı karma 6,5 litre civarında. Sadece şehir içi kullanırsam Denizli gibi bir yerde 7,5 - 8 litre arası yakıyor. EDC şansızmanın vites geçişleri yumuşak ve 1.3 TCE 140 beygir motor ben gibi bir kullanıcı için gayet başarılı. Süspansiyonu sanki bir tık sert gibi ama yol tutuşunda şu ana kadar beni üzen bir durum olmadı. İç mekan ve bagaj genişliği 4 kişilik aile için yeterli. Eksi yönlerini sayacak olursam Sıcak asfalt olmayan yollarda Sol ön kapı ve ön aydınlatmadan trim sesi alıyorum. Üstündeki standart 7 inc multimedia bazen takılma yapıyor. Bunlar içinde bir servis kaydı açtırıp bir çözüm isteyeceğim. Şimdilik gözlemlerim bu kadar. Herkesin gönlündeki araca sahip olup, kazasız belasız binmesi dileklerimle iyi forumlar...
    29 Puan
  41. son bi kaç yıldır çiftçiliğe başladım. bunun yanında odun da kesiyoruz köyümüzde. geçen yıl dağdan köye nakliye için "biraz" para verince traktör işine girdim e almışken da neden ekmeyelim ki di mi ama. dağdan köye nakliye için "biraz" para verince o hafta küçücük bir traktör olan yağmur 40 (kabinsiz) modelini almıştım. ancak köyümüzde rakım yüksek olduğundan kabinsiz traktörde üşüdük. derken ls ultra 65 modelini aldım. kabinli klimalı 4 çeker vs. gayet iyi olan bu makineyle de geçen hafta vedalaştık. çiftçiye destek adı altında 1 milyon faizsiz kredi vermeye başladılar traktör markaları. e faizsiz olunca da şu arkadaşı aldım. kendisi 77 beygir. deutz 4065e modeli. 30+15 vites. (daha çözemedim) 4 çeker 3.000 cc güzel bir makine. ve yine kocaman makineleri çok seven büyük oğlum.
    29 Puan
  42. en janjanlı fotomuz ile başlayalım,Bilinen bir arızası yoktur, 119911 km de ALırken göz ucu ile bakmıştım, sol arka çamurluk ve tamponlar boyalı. iç deöşeme kumaşı bunlarda sorunlu ön koltuklarda ben üstüne kılıf taktım. Bakımı tam bu ay yaptırdım, ilave olarak gözüme takılan salıncak aks kafaları , şanzıman ve arka diferansiyel yağı, çıkış körükleri değişti. Kış lastikleri üstünde yaz lastikleri bağajında. sonradan yapılanlar: pandizottaki hoparlörler dahil 6 mid 6 tiz hoparlörleri pioneer teyp beslemekte, ön ızgara içine gündüz farı, far içine mercekli Led takılı. aldığımda 2022de taktırmıştım Lpg si Lovato tekil enjektör 3000 ve 4000d/d subap zamanlaması değişir, uzun yolda keyifli, segmentinin en uzun aks mesafesi ile uzun yolda sürüş karakteri güzel 3 sürüş seçeneği var. önden çekiş, auto ve lock. lock ta kilit yoktur, arkalar %14 te hazır bekler ihtiyaç halinde %50 ye kadar çıkar. karda çamurda fizik kanunları aşılmaz ise yolda kalmaz. mtv si yıllık 690 TL ile benim bulabildiğim tüketimi en düşük al kenara koy 4x4 ü olarak seçmiştim. sürüş karakteristği beklenti üstünde sunabiliyor. ön A sütünundaki üçgen cama alıştıktan sonra zevkli bir şey. suzuki sx4 olarak parçacıdan alışveriş yapılıyor cila atınca soldan soldan parlıyor
    28 Puan
  43. Kron katlanır pislıleti modifiye ettirmek için servise gittim. 500 watt bafang motor 48v batarya ışıklandırma dayanıklı lastik vs çıktı rakam 45bine. Kafamda deli sorular eşliğinde mağazada gezerken en son pos makinası başında buldum kendimi. Conor wrc shake E7000’nin gidonu elimde idi bir anda. Ufak tefek ilaveler ile garajda yerini aldı şehir eşkiyası. Dağ bayır için ideal. Şehirde kaldırım çukur bir kaç kısa test yaptım. Defender’in iki tekerlisi zalım. Kask eldiven gibi basit ancak güvenli ekipmanlar hazır.
    28 Puan
  44. Ziyarete gittik, borçlu çıktık. 😁 Ne yapar ne eder de cayarım diye düşünüp, eşeği yokuşa süreyim dedim ama; Dizayn nasıl olur ? Autocad üzerinde talebe göre dizaynı gördük, (Büyük amcalar olmasa bizimkinin hali harap aramızda kalsın. 😁) Kişiselleştirmeyi nasıl yaparız? Talepler dinlendi, karakalem çalışması yapıldı, Autocad üzerinde güncellendi. Her istediğimizi projeye dahil edebilir miyiz? Karavanın tabiatına uygun hiçbirşey gözarda edilmedi. Altyapı şu marka olmazsa dedik, derhal hazırlandı. Kimi taleplerimiz o artık demode oldu lüzumsuz denildi kabul görmedi, alternatifleri daha mutlu etti. 1 aylık Autocad demo çalışmaları neticesinde finale geldik. Yabancısı olduğum ürünler ve ilginç isimleriyle ilgili öğrendiğim iki kelimeyle artık karavan konusunda ahkam kesmeye bile başlayabilirim. 😎 Bu arada markaya slogan arama çalışmalarına da başladık. 🥳 Ben bir örneğini, yapım aşamalarının bir kısmı da dahil gördüm. 🧿 Malzeme kalitesi ve işçilik olarak gayet tatminkar ve en önemlisi kişiye özel dizayn, size lüzumsuz gelen hiçbirşey karavanınızda yer kaplamıyor. Piyasadaki hazır dizaynlara mahkum kalmıyorsunuz. Kalitenin uygun fiyatla sunulduğu, bana özel imal edilmiş şekliyle, piyasadaki “çak geç” mantığından uzak, gözümü arkada bırakmayacak, ailemle veya sevdiklerimle kamp keyfini üst düzey yaşayabileceğime inandığım bir karavan siparişi verdim. Normalde benimle ticaret zordur, kaliteye ve ürüne o kadar inandım ki, ne fiyat konusunda çökmeye ihtiyaç duydum, ne ödeme konusunda arıza çıkardım. 😂 Sabırsızlıkla tamamlanacağı günü bekliyorum. 🤗 Fancy Caravan @Sami Demirpaz
    28 Puan
  45. 🧿 tadımlık foto
    28 Puan
  46. Peugeot 2OO8 Allure 1.2 Puretech Arabayı alalı 1 ay oldu. Kasım zammına yakalanmamak için Ekimin son günü aldım. Biraz deneyimledikten sonra konu açmak istedim. En son gitmek istediğim bayi Peugeot bayisiydi çünkü diğer arabalara bakamadan aklım çekinir alırım diye düşünüyordum ki öyle oldu. Uzun süredir hep aklımın bir köşesinde Peugeot almak olduğu için pek gezemeden Peugeot 2OO8'de karar kıldık. Araba Allure Donanıma ek olarak Cam Tavan + Kablosuz Şarj + Metalik Renk özelliklerine sahip. Henüz 450 km yaptım bir çok özelliği yeni yeni keşfediyorum. Pek fazla fotoğraf çekmeye vaktim olmadı. İnşallah şöyle güzeli yerleri gezmek nasip olursa farklı fotoğraflarda ekleyeceğim.
    28 Puan
  47. Herkese Merhabalar Geçenlerde bahsetmiştim ford ka aracımı satıp yeni bi araba almayı düşünüyodum. Nitekim o gün geldi severek bindiğim ford ka aracımı satıp,1 gün sonra Enişteme ait olan Seat ibiza 2014 style paket 55 bin km deki aracı satın aldım.Bu güzel haberi çok sevdiğim forumdaki sizlerle paylaşmak istedim.Allah herkesin gönlüne göre versin.Bi maşallahınızı alırım:)
    28 Puan
  48. 2012 e90 320d m sport aracımdan sonra w205 c180 amg ye geçiş yaptım. Hatasız boyasız 160bin kmde
    28 Puan
  49. Başlıkla içerik aynı değil. Yönetim konuyu silin
    27 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...