İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

Popüler İçerik

13-07-2024 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Var. Tamamı değil. dörtte bir insanda genetik. köyde de olsa. İnsanların yüzde 25 inde genedik. bu biraz ondan biraz bundan oluyor demek anlamına gelmiyor. Bazı insanlarda genetik bazı insanlarda öğrenilmiş bazılarında ikisi beraber. Bu durumda genetik olanların problemini "hafife almak" doğru olmuyor. Ötenazi yanlış kelime. "itlafı" denebilir. İlaçla uyutulmadan çağrışım yapmış nnazik olmak için. Ancak bugün gazzede 100 can ölmüşken saldırgan olduğu belirlenmiş köpeklerin itlafını ben önemsiz bir detay olarak görüyorum. Zaten tüm dünyada uygulanan budur. Örümceği öldürüyorsunuz, kekliği bıldırcını öldürüyorsunuz hem de köpek yardımıyla, fareyi, kuşu, kertenkeleyi öldürüyorsunuz. Domuzları vuruyorsunuz. Zararlı diye.. köpek zararlı olunca ne değişiyor? Bıktım artık ya. Nasıl bir bela konuymuş bu ki medeni ülkelerde bu yok geri kalmış ülkelerde var ve bizde bazı odaklar geri kalmış ülkeler gibi olalım diye yırtınıyor. Anlamıyorum.
    5 Puan
  2. Kaza yaptık diye üzülen ailemizi kimsenin bilmediği gizli bir yere getirdim İstanbul'dayız Ona rağmen hiç kimse yok, bugün Cumartesi
    4 Puan
  3. 4 Puan
  4. İdari görevlerim bitip tekrar öğretim üyeliğine dönünce, uzun zamandır Erasmus ile ders verme hareketliliği için yurt dışına çıkmadığımı düşünüp bu yol için başvurumu son anda yapmıştım. Mayıs ayında sıralan belli olunca 3. asil olunca gitmeye karar verdim.Çalıştığım bölümden de bir hocamıza ve diğer bölümden de bir araştırma görevlisi arkadaşa da eğitim hareketliliği çıkınca üçümüz birlikte Portekiz’e doğru hareket ettik. Simgesi uçan at olan havayolu şirketi (reklam olmasın) İzmir-Lizbon ve Ankara -Lizbon uçuşları başlatınca biletleri ucuza alma imkanımız oldu. (Gidiş geliş 6900 TL kişi başı) 28 Haziran akşamüstü 18 civarı İzmir’den Lizbon’a uçtuk. Uçuş yaklaşık 5 buçuk saat sürdü. Türkiye saati ile 23.30’da ama Portekiz saati ile 21.30’da oradaydık. Evet orası bizden 2 saat geride. Lizbon Havaalanında pasaport gişeleri akşam çok az polisle çalıştığı için havaalanından çıkışımız 2 buçuk saati aldı ve metroya binip kaldığımız yere ulaştık. Kaldığımız yeri Airbnb’den ayırtmıştık, 3 gün kaldık, sonra da ders hareketliliği için anlaştığımız okula gittik. Ayrıntılar gelecek. ilk gün daha önce buraya giden öğrencilerimizin gezi tavsiyelerine uyarak Lizbon’un sahil kısmını gezdik. Belem Kulesi ya da kalesi: 16. YY’dan kalma bir kule. Portekiz kaşifler ülkesi, bu kule de Vasco de Gama adına yapılmış, güzel bir mimarisi var. Bu kulenin sol tarafında ileride deniz havacılığı için bir uçak heykeli var yine kaşifler için. Bu da Portekiz’den Brezilya’ya adadan adaya uçarak geçen uçak için yapılmış. Buradan ilerlediğimizde Kaşifler anıtına doğru gidiyoruz. İleride Amerika’daki Golden Gate köprüsüne benzeyen Tejo Nejri üzerindeki 25 Nisan Köprüsü, sağ tarafta Rio de Janeirodakinin benzeri İsa heykeli ve solda Kaşifler anıtı… İlerleyip devam ederek Kaşifler ya da Keşifler anıtına gidiyoruz. Bu anıt 60’lı yıllarda yine Prens Henry, Vasco de Gama, Pedro Cabral gibi kaşifler anısına yapılmış. Henüz ilk günün ortasındayız, devamı gelecek. 😊
    3 Puan
  5. Next icin zamaninda iyi para vermistim. Birkac kere anca kullanmisimdir. Sonra benimle Almanya ya kadar geldi. Baktim bi ise yaramiyor, atsan atilmaz satsan satilmaz. Arabayi yikamaya gittigim istasyonda ayni zaman da tir parki var. Baktim TR plakali bi tir var sofor de uyanik. Gittim söyledim böyle bi cihaz var, TR harita ücretsiz, Avrupa istersen 15-20 euro bisey, benim isime yaramiyor, istermisin dedim. Kac para istiyosun dedi, ne parasi yahu al kullan dedim. Sevindi, isini görür belki.
    3 Puan
  6. Türk süperstar, sezonun üçüncü pole pozisyonunu elde ederek inanılmaz bir tur zamanı elde etti ve rakiplerinden yarım saniye önde yer aldı. Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Takımı), MOTUL FIM Superbike Dünya Şampiyonası için Donington Park'ta pole pozisyonuna giderken mevcut tur rekorunu kırdı ve 1'24'ler grubunda tur attı. Rakipleri, Prosecco DOC UK Turu için Yarış 1. çizgisi için 'El Turco'ya yarım saniye yaklaşamadı, Nicolo Bulega (Aruba.it Racing - Ducati) #54'e en yakın sürücüydü ancak 0,573 saniye gerideydi. Razgatlıoğlu kendini oyundan çıkarıyor… 15 dakikalık seans için pit alanı açıldığında, Donington Park'ın üzerinde kara bulutlar belirirken, piste çıkmak için bir telaş vardı. Yağmur yağması durumunda kuru bir tur atmak için can atan Razgatlıoglu, inanılmaz derecede 1'24.892 saniyelik bir süreye imza atarak tur rekorunu hemen alt üst etti. Bu süre, 2023'teki önceki pole turu rekorundan 1,2 saniye daha hızlıydı ve Remy Gardner'ın (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Takımı) FP3'te tüm zamanların tur rekorunu kırdığı zamandan tam bir saniye daha hızlıydı. Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) ikinci, Dominique Aegerter (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Takımı) üçüncü ve Gardner dördüncü oldu. İtalyan pilot 2. sırada, Razgatlıoğlu pole pozisyonunda Olası yağmur ikinci turda durdu ve Razgatlioglu daha da hızlı gitti ve 1'24.629s ile tur rekorunu tekrar kırdı ve #54'ün yarım saniyesine kimse yaklaşamadı ve 15. WorldSBK pole pozisyonunu ve sezonun üçüncüsünü kazandı , Misano-Donington pole pozisyonları ise BMW için ilk kez üst üste pole pozisyonu anlamına geliyor. En yakın rakibi, #11'in 0.573s'sini geride bırakan ancak önceki tur rekorunun çok altında kalan Bulega iken, Scott Redding (Bonovo Action BMW) üçüncülükle güçlü performansını sürdürdü; Magny-Cours 2022'den bu yana ilk kez ilk üç Superpole sonucu elde etti. Haber kaynak
    3 Puan
  7. Tur rekoruyla birlikte pole pozisyonu bizim 💪💪💪
    3 Puan
  8. Sözleşmesinde çıkış maddesi vardı. BMW ile iyi bir şekilde ayrılmak istedikleri için, motogp transferi 2026 yılına kaldı. BMW de motogp ye gitmek istiyor. Belki birlikte giderler. Motogp de 2026 dan sonra kartlar yeniden dağıtılacak. Buda BMW için bulunmaz bir fırsat. BMW zaten motor yapabiliyordu ama sürücüleri yoktu. Toprak ile birlikte iyi paket oldular. Ayrıca Toprak BMW ye ekibi ile birlikte geldi. Kendi mekaniker ekibinin olması da büyük avantaj. Donigtonda pist rekorlarının haricinde ikinci ile arasında gelmiş geçmiş en fazla zaman ile yarışı bitirip, bu rekoruda kırdı. Wsbk tarihinde bir ilkti bu. Kimse bu kadar fark beklemiyordu. Toprak bile yarışırken sıkılmıştır.
    2 Puan
  9. https://www.facebook.com/story.php?id=100064879294501&story_fbid=861962092643093 Üzerine de 54 yazacaklarmış.
    2 Puan
  10. Ben olsam bunu tercih ederdim 🙂. Gerçek karakter gerçek motosiklet...
    2 Puan
  11. Hatta Amsterdam'da kocaman bir bölge komple müze. 😁
    2 Puan
  12. Toprak bu sezon iyi gidiyor inşallah Şampiyonluk gelir. BMW ye WSBK ilk Şampiyonluğunu getirirse Efsaneler arasına girer
    2 Puan
  13. 11.384 sn farkl atarak yarış kazanmak. Vur dedik öldürdün be Toprak 😄
    2 Puan
  14. 2 Puan
  15. yalnız şu Ötenazi sözcüğü nedir arkadaş, hayvan dilemi geldide beni öldürün, bu benim seçimim dedi!
    2 Puan
  16. Müze gezeceksen tek başına en güzeli Hollanda. 😁
    2 Puan
  17. WSBK, Toprak Razgatlıoğlu Donington'dan değerlendirmelerde bulundu: "Tarihteki ilk Türk olacağım için MotoGP'ye gitmek istemiyorum" Son haftalarda, özellikle Misano olayından sonra Toprak Razgatlıoğlu'nun adı herkesin dilindeydi. Kendisinin başlattığı bir söylenti tartışmaları alevlendirdi: Türk şampiyonu MotoGP'ye katılmanın eşiğindeydi ve bu BMW ile gerginlik yaratıyordu. Sonrasında, antrenmanda yaşanan kaza, işleri perspektife oturttu. Razgatlıoğlu, BMW tarafından düzenlenen bir basın toplantısında, durumu açıklığa kavuşturmak ve spekülasyonları yatıştırmak istedi. Bu açık ve net ifadeyle başlayan bir müdahale: " Öncelikle şunu söylemek isterim ki, gelecek yıl BMW ile Superbike'ta tekrar yarışacağım ." The Turk ekledi: " Geçtiğimiz hafta MotoGP hakkında çok konuştuğumuzu biliyorum, ancak 2026'da tekrar konuşacağız ve bunun gerçekleşip gerçekleşmeyeceği bile kesin değil . Şimdi MotoGP'yi unutmalıyım, Superbike'a odaklanmalıyım çünkü dünya şampiyonasında birinciyiz ve bu BMW için inanılmaz bir şey. Birlikte harika bir şey yapıyoruz ve umarım dünya şampiyonu oluruz ." Toprak ayrıca MotoGP'ye olası geçişi sorusuna da yanıt verdi : " Kenan Sofuoğlu durumumu ele alıyor ve bunu konuştuk. Kendime sorduğum soru basit: İyi bir sözleşmem ve fabrika motorum yoksa neden MotoGP'ye gideyim? Tarihteki ilk Türk olacağım için ya da yüzeysel nedenlerle oraya gitmek istemiyorum. Başlangıçta acı çekmem gerektiğini çok iyi biliyorum ve bunu yapmaya razıyım, ancak sıralamanın en altındaki yerler için oynamak için değil. Acı çekmem gerekiyorsa, bu sonuncular için değil, birincilik için savaşmak içindir ." Haber kaynak ve daha fazlası
    2 Puan
  18. Bugün 13:00 da süper pole yarışı, 16:00 da da 1. yarış var. Yarın da aynı saatlerde super pole ve 2. yarış olacak. Başarılar Toprak...
    2 Puan
  19. En iyisi benim. Solak başladım sol elim yandı sağa geçtim. Bi zaman sonra sağ yandı sola geçtim. Sonra yüne sol yandı şimdi yazmayı bıraktım😁
    2 Puan
  20. o aracın esp siz modeli gibi olur
    2 Puan
  21. Herkese merhaba, 2015 model 0.9tce clio aracım var. Sıcak havalarda araç bazen (her zaman değil) ilk çalıştırmada devir düşüp anlık tekrar normale dönüyor. Bir de gaz verince bazen devir düşerken 1500-2000 aralığında devir 1 saniyeliğine takılı kalıp düşüyor. Herhangi bir arıza ışığı yanmıyor. Gaz kelebeğini söktük temizdi, bilgisayara bağlandı usta her şeyi sıfırladı, gaz kelebeği konumunu sıfırladı. Sonra araç çalışıp stop etmeye başladı. Manifold üzerindeki MAF sensörünü söküp takınca düzeldi. Bundan dolayı hem manifold üzerindeki hem gaz kelebeği üzerindeki MAF sensörleri değişti, hava kaçağı kontrolü dumanla yapıldı kaçak yok ancak arıza devam etmekte. Aracın yakıtında artış yok, duman atma yok, arıza ışığı yok. Çekiş düşmesini hissetmedim. Gaz kelebeği arızalı olabilir mi? Bujilerde, bobinlerde ya da rölanti motorunda problem olabilir mi? Ya da egzoz aksamında bir şey olabilir mi? Aracın her şeyi orijinal, hiçbir işlem yok. 125 binde. Böyle bir arıza başına gelen oldu mu? Eğer açılırsa bağlantıya arıza videosunu bırakıyorum.
    1 Puan
  22. Benden niye bahsediyon?
    1 Puan
  23. Hergün binlerce hayvan yemek için kesiliyor bu arada, neyse gerekliyse itlaf yapılır, gerisi boş laf, bu arada WW3 yolda, esas ötenazi o zaman başlayacak, bile isteye gidiyoruz çünki...
    1 Puan
  24. MÜKEMMELLİK: Razgatlıoğlu, Alex Lowes'un evinde şaşırtıcı bir performans sergilemesi ve Bautista'nın üçüncülüğe yükselmesiyle 1. Yarış'a hakim oldu #54, Donington Park'ta durdurulamaz bir sürüşün ardından pole pozisyonunu zafere dönüştürerek 11.384 saniye farkla kazandı. MOTUL FIM Superbike Dünya Şampiyonası'nın 1. yarışı Cumartesi günü büyük bir heyecana sahne oldu. Toprak Razgatlıoğlu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Takımı), Prosecco DOC UK Turu'nda inanılmaz bir tempoyla 11.384 saniye farkla zafere ulaşarak Şampiyonadaki üstünlüğünü 33 puana çıkardı. DURDURULAMAZ: Razgatlıoğlu 46. galibiyetini elde etti Etkileyici bir Cuma ve Superpole'un ardından Razgatlioglu, Yarış 1'deki inanılmaz temposunu tekrarlayabildiğini kanıtladı, sürece hakim oldu ve ev sahibi kahraman Alex Lowes'un (Kawasaki Racing Team WorldSBK) önünde BMW'nin 20. zaferine ulaştı. Alex Lowes etkileyici bir ikincilik elde etti ve kariyerinin 39. podyumunu kazandı . Hüküm süren Dünya Şampiyonu Alvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) muhteşem yarış temposunun ardından kapanış aşamalarında damalı bayrak dalgalanırken kariyerinin 99. podyumunu güvence altına alarak üçüncü oldu . Haber Kaynağı
    1 Puan
  25. Güzel bir kitap buldum, pahalı ama değer bence..... Türkçe değil nedenini yazar güzel açıklamış, bizde köstek olan çok olur, kendine düşman bizim gibi başka bir toplum yoktur.... "Yeni kitabım çıktı. Turkish as the Founding Language of “Indo-European”: The Concealed Root of European Languages… Konu başlığından anlaşılacağı gibi Batı dillerini, Avrupa dillerini kuran Türkçe. Hint-Avrupa dil ailesi denen şeyin kökündeki örtbas edilen Türkçe. Dosyalar dolusu dilbilimsel belge ve kanıt; kültürel, tarihsel belgeler ve kanıtlar. Bunlara koşut genetik kanıtlar… Belgeleri, kanıtları gözlerine soksak da görmek istemeyen, somut gerçekleri anlatan tek bir paragrafı bile okumaya katlanamayan bir çoğunluk yine susacaktır. Eğer ağzını açacaksa belgeye karşı belge sunmak için değil, yazara kişisel olarak saldırmak, onu aşağılamak için yapacaktır bunu. O kadar sığ ki, egemen bilgin bilgisizlik… Ama o sığlıkta boğarlar tüm derinlikleri… Bilimsel laf etmeye kalkıştıklarında, birkaç klişeyi tekrarlayacaklardır. Kullandıkları kavramların ne olduğunu dahi bilmeden. Örneğin en sık rastladığım: “Yayınlamayın bu saçmalıkları. Şaka gibi! Bir kere Türkçe Altay dil ailesinden, Avrupa dilleri Hint-Avrupa dil ailesinden…” Hay maşallah! İşte bu kitap Hint-Avrupa kavramının nasıl uyduruk bir gerçeklik olduğunu, az buçuk gerçek bir Hint-Avrupa dili varsa onun kökünde de sözcüğüyle, grameriyle nasıl Türkçe bulunduğunu anlatıyor. Bu gerçekliği şurasından burasından, kısmen veya bütünlüklü dile getiren yüzlerce yabancı ve bir kısım Türk bilim insanlarına dayanarak. Bu kitap yeni bir sentez. Olmaz ya… Bir gün kabul edilirse tüm sosyal bilim paradigmasını değiştirecek. İnsan dili ve düşüncesinin kavranmasına yeni bir boyut katarak.... " Kaan Arslanoğlu
    1 Puan
  26. Şimdiye kadar kullandığım en iyi lastik Continental oldu.
    1 Puan
  27. Denize girmeyin. Bugün rüzgarlı. Rip de olabilir. Aman kefken tarafları gibi.
    1 Puan
  28. Alvaro Bautista neden Ducati WSBK güncellemelerini ve yeniliklerini almıyor? Donington'daki Superbike Dünya Şampiyonasında Ducati Panigale V4R'de yeni bir egzoz görebilirsiniz ancak güncelleme şu ana kadar yalnızca Nicolo Bulega'da kullanıldı. (Motorsport-Total.com) - Ducati'nin Superbike Dünya Şampiyonası'ndaki üstünlüğü tarih oldu. Alvaro Bautista'nın geçen yıl ikinci WSBK şampiyonluğuna giden yolda tüm yarışların yüzde 75'ini kazanmasının ardından, son şampiyon bu yıl çok daha zor zamanlar geçiriyor ve şu anda sürücüler sıralamasında yalnızca üçüncü sırada yer alıyor. Bautista ayrıca Donington'daki WSBK açılışında da sorunlarla boğuştu ve günü yalnızca birleşik sıralamada 6. sırada tamamladı Kural değişiklikleri ve Toprak Razgatlıoğlu'nun güçlü BMW çıkışı, Bautista'nın oyun alanını değiştirdi. Ducati, Misano ve Donington'daki WSBK etkinlikleri arasında yanıt verdi ve performansı artırmak için Panigale V4R'ye yeni parçalar sundu. Ancak güncellemeler şu ana kadar yalnızca Nicolo Bulega'nın motosikletinde kullanıldı. Bulega'nın Ducati'si, 2019'dan 2022'ye kadar kullanılan sisteme benzer yeni bir egzoz sistemi gördü. Arka tarafın altındaki iki susturucu yerine yeni sistem çok daha kompakt ve daha kısa manifoldlara sahip. Geçmişte olduğu gibi, arka susturucular doğrudan pruvadan çıkıntı yapıyor. Yeni egzoz Alvaro Bautista'ya neden yardımcı olmuyor? Yeni sistemin temel amacı ağırlığı azaltmaktır. Bu nedenle halihazırda ek ağırlıklarla sürüş yapan Bautista, yenilik olmadan da bunu yapabilmektedir. Bautista'ya göre sistem zaten çok daha fazla pik güç üretmiyor. Bautista, "Performanstaki fark göz ardı edilebilir" diye ikna olmuş durumda. İspanyol pilot, geçen yıl tanıtılan egzoz sistemini tercih ediyor: "2023'te o zamanki yeni egzozu denediğimde bunu tercih etmiştim. O zamanlar büyük bir fark hissetmiştim. "Ağırlıktan tasarruf etmek için yeni egzoz geliştirdiler. Ancak benim durumumda bu mantıklı değil. Takım arkadaşımın mümkün olduğu kadar hafif bir motosiklete ihtiyacı var. Bu egzozu kullanacak olsaydım, daha da fazla ağırlık taşımak zorunda kalırdım." Zor Donington başlangıcı: Cuma günü düşme ve koordinasyon sorunları Donington hafta sonunun başlangıcı, Bautista'nın FT2'de düşmesi nedeniyle inişli çıkışlı oldu. Donington'daki start öncesinde Bautista, Barselona ve Assen kurulumuna dönme kararı aldı. "Misano'da birkaç değişiklik yaptık ama bu bana bu sezonun en kötü hissini verdi" diye düşünüyor. Bautista sabah FT1'de kendini rahat hissetti. Bautista, "Öğleden sonra bir değişikliği test ettik çünkü gerçekten iyi bir temel kurulumumuz yok. Bu acımasızcaydı" diye anlatıyor. Ardından 1. virajda kaza geldi. Bautista ön tekerleği kitledi. Yaralanmadı ancak antrenmanda biraz zaman kaybetti. Savunan şampiyon öfkeyle "Aptalca bir düşüştü" dedi. "Düşüşten sonra duygularım önemli ölçüde daha iyiydi. Ancak geçen seneki kadar iyi değil. Gerçekten mutlu değilim." Toprak Razgatlıoğlu'na karşı mücadelede kör silahlar BMW sürücüsü Toprak Razgatlıoğlu Cuma günü kendine ait bir dünyada sürüş yaptı. Bautista, bu hafta sonu Razgatlıoğlu'na meydan okumak için doğru araçlara sahip olduğunu düşünmüyor. "Geçen seneki gibi motosiklete binemiyorum. Yeterli silahımız yok. Ayrıca Toprak bir adım attı. Biz geçen seneye göre bir adım gerideyiz, o da yarım adım atmış." Bautista'yı karşılaştırıyor. Geçen yılki seri galibiyetlerin ardından Bautista'nın bu yıl daha küçük hedefler belirlemesi gerekiyor. Mental olarak kolay değil. Şampiyon, "Dünya Kupası'nı iki kez kazanıp kazanmadığımı düşünmüyorum. Durumu kabul etmeliyiz. Güvenimizi yeniden kazanmaya çalışmalıyız. Geçmişi düşünmek istemiyorum" yorumunu yaptı. "Kazandığınızda ve motosikleti istediğiniz gibi sürdüğünüzde kesinlikle daha eğlenceli oluyor." Nicolo Bulega'nın yeni Ducati egzozu hakkında söyledikleri Takım arkadaşı Nicolo Bulega da kolay bir Cuma geçirmedi. Çaylak birkaç kez çakıl tuzağından geçti ve yetersiz duygudan şikayet etti: "Bu gerçekten zor bir parkur, muhtemelen şu ana kadarki en zoru. Çok teknik ve büyük irtifa farklılıkları var. Bir an nefes alamıyorsunuz. Bu çok zor bir parkur. aynı zamanda fiziksel olarak da çok zorlu." Peki yeni egzoz hakkında ne diyor? İtalyan sürücü, "Egzozu zaten Misano'daki test sırasında denedim, açıkçası hiçbir fark hissetmiyorum" diye itiraf ediyor. "Bu küçük bir değişiklik. Egzozla fazladan 20 beygir gücü üretmeniz mümkün değil (gülüyor; editörün notu)," diye şaka yapıyor. Yeni sistemin biraz daha fazla güç üretmesi ve aynı zamanda Bautista'nın kullandığı egzozdan daha hafif olması gerektiğini varsayan Bulega, "Mühendisler veri kayıtlarında bazı farklılıklar görebilir, ancak ben bunları fark etmiyorum" diye açıklıyor. Bulega, "Amaç tüm alanları biraz geliştirmek" diyor. Haber kaynak
    1 Puan
  29. Andrea Iannone: Fabrika motosikleti alamazsa ayrılma bir seçenek. Donington'daki WSBK hafta sonu kapsamında Andrea Iannone geleceği hakkında konuşuyor ve GoEleven'da bir sezon daha geçirme ihtimalinin neden düşük olduğunu açıklıyor. (Motorsport-Total.com) - Andrea Iannone'nin gelecek yıl ne yapacağı şu anda belirsiz. İtalyan sürücü, dört yıllık doping yasağının ardından bu yıl Dünya Şampiyonası'na geri dönüşünü GoEleven Ducati takımıyla kutladı ve bazı WSBK yarışlarında güçlü bir performans sergiledi. Ducati fabrika takımına terfi, eski MotoGP pilotunun A planı. Ancak Alvaro Bautista devam ederse boş yer kalmayacak. Donington'daki WSBK hafta sonu kapsamında Iannone bir kez daha geleceği hakkında yorum yaptı ve sakin görünüyordu. 34 yaşındaki pilot, "Kararım konusunda stresli değilim ve bekliyorum. Ne istediğimi biliyorum" diyor. Superbike Dünya Şampiyonasına ek olarak , Iannone yakın zamanda defalarca MotoGP ile ilişkilendirildi. İtalyan medyası defalarca Pramac'a olası bir dönüşün haberini yaptı. Iannone gelecek sene iki Pramac Yamaha'dan birine pilotluk yapmayı hayal edebiliyor mu? MotoGP yarışının karizmatik galibi, "Burada zorlanmak zorunda kalırsam, bunu başka bir şampiyonada da yaşayabilirim, o zaman sorunları sorunlarla değiştiririm" diye şaka yapıyor. Superbike Dünya Şampiyonasında fabrika motosikleti veya emeklilik Ancak MotoGP Iannone'nin hayali değil. "Önceliğim Superbike Dünya Şampiyonası'nda fabrika motosikleti kazanmak" diye açıklıyor ve emekliliği de da göz ardı etmiyor: "Eğer bunu anlayamazsam devam mı edeceğim yoksa duracağım mı diye düşüneceğim." Gerçek şu ki Iannone muhtemelen bir sonraki sezonda GoEleven-Ducati ile yarışmayacak çünkü kendi ifadelerine göre yanında para getirmesi gerekiyor: "Kesinlikle bir daha yarışmak için para harcamayacağım, bu durumda olduğu gibi Teknisyenler ve pitteki herkes maaş almak istiyor ve ben de çok para ödüyorum, hiç stres yaşamadan araç kullanmak istiyorum." Iannone GoEleven'daki aile atmosferini seviyor ama... Öte yandan Iannone'un çok büyük talepleri yok. "Para için motosiklet kullanmıyorum" dedi. "Bu yıl çok fazla para yatırdım. Motosikleti tutkum yüzünden sürüyorum. Ama bu sadece bana bağlı değil." Iannone GoEleven padokundaki atmosferi seviyor. Aynı zamanda müşteri ekibinde fabrika ekibindeki koşulların aynısını bulamayacağının da bilincinde. Iannone, "Padokumuzda çok fazla tutku var, sanki bir aile gibi. Ama şampiyonluğu kazanan çok fazla aile olduğunu hatırlamıyorum" dedi. "Kesinlikle bazı iyi sonuçlar elde edildi. İyi ama ideal değil. Buradayım çünkü denemek istiyorum. Mümkün olan en iyi sonuçları almak istiyorum. Bu mümkün değilse o zaman evde kalabilirim. Sorun değil!" Ducati sürücüsü şunu açıklıyor: Müşteri ekiplerinin fabrika ekiplerine karşı hiç şansı yok mu? Pramac yakın zamanda MotoGP'de uydu ekiplerinin fabrika ekiplerine ayak uydurabildiğini etkileyici bir şekilde gösterdi. Jorge Martin geçen yıl Francesco Bagnaia'nın en zorlu rakibiydi. Martin bu yıl da Pramac-Ducati ile MotoGP şampiyonluğu için mücadele ediyor. Fabrika dışı takımlar şampiyonluk kazanabilir mi? Iannone, "MotoGP'de durum farklı" diyor. “Özel ekipler de üst düzeyde ve fabrikalar tarafından destekleniyor” diyor. Iannone, "Superbike Dünya Şampiyonasını ve takımımızdaki tutkuyu seviyorum. Burada motosiklet sürmeyi tercih ederim" diye açıklıyor. Haber kaynak
    1 Puan
  30. Superbike dünya şampiyonu Alvaro Bautista, Cuma günü Donington Park'ta yaptığı antrenman sonrasında Toprak Razgatlıoğlu'na aylardır karşı çıkacak hiçbir şeyi olmadığını itiraf etti ve bunun nedenlerini açıkladı. Alvaro Bautista genellikle pozitivizmle dolu, iyi bir mizah yumağıdır. Ancak İngiltere'de çekingen görünüyor. V4R'sine karşı hissizliğin yanı sıra Aruba ekibinin mali beklentilerini karşılamayan 2025 teklifinin de onun üzerinde yük oluşturduğu dikkat çekiyor . Alvaro gibi hassas bir insan böyle bir şeyi hemen saygısızlık olarak algılar. Cuma gününü Toprak Razgatlıoğlu'nun (BMW) yarım saniye gerisinde 6. sırada tamamlaması moralini pek yükseltmedi. Dünya şampiyonu, Donington Park'ta Ducati'sine fazladan kaç kilo vermesi gerektiği sorulduğunda "Bilmek bile istemiyorum" dedi. Güne bağlı olarak İspanya'dan gelen tüy sikletin motoruna eklemesi gereken kilo 4,5 ila 6 kg arasındadır. İlk antrenmandan ikinci antrenmana kadar Bautista, Ducati'sinin ayarını tamamen yeniden yapılandırdı ancak FP2'ye kendi deyimiyle "aptalca bir kaza" ile başladı. "Sonrasında önemli ölçüde gelişme kaydettik. Geçen yılki duyguların aynısını hissetmiyorum ve bu yüzden gerçekten mutlu değilim, ancak bu duygu yavaş yavaş geliyor." Bautista'nın Donington'da Toprak'la savaşacak silahı var mı? 61 kez yarış galibi "Hayır" diye vurguladı. Ancak Misano, Assen ve Barselona'da da durum aynıydı, orada da aynı hisleri yaşadım. Artık geçen seneki gibi motosiklete binemiyorum. Size bunu anlatacağım. Yön değiştirmek, fren manevraları yapmak ve motosikleti düzeltmek için yüzde 100 vermem gerekiyor. Bu yıl daha fazlasını yapamıyorum, zaten maksimumumdayım. Ama artık bisiklete binmek daha zor, bu yüzden daha da kötüyüm. Ayrıca Toprak bir adım daha attı. Geçen yıla göre bir adım gerideyiz ve o da o zamana göre yarım adım daha iyi. Fark çok büyüdü." Üç kez dünya şampiyonu ve seri şampiyonu olan biri böyle bir durumla nasıl başa çıkıyor? 39 yaşındaki oyuncu, "Geçmişte sporda başardıklarınız geçmişte kaldı" diyor. "Bu yüzden Superbike şampiyonluğunu iki kez kazanıp kazanmadığımı düşünmüyorum, gerçeklerle yüzleşmem gerekiyor. Çalışmalıyız ve güveni geri kazanmalıyız. Geçmişte kazandım ve mutlu oldum ama artık gelişmemiz gerekiyor. Tabii ki kazanırsanız veya motosikleti istediğiniz gibi sürerseniz daha eğlenceli olur." Mevcut Ducati Panigale V4R altıncı yılında ve tamamen geliştirildi. SPEEDWEEK.com, bu makine ve ağırlık kurallarıyla büyük gelişmeler elde etmenin mümkün olup olmadığını sordu. Alvaro, "Bunun mümkün olup olmadığını bilmiyorum" diye vurguladı. "Ama deneyeceğim. Ve işe yarayıp yaramadığını öğreneceğim. Odak nokta benim üzerimde. Bisikletle kurulumu bana yardımcı olacak şekilde yapmaya çalışıyorum. Sadece küçük şeyleri iyileştirebiliyoruz.” Haber kaynak Superbike Dünya Şampiyonası lideri Toprak Razgatlıoğlu, Cuma günü Donington Park'ta yapılan ücretsiz antrenman seanslarında BMW M1000RR'sini kendi dünyasında sürdü. Alvaro Bautista'nın zayıflığından acımasızca yararlanmak istiyor. Toprak Razgatlıoğlu, Cuma sabahı ilk serbest antrenman seansını ikinci Danilo Petrucci'nin (Barni Spark Ducati) 0,416 saniye önünde tamamladı. İkinci antrenmanda Türk pilot İtalyan pilottan yalnızca 0,222 saniye daha hızlıydı ancak ilk 6'da yer alan herkesin aksine BMW sürücüsü yumuşak arka lastik kullanmamaya karar verdi. Toprak, "Çok güçlüyüz gibi görünüyor" dedi. Razgatlıoğlu bize Goddards eğrisinde muhteşem bir kurtarış gösterdi ve küçük bir medya grubuna BMW yıldızı "şimdi güzel bir videom daha var" diye gülümsedi. "Böyle bir durum bekliyordum, son viraj bununla meşhur. Asfalt biraz dalgalı olduğundan ön tekerlek kolayca kayabiliyor. Her tur bunu bekledim ve sonra oldu. Bisikleti yeniden dik konuma getirmeyi başardım, bu iyi bir kurtarıştı; her zaman sınırlarda sürüş yapmak zorundasınız." Toprak'ın hafta sonu planı şöyle: “Önce Superpole'da rekor bir tur atıp ardından üç yarışı da kazanmak istiyorum. Buraya gelmeden önce zaten çok olumluydum. Geçen yıl motor freni çalışmadığı için Yamaha'da birkaç virajı kaçırdım. Öte yandan BMW'nin motor freni mükemmel çalışıyor, motosiklet kolaylıkla yavaşlatılabiliyor ve dönüşler de iyi. Artık her turda iyi zaman geçiriyorum çünkü motosiklet bana yardımcı oluyor. Sonunda artık düzlüklerde hiçbir şey kaybetmiyorum." Sezon öncesinde Ducati'nin yıldızı Alvaro Bautista, iki dünya şampiyonluğu kazandıktan sonra bu sezonun favorisi olarak görülüyordu ancak İspanyol sürücü şimdiye kadar on iki yarıştan yalnızca ikisini kazanabildi, Razgatlıoğlu ise altı kez zafer kazandı. İşaretler değişti. SPEEDWEEK.com Dünya Kupası liderine Bautista'nın hakimiyetinin neden buharlaştığını sordu. İspanyol oyuncu Cuma günü İngiltere'yi yarım saniyeden fazla kayıpla altıncı sırada tamamladı. 54 numaralı yarışçı, "Bir yandan bu ağırlıktan kaynaklanıyor, motosikleti artık geçen seneye göre biraz daha ağır" dedi. "Bir de güçlü olan takım arkadaşı var. Çabuk adapte oldu, çok iyi motor kullanıyor ve podyum için mücadele ediyor. Sanırım onu biraz yok etti.” Haber kaynak
    1 Puan
  31. Teşekkürler abi Az önce uğradım randevusuz bakmıyorum, şehir dışından geldiğimi söyleyince arizasina bakalım madem dedi katalizör iptal edildiğini söyledim katalizör iptali olan arabaya bakmıyorum dedi orjinale dondurursen bakarim dedi 🙂 Siz de tanimayinca yasanilani anlatayım dedim
    1 Puan
  32. Donington, FP2: Toprak önde kaldı, Bautista kaza yaptı BMW'nin efsanevi ismi Toprak Razgatlıoğlu da Donington'daki 2024 Superbike Dünya Şampiyonası'nın ikinci antrenman seansında en hızlı turu attı. Alvaro Bautista kaza yaparken Danilo Petrucci Ducati bayrağını yükseklerde tuttu. Cuma günü Donington'da hava biraz daha dostça olabilirdi ancak kara bulutlara rağmen yağmur yağmadı ve ikinci serbest antrenman seansı normal şekilde yapılabildi. Sabah saatlerinde Toprak Razgatlıoğlu (BMW) 1:26.419 dakika ile en hızlı süreye imza attı. Karşılaştırma için: Álvaro Bautista (Ducati) geçen yıl 1:25.896 dakikalık tur rekorunu kırmıştı. Alex Lowes (Kawasaki) 1:26.653 dakikalık süre iyileştirmesi ile sadece beş dakika sonra ilk sevindirici tur süresini belirledi. Ancak dakikalar sonra Razgatlıoğlu 1:26.091 dakikada, 0.6 saniye daha hızlı bir şekilde çizgiyi aştı. Donington Park Pisti, son SBK etkinliğinden bu yana yeni bir asfalt yüzeye kavuşmuştu buda bu hafta sonu yeni rekorları görmemiz için çok muhtemel. BMW sürücüsü ilk 15 dakikada asfaltta 1:26 dakika gibi düşük bir seri yakarken, yalnızca dört sürücü henüz sürelerini iyileştirmemişti. 5. sırada yer alan Jonathan Rea (Yamaha) ise 2. sırada yer aldı. Dünya şampiyonu Alvaro Bautista kolay bir seans geçirmedi. Ducati yıldızı FP2'de henüz ikinci sıraya yükselmişken, ilk virajda ön tekerleğe çarptı. İspanyol, Razgatlıoğlu'ndan bir saniye daha yavaş sürdü! 45 dakikalık seansın orta noktasında Razgatlıoğlu, Alex Lowes, Andrea Locatelli (Yamaha), Nicolò Bulega (Ducati) ve Rea'nın önünde liderliğini sürdürdü. On birinci sıradaki Dominique Aegerter (Yamaha) 1,4 saniye kaybederken, 21. sıradaki Philipp Öttl (Yamaha) 2,3 saniye bile kaybetti. Sona 10 dakika kala, ilk pilotlar son denemelerini yaptı ve Ducati fabrika sürücüsü Nicolò Bulega, 0,225 saniye geride ikinci sıraya yükseldi. Andrea Iannone (Go Eleven Ducati) çaylağı kovalarken hızlı bir turda kaza yaptı. Seansın son üç dakikasında zaman monitörü çok sayıda kırmızı sektör gösterdi ancak Razgatlıoğlu'nun zamanı her saldırıya direndi. İkinci sırada yer alan Danilo Petrucci (Ducati), 1. antrenman seansındaki güçlü performansını doğruladı. Bulega antrenman gününü üçüncü sırada tamamladı. Alex Lowes, Scott Redding (BMW), Bautista, Locatelli, Sam Lowes (Ducati) ve Axel Bassani (Kawasaki) ilk 10'u tamamladı. Dominique Aegerter son denemesinde on birinci sıraya yükseldi. Jonathan Rea 13. sırada yine kötü bir şekilde mağlup oldu, ancak 0,8 saniyede fark çok büyük değildi ve Kuzey İrlandalı oyuncu sonlarda zamanı kovalamıyordu. Honda Cuma günü üzücü bir performans sergiledi: En hızlı CBR1000RR-R, Petronas sürücüsü Tarran Mackenzie'yi 19. sıraya yerleştirdi. Fabrika pilotları Xavi Vierge ve Iker Lecuona ile Adam Norrodin, Yamaha Philipp Öttl'in (20.) arkasında sıraya girdi. Kaynak ve daha geniş haber İngiltere Donigton park cumartesi proğramı
    1 Puan
  33. Yok ben tanımam face sayfalarında vs olumlu yorumlari çok. Opel e bakıyor 😊
    1 Puan
  34. Neden kapatmaya ihtiyaç var? Etmez. En azından Mercedes etmiyor 0 derecede gidiyorum kış zamanı. Yolda su bile yok. Tepe arkasında viraja bjr girdim cam gibi buz gölgeden sebep öylece kalmış. Bir sağa bir sola araç kendini topladı devam. Kıymeti o anda belli oluyor. Yazinda lazım olur yağ olur mazot olur viraja hızlı dalinir. Sébastien Loeb değilsen çok faydalıdır
    1 Puan
  35. Evren bey merhaba. Forumdaki yorumlar ve araç ile gitmenin yüksek riski nedeniyle italya gezisini şimdilik erteledim ve bende sizin gibi Sirbistan Macaristan planı yapıyorum. Tespit ettigim bir iki hususu yazmak istedim. İlk sorun hangi gümrük kapısından giderseniz gidin Macaristan girişinde işlemlerin aşırı yavaş olduğu bekleme süresinin anormal uzun olduğundan bahsediliyor. Ikinci husus araç ile gidiyorsanız kesinlikle otoparkı olan bir konaklama tercih etmeli. Booking com sitesinde konaklama yorumlarını okudukça kaliteli yer bulmanın zor olduğunu görüyorum. Belirlediginiz bir tarih varmı ?
    1 Puan
  36. İşte diyorum ya, Porto sakin, Lisbon hareketli diye. Ben müze gezdim
    1 Puan
  37. Marka modele göre değişmekle birlikte, genelde belirli bir hız üzerinde kendisi otomatik devreye girer. Kullanım anlamında da kendini ve aracını bilmeyen birisi için iyi sonuçlar doğurmaz.
    1 Puan
  38. Ali, en pahalı modeli alıp taktıracak bence. Sonra o markanın Allah yardımcısı olsun . Ama konuları keyifli oluyor, merakla okuyorum .
    1 Puan
  39. Bizimki de hafiften terleme ve buzlanma yapıyordu. Sebep araştırırken suçluyu suç üstü yakaladım.. Arda dolabı açıp kafasını dolabın içine sokup bekliyormuş.. Tabi bu arada içeri dolan havadaki nem aniden yoğuşup suya dönüşüyor..
    1 Puan
  40. Günlük tutmak iyi çözümdür. boş bir ajandaya, her gün bugün şöyle oldu böyle oldu yazarak başlamalı ve alışkanlık haline getirmelisiniz. benim de yazım lise bitene kadar kötüydü, kendi yazdığımı tercüme edemezdim. Üniversitede hızlıca aldığım notları evde temize çeke çeke yazım epeyce güzelleşti. Hala da el yazısı yazılacaksa benden isterler evde ve ofiste. Ayak üstü bu kadar yazabildim
    1 Puan
  41. Robota "Beni Aramışsınız" derseniz sizi Müşteri temsilcisine doğrudan bağlar.
    1 Puan
  42. Üstten alta doğru kanırtıp alttan veya yandan çektirmek gerekiyor. Altta metal klips var üst kısımda tırnak var. Tırnaklar kırılabilir yukarıdan çekmek istersen. Çok zor çıkarttım neredeyse oturduğu kaportayı yamulttu. Geri torbavidanin arka kısmı ile düzeltme yaptım.
    1 Puan
  43. Revizyon görmüş olanları 1900-2000 tl yenisi 3600 civarı bulunabiliyor.Tamir edilir büyük ihtimalle 1000-1500 arası .
    1 Puan
  44. Cihaz açıldı Harita kartı yok ortalıkta. Yazıp deneyeceğim. Bakalım kaç uydu yakalayacak
    1 Puan
  45. Hocam içini açtım, gres vardı o da normal sanırım kayması için, sokette ya da iç kısmında pas ya da başka bir şey yoktu. Bir de bu parça takılı kalmışken aracı sürdüğümde gaz takılması ve vites geçişlerinde yığılma benzeri oluyordu sürekli. Bu parçayı hiç sökmedense arada sırada gaz takılması oluyordu aklımı kurcalayan acaba arada sırada takılı kalıyordu da ondan mı öyle yapıyordu. Bir kısım sitelerde 450 lira diğerinde 900TL araştırıp garanti olması için satın almayı düşünüyorum.
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...