İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Mehmet Göktürk

    Mehmet Göktürk

    Yönetici


    • Puan

      10

    • Mesaj

      30.087


  2. Ali Darbaz

    Ali Darbaz

    Gold Üye


    • Puan

      7

    • Mesaj

      22.467


  3. Servet Aydın

    Servet Aydın

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      7

    • Mesaj

      46.765


  4. Coşku Mert

    Coşku Mert

    Üye


    • Puan

      6

    • Mesaj

      2.014


Popüler İçerik

18-01-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Elektrikli araç alan çoğaldı. Bazı bilgileri paylaşayım. - Evde şarj zam gelecek olmasına rağmen ucuz ve ucuz olmaya devam edecektir. Bu nedenle evde şarj etmenin yolunu bulmaya çalışınız. - Benzin psikolojisi ile aracım hemen dolsun diye düşünmeyin. Bırakın düşük amperde yavaş dolsun. - Evlerin elektrik tesisatı yeterli olmayabiliyor, apartmanın olmayabiliyor, mahallenin olmayabiliyor. Bu nedenle genel olarak 3.5kw geçmeden monofaze şarj en doğru yaklaşım ülkemizde. - Mutlaka abonelik sözleşme gücünüzü e-devletteki sözleşmeye bakarak kontrol ediniz. Bu değeri anlık da olsa aşmayınız. - Hemen gaza gelip şarj istasyonu kurmaya çalışmayınız. Önce biraz bekleyiniz bakınınız. Priz çektirmek en doğrusu olup konu komşu açısından da göze fazla batmayacağı gibi hem maliyet hem de "şarj istasyonu yaptırmadım" diyebilmek için dayanak olur. - Size ait park yeri yok ise kimsenin part etmeyeceği yerlere ve park başkası edilse bile önüne yakınına park edip kablo uzatabileceğiniz yere priz çekin. - Çekeceğiniz prizler 3x4 gibi kalın kablodan olsun. - Üçlü piyasa uzatma kablosu kullanmayın. Kullanırsanız 2kw geçmeyin. sürekli izleyin koklayın. - Trifaze şansı olanlar trifaze çekebilir. Bu size 11 ya da 22kw hızda şarj şansı verir. 11kw ile 16 amper 22kw ile 32 amper çekersiniz her fazdan. 32 amper yüksek bir rakamdır. Şakaya gelmez. Profesyonel (sadece para alan anlamında değil) bağlantı ve yeterli bina şebekesi gerektirir. Aynı zamanda yaz klima zamanları vb mahalleye de ek yük getirir. - Yaptırmanızı önerdiğim priz şu şekildedir. önce 3x16 amper sağda monofaze 16 amper klasik solda monofaze (opsiyonel) mavi 32 amper. ışık mışık koymayınız. kaçak akım 100ma ile 32 amper sigorta koyunuz. (yahut 25 duruma göre ama 32 amper mono şarj etmeyiniz monoda en çok 16 ampere çıkınız) -Şarj istasyonu yaptırmayınız. Portatif cihazlardan kullanmaya gayret ediniz. Ülkemizin göçer kültürü yazlık köy vs derken birçok yerde şarj gerektiriyor. şarj cihazınızı bagajda taşıyınız. - piyasada seyyar şarj cihazları mevcuttur. Bunlar aslında şarj cihazı değil de AC hattı bağlantı kontrol cihazlarıdır. Asıl şarj cihazı aracın içindedir. Bu cihazlar akım kontrolü için aracın ünitesini haberdar ederler ve aç kapa yaparlar. Akımla voltajla fiziksel olarak oynamazlar komut verirler sadece. Bu nedenle pek ısınmazlar. içlerinde hayvani transistör vb yoktur. Röle vardır. Bunlar arasında feyree, khons, coswatt vb envayi çeşit 3 faz şarj cihazı vardır. bu cihazlar mono adaptörle de çalışırlar. Dolayısı ile bulduğunuz yere takabilirsiniz. Bunlar maks 3.5kw de monofaz çalışır eğer 11kw cihaz ise. Eğer 22 alırsanız monofazda 7.2 ile çalışabilirler. Ancak ne 22kw ne de monofazda 32 amper (7.2kw) tavsiye etmiyorum. Ev ortamında evinizin hatlarından 16 amperin üstü her zaman riskli ve etik dışı çekimdir bence. Şarj cihazları örnek Benim cihaz bu: Tesla BMW vb cihaz alanlar kendi "mobil" cihazlarını da alabilirler. Ancak bunların bazıları limitli olabiliyor. Mesela teslanınki oldukça güzel. Priz sıcaklık sensörü mevcut. Bu önemli. Ama maksimum 7.2 kw mono şarj edebiliyor. Bu aslında çok iyi bir değer. Gece şöförlük yapmıyorsanız her daim işinizi görür. Yine bmw nin kendi cihazı mevcut. Togg un seyyar cihazı bildiğim kadarı ile yok. - Apartmanlarda yeni yönetmelikle kendi yerinize priz yapmanıza bir sıkıntı yok. İstasyon için ise %51 onayı gerekiyor ama genel kuruldaki sayının. Yani herkesin değil. Kısaca genel kuruldan kabul çıkacak. Yahut "sökeceğim priz yaptım" diye daha soft olacaksınız herkese. - Araçları şarjda bırakmanın zararı yok ama bırakmasanız daha iyi. Görünürlük açısından müstakil ev değilse "bu herif" denmemesi için olabildiğince kablo az görülsün. - Araçlarda bir kablo geliyor. Bu kablo AC şarj istasyonlarına bağlantı için KABLO sadece. şarj cihazı değil. - DC şarjlar tüm ülkede birbirine bağlanabilir şekilde kullanılabiliyor. Fİyatları ayrı ayrı.. - Apartmanlara hizmet veren özel firmalar var. Kapalı devre apartman için kartlı sistem kurabiliyorlar. Böylece ucuza tüm komşular tek bir cihazı paylaşabiliyor. İsterseniz DC de kurabiliyorlar. Başka soru yanıt varsa bu başlığın altına devam edelim.
    8 Puan
  2. Ampul patlak 💡 vurunca Flaman sallanıyor ve temas ediyor sonra yanıyor eğer ark yapar ve yapışırsa uzun zaman gider ama işi bitmiş
    6 Puan
  3. O sırada bizim garibanlık.
    5 Puan
  4. tüv'e 2 yillik haracimizi da verdik
    4 Puan
  5. Vurunca çalışacağına ikna eden şey neydi seni
    4 Puan
  6. Trap bizim bildiğimiz alıştığımız birşey değil hocam, yol tebalası bizim milletin uzmanlık alanı, yol tabelası şeklinde trap yapsınlar, stratosfere kadar fırlasa gene vururuz..
    4 Puan
  7. 2009 Galaxy aracımla bu yaz uzun zamandır hayal ettiğimiz Balkanlar tatilini yaptık. Yunanistan'dan başlayan yolculuğumuz, Makedonya, Kosova, Arnavutluk, Karadağ, Hırvatistan, Bosna, Sırbistan, Bulgaristan üzerinden İstanbul'da son buldu. 3200 Km'lik yol planlamıştık. 11 günlük gezimizde çeşitli gezi yolculukları ile 4100 Km yol yaptık. Yol bilgisayarı verilerine göre ortalama hız 85 km ve 6 lt. yakıt tüketti. Tepede tam boy port bagaj ile yolculuk ettik. Çadır kamp vb ekipmanlarımız da yanımızdaydı. 17 yaşında ergenlerle böyle bir yolculuğa ancak, bu tür geniş bir araç ile olabilirdi. Sanırım. Yolcuğun her konaklamasında dönme ihtimalini değerlendirdik ve ilerledik. 2 ve 3. sıra geniş oturma rahatlığı ve 4 kişilik seyir çok uzun bir parkur olsa de çileli olmadı.
    3 Puan
  8. Biz bugün simülatöre gittik
    3 Puan
  9. Bence de oksittir.. Tansu muhtemelen gerekmedikçe park falan yakmıyordur.. Ampul bozulmuş olamaz.
    3 Puan
  10. https://www.webtekno.com/bozuk-elektronik-aleti-vurarak-calistirma-h129551.html Bilimsel
    3 Puan
  11. 3 Puan
  12. Bi wd40 atasözü der ki ; sıkmadın ki düzelteyim
    2 Puan
  13. İntihar etse neden tek şerit yapsın ki şerit değiştirip bindirir birisine. Sonuçta intihara ne kadar hazır olursan ol bir an önce bitmesini istersin. Böyle vurmayı beklemek ve sağdan seyretmek çok ızdıraplı olurdu. İstediği kadar alsın, oradaki sınavlarda baz alınan limitler çok alçak. Vahim kazalarda şasi dayanımı kuvvetli olan marka kazanır. Mesela kafa kafaya çarpışmalar buna bir örnek. Makyajı çıkarırsan tüm vasıtalar sonuçta metal parçaları. Hangisi ötekini yırtarsa.
    2 Puan
  14. Karşınızdaki araç çok ağır ve yüksek, fizik yasaları gereği fazla şansı yok.
    2 Puan
  15. Sene 1983 İtalya Nardo pisti 190 E 230 Cosworth 250 km/h hız ile 8.5 günde kesintisiz toplam 50.000 km mesafeyi kat ediyor. Ne varsa eskilerde var. https://www.instagram.com/reel/DE7zD3aoMPZ/?igsh=MWJuaWxwbjUyMXVyZg==
    2 Puan
  16. Mevzu 850 Tl çözüldü Isıtma buji devresi arızalıymış. Bunu değiştirdiler arabada iki üç bişi kurcaladı elektirikçi araba şimdi 4.000 5.000 devire fırlıyor duman atma vs. hiç bir sorunu kalmadı arabanın. Yardımlarınız için teşekkür ederim.
    2 Puan
  17. Beni Türkiye İvao kadrosu davet etti. Saati 2000 tl. İki pilot olması lazım 1000 er lira düşüyor kişi başı. flyincocpit Pendik.
    2 Puan
  18. Dostlar, sabah kuzuların antrenmanlarından sonra apar topar bir Tiguan (Elegance) için Doğuş'a kapora verdik. Yorum yazan herkese çok teşekkür ederim. Bu arada orada eşimi Passat diye kandırmaya çalıştım, yemedi (2 çocuk babası olarak bagaj konusunda deformasyon var bende )
    2 Puan
  19. Benim garibanlık seviyesi...
    2 Puan
  20. Şaşmazda sadecr bu iş üzerine açılan bir dükkan var şöyle yaparız böyle yaparız diye reklamları dönüyor, ben gittim ama hiç bişey yapamadılar başka bir yere yönlendirdi beni, Daha Ecu ya bağlanan doğru düzgün programları yok, telefona car scaner indirmiş nu nasıl çalışıyor diye keşfetmeye çalışıyor
    2 Puan
  21. 2 Puan
  22. Aslıda çok gerekçe var iltica için ama ülkeyi ite köpeğe bırakmamak için kalıyor insanlar
    2 Puan
  23. 1.5 dci edc motor şanzıman kombinasyonu iyi bilirler. Ad blue gibi sorunu da yok dci motor 4 litre yakar mis gibi kombinasyon
    1 Puan
  24. Basit bir rot ayarı için iki farklı yere gittim. İlk gittiğim yer 2 denemede yapamadı şikayetlenince 3. yapışlarında sağ direksiyon körüğünü bilerek yırttılar sonradan fark ettim. İkinci gittiğim yeri sanayiyi bilen iyi niyetli usta tavsiye etti fabrikasyon ayar yaptılar tertemiz oldu.
    1 Puan
  25. Kaba kuvvet bazen işe yarıyor.
    1 Puan
  26. Türk usulü arıza tespiti. Bence gayet iyi yöntem
    1 Puan
  27. İşin içine hız ve fizik girince sonuçlar net. Ncap testleri sabit engele 64 km hızla oluyor. Bunlar 80 80 geliyor olsa hesap ortada. 80 ile sabit deformasyon görmeyen engele çarpmış gibi olur. Duvar mesela. Togga böyle girip içindekini koruyacak b sınıfı araç bence zor. Birde small overlap olmuş bu. Kafa kafaya değil aslında. Şaseyi tutmamış..
    1 Puan
  28. Akli dengesi yerinde değildir onun.
    1 Puan
  29. Arkadaşlar gösterge değişti, sorun kalmadı.İlk önce tamir yoluna gidildi.Tamir sonucu sadece çalışmama sorunu düzelmişti.İç aksamda elektirik kesme ve devamında airbag ve motor arıza ışığı devam ediyordu.5 gün oldu, şimdilik hata yok.Umarım bir daha da çıkmaz.Öncesinde sis lambasını bağlayan elektrikçi, far anahtarından fren sensörüne kablo çekmiş.Akünün yanına 5 ayaklı röle bağlamış. Ayrıca sis lambası için içeriye anahtar koymuş.Elektiriği aküden almış.Aracı aldığımda böyleydi.Ben hepsini çıkardım.Aküden kaynaklı kötü bir koku vardı, aküyü ve üzerindeki orijinal şarj dinamosunu sıfırı ile değiştirdim.O iğrenç koku gitti.Aracın yakıtı normale döndü.
    1 Puan
  30. Bir tanesi önüne baksa bu kaza olmazdı bence.
    1 Puan
  31. Ticari araç alacak olsanız kesinlikle Ford alın derdim ama binek araç ta ikinci el de Ford sıkıntılı isterseniz arkadaşa sorar r line fiyatı almasını isteyebilirim
    1 Puan
  32. Her gün bir Japon; bir Alman a, bir Fransız a, bir İngiliz e sallamış. Sonra bir Alman, bir Fransız, bir İngiliz bir olup bir gün Japon a sallamış 😬 Allah büyük.
    1 Puan
  33. Temassızlık var, duy veya ampul dibi erimiş galiba
    1 Puan
  34. Suv olacaksa 4x4 olmalı gibi geliyor bana geçen x trail e biz de baktık bayii kendi arabasını takasa almak istemeyince kızdım ben de r line tiguan bakın bence yenisi çok güzel 3 arkadaşım aldı 3 milyon un altına aldılar hem de
    1 Puan
  35. Yok yok, Yağ içinde kayış çalışan modeli alsın. yakında piyasaları düşer. https://x.com/dariusssstone/status/1880170110058656181
    1 Puan
  36. https://www.instagram.com/reel/DE4rNwKKxOS/?igsh=MWI4YXB6aG44ejZ5OQ== Usta dediğin böyle olur 🙂
    1 Puan
  37. LED degilse ampul patlak. (Kavgada söylenmez ama LED değil galiba 🤭)
    1 Puan
  38. Yüksek voltajlı birşey bakın derim tesla veya id4 cazip geliyor. Fiziki boyut olarak kodiaq, mantık kuga artan ile @Ali Darbazdan c3 alırsın.
    1 Puan
  39. Siz de mızrak yok muydu abi sapan hangi döneme ait.
    1 Puan
  40. Selamlar; Telefon şarj sisteminde %80 dolum yapıldığında şarjı kesiyor ve pil ömrünün uzatıldığını söylüyor. Mevcut telefonumda böyle bir uyarı var. Telefonum Samsung A22. ( gitti canımın cananı iphone 8 plus ) Son 1 aydır bunu uyguluyorum açıkcası. Ancak %100 olmayınca psikolojim bozuluyor Sizce bu doğru mu ya da mantıklı mı ? . Neden telefonda var da notebooklarda yok mesela. Pil tipleriyle alakalıdır muhakkak ancak gerçek sebebi ne merak ediyorum. Nette buna dair mantıklı bir açıklama göremedim. Çoğu yazı ezbere yazılmış. Teknik bilgisi olan var ise bilgilendirmesini rica edürük. Saygılar.
    1 Puan
  41. Mayıs 2025 bitişli standart ruhsatımı kart ile değiştirmek için eylül 2024 te başvuru yaptım, hala ses seda yok.
    1 Puan
  42. Önemli olan %80 üstünde fazla sürede kalmaması teknik olarak lityum pillerde tam şarj olması durumunda lityum iyonlarının hareketi zorlaşır. Direnç artar. Sıcaklık artar. Stres de artar 0-100 aralığında kullanmak yerine 20-80 aralığı pil içindeki kimyasalların stressiz çalışması için daha doğru. ayrıca 20-80 aralığında sık sık şarj edip kesebilirsiniz. İmkan varsa tabi
    1 Puan
  43. notebokklarda da var telefonda da, ben kullanmıyorum bol şarj iyidir elktriğin ne kadar kesik kalacağını bilemeyiz 5. yıla girdi zaten ama hala 2-3 gün gidiyor şarj
    1 Puan
  44. batarya hücrelerinin en altı ve en üstü kritik bölümlerdir. %15 altında ve %80-85 den sonra sarj etmek batarya sağlığı ve ömrü açısından zararlı normalde. hatta birçok markada bunla ilgili pil ayar kısmında açıp kapama seçeneği bulunur. sizin cihazda olduğu gibi. resimdeki kisimdan acip kapatabilirsiniz bazı takıntılı kullanıcılar buna hassasiyetle dikkat eder ama ben de dahil çoğu kişi %0-100 arası kullanmayı tercih ediyoruz, hayat kısa
    1 Puan
  45. Bu tür yerlerde de faizi organizasyon ücreti olarak ödüyorsunuz.
    1 Puan
  46. terzinin pantalonu sökülünce terziye gidermiş üni de otomotiv dersinden çakmıştım ben
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...