İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      22

    • Mesaj

      100.029


  2. Erdem Doğan

    Erdem Doğan

    Gold Üye


    • Puan

      9

    • Mesaj

      2.158


  3. Cem Işık

    Cem Işık

    İçerik Yöneticisi


    • Puan

      9

    • Mesaj

      9.185


  4. Doğan Arşiray

    Doğan Arşiray

    Üye


    • Puan

      9

    • Mesaj

      16.397


Popüler İçerik

11-05-2023 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Herkese merhaba, Fark ettim ki, bugüne kadar Almanya konusunda genel olarak güzel seylerden bahsetmisiz. Bugün de, biraz da zorluklardan ve yolunda gitmeyen seylerden bahsedelim isterseniz. Tabii konuya baslamadan once, asagida yaptigim cikarimlarin kendi deneyimlerimden olustugunu ve bunlara bagli olarak yorumladigimi soylemek isterim. Öncelikle ulasim ile baslayabiliriz. Deutsche Bahn: Kendisi Almanya’nin TCDD’sidir. Evet, Almanya ciddi bir tren agina sahip. Yani burada aslinda toplu tasima ile neredeyse her yere ulasabilirsiniz. Ama "zamaninda" ulasabilir misiniz? Maalesef genel olarak hayir. Özellikle sehirler arasi tren yolculuklarinda, tren gecikmeleri artik cok alisilmis bir durumdur. Trenlerin zamaninda geldigi, zamaninda kalktigi, zamaninda ulastigi falan pek gorulmez. Burada bahsettigim tabii ki, üc bes dakikalik gecikmeler degil, cok daha kötü durumlar mevcut. Bu cok uzun yillardir kanayan bir yara, ama ayni zamanda da iyi yonde hicbir ilerleme de goremiyoruz. Gecikmenin süresine göre, belli oranda para iadesi falan yaparlar. Ama ozellikle gec saatlerde geliyorsaniz, trenden sonra yine farkli bir trene veya metroya binecekseniz, onu kacirdiktan sonra para iadesi yapmislar ya da yapmamislar, hic onemi kalmiyor. Esim buraya 2 saatlik mesafede olan bir sehirde calisiyor ve haftanin iki gününde orada oluyor. Ama ulasimin 2 saatte gerceklestigine neredeyse hic sahit olamadik. En son 55 dakika gecikme ile geldi. Cok daha kötü gecikmelerin yasandigi da oldu. Saglik sistemi : Aile hekimi burada da mevcut ve zorunlu. Yani herhangi bir uzman doktora gitmeden önce, aile hekimine ulasip durumu anlatmali ve sevk almalisiniz. Burada ilk sorun, Almanya’ya sonradan göcen biriyseniz, yani hayatiniz burada baslamadiysa, aileniz sizin icin düzeni coktan kurmamissa, öncelikle yasadiginiz bölgede bir aile hekimi bulmaniz ve kayit olmaniz gereklidir. Devlet bu doktoru size otomatik olarak atamaz. Siz, cevrenizdeki aile hekimlerini tek tek ziyaret ederek ya da telefonla ulasarak, sizi kabul edip etmeyeceklerini sorarsiniz. Cogunlugunun hasta kayit kapasitesi doludur, bu nedenle genel olarak sizi kabul etmezler. Bazen sevindirici haber alirsiniz, derler ki, „evet kabul etme imkanimiz var, bunun icin görüsme randevusu verelim size“, kisa bir süre sevinirsiniz, sonra o randevunun yaklasik bir yil sonra oldugunu anlarsiniz, burada bu normaldir. „Saglik sistemi zor is, Almanca konusuyorum ama saglik dertlerini anlatmak zor, o nedenle Türk aile hekimi bulmaliyim“ derseniz ve bu hekim hasta limiti ile calismiyorsa, sizinle ayni yöntemi deneyen kayitli yüzlerce hastadan biri olursunuz. Aile hekimine telefonla ulasmaniz da, görmeniz de oldukca zorlasir. Neyse, aile hekimimiz var, her sey yolunda diyelim. Ciddi bir kulak agrisi yasiyorsunuz ve acilen bir uzman doktora gitmeniz gerekiyor. Kusura bakmayin ama bu konu sizin icin acil, sistem icin degil. Aile hekimi sizi bir uzman doktora sevk eder ama bu demek degil ki, onceliklisiniz. Uzman doktoru arar ve randevu almayi denersiniz. En az uc aydan baslayan bir süreyle ileri tarihli randevu alirsiniz. Bazi uzman doktorlar, eger onu daha onceden ziyaret etmemisseniz, daha da ileri tarihli randevu verirler ya da hic vermezler. Yine her sey yolunda gitti ve yakin tarihli bir randevu aldiniz ve o zamana kadar baska bir sorun daha gelisti diyelim. Doktora ilk derdinizi anlatirsiniz, size yardimci olur, „ya bu arada sonradan soyle bir olay daha gelisti, bir de su sorunum var“ dersiniz, „onun icin yeni bir randevu almaniz gerekir“ deyip sizi yollayabilir. Ya benim cok param var, basarim parayi, giderim özele derseniz, „hangi özel“ diye sorarlar size. Sosyal devlet anlayisi benimsendigi icin, her vatandas neredeyse esit sartlara sahip olmalidir, o nedenle özel diye bir sistem pek gelismemistir. Özel bir kan tahlili yaptirmak istersiniz, özel bir laboratuar bulursunuz. Zaten doktorlara hizmet verdikleri icin yine tamamen dolulardir, randevu almak oldukca zordur. Türkiye’ye benzer sekilde, insanlar ya devlet tarafindan ya da özel olarak sigortalidir. Ancak Türkiye’nin aksine, burada özel sirketlerin cogu size özel saglik sigortasi yapmaz. Ben de dahil, cogu kisi devlet üzerinden sigortalidir. Bunun özele göre ciddi bir avantaji vardir, esiniz ve cocuklariniz da sizin üzerinizden otomatik olarak sigortali olur. Ancak özel saglik sigortaniz varsa, esiniz ve cocugunuz icin ek olarak ciddi primler ödemek zorundasiniz. Tabii yil icinde yaptiginiz doktor ziyaretleri de bir sonraki yilin primine kötü yönde etki edecektir. Peki bu durumda, neden özel saglik sigortasi yaptiralim ki? Ben de bunu bir Alman ekip arkadasima sordum. Bana ögretmen vs. gibi devlet memurlari burada „özel saglik sigortasi“ yaptirmak zorundadir dedi, keza kendi esi de ögretmen. Yani maalesef özel saglik sigortasi burada bir secenek olmaktan cok, daha cok bir zorunluluk diyebiliriz. Peki, devlet sigortasina göre avantajlari var mi? Evet, doktorlardan öncelikli randevu alabilirsiniz. Hastaneye yatma durumunuzda sigorta sirketiniz ile yapmis oldugunuz anlasma dogrultusunda tek kisilik odada kalabilirsiniz. Örnegin dis tedavisi konusuna gelirsek, tahmin edebileceginiz üzere oldukca pahalidir. Hatta öyle pahalidir ki, atlayip Türkiye’ye gelip otel, ucak, tedavi dahil daha ucuza yapabilirsiniz. Iyi bir usta bulmak : Burada fiyat / performans acisindan baktiginizda iyi bir usta bulmak her konuda cok zordur. Yani tesisat, bahce, tamir, bakim vs. her sey bunun icine girer. Zaten konu ustalik gerektiren bir konuysa, bu kapsamlarin cogu göcmenlerin calistigi kapsamlardir. Iscilik ücreti asiri yüksek oldugu icin, fatura almadan calismayi tercih ederseniz (ki aslinda yasaktir), usta resmi bir sorumlulugu olmadigi icin kucaginiza bircok dert birakip gidebilir. Fatura yok, neyin garantisini isteyeceksiniz? Yok, ben bu isi uzman bir firma ile yapacagim derseniz, her konuda cok düzgün hizmet veren firmalar tabii ki var. Diyelim ki, banyonuzu komple yenileteceksiniz. Bu firmalar size kalem kalem teklif hazirlar, neredeyse hangi gün neyi yapacagini bildirir, cikacak cöpüne kadar her seyi toparlar götürür ama bu is karsiliginda öyle bir fatura cikar ki, daha ucuz bir usta ile calisip risk almak istersiniz. Yok, benim elimden geliyor, kendim yaparim dediginiz bazi konulari kendinizin yapmasi aslinda yasaktir. Yaptiktan sonra basiniza gelebilecek ya da cevreye zarar vereceginiz her konuda yaptirimi agir olur. Mesela sigorta kutusundan baslayarak bahcenizden gecirerek garajiniza kadar bir elektrik hatti cekmek istiyorsunuz. Eger gerekli yeterlilik belgelerine ve izne sahip degilseniz, teoride yapmaniz yasaktir. Bu konuda yetkilendirilmis olan bir teknikerin gelmesi, gerekli incelemeleri yapmasi ve sistemi kurmasi gereklidir. Bazen ev icinde yaptirdiginiz islerde teklifi verirken firmalarin öngöremedigi bazi seyler olur. Mesela Almanya’da bulunan eski evlerin bir cogunda, laminat parkeler yere yapistirilmistir. Firma bunu basta tespit edemezse, eski parkeleri söküp yenilerini döseme süreci oldukca zorlasir ve bu sürecte kullanilacak, kiralanacak her türlü arac gerec faturanin sonuna eklenmeye devam eder. Ilk basta aldiginiz ve uygun buldugunuz icin calismaya karar verdiginiz bu firma, size maalesef cok pahaliya gelebilir. Tamirat konularinda, gercekten isten anlamayan ya da dolandirici olan cok fazla usta vardir. Hatta bu tip insanlari gizli kamera ile görüntüleyen ve sonra baskin yapan „Achtung Abzocke!° - „Dikkat, dolandiricilik !“ adli bir program vardir, Youtube’da bulabilirsiniz. Randevu almadan bir is yaptirmak : Cok zordur. Bir cok seyi önceden öngörüp hazirlikli olmaniz gerekir. Arabanin arkasina kislik lastikleri atayim da, gidip degistireyim diyemezsiniz. Özellikle büyük sehirlerde bu tip isler daha da zordur. Ben aracimi aldiktan sonar, tam bir ay boyunca kayit ettiremedim ve plaka cikaramadim. Otoparka koydum ve o sekilde durdu. Cünkü en yakin kayit randevusunu bir ay sonraya veriyordu. Ancak sehir merkezinden 30 kilometre kadar uzaklasip, baska bir sehire tasindigimda, bir gün sonraya randevu alip ruhsattaki adres degisikligini yaptirabildim. Yani sehir ne kadar kalabaliksa, randevu konusu da o kadar sorun olur. Online hizmetler : Yok denecek kadar azdir. E-devlet sisteminin nasil mükemmel bir sistem oldugunu buraya geldiginizde anliyorsunuz. Özellikle devletten almaniz gereken resmi hizmetleri (belge olusturma, kayit, adres bildirme, degisiklik, kimlik yenileme vs.) online olarak yapmayi gecelim, randevusunu bile bir sehirde online olarak almak mümkünken, bir sehirde telefonla aramaniz gerekir. O telefon bazen acilir, bazen acilmaz. Evet, konuyu toparlarsak, bizler gibi buralara sonradan gelen insanlar icin, eger elinizde karsilastirabilecek baska örnekler varsa, yukarida yazdigim konularda sasirmaniz normaldir. Ancak burada dogup büyüyen ya da cok uzun zamandir burada yasayan insanlar icin, artik bu durumlar cok normal karsilanip, kabullenilmistir diyebiliriz. Dipnot : Soracak olanlar icin simdiden cevaplayayim. Hayir, kiskanmiyoruz
    6 Puan
  2. Ektireceklere donör satılık saç . 58 model boyasız sapasağlam . en ufak hasar yok . 2040 yılına kadar garantili
    5 Puan
  3. Ekmek arasi 5 liradan basliyor. 7-8 hatta lüx yerlerde 10 lira. Dürüm 6-7 lira. Tabak döner 7 liradan baslar 12 liraya kadar gider. Pilav yada patates kizartmasi ile birlikte veriliyor. Eskiden tavuk, hindi karisik yapilirdi. Simdi tavuk hindi pahalandi diye dana etinden yapiliyor. 2 farkli et var. birisi süt danasi. rengi beyaz gibi. Türkiye den gelenler tavuk diye yiyor. Birde bildigimiz dana var. Türkiye de ki gibi kirmizi et. Dönerin resmini eklemek isterken seni buldum abi. döner gözüküyor biraz fermante bugday suyu iyi gider yaninda. markette 50 cent, restoranda 3 euro civari.
    4 Puan
  4. Acaip apolitik insanım ama buna yazmadan edemeyeceğim. Dileğim odur ki, tarımı toparlayacak olan, eğitimde fırsat eşitliğini sağlayacak olan, çocuğa, kadına, kol kanat gerecek olan, doğayı en değerli gören, bilgiyi, görgüyü, gerçek ahlakı ve etik değerleri el üstünde tutacak olan ve ayrıca bonus olarak da artık toplu taşımaya yatırım yapacak olan kimse o kazansın.
    4 Puan
  5. abi çok teşekkür ederim. Asıl bir de içini gör 🧿🤤😄
    4 Puan
  6. Araçları yer değiştirin sizinki de aynı hasarı alır. Maliyet olarak daha fazla tutar bundan.
    4 Puan
  7. biri vgt diğeri düz turbo olabilir? courirerde kullanım sahası gereği gerek duyulmamıştır, az olsun ömürü uzun olsun denmiş olabilir bir de segment farkı var, fiesta da fındık turbo
    3 Puan
  8. Bu sendeki cebeş etkisi.
    3 Puan
  9. Abi gelin valla Valla burada Mustang fiyatları çok değişken olmakla birlikte genel olarak baya ucuz. Linkteki araç 2017 fiyat 13 milyon 700 bin tenge. Tengeyi TL ye çevirmek için ortalama 4 ile çarpmak gerekiyor. yani 520 bin TL ye denk geliyor. Şaka gibi. Ha tabi 30 milyona da var. https://kolesa.kz/a/show/152402179 Uzun soluklu ne kadar kalırım bilemediğim için henüz almadım ama her gördüğümde içim gidiyor. Bu da alır toplarım derseniz 24 bin TL ye denk geliyor https://kolesa.kz/a/show/145648198 Abi çankırıya gidersen olmaz Kazakistana bekliyoruz.
    3 Puan
  10. Ben çalışırım onda sorun yok, zaten işi sana kakalaya pardon hallederiz Bilmem, 350'ye araba arayan herkese satabilirim, sana da komisyon veririm
    3 Puan
  11. navaranın içi bundan daha güzel . hesap makinesi teybi bile daha estatik gerçi doğan slx de fena değil bunun yanında
    2 Puan
  12. tucson 1.6 crdi alana 5000 tl ye extra birşey satmaya çalışsana? cupra formentor alanlar şatoda yaşıyor o zaman? yutbr gazına gelme pilli arabalar, pazarlama harikası olmaktan çıkıp ihtiyaç vasıtası olunca teknik olarak sorabiliriz teknik olarak soralım: bu aşağıdaki torpidolu arabayı yapıp, müşteriye de kabul ettirip satacağım diyen tasarım mühendisini kim nasıl işe almıştır? kaç para maaş almakadır?
    2 Puan
  13. Bu durumda şu kutucuk işaretli olması gerekiyor. İşaretli değilse yine olmuyor.
    2 Puan
  14. Aracın arka bagaj çıtasında çatlaklar oluşmuştu, japon ile tamir edilmişti üstüne Krom çerçeve taktım
    2 Puan
  15. Hem de makyajsız boyasız hali
    2 Puan
  16. ben 1 defa komple değiştirdim, recaro tipi taktım bir daha elimi sürmem, göründüğünden zor bir iş, 0.5 cm kaysa koltuklar yamuk duruyor orjinal kızağa yeni bir koltuk konabilirse o daha rahat bir işlem
    2 Puan
  17. Yoo, benim alnım geniş.
    2 Puan
  18. Abi illa gelin buraya yerleşin diyorsun. Bak Servet abi bi defa davet etti, şimdi dilimi eşek arısı soksaydı da davet etmemiş olsaydım diyor😅
    2 Puan
  19. Emniyet kemeri tokalarını görene kadar herşey mükemmeldi , koltuğuna ayrı, direksiyonuna ayrı bayılmıştım.. Ah o tokalar olmasaydı
    2 Puan
  20. Burada Stinger de baya fazla var. Türkiyede de çok beğendiğim bir araç idi ama malum yüksek fiyatlardan dolayı pek yanaşamamıştım. Gerçekten çok iyi bir araba. Adının hakkını sonuna kadar veriyor. Çok atak ve bir spor sedana göre çok çok konforlu geldi bana. Özellikle 2022 makyajlı kasa dehşetül ala Buradaki fiyatı 14 000 000 tengeden başlıyor. Yani 600 bin TL civarında.
    2 Puan
  21. valla algıda seçicilik mi bilmiyorum passat ı görünce konusu var mı diye baktım, ama yok. Maşallah sovyet füzesi gibi. bi konu, detaylı anlatım şart. bizim artık illaki bilgilenmemiz gerekiyor. şart yani. @Kerim Bilgehan Arbek
    2 Puan
  22. Yaşadığım yerde yol kenarına atılmış focus bu . Tr de 200 bin eder bu haliyle 😀 muhtamelen boyasızdır
    2 Puan
  23. Geçenlerde kızım, baba saçımı tarasana dedi. Düğüm olmuş, açamamış ense tarafında. Tarağı hayatımda ilk kez görüyor gibi incelediğimi gören kızım, baba tarak o yahu ufo gibi bakıyosun dedi. En son ne zaman kullandığımı hatırlamaya çalışıyorum deyince aldı elimden tarağı.
    2 Puan
  24. Uzun zamandır yazamadım vesilesi ile bir kaç şey yazayım da elim soğumasın Malumunuz yaklaşık 5 aydır Kazakistan'da çalışıyorum. Yukarıdaki listede son sırada olan JAC diye bir marka var. Burada baya hızlı bir pazarı var. Normalde Çin Menşeili bir araç ancak Kazakistan'da 2 tane fabrikası var. Bu firmanın CEO sunu geçen ay ameliyat ettim ve hafiften bir samimiyet oldu. Nasıl bir araba mayyağı olduğumu falan anlatınca, hatta foruma girip bakın Türkiye'nin en büyük araç forumu vs derken adam bendeki virusu gördü Bana hafta sonu kullanmam için bir test aracı getirdi. JACK JS6 modeli. Hafta sonu boyunca bende kaldı araç. Tamam iyidir diye tahmin etmiştim ama emin olun bu kadarını beklemiyordum. Hem malzeme kalitesi hem de konfor ve donanım olarak o kadar hoşuma gitti ki geri vermek istemedim . Motor 1.5 174 beygir benzinli. Hibriti de varmış ama burada pek rağbet görmüyor zira benzin 7 TL şaka gibi Oldukça atak ve istekli bir motor ama CVT şanzıman olunca biraz törpülemiş. Tüm opsiyonların olduğu aracı verdi özellikle. Ben en son benim arteonu anlattım anca bu keser seni dedi. Gerçek derimidir bilmiyorum ama o kadar güzel bir deri kombinasyonu vardı ki benim Arteonun Napa derisi soluk kaldı resmen. Tabiki bu sıfır bir araç. Yıllar içinde ne olur ne hale gelir bilemem ancak inanılmaz hoşuma gitti ve Çin araçlarına resmen bakışım değişti. Adam Türkiye'de okumuş Türkiye'yi ve Türkleri çok iyi tanıyor. Harp okulu mezunu asker kökenli bir adam. Bu aracın buradaki fiyatı 13 milyon tenge dedi. Her şey dahil anahtar teslimi. tüm opsiyonlarıyla. Yani türk parası ile 500 bin TL . Dedim ki bunu neden Türkiyeye götürmüyorsunuz. Peynir ekmek gibi satar. Dedi ki oraya girsek 1200 gibi bir fiyat çıkar minimum. Resmen ağlayacaktım. Ertesi gün beni ZEEKR diye yine GELY bünyesinde elektrikli araç üreten bir firmaya götürdü. Burada görüyordum sıklıkla ama inceleme fırsatım olmamıştı. Yok böyle bir dünya. Tabi bu marka Gelly nin premium markası imiş. Gerçekten inanamadım. Mükemmel bir araç artık onun test aracını isteyemedim utandım Fiyatları 17 milyon ile 30 milyon arasında değişiyor. Yani en pahalısı 1milyon 200 bin TL civarı. O paraya biz megan alıyoruz dedim hepsi güldüler bana hatta bir kaçı altına işedi gülerken. Bozuntuya vermedim onları hafta içi polikliniğe davet ettim Tabi bu kısım abartı. Neticei kelam vergi sistemi midir. başka şeyler midir bilemedim ama bize dayatılan araç dünyası ile dünya arasında çok ciddi fark olduğunu burada anladım. Burada pazarı Japonlar domine diyor. Özellikle de TOYOTA. Burda herkesin bir Toyota CAMRY si oluyor. 2. araç da olsa alıyorlar muhakkakç Bizdeki PASSAT burada CAMRY aynı deyim var CAMRY eşittir çeyrek altın. Zara etme ihtimali yok. Al 6 ay sorna karı ekle sat. 1-2 satte satılıyor. Ayrıca KİA ve Hyundai de ciddi pazar payına sahip. Hiç görmediğim modeller var. Mesela Kia nın K5 K7 ve K9 modelleri var ki görünce parmak ısırdım. Ben Kianın en lüks sedanı CEED sanıyordum adamların resmen S class ayarında modelleri varmış meğerse. Hyundai de hakeza aynı. Neyse uzun oldu biraz ama kusura bakmayın. Özellikle marka model belirttim merak eden arkadaşlar bakabilsin diye. Herkese selamlar sevgiler. Forumu her daim anıyorum. Burada hastanedekiler de artık sizi tanıyorlar Sağlıcakla kalın....
    2 Puan
  25. Ağustos 2022'de ön-arka takım olarak değişim yapıldı. Polonya üretimiydi. Orijinal kadar yumuşak değil ancak çok sert de değil, güven veriyor.
    2 Puan
  26. İkisini de yıkadım parlattım 🧽🧿
    2 Puan
  27. Herkese Merhaba, Amarok ile neredeyse 2 ayı tamamladık. Artık tecrübelerimi paylaşmak için bu konuyu başlattım. Şirket araçları haricinde satın aldığım ilk Alman aracı oldu kendileri, Öncelikle aracımdan bahsedeyim 2.0 TDI 168 hp 4x4 Highline paket şuan 209.000 km de Highline pakete ilave olarak bazı ilave aksesuarlar yapılmış ve araca V6 görüntüsü verilmiş. Aracın beni en cezbeden kısmı görüntüsü oldu aynı zamanda son iki sahibi ile arkadaşım. Böylelikle tüm bakım geçmişine, yapılanlara ve yapmam gerekenlere hakkında bilgi sahibi oldum. Neden amarok aldım sorusunun cevabı ise tamamen bütçe odaklıydı. Şuan yeni bir araba borcuna girecek durumda ve kazançta değildim. Bu yüzden wk yı satınca minik bir ekleme ile bu araca sahip oldum. Şuan için özellikle yakıt tüketimi konusunda beni oldukça rahatlattı ve bu yüzden seçimimden memnunum. Şehirler arası 120-130 km hızla seyir ettiğimde ortalama yakıt tüketimim 8 lt 140-150 bantlarına çıktığım zaman ise 12 lt bantlarına çıkıyor. Yavaş gitmek bu durumda tercih sebebim kolaylıkla 8 lt ortalama ile şehir değiştirebiliyorum. Şehir içi biraz fazla değişkenlik gösteriyor olsa da sakin kullanım ve trafik olmadığında 7 lt civarına inebiliyorum. Dur kalk trafik olduğu zaman ise 9-9,5 lt civarlarında dolaşıyor. Uludağ gibi tırmanışın çok olduğu yerlerde ise 11 lt ye kadar çıkabiliyor. Pompa ortalamasını hiç test etmedim ama şuan için tatmin edici. İlk bakımına henüz girmedim jeepten daha fazla çıkacağını düşünmüyorum muhtemelen paralel olacaktır. Arazi performansı her ne kadar off road amaçlı almamış olsam da birkaç deneme yaptım. Benim gibi kamp yapan dağ bayır gezen birisi için yeterli. Daha ağır şartlarda tatmin edeceğini düşünmüyorum. Konfor açısında bozuk yollarda özellikle arka koltukta oturanlar mutsuz. Ön koltuk gayet stabil. Ama uzun yol tecrübelerim oldukça keyifli geçti özellikle hafif ağırlık ile bana s class hisiyatı veriyor, daha önceden s class tecrübem olmadığı içinde olabilir 😊 Daha önce navara d40 kullandım, o araç bana daha çok kamyonet hissiyatı veriyordu ve özellikle uzun soluklu şehir içi gezilerimde beni biraz yoruyordu. Amarok bu konuda otomobil hissiyatına daha yakın şehir içi uzun süre kullansam da beni yormuyor. Sınıfında ki araçlara oranla ise vergisi gayet güzel. Tadımlık bir kaç fotoğraf
    1 Puan
  28. Herkese teşekkürler sorun çözüldü arkadaşlar. Araçta 3 adet müşür yok yeni tip tek müşür 3 fişli olma müşürü orjinal olanla degisti şu an 90 in az üstünden fan açıyor. Soğuk havalarda da tavan yapacak mı göreceğiz
    1 Puan
  29. Londrada Ace Cafe diye bir Mekan Merkez alınarak yarıştırılan Motosikletlerin başlattığı bir akım.Ben görünüm olarak bu motosikletleri çok beğeniyorum sade ve abartısız olduğu gibi ama hızlı.Ayrıca halktan insanların bütçelerine göre yapılandırmaları insanı daha bir çekiyor.Rat Rod otomobillerde insanı çekiyor.
    1 Puan
  30. cnnet gecirmemek elde değil. H4 e bile cözüm buldular 15 e bulamadık..
    1 Puan
  31. telefon neden yetmedi anlamadım araba sürerken telefon kullanmak ihtiyacı değildir heralde sebep kocaman tablet ekran gece ışığı göz yorar vs
    1 Puan
  32. yok o kadar çıkmıyor çok az seviyede teşekkür ederim bilgiler için
    1 Puan
  33. Öyle bir durum varmış abi göstergeye bilgi veren müşür fana komut veren müşür ve beyine bilgi veren müşür olarak 3 adet müşür varmis araştırdigim kadarıyla
    1 Puan
  34. Sayın Cumhurbaşkanı- Araç Emine'nin. Kendi beyanıdır.
    1 Puan
  35. Değerlemeden bak. Onlar yazılır ama çoğu kişi değerlemeye bakar. Mobilden senin ilana gir sağ sarıya tıklayıp görebilirsin direkt. Tek tek yazmana gerek yok . Ha bu arada orada yazılan fiyatlar hasarlısı hasarsızı hepsini toplayıp koyuyor en düşükten en yükseğe kadar fiyat ortalaması var. Ben piyasa ortalamasını yazmıştım.
    1 Puan
  36. Sachs güzel yaylanıyor, yumuşak hissettiriyor fakat bi o kadar da sert yamalarda vs. Güven hissi ne iyi ne kötü. Monroe’yi deneyeceğim arka amortisörlerde.
    1 Puan
  37. inşallah. 25 bin daha ucuza verdim. Yani alacağım araçtan da o kadar indirim alınca acımadım yapıştırdım. Arayan soran taciz eden şaşırdım. Tavan fiyattan yazınca kimse yazmıyor aramıyor. Ancak tam ortasında bir fiyat yazınca çöküyorlar. @Mustafa Tüfekçi haklı çıktı. Tabi seçimden sonra araçlara zam geleceği için herkes günü kurtarmanın peşinde.
    1 Puan
  38. Satıldı Golf 7 ailesine merhaba demek üzereyim.
    1 Puan
  39. Nissan pathfinder hariç de Epey eskiden, bir gün yanımda bana yol vermeyen gerizekalının birisine uykusuluğun d etkisi ile sinirlendim keskin sirke küpüne zarar, öndeki de tam o anda aniden fren yapınca da bende yaptım ama aracı durduramadım. hız fazla değildi. yumurta kasa hyundai accent hatchback e dönüştü yarım sn içinde. Neyseki adama zarar gelmedi. Hepsini ödedim tabi. Benim tampondaki sinyal kırıldı orijinalden ezik ve yamuk tamponu daha da yamuldu. hepsi bu. Zayıf motorlu ama çok iyi bir araçtı. KJ nin tasarımı bence o arka stepne taşıyıcısı üzerine kurulmuş Önce Taşıyıcıyı yapmışlar sonra bu çok sağlam oldu buna araba takalım demişler. Bizde araba ittirmiştik kazara. Adam yana devirliyordu, araya girivermiş park ederken. Kangoo idi. :P
    1 Puan
  40. Çıkmacıları dolaşmak gerekir, ayakları uyacak, ebadı da yakın olacak şimdikine
    1 Puan
  41. Her şey fabrikasyon 2019-2021 arası r line paket sadece dış olarak satıldı, 2022 ve devamında iç koltuklar da r line yazılı geldi
    1 Puan
  42. Elegance+rline, makyajlılarda her şeyi multimedyanın içine koymuşlar vites etrafında sadece park sensörü ve start stop tuşları var maalesef😄
    1 Puan
  43. geçmiş olsun, lifte kaldırıp alttan incelemeli ayrıca hiç çaktırmasa da tamponun yan tırnakları kırılmış olabilir onu sökmeden anlamak imkansıza yakın,
    1 Puan
  44. Abo, çok uzun iş. Ben bu araba işinden vazgeçtim
    1 Puan
  45. Bence Tüm Kamu araçları Yerli Üretim olmalı.
    1 Puan
  46. Focus 1 i bu gun 368 e verdik .cok garip bir ekonomimiz var 2004 yilinda 25 milyara aldik = 16.233€ bu gun 368.000 =17.523€ normalde bu arabalarin çöp olmasi lazim. işin garibi bu gün arabayı sattıktan sonra londrada yaşadığım bölgede adamlar yolun kenarına atmışlar 2.0 ghia yı çok değişik düşüncelere girdim Dizel otomatik mondeo mk 4 arayisindayiz
    1 Puan
  47. 1 Puan
  48. Kılıçdaroğlu makam arabası yapsın artık önümüzdeki ay.. bence güzel jest olur.
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...