Skor Tablosu
Popüler İçerik
23-09-2023 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
3 yıllık hayal, inceleme, araştırma sonunda bu yaz bende bir karavan edindim. Rutin müşteri ziyareti sırasında tanıştığım, Isparta'da yerel imalat yapan GVZ Karavan firmasına siparişi verdim ve Ağustos sonunda teslim aldım. İlk acemiliği atmak için kısa mesafede bir kamp yeri ayarlamaya koyuldum ve Antalya-Kemer Kındıl bölgesinde kampa yerleştim. İlk sürüş tecrübem olmasına rağmen çok zorlanmadan yolculuğumu atlattım. 80 km sürati geçmeden rahat bir şekilde yol aldım. Ancak çekme karavan için benim düşüncem yüksek torklu dizel bir araç gerektiği. 1.8 motor bile özellikle rampalarda zorladı ve yakıt sarfiyatı 2 ye katladı. Konaklama kısmı için, Antalya sıcağında olmamıza rağmen Deniz kenarında olmanın da avantajı ile geceleri oldukça rahat geçirdik. Gündüz yemek ve dinlenme kısmını ise vantilatör ile çözmeye çalıştık. Ağırlık yazın kullanacağım için klima çözümü arayışındayım. Tuvalet-banyo kısmını kamp yerinde halletiğimiz için atık su, depo boşaltma kısımlarını henüz deneyimlemedim. Mutfak, el yıkama vs işlemleri için 1 haftada 80 litre temiz su deposu yeterli geldi. Büyük boy buzdolabı seçmemizin avantajını da yaşadık. Yeme içme kısmı gayet ev konforunda geçti. Çocuklar ranza işini çok sevdi. Oturma grubu ve büyük yatak kısmıda gayet geniş ve yeterliydi. Sonbahar ve kış aylarında da kamp yapma niyetim var. Yeni deneyimleri başlık altında aktarmaya devam ederim. Birkaç foto ekledim.14 Puan
-
8 Puan
-
7.5 metre karavan + jeep wk ile buzlu yoldan selamlar 😅 96 model 5.2 V8 jeep + 2001 discovery 4.0 V87 Puan
-
7 Puan
-
Hayırlı olsun güle güle kullanın. Yaklaşık 3 yıl çekme karavan kullandım, gerçekten büyük zevk, hele kışın haftasonları kaçıp kalmak mükemmel zevkli. Motokaravan yapıyorum şimdi ben, 15-20 güne bitecek inşallah :)5 Puan
-
3 Puan
-
Her aracin ayri bir sekilde cekebilecegi yuk ve ceki topuzunun dikey yuk kapasitesi var. jeep ve pickup araclarin dikey yuku yuksek oluyor. agirlik dengesi onemli bir konu. Terzi dikimi gibi istedigini yapariz 😍 sarap bardagi, sampanya bardagi, raki bardagi, kahve ve cay bardaklari. Kum sezlongu, uzun oturma sandalyesi, dis ocaklar vs derken en son karavani bosaltirken 1 transporter + jeep ile bosaltmistim 😅3 Puan
-
Babadağından atlatmadılar, henüz sikletimize uygun paraşüt yapılmamış. Onlar kaybeder. 😂 Marmariste dalışımızı, koylarda yüzme işini hallettik, Azmak da tekne turu yapıp suya girdik. Rota ya bodrum ekledik. Yol bodruma. Ertesi gün İzmir inşallah.3 Puan
-
Biz çabice’yi öğrenene kadar kaç senemizi verdik breh breh..😎2 Puan
-
Zaten tasarımı onlara göre yapmışlardır....2 Puan
-
Yolcu için Sınır 100 kg idi en son, bir tanıdığı da almamışlar da oradan biliyorum..2 Puan
-
Teybe taktığınız tesisat kablosundaki şase ucundan çoklayıp, çokladığınız ucu teybin metal gövdesine bağlamayı tarif etmiş Çağlar abi2 Puan
-
Teşekkürler abi. Uydu için Setcom marka mobil uydu cihazı mevcut. Yayın bulma vs hızı gayet hızlıydı ama ilk gün karavanı park ederken tavanı ağaca taktırdım. Sanırım o sırada kablo zarar gördü. Bu sebeple yayın alamadım. Firma tamir edecek karavan köyde şuan. Elektik işini kamp yerinden aldım. İki adet güneş paneli, iki akü ve invertör mevcut. Deneme amaçlı buzdolabını gece boyunca çalıştırdım ama tam kapasite aküleri kullanma fırsatım olmadı. teknik detayları yarın yazayım unuttum 😃2 Puan
-
Elon da sever patlayan şeyleri. Az roket patlatmadı.2 Puan
-
Bir yıldır kafamı kurcalayan konu karavandı. En sonunda deneyimleme fırsatı yakaladım. Kuzenim alacaktı ve bu işe benim ön ayak olmam gerekiyordu. Bende alım satım konusuna karışmam çok opsiyon ve seçenek var zevk meselesi konulara girmem dedim. Benim tavsiyem size yaptığı iş iyi olan kalite malzeme kullanan bir yerden alın geri kalan teknik detayları ben incelerim. Zaten konuyu da takip de ediyordum, okuyor, kullanıcılar dinliyor ve videoları izliyordum. Zaten burada da karavanın içi dışı şunu bunu detaylı yazmama gerek yok ama az biraz değineyim, Karavan bu dıştan görünüş yuvarlak hesap 4 metre uzunluk 2 metre genişlik var. İçi bu şekilde Bi bakıma standart üretim. Üretim yerini gördüm, Konya da üçayrı ayrı yerde üretiliyor, en son mobilya atölyesinde montaj tamamlanıyor. Benim ilgilendiğim kısım burasıydı Kuzenimin hiç tecrübesi olmadığı ve araçlarında çeki demiri ve bununla ilgili işlemler olmadığı için bana rica ettiler karavanı getirebilirmiyiz diye. Bende hay hay tabi dedim, aslında aradığım fırsattı. Benim de karavan tecrübem hiç olmamıştı ama, römork dan antrenmanlıydım. Şasesi, kaplini, torsiyonlu dingili, ön ilave tekeri kaliteli malzemeden. O1 belgeli, Asıl konu benim için karavanlı aracın kullanımı, bu yüzden yaşam alanı kısmına girmiyorum. Yolda iyi gidiyor. Duster rampalarr haric normal yolda tınlamadı bile. Karavan çekmek için Duster tam sınır araç. Daha altı araçlarda sorun oluşturabilir. Karavanı teslim almadan önce ben bütün üzerine ne var ne yok test edilmesini istedim, bunda da haklıydım, çünkü imalat hatası olabilirdi. Dediğim gibi de oldu benim aracımın soketi düzgün olmasına rağmen karavanın arka stop bağlantıları yanlıştı, Sağ sol sinyaller ters çalışıyordu. Orda hemen hallediverdiler. Çıktık yola. Trafikte arkamda kocaman bir obje ile dolaşmak istemediğimden en kısa yoldan, ana yola nasıl çıkarım diye navigasyonu karıştırdım biraz, bir rota bulup hemen kendimi şehirler arası yola attım. İlk hislerim sanki otobüs kullanıyorum gibiydi. Biraz daha kullandıktan sonra alıştım, uzunluk ve dönüş tayinlerim daha güzel oldu. Tek sorun bana göre arka görüşün sıfır olmasıydı, iç aynadan baktığım zaman göz aşınalığı olarak hep arkayı gördüğümden bunda bakınca göremedim ve bu beni rahatsız etti. Karavanın eninin 2 mt olması tam sınır, biraz daha büyük olsa araca ek ayna takmak gerekecek. Araç sollamaya çıktığınızda, yolda sol aynaya baktığınız zaman gerekli boşluğu tam göremiyorsunuz, ben sollama yapmadan önce hafif sağa yanaşıp soldaki boşluğu kontrol edip, sinyali verip sollamaya çıktım. Arkası için kamera şart, sürekli görüntü aktaran, sürücünün açıp kapama gibi işlemleri yapmayacağı bir sistem olması gerekiyor. Ayna gibi arada gözünüzü çevirip arkayı görebileceğiniz bir sistem gerekli. Karavan arkasını görmeniz gerekiyor yolda. Otomobillerin arkanızda olduğunu bilmelisiniz. Fren sistemini beğendim, kaplin arkasındaki bir yay ve mille arka kampanalara hareket aktarılıyor ve karavanın araçla birlikte frene basması sağlanıyor. Trafikten kurtulup ana yolda 60 km hızdan 0 a düşürdüm, hiç gezme salınma görmeden iki araçta kalıp gibi durdu. Rampa inişlerde ayağınızı frene koyduğunuzda arkadan karavanında sizinle beraber aynı şeyi yaptığını fark ediyorsunuz. Genel olarak yolda 80 km hızla gittim, 120 ye kadar çıktığım yerler de oldu, karavan ile araç hala deyim yerindeyse ok gibi gidiyor. Tabi bu test amaçlı idi tavsiyem ideal hız çekme karavanda 80-90 arası. Beni zorlayan kısımlar da oldu, bunun en ciddi olanı yanal rüzgarlar, yolda siz sakince ilerlerken bir anda rüzgar sizi iteklemeye başlıyor fakat ne kullandığının farkında olup temkinli olduğunuz sürece sorun olacak bir durum yok, çok şiddetli rüzgar var ise daha da temkinli olunmalı, Duster bu iş için tam sınır oldu demiştim, motor gücü ve aracın ağırlığı olarak. Benim aracım 105 hp rampalar da boş vaziyette çıktınız yerlerde bir vites aşağı düşüyor. Karavan biraz daha büyük olsa zorlanacak Karavanı taktıktan sonra, araba şöyle bir tık daha güçlü olsaymış dedim kendi kendime. Meşhur Aksaray rampasında 3 vitese kadar çıktım sonra 4 e attığımda Duster bi homurdandı geri 3 e çektim çıktım. Kişisel tavsiyem karavan çekecek ve uzun yola gidecek sen en az arabanın 130 hp turbolu torku kuvvetli bir araç olması.1 Puan
-
:P zaten şanzıman öğrenen cinsten, çekiş olsun diye bı tik fazla basarsan belli bı vites atışı sonrası geç yükseltmeye başlıyor. Belki karavan çekmedik ama full yük 1900 rakıma tırmandığımiz çoktur. Gaz yesinde varsın bı vites alttan gidelim. hayatımda vitesten düşmeden uzun yol gittiğim tek araba 99 c200 kompressor olmuştu. Kg başına beygiri en çok olan oydu ondan büyük ihtimalle.1 Puan
-
Kuvvetli araç daha konforlu olur tabi ama şanzıman diye birşey var. Taunuslarla çekiyordu karavanı millet. Biz biraz rahata kuvvete fazla alıştık bence.1 Puan
-
O gabardaki petrol değil miydi? tesla şu an polonya’da yeni fabrika kuruyor, Türkiye de ekonomisi dolayısıyla bence mantıklı olur, bizden ucuz iş gücü nereden bulacaklar?1 Puan
-
1 Puan
-
Hayırlı uğurlu olsun, adını hiç duymamıştım ama görüntüsü içi falan çok hoşuma gitti. Güle güle kullanılsın1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
aslinda pedali sökmeden degistirilebiliyor ama filtreyi biraz bükmek gerekiyor. En büyük sıkıntı oraya vücudu hangi sekle sokarak ulaşlmak gerektigi. Bir de taktiktan sonra geri doğrulmak ve ağrilar Degistirdikten sonra en ustteki vidayi takmamistim ben1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Kararsızlik c de belki azalır bide öyle denemek lazım. Ama o da düşük devirde erken bayabilir. @Hasan Karabekiroglu için bak atmosferik ile bı vites düştüm diyor. yan yana senin hiç düşmeden gitmen lazım :P yaştan değil de tonajdan düşer normal. Gaz yiyorsa devam1 Puan
-
Hazır uzun yol bol bulmuşken 3000 devir gidin. İçerisi temizlensin iyice. Artık hız neye gelirse. @sürerken motor devrini belirleyemeyenler var aramızda1 Puan
-
Engin çok güzel görünüyor.. Güle güle kullan.. Teknolojik detay ver biraz. Tv yayını nerden alıyor? Elektrik olayını nasıl çözüyorsunuz ? Ne kadar akün var, panelin var mı ? Yeterli geliyor mu ?1 Puan
-
teşekkürler, tekerlekli Apple doğru bir tabiri OTA dan güncelleme alıyorsunuz ayrıca kendi standatlarını dikte ettiriyor diğer üreticilere, fotoğraf çekebilirim tabi boş zamanımda daha önce fenerbahçe maçını seyretmiştim arabada (tabi park konumunda ) onu atayım1 Puan
-
2000 devirde 90 3000 devirde 110 diye kalmış aklımda, 2500 3000 devir arasında en mantıklı seyahat yapılır. Zaten az yakan bir araç, çokta kasmaya gerek olmaz.1 Puan
-
80 ile 100 arasında 100 km de 1 litre tüketim anca oynar. 500 km yolu 80 le 6,5 saatte gidersin. Arada 5 litre yakıt ve 1,5 saat fark ediyor. Değerse bu şekilde gidin👍1 Puan
-
dizel araç zaten yakacağı belli,çok zorlasanız bile uzun yolda 6 litreyi geçmez,110 hız iyidir1 Puan
-
adam ağzıyla kuş tutsa artık inanmayacak hale gelmişiz ne garip, adamın söylediği bir şeyi elin başka bir devlet başkanı söyleyince woww neler diyor adam ne haklı diyoruz kendi devletimiz hükümetimiz söyleyince burun kıvırıyoruz, biraz inanmak lazım1 Puan
-
Elon pil konusunda anca Kingin getir götürünü yapar. Adam pille palet kaldırıyor daha ne yapsın..1 Puan
-
80-90 ile uzun yolda gidilmez, 100-110 arası yolun cazibesine göre gitmek en iyisi.1 Puan
-
Pilli traktörler de 7 liralık elektrikle akşama kadar çalışacaktı. Bakan Varank tanıtmıştı. (Önceki seçim üretiminden açıklama)1 Puan
-
Aynen öyle 80-90’la otobüs ve tırlar üzerinize çıkıyor. Az yakmak tek gaye olmamalı, 100km/h ideal gibi.1 Puan
-
Üst mesajda yazdım abi 1.0 Tce clio için kapora verdim, 0 km😊1 Puan
-
Aerodinamide 105 km sürat hava sürtünme katsayısının 4 kat artığı noktadır. 105 km hızı geçmezsen aşırı yakıtın artmaz1 Puan
-
1 Puan
-
Okulumda devam ediyorum Metin. En azından kızımı bir üniversiteye yerleştirene kadar devam.. Komple boyatacaksan 35 binle 50 bin arası rakamlar Ali..Tabii bu rakamlar burası için geçerli.. Tavan bagaj ve arka tamponda sorun yok..Komple boyatsam 15 -20 bin gibi fiyat farkı oluyordu.. Aynen öyle. Satarken keyfe keder parça parça komple boyalı yazacam..1 Puan
-
1 Puan
-
Ahmet sağ salim gel. Sevindim bu habere. İzmir’de Foça ya da Karaburun gibi kısa mesafelere sürüş yaparız birlikte kısmet olursa.1 Puan
-
1 Puan
-
Arkada yolcu olursa yük dengesi de bozulur ki bu hepsinden önemli. Normalde çeki demirine 80 kg civarında ağırlık binecek şekilde tasarlanıyor. @Sami Demirpaz çok daha iyi bilir.. Profesyonel olarak üretiyor.1 Puan
-
1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00