Skor Tablosu
Popüler İçerik
06-03-2024 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
İstanbul’da bir Diş Hekimliği Fakültesindeki gençlerin gündüzleri ders çalıştıkları, eğlenip, sohbet ettkleri, akşamları da kafayı çektikleri ormanlık bir yere şaka olsun diye derste kullandıkları kafatasını gömüp bir de üzerine bardakları koyup burada Bardakçı Baba yatırı var diye söylenti çıkardığını, zamanla mahallelinin de buna inanıp burayı bir yatıra dönüştürdüğü, Bardakçı Baba yatırının hikayesini bilenler, duyanlar vardır. E bilmeyenler de şuan da öğrenmiş oldu. 😊 Hikayenin kapsamlı hali aşağıdaki linkte https://tr.linkedin.com/pulse/bir-türbe-hikayesi-bardakçı-baba-reha-ersavcı işte bu hikayeyi bir tiyatro oyunu haline getiren yazarımız sayın Yunus Emre Gümüş’ün yazdığı, yönetmenimiz sayın Cafer İlhan’ın yönettiği Bardakçı Baba adlı tek perdelik tiyatro oyunumuzdan kısa bir bölüm paylaşmak istiyorum. Dabaz hastalığına yakalanan Necati Amca acaba Bardakçı Baba sayesinde şifa bulacak mı? Cevabı videoda. 😊 Bardakçı Baba adlı tek perdelik komedi oyunumuzu bu yıl tekrar Mayıs ayı içerisinde Aydın Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu Şükran Güngör-Yıldız Kenter Tiyatro Salonunda sahneleyeceğiz. 3 yada 4 farklı karakteri oynayacağım oyunumuzun tarihi belli olduğunda haber vereceğim. Ücretsiz biletli olacak oyununuza tüm dostlarım davetlidir.9 Puan
-
Qashqai tam kıvamında. Önemli derecede tercih sebebimizdi.5 Puan
-
Noel öncesinde özel acayip indirim olmaz. Sonrasında sadece süslemelerde felan olur. Thanksgiving arkası biraz indirim olur o da uydurmadır genelde olmaz. İndirim amerikada şöyle olur. Modası sezonu geçen ürünler ana firmalardan ikincil firmalara satılır. Mesela Marshalls adlı bir zincir mağaza vardır. Burada normalde 150 dolara satılan bir ceketi 30 dolara alabilirsin. Ama seçecen bulacan vs. Zaman ister. Elektronikte de bu vardır mobilyada da. Giyimde en çok. ayakkabı vs. Ev eşyası. Bazen kampanyalar bir alana bir bedava işleri vardır ama bunlar bizdeki gibidir. Ayrıca son dönemde çok büyük zincirler battı. Sears battı mesela. AVM ler pek iş yapmıyor. Zor durumdalar. Sonuç olarak çok ciddi indirim yoktur. PAranı alırlar ekonomi harcama üzerinedir. Ama parayı dert etmezsin çünkü gelecek korkusu yoktur. illa öder gidersin.4 Puan
-
dııttttt şanzıman yok motor tekere direkt bağlı bunu her türk yutup izleyen bilir4 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
rampayı hızlı çıkamayınca, yutuptan alıyor dur hıncını3 Puan
-
EuroNCAP’ın yaptığı açıklamada fiziksel tuşlar güvenlik için geri gelmeli deniyor.3 Puan
-
3 Puan
-
Kıbrıs farklı bir örnek, hem politik hem askeri hem ekonomik olarak farklı kriterlerde değerlendirilmesi gerekir. Ama netice olarak söylenen ve söylenmeyen şeyler vardır ve bunların arasında sebep sonuç ilişkisi vardır. Biz zamanında yağ kuyruğunda bekledik yağ. Bu sonuç mesela. Ayşe tatile çıksın bunun sebebiydi. Yapma dediler yaptık, ambargo uyguladılar. Herkes yağ kuyruğunu, tüpgaz kuyruğunu söyler, kimse harekatı, ambargoyu, soydaşları, katliamları falan söylemez. Akabinde mesela, Kıbrıs sorunu da sonuçtur. Kıbrısın tamamı bize aitken, tamamını geri alabilecekken neden yarısında durduk? Çünkü dur dediler. Kimse söylemez bunu kolay kolay. Hatta sınırda ilerlemeden sorumlu birlik komutanlarından biri dur emrine uymadığı için sınırda Akıncılar gibi bir çıkıntı vardır Bu şekilde Kıbrıs özelinde sebep sonuç gözlemi yapılmalı. Burnumuzun dibinde kocaman bir ada, Akdenizde bizi çok kısıtlardı. Öte yandan ege adalarına bakılabilir mesela sonuçları için.3 Puan
-
3 Puan
-
6 Mart Çarşamba günü, GTÜ Robotik ve Otomasyon Kulübü tarafından düzenlenen bu heyecan verici zirvede, sektörün önde gelen konuşmacıları bir araya gelerek ulaşım araçlarında en son gelişmeleri ve trendlerini ele alacak. Zirvede bizleri neler bekliyor: Sektörün önde gelen isimlerinden ilham verici sunumlar, ulaşım araçları hakkında güncel konularda uzmanların görüşlerini dinleme şansı, çekilişler ve dahası fazlası. ücretsizdir. marmaray ile gelinebilir. 📌Etkinlik Detayları: Tarih : 6 Mart Çarşamba Saat : 10.00 Yer : GTÜ Kongre Merkezi (kırmızı salon) DR. ÖGR. ÜYESI RECEP ÖNLER 10.00 - 10.30 "Agilis Konusmas!" ROBOT SERGISI 10.30 - 10.50 DR. TÜREV SARIKURT 11.00 - 11.50 "Demiryollar Perspektifinden Ulasimin Gelecegi" AHMET FARUK ULUSOY 13.00 - 13.50 "Elektrikli Araclarda Sogutma ve iklimlendirme" AYHAN TARAKCI 14.00 - 14.50 "InsanMakineIliskisinin Gelecegi" ALPAY LÖK 15.00 - 15.50 "Ulasimda Fren ve Gelecek"3 Puan
-
Motor Motor Kodu : HR13DDT Silindir Hacmi : 1332 cc Motor gücü : 116 kw 158 ps Maksimum Tork : 1800-3750 dd 270 Nm Silindirler : Sıralı 4 silindir. Tipi Benzinli, 4 zamanlı Çap x strok mm (inç) 72,2x81,35 (2,84x3,20) Motor hacmi cm3 (inç3) 1.332 (81,28) Rölanti devri dev/dak Xtronic 750 N konumunda Buji Standart SILZKFR8D7G Buji tırnak aralığı mm (inç) 0,7 (0,028) Kam mili tahriki Triger zincir Şanzıman X-tronic Cvt Çekiş Sistemi 4x4 Lastik basınçları Önler : 33 psi Arkalar : 30 psi Motor Yağı HR13DDT Motor için Filtresiz 5 litre, Filtreli 5.4 litre. Orijinal "NISSAN Motor Oil Synthetic Technology 5W/30 ACEA C3 RN17" önerilir. Yukarıdaki motor yağı mevcut değilse, aşağıdaki kalite ve viskoziteyi karşılamak için "NISSAN Motor Oil" veya eşdeğerini kullanın: 5W-30 ACEA C3 RN17 veya 0W-20 ACEA C5 RN17 FE Batarya Batarya tipi : Lityum-iyon Batarya kapasitesi : 0.14 kwh Batarya voltajı : 12 volt Performans Masksimum hız : 190 km 0-100 km : 9.9 saniye Süspansiyon Ön : MacPherson Tipi Amortisör, Helezon yay Arka : Çok Noktalı, Bağımsız Frenler Ön : Hava soğutmalı disk 296 mm Arka : Hava soğutmalı Disk 292 mm Boyutlar ve kapasiteler Uzunluk, genişlik, yükseklik : 4425, 1835,1625 Aks mesafesi : 2665 Taban yüksekliği : 180 Boş ağırlık minimum/maksimum : 1532/1645 kg Bagaj Hacmi Standart : 424 litre Maksimum :1398 litre Yakıt deposu : 55 litre Lastik ebatları : 235/50R19 Bakım periyotları DONANIM LİSTESİ Dış Donanım 19" alaşım jantlar Led gündüz sürüş farları Led ön farlar Led arka farlar Led ön sis farları Otomatik yana farlar Elektrikli, ısıtmalı, sinyalli yan aynalar Otomatik katlanan yan aynalar Karartılmış arka camlar Köpek balığı sırtı anten Yağmur sensörü Tavan rayı Panoramik cam tavan 85 derece açılabilen arka kapılar İç Donanım Elektrikli park freni Çift bölgeli otomatik klima Otomatik kararan iç dikiz aynası Kumaş koltuklar Deri kaplı ön konsol Deri kaplı ön kol dayama Arka kol dayama Açılabilen ön kol dayama Açılabilen arka kol dayama Ön ve arka bardaklıklar Sürücü koltuğu yükseklik ayarı Ön yolcu koltuğu yükseklik ayarı Elektrikli sürücü bel desteği Katlanabilir arka koltuk 60/40 Deri direksiyon simidi Ambiyans aydınlatma (orta konsol) Hoparlör sayısı 6 Vites kulakçıkları (paddle shifter) Krom iç kapı kolları Ön ve arka kapı iç cepleri Sürücü ve ön yolcu koltuk arkası cepleri Arka koltuk için havalandırma çıkışları Süspansiyonlu torpido kapağı Bagaj düzenleyici Bagaj aydınlatması Bagaj 12 volt güç soketi Ön konsol 1 volt güç soketi Teknoloji Bluetooth telefon bağlantısı 7.0" dijital bilgi ekranı 8.0" dokunmatik multimedya ekranı Kablolu apple carplay ve android auto Kablosuz cep telefonu şarj Akıllı anahtar - anahtarsız giriş Anahtarsız çalıştırma - start/stop Park sensörü ön ve arka Geri görüş kamerası Çok fonksiyonlu direksiyon simidi Sürüş modları : Arazi (offroad), kar, D(Standart), Eko, Sport C tipi usb baplantısı ön ve arka A tipi usb bağlantısı ön ve arka Güvenlik Abs Ebd Esp Sürücü ve yolcu hava yastığı Yan ve perde hava yastıkları Manuel Far yükseklik ayarı Yokuş kalkış destek sistemi Uzaktan kumandalı merkezi kilit Araç içi acil çağrı sistemi (e-call) Hız sabitleyici Akıllı uzun far asistanı Akıllı çarpışma önleme sistemi Önsezili akıllı çarpışma uyarı sistemi Akıllı kör nokta uyarı ve önleme sistemi Akıllı Namco imzalı uyarı sesleri İsofix İmmobilizer Lastik basınç uyarı sistemi Stepne Dipnotlar ÖNSEZİLİ AKILLI ÇARPIŞMA UYARI SİSTEMİ, Önünüzdeki iki araca kadar trafiği takip ederek, olası bir kazadan önce uyarır. Sistem, yolun ilerisinde ani bir yavaşlama algıladığında sesli ve görsel bir uyarı verir. AKILLI ÇARPIŞMA ÖNLEME SİSTEMİ Aracın önündeki araçları ve yayaları izleyerek olası çarpışmaları engellemeye yardımcı olur. ACİL DURUM ŞERİT TAKİP ASİSTANI (DİREKSİYON DESTEKLİ) istemeden şerit dışına çıkmanızı önlemeye yardımcı olan bir teknolojidir. Direksiyonu yönlendirerek şeridi ortalamanızı sağlar ve acil bir durumda fren yapar. HAFİF HİBRİT TEKNOLOJİSİ QASHQAI gelişmiş benzinli motoru ile sürüş keyfinden ödün vermeden düşük CO2 emisyonlu performans sunuyor. Daha canlı, hafif hibrit elektrik motoruyla desteklenen, iki veya dört tekerlekten çekiş seçenekleriyle tercih edilebilen bu güç ünitesinde frenleme esnasında açığa çıkan enerjiyi geri kazanan bir lityum iyon batarya yer alıyor. Model Yılı : 2023 Donanım seçenekleri model yılına göre değişiklik gösterebilmektedir. Şanzıman2 Puan
-
Hocam başarılar. Yakın olsak çökerdik oraya Gebze’de de portifci baba türbesi varmış. Gidenler diod triac bağlıyormuş kapısına. Bilmem kaç yüz yaşına kadar yaşamış valla bak2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Rampa çıkıyor dimi . Ama geçen bir video izledim, roket gibi çıkıyordu. Ben 500 tork ile çıkamam o derece.2 Puan
-
her coğrafyanın bir adeti vardır, mesela fransız da düğün konvoyunda da sanruftan çıkıp kuru sıkı mermi patlatmazlar2 Puan
-
Bu yutubır neden bu kadar hızlı konuşuyor. ''Ahura Mazda'' mitoloji de biliyor...2 Puan
-
Geçmiş olsun bi rastlamıyoruz bu yolda benim aracın sistemleri çalışacak mı diye deneyelim2 Puan
-
Abim orada yaşıyor, bir ilginç memleket. Su alkolden pahalı, en azından öyleydi. Arabalara bakarsan kendini Berlin'de sanarsın evlere bakarsan kendini Yemen'de sanarsın. Elektrik hala dizel jeneratörlerden sağlanır, haftada 2-3 gün elektrik banko kesilir. Yüksek hızlı internetleri sağolsun maksimum Bant genişliği 1.20 Mbps dolaylarında. WhatsApp mesaj göndermek gibi işlemler çok hızlı gerçekleşiyor. Suyu musluktan içilmez şişe söyleyeceksin. Babam termik santral işçisi, onu da götürdüğümüzde evden sabah namazından sonra kaçmış gezeceğim diye güneş doğana kadar 10 kilometre yol tepmiş. Mesleki deformasyon olsa gerek yolların kenarında yürürken elektrik trafo - direklerini inceledim 1980'de ben mesleğe girdiğimizde çöpe attığımız altyapılar üzerinden işletiliyor hala buralar diyor. Geri vereceğimizden mi yatırım yapmıyoruz yoksa önemsiz mi? Önemsiz ise neden dünyayı karşımıza aldık da uğruna yüce Türk kanını akıttık? Cevabı elbet biliyorum, barbalık müzesini ve mavi köşkü çok gezdim, eleştiri amaçlı bir sorudur.2 Puan
-
Sanırım sosyal medyadan satış yapacaktınız. Mevcut durum itibariyle, Ne reklam, ne pazarlama, ne de strateji hiç bir şey kitabına uygun değil. Fırsatçılık toplumun her köşesine yayılmış durumda. Kimse ne olduğunun, kim olduğunun farkında değil. Vahşi doğadan çok yaşa vahşi bir yaşam sürüyoruz. Noel ya da Ramazan gibi özel günler daha fazla para kazanımı için yalnızca bir fırsat. Toplumsal yozlaşmanın sonucu.2 Puan
-
Hocam bizim esnaf kadar çakalı, ahlaksızı, kötü niyetlisi, kazıkçısı yok. Asgari ücrete zam gelecek duyumuyla önce zam yapıyor. Sonra da misal asgari ücrete %30 elektriğe %30 zam gelse adam ikisini toplayıp üstüne de koyup %70 zam yapıyor. Öyle böyle ahlaksız sürüsü değiller2 Puan
-
2 Puan
-
Merak ettim 2001 model enjeksiyonlu bir arac bu lamba koyulabilirmiydi bide ustalar solsun bi bağla dediğimizde bu arac bağlanmıyor diyo bende soketi gösteriyorum aaaa diyo.sonumuz hayrolsun2 Puan
-
Pazarlama stratejisi... Tecrübe ile sabit; Özel bir zaman yada süreç var ise ve özel bir şey alınmak zorunda ise şartlarda müsait ise en üst fiyattan kitlerler insanlara...2 Puan
-
bende bu sislerle kaldıydım, neymiş efendim 4 lülerle beraber yanamazmış, rapora bunu yazmamışlar ama, 4 lü sinyaller konum hatalı diye yazmışlar, yazsana doğrusunu, neyse fişini çektim 4 lülerle yanmasını iptal ettim geçtim2 Puan
-
Toyota Corolla Cross. En dolu olan Passion X-Pack donanımında. Bursa'da buldum, gittim aldım. Çok şükür liste fiyatından alabildim. KDV'den bi gol yedim aracı beklerken, şans dedim geçtim artık. Teknoloji ve tercihlerin bu yöne gittiğini, ileride hibritlerin daha da çok tercih edileceğini düşündüğüm için, bu marka ve modele geçtim. Ayrıca ev-iş güzergahımda bolca trafikte yakıt olarak daha ekonomik olacağını düşündüm. Totalde ekonomi sağlayacak mı bu MTV'lerle, göreceğiz. Herkesin daha da güzelleri olsun, daha lüksüne binsin. Şimdiden iyi dilekleriniz için hepinize teşekkür ederim Not: Fotoğrafta görebileceğiniz üzere Jeep hala satılık. Elden ele bi yayarsak1 Puan
-
Oyun için tebrikler başarılar, bir katkı yapayım bu şehir efsanesine, O mekan bizim buralar, hatta orası biraz eski yola taşkın vaziyette idi, bu yüzden uzun süre yol düzenlemesi de yapamadılar, malum türbe ellenmez diye, hatta rivayet, iş makinesi gelmiş, oraya varınca kepçe çatlamış falan derlerdi, geçmiş zaman: kocaeli tarafında tarihi ve turistik gezi yapıyoruz, bir yerde durdular , türbe varmış metal ızgarası var önünde, oraya peçete mendil bağlanıyor falan, biraz etrafında dolandım: ne göreyim: büyük bir boru(su mudur kanalizasyon mudur bilemem) toprağa giriyor ve tam o mekana doğru gidiyor, dikkatlice bakınca aslında mekanın içinde büyük vanası ile boru var, üstü zamanla toprakla örtülmüş olmuş sana türbe, bölgeye tursitik gezi organize edilir hale gelmiş.1 Puan
-
Radar cezası ile ilgili olarak yarın dilekçe örneği yollarım ilgili kısımları değiştirir kullanırsınız.1 Puan
-
1 Puan
-
Güneş, gezegen, yıldızlar, bir ara karadelik falan diyecek sandım.1 Puan
-
1 Puan
-
Tamamdı, bu bilgi önemli idi benim için. Uzun ama güvenilir yolu tercih ederim.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Mondeonun baskı balatasını ve volanını değiştirdim. Hazır servisteyken şanzıman yağını,motor yağını ve filtrelerini de değiştirdim… Daha önce de triger ve devir daimi tüm sıvılarıyla birlikte ki fren hidroliği dahil değiştirmiştim. Üç ay kadar önce de enjektör setini değiştirdim… bakımlı araba boşuna demiyorum…😎1 Puan
-
1 Puan
-
dün aklıma geldi. 60m ileride sağdan yol ayrımı var. Ben de oradan çıkıyorum. büyük ihtimalle o ayrıma soldan kaynak yaptılar. O yüzden bizim sıra frene bastı. Şu kaynak olayı çığrından çıktı artık. Geçmiş olsunlara; teşekkürler arkadaşlar. Sağ olun.1 Puan
-
Doğru olabilir Ali hocam ancak alışılmışın dışında olması güzel.1 Puan
-
uçak emisyonunu okmuştum, rakam hatırlmaıyorum ama korkunç , piramitlerde selfie çektirmeye gidenin karbon ayak izi kocaman1 Puan
-
Yeni piyasaya çıkan Peugeot 408'i veya Renault Austral'ı önerebilirim.1 Puan
-
Bir kez sandık başkanlığı yaptım.Sabah 5 te gittim ertesi sabah 5 te gelmiştim..Daha da tövbe ettim..1 Puan
-
Nankörüz ya.. Kıymek bilmeyiz biz ya.. Bugün açıklandı gerçekler.. Emekli maaşı 25 yılda 66 liradan 10.000 liraya çıkarılmış.. Asgari ücret 184 liradan 17.000 liraya çıkarılmış.. Hala beğenmiyoeuz..1 Puan
-
Ayrıca yoooo hiç kıskanmadım ki gözüme avangart kaçtı1 Puan
-
Herkese merhaba, Fark ettim ki, bugüne kadar Almanya konusunda genel olarak güzel seylerden bahsetmisiz. Bugün de, biraz da zorluklardan ve yolunda gitmeyen seylerden bahsedelim isterseniz. Tabii konuya baslamadan once, asagida yaptigim cikarimlarin kendi deneyimlerimden olustugunu ve bunlara bagli olarak yorumladigimi soylemek isterim. Öncelikle ulasim ile baslayabiliriz. Deutsche Bahn: Kendisi Almanya’nin TCDD’sidir. Evet, Almanya ciddi bir tren agina sahip. Yani burada aslinda toplu tasima ile neredeyse her yere ulasabilirsiniz. Ama "zamaninda" ulasabilir misiniz? Maalesef genel olarak hayir. Özellikle sehirler arasi tren yolculuklarinda, tren gecikmeleri artik cok alisilmis bir durumdur. Trenlerin zamaninda geldigi, zamaninda kalktigi, zamaninda ulastigi falan pek gorulmez. Burada bahsettigim tabii ki, üc bes dakikalik gecikmeler degil, cok daha kötü durumlar mevcut. Bu cok uzun yillardir kanayan bir yara, ama ayni zamanda da iyi yonde hicbir ilerleme de goremiyoruz. Gecikmenin süresine göre, belli oranda para iadesi falan yaparlar. Ama ozellikle gec saatlerde geliyorsaniz, trenden sonra yine farkli bir trene veya metroya binecekseniz, onu kacirdiktan sonra para iadesi yapmislar ya da yapmamislar, hic onemi kalmiyor. Esim buraya 2 saatlik mesafede olan bir sehirde calisiyor ve haftanin iki gününde orada oluyor. Ama ulasimin 2 saatte gerceklestigine neredeyse hic sahit olamadik. En son 55 dakika gecikme ile geldi. Cok daha kötü gecikmelerin yasandigi da oldu. Saglik sistemi : Aile hekimi burada da mevcut ve zorunlu. Yani herhangi bir uzman doktora gitmeden önce, aile hekimine ulasip durumu anlatmali ve sevk almalisiniz. Burada ilk sorun, Almanya’ya sonradan göcen biriyseniz, yani hayatiniz burada baslamadiysa, aileniz sizin icin düzeni coktan kurmamissa, öncelikle yasadiginiz bölgede bir aile hekimi bulmaniz ve kayit olmaniz gereklidir. Devlet bu doktoru size otomatik olarak atamaz. Siz, cevrenizdeki aile hekimlerini tek tek ziyaret ederek ya da telefonla ulasarak, sizi kabul edip etmeyeceklerini sorarsiniz. Cogunlugunun hasta kayit kapasitesi doludur, bu nedenle genel olarak sizi kabul etmezler. Bazen sevindirici haber alirsiniz, derler ki, „evet kabul etme imkanimiz var, bunun icin görüsme randevusu verelim size“, kisa bir süre sevinirsiniz, sonra o randevunun yaklasik bir yil sonra oldugunu anlarsiniz, burada bu normaldir. „Saglik sistemi zor is, Almanca konusuyorum ama saglik dertlerini anlatmak zor, o nedenle Türk aile hekimi bulmaliyim“ derseniz ve bu hekim hasta limiti ile calismiyorsa, sizinle ayni yöntemi deneyen kayitli yüzlerce hastadan biri olursunuz. Aile hekimine telefonla ulasmaniz da, görmeniz de oldukca zorlasir. Neyse, aile hekimimiz var, her sey yolunda diyelim. Ciddi bir kulak agrisi yasiyorsunuz ve acilen bir uzman doktora gitmeniz gerekiyor. Kusura bakmayin ama bu konu sizin icin acil, sistem icin degil. Aile hekimi sizi bir uzman doktora sevk eder ama bu demek degil ki, onceliklisiniz. Uzman doktoru arar ve randevu almayi denersiniz. En az uc aydan baslayan bir süreyle ileri tarihli randevu alirsiniz. Bazi uzman doktorlar, eger onu daha onceden ziyaret etmemisseniz, daha da ileri tarihli randevu verirler ya da hic vermezler. Yine her sey yolunda gitti ve yakin tarihli bir randevu aldiniz ve o zamana kadar baska bir sorun daha gelisti diyelim. Doktora ilk derdinizi anlatirsiniz, size yardimci olur, „ya bu arada sonradan soyle bir olay daha gelisti, bir de su sorunum var“ dersiniz, „onun icin yeni bir randevu almaniz gerekir“ deyip sizi yollayabilir. Ya benim cok param var, basarim parayi, giderim özele derseniz, „hangi özel“ diye sorarlar size. Sosyal devlet anlayisi benimsendigi icin, her vatandas neredeyse esit sartlara sahip olmalidir, o nedenle özel diye bir sistem pek gelismemistir. Özel bir kan tahlili yaptirmak istersiniz, özel bir laboratuar bulursunuz. Zaten doktorlara hizmet verdikleri icin yine tamamen dolulardir, randevu almak oldukca zordur. Türkiye’ye benzer sekilde, insanlar ya devlet tarafindan ya da özel olarak sigortalidir. Ancak Türkiye’nin aksine, burada özel sirketlerin cogu size özel saglik sigortasi yapmaz. Ben de dahil, cogu kisi devlet üzerinden sigortalidir. Bunun özele göre ciddi bir avantaji vardir, esiniz ve cocuklariniz da sizin üzerinizden otomatik olarak sigortali olur. Ancak özel saglik sigortaniz varsa, esiniz ve cocugunuz icin ek olarak ciddi primler ödemek zorundasiniz. Tabii yil icinde yaptiginiz doktor ziyaretleri de bir sonraki yilin primine kötü yönde etki edecektir. Peki bu durumda, neden özel saglik sigortasi yaptiralim ki? Ben de bunu bir Alman ekip arkadasima sordum. Bana ögretmen vs. gibi devlet memurlari burada „özel saglik sigortasi“ yaptirmak zorundadir dedi, keza kendi esi de ögretmen. Yani maalesef özel saglik sigortasi burada bir secenek olmaktan cok, daha cok bir zorunluluk diyebiliriz. Peki, devlet sigortasina göre avantajlari var mi? Evet, doktorlardan öncelikli randevu alabilirsiniz. Hastaneye yatma durumunuzda sigorta sirketiniz ile yapmis oldugunuz anlasma dogrultusunda tek kisilik odada kalabilirsiniz. Örnegin dis tedavisi konusuna gelirsek, tahmin edebileceginiz üzere oldukca pahalidir. Hatta öyle pahalidir ki, atlayip Türkiye’ye gelip otel, ucak, tedavi dahil daha ucuza yapabilirsiniz. Iyi bir usta bulmak : Burada fiyat / performans acisindan baktiginizda iyi bir usta bulmak her konuda cok zordur. Yani tesisat, bahce, tamir, bakim vs. her sey bunun icine girer. Zaten konu ustalik gerektiren bir konuysa, bu kapsamlarin cogu göcmenlerin calistigi kapsamlardir. Iscilik ücreti asiri yüksek oldugu icin, fatura almadan calismayi tercih ederseniz (ki aslinda yasaktir), usta resmi bir sorumlulugu olmadigi icin kucaginiza bircok dert birakip gidebilir. Fatura yok, neyin garantisini isteyeceksiniz? Yok, ben bu isi uzman bir firma ile yapacagim derseniz, her konuda cok düzgün hizmet veren firmalar tabii ki var. Diyelim ki, banyonuzu komple yenileteceksiniz. Bu firmalar size kalem kalem teklif hazirlar, neredeyse hangi gün neyi yapacagini bildirir, cikacak cöpüne kadar her seyi toparlar götürür ama bu is karsiliginda öyle bir fatura cikar ki, daha ucuz bir usta ile calisip risk almak istersiniz. Yok, benim elimden geliyor, kendim yaparim dediginiz bazi konulari kendinizin yapmasi aslinda yasaktir. Yaptiktan sonra basiniza gelebilecek ya da cevreye zarar vereceginiz her konuda yaptirimi agir olur. Mesela sigorta kutusundan baslayarak bahcenizden gecirerek garajiniza kadar bir elektrik hatti cekmek istiyorsunuz. Eger gerekli yeterlilik belgelerine ve izne sahip degilseniz, teoride yapmaniz yasaktir. Bu konuda yetkilendirilmis olan bir teknikerin gelmesi, gerekli incelemeleri yapmasi ve sistemi kurmasi gereklidir. Bazen ev icinde yaptirdiginiz islerde teklifi verirken firmalarin öngöremedigi bazi seyler olur. Mesela Almanya’da bulunan eski evlerin bir cogunda, laminat parkeler yere yapistirilmistir. Firma bunu basta tespit edemezse, eski parkeleri söküp yenilerini döseme süreci oldukca zorlasir ve bu sürecte kullanilacak, kiralanacak her türlü arac gerec faturanin sonuna eklenmeye devam eder. Ilk basta aldiginiz ve uygun buldugunuz icin calismaya karar verdiginiz bu firma, size maalesef cok pahaliya gelebilir. Tamirat konularinda, gercekten isten anlamayan ya da dolandirici olan cok fazla usta vardir. Hatta bu tip insanlari gizli kamera ile görüntüleyen ve sonra baskin yapan „Achtung Abzocke!° - „Dikkat, dolandiricilik !“ adli bir program vardir, Youtube’da bulabilirsiniz. Randevu almadan bir is yaptirmak : Cok zordur. Bir cok seyi önceden öngörüp hazirlikli olmaniz gerekir. Arabanin arkasina kislik lastikleri atayim da, gidip degistireyim diyemezsiniz. Özellikle büyük sehirlerde bu tip isler daha da zordur. Ben aracimi aldiktan sonar, tam bir ay boyunca kayit ettiremedim ve plaka cikaramadim. Otoparka koydum ve o sekilde durdu. Cünkü en yakin kayit randevusunu bir ay sonraya veriyordu. Ancak sehir merkezinden 30 kilometre kadar uzaklasip, baska bir sehire tasindigimda, bir gün sonraya randevu alip ruhsattaki adres degisikligini yaptirabildim. Yani sehir ne kadar kalabaliksa, randevu konusu da o kadar sorun olur. Online hizmetler : Yok denecek kadar azdir. E-devlet sisteminin nasil mükemmel bir sistem oldugunu buraya geldiginizde anliyorsunuz. Özellikle devletten almaniz gereken resmi hizmetleri (belge olusturma, kayit, adres bildirme, degisiklik, kimlik yenileme vs.) online olarak yapmayi gecelim, randevusunu bile bir sehirde online olarak almak mümkünken, bir sehirde telefonla aramaniz gerekir. O telefon bazen acilir, bazen acilmaz. Evet, konuyu toparlarsak, bizler gibi buralara sonradan gelen insanlar icin, eger elinizde karsilastirabilecek baska örnekler varsa, yukarida yazdigim konularda sasirmaniz normaldir. Ancak burada dogup büyüyen ya da cok uzun zamandir burada yasayan insanlar icin, artik bu durumlar cok normal karsilanip, kabullenilmistir diyebiliriz. Dipnot : Soracak olanlar icin simdiden cevaplayayim. Hayir, kiskanmiyoruz1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00