İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      15

    • Mesaj

      99.569


  2. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      14

    • Mesaj

      77.654


  3. Metin Akbal

    Metin Akbal

    Moderatör


    • Puan

      11

    • Mesaj

      15.141


  4. Servet Aydın

    Servet Aydın

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      8

    • Mesaj

      46.598


Popüler İçerik

17-08-2024 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Mekanik geliştirme derken şanzıman koyacaklar mı 😈
    5 Puan
  2. Orijinal kauçuk paspaslar deliniyormuş. Servis belli zaman aralığında (misal arabayı ilk kullanmaya başladın 6 ay) garantiden değişim sağlamış. Aldığımda delikmiş. Bende yola çıkmadan bisiklet iç lastiği ile yama yaptım. Eskisinden sağlam oldu 😜 Satılan kolçaklarda yorumlarda pek memnuniyet duyanları okumadım. Hazır satılan sünger kolcaklar vardi. Ölçüsüne baktım 16x16x37 idi. Hem eni dar hem uzunluğu fazla. Evde sunni deri vardı. Ona sungerciden parça sünger aldım. 18x16x25 cm idi. Döşemeciye gittim. Malzeme benden olup 300 lira para istedi. Siz bu gidişle zor para kazanırsınız dedim geldim eve. Süngerin kalıbını aldım. Dikdörtgenler prizması açılımının 0.5 cm fazla olacak şekilde kestim. 0.5 cm fazlalık kısımları çizerek evde içten diktim. Sungeri sokacak kısmı ilk etapta ellemedim. Fermuar aldım tuhafiye karşıda bir usta var ona git o güzel diker dedi. Tamam dedim gittim. Arka kısmı da fermuar dikti dayı 20 lira aldı. Bilseydim bu dayıyı en başta giderdim 😁 Dayının diktiği fermuarlı bölüm. Benim el dikisimin makina ayarindaki halı 😎 Araba yıkandı tatil yoluna çıkmaya hazır 😊
    4 Puan
  3. Aslan parçası toz çamur sıcak demeden gece gündüz çalışmaya devam ediyor🧿
    3 Puan
  4. Servet denedi bunu hondada.. verimli olmuyor
    3 Puan
  5. Lan! Diyorum benim motör kaskosu faturasında giyim kalemi ne! Emmi bi akşam takımıma uygun sıfır çorap verdiydi. Yoksa? Yok be değildir yo yoo.. 2300 tl olamaz ama
    3 Puan
  6. kapa ört, kafa istanbul sanayide tabii bizim
    2 Puan
  7. Abi tokata gittim geldim o ara rektefiyeci komşumuz almış motoru, listeyi çıkarıp verdi bana, fotoğraf çekemedim, onlar da çekmemiştir ama sorarım varsa atarım, karşı komşu opel parçacıdan fiyat aldım, pazartesi parçalar gelecek, rektefiyeci çarşambaya kadar motoru toplarsa bu haftasonu arabam çıkmış olur büyük ihtimal Allah razı olsun bütün sanayi seferber oldu Yağ pompası tedbir amaçlı, motor söküldüğü zaman yağ pompasını her zaman sıfırlarım hazır motoru açmışken Triger zincirini de değiştiriyorum, motoru indirdik debriyaj setini de değişin dedim, komple baskı balata da değişecek, şanzıman yağını daha yeni değişmiştim zaten, Şanzımanda robotu kontrol ettireceğim kömürlerinde vs içerde bişey görürsek onu da sıfırlayacağım. Liste şuan bu şekilde, komple dalak böbrek sıfırlıyoruz. Sadece krankı çıkma vereyim çok temiz dedi tamam dedim gelsin bakacağız Çok teşekkür ederim Teşekkürler Çıkma motor almam abi kaç binde belli değil, garantisi yok. Bu zamana kadar bakımı nasıl yapılmış belli değil. Alır takarım arabayı satarım 3 ay sonra bişey olur arkamdan sövdürmem kendime
    2 Puan
  8. kare motordu galibe öyle derler piston capı ile strok aynı olunca türkiş yutubrlar ona da bir çare bulurlar gelişim gelişimdir, ben 600 kg araba tasarlayacak olanı bekliyorum, herşey dahil, oyuncak olmayan.
    2 Puan
  9. Buna katlıyorum. Ben de İstanbul’da dar yerlerde çok kullanıyorum ama araba uzun yol için yapılmış. Hızlandıkça başka bir karaktere bürünüyor.
    2 Puan
  10. fizik kanunu 1 milyon yıldır var, formülde eski yeni olmaz, geniş piston ile büyük subap yüzeyi hedeflenmiş olabilir, emiş te oynaşmalar olacak ise orada lazım alur, kısa strok ile, uzuna göre aynı devirde, biyele misli yük biner, o tasarımcının tercihi, uzun strok ta aynı hacimde kol kırar, kıasda biyel kırar (teknik risk hesabında) hava giriş tasarımları 1990 lardan beri var, bizde pek mevzu olmaz, mesela honda 1000cc den 100 ps almıştı 1985 tasarımında, atmosferik vesile ileatkinson denen çevrim de 1960 lardan beri var. teknikte sene önemsizdir, verim(ömür ile birlikte) önemlidir mesela wankel faciası, verimi aldılar ömrü alamadı tasarımcılar.
    2 Puan
  11. Yok be ya.. Süvari Bir müşterim hediye gömlek almış, onu değiştirmek için gitmiştim. aldığım şey daha ucuz olduğu için üstüne bir şeyler daha almam gerekiyordu, mağazada bu çoraptan daha ucuz bir şey yoktu.. Aldım, etiketlerini sökmedim. duruyor.. Giyemem ben bunu
    2 Puan
  12. Gözünün önünden gitmiyordur kel kafam👨🏻‍🦲😁
    2 Puan
  13. genelde 2 hakkı olur , yeni ömösyonu düşüklerde 0 5-6 depoda 1 depo benzinde gitmek birçok derdi savar
    2 Puan
  14. Ben bu işin sonraki aşamasını söylemiş olayım, @Servet Aydın abi gemide ziyarete gelecek. Gemi motoru kaç silindir falan derken bi bakmışız motordan dumanlar çıkıyor
    2 Puan
  15. 1 Puan
  16. Muşamba 😬 Malzemenin ne olduğunu bilmiyorum tam olarak serflor da olabilir. Clio ya bagaj havuzu yaptım artanı da şafta serdim.
    1 Puan
  17. Şaft tüneli kısmına da bisey yapmışsın sanki o ne ? Ayak degince leke yapmayacak biseye benziyor..
    1 Puan
  18. 1 Puan
  19. her klimacıda karot uç olmalı, budur karot dediğimiz, bende bile var delip geçerim resimdeki tuğlayı, bunun daha beteri yığma tuğla duvar ki zaten bunla çift sıra yığma tuğlayı delip geçtik, perde betonla zaten işimiz yok... bu değil, böyle karot başka şey, bunu kullanacağın yerde ne kliması, biraz fazla abarttık sanırım şu karot işini
    1 Puan
  20. Dinamikleri öyle esasen bu bir makam arabası değil zaten sportif ruhlu bir aile arabası. Üretim bandından indiği senede dünyada yılın arabasıydı. Şehiriçi bu araca eziyet.
    1 Puan
  21. Yağ lambası, yağ olmadığı zaman değil, yağlama olmadığı zaman yanar. Bu detayı atlamayalım.. Yağ lambası yağ seviyesini bilmez.. Yukarıda yazdığım gibi yağlamanın olup olmadığını bilir.. Yağ az ise yine yağlama yapılır ancak yağ ısısı artar..
    1 Puan
  22. Minimum ve maksimum arası 1 litredir. fazla yağ koymayın.
    1 Puan
  23. Bu terslikte bir işlik var ben de çözemedim 😅
    1 Puan
  24. Sanıyorum yağın basıncını ölçüyor müşür. Çubuğa değmese bile pompa güçlü basıyorsa kurtarıyor. 2-3 saniye geç sönmesi yağ filtresinden da kaynaklı olabiliyor. Tavsiyem ucuzdan pahalıya doğru gitmek. Yağ değişimini orijinal bir filtre ile deneyin derim ilk etapta
    1 Puan
  25. her lastik izini araba yaptı sanınca, kumsalda alırsın tabii soluğu sonrası traktör uyma bu manyaqlara, köy kavesinde çay içelim
    1 Puan
  26. Fotoğraf alttan çekilmiş galiba.. ve su muhafaada görünüyor.. Oraya nereden geldiği önemli. Şüpheli yerlere balata spreyi sıkın, temizlensin kurusun.. Suyun çıkış yerini bulun. Sese yorum yapamıyorum. Röle sesi değilse önemli bir şey değildir. Tekrar duyarsanız motor bölgesindeki sigorta kutusuna odaklanın.
    1 Puan
  27. Aslında çok mantıklı geliyor herşey ama bütçemi aşıyor, 306nin yerine gelecek alacağım araç. Şimdilik acele etmiyorum ve yerine ne alacağımı henüz kestiremedim.
    1 Puan
  28. Çok fena aklıma girdin mantığıma da yattı bu kombin.
    1 Puan
  29. 1.33 tce al. 1400 kg araba 9 saniyede yüze çıksın, düz yolda 230 yapsın. Sakin kullan 4 yaksın. 510 litre bagaj sınıfının ilk üçüne girecek diz mesafesi sunsun. Yolda canın mı sıkıldı, ona buna salça ol. Vitesle oynamana lüzum yok 1600 devirden itibaren 260 nm torkun var. 3 ve 5 silindirlilerin blok sesleri çok güzel. Eksozdan bahsetmiyorum. V8 ayrı dünya o başka. Siteye silverado geldi geçenlerde misafir olarak çift kabin. Çalıştırınca herkes balkona çıkıyor. Muhtemelen flowmaster var.
    1 Puan
  30. çalışmayan bekleyen motordan ses gelmez tabii yok onu eledik
    1 Puan
  31. çorabı alırken sorulur o ? sonra sorulur mu lem
    1 Puan
  32. Teşekkürler abi. 253 bine dayandı km. 160 bin de aldım, 200 binde üst kapak revizyonuna girdi, şimdi ise bu. Lpg kaynaklı hep bu sorunlar. Lakin benzinden ettiğim kârı hesaplayınca, devede kulak kalıyor bu masraflar.
    1 Puan
  33. terazidere metro’da inin. Tüm mahalle çorap toptancısı. Paket alıyorum ben. Haritada dükkanların %20’si var. Mahalle çorap cenneti
    1 Puan
  34. Bana da bir şeyler getir.
    1 Puan
  35. Standarttan büyük mü çağı.. Lastik çapı büyüdüyse basıncı düşür.. Çap aynı ise kılavuza uy..
    1 Puan
  36. ben peşinize takılırım. her ne kadar sizin araçların girdiği yerlere giremesem de kenarda debelenirim, tek başıma bir yerlere girmeye korkuyorum.
    1 Puan
  37. Bi zamanlar bu paraya komple araba alıyorduk
    1 Puan
  38. Yıllar önce imkanımız yoktu atari almaya komşu çocuğunun atarisini oynamaya rica minnet giderdik. Hatta derslerşn kötü olduğu bir zaman diliminde aklın ataride diye annemden dayak yemişliğim bile var. Hey gidi günler.
    1 Puan
  39. Maşallah 1 ayı geçti geleli ama tatilden hala esintiler geliyor. Unutulmaz bir tatil olması için İsviçreden sonra Alman devleti de hatıra fotoğrafı göndermiş 40 öroluk. Profil fotoğrafı yaptım artık, baktıkça hatırlarım Daha pahalı hatıralar edindim 😂
    1 Puan
  40. Geçmiş olsun Ebrar. Alacaktın A3'ü
    1 Puan
  41. C5 güzel araba.. Sanayideki ustaların ne düşündüğü umrumda değil.. Beceriksizler, direksiyon simidini bile sökmekten aciz insanlar.. Kendilerini geliştirmeyen vasat kişiler.. Aman C5'e bulaşma diyorlar..
    1 Puan
  42. Naparsan yap bu araçlarda 5 in altı yok. Video atma senin nasıl 4 litre yaptığını biliyoruz 😊
    1 Puan
  43. Uzun sürecek diye erteleyip duruyorum, başlayayım yazmaya. 1 haftalık bir tatil oldu. Bunun sadece 3 gününü İsviçre’de geçirdik. Ama daha fazla geçirseydik muhtemelen Türk Bankaları eve haciz gönderirdi. Çünkü İsviçre çok pahalı. Almanya’nın 2 katı fiyatlar. Mannheim Çarşamba Mannheim’a komşumuza geldik. Komşu Türkiye’den komşu, bir evi de Mannheim’da. Mahallesini muhutini çok sevdim. Yan yana yapışık villalarda oturuyor. Önü arkası açık, bahçesi ve garajı var. Camdan dışarı bakınca bizim ülkedeki gibi kimseyle göz göze gelmiyorlar çok hoş.. Mahalle, hatta Almanya’da her yer yeşil. Bu konuda gerçekten çok başarılılar. Yollar, kaldırımlar her şey düzgün, temiz. Her yere ev yapmamışlar, iki adım ötede göl var kenarı ev değil ağaç, yürüyüş yolları. Mahalle 30 yıl önce nasılsa şimdi de öyleymiş. İnsanlar birbirine selam veriyor. Ve çok dikkatimi çekti, mahallenin yaş ortalaması 70 ve hemen hemen hepsi kendi ayaklarının üstünde duruyor. Bizi Frankfurt havalimanından bir Alman arkadaşıyla beraber aldılar. Kadın 74 yaşındaydı ve haftada 2 kere yüzmeye gidiyor, gönüllü olarak adliyede çalışıyor, ingilizce bildiği halde ingilizce kursuna gidiyor arabayı da çok güzel kullanıyordu. Ben diri olmalarını bu aktif hayata bağladım.. Perşembe günü sabah erkenden trene bindik. Mannheim Ulm arası hızlı trenle 1,5-2 saat sürüyor. Yolculuk epey güzeldi. Yine her taraf yeşil, içiniz açılıyor. Hesapta kuzen bizi Ulm istasyondan alacaktı fakat yolda gelirken lastiğin havası inmiş, Ulm’e 5 km kala durmuş, biz ona taksiyle gittik. Arabada stepne yok ama bir kompresör var. Köpüğü geçen kullanmış bitirmiş. Çekici çağıracaktı. Müdahale ettim olaya hemen. Lastiği şişirip en yakın istasyona gittik. Oradan köpük alıp biraz bastık. Kuzen tam basamamış yolda lastiğin havasını an be an görüyoruz dakikada 0.1 bar düşüyor. İkinci durduğumuzda köpüğü ben aldım elime lastiğe iyice verdim köpüğü, sonra kompresörle şişirdik lastiği. Bundan sonra rahatladık biraz, inme hızı düştü. Sonra bir kez daha durup şişirdik bir yandan da bunların oturum randevusu var ona yetişmeye çalışıyoruz. Uşak her fırsatta gaza basıyor. M4’ün öyle bir gidişi var ki her dokunuşta koltuğa tam anlamıyla yapıştırıyor. Ayağını gazdan çekince de egzoz çatır çatır mısır patlatıyor mübarek. İşte böyle bir spor arabayla Heidenheim denilen küçük şirin bir kasabaya geldik. Orada biraz oyalandıktan sonra kuzen bana bir tane 2018 cmax verdi. 1.5 tdci manuel, çok güzel bir arabaydı gidişi falan çok iyiydi ama tabi m4’ten sonra ona binmek nasıl koydu anlatamam 😃 Perşembe Öğleden sonra İsviçre’ye doğru yola çıktık. Neyse C-Max'le yola çıktık 250 km sonra Schaffhausen'deki Rheinfall'a geldik. Avrupanın en büyük şelalesiymiş. Gerçekten kocaman bir şey, bizdeki manavgatı andırıyor sadece 5-10 kat büyüğü.. 2-3 saat oyalandık belki. Daha vakit geçirebilirdik ama yeter deyip çıktık. Sonra Zürih'e geldik, zaten yarım saatlik bir mesafede. Şehir merkezinde bir otoparka arabayı bırakıp yürüdük. Avrupada sanırım bütün şehirlerde durum aynı. Beleş park yok, arabanızı katlı otoparklara bırakıp işinize bakıyorsunuz. Hanımın hazırladığı yaprak sarması ve poğaça olmasa çok fena maliyetler olabilirdi. Hoş bir şehir, acayip zenginler, arabalarından belli. Ortada akan nehir olmayan bir Avrupa şehri görmedim. Çok da yakışıyor zaten. Şehir'de günlerce vakit geçirilebilirdi ama bizim şehirlere pek vaktimiz yok, otele geçtik. Zürih'ten bir kare: Otel Zürih'e 40 dakikalık bir mesafede. Yakınında beleş park yeri buluduğumuz için seviniyoruz. Çizgilere dikkat ederek park ettim. Sabaha kadar bedava. Sabah 7'den itibaren de 3 saat süremiz var ayrıca. Ertesi sabah Vitznau denen köye gidip Rigi Dağına trenle çıkıyoruz. ücret kişi başı 75 Frank. Otelde kaldığımız için indirimli 62 dolara gün boyu geçerli bilet alınıyor. Hayatımda yaptığım en keyifli geziydi. Mükemmel manzaralar eşliğinde 35 dakikada trenle dağa tırmanıyorsunuz. 1 saat kadar kalıp geri indik biz. Başka yerleri görme arzumuz olmasa oradan başka trenle başka köye inip çıkıp süreyi 3 kat uzatabilirdik tabi ama tadında oldu. Bu arada söylemeden geçemeyeceğim. Rize'nin doğası buraya çok benzer, belki bazı noktalar çok daha iyidir ama bizde bu tür yatırım ve pazarlamalar olmadıkça zor.. Ardından interlaken diye bir kasabaya sürdük. 2 saat kadar sürdü yol. O kadar çok tünel geçtim ki anlatamam. Bir de İsviçre'nin çok sağlam araç trafiği vardı fakat neredeyse hiç dur kalk olmadı. 1 defa trafik durdu, o esnada herkes sağa sola yanaştı, belki acil durum olur da ortadan bir araç geçer diye. Ve hiç kimse o ortadaki boşluğu kullanma gibi bir uyanıklığa gitmedi. Hoş gitselerdi ve birisi bunu kayda alsaydı çok sağlam ceza yazdırılabilirmiş sonradan öğrendim.. Interlaken dağların arasında ufak bir kasaba. Yamaç paraşütü falan yapanlar vardı. Şu manzarayı görüp çekmişim. Bir de Lindt mağazasına girip çikilata aldık onu hatırlıyorum. https://i.hizliresim.com/kjr29aa.jpg 15 Dakikalık mesafede Lauterbrunnen (Dağdan akan şelale) Köyüne gittik. Yine otopark yine para. Arkadaş dağda bile rahat yok:) 1 saat sonra Bern'deyiz. Tarihi bir şehir. Zürih'ten küçük ve daha sevimli geldi. Türk döneri yiyip midemi bozdum ama olsun çok lezzetliydi. Akşama Basel'deydik. Anca otele girip yatabildik. Bi rahatlık çöktü, beleş sandım koydum otelin önüne. Sabaha sürpriz: 40 frank ceza yazmışlar. Sonra nasılsa yedik cezayı rahat bırakırlar dedim eşya toplamaya otele girdim. 15 dakika sonra bi baktım polis orada. Benim cezam 100 frank olmuş. Diğer araçlara da kösüyorlardı.. Arabayı otoparka çekip ücretsiz tramvaya binip şehri geziyoruz. Basel'de konaklayan herkes bundan faydalanabiliyormuş. Tabi kişi başı 3 frank şehir vergisini ödemiş olmak kaydıyla. Neyse Basel'i hiç sevmedim. Muhtemelen bundan sonra da hiç sevemeyeceğim. Şehir fazla büyük. İçinde arabayla 1 kere kayboldum, 1 kere de ceza yedim ki daha da gelmem. Çarşıda dolaştığımdan da pek bir şey anlamadım. Hain Basel. Artık Mannheim'a döneceğiz ama giderken Strazburg'u görelim dedik. Girdik 2-3 saat oyalandık. Güzel bir şehir. Gittiğimizde Filistin için eylem yapılıyordu. Notre Damme katedralini gezdik, damına çıktık. Kişi başı 8 öro köstüler. 300 çıkarken, 300 inerken merdiven adımı atınca pek mecal kalmadı. Çıkışta bir de içine baktık çıktık. Bu fotoğraf o katedralin tepesindeki yapıya ait. Çok hoştu. Çok da yüksekti. 1400'lü yıllarda bu kadar yüksek bina yapılabildiğini bilmiyordum. 3 günün sonunda Mannheim'a döndük. Ekonomi yapmamıza rağmen çok para harcadık, pişman değilim:) Kuzenin arabasıyla yaklaşık 1300 km yol yaptım. Çok rahattı. Umarım ülkemizde de araç sürmek bu kadar keyifli olur ileride. Yollar: Otoyolda araba sürmek çok zevkli. Genellikle hız sınırı yok. Herkes çok hızlı ve çok saygılı. Sol şeride geçip yol vermemenin cezası varmış ve aynı arabadan 2,3 kişi şahitlik etse ceza yazdırmaya yetiyormuş. 3 şeritli yolda en sağda 140’la gidiyorum. Önümde birileri yola katılıyor ve ben hiç zorlanmadan sol şeride geçebiliyorum. Ama zaten yola katılanlar için de hızlanma şeridi yapılmış ve akan trafiğe öyle güzel giriyorlar ki siz hiç frene basmıyorsunuz, sadece yol hakkı onun bunu bilip ona göre hareket edin yetiyor. İleride çatal varsa önceden tabela ve yoldaki işaretler sayesinde herkes oraya gelmeden yerini alıyor ve dağılım sorunsuz gerçekleşiyor. Yine de bu tip yerlerde 80, 100 gibi limitler oluyor ve herkes buna uyuyor. Yerleşim yerleri vs 30, 50 gibi sınırlara da uyuyorlar. İsviçre’de bunun iki katı uyuyorlar çünkü cezalar daha ağırmış. Herhangi bir Türk’ün oraya gidip de ceza yememesi çok zor maalesef. Ben 100 Frank yedim onca dikkat etmeme rağmen.. Bundan sonra İsviçre'ye gidersem Zürih inişli olur ve 3 günlük ulaşım kartı alıp her yeri trenle gezerim. Gidecek olanlara da tavsiyem bu şekilde olur.
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...