İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

Popüler İçerik

12-11-2023 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Voltajın yüksek olması termal kaybı minimize etmek ilk önce. Sonrasında yüksek gerilim daha düşük akım menzile etken. Pil teknolojisi kadar önemli olan motor ve sürücü verimliliği. Onlar yükselmeden batarya çokta önem ihtiva etmez Ve hâlâ hibritten yanayım.
    5 Puan
  2. Çok teşekkürler. Teşekkürler Mehmet Hocam. Teşekkürler. Teşekkürler. Teşekkürler. Fiesta dan sonra epey geniş geldi hocam. 270cm dingil mesafesi var, hissediliyor. Teşekkürler. Teşekkürler. Siz de alırsınız inşallah, ben beğendim. Teşekkürler Abi. Fiyatlar uygun bence de. Teşekkürler. Eksik olmayın. Bugün biraz daha kullandım. Kalorifer kontrol gerçekten zor yahu. Ekran büyük ama kontrolün ayrı bir düğme ile yapılması çok daha iyi olurdu. Direksiyon çok hassas, çok hoş. İç mekan epey geniş. Bagaj sınıf ortalaması altında. Epey sessiz gibi. Start stop çok güzel çalışıyor.
    5 Puan
  3. Şubat ayı gibi Ankara'daydım. Facebook'ta Chery'nin reklamları geçiyor. Daha önce bildiğim, pek iyi olmadığını tahmin ettiğim bir araçtı. Baktım tipi hoşuma gitti, biraz araştırayım dedim. Yurt dışı sitelerine baktım YouTube'a baktım gayet güzel duruyor. Anne sana bu arabayı alayım mı dedim, baktı hoşuna gitti al dedi. Sonra ön sipariş açıldı, sırayla ben eşim ve annem adına yazıldım artık kime çıkarsa. Ben yine Ankara'da değilken Hazirana ayı gibi araç teslim edildi. Daha önce hiç araç tanıtımı yapmadığım için nereden başlayacağımı tam olarak bilemiyorum. Araç d sınıfı bir suv. Oldukça büyük, geniş ve gırtlak dolu denebilecek kadar dolu. 183 bg 275 nm torkla oldukca kuvvetli. Önce herkesin sorduğu yakıt tüketiminden bahsedeyim. Ankara'yı bilenler bu bölgeyi bilir. Forum Ankara'nın oradaki yüksek binalardan birinde oturuyoruz. Gelirken yokuş, giderken inişli. Annem hiç az yaksın, çok yaksın demeden kullanarak 10.5 lt/100 km de idi. Bundan önceki RAV4 13lt/100 km civarı idi aynı kullanımda. Uzun yolda daha 2 gün önce Antalya'dan döndüm. 5 kişi tıka basa dolu bagaj, 130-150 civarı ortalama 7,8 lt/100 kk yaktı. Yazın aynı dolulukta Ankara urla 8.2 idi ama klima hep açıktı. Araç donanım olarak bayağı dolu. Adaptif hız sabitleme, çarpışma önleme, şerit takip, arkadan hızlı gelen aracı uyarma, arka kapılarda araç gelirken uyarı, oldukça iyi çözünürlükte 360 kamera, cam tavan, deri koltuk, elektrikli bagaj, kablosuz şarj, sogutmali kolçak içi, ambians aydınlatma, daha bir sürü birşeyler var. Ön arka kapı döşemeleri, Konsolun üstü dahil heryer yumuşak deri. Getrac 7 dct çift kavrama otomatik vites çok uyumlu çalışıyor. Bir kere bile kararsız kalmadı. Ben babamın opel crosland x deki at şanzımanıda çok beğeniyorum fakat cheryninki daha iyi. Aracın kötü yanlarida var. Ses sistemi kötü. Radyoda RDS yok. Bu kötü ses sisteminin olduğu ekran kalitesi çok iyi, android oto çok iyi çalışıyor ama ses malesef kötü. Aracın birçok ayarı buradan yapılıyor. Uzun kısa far asistanı iyi çalışmıyor. Araçta sis farı yok. LED farlar var. Ben farları kötü sanıyordum, meğerse en yüksek pozisyonda imiş. Aşağı indirince düzeldi. Yine de muhteşem değil. Normal. On iki koltukta elekrikli, şoför koltuğu ve aynalar hafızalı, ön koltuklarda soğutma ve ısıtma var. Soğutma çok hoşuma gitti. Koltuk minderi varken bile etkili. Dev gibi bir bagajı var. Arkada 3. sıra koltuk da var. Unutmadan lastikler kötü. Virajlarda zorlamalar dahil bir sıkıntı yok fakat kalkışta sürekli patinaja tutuluyor buda insanı tedirgin ediyor. Cooper marka lastikleri var. Araç yola iyi basıyor. 1745 mm yüksekliğe, 4722 mm uzunluğa ve 1860 mm genişliğe sahip olduğunu düşünürsek sedan bir araç kadar yol tutuş beklememek lazım. Sert rüzgarlardan etkileniyor. Sert rüzgarlarda araç yolda 120 km den sonra biraz geziyor. 3 sürüş modu var. Eko- normal-sport. Hayalet ekran var fakat sadece modları değişince değişiyor. Sadece 3 renk. Hızlanma, kalkış, gidiş oldukça seri. Son sürat 208 gibi kesiyor. 208 e kadar hiç zorlanmadan çıkıyor. Tam dolu ikinde 208 e çıkıyor. Sanırım hız kesici var. Sonuçta memnun muyuz? Evet kesinlikle. Eksikleri ve fazlalari var. En büyük avantajı seleflerinden fiyat farkı ve doluluğu.
    4 Puan
  4. Gerginle haftasonu turu yaptık. Rahatlar dedik ama daha da gerildi makina. 4 litre ortalama ile yolculuğu tamamladık.
    4 Puan
  5. Hibrite lpg takın mis gibi olsun. Hatta bi şahinin arkasından gidince tanktan da yakmaz. Hava filtresinden aldığıyla gidiyor. Ayarsız karadüzen mikserli olacak ama öndeki.
    4 Puan
  6. Uzun zamandır yazmıyorum ama konuyu görünce dayanamadım. Elektrikli araçların şu anda şehirler arasından ziyade bence şehir içi ulaşımlar için kullanılması daha ekonomik ve çevreci olacağını düşünüyorum. Sera gazı emisyonlarını düşürülecekse rölantide sürekli dur kalk yapan br araba ile elektrikli araç kıyaslanamaz bile. Elektrikli aracım var mı evet var tam da az önce bahsettiğim sebebten dolayı şehir içinde kullanmak için Citroen AMI aldım alabileceğim en ucuz ve eli yüzü düzün elektrikli araç olduğu için. Bu araça işe gidip geliyorum. Çocukları okula bırakıyorum çarşı pazar işini hallediyorum. Sağa sola arkadaşların yanına gidiyorum. Bu sayede koca koca arabaları şehir içinde dolaştırıp dur kalk trafik ile yakıt derdi bakım derdi yağ derdi olmadan aynı zamanda gerçekten bu şekilde daha çevreci olduğuna inandığım için kullanıyorum. İleri de batarya teknolojilerinin daha çevreci , sürdürülebilir bir gelişme olması durumunda ancak elektrikli araçlar için bir devrim bekliyorum. Şu anda bir trend ve fosil yakıtlılar ile elektrikli motorlar birleştikçe hybrid motorlar şehir dışında kullanılabilecek avantajlara sahip olacak. Örnek olarak google da quark motor diye araştırırsanız ufacık bir elektrik motoru ve 5.8 litre bir motoru birleştirdiklerinde ne demek istediğimi anlayabilirsiniz. Üşengeçler için LİNK
    4 Puan
  7. herkese selam. 2 aydır 2001 collection 205.000 kilometrede bir ford ka sahibiyim. satın aldığımda bir önceki sahibi bir çok ayarının ve bakımının yapıldığını sadece rolantinin ilk çalıştığında 4-5 saniye yükselip alçaldığını normale döndüğünü söylemişti. zaman içinde araç fan açtığında devir yükselmesi, vites geçişlerinde devir yükselmesi ve gazdan ayağımı çektiğimde silkeleme sorunları ortaya çıktı. bu silkelemeden sonra artık her vites geçişlerinde şaft, şanzıman veya aktarmalardan birinde 'lak lak' sesi gelmeye başladı. artık çok yavaş vites geçişleri yapmaya başlamışken araçta gaz yememe ve tekleme başladı. istikamet sanayi... önce yerel bir ustada şanzıman takozunu değiştirdik fakat 'lak lak' sesi gitmedi. yine de biraz azalmıştı. bu süre zarfında aracın vss sensörünün boşta olduğunu faarkettim. yine yerel bir elektrikçide parçayı söktürdüm ve parçacıdan vss sensörü aldım. klasik olarak nasıl olsa uyar diye fiesta sensörü verildi. ford ka sensürünün iki ucunda da çıkıntı var. fiestanınkinde ise sadece bir tarafında. manisa sanayide ayar oto faruk ustayla karşılaştım. adam profesör. teklemenin bobinlerden ve buji kablolarından olduğu tespit edilirken bir de direksiyon basınç müşürünün iptal edildiğini ve civata ile tıkandığını tespit ettik. bu arızaları orijinal parçalar ile giderdikten sonra araç yağ gibi akmaya başladı. öncesinde 40 litre ile 200 kilometre giderken şu an bir çeyrekte 150 kilometreyi zorluyorum. aracı satın alırken eski sahibi orijinal ford logolu rolanti valfini de vermişti ancak ucundaki plastik vida kırıktı. faruk usta elindeki eski orijinal rolanti valflerinden bir ayarlama vidasını bu parçaya takarak araca monte etti ver rolanti dalgalanması, stop etme, fan açtığında rolanti düşmesi sona erdi. anladım ki rolantinin düzelmesi için direksiyon basınç müşürü, vss ve rolantı valfinin orijinalliği çok elzem. bunun yanında aracı obdye bağladığımızda map sensörünün ara ara fazla oksijen ölçtüğünü tespit ettik ve orijinal parça arayışımız hala sürüyor. sırada aktarmadaki ''lak lak'' seslerimiz var. daha sonrasında ise klima ve kalorifer sistemi elden geçecek. vss'nin fiyatı 700tl orjinal autocraft bobin + buji kablosu ve direksiyon basınç müşürü 2850 tl görsellerle hikayeyi destekleyelim. son yakıt durumumuz: Aradığımız map sensürümüz: ka'ya uyumlu vss hız sensörü parça kodu araçtan çıkan vss'nin uç kısmı. ka'ya uyumlu vss ka'ya uyumlu diye verdikleri fisesta vss'si vss'nin diğer ucu. araçtan çıkan vss'nin son hali aracın güncel rolanti sesi:
    3 Puan
  8. Senden bahsetmiyorum ki hocam orada Euro normlarını zorlayan sistemi eleştiriyorum. He seninki gül suyu püskürtüyor zaten egzozdan
    3 Puan
  9. Dedi ve pamuklu pijamasını giyip 100 watt abajurunu yaktı, kitabını okudu
    3 Puan
  10. mtv demeyedin iyiyydi konu çirkinleşmesin
    3 Puan
  11. Bunu bize direten önce kendi çevreci mi ona bakmak lazım. Benim fındık kadar motoru olan egeamın gaz salınımına bakan sistem denizleri, dereleri hunharca kirleten, ormanları kesen, yakan, denizi doldurup üzerine yapılaşan, sahilleri özelleştiren vb. sayamadığım bir çok şeye bakmalı öncelikle. Sendeki 3.0 tdi V6 canavara bakarsak çok emisyon üretir. Günde kaç saat çalışıyor? 2? 4? 7 gün 24 saat çalışan makam araçlarının emisyonlarına bakılmalı mesela öncelikle vatandaşın günde 3-5 saat çalışan aracı yerine. Çevreci olunacaksa senin benim üzerimizdeki yaptırımdan önce yapılacak çok şey var. Üstelik çevreci sistemleri önceliklendiren bir takım uygulamalar olmalı amaç çevre duyarlılığı ise. Mesela temiz yakıtlı yada nispeten temiz emisyonlu araçlara insanları yönlendirecek vergi avantajları sağlanmalı. @Tansu Kalafatoğlu kibritin vergilendirmesi özendirici mi caydırıcı mı mesela?
    3 Puan
  12. Benim arkadaşım da aldı aynısından müstakil evinde güneş enerjisi ile şarj edip şehir içine kullanıyor çok memnun
    3 Puan
  13. Kar etmek için ihtiyacı olmadan araç alanlara oh olsun.. sizin yüzünüzdem yükseldi zaten. Oh olsun 500 altına olsun..
    3 Puan
  14. Tansu evde şarj imkanın olsa ilk alacak olan kişi sensin 😀 yılda bir yapacağın haftalık seyahati söylüyorsun. Kalan 360 günden bahsetsene 😉 meşgül eder dediğin şey 2dk.lık Google araştırması. Gidişatı benden daha iyi takip ediyorsun, içten yanmalı diye birşey kalmayacak üreticilerde, kademeli olarak açıklanan kısa ve uzun vadeli planlarını görüyorsun tüm firmaların. Öyle veya böyle biryerde kısa veya uzun şarj edilecek işte, ben zaman kaybı olarak görmüyorum şarj sürelerini. İmkanlar el verirse maddi anlamda benimde ilk araç değişiminde istediğim elektrikli. Trene bir yerden binmek lazım. Teknoloji gelişir pil büyür, menzil uzar duruma göre aksiyon alınır diye düşünüyorum.
    3 Puan
  15. Dün bu arabayla Antalya’ya git gel yaptık. 300+300 toplam 600 km. Şehir içinde de kullandık. Forumda konuları bir karıştırdım sonrasında ama elektrikli araçlar hakkında çok az konu olduğunu gördüm. Ve bu seyahatten sonra elektrikli araçları biraz daha konuşmak gerektiğini düşündüm. Murat Bey’e Togg çıktı çıkalı zaten Togg’la yatıp kalkıyoruz gerçi ama o konuyu başka araçlarla bulandırmak istemiyorum şahsen. Togg’un yeri başkadır:) Biz dönelim Mg4’e. Arkadaşta daha önce Zs vardı ve menzili az diye Mg4 Luxury modeline geçti. Kendisi Niğdeli olunca ilk sorum memlekete gidip gidemediği oldu. Zs ile gittim dedi şaşırdım.. Isparta’da kahvaltı, Konya’da öğle yemeği, 45’er dakika şarj ediyorum yetiyordu dedi. Evin çatısına 30 metrekare güneş enerjisi sistemi kurmuş, Fethiye-Dalaman 40 km git gel 80 km yolu neredeyse bedava yapıyormuş.. Depolama yapmadığı için bazen gece şarj ediyormuş ama ona da zamanlı sayaç bağlamış akşam 10- sabah 6 arası uygun tarifeden şarj ediyormuş.. Aracın sürüşü çok kolay. Oturumu koltuğun kavrayışı, fren gaz dozajı on numara. Tek fark ettiğim ayağı komple gazdan çektiğinde rejenerasyon yaptığı için, yığılan bir araba gibi yavaşlıyor. Onu da gaz pedalına hafif dokunarak ayarlıyorsunuz. Süzülürken bile enerji topluyor bu sayede.. Arkadaşın dediğine göre ağırlık altta olduğu için savrulma da olmuyor ki bunu gördüm. Ayrıca ağırlığı çok güzel dengelemişler ön arka eşit ağırlıkta, bu da yol tutuşa çok iyi etki ediyor. 0-100 7 küsur saniye ki bu epey yeterli. Basarsan gidiyor, çok kötü enerji harcamıyor. Koltuk ısıtma, direksiyon ısıtma mevcut, über clio gibi aktif ön pancur var kapanıp açılan cinsten, içerinin sıcaklığını ayarlamak çok zor değil. Isı pompası denen şey aynı klima gibi hem ısıtma hem soğutmada başarılı. Sürücünün önünde küçük bir ekran var yine de her şeyi orada görmek mümkün. Asıl işleri ortadaki ekrandan yapıyoruz ve çalışması epey hızlı. Ekranın önünde dokunmatik olmayan bir kaç tuş var ekrana da komut verebiliyor bu nedenle klima paneline geçiş çok kolay oluyor. Antalya’dan çıkarken 402 km %92 gibi bir şeydi. Fethiye’ye dönünce hala 150 km gibi bir range vardı. Ki dönüşte yolun büyük bir kısmında 130-140 aşağısına pek düşmedik.. Araç içi epey sessiz malum sadece yol sesi alıyorduk. Fakat alıştığımız araçlar gibi kapı içlerinde kumaş falan yok, hafif ve ucuz olsun diye sanırım.. Bence bu araçların en büyük handikapı motor sesinin olmaması. Zira en küçük bir çıtırtıyı duyuyorsunuz.. 1,5 gibi bi fiyata almıştı sanırım. Fakat fabrikası Tayvan’a taşınırsa biraz daha uygun olacakmış. Bakımı 24.000 km’de sadece polen filtresi değiştirmekten ibaret.. Hoş servis ona da iyi geçiriyormuş ama olsun daha fazla geçirecek bir şey yok araçta:) Sanırım bu araç biraz aklımı elektriklilere doğru çeldi.. Bakalım bu elektrik sevdası nerelere kadar gidecek. https://www.mg-turkey.com/tr/mg4.html
    2 Puan
  16. Niye çıkarsın ki? Öyle olsa sıralı sistemde de çıkardı sorun. Şu an var mı mesela Vialle arabanın enjektörünü mü kullanıyor bilmiyorum kendi enjektoru varda daha benzin enjektörü bozulan görmedim sıralı veya direk enjeksiyon. Birde anlık olarak 100 km de 1 litre dersen her an ani yuklenmede o 100 km de 50 litre olur 😊
    2 Puan
  17. Hahaha Satış sonrası destek yoksa napalim focusu dimi
    2 Puan
  18. Voltaj mi göremedin ondan mı ,
    2 Puan
  19. Know how önemli.... Geçen hafta kornamiz sustu. Ustamız @Mehmet Taner Kadak ile arızayı tespit edip müdahale ettik, Bu alemde focus 1 deniliyorsa bizim de bir namimiz var, otosanda bulunmayan yedek parça benim depoda hep vardır, clockspring lehimi kopmuş önce yedek parça ile tespiti yaptık peşine ustam verdi ellialtidan ayarı eskisini de tamir edip montajı yaptık. Egsozda patırtı vardı, aslında ruhuna uygun tatlı bir ses veriyordu da muayene gelecek bı kaç zamana dedik onu da çözelim. Biraz işçilikle çözdürduk onu da hazır gitmişken egsoz sprali de gitmiş biraz onu da sıfırladık. MTK usta mız karelere yakalanmış Hazır hızımızı almışken bir de LPG kalibrasyonu yapmışız Okumasını bilene kitap yazarız :P
    2 Puan
  20. ilk alırken teşvikli. 1600cc ve altına uygulanan ötv’den faydalanıyor. %45-80 arası uygulanan ötv’de hibritin ötv’si daha geç yükseliyor. Yani 300binlik egea %80 ötv veriyor. 350 binlik kibrit %50 ötv veriyor gibi. gerçi matrah falan hikaye oldu. Şu an hepsi %80.
    2 Puan
  21. bence pistonları çıkarıp orayada enjektör taksınlar
    2 Puan
  22. Yok ilk alırken ödeneni sordum aslında Yoksa yıllık ödenen mtv'yi artık aylık alacaklarmış
    2 Puan
  23. servisler her zaman ne yaptıklarını anlatmazlar her meslekte sırlar vardır , sonra bunlar döner dolaşır şehir efsanesi olur
    2 Puan
  24. Hayırlı olsun evren hocam önümüzdeki sene yazın kurcalarız aracı… Bence sen yeni bir konu aç hocam.
    2 Puan
  25. Bunu diyenler motoru tasarlayan mühendislerinden daha mı akıllı? Değil, o yüzden onları dinlemeyin. Geleceğe daha temiz bir dünya bırakmak için getirilen katı emisyon kurallarına dizel motoru uygun hale getirmek için yapılan bir eklenti o DPF. Tıkanınca zaten uyarı verecektir, yenisi çok pahalıdır ara ara yüksek devirlerde koşturmak egzoz sıcaklığını yükseltecektir bu sırada biriken kurumu yakacaktır, ara ara uzun yol koşturmak fayda sağlar harici yapılabilecek birşey yoktur. Uyarı verene kadar herhangi bir müdahaleye gerek yok. İptal edelim diyenlere de inanmayın içinde ki malzemeler çok değerlidir içini boşaltıp onları satıyorlar.
    2 Puan
  26. Hoca.. aracın beynine bir işlem yapılıyor. O işlem yapılınca o arıza çıkmıyor. bazı arabalarda kronik sürekli jenerasyon uyarısı çıkıyormuş. Beyin açtırıp içinden bir devre elemenında işlem yapıyorlar. Araba normal çalışıyor , kendi kendine rejenerasyon yapıyor ve add blue kullanıyor. Ama ekranan hiç bir zaman alarm vermiyor. Ne zaman araban çekişden düştü basınca gitmiyor o zamana kadar anlamıyorsun. Oda senin gibi bir sürücü için imkansızdır heralde. Şirket araclarımızın birinde böyle ir hastalık vardır. Sürekli arıza ışığı yakardı. Yetkilş servis sonunda o arıza yakan beyin modülünü bişey yaptı. Artık yanmadı. Galiba Otokoç İstinyedeki servis olması lazım.
    2 Puan
  27. Dükkandan çıktım, trafik ışığına durdum, arkaya sis bombası atmışım gibi her yan bembeyaz oldu. Yazılımcıya döndüm, kapının önünde duman atıyordu yine, biraz turlayıp döndük, kesildi. Kesecek bir süre yapar ama dedi. Sanırım egzoz sistemi soğuyunca yağıyor, ısınınca kesiliyor. Biraz uzun çalışınca kesiliyor, soğuduktan sonra tekrar çalıştırınca ısınana kadar devam ediyor. Bakalım, kesilmezse tekrar giderim... Dükkanda kahve içerken 2016 model 120 bin km'de 1.4 4d4 corolla geldi. DPF sorunları ile baş edemiyorum, kaç kere rejenerasyon yaptırdım, en son söktürüp dışarıda temizlttim, yine olmadı, iptal için yönlendirdiler diye anlatıyordu işletme çalışanına... Hani toyota bozulmuyordu dedim, euro 5 ve sonrası her dizel eninde sonunda gelecek dedi
    2 Puan
  28. favorilere koyduğum 1700 1800 yazan E segmenti arabalar her gün 15 20 bin kesiyor. zevkine ekleyip sonra çıkratıyroum sanki indirim yapınca favorisi artmış zannetsinler diye.
    2 Puan
  29. Herkese Selamlar, 2022 Aralık ayında 2017 Model Mondeo MK5 1.5 EcoBoost aldım, MK3 ve MK4'den sonra hayalimdeki araca kavuştuğum için çok mutluydum ama bu mutluluğum bir ay sürdü 😊. Başımdan geçenleri sizlerle paylaşmak istedim. Başkalarına da yardımı dokunması dileğiyle 😊. 98000 Km'de olan aracı ustalara ve expere götürdükten sonra satın aldım, araç garanti süresi dahilinde 1 kez yetkili servis'e bakım için gitmiş (18000'de) fakat filtre vb. parçalar orjinaldi, çok takılmadım ve temiz bir araç olduğu için satın aldım. 1000 km sürdükten sonra sabah marşa bastım ve şoför mahallinin ön tarafından doğru su devirdaim sesi geldiğini fark ettim. (Belki aldığımda da vardı). Nedir ne değildir diye bakarken su deposunu açtığımda hava yaptığını farkettim. Hava'dan dolayı yapabileceğini söyledi ustalar, hazır el atmışken soğutma sistemini boşaltıp yeniden doldurttum. Kapakta problem vardı elimde kaldı onu da değiştirttim. Problem düzelmedi, contadan kaçırıyormu diye baktırdım, yok kaçırmıyor.. Oluruna bıraktım. Sol arka amortisörden ses geliyordu, aracı ilk aldığımda yetkili serviste viraj demirlerinin değişimi yapılmıştı fakat ses kesilmediği için tekrar götüreyim dedim. Yetkili servis araca bakarken, ben birşey demediğim halde ya şunun motoruna bir bakalım bu araçta problem olabilir demişler (!). Beni aradılar, "Biz bu aracın bloğuna kamera saldık, pistonlara su kaçırıyor, motor bloğu çatlak." dediler.. Nedir ne değildir derken arayan kişi "Ya abi bunlarda kronik arıza, fabrikasyon, blok gidiyor." dedi. Fabrikasyon hataysa fabrika bunu ücretsiz yapmalı dedim, "Garantisi bitmiş aracın, o yüzden olmaz." dedi. Kardeşim, fabrikasyon bir hata ise aracın garantisine bakılmaz deyince "Ben fabrikasyon demedim ki." dedi. Tamam dedim, fiyatı nedir, blok dolu bir şekilde değişecek, üst kapak hariç sıfır motor yani. 220.000 TL ücreti var dediler. Tabi benim moralim yerle bir, aracı yakasım var. Oturup sakince düşündüm fabrikasyon hata olduğunu nasıl bulabilirim diye, yurtdışı forumlar, youtube, reddit. Altını üstüne getirdim. Bir de "Fusion" olarak bakayım dedim ve bum! Ford'un bu konuda yayınlamış olduğu TSB'lere ulaştım (Technical Service Bulletin) (6-7 adet varmış ulaştım). Daha sonrasında Ford'un bu konu hakkında yayınladığı müşteri memnuniyet programınada ulaştım. Ford bloğun kapağa bakan kısımının tasarımını yanlış yapmış (3-5mm kayma vs değil, tasarım olduğu gibi değişmiş.) ve buna istinaden gelin kapak hariç bir defaya mahsus ve ücretsiz olarak onarımını yapalım demiş. Aldım laptop'ı koltuk altına servise gittim, müdür ile görüşmek istediğimi söyledim. Müdüre TSB'leri, memnuniyet programını ve bloğun eski-yeni tasarımını gösterdim. Müdür biraz yükselerek "Sizin aracınızın servis bakımı yok, Ford buna bakmaz büyük ihtimalle..." vs. diye belgelere bile doğru düzgün bakmadan olumsuz cevap verdi. Bu olumsuzluğa karşı ben de, siz fabrikanın sahibi değilsiniz size işçilik harici bir maliyet çıkmıyor, sorun bu ise onu da karşılayayım dedim. Bu durumu Amerika merkez ile görüşeceğimi o da olmazsa dava açacağımı söyledim, ortam yumuşadı. Sonra "Tamam, biz de Otosan'a yazalım." dedi. Amerika ve aracın üretildiği Almanya fabrikasına mail attım, oradan da ücretsiz değişeceğini, Türkiye ofisi ile görüşmem gerektiğini söylediler. 4 gün sonra servis arayarak Otosan'ın kabul ettiğini, küçük bir kısmını benim karşılamam gerektiğini söylediler. 20 gün içerisinde aracı yapıp teslim ettiler. 38.000 TL bir ödeme çıktı, Otosan ile görüştüm, ücreti onların aldığından emin oldum. Onlara da bu işin ücretsiz olması gerektiğini söyledim. Onlar da yasal hakkınızı kullanabilirsiniz dedi. Şimdi sıra tüketici haklarına başvuruda bulunmakta 😃. Ben oradayken birisi 220.000 TL'yi ödemiş aracı yapılmıştı, teslimat bekleniyordu. Yazık olmuş.. +++ Bonus +++ Aracı teslim aldım, ilerleyen günlerde bir iki kere test ettim. Performans yerlerde, alçak devirlerde araba aşırı derecede baygın. Turboda bir problem var belli, blok değişiminden önce yoktu. Aracı biraz sıkıştırdım ve iki adet DTC hata aldım. Yetkili servise tekrar gittim, iki tane usta 30-40 dakika her yerine baktı ve turbo sargılı valfi arızalı 6500 tl ücreti var, 5200 TL olur dediler. Parça kodunu aldım, koddan parçaya bakıyorum, ustanın dediğiyle alakası yok. Bu parça değişecekmiş, olmazsa başka parça değişecekmiş o da olmazsa turbo değişecekmiş... Nasıl bir ortama düştüm!?! 😂 Pırr hemen turbocuma gittim, ağzında cuğara elini bi soktu turbonun oraya, "Lan !?! bunu yanlış bağlamışlar" dedi. 1 dk'da sorunumu çözdü, 200 TL istedi, 300 TL verdim Allah razı olsun dedim. Aracı turbosuz kullanıyormuşum 😊 (Kamu Spotu : Yetkili servislere gidip, sanayideki güzel ustalarımızı üzmeyelim 🤣.) Sonuç olarak 1.5 ecoboost motorlarda 2014-2019 arası üretilen Mondeo ve 2017-2019 Kuga araçlarda bu yanlış tasarımlı blok mevcutmuş. Bu modelde bu araçlara sahip olan arkadaşlara duyrulur, eşe dosta söyleyin. Eski ve yeni bloğun fotoğrafını ekledim, TSB'ler ve bağlı müşteri memnuniyet programları şu şekilde; TSB 19-2139 (Benim bulduğum bu konu hakkında en son yayınlanan TSB bu, bundan önce 6-7 tane daha yayınlanmış.) TSB 19-2134 CSP-19B37 CSP-21N12
    1 Puan
  30. Yıllardır düşünüyorum depo ağzı neden on camurlukta veya kaputta değil diye 😬 Vallaha bu mühendisleri boşa işe alıyorlar.
    1 Puan
  31. şu an atmosfere nox, kül ve bilimum zehirli gazlar vermekle meşgul olduğu için cevap veremiyor. Stop edince dönecektir
    1 Puan
  32. Eskiden haftasonu hobimizdi işimiz olmasa da goygoya giderdik artık sanayi kurtlar sofrası bizi sevmiyor ustalar :P yıllar önce az mı toplanti yapardik forumca maslakta eskiler bizi antrikot arası köfte yememizle bilir
    1 Puan
  33. ekranda kaç renk seçeneği var
    1 Puan
  34. 4 silindirde 8 buji oluyorsa 8 enjektör de olur. @İlkay Başaran abi motor kaç buji bu arada? 200ns triple sparktı, dominar da öyle mi
    1 Puan
  35. yok öyle bir şey yok öyle birşey bununla da pek ilgiisi yok çiziksiz kazasız arabayı boyamaya götürün denmez. devam heeee
    1 Puan
  36. yani göstergedeki arıza lambasının üstünü bantlamak gibi murat’ın sın dizel arabası olabilir
    1 Puan
  37. Dün söktürdüm malumun, mantığı anladım. Kül olarak çıkıyor yandığında. NOX salmaktan çok çok daha çevreci yaktığında ortaya çıkan atık. Burada aslolan bu DPF, EGR ve KAT üretilirken bunu üreten fabrikaların çevreciliği ne durumda... Sonuç olarak orada da bir karbon var. Arıza vermiyorsa, tıkanmıyorsa sorun yok. Arıza vermeseydi ben iptal ettirmezdim mesela... Performans olarak belirgin bir fark görmedim.
    1 Puan
  38. İşte bu kurulum maliyetini elde edilecek tasarruf ile amorti edip akabinde kar etmek çok uzun sürmez mi?
    1 Puan
  39. Kızdırma bujilerine de baktır, km az değil
    1 Puan
  40. Direk enjeksiyonlu motorlar için uygun kit pahalı. Kar zarar endeksinde avantajlı tarafta olmak zor. Ama ille lpg taktıracaksam da direk enjeksiyonlu motora sıvı sistem harici taktırmazdım. Normal sıralı sistem yani port enjeksiyon sistemlerini Dİ motorlara takarken ya karma yakıt oluyor ara ara benzin püskürtüyor ya da yağlamalı vs. benzeri sistemler. Bunların uzun vadede DI motorlarda enjektörlere zarar vereceğini düşünüyorum. Sıvı sistem bile önermiyorlar zaten bir çoğuna.
    1 Puan
  41. ve bir Afrikalı gelip tesla ile değiştirdi oyunun kuralını billa sahip değiller pazarlama departmanlarının birleşim gücü derim. o garabet torpido üstü ekranlarını bile kabul ettridiler kullanıcılara. en düşük maliyet ile en çirkin torpidolar var artık
    1 Puan
  42. https://www.hepsiburada.com/bosch-condens-1200-w-2424-kw-20000-kcal-tam-youmali-kombi-p-HBCV00003S3387?magaza=Ankacorp&url_src=and-product-detail 15900 küsür son 1 saat bu fiyata kaçmaz. Kampanya bitmeden aldım bir tane şu anda bitti 😅
    1 Puan
  43. İşlemi yaptırdım. Ecu masters Ankara şubesinde yazılımı hallettik, addblue, dpf ve egr iptal edildi. Partikülün içi boşaltıldı. Toplamda 4,5 saat gibi sürdü. Bunun yaklaşık 2,5 saati yazılımı okutma/yeni yazılımı bekleme/yükleme aşamalarına gitti. @Çağlar Bayur abi beyaz duman başladı, işletmeye tekrar döndüm, kontrol ettiler, normal, biraz kullanınca kesecek dediler. Çok inandırıcı bulmadım kendi kendine düzelmesi, o tarafta tanıdık bir ekspertiz vardı, onun mekanik ustası ile görüştüm, oda aynını söyledi.
    1 Puan
  44. Güncel pillerde atılım yapacak teknoloji yok. Tesla bile pil kapasitesini artırmak yerine motorları küçültmek, arabanın aerodinaminiği artırmak gibi verimlilikler peşinde. Gerçekten de saçma sapan araba üretimi var. Neden çok güçlü arabalar üretiliyor? Bu bile elektrikli araba dünyasının ne yapmak istediğini bilmediğinin kanıtı. bence elektrikli araba için hala erken. Dolubatarya bununla ilgili video yaptı. Bugün 400km menzilli arabanın durumu yarın nolur diye video yapmışlar. Ben hiç tatmin olmadım. Zorlama olmuş. ayrıca benzinlikten 5dk’da yakıtı doldurup 800km-1000km menzil yakalamak varken, 400km menzil için güneş enerjileri, ara ekipmanlar, zoraki mola vermeler, evde şarj istasyonu ayarlamalar falan, neyle uğraşıyoruz ya hu demeye getiriyor durumu.
    1 Puan
  45. Bu aralar Türkiye'ye dönüş söz konusu olacak gibi o nedenle araç bakıyorum. MG nin bu modelini gördüm. Harika bir tasarım çok hoşuma gitti. Teknik verileri de gayet yeterli menzil. hızlanma vs gibi. Ancak iç dizayn beni soğuttu. Kokpitte duran o küçücük ekranı görünce inanın vazgeçtim. Baya da gönlüm kaymıştı aslında. Ha ekran çok mu önemli derseniz belki önemli değil ama bir süre sonra bana batar diye düşündüm. Ama kesinlikle ekonomik ve güzel bir araç olduğunu düşünüyorum. Burada OMODA 5 yaygın baya . Baktım Türkiye'de de satışı varmış. Fiyat da çok makul donanım ve sınıfına göre. Bakalım hayırlısı. İnceleme için ayrıca teşekkürler...
    1 Puan
  46. Active serisi , active still. Beyaz 1.0 manuel.
    1 Puan
  47. İkinci elde fiyatlar çok saçma zaten. Bayiden sıfır fiyatı alıyorum, internette 2 yıllık boyası olan araca daha fazla istedikleri ilanlar var.
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...