Skor Tablosu
Popüler İçerik
21-10-2024 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
Merhabalar. Ben Zeki Ağaçgözgü Mesleğim Mimarlık. Dünyaya geldiğim yer Bursa. 36 yıl önce yerleştiğim Antalya’ da ömrümün 68.mesleğimin 43.yılında Eşim,2 Oğlum 1 Gelinim,1 Torunumla birlikte Allah’ın izni ile huzur içinde yaşıyoruz. Oyuncak Teneke Cipim Çocukluğumda; Çok severek oynadığım sürücüsü asker olan, geriye çekip bıraktığımda öne doğru giden, makinalı tüfeği ateş ederken çat çat ses çıkaran, lastik tekerlekli teneke cipim vardı. 1982 yılında yaptığım askerliğim sırasında İzmir Gaziemir Ulaştırma Okulundaki sürücü eğitiminde oyuncağıma benzer ciple tanıştım. İlk defa orada direksiyona geçerek cip kullanmıştım. Bugüne kadar sahip olduğum binek araçlardan biride 2004 model 3 kapılı 4X4 Suzuki Vitara olmuştu. Yaptığımız doğa, kültür ve turizm gezilerimizde 3 kapılı olmasına rağmen bize sağladığı kullanım rahatlığına çok alışmıştık. Tam bize göre bir araçtı. Bizi çok mutlu etmişti. Aklımızda kalan bu aracın benzerine sahip olmak Mayıs 2024 de tekrar kısmet oldu. Yeni Oyuncak Cipim SUZUKİ JİMNY 2023 Model 1.5 ALLGRİP 4 AT GLX (GRİ-TEK RENK) 1462 CC 102 PS Acenteden. 0 km. 3 kapılı. 4X4. Otomatik Vitesli. Benzinli. Şimdi; Kaputunun altında motoru olan, deposuna yakıt doldurulabilen, kapıları açılıp içine binilebilen, motoru çalıştırıldığında her yolda her yöne gidilebilen yeni bir cipim var. Modelinin “ 2023 - Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100.yılı “na denk gelmesi beni ayrıca sevindiriyor. Çocukluğumda severek oynadığım teneke cipimin gerçeğine binebildiğim; Anadolu’muzun doğal güzellikleri ile tarihi ve turistik yörelerini gezebildiğim; Cipimle oymamaya devam edebildiğim; için Allah’a şükürler ediyorum. Yeni cipimle 6 ayda 6070 km yol yapmışız. Herkese iyi günler ve hayırlı yolculuklar.49 Puan
-
Haberiniz vardır. Eminin A3 ü aldım. Araç 2008 model, Eski nesil 102 beygir atmosferik motorlu. Tam otomatik 6 ileri tiptronic şanzımanlı Lpg’li Yılına ve yaşına göre donanımı oldukça yeterli. Başlıca Donanımları şöyle Çift bölge otomatik klima Far ve yağmur sensörü Abs esp vs güvenlik Hız sabitleyici Biri açılabilir olmak üzere çift sunroof Dört cam otomatik Follow ne home Alarm Ön kol dayama Audi symphone 6 CD çalarlı ses sistemi Ayak aydınlatma vs. Araç 260 küsür binde Rengi duruma göre değişiyor. Bazen yeşil bazen siyah.39 Puan
-
Yerden biraz yüksek, km'si düşük modeli yüksek olsun derken en mantıklı araç T-cross manuel oldu. 1. tercih vag grubu araçtı. Kağıt üstünde 2 ama kullanıcı olarak 1. sahibinden(ilk sahibi al satcıydı 3 ay sonra 69 kmde 2. sahibi almıştı) 21.000 km'de ben aldım Aracı İstanbul'dan aldım 150 km cıvarını istanbul'da yaptım ve Rize'ye gelene kadar toplam 1222 km yaptım. 2657 tl yaktı araç. km'de 2.17 kuruş gayet güzel bir rakam. 110 km çok nadir geçtim yol boyu. Benim ençok merak ettiğim şehir içi kullanımımda nekadar yakacağı. Araçtan genel olarak memnunum şuanda, b segment olmasına rağmen iç hacim olarak gayet geniş. Bagaj kısmı birazcık dar sadece ondada şuanlık çok sorun yaşayacağımı düşünmüyorum. Bagajın çift katmanlı oluşunu değerlendireyim dedim Araç için kullandığım temizlik malzemeleri, ufak tefek torna vida anahtar vs. Normalde bagaj içinde bir kolide tutardım(bagaja koyunca yarısını kapladı ) 15cm derinli vardı altta kalan kısmın. 3 adet uygun ölçülerde saklama kabı alıp o kısmı kullanışlı hale getirdim. Hem sağa sola dağılmıyorlar hemde ses yapmıyorlar. Bu sayede bagajın üst kısmıda tamamen boş kalmış oldu.31 Puan
-
Arkadaşlar sizlere sormadan bir araç aldım 😁 artık hayırlısı.Burada paylaşmak istedim ben arabadan hiç anlamam doğru dürüstte binmem ama içişleri bakanının baskısı sonucu aldım.Aldım almasına ama bu araba genç işi diyorlar 🙂eş dost herkes bir şey söylüyor,fransız malı diyorlar eski opel değil diyorlar,aslında kim ne demiş pek umursamam ama ufaktan pişman oldum 😕 İnsan kendine konduramıyor yaşlandığını 🙂ancak uzun süre görmediği bir akranını görünce anlıyor yaşlandığını ☹️Neyse fazla traş cildi bozar derler.siz değerli arkadaşlarımında fikrini almak istiyorum ,sağlamlık açsından memnun kalırmıyım ne dersiniz dostlar? Saygılar işiniz rast gitsin 🙌30 Puan
-
Bu talebelik adama her şeyi yaptırır. VIP Şoför de oldum sonunda. Karşınızda 416 CDI. Günde 12 saat bu arkadaş ile beraberim. İlk defa minibüs sürüyorum yahu ne kadar rahat bir şeymiş. Burnunun girdiği yerden kuyruğu da giriyor, gazı freni yumuşacık. 10 hafızalı sünger koltuk, 2 adet televizyon, 1 adet minibar. Amerika’dan ithal gelmişler bunlar ama sağ direksiyon. Bazı özelleştirmeler yapılmış Texas’ta ancak henüz ben de neler yapıldı bilmiyorum daha 6 saattir beraberiz. Kliması ile oynanmış ama, öyle böyle soğutmuyor orijinal olmadığı belli altına et koysan bozulmaz. Gaz Fren Şanzıman Halim Duman!!!29 Puan
-
Değerli Arkadaşlar, bir süredir uzun yol ve ailecek gezilerde kullanacağım 2. bir araç arayışım vardı. Bunu 2012 model Seat Altea xl 1.6 Tdi / 7 ileri Dsg ile nihayete erdirdim. Araç 175 bin km civarında.Araç geçmişinin servis bakımlı olması ve fiyatının akranlarından cazip olması beni cezbetti. Şahsıma ait ilk dizel araç olmuş oldu. Aracı alır almaz Konya’da motor yağ bakımları orijinal olduğuna ikna ettikleri için Castrol 5w30 yağ ile yaptık, Turbo hortumlarının kelepçelerini yeniledik, Şanzıman Mekatronik altında yağ terlemesi vardı mekatronik sökülerek üstünde yuvarlak conta gibi bir yerden sızdırdığını tespit ettiler, o parça değişti. Ön camda duran otomatik far sensörü bozuktu onu yeniledik en son Dyson ile içini süpürdüm. Aracı alınca 475 km uzun yol yapmış oldum. Uzun yolda rampa gözetmeksizin istediğim hız aralıklarına çok rahat çıkması, şanzımanın sarsıntısız çalışması, motor gürültüsünün içeri rahatsız etmemesi mekanik olarak, 245/45R17 lastiğe karşın süspansiyon konforu ve yol tutuşu, Özellikle baş mesafesinin verdiği ferahlık ile koltuklarının sünger yumuşaklığı, yeterli düzeyde bel/ baldır destekleri, arkada yer alan saklama gözleri ile derin ve kare formuna yakın 530 lt bagajı beni tatmin etti. Aracın torpidosunun ve kolçağın dar ve kullanışsız olması ile göğüs kısmının ve araç için birçok yerin sert plastikten olması göze çarpan ilk eksikliklerinden zira birçok Altea’nın göğsünün güneş ışığı vurması kaynaklı çatladığını gördüm. Benim göğüs çatlaksız olunca hemen göğüs koruma alıp koydum. Uzun yolda arkadaşım sürerken 5.2 lt ile giderken aracı ben sürdüğümde 6.5 lt leri gördürdüm. En son Konya’da stop ettiğimde 6.5 lt ortalama görünüyordu. 120-130 hız aralığımız ve Antalya merkezde sıkışık dur kalk trafik ile geçebildik. Şanzıman çabucak 2 vitese atması olayına alışamadım ama onu da şimdilik S modu ve biraz gaz pedalına fazla yumularak çözüyorum.25 Puan
-
20 Puan
-
18 Puan
-
18 Puan
-
Kasım başı gibi 2. sahibi olarak devraldığımız aracımız.2021 model 44k km de dsg life paket.Focus 2.5 tdci den sonra direksiyon biraz keyifsiz geldi fakat Dsg güzel ama aramız bozulmaz inşallah.Herkese kazasız sorunsuz sürüşler diliyorum.17 Puan
-
Süper fikir Metin Hocam. Arabada yolu çekmek için telefon koymalık tertibat varmış siz deyince dikkatimi çekti. Sydney’de akşam trafiği başlıklı güzel bir video çekerim bugün inşallah.17 Puan
-
ogle arasi operasyonuyla sorunu cozdum sol camurluk davlumbazini sokup telin devamini buldum. sertce cektim. tık diye bi ses gelince galiba oldu dedim icerden acma kolu eski pozisyonuna geldi. cektim ve normal sekilde acildi. tel kopmamis meger, bir yere sıkışma olmus sanirim. onu tam cozemedim. nihayetinde sorun çözüldü. fikir veren herkese teşekkürler 👍16 Puan
-
@Zeki Ağaçgözgü Hoş geldiniz. Benden büyük birinin gelmesi ne güzel. İhtiyarlara ara, sıra laf atarlar ama saygıda kusur etmezler. Doğru yerdesiniz.16 Puan
-
Türkiye’de kombiler yanarken burada da klimalar açılmaya başladı. İlkbaharın son çiçekli ağacı da açtı yapraklarını döküyor. 1-2 hafta sokaklar mis gibi kokacak. Her yer eflatun. iPhone 15 Pro16 Puan
-
17 bitti. Düğün- dernek- damat- ve bu minvalde herhangi bir kelime kullanırsan; iş adresini biliyorum, şart olsun dövmeye gelirim Servet abiyi de alıp..16 Puan
-
16 Puan
-
Kesinlikle süper seçim olmuş. Yaş olayına hiç takılmayın. Ben de 50 oldum nerdeyse ama 70 de olsam param varsa Ferrari' ye binmekten çekinmem. Mesleki edepsizliğime verin standart bir lafım vardır: Üzerine binince erkeği mutlu eden 2 şeyden biri ARABADIR. Her ikisinde de ruhunuza iyi geleni tercih etmek en mantıklı olanı O nedenle zevkin de arabanın da yaşı olmaz. Çok iyi yapmışsınız keyifle binin kazasız günlerde inşallah.16 Puan
-
Değerini bilmeyenler yüzünden son günlerde geldiğimiz manidar durum üzüyor. Buna rağmen kutlu olsun.15 Puan
-
Ek vergi çıkacak söylentilerini duyunca çinli siteden zam gelmeden ürün alayım diye düşünüyordum. Ne alım ne alım derken mercek alayım bari dedim. Girdim baktım beyendim siparişi verdim... Tabi gel zaman git zaman derken merceklere bir türlü ilgilenemedim. İlk başlarda ne var yaa, Mondeo Mk4 e taktım Jettaya taktım buna da takarım diye düşündüm ve siparişi verdim Ürün bu Lazer Bi-Led 3 inç. Kapaklar da paketin içine dahildi. Farları açıp yerleştirmem bir kaç saatimi aldı yalnız. Küçük pürüzler silsilesi başlamıştı açar açmaz Bu mercekler aslında ampul yuvasına oturtulan arkasındaki büyük 19 luk somunla sıkıştırılan şekilde montaj yapılıyordu. Bende öyle yaparım diye düşündüm fakat merceğin uzunluğu ile farın derinliği uyuşmadı, bu şekil montaj yapınca biled in merceği ön cama temas ediyordu. Zaten bende bu ampul yuvası montajının sağlam olmayacağını düşünüyordum ve kısa farın reflektörünü kesmeye karar vermiştim, kenarladan civatalı sistem uygulamaya kadar verdim Bir pürüz daha vardı, mercek çerçevesinin üst kısmının kesilmesi gerekiyordu... Göz kararı kestim Tabi masa üzerinde çalışması kolay fakar odak ve eğim ayarlarının da yapılması gerekiyordu. Yedek farım olduğu için rahattım, aracın üzerinde yedekler takılı iken ben mercekler ile uğraşabiliyordum Araç üzerine kısmi montaj yapıp odaklama ayarlarını yapım Herşey güzeldi çalışıyordu. Fakat evdeki hesap çarşıya uymamıştı. Mercek çerçevesinin üst kısmını göz kararı kestiğimiz için, görüntü iyi olmadı. Beğenmedim, o kadarda gözümüzün kararı yokmuş dedim kendi kendime... Ve araştırmaya başladım. ölçüp biçiyor fakat istediğim şekilde bir kapak bulamıyordum. Tesadüf Hb de başka birşey ararken önüme şunlar çıkıverdi. Hem üst kesit kısmı düzleştirilmişti hemde benim elimdeki merceklere cuk oluyordu Hemen sipariş verdim geldiler denedim. Sonuç mükemmel oldu. Eee güzel farın biri bitmiş öbüründe aynı işlemleri yapmıştım. Sanırım artık camı kapatma vakti gelmiştir diye düşünürken, en son dedim arabaya takım son bir kez daha odak ve terazi ayarına bakayım dedim. Taktım beyle akşam olmasını havanın kararmasını bekliyorum. Hava kararmadan, ışıkları bir açtım oda nee Ayarların yerinde yeller esiyor. Biraz mesai ve emek harcadıktan sonra düzelttim (biraz = 4-5 saat) Artık herşey hazırdı, sadece ön camı kapatmak kalmıştı Yalnız küçük bir pürüz vardı Reflektörü keserken, haliyle kestiğim kısım içinde park lambasının yuvası da gitmişti. Her şey tamamdı, kısalar uzunlar lazerler vs fakat park yoktu. Şuraya mı buraya mı diye anlamsız denemeler yapıyor ve bir türlü karar verip sonuç alamıyordum. Herhangi bir yere takıp çalıştırabilirdim fakat bu ampulün arka kapaktan ulaşılabilir ve değiştirilebilir olması gerekiyordu. En son aklıma madem bi yere takıp ışık alamıyoruz, o zaman merceğin arkasına takar merceği aydınlatırız fikri geldi Yuvasıyla birlikte merceğin arkasındaki boşluğa sabitledim Artık herşey bitmişti merceğin camı yapıştırma zamanı gelmişti. Camı söktüğüm yerlerin silikonlarını temizledim. Dayson siyah silikonla far camının geçtiği kanalları doldurdum dışarı taşacak şekilde. Sonra camı oturtup bantladım. Veeee sonuç @Servet Aydınabinin çok tavsiyesini aldım ve rahatsız ettim hakkını helal etsin.14 Puan
-
Slm arkadaşlar.vestel marka 126 ekran smart televizyonumda görüntü gitti ses geliyordu.servis çağırdım 5800 lira istedi.besleme ve LED bar değişecek denildi.bu paraya yaprirmam dedim 400 lira servis ücreti alıp gittiler.internetten baktım birçok arıza videosunu gördüm.önce TV ekranı söktüm 450 liraya LED takımı aldım.degistirdim.ariza devam edince 750 liraya besleme kartı aldım.sorun çözüldü.böyle bir işlem için.5800 lira almak nedir.yakında bu ustalar ve servisler yüzünden herkes tamirci olacak.bu soygun düzeni nasıl düzelecek bilmiyorum.14 Puan
-
İşgal senelerinde Renault Ft-1 modelli fransız tankı ve fransız askerleri isyan edebilecek kalabalığı bastırmak için devriye atıyor..Unutmayın unutturmayın. Bu günlere geri dönmek isteyenlere de karşı durun. Umarım bizleri şu arkadaki fesliler gibi bir daha esaret altında yaşatmazlar. Tüm Türkiye'de.14 Puan
-
Hay, hay. Hat da, belki Zeki beyde toplantılara gelir. Collesium inşaat hatıralarını anlatırız.13 Puan
-
motor üst koruma kapagi ve akü koruma kapagi eksikti. onlari da cikma olarak bulup ait oldugu yerlere taktim 👍 oncesi sonrasi13 Puan
-
Bi tane vesikalık vardı dinazora binme ehliyeti için aldığım. Onu yükliyim13 Puan
-
13 Puan
-
İlan verdik ama ihmal de etmedik arabayı. Bakım zamanımız gelmişti, ön takımı bayağıdır yapalım diyordum kalıyordu öyle. Bir de 250-260 yardırınca bir takım yağ kaçakları olmuş. Yağ bakımı yapıldı (sehven LM 0w30 yağ konulmuş, ben de kalsın bakalım bir dedim, spec karşılıyor aslında ama 330 binde biraz marjinal oldu, binmiyorum da arabaya ama bakacağım bir duruma) Ön takım komple değişti sayılır, keşke 2 sene önce değişseymişim dedim, acayip değişti arabanın basışı. Karter söküldü, contası yenilendi, sökülmüşken hem alttan hem de üstten kamerayla motor içine bakıldı, pırıl pırıl olduğu görüldü. Direksiyon pompası patladığında ıslandığı için V kayışı değiştirmiştik, orijinal stokta yoktu conti takılmıştı, geçen suya girince ses yapmaya başladı yine, orijinal kayış ve gergi ile tekrar değişti. Ivır zıvır bir şeyler daha yapıldı.13 Puan
-
Bi arkadaş yakın zamanda D-Suv bir araca geçti. Arabası çok pahalı değil ama görünüm olarak “zengin arabası” tipi de yok değil. Henüz piyasadaki potansiyelden bihaber.. Neyse bu arkadaş bir gün çarşıda aracını park ettikten hemen sonra tanımadığı birisi yoldan arabasıyla geçerken ona tanıyormuş gibi davranarak selam veriyor. Hatta arabasını park edip ayaküstü sohbet ediyorlar. Kendisini o “zengin” aracının bakımlarının yapıldığı servisten yeni ayrılmış biri gibi gösteriyor ve bizim arkadaş da elemanı tanımadığı halde bozuntuya vermiyor. Sonra tam tokalaşıp vedalaşırken elemanın aklına birdenbire gelmiş gibi yaparak “gel sana bal vereyim, kayınpederle Rize’de arı işi yapıyoruz” diyerek kendi aracının yanına götürüyor. Bizim arkadaş ne olduğunu anlayamadan eline 2 kiloluk çıta tutuşturuluyor. Yok istemem falan dese de “samimi” tavırlarla “abi bunu ilaç niyetine kullanacaksın Anzer balı bu” minvalinde cümleler ile içinde şüphe olsa da kabul ettiriliyor. Sonra arkadaş fiyatını sordu yani sormuş öyle söyledi bana 😅 Çok sağlam bir indirimle(!) 2 kilo Anzer balı(!) 750₺’ye alınıyor.. Sonra arkadaş aracın bakımlarının yapıldığı servisi arıyor ve bugün bu şekilde bal alan 78. kişi olduğunu öğreniyor. Ve acı gerçek yün yüzüne çıkıyor Dolandırıcının bildiği tek bilgi plakalıkta yazan özel servisin ismi.. Servis sahibi ikaz ediliyor adını kullanıyorlar al sana adamın resimleri, şikayet et, servis pek ilgilenmiyor ayık olun demekle yetiniyor:) Bal çıtada olduğu için suni bal olma ihtimali yok (balcı komşum teyit etti) ama tadından da belli ki glikoz şurubu marifetiyle arılara ürettirilmiş alakasız bir şey. Eve sokmadım bile. Mal alıp satıldığı için tam da dolandırıcılık sayılmıyor da, polis ilgilenmiyor. Belki faturasız mal sattığı için maliyeyle başı ağrıyabilir ama kimbilir dolandırıcıyla hesap aynı kişiye mi ait.. Geriye arkadaşta bu resimler kalıyor.. Ders: sizi tanıyormuş gibi sizinle konuşan biri var ve siz onu tanımıyorsanız direkt uzaklaşın oradan.12 Puan
-
12 Puan
-
un yok şeker yok ayçiçek yok fabrika yok elektrik 3 şehir harici yok, 50kwh zaten toplam aylık üretim kapasitesi, ülkede ortak saat yok, saat çeşitleri: zevali/grubi/ezani... dirhem okka çeki arşın kulaç fersah... dünya standartı dışı ölçü birimleri vardı, üniversite sayımız 1 Darül Fünun, lise sayımız 23.. tüm Ülkede, , kiremit ithal, limanlar, demiryolları yabancıların idi. banka işlemleri Fransızca yapılırken, gaz lambalı odada EFENDİLER YARIN CUMHURİYETİ İLAN EDECEĞİZ demişti Atatürk.... 28 Ekim 1923 te....12 Puan
-
12 Puan
-
12 Puan
-
mobil sarj icin usb ve type-c portu ekledim. kontaga bagli olan cakmaklik hattindan sigortali ve soketli baglanti yaptim. orijinale yakin bir bagkanti oldu. yer olarak da orta konsoldaki bozuk para cebini kullandim11 Puan
-
aracin yedek karti arizaliydi. oto anahtarcilara sordum yenisini 1.300-2.000 lira arasi yapariz dediler. ben de aliexpres den 350 liraya kart aldim. 3 haftada geldi. anahtarci da 400 liraya kopyalamasini yaptirdim. toplam 750 liraya halletmis oldum.11 Puan
-
16bin kmde yetkilide bakım yapılmıştı. Bir yıl doluyor, bugün Mehmet Özyürek abimizden kasko yu yaptırdık. Sağ olsun ,uygun fiyata yaptı. Km 18bin oldu bir yılda. Genel yakıt ortalaması 5.7 görünüyor. Bence çok iyi. İlk defa beyaz aracım oldu, çok kullanışlıymış, ayda yılda bir yıkasan da oluyor. Soğukken 3 silindirin biraz titreşimli çalışması dezavantaj , özellikle alt devirlerde, ancak çekişi ve düşük tükemi memnun ediyor. Direksiyon sistemi çok güzel , hassas , ağırlığı dengeli. Süspansiyon biraz sert gibi ,17 jant iyi 18 jantla gereksiz sert olurdu. Malzeme kalitesi işçilik yeterli, pek tıkırdama yok gibi, çok bozuk yollarda gösterge civarından gıcırtı gelebiliyor, kapılar , bagaj tok. Frenler yüklüyken de çok iyi. Conti eco lastikler tasarruf sağlıyor, kuru zeminde iyi, ıslakta dikkat lazım. Bagaj küçük olmasına rağmen bana fazlasıyla yetiyor, koltuklar yatınca hacim çok genişliyor.11 Puan
-
11 Puan
-
1.5 gunluk tatilde çalışmayan kalorifer sistemini duzelttim. cift yonlu klimanin iki tarafininda klape sistemi bozuktu. hep soğuk üflüyordu. bir tarafin klape motor girişi diger tarafinda klape ayagi kirilmis. ikisini de plastik kaynak yontemiyle en saglam sekilde onardim. curuyen sungerleri yeniledim. gogusu sokmusken kanatlari bozuk hava menfezlerini de onardim. hepsi kusursuz oldu icime sindi. geri toplama isini de maksimum dikkat ve ozenle yaptim. trim sesi veya klips kirma gibi olumsuz durum olmadi11 Puan
-
Bugün arkadaşla fren hidroliği değişimi yaptık, 700 ml hidrolik yetti biraz bol kullandığımız halde, lastikleri sökmüşken tork anahtarı ile ayarlı şekilde taktık, başka bir arkadaşımın hediyesi araç kamerasını monte ettik, arka plaka ampullerini yeniledik(bagajı içerden söküp ulaşmak gerekiyor aşırı uğraştırıcı, sürüyle klips vida yalıtım vs varmış) . Kapı altı trimin altında bile yalıtım var bagajı siz düşünün. Frenler daha hisli güzel oldu. İlk kez 5.1 kullanıyorum bakalım 4 den sonra çok fark hissedecek miyim11 Puan
-
Uzunca bir yazı ve tecrübe aktarımı olacak… Malumunuz üzere konu otomatik şanzıman… Araç 10 yıldır bende. Bu zaman zarfında 2019 yılında tork konvertör burcundan yağ bırakması nedeniyle, 2023 yılında ise tas kırılması nedeniyle revizyon gördü. Ancak; geri vitesle alakalı bir problemim (bu revizyonlardan bağımsız olarak) mütemadiyen meydana gelmekte idi. O da hidrolik beyin üzerinde bir tane o-ring yırtılıyor ve basınç kaçırdığı için geri viteste titreme şeklinde bir sorun meydana geliyordu. Çok detaylı araştırmadan ustalara sorduğumda “kronik” cevabını alıyordum. Son zamanlarda bu o-ring patlatma problemi 2 kez meydana gelip sıklaştığı için biraz araştırma yaptım ve sekman değişimi yapıp kapattık. Velhasıl 1 hafta içinde yeniden patlattı ve bu defa araç D’de de gitmemeye başladı. Aracı kurtarıcıya yükleyip Kayseri’ye ustama gönderdim. İlk teşhisimizde yine tas kırıldığı kanısına vardık. Ancak 2 yılda 2 kez tas kırmak ve sık sık o-ring patlatma işleri bize bir şeyler söylüyordu. (Biz anlamadık orası ayrı) Yerli yabancı tüm platformlarda araştırmaya başladım. Öncelikle tas kırma ve kick-down esnasında vuruntu (bu sorun da vardı bende ama üzerine pek yoğunlaşmamıştım.) hidrolik beyin (valf gövdesi) üzerindeki basınç regülatöründen kaynaklandığını öğrendim. Hidrolik beynin ülkemizde maalesef sıfırı yok. Araştırırken ülkemizde bu beyinlerin revizyonunu yapan Konya’da Kazım ustayı tavsiye ettiler. (TR’de bu işi yapan 4 kişi varmış.) Sevdiğim bir abimin muhabbeti olmasından dolayı onun referansı ile ulaştık ve durumu izah ettik. Hidrolik beyin revizyonu yapacağını ve bahsettiğim sorunların geçeceğini iletti. Beyini söküp kendisine gönderdik. Gerekli işlemleri yapıp aynı gün geri gönderdi bize. Devamında şanzımanın içini açtık. “Çiftli tas” denilen parçanın (yabancılar davul diyor bu parçaya) tırnaklarının kırıldığını gördük. Ama iş kırılmakla bitmiyor. Dağılan parçalar maalesef yağ pompası, yağ pompası statoru ve tork konvertörü mahvetmiş, balatalarda aşıntılara neden olmuş. Kısa bir analiz sonrası parçaları kendim temin etmeye karar verdim. Öncelikle tork konvertör işi sıkıntılı idi. Tork konvertör de hidrolik beyin gibi sıfırı bulunmayan bir parça (Biz öyle biliyorduk.) Revizyon işlemi yapıldığından ve fiyatından dolayı sıfırına talep olmuyormuş (bir satıcının beyanı). Şans eseri Doğuş Otomotiv’in stoğundaki 5hp19 tork konvertörlerin hepsini alan bir firmaya ulaştım. Anladığım kadarıyla Doğuş eski araçların artık satılmayan parçalarını, depolarında yer açmak için toptan (muhtemelen uygun fiyata) satıyor. Bir tanesini de ben aldım. Devamında orijinal ZF yağ pompası, ZF yağ filtresi ve malum kırılan çiftli tası aldım. Şanzıman açılıp revizyon olacağından conta takımı lazımdı. Ancak sormadığım yer kalmadı ZF orijinal conta takımı bulamadım. Bir tane firma getirebileceğini söyledi ancak fiyatı (23.502,64TL) makul değildi. Biraz araştırarak TransTec marka conta takımının iş göreceğini öğrendim. Markayı araştırdığımda Corteco firmasına ait bir marka olduğunu öğrenip çaresizce almak zorunda kaldım. Parçalar gelmeye başlayınca sürpriz başladı. Öncelikle pompa kutusundan ara sac denilen parça çıkmadı. Aldığım yerle görüştüğümde kutudan çıkmadığını ayrı almam gerektiğini söyledi. Kime nereye sorsam kutudan çıkar dedi. Conta takımını da ustam beğenmedi. ZF kadar iyi değil dedi. El-mecbur conta takımını kullanmak zorundaydık. Kutudan çıkmayan ara sacı da ustam temin etti. Yağ olarak Liqui Moly Top Tec 1200G tercih ettim. Parçalar tamamlanınca ustam kolları sıvayıp girişti. Özenli bir işçilikle toplandı. Aracı 10 günün sonunda teslim aldım. Şu an bir problem görülmüyor. Daha önce şikayetim olan ve şu an düzelen problemler; -Vitesi R veya D’ye aldığımda kavramanın hissedilmesi (sanayide doldurma diyorlar) kavboldu, yumuşak bir geçiş oluyor şu anda. -Vites D’de rölantide ayak frende beklerken titreşim artık tamamen yok oldu. Sebebi tork konvertör revizyonu yapılırken balansını düzgün yapamıyorlar ve bu titreşime neden oluyor. (Ağır bakımda motor takozlarını da Borsehung marka ile değiştirmiştim. Bu sorunun reçetesi bu.) -Ayağımı gazdan çektiğimde veya bastığımdaki hafif vuruntu tamamen gitti. -Vites geçişleri kesinlikle çok daha yumuşak ve kararlı. -Kick down esnasındaki vuruntuyu henüz test edemedim. Şu an aracı çok zorlamıyorum, ne olur ne olmaz diye. -Hidrolik beyinde o-ring patlatma sorununu zamanla göreceğiz tekrar edip etmediğini. Değişen parçaları aşağı bırakıyorum. Ustamla hesabı henüz görmedik o yüzden bilançoyu bilemiyorum. Hidrolik Beyin Revizyonu Tork Konvertör (ZF) Yağ Pompası (ZF) Yağ Filtresi (ZF) Çiftli Tas (ZF) Conta Takım (TransTec ) Yağ Pompası Ara Sac (ZF) Yağ Pompası Statoru (ZF) Balata Takımı (ZF) Liqui Moly Top Tec 1200G 10lt Diferansiyel Yağı 1lt Yağ pompası statoru10 Puan
-
Muayenemiz motor no okunamıyor ve cam filmi kusurları ile yenilendi sonrasında bir takım denemeler10 Puan
-
Mal yata yata hal olduydu, az bir gerginliğini aldım, 70 km arazi yaptık. Mis gibi olduk. 😎10 Puan
-
Kızım 8-9 yaşındaydı, Talha adında bir arkadaşım var, babası arayıp olur olmaz bir şeyler soruyordu mesleki. Telefona TALHA BABA diye kaydetmiştim.. Akşam saat 22:00 gibi gene aradı adam, kızım da yanımda oturuyor, telefonu aldım baktım bizim adam arıyor, telefonu sessize alıp geri yanıma koydum. Kızım döndü bana, "baba arayan kim?" dedi. Arkadaşımın babası dedim.. Baba, arkadaşının babasını neden TATLI BELA diye kaydettin ki telefonuna, annem görürse hoş olmaz dedi.. Gözleri bozuk garibim, düzgün okuyamamış. Gülmekten cevap veremedim ama daha 8 yaşında bu kodlamaya şapka çıkartırım10 Puan
-
arka kapilardaki 13cm lik hoparlörler eksikti. uygun fiyatli temiz ses veren bir cift hoparlör alip yerlerine monte ettim. orijinalindeki gibi 8 hoparlörü tamamlamis oldum.10 Puan
-
Yine Bakım zamanı, trigeri yaza bıraktım. Yağ 1450 Yağ hava polen 570 Tapa 70 Silecekler 230 Usta 400 Egzoz ayakları kaynak 200 Yıkama 75 2995 TL ile günü kapattık. @Alpay Sumer resim olmayınca kabul etmiyor sonra10 Puan
-
Her geçen gün kıymeti daha çok anlaşılıyor. 101. yılımız kurlu olsun10 Puan
-
10 Puan
-
Bütün verdiğiniz bilgiler için teşekkürler ederim. Bugün aracın borularını söktüm ve su bastım baya tortu çıktı sonra terstende su bastım baya pislik çıkınca daha kimyasal madde kullanmak istemedim ve bağlantılarını gerçekleştirdim. 1 litreye yakın yarısı antifriz yarısı hazır su olmak üzere araca ekledim 2 kere fan açmasını bekledim ve işlem tamam artık sıcacık oldu. İnşAllah böyle devam eder. Çıkan kiri yükledim bakabilirsiniz.10 Puan
-
Arkadaşlar sizlere sormadan bir araç aldım 😁 artık hayırlısı.Burada paylaşmak istedim ben arabadan hiç anlamam doğru dürüstte binmem ama içişleri bakanının baskısı sonucu aldım.Aldım almasına ama bu araba genç işi diyorlar 🙂eş dost herkes bir şey söylüyor,fransız malı diyorlar eski opel değil diyorlar,aslında kim ne demiş pek umursamam ama ufaktan pişman oldum 😕 İnsan kendine konduramıyor yaşlandığını 🙂ancak uzun süre görmediği bir akranını görünce anlıyor yaşlandığını ☹️Neyse fazla traş cildi bozar derler.siz değerli arkadaşlarımında fikrini almak istiyorum ,sağlamlık açsından memnun kalırmıyım ne dersiniz dostlar? Saygılar işiniz rast gitsin 🙌10 Puan
-
10 Puan
-
Hey maşallah burda verseler sürmekten sıkılmam içimdeki otobüs şoförünu bı türlü bastıramiyom10 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00