Skor Tablosu
Popüler İçerik
03-11-2024 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
İtalya’da yapılan robotik kodlama çizgi takibi yarışmalarına katılıp dünya şampiyonu olan ekibi ve tabi ki değerli hocamız @Mehmet Kaya yı tebrik ediyorum.75 Puan
-
Merhabalar. Ben Zeki Ağaçgözgü Mesleğim Mimarlık. Dünyaya geldiğim yer Bursa. 36 yıl önce yerleştiğim Antalya’ da ömrümün 68.mesleğimin 43.yılında Eşim,2 Oğlum 1 Gelinim,1 Torunumla birlikte Allah’ın izni ile huzur içinde yaşıyoruz. Oyuncak Teneke Cipim Çocukluğumda; Çok severek oynadığım sürücüsü asker olan, geriye çekip bıraktığımda öne doğru giden, makinalı tüfeği ateş ederken çat çat ses çıkaran, lastik tekerlekli teneke cipim vardı. 1982 yılında yaptığım askerliğim sırasında İzmir Gaziemir Ulaştırma Okulundaki sürücü eğitiminde oyuncağıma benzer ciple tanıştım. İlk defa orada direksiyona geçerek cip kullanmıştım. Bugüne kadar sahip olduğum binek araçlardan biride 2004 model 3 kapılı 4X4 Suzuki Vitara olmuştu. Yaptığımız doğa, kültür ve turizm gezilerimizde 3 kapılı olmasına rağmen bize sağladığı kullanım rahatlığına çok alışmıştık. Tam bize göre bir araçtı. Bizi çok mutlu etmişti. Aklımızda kalan bu aracın benzerine sahip olmak Mayıs 2024 de tekrar kısmet oldu. Yeni Oyuncak Cipim SUZUKİ JİMNY 2023 Model 1.5 ALLGRİP 4 AT GLX (GRİ-TEK RENK) 1462 CC 102 PS Acenteden. 0 km. 3 kapılı. 4X4. Otomatik Vitesli. Benzinli. Şimdi; Kaputunun altında motoru olan, deposuna yakıt doldurulabilen, kapıları açılıp içine binilebilen, motoru çalıştırıldığında her yolda her yöne gidilebilen yeni bir cipim var. Modelinin “ 2023 - Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100.yılı “na denk gelmesi beni ayrıca sevindiriyor. Çocukluğumda severek oynadığım teneke cipimin gerçeğine binebildiğim; Anadolu’muzun doğal güzellikleri ile tarihi ve turistik yörelerini gezebildiğim; Cipimle oymamaya devam edebildiğim; için Allah’a şükürler ediyorum. Yeni cipimle 6 ayda 6070 km yol yapmışız. Herkese iyi günler ve hayırlı yolculuklar.49 Puan
-
Yılların mondeocusu ben bugün itibarıyla Passatcı 😎oldum…Uzunca bir süredir aklımdaydı…dsg ye alışacağız…benzinli arabaya yaklaşık 15 yıldır binmemiştim…bakalım deneyelim resimler az sonra…31 Puan
-
Türkiye ve İngiltere piyasasındaki tüm Corolla ve CHR larda benim emeğimin olduğunu bilmek ayrı bir gurur.. Araçların tüm elektrik tesisatı benim kurduğum test makinelerinde test edildi, etiketi verildi ve müşteriye gitti. Bu test makinelerinin kurulumu, programlanması, ürün bazında datalarının yapılması ve teste hazır hale gelmesi insanı epey bir yorsa da etkisi böyle oluyor işte. Pandemi zamanından bir kare. Corolla Elektrik test makinesi kurulumu. Bu mekinede soketlere (konnektör) takılan kabloların doğru takılıp takılmadığı, fazla ya da eksik takılan kablo olup olmadığı, boş kalan adreslerde su geçirmemesi için conta olup olmadığı, Soketlerin kilitleriin takılıp takılmadığını vs.vs. kontrol ediyor. Bu da masanın bitmiş hali. Örnekte birbiri yerine takılan kablolar olmuş, Makine bunu yakalamış. (nokta atışı ile sorunlu adresi gösteriyor). Sonrasında yetkili kişi gelip hatalı kabloları düzeltip teste devam edecek. Bu Mandal masası; ürünleri kaportadaki yerine yerleştirmek için kaportadaki deliklere geçecek mandallar (clip) takılıyor. Eksik takılan var mı yok mu kontrol ediyor. Henüz yeni kurup denemeler yaparken.. Bu da ana sigortaların olduğu kısım. Burada takılı olduğu yuva sigortaların tam oturup oturmadığını test ediyor. Bu testten geçince hemen önündeki dikey yuvata takılıyor ve bir kamera tüm takılan sigortaların doğru yere ve doğru amper sigortanın takılıp takılmadığını kontrol ediyor. Varsa bir yanlışlık ekranda gösteriyor. Bir Corolla aracı için fabrikada aşağıdaki hatları kuruyoruz. (Bunlar LHD yani sol ingiltere için bu hatların RHD versiyonları kuruluyor, Yani sağ hatlar) 1. Floor hattı (zemin) 2. Engine hattı (motor) 3. Engine Room hattı (kaput içi) 4. IP hattı (instument Panel, yani ön panel) 5. Door hatları (her kapı için ve bagaj kapısı için ayrı) 6. Roof hattı (tavan) Her bir hattaki ürünün boyu ve kablo-konnektör sayısı değişiyor. Youtube'a video eklesem başım belaya girebilir diye eklemiyorum. Kısacası ömrümü yedi ama emekli de oldum... Ne gecem ne gündüzüm belliydi. makine arıza yapınca gece bile kalkıp giderdim fabrikaya. Ne günlerdi beee .. Vay be efkarlandım şimdi. Tanıtım videosunu ekleyeyim. Yazaki Otomotiv olarak dünyanın 52 ülkesinde fabrikası var ve neredeyse bütün markalara kablo tesisatı üretiyor. Togg için de başvuru yapılmıştı ancak "Biz mümkün olduğunca yerli firmalarla çalışacağız" diyerek Küütahyadaki Nursan ile çalıştılar.25 Puan
-
Değerli Arkadaşlar, bir süredir uzun yol ve ailecek gezilerde kullanacağım 2. bir araç arayışım vardı. Bunu 2012 model Seat Altea xl 1.6 Tdi / 7 ileri Dsg ile nihayete erdirdim. Araç 175 bin km civarında.Araç geçmişinin servis bakımlı olması ve fiyatının akranlarından cazip olması beni cezbetti. Şahsıma ait ilk dizel araç olmuş oldu. Aracı alır almaz Konya’da motor yağ bakımları orijinal olduğuna ikna ettikleri için Castrol 5w30 yağ ile yaptık, Turbo hortumlarının kelepçelerini yeniledik, Şanzıman Mekatronik altında yağ terlemesi vardı mekatronik sökülerek üstünde yuvarlak conta gibi bir yerden sızdırdığını tespit ettiler, o parça değişti. Ön camda duran otomatik far sensörü bozuktu onu yeniledik en son Dyson ile içini süpürdüm. Aracı alınca 475 km uzun yol yapmış oldum. Uzun yolda rampa gözetmeksizin istediğim hız aralıklarına çok rahat çıkması, şanzımanın sarsıntısız çalışması, motor gürültüsünün içeri rahatsız etmemesi mekanik olarak, 245/45R17 lastiğe karşın süspansiyon konforu ve yol tutuşu, Özellikle baş mesafesinin verdiği ferahlık ile koltuklarının sünger yumuşaklığı, yeterli düzeyde bel/ baldır destekleri, arkada yer alan saklama gözleri ile derin ve kare formuna yakın 530 lt bagajı beni tatmin etti. Aracın torpidosunun ve kolçağın dar ve kullanışsız olması ile göğüs kısmının ve araç için birçok yerin sert plastikten olması göze çarpan ilk eksikliklerinden zira birçok Altea’nın göğsünün güneş ışığı vurması kaynaklı çatladığını gördüm. Benim göğüs çatlaksız olunca hemen göğüs koruma alıp koydum. Uzun yolda arkadaşım sürerken 5.2 lt ile giderken aracı ben sürdüğümde 6.5 lt leri gördürdüm. En son Konya’da stop ettiğimde 6.5 lt ortalama görünüyordu. 120-130 hız aralığımız ve Antalya merkezde sıkışık dur kalk trafik ile geçebildik. Şanzıman çabucak 2 vitese atması olayına alışamadım ama onu da şimdilik S modu ve biraz gaz pedalına fazla yumularak çözüyorum.25 Puan
-
Selam arkadaşlar. Çoğunuzun bildiği gibi, 2. el olarak alınan araçlarda, aracın eski sahibinin poliçesi, şayet poliçede süre varsa, 15 gün boyunca yeni sahibine teminat veriyordu. Ne kadar verdiği de muamma gerçi, bazı şirketler kaza durumunda plaka değişmiş vs gibi çeşitli sebeplerle red ediyordu ancak, red'ler usulsuzdü. Bu sebeple biz bu süreyi beklemeden yeni poliçenin yapılması taraftarı idik. Şayet yasada bir değişiklik olmaz ise, 4 Aralık'tan itibaren aracın eski sahibinin poliçesi yeni sahibe teminat vermeyecek, trafiğe çıkabilmek için aracı alır almaz poliçe yapmak gerekecek. Bilginiz olsun, zor durumda kalmayın.23 Puan
-
19 Puan
-
Çok teşekkür ediyorum arkadaşlar. Çocuklarımın emeği çok fazlaydı. Günlerce çalıştık. Yılların birikimi. Ve hem benim hem de çocuklarımın en büyük hayaliydi. İtalya'nın Roma kentinde yapılan "Fibonacci dünya robot şampiyonasının" ortaokul takımımız ve Lise takımımız Line Following kategorisinde dünya şampiyonu oldu. Hem de büyük fark atarak. Ve şu anda lise sonda okuyan öğrencimin son turnuvasıydı. Bahsettiğim öğrencim, Türkiye'de artık bizim yerimize mentörlük yapıyordu ve kapanışı da dünya şampiyonluğuyla süsledi. Azerbaycan'da bir üniversite pilotaj bölümüne davet verdi. Burs için araştırma yapacak. Okan üniversitesi dekanı da pilotaj için görüştü. Şu anda İtalya'daki turnuva yapılan üniversitede kabul alacak sanırım. Diğer öğrencilere de İtalya'da kamp yapacaklar. Bu çocuklar özel okul çocukları değil. Hepsi devlet okulu öğrencisi ikisi hariç. Aileler memur ve çocuklar ailesiz şekilde gitti, hayatlarında çok güzel bir anı oldu. Şimdi de de dönüş yolundayız. 4 5 gündür çocuklar kendileri çat pat diye düşündüğümüz ingilizce ile çok güzel kendilerini ifade etmeyi öğrendiler. Ya benim de ilk yurtdışı tecrübem oldu ama ,çok sağlam tecrübe oldu. Kim ne derse desin memleketimizin gözünü seveyim. (eksisi çok olabilir ama) https://www.haber46.com.tr/bte-kahramanmaras-iki-dunya-sampiyonlugu-ile-italyadan-donuyor19 Puan
-
Haberiniz vardır. Eminin A3 ü aldım. Araç 2008 model, Eski nesil 102 beygir atmosferik motorlu. Tam otomatik 6 ileri tiptronic şanzımanlı Lpg’li Yılına ve yaşına göre donanımı oldukça yeterli. Başlıca Donanımları şöyle Çift bölge otomatik klima Far ve yağmur sensörü Abs esp vs güvenlik Hız sabitleyici Biri açılabilir olmak üzere çift sunroof Dört cam otomatik Follow ne home Alarm Ön kol dayama Audi symphone 6 CD çalarlı ses sistemi Ayak aydınlatma vs. Araç 260 küsür binde Rengi duruma göre değişiyor. Bazen yeşil bazen siyah.19 Puan
-
En büyük rakibimiz Romanya Kore Kazaklar ve Filipinlerdi. Ancak bizim çocuk ilk gün antrenman yaparken görmüşler 8saniye 20 saliseyi. Hatta 2. Testte video çektiklerini fark etmişler. Bizimkiler robotu direk durdurup pisten ayrıldılar. Koreliler tüm gün çalıştı. Kazalarda. İkinci gün Romanya'lılar test anında 7.95 yaptı. Ben çocuklara "riski en aza indirin. Bunlar tüm şartları zorladılar pist 8 Saniye aldı, robot dayanmaz" dedim. Bizimkiler 8.10 yaptı. Romanya robotu çalıştırır çalıştırmaz robot çocuğun elinde patladı, sanırım lipoydu. Şükür çocuğa bir şey olmadı. Hemen teknik mola aldılar 2. 3. Tura çıkabildiler ve 10 saniyenin altına inmediler. Kore de aynı Kazaklar 9.85 de kaldı. Sonra biz bir takıma taktik verdik. Çünkü amacımız ilk 3ü Türklere aldırmaktı. Biz 8.04 2. 8.98 3. 9.13 saniyelerde bitirdi ve ilk 3 Türkülerin oldu. 🥰 Ortaokul kategorisinde de ödül bekliyordum ama 1.cilik beklemiyordum 8.67 ile biz 1. Olduk 8.80 ile Kahramanmaraş'ta danışmanlık yaptığım özel okul 2. Oldu. 9. 67 ile de Türk bir takımımız 3.oldu Roma'ya giderken velilerime "ödül beklemeyin yarışma araç, gezmek amaç. Hatta rakipleri göreceğim ilk turda belki yarışmayı bırakıp gezeriz" demiştim. Veliler şok ve mutlu 🥰🥰18 Puan
-
Kasım başı gibi 2. sahibi olarak devraldığımız aracımız.2021 model 44k km de dsg life paket.Focus 2.5 tdci den sonra direksiyon biraz keyifsiz geldi fakat Dsg güzel ama aramız bozulmaz inşallah.Herkese kazasız sorunsuz sürüşler diliyorum.18 Puan
-
18 Puan
-
18 Puan
-
Herkese tekrardan merhabalar,uzun zamandır forumda yoktum ama 18 yıldır tanıdığım insanları tekrardan burada görmek çok güzel oldu, Aracım 2024 model Toyota Corolla 1,5 Vision Plus modeli,en boş paketi ama bana göre oldukça dolu bir araç;Tek tek özelliklerini yazmayayım Toyota Safety Sense 3 var araçda,şerit takip,çarpışma önleyici,Acc,tabela okuma çarpışma önleyici başlıca sayacağım özellikler. Neden bir üst paketini almadığıma gelince arada 200bin tl kadar fark vardı,ben de kendime uğraşacak bir şeyler olsun(ayrıca yaptıklarım o kadar tutmadı )diye giriş paketini tercih ettim. Aracıma yaptıklarım; Aldığım gün gerçekten aydınlatması kötü olan orjinal Philips halojen ampullerden kurtulup Photon Milestone katana Led ampullerle değişim yaptım,fabrikasyon merceklerle birlikte karşı tarafı rahatsız etmeden güzel bir ışık elde ettim. 16 inç replika flame jantı ön sis kaşı krom çerçeve yan camlar ve kapı krom çerçeve arkalar 2 önler 1 numara cam filmi eve mat paspas Uzun yıllardır turbo dizel araç kullanıyordum atmosferik motorlu bir araca geçince tabi ki biraz torq aramadım değil ama yılda maksimum 5 ya da 6bin km yaptığım ve kısa mesafe araç kullandığım için benzinli motora geçince çok da tereddüt etmedim,şimdilik şehir içi yakıtım 8 8,5ltlerde araç daha 900km de biraz km yapınca biraz daha düşeceğini umuyorum,daha iyileri sizlerin olsun..17 Puan
-
üst kapaktan arkalara doğru yağ kaçağı vardı. birde trigerin durumunu kontrol etmek istiyordum. bu sebeplerle üst kapağı açtım. üst kapağı temizleyip würth montaj contası ile montajını yaptım. trigeri kontole geçtiğimde ise kayışın gevşek olduğunu fark ettim. gergisi 2cm kadar gerideydi. kayışın durumu iyi olduğu için gerip devam ederim derken, gergi kırılıp kopan parçaları kayışın içine düşünce yeni set almak mecbur oldu orijinal seti alıp sente aparatlarımla montajını yaptım. devirdaim yeni değişmiş, onu ellemedim. üst tapaları da takıp son kontroller sonrası işlemi bitirdim. içime sinen bi çalışma daha oldu.17 Puan
-
Büyük oğlum Yusuf Kağanın robotu. 1. Olan tur. Rekor yapan tur 8.04 saniye Ortaokul kategorisinde 1.olan robot performansı 8.64 saniye16 Puan
-
ogle arasi operasyonuyla sorunu cozdum sol camurluk davlumbazini sokup telin devamini buldum. sertce cektim. tık diye bi ses gelince galiba oldu dedim icerden acma kolu eski pozisyonuna geldi. cektim ve normal sekilde acildi. tel kopmamis meger, bir yere sıkışma olmus sanirim. onu tam cozemedim. nihayetinde sorun çözüldü. fikir veren herkese teşekkürler 👍16 Puan
-
@Zeki Ağaçgözgü Hoş geldiniz. Benden büyük birinin gelmesi ne güzel. İhtiyarlara ara, sıra laf atarlar ama saygıda kusur etmezler. Doğru yerdesiniz.16 Puan
-
Türkiye’de kombiler yanarken burada da klimalar açılmaya başladı. İlkbaharın son çiçekli ağacı da açtı yapraklarını döküyor. 1-2 hafta sokaklar mis gibi kokacak. Her yer eflatun. iPhone 15 Pro16 Puan
-
17 bitti. Düğün- dernek- damat- ve bu minvalde herhangi bir kelime kullanırsan; iş adresini biliyorum, şart olsun dövmeye gelirim Servet abiyi de alıp..16 Puan
-
15 Puan
-
motor üst koruma kapagi ve akü koruma kapagi eksikti. onlari da cikma olarak bulup ait oldugu yerlere taktim 👍 oncesi sonrasi14 Puan
-
Ek vergi çıkacak söylentilerini duyunca çinli siteden zam gelmeden ürün alayım diye düşünüyordum. Ne alım ne alım derken mercek alayım bari dedim. Girdim baktım beyendim siparişi verdim... Tabi gel zaman git zaman derken merceklere bir türlü ilgilenemedim. İlk başlarda ne var yaa, Mondeo Mk4 e taktım Jettaya taktım buna da takarım diye düşündüm ve siparişi verdim Ürün bu Lazer Bi-Led 3 inç. Kapaklar da paketin içine dahildi. Farları açıp yerleştirmem bir kaç saatimi aldı yalnız. Küçük pürüzler silsilesi başlamıştı açar açmaz Bu mercekler aslında ampul yuvasına oturtulan arkasındaki büyük 19 luk somunla sıkıştırılan şekilde montaj yapılıyordu. Bende öyle yaparım diye düşündüm fakat merceğin uzunluğu ile farın derinliği uyuşmadı, bu şekil montaj yapınca biled in merceği ön cama temas ediyordu. Zaten bende bu ampul yuvası montajının sağlam olmayacağını düşünüyordum ve kısa farın reflektörünü kesmeye karar vermiştim, kenarladan civatalı sistem uygulamaya kadar verdim Bir pürüz daha vardı, mercek çerçevesinin üst kısmının kesilmesi gerekiyordu... Göz kararı kestim Tabi masa üzerinde çalışması kolay fakar odak ve eğim ayarlarının da yapılması gerekiyordu. Yedek farım olduğu için rahattım, aracın üzerinde yedekler takılı iken ben mercekler ile uğraşabiliyordum Araç üzerine kısmi montaj yapıp odaklama ayarlarını yapım Herşey güzeldi çalışıyordu. Fakat evdeki hesap çarşıya uymamıştı. Mercek çerçevesinin üst kısmını göz kararı kestiğimiz için, görüntü iyi olmadı. Beğenmedim, o kadarda gözümüzün kararı yokmuş dedim kendi kendime... Ve araştırmaya başladım. ölçüp biçiyor fakat istediğim şekilde bir kapak bulamıyordum. Tesadüf Hb de başka birşey ararken önüme şunlar çıkıverdi. Hem üst kesit kısmı düzleştirilmişti hemde benim elimdeki merceklere cuk oluyordu Hemen sipariş verdim geldiler denedim. Sonuç mükemmel oldu. Eee güzel farın biri bitmiş öbüründe aynı işlemleri yapmıştım. Sanırım artık camı kapatma vakti gelmiştir diye düşünürken, en son dedim arabaya takım son bir kez daha odak ve terazi ayarına bakayım dedim. Taktım beyle akşam olmasını havanın kararmasını bekliyorum. Hava kararmadan, ışıkları bir açtım oda nee Ayarların yerinde yeller esiyor. Biraz mesai ve emek harcadıktan sonra düzelttim (biraz = 4-5 saat) Artık herşey hazırdı, sadece ön camı kapatmak kalmıştı Yalnız küçük bir pürüz vardı Reflektörü keserken, haliyle kestiğim kısım içinde park lambasının yuvası da gitmişti. Her şey tamamdı, kısalar uzunlar lazerler vs fakat park yoktu. Şuraya mı buraya mı diye anlamsız denemeler yapıyor ve bir türlü karar verip sonuç alamıyordum. Herhangi bir yere takıp çalıştırabilirdim fakat bu ampulün arka kapaktan ulaşılabilir ve değiştirilebilir olması gerekiyordu. En son aklıma madem bi yere takıp ışık alamıyoruz, o zaman merceğin arkasına takar merceği aydınlatırız fikri geldi Yuvasıyla birlikte merceğin arkasındaki boşluğa sabitledim Artık herşey bitmişti merceğin camı yapıştırma zamanı gelmişti. Camı söktüğüm yerlerin silikonlarını temizledim. Dayson siyah silikonla far camının geçtiği kanalları doldurdum dışarı taşacak şekilde. Sonra camı oturtup bantladım. Veeee sonuç @Servet Aydınabinin çok tavsiyesini aldım ve rahatsız ettim hakkını helal etsin.14 Puan
-
Slm arkadaşlar.vestel marka 126 ekran smart televizyonumda görüntü gitti ses geliyordu.servis çağırdım 5800 lira istedi.besleme ve LED bar değişecek denildi.bu paraya yaprirmam dedim 400 lira servis ücreti alıp gittiler.internetten baktım birçok arıza videosunu gördüm.önce TV ekranı söktüm 450 liraya LED takımı aldım.degistirdim.ariza devam edince 750 liraya besleme kartı aldım.sorun çözüldü.böyle bir işlem için.5800 lira almak nedir.yakında bu ustalar ve servisler yüzünden herkes tamirci olacak.bu soygun düzeni nasıl düzelecek bilmiyorum.14 Puan
-
tuş ışıklarının hicbiri yanmiyordu. hepsi patlamis. en kucuk mantar led ve 620 ohm direnc ile onarimlarini yaptim. yerlerine takmadan once bir sure test ettim isinma olmadi. tuslari aractan sokup tek tek isleme koyuldum. led+direnci tus icindeki kucuk alana sigdirmak biraz ince iscilik istiyor. bir de fazla goz almamasi icin ufak tefek ayarlamalar gerekiyor. bunun icin de deneme yanilma yapmak gerekebiliyor. kolay gibi gorunse de biraz zor islem ama sonuca degiyor13 Puan
-
stage denen şey cetvel gibi bir ölçü birimi değildir, önce onu açıüa çıkaralım, parça değişimi olmadan yazılım değişimi ile yapılan bir uygulamadır, yani 10 firma varsa 10 ayrı programı olabilir hatta olur yani. iptal derken genelde egr yi iptal eder bu yazılımın içeriği zaten. vaat beygirine ben bakmam, bakılmamalı da, örnek max beygir 4000d/d da geliyor olsun, 3750 ye kadar normal değerleri çalışsa son 250 devirde püskürtmeyi açsam dyno da ps görürürm iddiayı da kazanırım söylem de doğru çıkar. müşteri beklentisini soran benim için makbüldür, mesela biri der ki şehir içindeyim alt devri canlandır 140 lardan sonrasını kullanım tarzım ve şehrimde %1 gün görürüm bence önemsiz der, diğeri hayatım yollarda geçiyor uzun yol önemli üst devirler mühim diyebilir. yazılım öncesi 0-100 60-120 gibi denemelr yapar not alırdım, sonrasında yine dener karşılaştırırdım, beklentimi karşıladı ise mutlu olurdum. 100-120 usd arası fiyat gayet normal13 Puan
-
rolantide hafif dalgalanma vardi. manifold contalari iyice ezilmis sertlesmisti. belli ki hava kaciriyordu. yenileyince rolanti stabil hale geldi 👍13 Puan
-
Hay, hay. Hat da, belki Zeki beyde toplantılara gelir. Collesium inşaat hatıralarını anlatırız.13 Puan
-
Bi tane vesikalık vardı dinazora binme ehliyeti için aldığım. Onu yükliyim13 Puan
-
12 Puan
-
12 Puan
-
Bi arkadaş yakın zamanda D-Suv bir araca geçti. Arabası çok pahalı değil ama görünüm olarak “zengin arabası” tipi de yok değil. Henüz piyasadaki potansiyelden bihaber.. Neyse bu arkadaş bir gün çarşıda aracını park ettikten hemen sonra tanımadığı birisi yoldan arabasıyla geçerken ona tanıyormuş gibi davranarak selam veriyor. Hatta arabasını park edip ayaküstü sohbet ediyorlar. Kendisini o “zengin” aracının bakımlarının yapıldığı servisten yeni ayrılmış biri gibi gösteriyor ve bizim arkadaş da elemanı tanımadığı halde bozuntuya vermiyor. Sonra tam tokalaşıp vedalaşırken elemanın aklına birdenbire gelmiş gibi yaparak “gel sana bal vereyim, kayınpederle Rize’de arı işi yapıyoruz” diyerek kendi aracının yanına götürüyor. Bizim arkadaş ne olduğunu anlayamadan eline 2 kiloluk çıta tutuşturuluyor. Yok istemem falan dese de “samimi” tavırlarla “abi bunu ilaç niyetine kullanacaksın Anzer balı bu” minvalinde cümleler ile içinde şüphe olsa da kabul ettiriliyor. Sonra arkadaş fiyatını sordu yani sormuş öyle söyledi bana 😅 Çok sağlam bir indirimle(!) 2 kilo Anzer balı(!) 750₺’ye alınıyor.. Sonra arkadaş aracın bakımlarının yapıldığı servisi arıyor ve bugün bu şekilde bal alan 78. kişi olduğunu öğreniyor. Ve acı gerçek yün yüzüne çıkıyor Dolandırıcının bildiği tek bilgi plakalıkta yazan özel servisin ismi.. Servis sahibi ikaz ediliyor adını kullanıyorlar al sana adamın resimleri, şikayet et, servis pek ilgilenmiyor ayık olun demekle yetiniyor:) Bal çıtada olduğu için suni bal olma ihtimali yok (balcı komşum teyit etti) ama tadından da belli ki glikoz şurubu marifetiyle arılara ürettirilmiş alakasız bir şey. Eve sokmadım bile. Mal alıp satıldığı için tam da dolandırıcılık sayılmıyor da, polis ilgilenmiyor. Belki faturasız mal sattığı için maliyeyle başı ağrıyabilir ama kimbilir dolandırıcıyla hesap aynı kişiye mi ait.. Geriye arkadaşta bu resimler kalıyor.. Ders: sizi tanıyormuş gibi sizinle konuşan biri var ve siz onu tanımıyorsanız direkt uzaklaşın oradan.12 Puan
-
aracin yedek karti arizaliydi. oto anahtarcilara sordum yenisini 1.300-2.000 lira arasi yapariz dediler. ben de aliexpres den 350 liraya kart aldim. 3 haftada geldi. anahtarci da 400 liraya kopyalamasini yaptirdim. toplam 750 liraya halletmis oldum.12 Puan
-
Mal yata yata hal olduydu, az bir gerginliğini aldım, 70 km arazi yaptık. Mis gibi olduk. 😎12 Puan
-
16bin kmde yetkilide bakım yapılmıştı. Bir yıl doluyor, bugün Mehmet Özyürek abimizden kasko yu yaptırdık. Sağ olsun ,uygun fiyata yaptı. Km 18bin oldu bir yılda. Genel yakıt ortalaması 5.7 görünüyor. Bence çok iyi. İlk defa beyaz aracım oldu, çok kullanışlıymış, ayda yılda bir yıkasan da oluyor. Soğukken 3 silindirin biraz titreşimli çalışması dezavantaj , özellikle alt devirlerde, ancak çekişi ve düşük tükemi memnun ediyor. Direksiyon sistemi çok güzel , hassas , ağırlığı dengeli. Süspansiyon biraz sert gibi ,17 jant iyi 18 jantla gereksiz sert olurdu. Malzeme kalitesi işçilik yeterli, pek tıkırdama yok gibi, çok bozuk yollarda gösterge civarından gıcırtı gelebiliyor, kapılar , bagaj tok. Frenler yüklüyken de çok iyi. Conti eco lastikler tasarruf sağlıyor, kuru zeminde iyi, ıslakta dikkat lazım. Bagaj küçük olmasına rağmen bana fazlasıyla yetiyor, koltuklar yatınca hacim çok genişliyor.12 Puan
-
11 Puan
-
11 Puan
-
11 Puan
-
11 Puan
-
mobil sarj icin usb ve type-c portu ekledim. kontaga bagli olan cakmaklik hattindan sigortali ve soketli baglanti yaptim. orijinale yakin bir bagkanti oldu. yer olarak da orta konsoldaki bozuk para cebini kullandim11 Puan
-
arka kapilardaki 13cm lik hoparlörler eksikti. uygun fiyatli temiz ses veren bir cift hoparlör alip yerlerine monte ettim. orijinalindeki gibi 8 hoparlörü tamamlamis oldum.11 Puan
-
Bu arada çok acayip bir şey yapmış ford. Eğer tek kamera kullanacaksan (sadece arkada olacaksa) kameranın kablosunu BCM e kadar çekmen yeterli. Yok iki kamera kullanacaksan, o zaman araya bir modül koyuyorsun, onu BCM e bağlayıp iki kamerayıda o zımbırtıya bağlıyorsun. Interface i çiftliyor alet, bu düğmeyide ekleyince ön arka çalışıyor. Sanayide röle ile yapıyorlarmış bunu ama ben orjinali neyse aynısı olsun istedim. Modülü, düğmeyi ve kamerayı aldım. Kamera focusların yıkamalı olmayan arka kamerası ile aynı.10 Puan
-
Ali abiyi de almak lazım. Giderken kasada ayağa kalkıp etrafa bağırır "bu bir tatbikat değildir, bunlar iyi günlerimiz, daha büyük şeyler olacak"10 Puan
-
Boşver BMW yi, sen eski müşterisin MB vereyim sana.10 Puan
-
atesleme tesisati ve soketleri kotu durumdaydi. 4 tanesini yeniledim. ayni sekilde benzin enjektor soketlerinin bazilari bitik haldeydi. onlari ve tesisatini da elden gecirdim. simdi birseye benzediler10 Puan
-
7 sayfada araba 0 oldu helal. 80 sayfada külbütör contasını değiştiremedik yan sokakta10 Puan
-
Muayenemiz motor no okunamıyor ve cam filmi kusurları ile yenilendi sonrasında bir takım denemeler10 Puan
-
Kızım 8-9 yaşındaydı, Talha adında bir arkadaşım var, babası arayıp olur olmaz bir şeyler soruyordu mesleki. Telefona TALHA BABA diye kaydetmiştim.. Akşam saat 22:00 gibi gene aradı adam, kızım da yanımda oturuyor, telefonu aldım baktım bizim adam arıyor, telefonu sessize alıp geri yanıma koydum. Kızım döndü bana, "baba arayan kim?" dedi. Arkadaşımın babası dedim.. Baba, arkadaşının babasını neden TATLI BELA diye kaydettin ki telefonuna, annem görürse hoş olmaz dedi.. Gözleri bozuk garibim, düzgün okuyamamış. Gülmekten cevap veremedim ama daha 8 yaşında bu kodlamaya şapka çıkartırım10 Puan
-
Cumartesi 03:00 de yola çıktık 2 KTM 1290 S/R. Sürekli 200 üstü hızlarda sürünce Pamukovaya 50 km kala 1290 R zincir kırdı. Yıldırım motor hemen kapalı kamyonet ile gelip servise çekti. Ben tüm filtre ve sıvıları değiştim, sis farı taktırdım, arazide gezmekten egzoz kelepçesi düşmüş onun yenisini taktırdım. Arkadaş da aynı bakımlara ilave zincir dişli seti değişti. 890 R arazi oyuncağı baktım, Tenere daha keyifli, bunun zamazingosu çok, bozulur bu 😁 1 gece yatıp, ertesi gün yol güzelleşsin diye eski yoldan gidelim dedik, arkadaş rota buldu, bol virajlı, çok keyifli sürdük, ilk defa sülüklü göl e gittik 10 km asfalt dışı sürdük sonbahar renkleriyle muhteşemdi. Abant gölüne uğradık, sonra saat gecikecek, soğuğa kalmayalım diye Boludan otoyola girip Adanaya döndük. Eskişehirdeki eğlenceyi kaçırmışım, konuyu görmedim, daha sık kontrol etmem lazımmış vesselam. 🥺10 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00