Skor Tablosu
Popüler İçerik
16-05-2023 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
Herkese Merhabalar! Geçtiğimiz günlerde forumda yer alan bir başlık altında araca yaptıklarımın fotoğraflarını paylaşınca gelen talep üzerine konuyu açmak gerektiğini anladım ve açıyorum. Öncelikle araca ait bilgilere gelecek olursak; araç 2020 ruhsat modelli ancak fabrikadan 2021 olarak üretilmiş makyajlı B8 kasa (B8.5 oluyor yani) 1.5 TSİ DSG Elegance + Dış R-Line pakete ve opsiyon olarak taba nappa deri döşeme ile ambiyans plus isimli iç ambiyans aydınlatma sistemine sahip bir araç. Aldığımda tam 60.000 bin km de iken şu an itibariyle 65.000 km'de. Dış rengi Mangan Gri olarak geçiyor. 5.000 km'lik gözlemlerime gelecek olursak; Artı Yönler: + Gerçekten çok ferah, özellikle arka diz mesafesi ve bagaj hacmi insana korkmadan kalabalık şekilde seyahate teşvik ediyor, + Yalıtımı +İçerideki malzeme kalitesi, +Matrix farları (geceleri uzun far asistanı ile birlikte sürüşte mükemmel bir aydınlatma sağlıyor) +Kalıbına göre yakıt tüketimi, (Ankara şehir içi ortalama 27 km/h süratlerde hiç dikkat etmeden 7.0-7.5 lt/100 km yakıt tüketiyor) +Büyük yakıt tanık sayesinde uzun menzilli sürüşler (66 litre diye biliyorum Şehir için ortalama 990-1000 km, uzun yolda hız sınırları içinde sürüşte 1250 km'ye varan menzil) +Nappa deri döşemenin kalite ve yumuşaklık hissi, Eksi Yönler: - Boyutları ve dolayısıyla dönüş çapı (park etmek veya bir yerden u dönüş yapmak bazen kabus oluyor), - Yeni 2020 sonrası 1.5 TSI ile donatılmış kuru kavrama DSG'nin saatte 3-4 km hızı geçtikten sonra hemencecik 2.vitese atma eğilimi ve aracın bu yüzden 2.viteste kalkarken titremesi, - Atik olmaması, (bu hususta önceki 1.5 tsi 2020 model ateca suv aracımla karşılaştıracak olursam bu araç gerçekten bayağı bir hantal, gaz yemesinden tutun da viteslerde kickdown yaptığınızda gösterdiği tepkilerin atecaya göre bariz miktarda yavaş olması da buna dahil, zannediyorum D sınıfı SW araç için konfor öncelikli bir yazılım ile donatılmış bir şanzımanla karşı karşıyayım) - Kısa ve keskin engebelerde geçişlerdeki sertlik (bu husus 235/45 R-18 lastiklerden de kaynaklanmakla birlikte aracın uzun yoldaki salınımı çok güzelken, küçük ve keskin engebe ya da çukurlardan her geçişte aşırı sertlik hissediyorum. Araca ileride yapmak istediğim 19' Verona modifiyesine bu nedenle bir süre ara verme kararı da aldım) -Kablosuz ya da kablolu Apple Carplay kullanımında bir süre sonra özellikle Google Haritalar açıkken ekranda oluşan ısınmalar, donmalar ve görüntünün aniden bozulması, (bu hususta başka vag forumlarında birçok şikayet multimedya güncellemesi ile geçmiş ancak vaktim olmadığından yaptıramadım. Halbuki bu aracın yerini aldığı önceki aracımız olan ve Discovery Pro dahi olmayan golf aracımızda yer alan Apple Carplayda böyle bir sorun yoktu) -Hayalet ekran, (bu yorumum biraz kişisel tabiki ancak önceki golfümüzde ve makyajsız B8 passatlarda yer alan hayalet ekran ile bu yeni nesil hayalet ekran arasında bariz kalite farkı olduğunu düşünüyorum. Şöyle ki önceki nesilde birçok grafik detay ve kişiselleştirme daha üst düzeyde iken bu yeni nesillerde kısır bir menüye hapsoluyorsunuz) -Sesli çalışan elektronik amartisörlere sahip ve agresif şekilde kapanma sürecine başlayan elektrikli bagaj (Allah muhafaza uzun boylular için elektrikli bagaj hemen kapanmaya başladığı sırada başınızla ufak bir temas sonucu tadsız kazalar olabilir) Şimdilik aklıma gelenler bunlar buyrun sizleri fotoğraflarla baş başa bırakayım15 Puan
-
Herkese Selamlar, 2022 Aralık ayında 2017 Model Mondeo MK5 1.5 EcoBoost aldım, MK3 ve MK4'den sonra hayalimdeki araca kavuştuğum için çok mutluydum ama bu mutluluğum bir ay sürdü 😊. Başımdan geçenleri sizlerle paylaşmak istedim. Başkalarına da yardımı dokunması dileğiyle 😊. 98000 Km'de olan aracı ustalara ve expere götürdükten sonra satın aldım, araç garanti süresi dahilinde 1 kez yetkili servis'e bakım için gitmiş (18000'de) fakat filtre vb. parçalar orjinaldi, çok takılmadım ve temiz bir araç olduğu için satın aldım. 1000 km sürdükten sonra sabah marşa bastım ve şoför mahallinin ön tarafından doğru su devirdaim sesi geldiğini fark ettim. (Belki aldığımda da vardı). Nedir ne değildir diye bakarken su deposunu açtığımda hava yaptığını farkettim. Hava'dan dolayı yapabileceğini söyledi ustalar, hazır el atmışken soğutma sistemini boşaltıp yeniden doldurttum. Kapakta problem vardı elimde kaldı onu da değiştirttim. Problem düzelmedi, contadan kaçırıyormu diye baktırdım, yok kaçırmıyor.. Oluruna bıraktım. Sol arka amortisörden ses geliyordu, aracı ilk aldığımda yetkili serviste viraj demirlerinin değişimi yapılmıştı fakat ses kesilmediği için tekrar götüreyim dedim. Yetkili servis araca bakarken, ben birşey demediğim halde ya şunun motoruna bir bakalım bu araçta problem olabilir demişler (!). Beni aradılar, "Biz bu aracın bloğuna kamera saldık, pistonlara su kaçırıyor, motor bloğu çatlak." dediler.. Nedir ne değildir derken arayan kişi "Ya abi bunlarda kronik arıza, fabrikasyon, blok gidiyor." dedi. Fabrikasyon hataysa fabrika bunu ücretsiz yapmalı dedim, "Garantisi bitmiş aracın, o yüzden olmaz." dedi. Kardeşim, fabrikasyon bir hata ise aracın garantisine bakılmaz deyince "Ben fabrikasyon demedim ki." dedi. Tamam dedim, fiyatı nedir, blok dolu bir şekilde değişecek, üst kapak hariç sıfır motor yani. 220.000 TL ücreti var dediler. Tabi benim moralim yerle bir, aracı yakasım var. Oturup sakince düşündüm fabrikasyon hata olduğunu nasıl bulabilirim diye, yurtdışı forumlar, youtube, reddit. Altını üstüne getirdim. Bir de "Fusion" olarak bakayım dedim ve bum! Ford'un bu konuda yayınlamış olduğu TSB'lere ulaştım (Technical Service Bulletin) (6-7 adet varmış ulaştım). Daha sonrasında Ford'un bu konu hakkında yayınladığı müşteri memnuniyet programınada ulaştım. Ford bloğun kapağa bakan kısımının tasarımını yanlış yapmış (3-5mm kayma vs değil, tasarım olduğu gibi değişmiş.) ve buna istinaden gelin kapak hariç bir defaya mahsus ve ücretsiz olarak onarımını yapalım demiş. Aldım laptop'ı koltuk altına servise gittim, müdür ile görüşmek istediğimi söyledim. Müdüre TSB'leri, memnuniyet programını ve bloğun eski-yeni tasarımını gösterdim. Müdür biraz yükselerek "Sizin aracınızın servis bakımı yok, Ford buna bakmaz büyük ihtimalle..." vs. diye belgelere bile doğru düzgün bakmadan olumsuz cevap verdi. Bu olumsuzluğa karşı ben de, siz fabrikanın sahibi değilsiniz size işçilik harici bir maliyet çıkmıyor, sorun bu ise onu da karşılayayım dedim. Bu durumu Amerika merkez ile görüşeceğimi o da olmazsa dava açacağımı söyledim, ortam yumuşadı. Sonra "Tamam, biz de Otosan'a yazalım." dedi. Amerika ve aracın üretildiği Almanya fabrikasına mail attım, oradan da ücretsiz değişeceğini, Türkiye ofisi ile görüşmem gerektiğini söylediler. 4 gün sonra servis arayarak Otosan'ın kabul ettiğini, küçük bir kısmını benim karşılamam gerektiğini söylediler. 20 gün içerisinde aracı yapıp teslim ettiler. 38.000 TL bir ödeme çıktı, Otosan ile görüştüm, ücreti onların aldığından emin oldum. Onlara da bu işin ücretsiz olması gerektiğini söyledim. Onlar da yasal hakkınızı kullanabilirsiniz dedi. Şimdi sıra tüketici haklarına başvuruda bulunmakta 😃. Ben oradayken birisi 220.000 TL'yi ödemiş aracı yapılmıştı, teslimat bekleniyordu. Yazık olmuş.. +++ Bonus +++ Aracı teslim aldım, ilerleyen günlerde bir iki kere test ettim. Performans yerlerde, alçak devirlerde araba aşırı derecede baygın. Turboda bir problem var belli, blok değişiminden önce yoktu. Aracı biraz sıkıştırdım ve iki adet DTC hata aldım. Yetkili servise tekrar gittim, iki tane usta 30-40 dakika her yerine baktı ve turbo sargılı valfi arızalı 6500 tl ücreti var, 5200 TL olur dediler. Parça kodunu aldım, koddan parçaya bakıyorum, ustanın dediğiyle alakası yok. Bu parça değişecekmiş, olmazsa başka parça değişecekmiş o da olmazsa turbo değişecekmiş... Nasıl bir ortama düştüm!?! 😂 Pırr hemen turbocuma gittim, ağzında cuğara elini bi soktu turbonun oraya, "Lan !?! bunu yanlış bağlamışlar" dedi. 1 dk'da sorunumu çözdü, 200 TL istedi, 300 TL verdim Allah razı olsun dedim. Aracı turbosuz kullanıyormuşum 😊 (Kamu Spotu : Yetkili servislere gidip, sanayideki güzel ustalarımızı üzmeyelim 🤣.) Sonuç olarak 1.5 ecoboost motorlarda 2014-2019 arası üretilen Mondeo ve 2017-2019 Kuga araçlarda bu yanlış tasarımlı blok mevcutmuş. Bu modelde bu araçlara sahip olan arkadaşlara duyrulur, eşe dosta söyleyin. Eski ve yeni bloğun fotoğrafını ekledim, TSB'ler ve bağlı müşteri memnuniyet programları şu şekilde; TSB 19-2139 (Benim bulduğum bu konu hakkında en son yayınlanan TSB bu, bundan önce 6-7 tane daha yayınlanmış.) TSB 19-2134 CSP-19B37 CSP-21N126 Puan
-
Sağolasın Doğru diyorsun. Hepsinin tadına bakacağım. Detaylı temizlik işi geçici olarak askıya alındığı için şimdilik dış fotoğraflarını paylaşayım. @Mehmet Ozyurek abimiz olmasa arabamızın resmı de olmayacak telefonda 😅6 Puan
-
Silecek böyle kalmıştı. Bagaj kapağı tam kapanmayınca böyle kalıyormuş. Halbuki bir kaç kere açıp kapatmıştım. Kapak kilidine spray sıkıp alıştırdılar. Tamamen kapanınca düzeldi silecek kendiliğinden. Enteresan bir durum oldu. VW ve Ford’da yaşadığım bir şey değildi.5 Puan
-
Takip eden forumdaşlarımız bilir, eşim 1 ay önce eski arabası Polo ile kaza yapmıştı. Araçta 350.000 TL tahmini masraf çıkınca araç pert oldu ve yeni araç arayışına girmiştik. VW’ den memnun olunca yine aynı şekilde devam etmek istedik ama maalesef piyasanın durumu çok tuhaf olunca ve 2. El arabalara saçma rakamlar isteyen satıcılar olunca, marka farketmeksizin düzgün bir araç bulmak için uğraştık. Sarı siteden, eş dosttan ve galerilerden araç arayışımız Opel Corsa ile sonuçlandı. Öncelikle sigorta işlemleri ve pert süresince desteğini esirgemeyen Mehmet Özyürek Abime çok teşekkür ederim buradan. Araç 2023 model, 1.2 T Edition versiyonu. EAT8 şanzımanlı 100 beygir gücünde. Donanım seviyesi biraz değişik, neredeyse tam dolu olacakmış. Gündüz farı, LED far, hız sabitleyici ve limitleyici, çarpışma ikazı, geri park sensörü, Apple Car Play ve Android Auto, şerit takip sistemi, trafik işareti tanıma ve ikaz, start stop, deri direksiyon simidi, direksiyon ısıtma, F1 kulakçıklı vites değişimi. Vites e-toggle vites kolu var. (Sigorta düğmesi ya da şalter gibi). Aracı 7 km’de aldık. Daha yeni yeni biniyoruz. kasko ve sigorta için Mercedes kartla ödeme yapıldı. 😊Sponsorlara teşekkür ederiz. Çok fotoğrafı yok. Ekleyeceğim.4 Puan
-
Dün çeki demiri TSE onayı geldi ve ruhsata işlettim. Artık tek eksiğim karavan. Bu arada direksiyon koruma için kılıf aldım. Çok hoşuma gitti. Belki ilgisini çeken olur diye paylaştım.4 Puan
-
3 Puan
-
ilk marşa sonrası en yüksek akımı abs sistemi çeker, akım zayıf ise arıza var sanıp lambasını yakar, diğer lambalar da hep abs sisteminin parçaları. motoru indirmeden önce aküleri orjinal şeklinde bağlatmalı, tam şarjlı olarak sonra test etmeye devam. karavan deyince marstan gelmiş garip bir şey gibi bakar ustalar, temeli standart kamyonet. bir de ön camdan sola aşağıya yağmuru suyunun aktığı yere bakın, orayı izole edin derim.3 Puan
-
2 ayrı akü mü var araçta kombi ustasıdır yok yok lahmacuncu yok sanırım damacana su bayisi3 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
Hayırlı olsun çok güzel bir vasıta almışsın hocam. İzmir denmiş, söğüşten bahsedilmemiş; yadırgadım.. Elimde boyozumla bekliyorum3 Puan
-
Cam tavanın siperliğinin boyası bir yerde dökülmüş ve genel olarak solmuştu. Trim parlatıcılar filanda geçici parlaklık verdiği için boyamaya karar verdim fakat jantları boyadıktan sonra zımpara astar vs yapmaya o kadar üşendim ki öyle bırakmıştım. İnternette gezerken vernikli multisurface bir boyaya denk geldim 30 liraydı 120 ml fiyatı aldım. Başladık boyamaya Yalan yok biraz sünger izi oldu rulo gibi birşeyle yapsam daha güzel olabilirdi. Eskisinden güzel oldu Tam malzemeyi toplamaya başlamıştım her yer gözüme boyanacak geliyor tabi. Bagaj eşiğini boyayayım dedim çok fazla çizik vardı. Süngerle biraz texture yaptım Sizca nasıl olmuş çok mu kötü yoksa az mı kötü Öndeki 10 cm hoparlörleri sökmüştüm orjinal tweeterlar bozuk olduğu için boş kalmıştı oralar. Ucuza bir çift tweeter aldım orjinal tweeter ayaklarına yapıştırıp monte ettim. Ucuzda olsa sese etki ediyor.3 Puan
-
Önder abi bizimkiler sunroof değil panoramik tavan o yüzden iki parça cam var. Biri hareketli biri sabit. Tavan kısmı oyuklu ön cam yada arka cam nasıl sabit ise tavanının arka cam o şekilde montajlı direk silikonlu. Ön deki cam tavan hareketli, o da fitil mantığı ile sabitliyor. Sunroff gibi tavanın içine girip kaybolan bir kısım olmadığı için sunroff iç tahliye Kanal vs yok olay fitil de sızdırmazlık için.3 Puan
-
Dün pazar, oy kullandıktan sonra oluşan boş vakitte sunroofu temizleyip bakım yapayım dedim. Sunroffun kendisinde çok detaylı bir bakım yok, rayları yağlamak yetiyor (ya da bizim yapabileceğimiz daha ötesi yok). Yağlama işine girmeden önce @Mustafa Tüfekçi nin tecrübesinden faydalanarak, sağ ve sol tavan çıtalarını söküp altlarını temizlemeye karar verdim. Zira sunroof tahliyesi bu cıtaların altından, ön-arka cam kenarlarından oluyor. Çıtaları sökmek çok basit, aparat veya parmağınızı altına sokup yukarı doğru sertçe çekince geliyor, çektim geldi. Gördüklerim şaşırtıcıydı, bu pisliklerin arasından su nasıl akıp gidiyormuş hayret. Söktüm, temizledim, yağladım yerine taktım. Tekrar olsa tekrar yaparım.3 Puan
-
Artık zamanı geldi, rıfkıyı yolcu ettik en son dikiz aynasından gördük. Alan oldukça memnun bir öğretim üyesi o da. İkinci land roveri olarak aldı. Şimdi gelelim Ejder'e. 1995 yılında el yapımı patlayıcıların tesbiti için olduğunu tahmin ettiğimiz (askeri olduğu için tam bilemiyoruz ama aselsan'ın daha sonraki birkaç yıl sonraki modelinin katalogu var) üzerinde jammer ve önde etkisizleştirici olan ve içinde de çalışma alanı ve ekipmanlar olan, içinde jeneratör bulunan, genelde tahmin ederim güneydoğuda konvoyun önünden giden bir araç. Önceki ihaleeden alan sahibi hacettepede arkeolojide bir öğretim üyemiz. Daha sonra pandemide akrabalarına verdi ordan da ben aldım. Pandemide de alacaktım ama sokağa çıkma yasağı vardı araç ankaradaysı vs para yoktu gibi konular. Neyse aracı aldık. Niye aldım çünkü içinde yatabileceğim ve daha uzun seneler üzerine yatırım yapabileceğim biraz daha dişli birşey istedim. rıfkı iyiydi kolaydı kullanımı ama kısa kasa olunca farklı bir kategorideydi. Evet o arazide daha başarılı tabi. Araç Defender 110 Otokar yapımı özel imalat. Tamamen aluminyum. Km oldukça düşük gerçek km yaklaşık 40 bin km. Üzerinde 9 bin gösteriyor. Motor vs orjinal iç trimler koltuk orjinal. Komutanın arka ile konuştuğu telefon araçta duruyor. Hoca sarıya boyatmış. Boyanın durumu iyi boya istemiyor ama ben biraz daha kırık camel traphy ye rötüşla beraber belki bi boyatırım ilerde. Zaten alüminyum. Şasenin durumu iyi yağ bile damlamıyor ancak şaseyi de simsiyah yeni boyatmak güzel olacak koruma amaçlı. Motor 68 HP 2.5 dizel. Şanzıman LT77 5 vites. Hızlanma tabi kötü ama düz yolda 100 yapabiliyor. Bir land rover için emniyetli bir hız. Rahat gidiş hızı 80. O hızda afganistana kadar gidebilir. Şanzıman LT77 sürekli 4 çeker. ama istersen LOCK ya da LOW yapabiliyorsun. Tüm yağları değiştirdim alt takımları kontrol ettirdim sorun yok görünüyor. Oldukça temiz yorumu yapıldı. Rıfkıdan sonra araç mersedes gibi geldi. arka kısım 2 metre yataklar var. yükseklik 1.65 genişlik içerden 1.85. kasa uzunluğu içerden 2.00 den az fazla. 2.05 denilebilir. üst çıkıntı hariç tabi. Şimdi çift akü, ve webasto ile ön arka geçiş projesi var. içerde bir ısıtıcı var orjinal askeriye döneminden ama aracın çalışması durumunda ısıtıyor. Yani arkada çorum kaloriferi var. Çift aküye ufak bir güneş paneli ile destek de olunacak şekilde düzenleme yapacağım. Başka da ciddi kalıcı birşey yapmayı öncelikle düşünmüyorum. Hani lavabo ocak vs bunlar hep bence seyyar şeyler olabilir. Araçla uğraşmaya gerek yok belki öncelikle. 80 litre depo var. Yakıt sarfiyatı normal gibi 450 km yaptım yarım deponun biraz altına indi. Doldurunca hesaplayacağım. 10-12 litre yakması lazım. Güven veriyor giderken hani çok yolda kalırım duygusu yaratmıyor. Fotolar aşağıda Önce rıfkının son fotosu Sis lambaları takıldı Bu ne? İç mekan Aselsan ın daha sonra 300TDI motorla ürettiği araç ise aşağıda. 300 TDI olduğunu şnorkelin pozisyonundan anlıyoruz. Bunlardan da satılık var bi tane izmirde 1milyon200bin istiyor 2003 model. https://www.defenceturk.net/ejderha-yuksek-guclu-mikrodalga-sistemi2 Puan
-
Kim kimden kime ne alıyor bilmem ama, bişiler oluyor. Hikayesi Efsane olacak gibime geliyor........ Az sonra... 12 saat gibi.....2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
bebek bezine koysan 3 ay sonra istediğin tv yi alırsın bebek bezine koysan 3 ay sonra istediğin tv yi alırsın2 Puan
-
2 Puan
-
Şimdi Ali bi G Wagen resmi attı. Bunun altında kalamayız. Takas var diyor Ali. https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-mercedes-benz-goksu-motors-2012-yeni-gorunum-facelift-1091886722/detay2 Puan
-
https://www.hepsiburada.com/polisan-x1-art-vernikli-hobi-boyasi-siyah-120-ml-p-HBCV00000730GQ?magaza=NALBURCUK2 Puan
-
Bizde kar yağıp köy yolları kapanınca, ambulans çağrılır, mecbur yollar açılmak zorunda kalır.Vatandaş hastaneye gelir,hem gezmiş olur, hem tansiyonunu filan ölçtürür. Sonra evine kadar yine ambulansla döner.2 Puan
-
Kompresör kasnağı çekince gelir o ses normal bir ses. Ama 10-20 saniyede bir geliyosa gaz azalmıştır muhtemelen.2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Aman boş geçmeyin beni Hadi yukarıda yazan yaşlı amca. Sen nereden aldın bu cesareti yiğidim2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Hocam hayırlı olsun, keyifle kullanın, 🧿çok kurcalatmayın, tanıdığım mekatronik mühendisi var, sakın yaklaştırmayın. 😁 8 Haziran a İzmirde sağlık kontrolüm var, tek çeker, çift teker aracımla, sahil şeridinden virajlara yata yata gelmek için gün sayıyorum. 😬 Ödemiş konusunu saygıyla arz ederim.2 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Evet Mehmet abi Titanium-x lerin hepsinde var abi o halde kaskoya eklemeye gerek yok.Çok teşekkür ederim abi bilgilendirdiğin için.1 Puan
-
Tek kelime ile mükemmel Sanziman icin mutlaka basinc tüpü degisimi ve yazilim öneriyorum. Ecufast sanziman yazilimi ile 2.vitese erken gecme problemi gideriliyor. Motorun hantal kaldigini düsünüyorsan Stage 1 yazilim ile süper olur. Süspansiyon Passatta yumusaktir ama 18 jant ile darbeler rahatsiz edebilir. Bu sertlik lastiklerden de kaynaklaniyor olabilir. Amortisörlerdeki takozlari cikartmislar mi bi kontrol et Güle güle kullan.1 Puan
-
2013 ten sonra bir sonraki yıl üretimi bitmişti?mesela 2010 3/4 model denirdi1 Puan
-
kumsalda olacam da kamyon çekmek en son yapacağım şey olurdu nerede benim pinacolada m1 Puan
-
mantıklı, sürücüyü uyarması açısından, yani bagajı açınca silecek yukarı mı kalkıyor tık diye1 Puan
-
1 Puan
-
Fotosu var paylasmiiim 😂 zumda herkes var epey kalabalık geyikler havada ucuyor piston fincan sesleri birbirine girmis uzaktan sente ayarı yapan var bi baktık emre bornozla katıldı 😂1 Puan
-
1 Puan
-
dediği gerçek ise: volvonun eski tasarım zamanında bu motorda her gömleği birbirinden ayrı tasarlamışlar, bunlar da zamanla birbirine çarpmaya başlamış araya konan şim sanayi çözümü olarak gözüküoyr, evet olmamış bu tasarım. çok saçma bir mühendislik stajyere falan sorsan oradan sorun çıkma riskini rahatça görürdü parça tek üstüne çizik atılmış1 Puan
-
1 Puan
-
almam... 30 bin tl ye 2 sene önce kötüde olsa araba alınıyordu,ama aynı zorlukla kazanıyorduk. nakit para en kıymetli şey artık.1 Puan
-
akşam etiyopyadan özel %100 arabika kahvemi içerken düşüneceğim bu karbonları1 Puan
-
1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00