Skor Tablosu
Popüler İçerik
17-01-2024 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
7 Puan
-
İlan açıklaması gibi olmuş, mesleğe baktım hemen Sanki sensör arızası gibi, yorum yapar üstatlar.6 Puan
-
hor görmüyorum ha kimse aylık 30 40 bin kazancın altında ev geçindiremez oldu , yevmye hesabı asgari ücretten yola çıkarak bölgesel olarak lafta belirleniyor lakin oda yeterli olmadığı için işçiye rakamlar bu tarz ali cengiz oyunuyla yukarı çekiliyor. büyük şehirde asgari ücretle çalışanı anlamıyorum küçük şehirde bu tarz işlerde asgari ücret *2 rahatlıkla kazanır işide öğleden sonra 3 te bitmiş olur maks4 Puan
-
4 Puan
-
4 Puan
-
Evet abim orijinal. Bugün knmaster sis farı aldım tenereye 10W Aliekspressten de sis farı montaj braketi sipariş ettim. Röle ile kontaktan hat çekip montajı yapacağız.3 Puan
-
C5 olsa bu işi en az 6 katı zamanda yapardınız.. Fazladan en az 10 parça vardı orada Mondeo olsa şanzıman indirir.. Bmw olsa motoru da indirirdiniz.3 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
2 Puan
-
O zaman üret pazarla çalış Burada elindeki nakiti kaybetmemeye çalışmak için araba almanın yanlışlığı asıl mesele2 Puan
-
2 Puan
-
bakımlar arası alt takım kontrolünde arka diferansiyel körüğünde yırtık gördük, parçayı koruma tedbiri olarak körüğü değişmek gerekti, körükler standart ölçüye göre tedarik edilebiliyor, kaliteli gres ve kelepçe ile takıldı, çay demleme dahil 2 saat civarı sürüyor, çaysız 30 dak. da biter. içinde 8 adet bilya var hazne masuralı 2 segman ile üretilmiş, her türlü tamirata açık basit bir üretim, sevdim. kampanalar da toz yapmış, zımparaladık bi 200 bin km sonra bakarız artık.2 Puan
-
yok canım kil tablettir 35 yaş. buton istiyorum ben. basacağım ışığı yanacak. o derece.2 Puan
-
Şu şekilde çalışıyor ben anlamak için birkaç sene uğraştım: 1- dolar alıp bankada vadesiz dolar hesabı açıyorsun 2- eurobond alış menüsüne giriyorsun, bu arada bazı bankalar bişeyleri onaylamanı isteyebilir ya da şubeye gidip yatırım risk belgelerini imzalamanı isteyebilir. 3- menüden eurobond alış kısmına geçiyorsun. Bu işlem bazı bankalarda cepten olmuyor internet şubesinden oluyor. 4- alış kısmında alınabilecek eurobondların listesi görünüyor. Bunlar 2026 27 2030 2033 gibi ileri tarihler genellikle. 10 yıla kadar çıkıyor. hepsi dolar cinsinden. euro cinsinden olan çok az. 5- Eurobond alış fiyatı üzerindeki değerden vadeye göre düşülerek belirleniyor mesela şöyle: 31.12 2026 vadeli 100 dolar eurobond alacaksan fiyatı bunun diyelim ki 91 dolar ve faizi %6 kuponu %5 yazıyor. 1000 dolar alayım tamam diyorsun. senin hesaptan 910 dolar çekiyor 100 lira felan da işlem vergisi gibi birşey çekiyor. Hesabına 2 gün içinde işleniyor. İşlendiğinde hesabında 1000 dolar görüyorsun eurobond olarak. Ancak o 1000 doları 2026 da verecek. Bunun üstüne 6 ayda bir yıllık %5 dolar faizinden kupon bedelini vadesiz hesabına dolar olarak ödüyor. Bazen 4 ayda bir. ayrıca birikmiş kupon bedelini de erken çıkarsan hesaplıyor. 2026 geldiğinde banka hesabında o dolar vadesize geri düşüyor. mesela 6 ayda bir 1000 dolarlık eurobond 25 dolar hesabına atıyor. 2026 yı beklemez isen kuponları almaya devam ediyorsun. Arada da satabilirsin ama o zaman piyasa değerinden yine iskontolu, mesela 95 liraya satmak zorunda kalırsın. Vadesinden önce satarsan elde ettiğin geliri vergi beyanında belirtmen gerekiyor 150 bin liradan fazlaysa "gelirin". enflasyon/kambiyo alım tarihi satım tarihi hesabı yapıldığı için reel gelir vergilendiriliyor orda sıkıntı yok. Eurobond almak birçok açıdan iyi: 1- yabancı para cinsinden sen paranı koruyorsun önce bu ve yabancı paranın enflasyonunun üzerinde getirisi var en azından değerini koruyorsun. 2- Ülkemizin dövize ihtiyacı var. Sen devlete dolar borcu vererek en azından ingilizlerin vermesinden daha iyi bir sonuç getiriyorsun. Alınan faiz yurt içinde kalacak. 3- Normalde döviz aldığında amerikan halkına borç vermiş oluyorsun. O da (dolardaki) enflasyonla paranı eritiyor. Eurobond olunca döviz cinsinden bizim devletle bi anlaşma yapmış oluyorsun. Geçici de olsa doları elinden atıyorsun ve ulusal fayda sağlamış oluyorsun. faizlerin düşmesini sağlamış oluyorsun. 4- Stopaj yok. Vergi yok. Mart ayında kendin beyan ediyorsun aldığın faizi. Örnek olarak benim bankaya girdim mesela şunlar alınabiliyor. Gördüğün gibi oldukça yüksek uzun vadede türkiyenin ucuz para bulamamasından kaynaklanıyor bu. Eğer bulabilse bu değerler düşük olurdu:2 Puan
-
Hele Ankara, İstanbul gibi büyük şehirden küçük şehre gidince masraflar yarıya indiğinden maaş *2 olmuş gibi olursun. Üstüne bir de senin dediğin işler yaparsa alım gücünü 3-4 kat artırabilir.2 Puan
-
ortalama çıkan maliyetler bunlar işçi yevmyesi 650 lakin bunla bitmiyor bahçeye gelen minibüs günlük 1600 1700 lira alıyor servis parası işçi çavuşu komisyonu var, her minibüse 1 tane çaycı denen adamları var oda yevmye alıyor çay may ateş yak ıvır zıvır işler yapıyor zaten işçi tutup şu kamyonu doldur dersen rezil olursun sistem kabalaya döndü 16 ton kamyonu 32 bine yükleriz diyorlar işin özeti sen yok ben günlük verecem o kadar tutmaz dersen o kamyon 500 yevmyeye dolmaz çünkü çete oldular işçiler ve çavuşlar . ( haklı oldukları yönlerde var ayrı konu ) 1 işçi bir işi 2 günde yapıyorsa 2 işçi aynı işi 1 iş gününde yapar mantığı yok yani . kabala anlaşırsan 15- 20 işçi 1 kamyon narenciyeyi kesip kasalayıp öğleden sonraya kadar yükleyip bitirir kabala anlaşmaz yevmye veririm dersen 50 yevmye alırlar . zaten kamyon öğlenden sonraya bitmezse yüklemesi papaz oldun kamyoncuyla adam yarısı boş sürer gider kamyonu parasınıda alır2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Galeriler 2000 2015 arası modellere dönüyor şuan. Yazın bit pazarına nur yağacak. Çünkü faizler ve vadeler aşırı borçlanmayi engelliyor. Pahalı denilen konut kredisi faizine rağmen bu ara günde 1 2 konut kredisi satıyoruz. O düşük faizli kredinin hayal olduğunu görenler artan kiraları görünce faize takılmayi bıraktı. Şimdi sorun elinde peşinatı olmayan ve konut alma niyeti olanların dramı2 Puan
-
Bizdeki satıcıları araç getirebilmişse satmıştır yoksa hayatımda citröen alacam diye hayal kurana denk gelmedim2 Puan
-
Her gün düzenli 2 set şınav çekerek tek seferde 40 şınav çekebiliyorum artık. Bir süre 40+40 devam edip 50+50’yi zorlayacağım.1 Puan
-
Yabancı bir siteden alıntıladım, çevirebildiğim kadar çevirdim. Anahtar ile cam açma/kapama : Sürücü tarafındaki kızılötesi alıcıya anahtarı tutup açma tuşuna basılı tutarsanız, basılı tuttuğunuz sürece 4 cam ve varsa sunroof dahil hepsi açılacaktır. Aynı şekilde kapatma tuşunu basılı tutarsanız 4 cam ve sunroof dahil hepsi kapanacaktır. Tünel Modu: Diyelimki bir tünele girdiniz veya kötü kokacak bir bölgeden geçeceksiniz; klimadaki iç hava sirkülasyon butonuna basılı tutarsanız camlarınızın hepsi kapanır, tünelden veya bölgeden çıktıktan sonra tekrar basılı tutarsanız camlarını en son hangi konumda açıksa o posizyona geri getirilir. Isıtma/Soğutma: Diyelimki dışarısı soğuk ve arabanızın siz çıktıktan sonra sıcak kalmasını istiyorsunuz. Arabayı kapattıkdan sonra AC /Rest butonuna basın.A/C açık kalacaktır. Aynı işlemi soğuk kalması içinde yapabilirsiniz Dyno Modu: Anahtarı bir kademe çevirdikten sonra Kilometre resetleme tuşuna peşpeşe 3 kez basın. Direksiyondaki "+" ve "-" tuşlarını kullanarak "ESP Dynamometer Test" seçeneğine gelip "on" yapın. Şimdi aracınızı çalıştırdığınız zaman ABS, BAS ve ESP tamamen devre dışı olacak. Dinamometre ölçümlerinde bu menüyü kullanabilirsiniz. UYARI: Bu modda aracı kullanmasanız daha iyi edersiniz, yada çok dikkatli olun. Bagaj: Bagajın içinde birisi bagajda kilitli kalırsa bagajı açmak için yanıp/sönen bir düğme vardır. Torpido Gözü: Torpido gözünde küçük şeyleri saklayabileceğiniz küçük bir bölme daha vardır (Kapağın üstünde). Gaz Pedalı Resetleme: Önce gaz pedalına tamamen basın taki en dibi hissedene kadar. Sonra aracı çalıştırmadan anahtarı son konuma kadar çevirin. Gazdan ayağınızı çekmeden 60 sn yada biraz daha fazla bekleyin. Sonra anahtarı kapatıp yerinden çıkarın. Şimdi gaz pedalınıda bırakın. Artık aracınızın gaz pedalına daha hızlı cevap verdiğini göreceksiniz! ECU resetleme: Örneğin yeni bir K&N hava filtresi taktığınızda veya performans ile ilgili birşeyler yaptığınızda: anahtarı aracı çalıştırmadan bir önceki konuma kadar çevirin. Sonra gaz pedalına 5 snliğine basın. Sonra anahtarı kapatıp yuvasından çıkarın ve 2 dakika kadar bekleyin. Aracınızın ECU su restlenecektir. UYARI: Eğer aracınızın ECU suna modifiye işlemi uygulanmışsa sakın yapmayın çünkü bu modifiye için verdiğiniz paralar havaya uçabilir. Servis Resetleme: Anahtarı aracı çalıştırmadan önceki pozisyona kadar çevirin. Direksiyondaki tuşları kullanarak servis kalan km ekranına gelin. kilometre sıfırlama butonuna 5 sn kadar basın . Size resetlemek isteyip istemediğinizi soracak bir kez daha butona basın ve restleme işlemi tamamdır. Hafızalı sürücü koltuğuna sahipseniz, geri vitese aldığınızda sağ aynayı otomatik kaldırımı gösterecek şekilde ayarlayabilirsiniz. Şöyleki; - kontağı marşdan önceki konuma kadar çevirip çalıştırmayın - sağ aynayı hareket ettirmek için ayna seçiciden seçin. - şimdi aracı geri vitese takın ve sağ aynayı geri viteste göstermesini istediğiniz posizyona getirin - Koltuk hafıza düğmelerinden M tuşuna bir kez basın ve 3 saniye içinde ayna hareket ettiricisinin aşağı posizyonuna bir kez basın. - Bu özelliğin araç menüsünde convience kısmında açık olması ve geri vitese taktığınızda sağ aynanın seçili olması durumunda çalışıyor.1 Puan
-
1 Puan
-
valla benim gördüklerimin hepsi ısı farkı çoksa direk fana yüklenir, ptc sine güvenen yüklenir arkadaş fark az ise yüklenmez doğal olarak, senin dediğin gibi olanına ben rastlamadım yada denk geldim denemek nasip olmadı farketmedim, Maybach ta bile ilk anda üşüdüğümü bilirim ama, belkide bizim ülkeye has arabalar böyledir, sizin oralar soğuk sanırım, kış pakedi olan araçlar falanda var, dediğin gibi olanlarıda vardır muhtemelen... Bendekide böyle yapar yani fan hızlanır, bendeki araç dış ısı farkı çok abartı değilse yani (-) değerlerde değilse 0 ise misal, birkaç sn. içinde ılık üfler, ilk anda yersin ama soğuğu, hava kanalları buz gibi soğuk hava dolu, önce bu gelir, kaçışın yok, tabi yüzüne değil doğru, önce ön cama verir havayı oradan kafana yersin, sonra hava kanallarıda ısınır zamanla, ön cam ve ayaklara üflemeye geçer, bu işler zaman alır doğal olarak, motor ısınsa bile kabin ayarlanan ısıya yaklaşana kadar %70 gibi bir güçte üfler fan, böyle işte... Tansunun kibritte zaten bunlar söz konusu değil, her türlü buzluk modu aktif1 Puan
-
Düsük hizlarda (carpismaya mahal olmayan durumlarda) ötmemesi gerekir zaten. Öndeki aracin hizi, sizin hiziniz ve aradaki mesafe etkendir bu konuda. Emin olun carpisma olmayacak gibi durumlarda devreye girmesini istemezsiniz. Ayar olarak vw aradaki mesafeye dayanarak 3 secenek sunmus. Erken/normal/geç olarak uyasi ayarlanabiliyor. Ben erkene ayarlamistim. Zirt pirt ötüyordu mesela. Belki boyle bir ayar vardir sizde de. Kablosuz sarj ise kaldirilmis olabilir. Paket olabilir vs. Olanlarda telefon seklinde dikdortgen icinde pil isareti olur (bu plastik pad uzerinde boyle sanirim) pad yoksa telefon koyulan yerde kalin cizgili bir parca olmasi lazim(internette arastirirken gormussunuzdur) o da yoksa yoktur zaten. İsterseniz sonradan eklenebilir veya bu isi goren, elektrigi cakmakliktan alan ped tarzi kablosuz sarj cihazlari kullanilabilir. Bunlarin kimisi bazi markalarda orjinal gibi oturur bosluga1 Puan
-
Teybin elektriği henüz kesilmemiş demek ki, normalde aracı kilitleyince bağlantıyı kesmesi gerekir.1 Puan
-
Marş anında pc bağlı iken motor devri, kadranda motor devri okunmalı. Okuma yoksa krank sensörü ve veya eksantrik konum sensörü hatası olarak yorumlanır. Her iki sensörde arıza vermez tamamen bozuk değilse1 Puan
-
bilmem telefon kendisi yaptı birşeyler, kullanıcıyım ben tek tuşa bastım bu sonuç çıktı1 Puan
-
1 Puan
-
Laminat parke yıllarca kullanılan bir ürün kapalı ambalajlarda muhafaza edilerek satılıyor. Nemden korunduğu müddetçe bir sorun olacağını düşünmüyorum, he evinizde kullanmışsınız ha paketli beklemiş. Kesin bilgi için üretici firmayla iletişime geçebilirsiniz.1 Puan
-
daha modelsizi bazen daha iyidir ama1 Puan
-
Caddyde aynı problemi yaşamıştı bir arkadaş. Marş diyen çoktu bize de. Ama sorun enjektörlerden çıktı. Enjektör değerlerine baktırın bence1 Puan
-
bakış açısına bağlı , bist 100 e tek başına bakmak çok amatörce ama bakalım, 1 yılda 5315 ten 8000 e gelmiş , dikeyi nasıl olacak bu yatay ise? 18 sene beklediği oldu oraları karışık 2 yılda dolar bazında %85-115 ler getirmiş daha ne olsun aç gözlüyüz açç.....1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Ooo doyota dimi bu, şanzıman yokya ondan tanıdım, hem kalem pilde var, hem doyota hemde direct drive kibrit, en güzeli1 Puan
-
Bayideyim bir araçta global kapama var dedim satış elemanı yok dedi, satış müdürü geldi bilmiyorum dedi ben var dedim. Aküyü bağladılar global kapama olduğu kanıtlandı. Satış elemanları teknik bilgi yoksunu, sıcsk satış odaklılar.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Önder de bayılsın lütfen Genel olarak Citroenleri bilmem. C5 gerçekten güzeldi1 Puan
-
1 Puan
-
Kayseri pazarda 10 liraya alıyorum. Ufak olanı 8 kg 50 lira. Siz İstanbul'u bırakın bence. Bak Ali en güzelini yaptı.1 Puan
-
motor suyu ısınmadan harici usutmanın devreye girmesi için ac on yapılması gerekiyor olabilir, sorun üretici/satıcıların bu fonksiyonu tam olarak anlatmamasından kaynaklanıyor veya bilmiyorlar, ben borusan da bmx x3 ün 4x4 ü hakkında bilgi alamamıştım bilmiyorlardı1 Puan
-
2023 zeytinyağı ihracatımız rekor kırmış, üstüne de stoğumuz varmış , yok yılını verimli olarak geçirmişiz, tüik 22 yıl sonra yeniden tarım ürünleri sayımına başlamış bu arada1 Puan
-
1 Puan
-
Öncelikli bu konuyu benzer sorunlar yaşayacak tüm kompressor kullanıcıları için açıyorum. Motor kodu m111.955 2.0lt 163hp ve bu motorda iki adet birbiri ile senkron çalışan gaz kelebeği bulunuyor. 1. kelebek manifoldun hemen üzerinde standart bilinen tarzda ve aynı çalışma prensibinde olan gaz kelebeğidir. 2. Kompressor hava basıncını yönlendiren gaz kelebeğidir. Bendeki sorun kompressor basıncını aracımda alamamdan kaynaklı performans düşüklüğü idi. Malesef bu sorun star diagnos cihazı ile dahi araca bağlanılsa hata kodu bırakmadığı için, tespit edilmesi çok çok zor tamamen tecrübe gerektiren bir durum.Sağolsun Mercedes formundan bu konuda tecrübeli Orhan isminde bir arkadaşımın yönlendirmeleri sonucu çözüme ulaştık. Çözüm aşamaları aşağıdadır; 1) Aracın performansı düşük olduğu sırada limitör devreye girip girmediği kontrol edilecek, %99 ihtimal ile devreye girmeyip araç ekranında "speedtronic/cr.control" arızası verecek 2) Aracın performansı düşük olduğu sırada hava filtresi sökülüp, sökülen hava giriş yolundan kelebeği görecek duruma gelinecek. 3) Bir kişi içerden gaza basacak diğer kişide kelebeğin hareket edip etmediğini görecek. 4) Sonuç olarak kelebek hareket etmiyor ise arızalıdır diyebiliyoruz. Aşağıda motorun hangi pozisyonunda olduğu belirlensin diye resmi ekliyorum. Ben bugün kelebeği Bosch car servis ten aldım parça kodu üzerinde yazandan biraz farklı değişime uğramış. Araç üzerinden çıkan 0280 750 045, yenisi 0280 750 467 olmuş. Fiyatı 1000TL http://imgur.com/5Xwyacw1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00