Skor Tablosu
Popüler İçerik
13-03-2024 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
2012 e90 320d m sport aracımdan sonra w205 c180 amg ye geçiş yaptım. Hatasız boyasız 160bin kmde10 Puan
-
Sürücü haklı demiyorum ki ben. Böyle kalitedeki trafik kültüründe tabela ile düzen sağlamaya çalışılırsa adam okumaz gider 4 kişiyi öldürür diyorum. Buradan büyükbaşın biri okumadan geçer kimsenin hayatını riske atmayalım denmeliydi. Yarın orası 5 cm buz olup üzerine kum atılınca da otobüs takılır. Ayaktakiler ön camdan çıkar.5 Puan
-
Türk donanması Amerikanın bize ikinci elden itelediği, yada Almanların gönül rızasız yapıp sattığı yada Gölcük tersanelerinde binbir Alman Nazı çekerek yaptırdığımız Fırkateynleri ile doluydu Türk Amiraller bu durumu beğenmiyordu, Amerikannın çürük Asbestli yüzen kanser gemileri "tepe" sınıfı geldikleri gibi 5-6 yıl sonunda hizmetten çekilmişti. Amiral Özden Örnek paşamız gibi bir adam çıktı, "Milgem" projesini başlattı. Milgem 1 2 3 4 derken sonunda ilk firkateyn Milgem 5 suya indirilir. Fakat öyle bir anda denize inmiştir ki, geminin topu hariç hepsi ambargoya girer. SSB seferberlik yapar, tüm ambargoya tabi ürünler yerli imkanlarla yapılır. Geminin bir gemisavar güdümlü mermiye ihtiyacı vardır, sonuç " Mavi vatanın çelik kılıcı; Atmaca Ateş!" Geminin bir yakın hava savunma silah sistemine ihtiyacı vardır sonuç : Gökdeniz. Geminin en önemli parçası dikey atış sistemine ihtiyacı vardır. Çare Midlas. Gemi türlü türlü Yerli sensörlerle donatılır. Karşınızda, Türk Deniz kuvvetlerinin bağımsız mücadelesi Milgem 5 TCG İstanbul Sinop açıklarında Midlas test atışı ilede gönüllere su serpmiştir. Milgem 5 bir bağımsızlık mücadelesidir.4 Puan
-
Devamlı gittiğim oto yıkamacının far parlatma işinden memnun kaldık. Dıştan sararması avantajımızdı. öncesi ve sonrasını ekliyorum.3 Puan
-
Jettir baba, devamke diye story atıp hayatına devam ederler. Haftasonu trafiği sakin görüp barbaros bulvarından sahil yoluna indim, kuzeye doğru döndüm. Abartmıyorum, 30-40 farklı noktada trafik polisi vardı Emirgan'a kadar. Ancak garip olan, hiç bir şey yapmıyorlardı. Vale yolu kapatmış mesela, trafik kilit, polis karşısında sigara içiyor. Park olmaması gereken yere iki sıra park etmişler, yol daralmış, polis yanında etrafa bakınıyor. Sorsan da bilmem kaç ekiple denetim yaptık derler.3 Puan
-
3 Puan
-
Kloroform ile yapılmış muhtemelen. Akrilik vernik atılmazsa yine ve daha hızlı sararıyor2 Puan
-
2 Puan
-
Türk kahvesi aslında bir demleme şeklidir. Aslen %70 Kolombiya, %30 Arabica çekirdeklerinin karışımından oluşur.2 Puan
-
Yazılanları okuyunca içim daraldı, Türk kahvesi ne büyük bir kolaylık ve rahatlıkmış.2 Puan
-
Aynı kamyonla daha eskiden kaza yapan şöför başkaymış. Emniyet saldı iyice. Trafik akışına etki edecek hiçbir kontrol yok. Cezalar çok hafif2 Puan
-
En büyük sorun zaten bu abi. Adalet herkese lazım, kanun koyucuya da lazım olacak elbet bir gün.2 Puan
-
2 Puan
-
Kj jeep. 90’la tüketimi 11lt, 100 ile 9-10. Motor verimi sahne alıyor.2 Puan
-
Trafikte adam öldürmek serbest bu ülkede. Sıkıntı yok 3~5 yıl sonra aynı tır oradan tekrar geçmeyi dener şans kimdeyse ona rahmet okuruz. Bu ülkede orada kelli felli bir siyasetçi ölmezse bu işler devam eder. Ölen öldüğüyle kalır.2 Puan
-
Concord uçak kişi başı 16.7 L/100 km yakıyormuş. Passat 3.8/5 desek 0,76 litre. Airbus A321 2.2 L/100 km. https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_aircraft2 Puan
-
2 Puan
-
kasaya değecek ve ses çııracak sarkıt yerine, sarkıtlar kasaya değince şoför kabini camına denk gelen kazık düzeneği yapılabilir mesela, doğal seleksiyon2 Puan
-
vesile ile söz konusu yere haber çekimi için giden medyacılar, yine aynı yere giren başka bir tır şoförü ile röportaj yapmış: sığar sandım diyor, tabela da görmedim dedi , coğrafya gerçeği2 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Türk Deniz kuvvetleri Libya olayları esnasında Trablusgard hava şemsiyesi kurmuştu. 4 adet Gabya sınıfı gemimiz, stoklarında yeterince ESSM muhimmatı olmadığı için eski MK13 lanceri ile fırlattıkları 1970 model SM 1 füzeleri ile 5 adet çin yapımı Hafter ihası Wing loong 2 düşürmeyi başarmış, hatta fırlatılan SM-1 füzelerinden biri hedef erken imha edilince kendini imha etmek yerine tarlaya düşmüştü. Mk-13 lançeri ve Sm-1 füzeleri deniz kuvvetleri teknisyenlerinin üstün gayretleri sayesinde halen aktifdir. Bu füzelerin 2020 yılında hizmetten çıkarılmaları gerekiyordu , fakat halen servisteler. Libya hava şemsiyesi görevi Natoda ders niteliğinde anlatılmaktadır. Mk13 lançerinin üzerinde vurdukları Wing loang ihaları işlidir. Bu ihalar Libya Trablusgard eğitim alayındaki 35 acemi askeri akşam ictiması sırasında saldırmış ölmelerine sebeb olmuştur. Burda bir Mk-13 ve sm1 füzesi nasıl fırlatılır gösterilmektedir.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Güzel görünüyor Ümit. Biraz kullanın sonra tekrar bakalım. Focusta 3 kere yaptırdım, 3.de tuttu1 Puan
-
Çok değil totalde 1.5 saat daha uzun sürüyor yolculuk ki, ikisinde de geç varmak işime geliyordu...1 Puan
-
öyle yaptılar yaylı suspansiyon için ya bagajdan yer çalacan ya da böyle altta çıkıntılı olacak, van araçta bagajdan almak iyi fikir değil kovarlar1 Puan
-
tam benzin candır bu bassat yine kısa ömürlü oto şanzıman, eski nesil yalan hp li motorla gelmiş ama idare eder artık fanları1 Puan
-
Bu işe yeni başladım sayılır, dedikleriniz doğru deneye deneye öğreniyorum zaten, zaman alan şeyler özellikle alışması, mesela çayı şekersiz içmem birkaç ayımı aldı, şimdi harika geliyor tadı, resmen tatlıymış çay, şekerde neymiş Aa onun yeri aynı, iki laf edelim dedinmi tek geçerim, bu iş ise farklı biraz ama güzel oluyor, özellikle ben içtimmi çok içerim, 350 ml. bardak ile, mokapotuda 4 cup lık alayım en güzeli...1 Puan
-
1 Puan
-
Kesinlikle aynı sıkıntı içindeyim.. Hiç bir şey aramam, ama uykusuzluk eziyor..1 Puan
-
1 Puan
-
Kahve iyiyse aromanın ortaya çıkması her zaman iyidir bence, acı kahve olayı Türk kahvesinde de olduğu gibi kalitesiz çekirdeği bastırmak için gibi geliyor bana. Damak ona alışınca acı kahve iyi gibi bir algı oluyor.1 Puan
-
1 Puan
-
Köprüler trafik güvenliğini ve yaya güvenliğini sağlamada önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle boyutlarına ve konumlarına göre köprü projeleri yapılmakta, bunların her birisi için bütçe ve emek ayırılmaktadır. Karayolları köprü yüksekliği standardı 4.5 metre ve üzeri olduğu için köprüler en az 4.5 metre yükseklikte inşa edilmektedir. Yönetmeliğe Göre Köprü Gabari Yüksekliği Köprülerle alakalı sık sık gabari kavramı gündeme gelmektedir. Gabari, motoru olan veya olmayan araçların köprü altından güvenli bir şekilde geçebilmesi için en yüksek boyutlar manasına gelmektedir. Üstgeçit ve köprülerin gabari standardı 4.5 metredir. Her ne kadar alt sınır belirlenmiş olsa da üst sınır belirlenmemiştir ve çoğu zaman da alt sınırın da üzerinde köprü yüksekliği belirlenerek köprüler inşa edilmektedir. Bunun başlıca nedenleri şunlardır: Zaman içinde zeminde yeni çalışmaların yapılması nedeniyle asgari yüksekliğin altına düşülmemesi, Araçların çoğu zaman denetimlere rağmen asgari yük yüksekliğinin üzerinde yükleme yapmaları, Araçların sayısının ve modellerinin artmasıyla 4 metrenin üzerinde yükleme yapabilmeleri, Karlanma, buzlanma gibi çeşitli çevresel etmenlerle zemin yüksekliğinin yükselebilmesi ve durumda risklerin en aza indirilmesi. Otoban Köprü Yüksekliği Otoban köprü yüksekliği standartları da tıpkı diğer alanlarda olduğu gibi 4.5 metredir. Fakat çoğu zaman 4.80, 4.90 metre yükseklikte dahi otoban köprüleri yapılabilmektedir. Her ne kadar köprüler yönetmelikteki asgari sınırın üzerinde inşa edilseler de sık sık köprülerde kazalar meydana gelmektedir. Bunlar genellikle kamyonların kasalarını açık unutmaları nedeniyle olmaktadır. Kamyonların, iş araçlarının kasaları açıldığında doğal olarak asgari yüksekliğinin çok daha üzerinde uzama olmakta, bu nedenle de kasalar köprülere, üstgeçitlere takılmaktadır. İkinci olarak araçlar yönetmelikte belirtilenden daha yüksek yük yükleyebilmektedirler. Kimi zaman iş makineleri, prefabrik evler vs. taşınmakta, bunlar fazla yüksek oldukları için kazalar oluşmaktadır. Burada da 4,5 metre olmalı min köprü yüksekliği diyor.1 Puan
-
Kural kuraldır ama esas olan doğru kuralı koymaktır. 1- Kaza yapan şoför ilk seferde aklını başına getirecek cezayı alsaydı, bir daha direksiyon başına geçemeseydi, bu kaza olmazdı. Aldığı ceza örnek olurdu, kimse girmezdi. Tabela varsa görmek zorunda. Cezalar yeterli değil. 2- Aynı yerde aynı şekilde kaza oluyorsa niye oluyor diye bakmak gerekir. İş yerinde bizim de başımıza gelir. Şunu şöyle yapın dersin ama yapmazlar. Kızarsın, asarsın, kesersin. Sonra o işi yapan adam gidip niye böyle yapıyorsun deyince öyle bir cevap verir ki sen tek kelime edemezsin, adam haklı olur. O zaman o işin kuralını değiştirirsin. O tırlar oraya girmek zorundaysa o yol aşağı inecek.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Bende bu var. Bialetti'nin bu modeli en iyi sonucun alındığı tiptir. Ama dikkat edilecek başka şeylerde var. 1- Kullanılan kahve taze olmalı, bayat kahve ile iyi tat alamazsınız. 2- Mümkünse kahveyi taze çekin. Eğer böyle bir imkan yoksa (her gün kahve içiyor bile olsanız) 250 gr paketler halinde tüketin. Kahve moka pot için çekilmiş olmalı. 3- Aldığınız kahvenin paketleme ve son kullanım tarihine dikkat edin. Mümkünse tanıdık, bildiğiniz bir kahveciden taze çekilmiş alın. 4- Demlerken suyunu musluktan kullanmayın, içme suyu kullanın. Kullanım sonrasında mokapotu mutlaka temizleyin. Kirli bırakırsanız kullanım ömrü düşer. Şimdilik aklıma gelenler bunlar...1 Puan
-
Daha bugün. Önümde tın tın tırı sollayan seat leon. Korna selektör yürümüyor ki tır biraz sonra mecbur önüme yatacak. Aynı yerde İlkay’ı sıkıştırdı biri zaten. Admaın aradan sağından geçeceğim önüme kırdı. Sonrasında geçtim yanıma yanaştı serseri yavaşladım bende camı açıp hazırım. Bebe direksiyonda. Hızlandırılmış olarak dersini verdim de kaçtı elimden sperm artığı1 Puan
-
valla para olsa yeni Rnine T yi şuan alırdımda çok para, t110 120 güzel aletler ama al tut makinalar, satmaya kalktınmı kalır elde zira bunu seven alır herkese gelmez, trident ise daha çabuk gider, hatta aklımda xsr900 varda hem baya fark var hemde insanı fena gaza getiriyor, kendimi tutmam zor, zira motora bindiğimde sanki hiç gitmiyormuşum gibi geliyor, araba gibi değil, ibreye bakınca nooluyoruz yahu diyorum gerçi kendimi tutuyorum gaza gelmem pekte neme lazım, o yüzden nispeten daha sakin alet lazım, Trident bile fenada kritik sınırda F/P makina bence, neyse birkez aldımmı bilemiyorum devamını getirim belki, bakıcaz artık... Birde bizim memleket motora uygun, nispeten sakin yollar, gezecek çok yer var, İstanbul da falan olsam almazdım motor falan... gaza gelmeeem boşa uğraşmaaaa.... zaten gazdayım zimzonla nereye kadar...1 Puan
-
Buralar çok yoğun değil, 6,5-7 civarları, ankara, istanbulda en yoğun trafikte de 8-9 Litreleri görüyorum... Depoyu böyle boğazına kadar doldurursam yakıt almadan Sivas 'tan İstanbula 80 Km/h hız ile total yakıt ikmalsiz en az 1700 km gider geri döner bu araç Elektrikliyi aynı güzergahta en az 4 kere şarj etmek gerekir.1 Puan
-
Tabii ki mantıksız değil ama, karayollarında standarta uymayan çok az şey var. Bunun da bir standartı belirlenmiş ve alternatif de gösterilmiş. Üstüne üstlük aynı çekici ikinci kez o köprüye çarpmış. Hala görmüyorsa, 4 kişinin vebali boynuna. Ömrü billah çıkamasın hapisten.1 Puan
-
Ankara da aynı depo ile +150 Km şehiriçi yoğun trafik yaptıktan sonra dönüş te bozmadan 80 Km/h ile geldim ve sonuç şöyle oldu; Trip km aynen devam, tüketim değerleri Ankara dan çıkarken sıfırlandı ve bir miktar 20-30 Km kadar şehiriçi yoğun trafik ile başladı.1 Puan
-
Hayırlı ramazanlar cümleten. Bu sene çocuklarda dahil oldu sahura yumurta tüketimi had safhada. 😅1 Puan
-
Oradaki ilk kaza değil. Aynı köprüde aynı kaza daha önceden kaç kere oldu. Mesela ölenlerin ailelelerine allah sabır versin. Umarım dava açarlar. Yol kimin sorumluluğundaysa (ibb, karayolları) hem ilgili kişiler, hem de emniyet suçlu bulunur. Yol berisinde yükseklik uyarısı varsa şöför asli kusurlu zaten. Ya da şehir içinde max gabari nedir artık bilmiyorum.1 Puan
-
Valla ne yemek ne de içecek geçiyor. Tek sorun uyku.1 Puan
-
Ev-Varda köprüsü-Gülek kalesi-Pozantı-Kızıldağ-Karaisalı-Ev Epeydir çıkmıyordum, iyi geldi. 😁1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00