Skor Tablosu
Popüler İçerik
19-01-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
7 Puan
-
Bizim memlekette en çok karıştırılan konu aslında iş var yada yok değil, Yaşam standartları mevzu bahis. Karnını doyurup üstünde dam olanın işi tıkırında olarak öğretildi hepimize. Bu memleketin % 50 si yaşadığı şehirin dışına çıkmadan ölüp gidiyor, kalanın diğer yarısı yurtdışı görmeden ölüp gidiyor. Memleketin % 60 ve üzeri oranda bir tatil köyünde 5 yıldızlı bir tatil bile yapamıyor. Evden avm ye gidip, iki kahve içip bir hamburger yemeyi sosyalleşme zanneden, ayda 2 defa yemeği dışarıda yemeyi lüks zanneden bir toplum olduk. Sokakta yüzü gülen insan sayısı nadir, bu ülkede yüzü gülecek kadar kazanan da halkın içinde değil zaten. % 10 ağalar beyler gibi, gerisi karın tokluğuna, bir ev bir araba almayı zenginlik zannediyor. Bunları alabilmek için de yaşantısından, kıyafetinden, keyfinden ödün vererek ot gibi yaşayıp ölüp gidiyor. Sağlıksız gıda konusuna hiç girmiyorum. Evet daha iyisini dışarıda gördüğüm için , en iyisini istemek benim de hakkım, ben de 5-6 aylık maaşımla araba almak istiyorum. Ben de 0,50 aylık oranla mortgage kredisi alıp ev sahibi olmak istiyorum. Ben de kazandığım paranın alımgücü nün dünya standartlarında olmasını istiyorum. Bunları hak etmememin veya mevcut şartlara neden maruz kaldığımızı açıklayacak birisi varsa öne çıksın.7 Puan
-
6 Puan
-
Aracımın fren balatası değişimini haftasonu yaptım. Markası duyulmamış, kalitesi belli olmayan, balataları değiştirme konusu aracımı ilk aldığım günden beri aklımdaydı, tamircime bir kaç kez değiştirelim desemde hiç oralı olmadı her seferinde biraz daha götürür dedi. Havaların soğumasıyla frene her bastığımda özellikle sabahları duyduğum sürtme sesi, beni harekete geçirdi, Renault'un fren sistemi üreticisi TRW balata kullandım, ön tekerlekler kolay oldu, arka teker kaliperlerine ufak bir aparat yaptım pistonları çevirerek itmek için, kaliper pimlerini söküp temizledim ısıya dayanıklı gres sürdüm. Balata yuvalarına bakır tozlu macun sürdüm son olarak ta tel fırçayla bijon bağlantı noktalarını tel fırça ile iyice temizledim. Bu işlemleri yaparken işimi kolaylaştıran şarjlı Assur somun sıkma kullandım.6 Puan
-
Göstergede bir led yanmıyor diye, bu kadar sökülmez ki Havalandırma, ön cama sürücü tarafına hava vermiyordu. Köksal gelip bi bakayım ben, göstergeyi sökünce görürüz heralde dedi. İyi gel sökelim, göstergeyi de Servet yapsın o zaman dedim.. Göstergeyi söktük, Servet yanmayan ampulü yanar hale getirdi. Cam kavalandırma klapesini göremeyince kompe söktüler. Sonuç, Gösterge ışığı düzeldi, Ön cama hava üflüyor, Araç kamerası için tavan lambasından elektrik alıp kamerayı bağladık. Bir vida arttı. Ancak airbag lambası da yanmaya başladı, sağ airbagi sökünce, Köksal, bunu satarız abi, orijinalmiş diyordu.. Takmadınız mı len airbag'i. Arıza lamba yanıyor. Ama arıza kodu yok. Yaptık ettik diyorum ama, sağ olsunlar beni çırak gibi kullandılar, şunu getir, bunu götür, çay ver.. İkisi yaptı hep. Ellerine sağlık. iyi ki varsınız, iyi ki varlar..5 Puan
-
5 Puan
-
5 Puan
-
Dostlar, sabah kuzuların antrenmanlarından sonra apar topar bir Tiguan (Elegance) için Doğuş'a kapora verdik. Yorum yazan herkese çok teşekkür ederim. Bu arada orada eşimi Passat diye kandırmaya çalıştım, yemedi (2 çocuk babası olarak bagaj konusunda deformasyon var bende )5 Puan
-
Elektrikli araç alan çoğaldı. Bazı bilgileri paylaşayım. - Evde şarj zam gelecek olmasına rağmen ucuz ve ucuz olmaya devam edecektir. Bu nedenle evde şarj etmenin yolunu bulmaya çalışınız. - Benzin psikolojisi ile aracım hemen dolsun diye düşünmeyin. Bırakın düşük amperde yavaş dolsun. - Evlerin elektrik tesisatı yeterli olmayabiliyor, apartmanın olmayabiliyor, mahallenin olmayabiliyor. Bu nedenle genel olarak 3.5kw geçmeden monofaze şarj en doğru yaklaşım ülkemizde. - Mutlaka abonelik sözleşme gücünüzü e-devletteki sözleşmeye bakarak kontrol ediniz. Bu değeri anlık da olsa aşmayınız. - Hemen gaza gelip şarj istasyonu kurmaya çalışmayınız. Önce biraz bekleyiniz bakınınız. Priz çektirmek en doğrusu olup konu komşu açısından da göze fazla batmayacağı gibi hem maliyet hem de "şarj istasyonu yaptırmadım" diyebilmek için dayanak olur. - Size ait park yeri yok ise kimsenin part etmeyeceği yerlere ve park başkası edilse bile önüne yakınına park edip kablo uzatabileceğiniz yere priz çekin. - Çekeceğiniz prizler 3x4 gibi kalın kablodan olsun. - Üçlü piyasa uzatma kablosu kullanmayın. Kullanırsanız 2kw geçmeyin. sürekli izleyin koklayın. - Trifaze şansı olanlar trifaze çekebilir. Bu size 11 ya da 22kw hızda şarj şansı verir. 11kw ile 16 amper 22kw ile 32 amper çekersiniz her fazdan. 32 amper yüksek bir rakamdır. Şakaya gelmez. Profesyonel (sadece para alan anlamında değil) bağlantı ve yeterli bina şebekesi gerektirir. Aynı zamanda yaz klima zamanları vb mahalleye de ek yük getirir. - Yaptırmanızı önerdiğim priz şu şekildedir. önce 3x16 amper sağda monofaze 16 amper klasik solda monofaze (opsiyonel) mavi 32 amper. ışık mışık koymayınız. kaçak akım 100ma ile 32 amper sigorta koyunuz. (yahut 25 duruma göre ama 32 amper mono şarj etmeyiniz monoda en çok 16 ampere çıkınız) -Şarj istasyonu yaptırmayınız. Portatif cihazlardan kullanmaya gayret ediniz. Ülkemizin göçer kültürü yazlık köy vs derken birçok yerde şarj gerektiriyor. şarj cihazınızı bagajda taşıyınız. - piyasada seyyar şarj cihazları mevcuttur. Bunlar aslında şarj cihazı değil de AC hattı bağlantı kontrol cihazlarıdır. Asıl şarj cihazı aracın içindedir. Bu cihazlar akım kontrolü için aracın ünitesini haberdar ederler ve aç kapa yaparlar. Akımla voltajla fiziksel olarak oynamazlar komut verirler sadece. Bu nedenle pek ısınmazlar. içlerinde hayvani transistör vb yoktur. Röle vardır. Bunlar arasında feyree, khons, coswatt vb envayi çeşit 3 faz şarj cihazı vardır. bu cihazlar mono adaptörle de çalışırlar. Dolayısı ile bulduğunuz yere takabilirsiniz. Bunlar maks 3.5kw de monofaz çalışır eğer 11kw cihaz ise. Eğer 22 alırsanız monofazda 7.2 ile çalışabilirler. Ancak ne 22kw ne de monofazda 32 amper (7.2kw) tavsiye etmiyorum. Ev ortamında evinizin hatlarından 16 amperin üstü her zaman riskli ve etik dışı çekimdir bence. Şarj cihazları örnek Benim cihaz bu: Tesla BMW vb cihaz alanlar kendi "mobil" cihazlarını da alabilirler. Ancak bunların bazıları limitli olabiliyor. Mesela teslanınki oldukça güzel. Priz sıcaklık sensörü mevcut. Bu önemli. Ama maksimum 7.2 kw mono şarj edebiliyor. Bu aslında çok iyi bir değer. Gece şöförlük yapmıyorsanız her daim işinizi görür. Yine bmw nin kendi cihazı mevcut. Togg un seyyar cihazı bildiğim kadarı ile yok. - Apartmanlarda yeni yönetmelikle kendi yerinize priz yapmanıza bir sıkıntı yok. İstasyon için ise %51 onayı gerekiyor ama genel kuruldaki sayının. Yani herkesin değil. Kısaca genel kuruldan kabul çıkacak. Yahut "sökeceğim priz yaptım" diye daha soft olacaksınız herkese. - Araçları şarjda bırakmanın zararı yok ama bırakmasanız daha iyi. Görünürlük açısından müstakil ev değilse "bu herif" denmemesi için olabildiğince kablo az görülsün. - Araçlarda bir kablo geliyor. Bu kablo AC şarj istasyonlarına bağlantı için KABLO sadece. şarj cihazı değil. - DC şarjlar tüm ülkede birbirine bağlanabilir şekilde kullanılabiliyor. Fİyatları ayrı ayrı.. - Apartmanlara hizmet veren özel firmalar var. Kapalı devre apartman için kartlı sistem kurabiliyorlar. Böylece ucuza tüm komşular tek bir cihazı paylaşabiliyor. İsterseniz DC de kurabiliyorlar. Başka soru yanıt varsa bu başlığın altına devam edelim.4 Puan
-
4 Puan
-
Tanıdık geldi 😂😂😂 Kavgada söylenmez😃 Aslan besleyen yemini düşünmez.4 Puan
-
5008'den birkaç iç foto.Koltuklarımız temizlik istiyor ama havaların ısınmasını bekliyorum kendim halledeceğim için.4 Puan
-
Herşey Servet abinin şunlardan birini teybe takıp çıkaramamızla başladı, çıkmayınca teybi söküp çıkardık, gerisini hatırlamıyorum. Çayımı içip gidecektim halbuki3 Puan
-
Dün körfezi dolaştım. Osmangazi tabelasından osmangazi tabelasına 95 km yol katettim. Tabeladan tabelaya köprüden gitseniz sanırım 7-8 km gidersiniz. Yani 87 km bir fark var. Elektrikli ile 10kw yakarak bu yolu katedebildim yani 30 lira harcadım. 107 olan feribot çıkışından feribot çıkışınaymış Yol fena değil gölcük karamürsel çok güzel yerler var köprü parasını esnafa kazandırmak şart.3 Puan
-
3 Puan
-
Güle güle kullanın. Bu arada yukarıda bahsi geçen dizel partikül filtresi için yorum yapayım. Sattığım c Max 187 binde ne dpf arızası verdi ne enjektör ne turbo. Sıfır km almıştım ve sadece eşim ve ben kullandık. Ara ara kendi kendine rejenerasyon yaptı normal olarak. Bu süre boyunca yetkili servis ve dışarıda yapılan bakimlarda sadece Castrol 5 30 Ford spec lerini karşılayan yeşil bidon kullanıldı.3 Puan
-
Çok teşekkürler üstad; Grandland eskisi ve yenisi ile çok beğendiğim bir model. 1.5 hafta önce aradığım bayiler elektrikli var, hyrid daha yok vs diye biraz oyaladılar; o yüzden devamını getirmedim. Opel deneyimim ve memnuniyetim var Opel Astra H kasadan beri. Kısmet VAG grubuna gibi gözüküyor; Cumartesi kapora verdik, hop oturup hop kalkıyoruz; uzun bir aradan sonra ilk kendi arabamız çünkü. Mehmet Hocam sizin sözünüzü dinledim gibi :-) Bu arada genel bir sorum daha var bütün dostlara, boya koruma, PPF kaplama gibi olaylara girmek lazım mı acaba?3 Puan
-
Kıskançlığından yarılıyon vallaha MTV kişi başına düşen milli gelirden yuksek çıkıyor diye duydum3 Puan
-
Sizin motora fındık yağı mı koyuluyor? Hani fındık motor ya. Djfşllgdyuşlghl3 Puan
-
Benzinli motor için yorum yapamam ama yol tutuş / konfor dengesinde Kuga dan daha iyisi yok. DPF sorununu ben toplam iki Kuga da toplam 100 küsur bin km yol yaptım yaşamadım. Alır mıyım? Alırım. Alternatif ne olabilir? Valla yeni Grandland fiyatları çok kafa karıştırıcı. Para sorunu yoksa Kuga varsa Grandland. Aralarında sıfırında 400 bine yakın oynuyor. Grandland hybrid üstelik ve yenilerinde yağlı kayış motor yok. (donanımına falan bakmadım ama yeni kasa sonuçta güvenlikte eksiği olacağını sanmıyorum. Eskisinde bile yoktu.) Uzun yol fantazisi yoksa alantirklisi 1800 lira. 500 km menzil demiş ama yalan dolandır o 350 falan anca gider uzunda. 600 bin lira az para değil. O paraya 2-3 yaşında ikinci el clio falan bile alınabilir. Kuga iyi araba ama 5 yaşındaki bir tasarıma hemde benzinli motorla 2500 lira vermek benim kafama yatmıyor.3 Puan
-
3 Puan
-
Aşağıdaki bilgi verdiğim sertifikayı 6 yıl önce almıştık. Bilgilendirmeler var bu yol izlenerek kendi işyerinizin iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini yapabilirsiniz. Anadolu Üniversitesi ile T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı işbirliğiyle hazırlanan sertifika programına katılarak başarılı olan işveren veya işveren vekilleri elliden az çalışanı bulunan ve az tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde, iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini kendileri yürütebilecektir. Anadolu Üniversitesi ile T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı arasında İşyerlerinde İşveren veya İşveren Vekili Tarafından Yürütülecek İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Eğitim, Sınav ve Belgelendirme işbirliği protokolü imzalanmıştır. Anadolu Üniversitesi ile T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı işbirliğiyle hazırlanan sertifika programına katılarak başarılı olan işveren veya işveren vekilleri elliden az çalışanı bulunan ve az tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde, iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini kendileri yürütebilecektir. Herhangi bir diploma derecesi aranmaksızın programa 18 yaşını doldurmuş herkes başvurabilir. Başvuru Tarihi ve Kayıt Bedeli Başvuru işlemleri 03.02.2025 – 28.02.2025 tarihleri arasında yapılacaktır. Kayıt bedeli 750 TL’dir. https://esertifika.anadolu.edu.tr/program/14/isveren-ve-isveren-vekili-icin-is-sagligi-ve-guvenligi#:~:text=işbirliği protokolü imzalanmıştır.-,Anadolu Üniversitesi ile T.C.,ve güvenliği hizmetlerini kendileri yürütebilecektir.2 Puan
-
2 Puan
-
Yasa gereği 50 nin altında işçisi olani ofis işi yapanlar dahil, her işletme iş güvenliği uzmanı bulundurmak zorunda imiş.. Benim bir işçim var. ofis elemanı. ben de bulunduracakmışım. Zira eline zımba teli batabilir. poliçeyi katlarken kağıt elini kesebilir. Enter'a basarken bileğini ağrıtablir. Bunları birinin gözetleyip dur demesi lazım değil mi.. Ne yapacağız üstümüze salınan bu beyalı. Nasıl en az zarar ile atlatacağız? Bilen biri anlatsın lütfen. Kafayı yiyeceğim. Benim iş yerimde nasıl bir tehlike olabilir. Kapuı açmayı, asansöre binmeyi ben mi öğreteceğim. yada iş güvenliği uzmanı mı bindirecek asansöre.. Biri anlatsın lütfen.. Bu ay sonuna kadar bir sözleşme yapmazsam aylık 88 bin lira cezası var..2 Puan
-
Hayatımda gördüğüm en medeni kapışma bu. Birde tartıştığı aracın sinyal koluna müdahale eden motorcu vardı o da efsane.2 Puan
-
Geçen sabah hava daha ağarmamış. Önümdeki iki aracın şöförü indi. Tekme tokat birbirine girdikler. Yer ıslak. Yere düştüler. Birileri ayırdı. Arabalarına binip devam ettiler. Sabah stresini attılar galiba2 Puan
-
Sıcağı sıcağına. Kardeş geçmiş olsun diye dışarı çıkarırken kazara bijon anahtarı kafasına filan düşer2 Puan
-
Şimdi bu adama 46 bin makas atma cezası gelecek. Üstüne sigortalar dava açacak. Akıllanacak mı? Tabiki hayır. ama bu adama direkt 800 bin ceza üstüne 2 ay kelepçeli şekilde sokak temizleme vereceksin. Üstüne sigorta davaları. Üstüne diğer arabalardaki sağlık harcamaları. Diğer makas atma sevdalıları akıllanır mı2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
32 ilan içinde ağır hasarlı olmayanlar boyasız değişensiz olanlar da vardır da 600 bin verilen 2 yaşında bir araba için çok kasmaya gerek yok bence... Hayırlı olsun kazasız cezasız. Araba bu yaw evlenenler bile boşanıyor eninde sonunda satacaksınız kusursuz arayan gitsin sıfır alsın.2 Puan
-
Basınca gelmiyor ki, uydudan gemi takip ediyor millet. A6 quattro giib kullanınca Tesla ne yakar diye video çekeceğim.2 Puan
-
Ne güzel iş istesen de marka dışına çıkamıyorsun. İyidir iyi. Hayırlı olsun. Güle güle kullan.2 Puan
-
Değil. Tjet de değil. Multiair olması lazım bundaki motor, benim Alfalardaki motordan. Bir kaç trick var onlara dikkat ettikten sonra tsi'a göre filan sağlam motordur. En önemlisi doğru yağ kullanmak, maks 9-10 binde değiştirmek ve multiair filtresini iki yağ değişiminde bir değiştirmek. Çünkü bu motorun egzantrik konumlama sistemi tamamen elektrohidrolik, ecu kumanda ediyor ve konumlandırıyor. Çok ince kanallardan yağ geçiyor, sıkıntı oradan çıkıyor.2 Puan
-
Bizim sitede Voltrun'ın AC duvar şarjı var iki tane, 6.89 TL/kwh demişler. Öyle olunca kimse kendi yerine kablo çekmemiş, sayı çok yüksek olmadığı için bir şekilde yetiyor, ben de maceraya girmeyi düşünmüyorum onun için. 6.89 TL de iyi geldi fiyat olarak, sanırım sitelerin içindeki alanlar daha ucuz oluyor hem özel olduğu için hem de örneğin bir avm'ye göre daha düşük kira ödedikleri için. Yönetime soracağım onun anlaşmasını. Başka bir sitede kendi yerine hat çektirenin çok fazla olduğunu gördüm, gören almış herhalde çok fazla EV vardı. Ama bu durumda herkes ayrı telden çalınca acayip bir düzensizlik olmuş o da iyi değil. Bir başka örnek de bizim ofisin kapalı otoparkında yerler sabit değil ama yeterli yer de var. Bir duvardaki tüm yerlere yönetim kablo çekip ufak pano koymuş, isteyen orayı kendine kiralayıp kendi wall connector'ünü takabiliyor, bu da güzel mantık. Onun koşullarını da soracağım ama evdeki sorun çıkarmazsa gerek kalmaz gibi. Tabi çok önemli bir eksiğimiz var şu an, elektrikli arabamız yok. Bu şarj işi de öcü değilmiş aslında, şehir içinde zaten sorun yok. Uzun yolda da henüz tam deneyimleyemedim ama tüm olay biraz planlı olmak bir de şarj istasyonlarının daha da yaygınlaşması ve bozulmaması. Bir yerde müsait istasyon var diye gidip orada şarj edememek kötü bir durum. Onun için B planlı hareket etmek lazım şimdilik. Örneğin İst-Ank güzergahında benzinilkten fazla şarj istasyonu var, petrol olmayan dinlenme tesislerinde bile var. Farklı bir deneyim ama sorun olacağını düşünmüyorum. Başka arabası olmasına rağmen sürekli Tesla ile tatile giden arkadaşlarım var, sorun olsa gitmezlerdi herhalde. Benim henüz tek kafama yatmayan şey hız konusu, 140-150 gidince anormal artıyor tüketim ama galiba o hızlarda gitmemek daha iyi bir çözüm, alışkanlıklarımızı değiştireceğiz.2 Puan
-
Adam benim 10 litreyle gezdiğim yerlerde 3-4 litreyle geziyor. Bütçe açığının sebebi biz çok yakanlarız. Yüklenmeyin Tansu’ya2 Puan
-
2 Puan
-
26 kwh enerjiyle kadıköyden çıktım izmit gölcük yalova bedava yoldan bursaya geldim. dc de şarj etsen 300 lira. evde şarj etsen 90 lira2 Puan
-
Ben o listeden fiyat aldım ama sigortanın sayfasina gittiğimde elim boş döndüm. @Mehmet Ozyurek abi geri sayım başladı. Bitim tarihi 2 Şubat.2 Puan
-
Önemli bence de.. Önemli olmasa büyüklerimizin çocukları amerikada doğurmazdı.. Vatandaşlık alabilmek için çocuğu amerikada doğuruyorlar.2 Puan
-
2009 Galaxy aracımla bu yaz uzun zamandır hayal ettiğimiz Balkanlar tatilini yaptık. Yunanistan'dan başlayan yolculuğumuz, Makedonya, Kosova, Arnavutluk, Karadağ, Hırvatistan, Bosna, Sırbistan, Bulgaristan üzerinden İstanbul'da son buldu. 3200 Km'lik yol planlamıştık. 11 günlük gezimizde çeşitli gezi yolculukları ile 4100 Km yol yaptık. Yol bilgisayarı verilerine göre ortalama hız 85 km ve 6 lt. yakıt tüketti. Tepede tam boy port bagaj ile yolculuk ettik. Çadır kamp vb ekipmanlarımız da yanımızdaydı. 17 yaşında ergenlerle böyle bir yolculuğa ancak, bu tür geniş bir araç ile olabilirdi. Sanırım. Yolcuğun her konaklamasında dönme ihtimalini değerlendirdik ve ilerledik. 2 ve 3. sıra geniş oturma rahatlığı ve 4 kişilik seyir çok uzun bir parkur olsa de çileli olmadı.2 Puan
-
Trap bizim bildiğimiz alıştığımız birşey değil hocam, yol tebalası bizim milletin uzmanlık alanı, yol tabelası şeklinde trap yapsınlar, stratosfere kadar fırlasa gene vururuz..2 Puan
-
2 Puan
-
1 Puan
-
Avrupa birliği ülkelerinden birinin vatandaşlık ya da serbest dolaşım hakkı sahibi olmanın mesleki kariyere büyük katkısı var. Bu sene içinde avrupa ülkelerinden birinde 7 ay sürecek fabrika kurulum ve devreye alma projesi var. Vize ve çalışma izni alma süreci 4 ayı buluyor. Verip vermeyecekleri de kesin değil. Her vatandaşlık alımı gidip yerleşmek anlamına gelmiyor.1 Puan
-
1 Puan
-
alttan gelen bi lak lak sesi vardı. %80 kesildi. Belki bu da düzelir1 Puan
-
Bu başlık altına çok şeyler yazılır. Ancak ben farklı bir bakış açısından değerlendireceğim konuyu. Ben bir meslek lisesi öğrencisiydim, sınıfın en arka sıralarında, silik bir öğrenci hayatı olan, okul bittikten sonra "muhtemelen bir muhasebecinin yanında çalışma" rolü biçilmiş bir hikayem vardı. Ama sonra düşündüm ve tek kurtuluşumun dört yıllık lisans mezunu olmak olduğunun farkına vardım. Bir yıl çok çabaladım ve hep dönüm noktalarından oluşan hayatıma yeni bir dönüm noktası ekleyip Bilişim Teknolojileri Öğretmenliğini kazandım. Hayat bazen sizlerin çocuklarınız için biçtiği rollerden çok daha farklısını ve fazlasını verebilir. Ama bazen biçtiğiniz rollerin çok daha azını da verebilir. Bazı çocuklar içinde bulundukları çevrenin onlara direttiği o dünyanın dışına çıkıp, kabuklarını kırabilirler, bazıları ise bunu başaramazlar. Ben kırabildim. Şimdi zaman zaman aynı hataları kendi çocuklarımız için de yapıyoruz. Ülkenin içinde bulunduğu ekonomik şartlar, toplumsal meseleler bu durumu tetikliyor. Çocuklarımızın ilgi alanlarını tespit edip, oraya yatırım yapmak, onların öncelikle iyi bir insan olmasını sağlayıp, sonrasında mutlu, sağlıklı bir birey olmaları için çaba sarfetmek, en ideal olanı bence. Diğer taraftan başlığın altında okuduklarımda şunu farkettim. Herkesin bir ortak isteği var aslında çocukları için. İyi bir eğitim. Mesleğinde iyi olması, iyi birey olması vb. Ama dikkat ediyor musunuz? Kimse iyi bir eğitimci, iyi bir öğretmen olmak istemiyor artık. Peki nasıl bu muasır medeniyet seviyesine erişeceğiz? Günümüzde fedakarlığı, maaşından fazla olan, kendini öğrencilerine, onların gelişimine adayan kaç tane öğretmen tanıyorsunuz etrafınızda? Ama herkes bunu talep ediyor. Ülke koca koca vakıflara bağlı, tabelalarında şaşalı isimleri olan özel okullarda çalışan öğretmenlere bakın mesela... Hangi şartlarda çalışıp, çocuklara neler verebiliyorlar? Ya da büyük problemlerle boğuşan devlet okullarının curcunasına kapılmış öğretmenlere bakın... Nasıl erişeceğiz muasır medeniyetler seviyesine? Ben bir öğretmen olarak çevremde artık "öğretmen olmak istiyorum" diyen çocukları göremiyorum mesela. Burada büyük bir problemimiz var. Önceden bizim zamanımızda öğretmen olmak isterdi sınıfın yarısı... Şimdi sadece sayılardan ibaret, atanamamış, akademik eğitimde listenin en altında bulununan, "hiçbir şey olmazsa, öğretmen olur" ile üniversite seçimlerini yapmış, yüzbinlere ulaşmış öğretmen ve adaylarından bahsediyoruz sadece. Bence en büyük problemimiz eğitim. Bunun için de nitelikli eğitim ortamları, eğitim materyalleri ve en önemlisi değerli öğretmenler yetiştirmeliyiz. Eğitimin her kademesinde... Sonrasında bir 10-12 sene sonra ülke meyvelerini toplamaya başlar. Keşke tüm yatırımımızı, enerjimizi buraya yapabilsek. Saygılar...1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00