İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Cem Işık

    Cem Işık

    İçerik Yöneticisi


    • Puan

      37

    • Mesaj

      9.185


  2. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      27

    • Mesaj

      100.026


  3. Servet Aydın

    Servet Aydın

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      17

    • Mesaj

      46.737


  4. İlkay Başaran

    İlkay Başaran

    Gold Üye


    • Puan

      9

    • Mesaj

      10.570


Popüler İçerik

30-05-2023 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. İç stoplar çok güzel olmuş ; dışlarla renk olarak uyumlu olur inşallah. Bu defa dışlar yorgun görünmesin? eve paspastan hallice ortaya yuvarlak halı aldığımızda, hanım önce perdeye uymuyor deyip perdeleri değiştirtti, sonra duvar boyası falan derken, halını kaldırır atarım deyince hızı kesildi:) aklıma geldi nedense..
    8 Puan
  2. 92000 e az kaldı. Gergin. 4.8 ile dolaşıyoruz. Kısa mesafe soğuk motor baya var ve fark ettiriyor.
    6 Puan
  3. Geçtiğimiz hafta çarşamba günü 120 bin bakımı için yetkili servise götürdüm aracımı. Sabah 8:30 gibi bıraktım, akşam 17:30 da işlem bitmiş olarak teslim aldım. araç alındığı günden bu güne geçen 5 senede yetkili servis hariç bakıma girmemiş oldu. 120 bin km ağır bakımda yağ, filtresi, hava filtresi, bujiler, dsg şanzıman yağı, triger seti, fren hidroliği, polen filtresi değişmiş oldu. Motor yağı değişiminde engine flush denen mevzu benzeri bir işlem de yapıldı. Yağ haznesi ve kanalları özel bir kimyasalla temizlendi, eski yağdan kalanların yeni yağı kirletmemesi için tavsiye ediyoruz dendi. Bakalım daha uzun süre beraberiz skodayla. Devirdaim pompası sağlammış, değişmedik dediler. Fiyat da 14.000 tl bandında oldu. 240 bin km’ye kadar ağır bakım derdimiz kalmadı şükür:)
    6 Puan
  4. Arkadaşlar bizim teknokentimizin etkinliği ataşehirde. Park yeri sorunu yok pek ücretli gerçi ama. --- Ataşehir Belediyesi & GOSB Teknopark A.Ş. ortaklığı ve Samm Teknoloji iş birliği ile İNOVATA Girişimcilik ve Kuluçka Merkezi’nde gerçekleşecek olan “Raspberry Pi ve İnovasyon Günü” etkinliği, meraklılarına Raspberry Pi hakkında detaylı bilgiler vermeyi amaçlamaktadır. Raspberry Pi, bir bilgisayar monitörüne veya TV'ye takılan ve standart bir klavye ve fare kullanan, düşük maliyetli, kredi kartı boyutunda her yaştan insanın bilgi işlemi keşfetmesini ve Scratch ve Python gibi dillerde programlamayı öğrenmesini sağlayan yetenekli küçük bir cihazdır. Yaklaşık 3 saat sürecek etkinlikte, katılımcılar Raspberry Pi’ı çok daha yakından tanıyacak ve konuşmacılarımızın tecrübe paylaşımlarından yararlanacaklardır. 10 Haziran 2023, Cumartesi günü saat 12.00’de başlayacak etkinliğimizde siz değerli katılımcılarımızı da aramızda görmek isteriz. *10 kişiye Raspberry Pi hediye edilecektir. Kayıt için: https://bit.ly/3N1zjK4
    4 Puan
  5. Merhaba, Bagajdaki bassımın kutusu artık fazla geldiği için sökmek istedim. Ama bassdan da vaz geçemedim. Daha önce bir kaç yerde gömme bass kabinleri görmüştüm çok hoşuma gitmişti. Şu resmi referans olarak kullanarak başladım Evet aklımdaki aynen bu peki nasıl yapabilirdim. Daha önce bildiğim yada yaptığım bir konu değil. Çooookkkk eskiden @Mertol Kip abi ile bir kere kalıp çıkartmıştım ama heralde 20 sene olmuştur Mühürlü bir kabinde bassın üreticisinin klavuzuna baktığımda 14 litre bir hacme sahip olmam gerekiyor. Hadi ilk önce yapacağımız yeri sökelim. Burada söküpte yapanlar var sökmeden üzerinde de yapanlar var. Açıkcası aracın içinde dar alanda zorlanacağıma dışarıda rahat çalışmayı yeğlerim. Şimdi parçaları kalıp olarak kullanıp epoksi reçine ve elyaf işe fiber yapalım. Çıkan kalıbın kurumuş hali yukarıda, burda epoksi yerine polyesterde kullanabilirmişim. Maliyet olarak polyester reçine daha ucuz bir malzeme ve kuruması daha kısa sürüyor. Ben 1,5 kg epoksi reçine aldığım için onunla devam ettim. 1 gün tam sertleşmesi için bekledikten sonra dramer ile temizledim. Bu halde iken içine hacmi ölçmek için su doldurdum 11 litreden biraz fazla aldı. o zaman aıcık yükseltip dışarı doğru az pay verelim dimi. Burda marangoza 20 cm bir kasnak yaptırdım. Sonrasında o kasnağı sabitleyip üzerine kumaş gerdim. Resmini çektim diye hatırlıyordum ama bulamadım Sonrasında üst tarafında dökümünü gerçekleştirdim. 1 gün kuruduktan sonraki hali. Artık birşeye benziyor gibi Kenarları fazlalıkları temizleyelim. Orta tarafıda açmak lazım. Yine dramer ile devam. yaklaşık 3 kat elyaf sürdüğüm için macun kullanmama kararı aldım. Bir kaç prova ve kaplama öncesi son rütüşleri yapalım. Gayet güzel gibi duruyor artık. Bence kaplayıp montajını yapabilirim. Ve en sonunda bitti. Ses kalitesi açık portlu kabine göre daha iyi gibi geldi. Keza üreticinin açıklamasında da mühürlü kapalı bir kabinde daha iyi performans verir diyo. Açıkcası ilk defa yaptığım bir işte benim çok hoşuma gitti. Ama hanımın çok hoşua girmedi çünkü evde elyaf kesemeyin.
    4 Puan
  6. o gibi cihazlar stepne alanını yer olarak kullanır, kabin olarak deil. kendi iç hava kanal yapıları dolayısı ile bas verir, F/P olarak da şu an satışta olsa 20-25 bin Tl ler ederli bir cihaz. sıfır yer kaybına yönelik bir haracama olur. focustaki cihaz araca özel bir yapım olmasına rağmen frekansı da ölçmüştük, eh işte diyelim... sonradan yapmalar cihaz değil, stepne havuzunu kabin olarak kullanacak , teneke gibi ses verecek, bası ters monte edince biraz birşeyler olmaya başlıyor ama o da yer kaybı mantığına tam ters oluyor. 40 cm bir hoparlör ile stepneye girişilirse olay başka yere gidiyor o ayrı. şu yağmuru görünce 4x4 sistemini aktive eden suv mu ?
    3 Puan
  7. Ayın 1’i için randevu aldım. Aracın bakımı gelmişti bugün hallettim. Egzoz muayenesi de yaptırdım. Emmi ile sigorta ve kasko işini de hallettik. Masraf çok.
    3 Puan
  8. hocam sazcı , topçu daha çok kazanıyor ama
    2 Puan
  9. Abi uk da yollar okadar iyi degil hatta turkiye nin yollari burdan daha iyi bana gore irlanda iskocya ingiltereyi gezdim . bakım konusunda da burda adamlar hiç takılmıyorlar mot ( muayne ) den muayneye yada arıza çıktıgında ustaya gitmişken yağ değiştirtiyorlar .bu arada muayne esnasinda aracta kusur var ise onlarida tamir ettiriyorlar. bakım konusunda bizim insanımız kadar arabasına bakan millet ben görmedim .Lastiğin en iyisini yağın en iyisini almaya çalışıyoruz ,burda budget tyre takiyorlar s claslara audi s serilerine ( ucuz markasi olmayan) belki bukadar takmamak lazimdir biz cok takiliyoruz galiba
    2 Puan
  10. Altı boş cümle şu; ağğbi Avrupa'da hava temiz yollar temiz bizde yollar kötü. La o dediğin 30 sene önceydi. Ülkede satıcının kansızlığı sadece düşük km bakım hilesi
    2 Puan
  11. Yurtdışında 20 bin olan aracın bakımı tr'de servisler 15 bine düşürüyor, özel servislerde 10 bine düşürüyor, 15 binden önce bakıma girmem, yıl doldu km dolmadı ise 2-3 ay uzatırım, hem paraya hem doğaya yazık
    2 Puan
  12. 2 Puan
  13. Pasat 15.k. garanti bitti ve hemen 25.k'ya çıkardık bakımlarını. Doğru malzeme ile bişey olmaz.
    2 Puan
  14. bizim dedelerin ahpabı farklı yollara girmişler eğitim biter öğretim bitmez
    2 Puan
  15. 2 Puan
  16. 07 plakalı touring farkı o 😁 böyle olunca ayrı bir haşin oluyor emmi benzer örnek 😈
    2 Puan
  17. Bunun telefon numarası olduğunu düşünmemiştim. O telefonu rehbere yazınca hatırladım. Birine tl yüklemiştim. Tşkler. Konu çözüldü
    2 Puan
  18. Merhabalar; Egeayı 12/05/2023 Cuma günü yolcu ettik. Bakım zamanı ve amortisör takoz ses arızası varken yaptırmadan o şekilde satmış oldum. @Murat Sahın iyi bilir Yerine ofis arkadaşımın 2018 den beri tek elden kullandığı 2013 Golf 1.6 TDI 90 HP Midline Plus manuel aracı 147.000 de aldım. Arkadaşım 2018 yılında 54 binde iken almış ve bu süre boyunca sadece Eskişehir-İstanbul arası %90 nı uzun yolda kullanmış. (istanbulda ya motor ya scooter kullanıyor- şirket aracı mevcut) 2023 Şubat ayında periyodik bakımını yaptırmış neyseki bakımdan yırttım . Aracın ilk sahibi çok pimpirik olduğu için tamir onarım yerine ön sağ çamurluk, kaput ve sağ çamurluğu değiştirmiş. Tramer yok. Doğrudan önden kazası olmamakla birlikte sol çamurluktan vurduğu için kaput hafiften kalmış sağ çamurluk tamir edilebilecekken onuda değiştirmiş. Alırken otorapor dan expertiz yaptırmış . Aracın gidişi muhteşem. Çok hoşuma gitti. 90 HP olmasına rağmen kısa sürede devirlenmesi ve hızlanması çok keyifli. Egea da neymiş behh dedim . Egea da aşırı yol sesi ve motor sesi içeri alıyorken Golf te bunun tam tersi olması bir kez daha hayran kalmama sebep oldu. Tabi bir çok özelliklerinde olması daha da keyifli olması haline getirdi. Aracım boş paket araç olsa da asıl ihtiyaçlarımı karşılaması sevindirici. Ses sistemi harikaydı. Sesini açtıkça müziğin bozulmaması güzel bir ayrıntı. . Aracın detaylı temizliğe ihtiyacı olduğundan dolayı Çarşamba günü bırakacağım ve aldıktan sonra fotoğrafları paylaşacağım. VW grubu araca ilk defa sahip olduğum için bir kaç sorum olacak. @Alpay Sumer kardeşime mesaj ile taciz etmeme rağmen bıkmadan usanmadan cevap verdiği için ona ayrıca teşekkür ediyorum. İşte bu yüzden bu forumu seviyorum. 1- Aracın ağır bakımları yapılmamış. Arkadaşım triger bu süre zarfında hiç değiştirmemiş. Triger kayış mı zincir mi bir fikrim yok. Alpay kardeşim kayış olduğunu söyledi. Emin de değiliz tabi. Triger ne kadar sürede değişmeli. Zaten değiştireceğim o kesin. Değişim süresini merak ettiğim için sordum. Bir ara 210.000 diye okudum yok artık dedim. 2- Auto holdu ne yaptıysam devreye sokamadım. Kemeri takmama rağmen tuşa bastığımda devreye girmiyor. Sistem de bir eksiklik var yoksa ben mi beceremiyorum. Olasılıklar ne olabilir. 3-Debriyaj bırakırken tam bitmeye yakın hareket ediyor. Yukarda kavraması tüm araçlarda mı mevcut bilemedim. Aracın gidişin bir problem yok bastım mı gidiyor. Egeayı 1 sene kullandığım için alışma sürecim uzun olacak sanırım. Çekmeye başlar başlamaz hareket ediyordu. 4-Bu aracı kullanırken şuna dikkat etmelisin dediğiniz püf noktalar var mı? Fotoğrafları en kısa sürede yükleyeceğim. Şimdiden teşekkür ediyorum. Saygılarımla.
    1 Puan
  19. yok geç çalışmaya etkisi olmaz pug a özel bir dutum yoksa diye belirteyim, fransız bu ne yapacağı belli olmaz ancak o motorun dizaynında mazotta hava yapma isteği çok fazladır.
    1 Puan
  20. 1.4 tsi tiguanın garip arızaları.
    1 Puan
  21. cıvıl cıvıl olacak adı üstünde yoğun ve keliteli yemek çıkar öyle dönemlerde otellerde
    1 Puan
  22. 1 Puan
  23. Trafiğin sakin olduğu bir şehirde olsam alır günlük kullanırım. Ankarada yorar.
    1 Puan
  24. Sadece yağ değiştirmekle bakım olmaz , baltaya bakarsın,el freni ayarlarsın, motor suyuna bakarsın, kapıları yağlarsın , kayışlara bakarsın vs
    1 Puan
  25. ben her arabamı en az 1500 km geç götürüyorum. ama her 3000 km de yeni hava filtresi koyuyorum. kaliteli ve ısıya dayanıklı yağ en önemlisi. özellikle de sabit devirde kullanım fark eden en önemli detay. eğer sürekli dur kalk, soğuk motor, hele tozlu yollar varsa erken bile değişmesi lazım. diğer türlü euro 6 kamyonun yağı 40 bin km de değişirken euro 5 arabanın 15 bin de değişmesi tam bir pazarlama başarısıdır.
    1 Puan
  26. Ön arka jant ofseti farklı olabilir. Benim 203 de öyleydi. Bı dönem hepsini 205 taktım uzun yolda arkalar yüksek hızda geziyordu biraz
    1 Puan
  27. Tüplü tv yıkar gibi yıkayacaksan motörü, getireyim abi, senden kıymetli değil ya
    1 Puan
  28. dışlar sedan ile aynı değilki? nasıl yani? tek parça stop var sedan da. ben yanlış bir şeyemi yorum yaptım acaba?
    1 Puan
  29. ben boşuna ağlamayayım mercedes özel servisinde o halde.
    1 Puan
  30. 1 Puan
  31. Tesadüf aynı hata. 2.0 commonrail wv motoru. Kaç gün saç baş yolduk hatayı bulana kadar. Sensör okuyor hata vermiyor. Değişim yapıldı, motor dört beş saniye sonrası çalışma sonrası tek turda çalışmaya başladı Tesisatı bile dağıttım
    1 Puan
  32. Soket çıkık ve aynı geç zamanla çalışma varsa sensör okumuyor kablo kırığı veya sensör hatası.
    1 Puan
  33. bende stepne icine bisey yapayım diyorum.. Sonra miskin oldugum aklıma geliyor
    1 Puan
  34. enjektör topu diye birşey sanırım ben dahil henry ford bile duymamıştır, emme borularında bilhassa motorun sağımda yolcu tarafındaki boruda falan bir delik kaçak olabilir.
    1 Puan
  35. bugünde eve giderken aklıma geldi egzoz muaynesini yaptırdım 180 TL de ona bayıldık. ondada evrak yok artık msj gelecek dediler iyi dedik
    1 Puan
  36. Arka iç stoplar yorgundu. Bagaj kapağı su alma sorunu nedeniyle bu kadar eskimişler. Temini zor bir parça ancak sabırla bekleyince bulunmayacak parça yok diyebilirim. Su alma sorununu çözdüm, artık yenilenme zamanı gelmiş oldu. Sağ idare eder diye düşünüyordum ama pek öyle değilmiş. Parçaları zor temin edince korumalarını yapmadan takmak olmazdı. Chemical Guys Jet Seal ile 3+3 kat koruması sağladı. Devamı gelecek
    1 Puan
  37. nerelerde geziyorsan çevreni değiş, koyun dediğin mc donalds ta hamburger ekmeği arasıdaki üründür
    1 Puan
  38. bence çatlak o spiral sökülüp bakıldı mı
    1 Puan
  39. C-max içeri egzoz kokusu alıyordu meğer bu çatlamış.. Mondeo henüz sağlam.
    1 Puan
  40. 1 Puan
  41. kredi ruhsatı bekliyor kadar hazır ise saat henüz erken 16:30 koşarak alınabilir, ilana bakmadım..
    1 Puan
  42. İçindeki ampul sarı, hafta sonu eve alacam, cam boyası vs deneyecez hanımla, ben bunu beyaza çeviririm sen rahat ol pampa dedi böylelikle bir muayeneyi atlacaz diyecem de parası da ödendi yav Maalesef ampul sarı bildiğimiz ampulden Tek olamazdı zaten Nette 600 TL ye sıfırını buldum denesemde 600 TL'lik tecrübe kazanmış olurum
    1 Puan
  43. motor revizyonu videolarını izle, yağ soğutucuya gurban olursun
    1 Puan
  44. yağ soğutucu patlamış olabilir ancak bu çalışmama sebebi olabilir, blok üst kapaktan kompresyon kaçırma olabilir bu çalışmama sebebdir aynı zamanda
    1 Puan
  45. Sabah ona değil de Egea'ya binince sinirlendi ama fazla belli etmemeye çalıştı.
    1 Puan
  46. Ruhsatta bir dünya rakam, bilmediğim terimler yazıyordu. Bir karavancıda durup bu arabayla kaç kg çekeriz diye tercüme etmesini rica ettim. 2550 kg frenli, 750 kg frensiz çekebiliyormuşuz. 750 kg üstü römorklarda fren olma zorunluluğu varmış.
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...