İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. H.Cenk Bayrakçı

    H.Cenk Bayrakçı

    Gold Üye


    • Puan

      34

    • Mesaj

      8.179


  2. Fatih Sarıkaya

    Fatih Sarıkaya

    Üye


    • Puan

      24

    • Mesaj

      3.474


  3. Mehmet Yeter

    Mehmet Yeter

    Gold Üye


    • Puan

      22

    • Mesaj

      4.566


  4. Cem Işık

    Cem Işık

    İçerik Yöneticisi


    • Puan

      20

    • Mesaj

      9.165


Popüler İçerik

12-07-2024 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. İdari görevlerim bitip tekrar öğretim üyeliğine dönünce, uzun zamandır Erasmus ile ders verme hareketliliği için yurt dışına çıkmadığımı düşünüp bu yol için başvurumu son anda yapmıştım. Mayıs ayında sıralan belli olunca 3. asil olunca gitmeye karar verdim.Çalıştığım bölümden de bir hocamıza ve diğer bölümden de bir araştırma görevlisi arkadaşa da eğitim hareketliliği çıkınca üçümüz birlikte Portekiz’e doğru hareket ettik. Simgesi uçan at olan havayolu şirketi (reklam olmasın) İzmir-Lizbon ve Ankara -Lizbon uçuşları başlatınca biletleri ucuza alma imkanımız oldu. (Gidiş geliş 6900 TL kişi başı) 28 Haziran akşamüstü 18 civarı İzmir’den Lizbon’a uçtuk. Uçuş yaklaşık 5 buçuk saat sürdü. Türkiye saati ile 23.30’da ama Portekiz saati ile 21.30’da oradaydık. Evet orası bizden 2 saat geride. Lizbon Havaalanında pasaport gişeleri akşam çok az polisle çalıştığı için havaalanından çıkışımız 2 buçuk saati aldı ve metroya binip kaldığımız yere ulaştık. Kaldığımız yeri Airbnb’den ayırtmıştık, 3 gün kaldık, sonra da ders hareketliliği için anlaştığımız okula gittik. Ayrıntılar gelecek. ilk gün daha önce buraya giden öğrencilerimizin gezi tavsiyelerine uyarak Lizbon’un sahil kısmını gezdik. Belem Kulesi ya da kalesi: 16. YY’dan kalma bir kule. Portekiz kaşifler ülkesi, bu kule de Vasco de Gama adına yapılmış, güzel bir mimarisi var. Bu kulenin sol tarafında ileride deniz havacılığı için bir uçak heykeli var yine kaşifler için. Bu da Portekiz’den Brezilya’ya adadan adaya uçarak geçen uçak için yapılmış. Buradan ilerlediğimizde Kaşifler anıtına doğru gidiyoruz. İleride Amerika’daki Golden Gate köprüsüne benzeyen Tejo Nejri üzerindeki 25 Nisan Köprüsü, sağ tarafta Rio de Janeirodakinin benzeri İsa heykeli ve solda Kaşifler anıtı… İlerleyip devam ederek Kaşifler ya da Keşifler anıtına gidiyoruz. Bu anıt 60’lı yıllarda yine Prens Henry, Vasco de Gama, Pedro Cabral gibi kaşifler anısına yapılmış. Henüz ilk günün ortasındayız, devamı gelecek. 😊
    33 Puan
  2. Günlük tutmak iyi çözümdür. boş bir ajandaya, her gün bugün şöyle oldu böyle oldu yazarak başlamalı ve alışkanlık haline getirmelisiniz. benim de yazım lise bitene kadar kötüydü, kendi yazdığımı tercüme edemezdim. Üniversitede hızlıca aldığım notları evde temize çeke çeke yazım epeyce güzelleşti. Hala da el yazısı yazılacaksa benden isterler evde ve ofiste. Ayak üstü bu kadar yazabildim
    9 Puan
  3. Bizimki de hafiften terleme ve buzlanma yapıyordu. Sebep araştırırken suçluyu suç üstü yakaladım.. Arda dolabı açıp kafasını dolabın içine sokup bekliyormuş.. Tabi bu arada içeri dolan havadaki nem aniden yoğuşup suya dönüşüyor..
    7 Puan
  4. Bu hafta sonu alarmları kurun, kaçırmayın. Bilmeyenler için söyleyeyim: Redbul TV internet sitesinden ya da telefon uygulamasından yarışları ücretsiz izleyebilirsiniz. Yarışları İzge Can Günal anlatıyor. F1'in Serhan Acar'ı ne ise iki tekerin de İzge Can Günal'ı aynıdır. Sakarya / Akyazı'daki Kenan Sofuoğlu pistinden de ufak bir kare bırakalım
    5 Puan
  5. Lütfen profil fotoğraflarımızı güncelleyelim.
    5 Puan
  6. Pazartesi el attım duruma buzları iyice çözdürdüm iyice etrafını kuruttum. Geceden buzdolabının içine fener koydum alt kapağın sol üst köşesinden ışık geldiğini gördüm. Sıcak su dökmeyi tavsiye ediyorlardı yaptım ama geçmedi ısı tabancası ile contaları iyice yumuşattım sonra kapıyı iyice kapatıp bantladım. Kapı şimdi vakumlayarak kapanmaya başladı ama o köşede biraz da olsa açıklık var. Şu anlık soğutma iyi ama ne kadar sürer bilmiyorum.
    5 Puan
  7. o aracın esp siz modeli gibi olur
    4 Puan
  8. Allahım babaları geçtim evlatları da normal değil
    4 Puan
  9. Hayatımda ilk defa geçen hafta karpuzu geri götürdüm direk aldılar geri. 140 tl verdim benim kafa gibi çıktı. Yavrusunu kartal kapmış fatma girik gibi kalakaldım mutfakta. Benim boy gibi 1,50
    4 Puan
  10. Evlenmeden önce ara ara tutuyordum. Evlenince hanımın eline geçti, hiç iyi olmadı.
    4 Puan
  11. En iyisi benim. Solak başladım sol elim yandı sağa geçtim. Bi zaman sonra sağ yandı sola geçtim. Sonra yüne sol yandı şimdi yazmayı bıraktım😁
    3 Puan
  12. Telefon çekmiyor diyorsunuz, nasıl ulaşacakmış? Mevzunun devamı şöyle; aradık size ulaşamadık
    3 Puan
  13. Fener yöntemi iyiymiş cidden. Ben lastik yakardım içinde kesin duman çıkacak mı diye
    3 Puan
  14. Lise üniversite zamanlarında yazım gayet iyiydi. Sonradan iş hayatına geçince yazı ile işimiz kalmadı. Öğrenciyken sayfalarca yazarken şimdi bir sayfa yazı yazmak zor geliyor. Hızlı da olsa yavaş da olsa yazı yazmayı unutmuşum kendi adıma. İki satır dilekçe yaz deseler hemen bilgisayardan yazıp çıktı almaya çalışırım 😊 El yazısı yazacak bir yer kalmadı artık. Günlük çözüm olabilir evet 😊 üniversite zamanında gerçekten yazım güzeldi. Sizinde yazınız güzelmiş gerçekten 😊 Lise üniversite zamanında bende solla yazayım dedim ama o da ayrı bir mesele gerçekten. Şimdi sağ elimle düzgün yazayım yeterli 😊 İlkokulda buna mürekkep koyarken halıya dökmüştüm. Sonrasında evde yaşanan olaylardan dolayı güzel anılarım yok 😃 tükenmez ile yazayım yeterli olur 😊 Babamın yazısı güzel. Benimki de güzel, daha doğrusu güzeldi. Ama artık her yazı klavye ile yazılıyor. Yazacağımız her şey dijital ortamda yazıldığı için yazma kabiliyetim körelmiş. Bankaya gidip ad soyad imza attıktan sonra yazım bozuluyor. Okudum anladım yazmam gerekiyorsa okudum anladım yazarım ama bankacı okuyamaz 😊
    3 Puan
  15. Başka hiç bir yerde kullanmadığınız bir mail adresi açıp, o mailde taslak şeklinde yazabilirsiniz, ben sıkıldıkça yazarım o şekilde belki 10 senedir. Evde o maile öldürseler girmem ama neme lazım..
    3 Puan
  16. @H.Cenk Bayrakçıhocam iyi gezmeler; herkes soylemistir ama orada mutlaka pastel de nata yiyin, hikayesini ogrenmeyi de ihmal etmeyin :-)
    3 Puan
  17. Aslinda bunun diger firmalar icin bir firsat olmasi gerektigini dusunuyorum Mehmet Abi. Bunun en yakin ornegi Yemeksepeti, o da tekeldi; fakat Getir, Trendyol vb firmalar bir takim stratejilerle o alanda pazar payi kaptilar (Delivery Hero'nun aptalliklarini da uzerine eklemek lazim tabii ki) Tabii ki burada zorluk, sari sitenin her telden A'dan Z'ye ilan barindirmasi (emlaktan yiyecek icecege)..
    3 Puan
  18. o zamanlar multimedya yoktu, mondeo kokpit plastiğini kesip içine gömmüştüm, açma kapama tşunu dışarı taşımıştı King. kontak kapatınca cihaz kapanmıyordu manuel kapatıyordum, şimdi o kestiğim plastik parça 6500 TL olmuş
    3 Puan
  19. Yok yahu, Teresa' da kimmiş. Diziden bahsediyordum
    3 Puan
  20. Pozantı otobanında kamyonların tırların sol şeride çıkmasını geçtik, adamlar namaza durur gibi otobanda tırlarla saf oluşturuyorlar. Motosikletle bile geçecek yer olmuyor.
    3 Puan
  21. Bolca gulaş çorbası içmeye dikkat et abi, Türkiye’de hiç benzer bir lezzet tatmamıştım..
    3 Puan
  22. Robota "Beni Aramışsınız" derseniz sizi Müşteri temsilcisine doğrudan bağlar.
    3 Puan
  23. Buzdolabından soğuk su içilebilir
    3 Puan
  24. O sınıfı yarattı belki evet. Bence çok gereksiz modeller. Coupe SUV mu olur yaa
    3 Puan
  25. Sayanora Sensei. toyota kriko fıkrası geldi aklıma
    2 Puan
  26. Aruba Ducati takımı ve Superbike Dünya Şampiyonu Alvaro Bautista, 2025 yılı için ortak bir paydaya ulaşamazlarsa 39 yaşındaki sürücünün şanlı kariyeri sona erecek. Bu da sürücü pazarında hareketlenme sağlayacak. Alvaro Bautista, kariyerinin devamını resmen sportif başarıya bağlıyor ancak bu yıl umduğu gibi sonuçlanmıyor. İspanyol pilot ilk on iki yarışta dokuz kez podyuma çıkmasına rağmen yalnızca iki kez kazanabildi. Bu hafta sonu Donington Park'ta gerçekleştirilecek etkinlik öncesinde, 61 kez yarış galibi Toprak Razgatlıoğlu (BMW, 179) ve Aruba takım arkadaşı Nicolo Bulega'nın (158) 155 puan gerisinde genel klasmanda üçüncü sırada yer alıyor. Bautista ile Aruba arasındaki müzakerelerde elbette para konusu da rol oynuyor - Ducati spor direktörü Mauro Grassilli'ye göre asıl rol bu . Aruba patronu Stefano Cecconi, yıldızına uygun olduğunu düşündüğü teklifi teklif etti. Bautista'nın başarısının ekibinin ve Ducati Panigale V4R'nin kalitesine dayandığını biliyor. Supersport şampiyonu Nicolo Bulega ile Aruba'nın, daha ilk yılında Superbike Dünya Şampiyonası'nda zaferler ve şampiyonluk için mücadele eden ve gelecekte Bautista'nın liderlik rolünü üstlenebilecek yerli bir oyuncusu var. Son aylarda Andrea Iannone, dünya şampiyonunun bu sezondan sonra emekli olması durumunda Ducati fabrika takımında Bautista'nın en muhtemel halefi olarak görülüyordu. Bu değerlendirme, Andrea'nın, yakında 35 yaşına girecek olan pilotun Superbike Dünya Şampiyonası'nda yeni bir başlangıç yapmasında büyük rol oynayan Ducati yarış patronu Gigi Dall'Igna'nın desteğine sahip olduğu gerçeğine dayanıyordu. Dört yıllık doping yasağının ardından. Ancak 2025 kontratını Dall'Igna değil Cecconi imzaladı. Ve parayı ödeyen kişi çalınacak müziği belirler. Cecconi, "çılgın" lakaplı tartışmalı Iannone'nin, bulut çözümlerinde uzmanlaşmış büyük bir BT sağlayıcısı olan Aruba'nın temiz imajına uyup uymadığını merak ediyor. Aruba, Ducati deneyimine sahip daha yaşlı bir sürücü istiyorsa Danilo Petrucci, Iannone'den bir yaş daha genç ve aynı zamanda Bologna'lı üretici tarafından oldukça saygı duyulan bir aday olacaktır. Petrucci'nin menajeri Alberto Vergani, SPEEDWEEK.com'a "Danilo'ya bağlıyım ve Misano'da Cecconi ve Assen'de Gigi ile zaten konuştum." dedi. «Danilo aday olabilir. Belki bu sadece benim dileğimdir ve MotoGP'den bir sürücü seçerler. Ancak Gardner'dan da görebileceğiniz gibi Superbike Dünya Şampiyonası'na gelip hemen kazanmak kolay değil. Bulega, sürüş tarzını hala Moto2'den alan bir istisna. Görünüşe göre bu bisikleti bu tarzla sürmek zorundasınız. Danilo, motosiklet ve lastiklerde önemli ilerleme kaydetti." Şu anda MotoGP'den tek olası aday var: Red Bull GASGAS'taki yerini kaybeden ve üst sınıfta başka bir takım bulması pek mümkün olmayan Augusto Fernandez (26). 2022 Moto2 dünya şampiyonu. Aruba.it Ducati takımının genç bir sürücüye karar vermesi halinde, bariz tercih kendi takımlarından Adrian Huertas olacak. 20 yaşındaki oyuncu, Donington Park'ta düzenlenen Supersport Dünya Şampiyonası'nda lider durumda ve bu sezon şu ana kadar sekiz yarışın yarısını kazandı. Organizatör Dorna'nın fikrine göre kendisi, 2021'de Supersport 300 Dünya Şampiyonası'nda dünya şampiyonuydu ve bu sınıfta Superbike Dünya Şampiyonası'na katılan ilk sürücü olmalıydı. Haber kaynak
    2 Puan
  27. A101, bim karpuza bile garanti veriyor ama klimaya yok.
    2 Puan
  28. File' de satılıyor. İçi limonlu, Bayılıyorum
    2 Puan
  29. Girersen de ölürsün zaten muhtemelen
    2 Puan
  30. Güzel bir kalem şart. Bazen insanın o anki havası bile etkiliyor yazı karakterini.
    2 Puan
  31. Zincir mağazadan domates ve karpuz alınır.
    2 Puan
  32. WSBK Donington (FT1): Razgatlıoğlu Petrucci'nin önünde, Rea yine sorunlu! BMW sürücüsü Toprak Razgatlıoğlu, Donington'daki Superbike Dünya Şampiyonası antrenman seansının başlangıcında en hızlı zamanı belirledi. Yamaha fabrika sürücüsü Jonathan Rea ile teknik sorunlar yaşandı (Motorsport-Total.com) - BMW pilotu Toprak Razgatlıoğlu, Donington'daki Superbike Dünya Şampiyonası'nın ilk serbest antrenman seansında en hızlı süreyi elde etti. Razgatlıoğlu parkuru Cuma sabahı 1:26.419 dakikada tamamladı ve rakiplerinden önemli ölçüde daha hızlıydı. Superbike Dünya Şampiyonası'nın 23 pilotu, antrenmanların başlangıcında özellikle yaz koşullarıyla karşılaşmadı. FT1, 14°C hava ve 17°C asfalt sıcaklığında başladı. Perşembe günkü yoğun yağmurdan sonra parkurda hala bazı nemli noktalar vardı. Hafta sonunun ilk antrenman seansının başlangıcı için kuru lastikler hâlâ doğru seçimdi. Toprak Razgatlıoğlu, Dünya Şampiyonası lideri olarak Donington'a gitti, ancak BMW sürücüsü bir antrenman kazasında sağ ayağından yaralanmıştı. FT1 BMW sürücüsü için yaralanmanın süper motosikleti sürmeyi ne kadar etkilediği hakkındaki şüpheleri giderdi. Toprak Razgatlıoğlu kendi liginde Kawasaki sürücüsü Alex Lowes, FT1'in başlangıcında sıralamada lider oldu. Ducati sürücüsü Alvaro Bautista ve Bonovo BMW sürücüsü Scott Redding de hızlıydı. Toprak Razgatlıoğlu ilk etapta BMW pitlerinde bekledi ve ancak birkaç dakika sonra piste çıktı. Razgatlıoğlu daha ilk turunda sıralamada liderliği ele geçirdi. Razgatlıoğlu, çeyrek saat sonra rekoru 1:26.726 dakikaya çıkardı. Bu noktada Türk, sahanın geri kalanından neredeyse bir saniye daha hızlıydı. BMW, Ducati ve Kawasaki startta ilk 5'te FT1'in son aşamasında Razgatlıoğlu, rakiplerinin en iyi zamanlarından daha hızlı, sürekli olarak güçlü tur süreleri elde etti. BMW sürücüsü rekoru 1:26.419 dakikaya çıkararak Donington'daki antrenman başlangıcında kendisini açıkça en hızlı sürücü haline getirdi. Danilo Petrucci (Barni-Ducati) son yarışta ikinci sıraya yükseldi ve Donington'da iyi bir performans sergilediğini doğruladı. Petrucci geçen yıl Donington'da ilk WSBK podyumunu elde etmişti. Petrucci, Razgatlıoğlu'nun 0,416 saniye gerisinde seansı bitirdi. Garrett Gerloff (Bonovo-BMW) üçüncü oldu. Amerikalı 0,633 saniye geride seansı tamamladı. Alex Lowes (Kawasaki) ve Alvaro Bautista (Ducati) ilk beşi tamamladı İlk 5'te Yamaha yok: Jonathan Rea ile büyük fark En iyi Yamaha altıncı sırada yer aldı: GRT sürücüsü Remy Gardner, marka meslektaşı Andrea Locatelli'nin hemen önünde yer aldı. Nicolo Bulega (Ducati), Andrea Iannone (GoEleven-Ducati) ve Scott Redding (Bonovo-BMW) ilk 10'u tamamladı. Jonathan Rea FT1'de 13. sırayı geçemedi. Yamaha fabrika sürücüsü en iyi zamanın 1.428 saniye gerisindeydi. GRT ekibinden Yamaha marka meslektaşı Dominique Aegerter de yaklaşık 1,5 saniye gerideydi ve FT1'i yalnızca 15. sırada tamamladı. Philipp Öttl (GMT94-Yamaha) 22. ve sondan bir önceki sırada yer aldı. Alman 2.254 saniye gerideydi. Haber kaynak
    2 Puan
  33. Hafta sonunun açılış oturumunda Donington turuna dair ilk ön izleme sağlandı ve bu arada bazı şoklar ve sürprizler yaşandı MOTUL FIM Superbike Dünya Şampiyonası, Toprak Razgatlioglu'nun (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Takımı) zirveye ulaştığı bir seans olan serbest antreman 1 ile Donington Park'ta tekrar aksiyona girdi. Türk yıldız, Prosecco DOC UK Round'da bloklardan hızla çıkarak seansın büyük bölümünde P1'i elinde tuttu, WorldSBK'deki formda sürücü, geçmişte çok fazla başarı elde ettiği bir pistte Şampiyona sıralamasında liderliğini sürdürmeyi hedefliyor. 45 dakikalık seansın başında ıslak bir pist olmasına rağmen, FP1 boyunca kuruma yaşandı ve sürücüler Donington'da daha fazla tutuş buldukça zamanlar hızla düştü. Razgatlioglu, ayak bileğine aldığı darbeye rağmen 1'26.419s'lik bir dereceyle seansı zirvede tamamladı ve Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team) etkileyici bir ikincilik elde etti. Güne 1'26.835s'lik bir dereceyle başlayarak ikinci oldu. O ve Razgatlioglu, 1'26s grubundaki tek sürücülerdi. Petrucci'nin en iyi tur zamanı, İngiltere'deki potansiyelini gösteren uzun bir koşunun sonunda geldi. Üçüncülük, son uçan turu 1'27.052s olan Garrett Gerloff'a (Bonovo Action BMW) gitti ve 'El Turco'dan sadece altı onda bir saniye uzaktaydı. Ana kahraman Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) günü erken koşuda lider olarak başlattı, ancak kapanış etaplarında dördüncü sıraya düştü. Yine de, 10 dakika uzaklıktaki pistte zafer arayışına giren #22 için iyi bir başlangıçtı. Hüküm süren Şampiyon Alvaro Bautista (Aruba.it Racing - Ducati) beşinci, lider Yamaha sürücüsü Remy Gardner (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team) ise altıncı sırada yer aldı. Yamaha sürücüleri altıncı ve yedinci sırada yer aldı, Andrea Locatelli (Pata Prometeon Yamaha) yedinci sırada, Nicolo Bulega'nın (Aruba.it Racing - Ducati) on saniye önünde. Dokuzuncu sıra, son turunda 1'27.664s yaptıktan sonra Andrea Iannone'ye (Team GoEleven) aitti, ancak 'The Maniac' için olaylı bir seanstı. Donington Park'a yeniden alışırken, Coppice'deki ikisi de dahil olmak üzere üç kez çakıldan geçti. Scott Redding (Bonovo Action BMW) ilk ona girerken Michael van der Mark (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) 11. sırada yer aldı. Jonathan Rea (Pata Prometeon Yamaha) için zor bir başlangıç oldu, seansın yaklaşık yarısını pitte oturarak kaybetti. Başlangıçta iki tur atmayı başardı ancak tekrar piste çıktı ve 1'27.947s ile 13. sırayı edebildi. WorldSBK FP1'in ilk altısı. 1. Toprak Razgatlıoğlu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Takımı) 1'26.419s 2. Danilo Petrucci (Barni Spark Yarış Takımı) +0.416s 3. Garrett Gerloff (Bonovo Action BMW) +0.633s 4. Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) +0.706s 5. Alvaro Bautista (Aruba.it Yarış - Ducati) +0.738s 6. Remy Gardner (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Takımı) +0.899s Kaynak
    2 Puan
  34. Serbest antrenmanlar ilk seans sonuçları Kaynak
    2 Puan
  35. en güzeli lr2’de yaptığım olmuştu be🍆
    2 Puan
  36. 2 Puan
  37. 100. yılda olmuş olabiliir miyiz zaten?
    2 Puan
  38. kurmayız diye açıklama yapmışlar işte. Belli ki paralel ithalat.
    2 Puan
  39. Hyundai in sitesinde buldum. Yapmak isteyen diğer arkadaşlara yardımcı olabilir. https://update.hyundai.com/AU/EN/updateNoticePopup2/Owj7Ml
    2 Puan
  40. Seyir defterimize listede olanlardan bazılarını ekleyebiliriz. Arka amortisörler bitmiş zamanında bir değişiklik oldu. Sağ aks ve sol rot değişti. Onlar da bitmiş. Direksiyon ve fren hidroliği başka zamana kaldı. Onu da halledeceğiz. Sevindiren kısımlardan biri yağ kaçağı yoktu. Sadece 4 numaralı enjöktörde mazot kaçağı vardı contası değişti. Alt muhafazalar değişti. Ama yan sanayi idi. Plastiği hoşuma gitmedi. En sevdiğim yanı öğleme kadar yanlarındaydım kovmadılar beni. ☺
    2 Puan
  41. Habarin kaynağı MOTUL FIM Superbike Dünya Şampiyonası sezonun 5. Turu için Donington Park'a geliyor ve Pirelli, Prosecco DOC UK Turu için lastik tahsisini açıkladı. İtalyan üretici, özellikle geçen yılki yüzey yenilemesinden sonra lastikler için çok zorlu olabilen bir pistte bu hafta sonu hem ön hem de arkada tamamen standart bir lastik seti tercih etti. GELİŞTİRİLMEMİŞ LASTİKLER: standart ön çözümler Pirelli, geliştirme ve yenilik getirdikleri için turlara genellikle geliştirme çözümleri getirmeyi tercih ediyor ancak UK Turu yalnızca standart çözümlerin mevcut olmasıyla farklı. Ön tarafta, mevcut lastikler standart SC1 orta ve SC2 sert. Geçtiğimiz yılki yüzey yenilemenin ardından Pirelli, Donington'a daha sert ön lastikleri getirmeyi tercih etti. ARKA LASTİK SEÇENEKLERİ: daha yumuşak seçenekler mevcut Arkada, Pirelli yine yalnızca standart çözümler getirdi ancak bu sefer serinin daha yumuşak ucundan. SCX süper yumuşak ve SC0 yumuşak lastikler tüm yarışlarda mevcut olacak, ancak SC0 geçen yıl daha uzun yarışlarda tercih edilen lastikti. SCQ ekstra yumuşak lastik de Donington'da, Tissot Superpole seansı ve Tissot Superpole Yarışı ile sınırlı. PIRELLI ŞUNU SÖYLÜYOR: “SCX’i Superpole Yarışı’nda görme ihtimalini göz ardı etmiyoruz…” Lastik tahsisini tartışan Pirelli Motosiklet Yarışları Direktörü Giorgio Barbier şunları söyledi: "2023'te, yirmi yıldır ilk kez Donington'da, daha fazla tutuş ve daha düzgün bir yüzey sunan, ancak aynı zamanda daha aşındırıcı olan yeni bir asfalt üzerinde yarıştık. Bu özellikler göz önüne alındığında, arka standart SC0, geçen yıl her iki sınıfta da başarı için temel seçimdi, bu yüzden onu bu yılki tahsis için de iyi bir seçim olarak görüyoruz. Ancak, SCX'i Superpole Yarışı'nda da görebileceğimiz olasılığını da göz ardı etmiyoruz, daha olası olarak, çünkü takımlar onunla daha fazla deneyim kazandılar ve doğru hava ve pist koşullarıyla, sürücülerin sevdiği o ekstra tutuşu sağlayabilir. Her iki spesifikasyon da piyasada düzenli olarak bulunan, tüm motosikletçilerin kullanımına sunulan ve British Superbike şampiyonasında da başarıyla kullanılan standart çözümlerdir. WorldSSP için, stok çözümlere ek olarak, D0444 spesifikasyonunda yumuşak ön SC1 geliştirme lastiğini de yeniden tanıtıyoruz, bu da Misano'da ilk kez tanıtılan ve hem 1. hem de 2. yarışta gridin neredeyse yarısının tercihi olan bu model, bu spesifikasyonun gelecekteki gelişimi için daha fazla bilgi toplamamızda bize yardımcı olacak."
    2 Puan
  42. Resmin kaynağı Ducati li Alvaro Bautista 2022-2023 yılı world sbk şampiyonu. Bu yılda amacı aynı ama çeyrek altın için bu yıl kurallarda değişiklik yapıldı. Gayri resmi bautista kuralları da denmekte. Diğer sürücülerden hafif olduğu için ekstra ağırlık takmak zorunda kaldı. Alvaroya göre bu ağırlık motorun dengesini sağlamakta kendisini zorluyor. Kısa ayakları ve kolları var. Sezonda onun için pek de iyi başlamış sayılmaz. Yarışların yarısını rakibi Toprağa kaptırdı. Sözleşmesi bu yıl sona eren Bautista, yeni sözleşme konusunda medyaya pek açıklama yapmıyor. Menajerinin son açıkladığı bilgilere göre Ducati ile görüşmelere yeni başlamışlar. Ağustos ayı içerisinde bu işi bitirecekler gibi. Sözleşmenin uzaması padoc daki diğer sürücüler içinde soru işareti. Panigaleye binmek isteyen bir düzüne pilot var. Alvaro şeytan azapta gerek muamelesi mi yapıyor?
    2 Puan
  43. BMW'nin efsanevi ismi Toprak Razgatlıoğlu, Misano'daki üçlü zaferiyle bu yıl ilk kez Superbike Dünya Şampiyonası'nda liderliği ele geçirdi. Donington Park'ta işler böyle devam etmeli. Sezonun dördüncü etkinliği Misano Adriatico'da gerçekleşti ve BMW için muhteşem bir hafta sonuydu! Başarılı Toprak Razgatlıoğlu, Bavyeralı üreticiye Cumartesi günkü ilk yarışta pole pozisyonu ve zaferi kazandırdı, Superpole yarışında zaferle Ducati pilotu Alvaro Bautista'dan şampiyonluk liderliğini kaptı ve ikinci ana yarışta üçüncü zaferini elde etti. Bu, BMW'nin Superbike Dünya Şampiyonası'ndaki ilk üçlüsüydü! BMW spor direktörü Marc Bongers, "Misano'daki hat-trick unutulmayacak, bu ivmeyi bir hafta sonra Donington Park'a ve Most'a da yanımızda taşımak istiyoruz" dedi. "BMW Motorrad Motorsport tarihindeki önemli başarıları Donington Park'taki WorldSBK'da zaten kutladık, bu nedenle güçlü paketimizin bu yıl burada yine iyi işleyeceğinden eminiz. Donington Park'taki güçlü sonuçlar Most'taki yarışlarda bize daha fazla rüzgar sağlayacak. Hedef açık: Sürücüler şampiyonasında liderliği korumak ve güçlü bir takım performansıyla üreticiler şampiyonasında daha da ileri gitmek." Razgatlıoğlu sırıtarak "Donington benim en sevdiğim parça" dedi. "Geçen yıl Ducati ile çok zorlandım ancak bu yıl tamamen farklı olacak, çünkü şu anda BMW kullanıyorum ve motosiklet hem düzlüklerde hem de virajlarda daha güçlü. Giderek daha iyi adapte oluyorum. Henüz yüzde 100'de değiliz ancak her yarış haftasonunda daha iyiye gidiyoruz. Özellikle Misano'daki son zaferler güçlendiğimi gösterdi. Yarış haftasonundan önce pek bir şey söylemem. Sadece bu benim en sevdiğim parça, Misano'da yaptığım gibi elimden gelenin en iyisini yapacağım ve umarım tekrar kazanırız. Normalde bu pistte çok güçlüyüm ama orada ilk kez kullanacağım BMW M1000RR ile nasıl olacağını göreceğiz. Genel olarak çok olumluyum. Ekip yoğun bir şekilde çalışmaya devam ediyor ve durmuyor; Her gün çalışıyorum, spor salonuna ve piste gidiyorum, bisiklete biniyorum ve yoğun antrenman yapıyorum. Yarış hafta sonuna tamamen hazırım." Haberin kaynağı
    2 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...