İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

Popüler İçerik

06-05-2023 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Ürün geldi. Lastik oldugundan zamana dirensin diye eldekini takıp bunu yedege alayım..
    4 Puan
  2. isa abi kafandaki sezar tacı, patlamış mısır gibi duruyor . kendimi bu fikirden alıkoyamıyorum.
    4 Puan
  3. Yeni sahibine hayırlı olsun. Bugün satışını verdik.
    4 Puan
  4. Triger, kayış, keçe, yağ bakımı, disk torna vs derken 8000 bin harcadık Lastikler hoşuma gitmiyordu, 14 bin lira da onlara harcadık
    4 Puan
  5. Bugün Erzurumda servise girdim. 4620 tl standart bakım ücreti ödedik.
    3 Puan
  6. Özelden adresini yazarsan, göndereyim sana
    3 Puan
  7. Allah razı olsun. Derdim şehir içinde büyük motosikletle hem yorulmanın önüne geçmek, hem de büyük motosiklete gereksiz km yaptırmamak. 210 tl ye depoyu doldurdum. 150 km sürdüm, 1 çubuk gitti, muhtemel 350 km gibi menzili olacak bir deponun. 😁
    3 Puan
  8. O vida meselesi, benim h.yarlığımdan 😄
    2 Puan
  9. Bu kasa d segmentte zamanının en iyisi bence. Bir vida sayesinde az daha soğuyacaktım 😃
    2 Puan
  10. 4.3 litre 0 20 castrol yağ Polen yağ hava filtresi yag yapası. Genel kontrolü yapıldı (akü, alt takım, radyotör suyu donma seviyesi, lastik basınç kontrolü) Kasislerden geçerken alt takımdan ses geliyordu yağlamışlar. Gerisi yalan dolan işte mesela Filtre değiştirmeye işçilik olarak 90 ar lira yazmışlar. Servis yinede güvenli geliyor bana sanayiye göre.
    2 Puan
  11. Bende 1kg çekirdeği 200-250’ye buluyorum hal’den. 1 porsiyon kahve 8 gr olsa 125 bardak çıkıyor. bu arada mokapot’ta doğru çekim ayarında epey güzel kahve çıkıyor. Geçen tesadüf farkettim.
    2 Puan
  12. İyi dedin, maps'in bildirimlerini devre dışı bırakır artık
    2 Puan
  13. Akıllı telefonunuzda Google Haritalar uygulamasını açın. Profil resminize veya ilk Hesap Çevrenize dokunun ve ardından “Konum paylaşma” seçeneğine gidin
    2 Puan
  14. Bende kızıma tablet aldım ebeveyn denetimi için "family link" adlı uygulamayı yükledim konum, kısıtlama koyma, kilitleme vs birçok denetim var. Yaş kısıtlama mükemmel çalışıyor YouTube direk engelli , kids açık. Uygulama yüklemelerde benim telefona izin bildirimi geliyor çok beğendim.
    2 Puan
  15. Tavan barından çabuk gitti land
    2 Puan
  16. Dizeli daha keyifliydi, klasik Ford, 2020 modelde olan, arka kapılardaki anahtarsız giriş özelliğini yürütmüş 2023 te, 2020 deki vites joystiğinde sınır vardı, 2023 te sonsuz dönüyor veya bendeki araçta arıza var. İlave olarak 2020 olanda çarpışma önleme sadece uyarı idi, bunda fren de mevcut. İsabetli olmuş.
    2 Puan
  17. Google ın var. Çok da başarılı. Arda resti çekince kaldırmıştım ben.
    2 Puan
  18. ülkemize milletimize hayırlı olsun inşallah.
    2 Puan
  19. iki kelimelik özeti. Arabayı bulamadın. Tek kelime ; kaybettin.
    2 Puan
  20. Emmi köyü satmış. 😂 Ben aynı kadınla da 2 defa evlenmiştim cahillik çağımda, hanginiz aynı kişiyle iki kere boşandınız. 😎😎😎
    2 Puan
  21. Evin yeni üyesi. Kymco Downtown 250i
    2 Puan
  22. Bir 'otomobil' fotosu ekleyeyim dedim.
    2 Puan
  23. Yine de bir kuga değil. 😂
    1 Puan
  24. Bizim evin balkonunda kırma cam yok hergün yıkasan yeri toz duman. Iki aya terk ediyorum Karsı tayinim çıkacak.
    1 Puan
  25. Rıfkının dönüşü konusunda gerçi çok konuştuk olan biteni ama aracın tam tanıtımını yapacak bir fırsat olmadı. Bugün birkaç foto çektim ve biraz zamanım oldu gibi şimdi yazayım. Land rover 1947-2015 arasında bu araçları üretti. 1987 den sonra Defender denilse de ondan önce Series 1, Series 2, Series 2a ve Series 3 dendi. Bir kısmına da series 3s adı verildi. Detayları internette bulabilirsiniz. Series 3 lerin Series 1 ve 2 den farkı farların arabanın kenarına alınması ve göstergenin şöförün önüne alınarak plastik torpidoya geçilmesi diye genel olarak göze çarpar. Defender ile birlikte ön ızgara modernleşmiş, motorda ve altyapıda değişimler olmuştur. Seri 1 ler ve 2ler uzunluğu 80 ve 86 inç olarak çıkmış seri 2a ve 3 88 inç olmuş, defender ile 90 inç wheelbase olmuştur. Bu nedenle Defender 90 denmesinin sebebi aks aralığıdır. Defender 110 ve 130 (çift kabin pikap) uzun kasa olup series 3 yıllarında bunlar 109, daha önceki serilerde ise 107 inçtir. Gelelim şimdi seri 3 aracımıza, çünkü çok modeli anlatırsak bitmez. Motor özellikleri: 2.25l 4cyl petrol (OHV - 2286cc - 90.5x88.9mm - 7:1 - 3 bearing - 50Kw@4250rpm, 157Nm@2500rpm - 1958-1979) (5 bearing 1979 - 1985) Boyutlar: SWB (88 inch) (1.33m; 1.68m; 3.62m, 1318kg) Detaylı teknik: https://www.landyonline.co.za/specs/series3.htm Seri 3 araç rıfkı bana pat diye bir gün telefon gelmesi ile nasip oldu. Uzun süredir aracı biliyorduk maslakta duruyordu, daha önce Gebze'de durdu. Ancak çalışırken görmemiştim. Zaten başka 4x4 araçlara binmiş olmama karşın land rover türü bir araç kullanmamıştım. Şimdi gelelim yorumlara. Öncelikle araç çok farklı bir araç. sürüş enteresan. Direksiyon çok turlu ve toplaması için destek olmanız lazım otomobil gibi değil. Çok iyi toplandığı için boşluk vb problemi sıfıra yakın. Yani yolda tutmakta güçlük çekilmiyor. Aracı alışımız biraz hızlı oldu belli nedenlerle sonraya bazı işleri bırakmıştık ve onları geçen haftalarda bitirdik. Bunun içinde şanzımanın tamamen revizyonu önemliydi. Motorda vb herhangi bir sorun yok, anormal bir ses yahut yağ atma yakma öksürme tıksırma yok. 2.25 benzinli. LPG yok. Daha önce saçma sapan bir biçlmde takılmış ama söküldü ve öyle toplandı. Land rover denilince "toplanma" kelimesi büyük önem taşıyor çünkü hiçbir araç neredeyse ilk olduğu gibi değil, yıllar geçmiş üzerinden. Ve çoğu araç bakım görmediğinden geçmişi bilinmiyor. Ancak bazı devlet daireleri, kaymakamlık, vergi dairesi, sağlık kuruluşları gibi yerlerde araçların çok iyi bakılmaları da mümkün. Bilinemiyor. Benimki Trafiğe çıkış tarihi 1997. Muhtemelen kaymakamlık aracı diye yorumladılar bilenler. Seri3 diyelim, 4 vitesli ve vites oranları düşük. Yani 4. viteste 1000 devire 25 km vermişler. Böylece 4000 devirde teorik olarak 100 yapmanız mümkün ancak arabanın 100 yapması pek mümkün görünmüyor. İnternette de aynı görüş hakim. Kitap değeri 110. Ancak çoğunluk 80-90 da tükendiğini ve devrin çok yükseldiğini rahatsız edici gürültü çıktığını belirtiyor. Ben aracı 60-70 ile fizana kadar gider şeklinde kullanabiliyorum. Yakıt dolayısı ile biraz daha düşüyor. Araç zorlanmadan 60-70 ile düz yolda gidiyor. Rampalarda bayılma başlıyor. Elektronik ataşleme taktığımda bu biraz daha iyileşecektir. Bu sorun değil bir özellik. Yani arıza yok. Araç 70 beygir ve 1300 kilo. ayrıca rüzgar direnci var. Bu nedenle sağdan efendi efendi gidilecek. Avrupada bu işin iki çözümü var. Biri overdrive eklentisi ki takması kolay. Dİğeri de uzun oranlı transfer kutusu. Her ikisi de 3-4 bin liraya bizim ülkede de yapılabiliyor. Ancak sakin sürücüler için çok gerekli olduğunu düşünmüyorum. Aynı devirde son hızı biraz yukarı çekiyor yol düz ise. Misal 90 ile gidiyor 70 yerine. Aslında önemli. Arazi şanzımanı enteresan. Ve çok kullanışlı. Normalde araç 4x2 arka çeker. Sarı kolu bastırınca 4x4 oluyor. Sarı kolu yukarı çek gelmez usulü öyle...Ne yapılacak? Kırmızı kol LOW moduna alınacak geriye itilerek. bu kez 4x4 low oluyor. Onu geri götürünce sarı kol yukarı atıyor ve tekrar 4x2 HI oluyor. Sistem Suzuki Jimny ile çok benzer. Orta diferansiyel yok. 50x50 kilitli gibi düşünün. Jimny de zincirli transfer kutusu varken bunun dişli sistemi tabi daha güçlü. Abuk sabuk ses çıkarmıyor. Ancak 4x4 LOW gerçekten enteresan bir mod ve çok zevkli. Normalde önce 3 koltuk arkada 4 karşılıklı toplam 7 kişilik bri araç. Ancak ruhsat çıkarmadaki düzensizlikler nedeniyle bizim araç 5 kişilik. Önde 2 koltuk var. Arkada keyfe keder bank olduğu için kemer gereksinimi yok. Muayenede internetten baktılar orjinaline. Önde 3 koltuk oldukça avantajlı. Orta koltuğun altında gizli alet çantası olacak ama bu bende takılı değil. İlerde takacağım. Benim koltuklar hakan usta tarafından yenilendi ve döşemecide sıfırlandı deri ile. Keza yer döşemeleri de yenilendi. Normalde series lerde yer döşemesi olmaz. Doğrudan saç üzerine paspas konur. Ki yıkanabilsin. Ancak gerek ısı gerekse ses yalıtımına kısmen faydası olduğu için bir taban kaplaması adetten. Bizde de kısmen ucuz yollu bir kaplama var. Şnorkelimiz var. Ancak bağlı değil. Zaman içinde bilenler bağla diyor. Su geçişi için değil tozdan uzaklaşmak ve sesi azaltmak ve soğuk hava almak için. kaloriferimiz çorum. Bunların orjinali tıkandığı eskidiği ve çok iyi ısıtmadığı için çorum yapıp geçiyorlarmış. Bizimki de öyle. Ancak ilerde onu da çift radyatörlü kalorifer ile değişebilirim. Kışı bir göreyim ama. Aracın taban sacından şanzıman kolonundan motordan ısı gelişi var. Kapsamlı yalıtım ile ancak ısı kesilir. Ancak soğuk havada da bu belki faydalı. Rajon bu ısıya dayanmakmış. Aracın tüm gösterge panelini yeniden yaptım düğmeleri değiştirdim. Üzerinde orjinal olmayan yerli defender km göstergesi vardı ve tam oturmuyordu ayrıca doğru göstermiyordu km yi. İkinci el km göstergesi ve benzin göstergesi aldım onları değiştim. Benzin şamandırasını yeniledim voltaj regülatörünü yeniledim (10V olayı var) ve benzin göstergem tam doğru çalışır hale geldi. Hararet göstergesini daha bağlamadım çünkü civalı gösterge takılı. jikle uzun far ve yağ basıncı lambalarını orjinal göstergedekileri led ile değiştim. Aracın yakıtı 1tl altında gibi. Km daha yeni takdığım için nitelikli bir ölçme yapmadım. Ancak birçok kişi LPG takıldığında şahin kadar yaktığını söylüyor. Dolayısı ile benzinde de şahin kadar yakacaktır. Kitabında 100km de 13-14 litre yazıyor. karışık. Yakıt deposu 40 litre felan. Askeri versiyonda 3 yakıt deposu var gerekirse şöför koltuğu ve arka aşağıya iki depo daha ekleniyor. Arka şasi arasına bilinçli kullanıcılar LPG tankı koyuyorlar o benzin deposu yerine. Normal depo ise yolcu koltuğu altında. Araçta kupa-şasi sistemi yok. Ön ayrı orta ayrı arka ayrı. Ve alüminyum. Daha iyi diye değil ucuz diye kullanılmış ilk başta. Ama sonradan paslanmıyor diye bir sükse yapmış. Hakan usta'nın yaptığı yerler arka kısımların önemli bölümü bende saç. Kapılar ise defender kapısı. Ön cam defender camı. Izgara panjur defender. Farlar......mmm. lada niva farları.. Stepne normalde ön kaputun üzerinde. Bizim Seri 3 ön kısmı defender'a çevrilip tavan da çift katlı orjinalinden tek katlı cam tavana çevrildi. Bu özel. Çift katlı tavan sıcaklığa karşı enteresan bir çözüm. Tabi ön cam altındaki kapaklar bir harika. Araç yolda giderken güzel rüzgar yapıyor. Ayrıca Hakan usta ile arka camıma amortisörlü kapak yaptık. Bu sayede arka cam açık seyahat edebiliyorum. Tuareg amortisörü. Bu çok önemliydi ve süper oldu. Arkaya oturanlar ferah gidiyor. Fotoğrafları aşağıda paylaşıyorum. Sorular olursa yanıtlarım. Seri 3 orjinali nasıl oluyor bir mavi örnek gösterdim. Benim aracı da bu şekle getirmek mümkün.Benim araç defendera dönüşmüş. Normalde stepne lastik kaputta oluyor. X-ray resimde ise iç kısımlar görünüyor ama o versiyon brandalı olan. Biz de brandaya çevirebiliyoruz. 4 teker de makaslı sistem. dan dun gidiyoruz. Bazıları yaya çeviriyor ama o zaman defender almış oluyorsun. Parça sıkıntısı yok ama usta sıkıntısı var. Çünkü araçlar görece ucuz olduğu için kolay olmasına karşın uğraşacak usta bulmak çok güç. Ama Hakan usta'nın çevresi çok geniş olduğundan sıfır sorun. Dünyada her yerde parçası var. Ustası var. Ancak son dönemde almanyada felan ya kendin yapacaksın ya çok zengin olacaksın şeklinde bir durum. Far 80 lira, sinyal 25 lira ayna 100 lira gibi.. Km teli 80 lira. vs vs. Tüm dostlara tavsiye ederim, enteresan bir araç. Ölmeden önce kullanmak gerek.
    1 Puan
  26. İyi mal yine forumda kalmadı
    1 Puan
  27. Kazalı olmayan fd6 mı? Dünyadan Tansuya, dünyadan Tansuya, bu mesaj 2023 yılında kayıt edilmektedir İsterlerse atla çeksinler, kazasız fd6 mı olur
    1 Puan
  28. 3 filtre ve yağ değişimi bu paraysa çok iyi. Eskiden toyota diğerlerinden ucuzdu. Şimdi tam sizin fiyatlara yapıyorlar aynı bakımı. Demekki Toyota artık pahalı.
    1 Puan
  29. Mondeo'nun en güzel kasası. Ford'un dayanım, yol tutuş ve hacim olarak mükemmel formüllerinden birisi. Snowflake Jantı olmayan Mondeo olmaz zaten, olsa olsa çok yemiş Focus olur. Çok güzelmiş iyi günlerde sürün. Plakayı görünce bir yakınlaştık arabayla.
    1 Puan
  30. Hayırlı olsun İsa Bey, kazasız belasız ve de cezasız güle güle kullanın.
    1 Puan
  31. Aramayı geç, mesaj içeriği mantıklı yazılar mı saçma sapan mı? İki telefonda da aynı olay kafa karıştırır
    1 Puan
  32. Mercedes yapmış. Uzay mekiği ve amg teknolojisi kullanmışlar.
    1 Puan
  33. Aksam inceden bi müzik acıp, bi tur atarsın tozunu alır abi 🤗
    1 Puan
  34. Dokunmatik arızalanmış, tahminim yemek yaparken mutfakta neme maruz kalmış olabilir. Android için son zamanlarda Xiaomi markası biraz daha ön planda. Oppo malzeme kalitesi olarak sağlam cihazlar üretiyor. Genel anlamda bütçeye uygun bu modeller tercih edilebilir.
    1 Puan
  35. Maşallah, polen filtresini atlamışlar, onuda değişince satmaya hazır hale gelir 😁
    1 Puan
  36. Temennimiz bu yönde
    1 Puan
  37. 1.33 tceler kol çıkarıyormuş. Ondan kalkmış satıştan. Zaten renonun makyajsızı alınmaz
    1 Puan
  38. Aveo bayramdan sonra çarşamba günü ustaya teslim edildi silindir kapak söküldü. Rektefeciye gitti. Subaplar temizlendi sübap lastikleri değiştirildi. Kapak taşlandı. Rektefiyeci 3600 tl para aldı. Ustamızda 3000 tl işçilik aldı. Parçaları ben aldım onların fiyatıda şöyle; GM silindir kapak contası 800 Takım conta 900 GM triger seti 1300 Graf devirdaim 450 Bosch v kayışı 160 95 lik termostat 500 tl Alüminyum termostat gövdesi 350 Üstüne ustanın aldığı yağ, yağ filtesi antifiriz ve şanzıman yağı var. Hem aracın contası değişti arızası giderildi, triger devirdaim dahil bakımları yapıldı. Hemde otomatik şanzıman yağı değişti toplamda cepten çıkan 13.500 tl oldu bu dönemde uygun olduğunu düşünüyorum. Pazartesi günüde aracımız candan mühendislikte lpglenecek atiker grand kit montaj yaptıracağız 10 bin tl olmuş 😄
    1 Puan
  39. Ben inancımı kaybettim araba ne ki. Türküsü de var. Loosing my religion
    1 Puan
  40. Vitesleri tokatlamayı bırak artık ışıktan nasıl kalktığını tahmin edebiliyorum 😄😄
    1 Puan
  41. 1 Puan
  42. Volanttan çıkıyor bu açıdan görünmez.
    1 Puan
  43. 1.6 olan 1.8 in son dişli ile en ufak eğimde yamulur ve 4 ister. 1.8 e 1.6 son dişli takılırsa 4.vitesinden pek farkı olmaz. 4 takviye gibi olur. Maks hız düşer maks hıza çıkış süresi düşer. İkisinin de tüketimi artar. 1.6 kesin artar.
    1 Puan
  44. Ne kadar güzlemiş bu ya.. Satacağın zaman görüşelim..
    1 Puan
  45. taylandlı derki vida1 tl nereye atılacağını bilmek 999...
    1 Puan
  46. 1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...