Skor Tablosu
Popüler İçerik
13-11-2023 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
Selamlar, uzun zamandır foruma yeni arabam konusu açmamışım. Bu geçen süreçte yeni eski 4x4 veya 4x2 olarak arabalar geldi geçti. Bahse konu arabam ise 1 yılını doldurup konu açma değer hale gelmiş 😃 Aslında açacak çok konu var da yakın tanıyanlar bilir, geçen sene İstanbul maceramızı bitirip Mersin Tarsus’a yerleştik. Bu arabayı da o günlerde kullandığım Jeep Grand Cherokee 3.0 dizel’in yerine aldım. Jeep’i bu bölgede gösterecek kimse bulamayız kaygısı ile görece daha fazla ustası servisi olduğuna inandığım için Mercedes arayışına girdik o dönemde. Tüfekçilerden Mustafa ve Furkan abi ile konuşurken beni tatmin edecek motorun temizini bulursak C200 Komp olduğuna kanaat getirmiştik. Bursa’da bu aracı bulduk, o dönemde 121.000 km’ de hiç lpg takılmamış evin ikinci aracı olarak kullanılan bir arabaydı. Aracın donanım, kondisyon, km ve fiyatı çok iyi örtüşüyordu. Perşembe günü telefonda pazarlık edince satıcı, “ kardeşim alıyorum dediysen, ben ilandan kaldırıyorum, kapora da istemiyorum ama gel ben arayanlarla uğraşamam dedi” ve ilanı kaldırdı. Böyle iyi insanlar var mı diye düşünürken Mustafa gidelim ya en fazla iskender yer döneriz dedi. Sabahtan Mustafa ve Emmi ile buluştuk Bursa’ya vardık. Araba almaya sigortacım yanımda olmadan gidemiyorum 😅 Aracın bakımlarının yapıldığı Mercedes servisinde satıcı ile saatinde buluştuk. Aracı cihaza bağladılar, teste soktular ve problem olmadığına Mustafa ve usta ikna olunca noterde işimizi bitirdik. Daha yemek bile yemeden emmi kasko ve trafik sigortamızı kesti 😃 He bu arada ev taşınacak hayatımız değişecek vs derken malum konudan ben ehliyeti kaptırmışım ve yeni aracı aldığımızda ehliyetim de yok arabayı süremiyorum. Neyse ki o süreç geçti. Gelelim arabaya, bir sene de 20 bin km yaptık. 1 kere İstanbul’da özel serviste alınca yağ bakımları yapıldı. Daha sonra 10 bin km sonra Mersin’de Koluman yetkili servisinde bakımı yapıldı. Bu bakım sırasında bu araçlarda olan ön iki airbag geri çağırmasından dolayı airbagler ücretsiz yenilendi. 1 kere de kolon kilidi arızası yaptı bu süreçte. Ortalamamız Tarsus’ta 8.5-9 lt civarı. Dün sakin bir uzun sürüşle 300 km lik gezintiyi 6.3 lt ile tamamladık. Uzunyolda da ortalama 7.5-8 lt yakıyordum meğer süratten dolayı imiş 😅 185 hp güç üreten 1.8lt kompresör motor ve buna eşlik eden 5gtronic 5 ileri şanzıman su gibi 200 üstü hızları görüyor. Araçta fabrikasyon Amg paket olduğundan, koltuklar, tamponlar, jantlar vs gibi bazı eklentiler var. Bir de sanzımanda direksiyondan kontrol edilen vites var bu donanımda. Hanemize hayırlı olsun 😅28 Puan
-
Şubat ayı gibi Ankara'daydım. Facebook'ta Chery'nin reklamları geçiyor. Daha önce bildiğim, pek iyi olmadığını tahmin ettiğim bir araçtı. Baktım tipi hoşuma gitti, biraz araştırayım dedim. Yurt dışı sitelerine baktım YouTube'a baktım gayet güzel duruyor. Anne sana bu arabayı alayım mı dedim, baktı hoşuna gitti al dedi. Sonra ön sipariş açıldı, sırayla ben eşim ve annem adına yazıldım artık kime çıkarsa. Ben yine Ankara'da değilken Hazirana ayı gibi araç teslim edildi. Daha önce hiç araç tanıtımı yapmadığım için nereden başlayacağımı tam olarak bilemiyorum. Araç d sınıfı bir suv. Oldukça büyük, geniş ve gırtlak dolu denebilecek kadar dolu. 183 bg 275 nm torkla oldukca kuvvetli. Önce herkesin sorduğu yakıt tüketiminden bahsedeyim. Ankara'yı bilenler bu bölgeyi bilir. Forum Ankara'nın oradaki yüksek binalardan birinde oturuyoruz. Gelirken yokuş, giderken inişli. Annem hiç az yaksın, çok yaksın demeden kullanarak 10.5 lt/100 km de idi. Bundan önceki RAV4 13lt/100 km civarı idi aynı kullanımda. Uzun yolda daha 2 gün önce Antalya'dan döndüm. 5 kişi tıka basa dolu bagaj, 130-150 civarı ortalama 7,8 lt/100 kk yaktı. Yazın aynı dolulukta Ankara urla 8.2 idi ama klima hep açıktı. Araç donanım olarak bayağı dolu. Adaptif hız sabitleme, çarpışma önleme, şerit takip, arkadan hızlı gelen aracı uyarma, arka kapılarda araç gelirken uyarı, oldukça iyi çözünürlükte 360 kamera, cam tavan, deri koltuk, elektrikli bagaj, kablosuz şarj, sogutmali kolçak içi, ambians aydınlatma, daha bir sürü birşeyler var. Ön arka kapı döşemeleri, Konsolun üstü dahil heryer yumuşak deri. Getrac 7 dct çift kavrama otomatik vites çok uyumlu çalışıyor. Bir kere bile kararsız kalmadı. Ben babamın opel crosland x deki at şanzımanıda çok beğeniyorum fakat cheryninki daha iyi. Aracın kötü yanlarida var. Ses sistemi kötü. Radyoda RDS yok. Bu kötü ses sisteminin olduğu ekran kalitesi çok iyi, android oto çok iyi çalışıyor ama ses malesef kötü. Aracın birçok ayarı buradan yapılıyor. Uzun kısa far asistanı iyi çalışmıyor. Araçta sis farı yok. LED farlar var. Ben farları kötü sanıyordum, meğerse en yüksek pozisyonda imiş. Aşağı indirince düzeldi. Yine de muhteşem değil. Normal. On iki koltukta elekrikli, şoför koltuğu ve aynalar hafızalı, ön koltuklarda soğutma ve ısıtma var. Soğutma çok hoşuma gitti. Koltuk minderi varken bile etkili. Dev gibi bir bagajı var. Arkada 3. sıra koltuk da var. Unutmadan lastikler kötü. Virajlarda zorlamalar dahil bir sıkıntı yok fakat kalkışta sürekli patinaja tutuluyor buda insanı tedirgin ediyor. Cooper marka lastikleri var. Araç yola iyi basıyor. 1745 mm yüksekliğe, 4722 mm uzunluğa ve 1860 mm genişliğe sahip olduğunu düşünürsek sedan bir araç kadar yol tutuş beklememek lazım. Sert rüzgarlardan etkileniyor. Sert rüzgarlarda araç yolda 120 km den sonra biraz geziyor. 3 sürüş modu var. Eko- normal-sport. Hayalet ekran var fakat sadece modları değişince değişiyor. Sadece 3 renk. Hızlanma, kalkış, gidiş oldukça seri. Son sürat 208 gibi kesiyor. 208 e kadar hiç zorlanmadan çıkıyor. Tam dolu ikinde 208 e çıkıyor. Sanırım hız kesici var. Sonuçta memnun muyuz? Evet kesinlikle. Eksikleri ve fazlalari var. En büyük avantajı seleflerinden fiyat farkı ve doluluğu.17 Puan
-
Yine de 380 yapan arabayla kapıdaki araba birbirine çok benzeyince insan mutlu oluyor.5 Puan
-
Eskiden star tv ana haberde karda böyle sürün diye anlatıyordu eleman almış subaru imprezayı. Babam ayağa kalkmıştı benim pug 504 ü al da sür lan diye. Şşşş yavaş demişti annem5 Puan
-
Bugün bayağı sağlam yağmur altında bir mekandan çıktım, önümdeki çocuk Tesla'sına bindi (25 plaka), abi Sapanca'ya gideceğim nereden çıkayım dedi, haritaya yazmadan gitme trafiğe belli olmaz dedim, içimden de ne güzel geziyorlar ailesiyle ama bu havada Sapanca'da ne yapacak dedim, arabama bindim, içerisi heme ısınınca aklıma geldi, çocuk Erzurum'a gidecek, Sapanca'yı şarj molası vermek için soruyor. Depomda 80 litre mazot olduğu aklıma geldi 2007 model arabama sarılıp ağladım.4 Puan
-
Dün bu arabayla Antalya’ya git gel yaptık. 300+300 toplam 600 km. Şehir içinde de kullandık. Forumda konuları bir karıştırdım sonrasında ama elektrikli araçlar hakkında çok az konu olduğunu gördüm. Ve bu seyahatten sonra elektrikli araçları biraz daha konuşmak gerektiğini düşündüm. Murat Bey’e Togg çıktı çıkalı zaten Togg’la yatıp kalkıyoruz gerçi ama o konuyu başka araçlarla bulandırmak istemiyorum şahsen. Togg’un yeri başkadır:) Biz dönelim Mg4’e. Arkadaşta daha önce Zs vardı ve menzili az diye Mg4 Luxury modeline geçti. Kendisi Niğdeli olunca ilk sorum memlekete gidip gidemediği oldu. Zs ile gittim dedi şaşırdım.. Isparta’da kahvaltı, Konya’da öğle yemeği, 45’er dakika şarj ediyorum yetiyordu dedi. Evin çatısına 30 metrekare güneş enerjisi sistemi kurmuş, Fethiye-Dalaman 40 km git gel 80 km yolu neredeyse bedava yapıyormuş.. Depolama yapmadığı için bazen gece şarj ediyormuş ama ona da zamanlı sayaç bağlamış akşam 10- sabah 6 arası uygun tarifeden şarj ediyormuş.. Aracın sürüşü çok kolay. Oturumu koltuğun kavrayışı, fren gaz dozajı on numara. Tek fark ettiğim ayağı komple gazdan çektiğinde rejenerasyon yaptığı için, yığılan bir araba gibi yavaşlıyor. Onu da gaz pedalına hafif dokunarak ayarlıyorsunuz. Süzülürken bile enerji topluyor bu sayede.. Arkadaşın dediğine göre ağırlık altta olduğu için savrulma da olmuyor ki bunu gördüm. Ayrıca ağırlığı çok güzel dengelemişler ön arka eşit ağırlıkta, bu da yol tutuşa çok iyi etki ediyor. 0-100 7 küsur saniye ki bu epey yeterli. Basarsan gidiyor, çok kötü enerji harcamıyor. Koltuk ısıtma, direksiyon ısıtma mevcut, über clio gibi aktif ön pancur var kapanıp açılan cinsten, içerinin sıcaklığını ayarlamak çok zor değil. Isı pompası denen şey aynı klima gibi hem ısıtma hem soğutmada başarılı. Sürücünün önünde küçük bir ekran var yine de her şeyi orada görmek mümkün. Asıl işleri ortadaki ekrandan yapıyoruz ve çalışması epey hızlı. Ekranın önünde dokunmatik olmayan bir kaç tuş var ekrana da komut verebiliyor bu nedenle klima paneline geçiş çok kolay oluyor. Antalya’dan çıkarken 402 km %92 gibi bir şeydi. Fethiye’ye dönünce hala 150 km gibi bir range vardı. Ki dönüşte yolun büyük bir kısmında 130-140 aşağısına pek düşmedik.. Araç içi epey sessiz malum sadece yol sesi alıyorduk. Fakat alıştığımız araçlar gibi kapı içlerinde kumaş falan yok, hafif ve ucuz olsun diye sanırım.. Bence bu araçların en büyük handikapı motor sesinin olmaması. Zira en küçük bir çıtırtıyı duyuyorsunuz.. 1,5 gibi bi fiyata almıştı sanırım. Fakat fabrikası Tayvan’a taşınırsa biraz daha uygun olacakmış. Bakımı 24.000 km’de sadece polen filtresi değiştirmekten ibaret.. Hoş servis ona da iyi geçiriyormuş ama olsun daha fazla geçirecek bir şey yok araçta:) Sanırım bu araç biraz aklımı elektriklilere doğru çeldi.. Bakalım bu elektrik sevdası nerelere kadar gidecek. https://www.mg-turkey.com/tr/mg4.html3 Puan
-
Kafama göre bulabilsem hibrit alırdım. Müstakil evim olsa ve param olsa 2. Araç olarak elektrikli alırdım.3 Puan
-
Aklımda 2024 de gelecek olan jaecoo 7 4*4 var. Yada Türkiyeye getirirlerse hybrit 8. Sanada alacaktık o zaman. Biraz uzun olunca dönüş çapıda fazla. Park etmek biraz sıkıntılı ve geniş yer istiyor Tgdi olarak geçiyor. Hyundai ile aynı motor değil . İsim benzerliği imiş. Arteco diye Chery'nin motor firması uretiyormus.3 Puan
-
2 Puan
-
antarktikada bu reklamı çekmeye land le gitmiş derler ama , AutoBild fotoğrafçısı suv makalesi için çekimlere S-max ile gitmişti, yazının sonuna hakkını vermeli diye eklemişlerdi. 8 mi ip numaran?2 Puan
-
Aşkolsun hocam öyle bir anlattın ki "Ferrari ye binince tam bir o....... Oluyorsun toplum gözünde" videosu geldi aklıma.2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Gene soktu içeri arabayı. Bu seferde limon paketledi 😅 hep de öğlen yemeği vakti geliyor 🥶2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
1.8T ve 1.9TDI acayip yüklemeye müsait ve sağlam motorlar.2 Puan
-
2 Puan
-
Hep almayi hayal ettigim merso yu almişsiniz. İyi gunlerde kullanin...2 Puan
-
2 Puan
-
saolasin abi, uzun zamandir konu acmayinca ne yazacagimizi unutmus hikaye dosemisiz. 2008 model saolasin Evren abi2 Puan
-
@Arda Bülent GüzelArda hocam her üçünüde kullanan biri, bence en güzel yorum ondan gelir. Almanlar, Mercedes ve BMW yi satmak için Audi yi binmek için yaptık diyorlarmış Şimdi bunu diyenler Audi fanları ama Almanlar minimalist oldukları için mu bunu söylemişler acaba yoksa rahatları için mi Ben üç markayıda severim, BMW çok yakışıklı araba yapıyor, Audi'yi de sevdiren adam Jason abi2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
almandan çine uzanan muhteşem dönüş. Ümmet yetişemiyor ya hu yavaş hayırlı olsun hocam @Serkan Aktay2 Puan
-
müstakil evim olsa hemi motorlu baracuda toplardım mesela aynen bunu sormuşrum bir EV hazırlık seminerinde, beni bir sonraki davet listesinden çıkardılar siemens ceo su siyah listeye almıştır2 Puan
-
Dün söktürdüm malumun, mantığı anladım. Kül olarak çıkıyor yandığında. NOX salmaktan çok çok daha çevreci yaktığında ortaya çıkan atık. Burada aslolan bu DPF, EGR ve KAT üretilirken bunu üreten fabrikaların çevreciliği ne durumda... Sonuç olarak orada da bir karbon var. Arıza vermiyorsa, tıkanmıyorsa sorun yok. Arıza vermeseydi ben iptal ettirmezdim mesela... Performans olarak belirgin bir fark görmedim.2 Puan
-
2 Puan
-
Mondeo boyut olarak zorlasak s i kovalar mk4 de . Arka koltukta konuşani önde duyamazdik vardı bı ara :P Ama o kadar uzunki katlı otoparklarda dönerken burkulma sesi gelirdi sanki :P1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1.8 t 20 v di motoru. Ne sağlammış mekaniği. O eziyete yıllarca dayanmak kolay değil.1 Puan
-
Audi müteahhit, bmw onun 19 yaşımdaki oğlu, mercedes az önceki müteahhitin bmw kullanan oğlunun çocuğuna bakan dede1 Puan
-
1 Puan
-
Kesinlikle haklısın Emrecim. Burada taksiler falan Omoda baya bir bindim. Çok güzel bir malzeme hissiyatı var. Bir kaç kez de kullanma fırsatım oldu. Ben donanım ve teknolojik oyuncak adamıyım malum Resmen beni benden aldı. Çoğu güvenlik sisteminde Önden çarpışma ikazı ve fren sistemi var ya bunda arkadan çarpışma uyarısı vardı. Beni benden aldı. Türkiye'deki tek sıkıntı sanırım servis ve yedek parça desteği olacaktır. Burada Chery oldukça güçlü, Çoğu Çin malı marka yaygın. Yoldan geçen arabaların markalarını anlayamıyoruz bile . Arkadaş demişti tam 56 tane Çin markası var Kazakistanda diye Burada Japon ve Koreliler araç piyasasını domine ediyorlar. Çin ciddi yükselişte tüm dünyada olduğu gibi. Özellikle elekrikli araç pazarında en çok satan Çinliler ve gerçekten çok kaliteli ve donanımlılar. Fiyatları da hiç ucuz değil. Chery her ne kadar dometesi çağrıştırsada fiyat göz önüne alınınca Türkiye şartlarında bile benzer donanım ve motorda bir SUV ile arasında 500 bin TL ye yakın fark olması alınabilir kılıyor diye düşünüyorum. Abi sanırım Chery Türkiye pazarına direk kendisi girmiş yani distrübütör aracılığı ile değil. Direk Çin olarak girmişler. Burada Chery Kz Ceo su ile konuşmuştuk. Özellikle Avrupa pazarı için Türkiye yi merkez olarak kullanmayı düşünüyormuş Chery Global. Mesela Omoda O pazarda ilk kez Türkiye ye o amaçla girmiş. Zaten tek NCAP testine soktukları tek araç da Omoda.1 Puan
-
Hayırlı olsun aracınız. Patronumun babasında Omada var. Çok fazla yazılımsal sorunla karşılaşıyor maalesef. Bir kaç kere yorgunluk tespit sistemi, sonrasında park sensörü, şimdi de apple car play sorun çıkardı.1 Puan
-
Hayırlı olsun Serkan bey artı eksi yönlerini tam olarak anlatmışsınız ben de geçen hafta 7 pro teslim aldım çok beğendim araç henüz 500 km yaptık yakıt ortalaması 8.2.Gitmeyen 1.4 egea crosstan inince bu araç bana elektrik gibi geldi en beğendiğim yönü ise koltukları müthiş rahat.1 Puan
-
Çok beğendiğim bir SUV otomobil. Allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin. Yakıt tüketimi normal geldi bana. Bir problem daha belki benim için park problemi olabilirdi.1 Puan
-
1 Puan
-
Güncel pillerde atılım yapacak teknoloji yok. Tesla bile pil kapasitesini artırmak yerine motorları küçültmek, arabanın aerodinaminiği artırmak gibi verimlilikler peşinde. Gerçekten de saçma sapan araba üretimi var. Neden çok güçlü arabalar üretiliyor? Bu bile elektrikli araba dünyasının ne yapmak istediğini bilmediğinin kanıtı. bence elektrikli araba için hala erken. Dolubatarya bununla ilgili video yaptı. Bugün 400km menzilli arabanın durumu yarın nolur diye video yapmışlar. Ben hiç tatmin olmadım. Zorlama olmuş. ayrıca benzinlikten 5dk’da yakıtı doldurup 800km-1000km menzil yakalamak varken, 400km menzil için güneş enerjileri, ara ekipmanlar, zoraki mola vermeler, evde şarj istasyonu ayarlamalar falan, neyle uğraşıyoruz ya hu demeye getiriyor durumu.1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00