Skor Tablosu
Popüler İçerik
12-11-2024 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
motor üst koruma kapagi ve akü koruma kapagi eksikti. onlari da cikma olarak bulup ait oldugu yerlere taktim 👍 oncesi sonrasi9 Puan
-
Uzunca bir yazı ve tecrübe aktarımı olacak… Malumunuz üzere konu otomatik şanzıman… Araç 10 yıldır bende. Bu zaman zarfında 2019 yılında tork konvertör burcundan yağ bırakması nedeniyle, 2023 yılında ise tas kırılması nedeniyle revizyon gördü. Ancak; geri vitesle alakalı bir problemim (bu revizyonlardan bağımsız olarak) mütemadiyen meydana gelmekte idi. O da hidrolik beyin üzerinde bir tane o-ring yırtılıyor ve basınç kaçırdığı için geri viteste titreme şeklinde bir sorun meydana geliyordu. Çok detaylı araştırmadan ustalara sorduğumda “kronik” cevabını alıyordum. Son zamanlarda bu o-ring patlatma problemi 2 kez meydana gelip sıklaştığı için biraz araştırma yaptım ve sekman değişimi yapıp kapattık. Velhasıl 1 hafta içinde yeniden patlattı ve bu defa araç D’de de gitmemeye başladı. Aracı kurtarıcıya yükleyip Kayseri’ye ustama gönderdim. İlk teşhisimizde yine tas kırıldığı kanısına vardık. Ancak 2 yılda 2 kez tas kırmak ve sık sık o-ring patlatma işleri bize bir şeyler söylüyordu. (Biz anlamadık orası ayrı) Yerli yabancı tüm platformlarda araştırmaya başladım. Öncelikle tas kırma ve kick-down esnasında vuruntu (bu sorun da vardı bende ama üzerine pek yoğunlaşmamıştım.) hidrolik beyin (valf gövdesi) üzerindeki basınç regülatöründen kaynaklandığını öğrendim. Hidrolik beynin ülkemizde maalesef sıfırı yok. Araştırırken ülkemizde bu beyinlerin revizyonunu yapan Konya’da Kazım ustayı tavsiye ettiler. (TR’de bu işi yapan 4 kişi varmış.) Sevdiğim bir abimin muhabbeti olmasından dolayı onun referansı ile ulaştık ve durumu izah ettik. Hidrolik beyin revizyonu yapacağını ve bahsettiğim sorunların geçeceğini iletti. Beyini söküp kendisine gönderdik. Gerekli işlemleri yapıp aynı gün geri gönderdi bize. Devamında şanzımanın içini açtık. “Çiftli tas” denilen parçanın (yabancılar davul diyor bu parçaya) tırnaklarının kırıldığını gördük. Ama iş kırılmakla bitmiyor. Dağılan parçalar maalesef yağ pompası, yağ pompası statoru ve tork konvertörü mahvetmiş, balatalarda aşıntılara neden olmuş. Kısa bir analiz sonrası parçaları kendim temin etmeye karar verdim. Öncelikle tork konvertör işi sıkıntılı idi. Tork konvertör de hidrolik beyin gibi sıfırı bulunmayan bir parça (Biz öyle biliyorduk.) Revizyon işlemi yapıldığından ve fiyatından dolayı sıfırına talep olmuyormuş (bir satıcının beyanı). Şans eseri Doğuş Otomotiv’in stoğundaki 5hp19 tork konvertörlerin hepsini alan bir firmaya ulaştım. Anladığım kadarıyla Doğuş eski araçların artık satılmayan parçalarını, depolarında yer açmak için toptan (muhtemelen uygun fiyata) satıyor. Bir tanesini de ben aldım. Devamında orijinal ZF yağ pompası, ZF yağ filtresi ve malum kırılan çiftli tası aldım. Şanzıman açılıp revizyon olacağından conta takımı lazımdı. Ancak sormadığım yer kalmadı ZF orijinal conta takımı bulamadım. Bir tane firma getirebileceğini söyledi ancak fiyatı (23.502,64TL) makul değildi. Biraz araştırarak TransTec marka conta takımının iş göreceğini öğrendim. Markayı araştırdığımda Corteco firmasına ait bir marka olduğunu öğrenip çaresizce almak zorunda kaldım. Parçalar gelmeye başlayınca sürpriz başladı. Öncelikle pompa kutusundan ara sac denilen parça çıkmadı. Aldığım yerle görüştüğümde kutudan çıkmadığını ayrı almam gerektiğini söyledi. Kime nereye sorsam kutudan çıkar dedi. Conta takımını da ustam beğenmedi. ZF kadar iyi değil dedi. El-mecbur conta takımını kullanmak zorundaydık. Kutudan çıkmayan ara sacı da ustam temin etti. Yağ olarak Liqui Moly Top Tec 1200G tercih ettim. Parçalar tamamlanınca ustam kolları sıvayıp girişti. Özenli bir işçilikle toplandı. Aracı 10 günün sonunda teslim aldım. Şu an bir problem görülmüyor. Daha önce şikayetim olan ve şu an düzelen problemler; -Vitesi R veya D’ye aldığımda kavramanın hissedilmesi (sanayide doldurma diyorlar) kavboldu, yumuşak bir geçiş oluyor şu anda. -Vites D’de rölantide ayak frende beklerken titreşim artık tamamen yok oldu. Sebebi tork konvertör revizyonu yapılırken balansını düzgün yapamıyorlar ve bu titreşime neden oluyor. (Ağır bakımda motor takozlarını da Borsehung marka ile değiştirmiştim. Bu sorunun reçetesi bu.) -Ayağımı gazdan çektiğimde veya bastığımdaki hafif vuruntu tamamen gitti. -Vites geçişleri kesinlikle çok daha yumuşak ve kararlı. -Kick down esnasındaki vuruntuyu henüz test edemedim. Şu an aracı çok zorlamıyorum, ne olur ne olmaz diye. -Hidrolik beyinde o-ring patlatma sorununu zamanla göreceğiz tekrar edip etmediğini. Değişen parçaları aşağı bırakıyorum. Ustamla hesabı henüz görmedik o yüzden bilançoyu bilemiyorum. Hidrolik Beyin Revizyonu Tork Konvertör (ZF) Yağ Pompası (ZF) Yağ Filtresi (ZF) Çiftli Tas (ZF) Conta Takım (TransTec ) Yağ Pompası Ara Sac (ZF) Yağ Pompası Statoru (ZF) Balata Takımı (ZF) Liqui Moly Top Tec 1200G 10lt Diferansiyel Yağı 1lt Yağ pompası statoru8 Puan
-
Deniz gören yerde yaşıyorum, ben 3 kuruşa tamah edecek adam mıyım ? açısına benzettim ben daha çok. Hukuken Doğukan haksız gibi, marka karalamak sıkıntılı bir iştir. Adam eğer bu videodan sonra cirom düştü, işim azaldı vs diye dava açtıysa ( ki hukuki girişimde bulundum demiş) , Doğukan'ın başı ağrır bu işten.6 Puan
-
5 Puan
-
5 Puan
-
Eytli arabaya o kadar yüklenince sorun çıkmama ihtimali zaten çok düşük değil mi? Tamirat tadilattaki gibi zannettiler sanırım. Aynı Servet abiye motor sür demek gibi. Yapamaz çünkü Y A Ş L I5 Puan
-
Ek olarak arkasında bir devre kartı cenneti buldum. Üretici bilgilerini bir şekilde internette aratarak buldum. Arabalar 2016 senesinde Amerika’da modifiye edilmişler. Faal olmayan bir çok özelliği var. Onları tekrardan devreye almak için devre kartlarını zamanında basan adama yazdım, şanslıyım ki hemen döndü be yardımcı olmayı kabul etti. Yakında kendisinden yardım alarak devre kartlarını devreye alacağız. Dediğine göre elemanlardan birisi bilgisayar ve içinde Windows XP yüklü.5 Puan
-
Banlamayı nereden yapıyorduk, Mert'in üzerinde deneyeceğim de. Kırmızı ışık yeşile dönünce araba çalışıyor dedin, ben orada bıraktım okumayı. O nasıl bir teknoloji lem elim ayağım dolandı birbirine.4 Puan
-
Bir sene çok uzun zaman, bu süre zarfında 500 kadın öldürülür, 300 çocuğa istismar olur, dolar 40 a yürür 20 ye geri gelir, hükümet değişir, savaş çıkar, sokak hayvanları 15 çocuğu öldürür. Biraz erken bence araba modeli için karar vermeye.4 Puan
-
araçta 100 km den sonra baslayan direksiyon titremesi sorunu vardi. rot ayari, jant balans ayari ne yaptirdiysam duzelmedi. sorunu tesadufen kendim buldum. deneme amacli ön arka lastikleri yer degistirmek isterken bu jant bileziklerinin ön jantlarda olmadigini fark ettim. aradaki bosluk tistremeye neden oluyormus demek ki. bir takim yeni bilezik alip jantlara taktim. sonuc olumlu4 Puan
-
Kapağı açılmamış şuruplar . Direk güneş ışığına yada ısı kaynağına maruz kalmamış ilaçları son kullanma tarihleri çok yakın değilse kullanabilirsiniz. Ancak renginde yada bütünlüğünde görsel olarak değişim varsa kullanmamak lazım . Tabletler bozulduğunda rengi değişir (sararır ) nemlendiğinde bütünlükleri bozulur dağılır. Özellikle bunlar karanlıkta saklanmış olmalı.3 Puan
-
7 sayfada araba 0 oldu helal. 80 sayfada külbütör contasını değiştiremedik yan sokakta3 Puan
-
Hiç bir şey olmaz. Babamın farmakolog arkadaşı hiçbir şey olmayacağını söylemişti. Hatta miadi decen ilaçların bozulmadigini, sadece etkinliğinin düştüğünü söylemişti. Şöyle ki ömrüm boyunca son kulanim tarihi gecmiz bir ilacı içipte zehirlenen kimseye rastlamadım. İlaçların dayanımı soğuk zincir hariç 30 derecedir. Bizde eczanede ilaçları rafta tutuyoruz. Sıcak illerdede rafta durur ve bozulmaz. Bu arada şurupları dolaba koymayın2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Şoför darbeyi arkaya verdirmiş neyseki ama benim dikkatimi çeken frenden ayrı olarak koltuğun hasarı. Dış açıya geçince belli oluyor ki aslında aşırı şiddetli bir çarpışma olmamış. Buna karşın koltuk rijitliğini anında kaybetmiş sanki geleneksel otomobillerde koltuk çok daha dayanıklı sürücü ve yolcuların güvenliği için çok daha etkiliydi2 Puan
-
2 Puan
-
Lpg ısı sensörünün hortumlarında kaçak varmış, değiştirdik sorun kalmadı. Teşekkür ederim.2 Puan
-
2 Puan
-
Hahaha çok iyi yorum. Sadece güvenebileceğim araba modelleri anlamında otomatik olan ve kilometresi 150-160bin i aşmamış bir şey bakıyordum. Şimdilik anladığım, üstte @Talha Bilgi ve @Metin Akbal beyefendilerin belirttiği modellere göz atmam gerektiği. Fiyat olarak tabii ki esneme olacak yani 1 sene gerçekten kısa bir süre değil ancak fiyattan çok model anlamında bugünkü fiyattan baktığımızda hangi modeller güvenilir onu anlamak istiyordum. Çok teşekkürler yorumunuz için kia picanto 2020 model'i deneme fırsatım oldu ilk defa bu model bir araca bindim ve aklımda artık Kia'da olacak. Eski modelleri için de güvenilir diyorsunuz o zaman.2 Puan
-
2 Puan
-
Alfa'dan daha güçlü ve atiktir belki ama Alfa'da gaza ne kadar basarsam ne kadar hızlanacağını kestirebiliyordum, skoda'da kestiremiyorum açıkçası. Anlatmak istediğim sürücüyle bir olma hissi. Sanırım gene anlatamadım aklımdan geçenleri2 Puan
-
Bu fiyat bandında otomatik de düşünülüyor ise kore/japon tavsiye ederim mesela Hyundai i20, kia picanto, juke gibi...2 Puan
-
Telefonla dolandırıcılıkta yeni boyuta ulaştılar. Tüm sülalenin bilgilerini sayıp sizi ikna etmeye çalışıyorlar. Hanımı aramışlar, "Şu hukuk bürosundan arıyorum, dayınız xxx yyyy 2021 yılında alışveriş yapmış senetli, ama senetleri ödememiş, icra gelecek" diyorlar. Hanım da diyor ki "ben kefil değilim ki dayımın yaptığı alışverişten bana nasıl icra gelebilir?". Adamlar ikna için hanımın diğer dayılarının ve teyzelerinin de ismini söyleyerek bunu ödemeniz gerekiyor demişler, hanım tartışıp kapatmış. Öte yandan bu adamlar hanımın annesini yani kayınvalideyi, dayılarını ve teyzeleri de arayarak aynı yalanı söylemişler. İ;şin ilginç yanı alışveriş yaptığı söylenen dayı o tarihte ülkede değil, yurt dışında ve 3-4 sene gelmemiş. Kendisini aradıklarında bunu söyleyince 2011 yılından kalma diye çevirmişler. Dayı da "tamam ama zaman aşımına uğramış zaten"demiş. Tehditler ve iddialar devam etmiş. Olay enteresan, arayan kişiler bu bilgilere ve akrabalık ilişkilerine nasıl ulaştılar acaba?2 Puan
-
fiber macun zemininde pürüz olmaması zaten imkansız. yapısı gereği içinde birçok elyaf parçaları var malum. üzerine çelik macunu, yine de pürüz varsa son kat yoklama macunu uygulanabilir. marka olarak polikor tavsiye edebilirim.2 Puan
-
Hava akışmetre hatası cozuldu. Yaklasık 300 km yol gitmeme ragmen hala hata kodu vermedi Tamircide 6500 liralık orginal almanlar 3500 liralık hellalar yansanayiler denememize rağmen hata veren araç. Rasgale girip hava akışmetre sordugum çıkmacıdan aldığım hava hava akışmetre ile son buldu. Hava akışmetre Siemens orginal çıkma kazalıdan. Bunu kendim orda montajımı yaptım biraz yaglığmış balata spreyi sıktım Ve takmtım. Bidaha hata vermedi Ama duman sorunum bundan değilmiş gene aynı devam ediyor. Ama aracın yaktı düştü şu an depo ile ölçtım 1.79 yakıyor. Vites gecislerindeki vuruş geçti daha stabil çalışıyor ve sesi iyileşti. Herkese teşekkür ederim...2 Puan
-
Eski monitörüm kendi kendine açılıp kapanmaya başlamıştı. Geçen avm de gezerken ben şu Vatana bir bakayım dedim..(Eşim kişisi tarafından teknoloji mağazalarına tek başına girişim yasaklandı) Kucağımda kocaman bir kutuyla çıktım.. Şimdilik ziyadesiyle memnunum.. Buraya danışmadan böyle işler yapmam ama oldu bi kere.. https://www.vatanbilgisayar.com/asus-tuf-gaming-vg279q3a-27-1ms-180hz-full-hd-ips-oyuncu-monitoru.html2 Puan
-
2 Puan
-
bence %44 satıştan kaç tanesi gerçekten %90 üstü engelliye satılmış ona bakmalı, bildiğim kadarı ile taksiciler dahil, şehit yakını vs. birçok kesim buna dahil edildi...2 Puan
-
Kaput ısı yalıtımlı bölge ve çıplak bölge farkı. Yalıtımlı bölge yağmur damlalarını tutacak kadar soğuk, diğer kısımlarda buharlaşma gerçekleşmiş. Şikayet edemem, belki sıcak taş masajına Tayland’a gidemem ama kaputun kenarına yanını verip beklemesi de ondan kalası değil. Bizim lise dolmuşçusu fikri abi öyle poz verip beklerdi bizi. Herkes gerçekten olmasından korktuğu kişiye dönüşüyor.2 Puan
-
2 Puan
-
Sana göre değil buralar, alman konularında kronik sıkıntısız pek araç olmaz2 Puan
-
yasa çıkmadı. işin garibi bu aya kadar satılan otomobillerin %440ü engelli muafiyetinden alınmış. yani 750 bin satışın 300 bini engellilere satılmış. buradan da şunu anlıyoruz, halkımız gerçekten engelli2 Puan
-
Abone olur katılırız, bunun saçlısı diye hayal ettim2 Puan
-
2 Puan
-
Benim edindiğim tecrübe; şehir içinde günlük kısa mesafelerde kullanacaksınız sıkıntı yok. Uzun yolda da motoru soğuta soğuta giderseniz yine sıkıntı yok. Bu aracın soğutma sisteminin çok sorunsuz olması gerekiyor. Motor gereğinden fazla ısılara çıkınca bir çok parçaya zarar veriyor. Sorun şanzımana kadar gidiyor. Ben bununla alakalı çok para harcadım. Şimdilik kronik bir problem kalmadı diyebilirim. Ama doğdurur. Çok nazlı ve kronik sorunlu bir modeldir.2 Puan
-
2 Puan
-
takılı olması lazım, olmasa da geçirebilir, Sami bilir en iyisini2 Puan
-
böyle sonradan bilme videolarını izleyemiyorum fazlaca, midem kaldırmıyor, kısa kısa baktım, zaten egzosda da yağ conta yanmışsa olur falan diyor... neyse... 1. bu tarz işlemleri yaptırıyorsan bunun risklerini de baştan kabul edip sonra ağlamayacaksın(arakadaşıma ödünç arab verdim, bişeyi bozuldu mesela motoru ödünç verdim virajda düşmüş felan, riski kabul etmeyeceksin o dereye girmeyeceksin) 2. videonun ana teması, yerli parça ve mekanik ustalara laf edenlere karşı kurgulanmış zira işleri çok kesilir, bizdeki tunink tayfası ballı kaymaklı x10 misli kazanmaya çok alışık, hayata küserler, onu engellemeye çalışmış 3. çok aman aman bişey yapacam pro gibi takılacam diyorsa, ingiltetereye gidecek oradan artık parça parçamı alır komple motoru yaptırır ithal mi edebilir onun gücünü bilemem ama öyle yaptırır, riski en aza indireceğim derse 4. vesiile ile duvarı siyah tavanda yarım inşaat kalıntısı gibi borusu olan tükkanlardan ben haz etmem, tercih meselesi. 5. modifiye vesilesi: biyel kolu ve saplaması en hayati parçadır böyle işlere giriliyor ise, beygir rakamı da zurnanın ilk deliği değildir aslında son deliğidir, aslında hareketli aksamı hafifletmek ilk deiğidir, bende standart bir zetec 2.0 vardı, Oktaykan topladı, tüm parçaları standart yazılım beyin felan stok, viraj çıkşı kaçabilen araba yoktu, impreza dahil. sonra uzayıp giderdi o kadar olacak. bütçe meselesi. vesileler vesileler, bu yarışa felan katılıp vidyo çekip satıyor ya, onu satamama kaybı. senin vidyolar 2.4 milyon eder çeksen2 Puan
-
Birincisi mevzu bahis araba 1.4 tdci fiesta değil, adam 200sx'e skyline motoru koymuş, motor içine girip dünya kadar ar-ge yapmış, standalone beyin var, yazılımsız nasıl çalışacak? İkincisi de, modifiyenin tarihi otomobilinki kadar eski. Firmaların yazılımları elbette en güvenlisi ama başta emisyon ve bir çok başka faktör var. Bu riskleri alarak bir remap işlemi yapan adam bu yazılımdaki hatadan dolayı 5 dk içinde motor kırmayı hakediyor mu yani? Bu çok sorunlu bir bakış açısı.2 Puan
-
Memleket Rize olduğundan ötürü orjinal anzer balı isteyene yardımcı olurum, bana kg fiyatı 4 5 bin civarı, müşterileri sabit, dışardan gelene vermiyor öncelik hastası olana gidiyor. Bide Yayla taraflarında orman gülü yetişen yerlere yakın petekleri olan tanıdık var deli bal üretiyor, ben delikanlıyım diyen 2 çay kaşığından fazla tüketmemeli sonra kamyonetin kasasında yatan ayı videosundan çekersiniz. Bal yiyip bayılan ayı yazınca çıkıyor internette2 Puan
-
1 Puan
-
İşte bunlar hep tık. Tıkı aldılar YouTube kaç para verdi acaba onlara1 Puan
-
1 Puan
-
Adana da Urfa da Antep te klimasiz güneş gören evler 30 35 derece sicakligi cok rahat gorurler. Bu evlerdeki güneşi direkt görmeyen ilaclar bozulmuyorsa ki kullaniyoruz bir sey olacagini sanmam ytd1 Puan
-
Fransızların otomatik vitesleri hakkında ben azcık ön yargılıyım bizde de var 2006 serisi c4 2014 fransızlardan farklımıdır bilmiyorum ama şanzıman ve elektronikleri çok hassas. Auris hakkında bilgim yok üstad.1 Puan
-
Şanzıman, bobin, bujiler, katalizör boşaltma, radyatör değişimi, yedek su deposu değişimi, tavan kumaş değişimi. Tabi bu saydıklarımın bir kısmı ısınmayla alakalı. Diğerleri de bu arabalardaki kronik problemlerden bir kısmı.1 Puan
-
1 Puan
-
o motorda Lspi sorunun ilk örnekleri yaşanıyordu. Sorunu motor yağında buldular. Düşük devirde çok yüke bindirilirse segmantlardan sızan kalitesiz motor yağı yüksek basınç altında yakıtın erken tutuşmasına sebep oluyordu. Bu da silindir kenarlarının kırılmasına sebep oluyor. Aslında yapılması gereken Orijinal motor yağı kullanmak bu da zor bir şey değil fabrika standartlarında orijinal motor yağı kullanın doğru yerden satın alın sahte ürünlerden uzak dur saygılar1 Puan
-
1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00