Skor Tablosu
Popüler İçerik
09-04-2023 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
12 Puan
-
Yaklaşık bir buçuk ay önce forumda motor hakkında bilgi almak için konu açmıştım. Sonrasında epey araştırdım ve arayışa girdim. Ödeme olarak yardımcı olan ve telefonda güven veren Manavgat bayisinden motorun siparişini verdim. Dün akşam 22:30 sularında da Konya'ya kapıma kadar teslim edildi. Bugün sabah noter plaka işlerini halleder halletmez 60 km lik ufak bir gezinti yaptım. İlk intiba kesinlikle Japon kalitesine yakın bir kalite var bu Hintlide. Sesi CBF 150 leri andırıyor zaten. Vites geçişleri net, alt devirleri canlı ancak 5 vites yetersiz. Şehir içi sürüşlerinde güzel ama biraz uzamak isteyince motor bağırıyor. 90 100 arası rahat yolculuk yapılabilir. 5 yıl garantisi var, denk getirebilirsek gezici servis adresine gelip ücretsiz bakım yapıyor.5 Puan
-
lastikler yazlıklarla değişti.. 94250km de. Balata kontrolunü de yaptım. gayet iyiler5 Puan
-
Ucuz makinemi modifiye ediyorum. Modifiye yaşam biçimdir. Haram beygir falan… bal gibi akan kahve. Ekmek batırıp yemelik. Daha da geliştirmeye çalışıyorum Diplomayı da aldık4 Puan
-
Bayramda yoldayız ins. Bagaj yeterli de biz Picasso ile ihaleyi büyüttük. Ona alışırlar hep sedan bagajı ile çözüyordum.3 Puan
-
Etiketçi nedir bilmiyorum lakin benim buralarda araba arkasında etiketçi yazan hangi araç varsa sürücüsü dahil trafikten men edilmeli. Bu ürün 90'ların ürünü. Büyük vasıtalar için kötü iklim koşulları olursa işe yarayabilir ve kıymet bilen iyi rakam verebilir, ama kuş serisi veya servis minibüsü tayfası bunu takar ışıl ışıl akşam havasında yakıp gözümüzü oyar.3 Puan
-
Araba markaları , üretimi, getirisi, üretildiği coğrafyaya sağladığı katma değerler, kendi içindeki modellerine kadar çok çeşitli ve farklı özellikleri barındıran bir endüstri, pahalı da, büyük fabrikalar gerektiren, imalatı tasarımı satış servis ağları kurulması organize edilmesini gerektiren bir sanayi dalı. Sanayici olsam araba üretir miydim diye düşünürken, saate baktım saat kaç diye, sonra bir aydınlanma geldi; yahu param da var sanayiciyim de bir yatırım yapacağım, para da kazanacağım ama neden saat üretip satmayayım dedim? mesela yani... Saat deyince akla isviçre markaları gelir (neden akla isviçre getiriliyor o ayrı konu, tutankamun zamanı tuz latından değerli idi ) İsviçre saat endüstirisi akla ziyan kapalı bir kutu, hiçbir üretici rakam açıklamıyor, o zaman parayı takip et demişler, Şansa bak Moragn Stanley 28 mart 2023 te bu konuda bir rapor hazırlamış https://professionalwatches.com/morgan-stanleys-top-20-swiss-watch-company-ranking-for-2023/ https://watchesbysjx.com/2023/03/morgan-stanley-watch-industry-report-2023.html yahu dedim, ihraç edilirse ülkeme ne kadar katma değer sağlar? 2022 de toplam araba ihracatımız 9 milyar dolar, İsviçrede ki ilk 10 markanın saat ihracatı 25.5 milyar dolar olmuş. 1 arabanın kaplayacağı yere de herhalde 10 bin saat falan sığar. Lojistiği de kolay, imalat olarak düşünce tek yapacağı iş saati doğru göstermesi, 3 cm falan kalite bir cam, 100-150 gr kadar kaliteli bir metal aksam, bir de çık akrep yelkovan 3 te düğme dedin mi bitti. araba imalatının zorluğunun yanına bile yaklaşamaz. Saat fiyatları da bir ilginç, toplam ciro ile adet fiyatları ters orantılı gidiyor, mesela satış adetinde 1. marka Rolex, 1.200.000 adetlik üretime sahip 10.2 milyar dolar ciro yapmış, saat başı 8500 ortalama fiyat yapar, bazı modelleri 50 bin dolar da olabiliyor 3000 dolar da, ama ortalaması 8500 dolara 1 adet saat satabiliyor. yükselen yıldız markaları mille, ricahrd mille, 5300 adet satmış ama 1.430 milyar dolar ciro yapmış, saat başına 270.000 dolar vermeye ikna olmuş alıcıları. bazı modelleri 7-8 yüz bin dolar tabii. düşündüm, 5300 araba yapıp satacağıma, saat satsam, ne acaip getirisi olurdu. hem alınması kolay, korunması kolay, hediye edilmesi basit, alıcısı olarak düşündüm, ingiltereye gitsem gözüm arkada kalmaz, koluma takar, cebime alır yanımdan da ayırmayabilirim, yüzbinlerce dolar vermişim garantim de olurdu. alım satım da vergisi yok, muayenesi mtv si yok. alıcının tercih edecek olanı üretmesi daha mantıklı geldi bana, fazla bir yatırım da gerekmez, marka yaratılsın kafi. MArka demişken , o da ayrı konu olsun2 Puan
-
Herkese merhabalar, geçen ay vitomuza veda edip, tourneo customa hoşgeldin dedik. Bu şehrin çılgını 350 km önce aramıza katıldı. 2021 model, 2.0 185 ps, 415 nm tork, 6 ileri otomatik, 23.500 km, 8+1 otomobil ruhsatlı, titanium plus, havalı körük olmayan model. Vito satılıp bu alınır mı demeyin. Orası derin bir mevzu. Sürgülü kapı karşısındaki koltuklar söküdü. Portatif rampa ile akülü tekerlekli sandalyem ile rahatça inip, binebilmek için. Başlıca özellikleri; Çift klima, yağmur ve far sensörü, led gündüz farı, şerit takip ve yorgunluk asistanı, otomatik katlanan aynalar, ön cam ısıtma, çift sürgülü kapı.2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Kan ve gül gülle diken benzinli mi dizel mi hibrit mi elektrikli mi2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Guru gergin. Yan yatırdı düştü falan derlerde inanmayın. Yok öyle birşey Düzgün bir arazi lastiği alacam buna bunlar sabun gibi kayıyor. Fan durmadı desem yeridir.2 Puan
-
Selamlar, İstanbul'da yaşayan biri olarak olası Marmara depremine hazırlıklı olabilmek adına kendimce bir hazırlık yaptım. Bu hazırlık için çeşitli afet organizasyonlarından derlediğim bir dokuman aslında. Ana plan çerçevesine ek olarak Arama&Kurtarma eğitimlerim ve tecrübelerimle ailemize en uyun ve fazla detaylı bir plan oluşturdum. Özellikle İstanbul'u çok çeşitli bölgelerinde zaman geçirmemiz gerektiği için plan biraz daha karışık olması gerekti. Olası afet öncesi, sırası ya da sonrası olmak üzere bölümler içeriyor. En azından koas yaşamamak adına elimde plan olması içimi rahatlasın istedim. Biraz fazla detay ve abartılı olabilir. Herkes kendi risk algısı ile krizi nasıl yöneteceğine karar vererek benzer bir çalışma yapmalı bence. Öneri ve olası yönlendirmelerinizi de iletirseniz sevinirim. Deprem Öncesi, Anı ve Sonrası Alabileceğiniz Önlemler ve Aksiyonları Biliyor Musunuz? DEPREM ÖNCESİ ALINACAK ÖNLEMLER Yapısal birçok önlem söz konusu ama bu konu imar ve bütçe konuları. Herkes bir şekilde güvenli yapıya taşınmak zorunda. Hasarlı depremlerin önemli kısmı evdeyken gerçekleşiyor. Ev dışında da en çok zaman geçirilen yerlerinde güvenli olduğundan emin olmak gerekiyor. İş yeri, okul, güvenilir ulaşım güzergâhları vb. Deprem sigortası yaptırılmalıdır. Bu önlemlerin yanı sıra, yapısal olamayan, yani binadan değil de eşyalardan kaynaklanacak hasarlardan korunmak için günlük kullandığımız eşyalarımızın ev içerisine yerleştirilmesinde aşağıda sayılan önlemleri almalıyız: Dolap üzerine konulan eşya ve büro malzemeleri kayarak düşmelerini önlemek için plastik tutucu malzeme veya yapıştırıcılarla sabitlenmelidir. Dolaplar ve devrilebilecek benzeri eşyalar birbirine ve duvara sabitlenmelidir. Eğer sabitlenen eşya ve duvar arasında boşluk kalıyorsa, çarpma etkisini düşürmek için araya bir dolgu malzemesi konulmalıdır. İçinde ağır eşyalar bulunan dolap kapakları mekanik kilitler takılarak sıkıca kapalı kalmaları sağlanmalı. Tezgâh üzerindeki kayabilecek beyaz eşyaların altına metal profil koyarak bunların kayması önlenmelidir. Rafların önüne elastik bant ya da tel eklenebilir. Küçük nesneler ve şişeler, birbirlerine çarpmayacak ve devrilmeyecek şekilde, kutuların içine yerleştirilmelidir. Binadan acilen çıkmak için kullanılacak yollardaki tehlikeler ortadan kaldırılmalı, bu yollar işaretlenmeli, çıkışı engelleyebilecek eşyalar çıkış yolu üzerinden kaldırılmalıdır. Geniş çıkış yolları oluşturulmalıdır. Dışa doğru açılan kapılar kullanılmalı, acil çıkış kapıları kilitli olmamalıdır. Acil çıkışlar aydınlatılmalıdır. Karyolalar pencerenin ve üzerine devrilebilecek ağır dolapların yanına konulmamalı, karyolanın üzerinde ağır eşya olan raf bulundurulmamalıdır. Tüm bireylerin katılımı ile (evde, iş yerinde, apartmanda, okulda) “Afete hazırlık planları” yapılmalı, her altı ayda bir bu plan gözden geçirilmelidir. Zaman zaman bu plana göre nasıl davranılması gerektiğinin tatbikatları yapılmalıdır. Tüm bireylerin katılımı ile “Afetten Kaçış planları” yapılmalı, her altı ayda bir bu plan gözden geçirilmelidir. Deprem sırasında yönetilebilir bir hasar olsa bile 3-7 gün sonra salgın, çaresizlik nedeniyle yaşanması güç zorluklar olabilir. Bu durumda İstanbul için kuzey coğrafyasında bir su kaynağı yakınlarında güvenli kamp planı yapılmalıdır. Zaman zaman bu plana göre nasıl davranılması gerektiğinin tatbikatları yapılmalıdır. Bir afet ve acil durumda aile bireyleri ile iletişimin nasıl sağlanacağı, alternatif buluşma yerleri ve bireylerin ulaşabileceği bölge dışı bağlantı kişisi (ev, işyeri, okul içinde, dışında veya mahalle dışında) belirlenmelidir. Senaryolar önceden birlikte çalışılarak her bireyin farkındalığı sağlanmalı. Deprem sırasında evinizdeyseniz; Herkesin katılımı ile evin güvenli yerleri her bağımsız bölümde ayrı ayrı değerlendirme yapılarak yaşam üçgeni alanları fikir cimnastiği ile belirlenmeli. Yatak odalarında yaşam üçgeni belirlenerek güçlendirilmeli. Kitap vb kolilerle de yapılabilir. Herkes için yatağına en yakın yaşam üçgeni belirlenerek bu alanda aşağıdaki “Yedek yaşam destek ürünleri” bulundurulmalı. Cep telefonu. (yüklü olması gereken uygulamalar) Eartquake (deprem şiddet ve merkez üssünü anlamak. Çeşitli kriterlerle deprem oldukça alarm üretmek mümkün) Iamsafe (güvendeyim) Akut uygulaması. Hereksin birbirine tek tuşla durumunu iletmesi için) Bridgefy (Bluetooth ile 100 mt kadar iletişim ağı fırsatı. Şebeke yetersizliğinde kısa mesafe iletişimi, Yaygınlaşırsa kişisel cihazları geçit olarak kullanarak daha uzun mesafelere ulaşma şansı.) Düdüğüm Su (en az 1 lt) Powerbank (prize takılı ve dolu. Aynı zamanda pil ile çalışanlar tercih edilmeli.) Enerji veren pratik yiyecek. Fener (pilsiz dinamolu fener) Önemli evraklar (kimlik kartları, tapu, sigorta belgeleri, sağlık karnesi, diplomalar, pasaport, banka cüzdanı vb.) kopyaları hazırlanarak su geçirmeyecek bir şekilde saklanmalı, ayrıca bu evrakların bir örneği de bölge dışı bağlantı kişisinde bulunmalıdır. Ortak alan erişimi açılmalı. (Dijital çözüm olarak; Evraklar, Ortak master password (passdrop vb) arkasında şifreler, Dropbox, GoogleDrive vb kopyaları olabilir.) Deprem Anında Okul & İş Vb Yerdeyseniz: Yönetilebilir Hasar Durumunda: Okul & İş yeri vb alanlarda önceden belirlenmiş yönetmeliklere uyulmalıdır. En az 3 günlük erzak ve ihtiyaçların sağlanarak ilk kriz döneminde stabil ve sağlıklı atlanması sağlanmalıdır. Aile bireyleri ile kurulacak iletişim sonrası buluşma planlanmalıdır. İletişim kurulamama durumu için şehir dışından kurulacak iletişim bilgileri aile bireyleri ve okul vb idarecilerle paylaşılmalıdır. (İlk 3 saat telefonlar açık kaldıktan sonra; şarj durumuna göre bir saat arayla her buçuk saatlerde iletişim kurmak üzere telefonlar açılarak iletişim kurularak telefonlar kapatılır.) Okul çantalarında aşağıdaki ekipmanlar hazır olmalıdır. Cep telefonu Powerbank (prize takılı ve dolu. Aynı zamanda pil ile çalışanlar tercih edilmeli.) Energy veren pratik yiyecek. Fener (pilsiz dinamolu fener) Yönetilemeyen Hasar Durumunda: Depremde açık alanda yakalanması durumu için bulunulan konum itibariyle DEPREM SONRASI AFET ULAŞIM PLANI ve AFET KAÇIŞ PLAN’ları uygulanır. Deprem Anında Açık Alandaysanız: Afete Hazırlık Ulaşım Planı yapılmalı. Bireylerin kademeli toplanma noktalarında bir araya gelecekleri yerler ve bekleme süreleri belirlenmelidir. İnternet bağlantısı ihtiyacı olmayan navigasyon uygulamaları telefonda kurulu olmalı ve toplanma alanları işaretlenmeli. MAPS.ME ya da Sygic vb Ulaşım noktaları ve güzergâhı her birey için net olmalı ve plana uyun hareket edilerek son güvenli toplanma alanına kadar takip edilebilir bir düzen oluşturulmalı. Son güvenli toplanma Afetten Kaçış Planı kamp alanı olmalıdır. Bulunulan konum itibariyle DEPREM SONRASI AFET ULAŞIM PLANI ve AFET KAÇIŞ PLAN’ları uygulanır. AFET KAÇIŞ PLANI İHTİYAÇLARI ve GÜZARGAHI HAZIRLIKLARI Evden ayrılarak daha güvenli & sağlıklı alanlara geçiş planıdır. Yeterli süre ev yakınlarındaki toplanma alanında bekleyerek, temiz su kaynaklarına erişmeyi ve şehrin kademeli terk edilmesini sağlar. 3 gün boyunca ev yakınlarında, 4 gün boyunca şehrin kuzeyinde temiz su kaynakları bölgesinde bekleyebilecek kadar tüm gıda ve ekipman ihtiyaçlar sağlanmalıdır. Not: Yıllık kontrol ya da kamp organizasyonu ile eksikler belirlenebilir. 1- Araç güvenli bir alanda park edilerek bagajında erzak ve ekipmanlar saklanmalıdır. Deposu ful tutulmalıdır. 2- SU, en az 40 lt. 3- Enerji kaynağı olarak sürdürülebilir çözüm planı yapılmalıdır. Aşağıdaki ekipmanlardan 1 ya da birkaçı birlikte planlanmalıdır. (– 6 aylık dönemlerle kontrol edilmeli) a. Jeneratör (20 lt yakıt ile hazır) b. UPS (uzun süre kullanılabilecek kapasite ve bakımlı dolu) c. Oto çakmak 220 V konvertör (20 lt otomobil yedek yakıtı) 4- ÇADIR ve Ekipmanları, Tulum, MAT. 5- Yazlık ve kışlık giyecekler. Lahana türü kat kat giyilebilen ürünler. Kışlık içlik. 6- Kamp malzemeleri (Pratik ocak, çaydanlık, tabal, bardak vb), Piknik Masa ve Sandalyeleri 7- 3 yıl saklama fırsatı sunan konserve yiyecekler (Barbunya pilaki, Mısır, Ton balığı, hazır çorba). Bisküvi, çikolata, gofret vb ürünler 8- Pratik tuvalet ve çadırı, temizlik malzemeleri, ıslak mendil ve kâğıt havlu, çöp poşetleri 9- Sağlık cihazları ya da ilaçlar, sargı bezi ve vitaminler 10- 2-3 depo yakıt maliyeti kadar nakit para. 11- Aydınlatma ya da geçici ısınma çözümleri. (Kibrit, fener vb) 12- Ulaşım amacıyla, bisiklet, scooter (ful şarjlı) ve motosiklet vb çözümler güvenli bir alanda bulundurulur. DEPREM ANINDA YAPILMASI GEREKENLER DEPREM ANINDA BİNA İÇERİSİNDEYSENİZ; Kesinlikle panik yapılmamalıdır. Önceden belirlenmiş (pratik edilerek hızla aksiyon alınabilen) yaşam üçgenine yerleşerek, gene başucunda bulunan “Yedek yaşam destek ürünleri” yaşam üçgeni içine alınır. Diz üstü ÇÖK, Başını ve enseni koruyacak şekilde KAPAN, Düşmemek için sabit bir yere TUTUN. Ayrıca; Sabitlenmemiş dolap, raf, pencere vb. eşyalardan uzak durulmalıdır. Varsa sağlam sandalyelerle desteklenmiş masa altına veya dolgun ve hacimli koltuk, kanepe, içi dolu sandık gibi koruma sağlayabilecek eşya yanına çömelerek hayat üçgeni oluşturulmalıdır. Baş iki el arasına alınarak veya bir koruyucu (yastık, kitap vb) malzeme ile korunmalıdır. Sarsıntı geçene kadar bu pozisyonda beklenmelidir. Merdivenlere ya da çıkışlara doğru koşulmamalıdır. Balkona çıkılmamalıdır. Balkonlardan ya da pencerelerden aşağıya atlanmamalıdır. Kesinlikle asansör kullanılmamalıdır. Telefonlar acil durum ve yangınları bildirmek dışında kullanılmamalıdır. Kibrit, çakmak yakılmamalı, elektrik düğmelerine dokunulmamalıdır. Tekerlekli sandalyede isek tekerlekler kilitlenerek baş ve boyun korumaya alınmalıdır. Mutfak, imalathane, laboratuvar gibi iş aletlerinin bulunduğu yerlerde; ocak, fırın ve bu gibi cihazlar kapatılmalı, dökülebilecek malzeme ve maddelerden uzaklaşılmalıdır. Sarsıntı geçtikten sonra elektrik, gaz ve su vanalarını kapatılmalı, soba ve ısıtıcılar söndürülmelidir. Diğer güvenlik önlemleri alınarak gerekli olan eşya ve malzemeler alınarak bina daha önce tespit edilen yoldan derhal terk edilip toplanma bölgesine gidilmelidir. Okulda sınıfta ya da büroda ise sağlam sıra, masa altlarında veya yanında; koridorda ise duvarın yanına hayat üçgeni oluşturacak şekilde ÇÖK-KAPAN-TUTUN hareketi ile baş ve boyun korunmalıdır. Pencerelerden ve camdan yapılmış eşyalardan uzak durulmalıdır. DEPREM ANINDA AÇIK ALANDAYSANIZ; Enerji hatları ve direklerinden, ağaçlardan, diğer binalardan ve duvar diplerinden uzaklaşılmalıdır. Açık arazide çömelerek etraftan gelen tehlikelere karşı hazırlıklı olunmalıdır. Toprak kayması olabilecek, taş veya kaya düşebilecek yamaç altlarında bulunulmamalıdır. Böyle bir ortamda bulunuluyorsa seri şekilde güvenli bir ortama geçilmelidir. Binalardan düşebilecek baca, cam kırıkları ve sıvalara karşı tedbirli olunmalıdır. Toprak altındaki kanalizasyon, elektrik ve gaz hatlarından gelecek tehlikelere karşı dikkatli olunmalıdır. Deniz kıyısından uzaklaşılmalıdır. DEPREM ANINDA ARAÇ KULLANIYORSANIZ; Sarsıntı sırasında karayolunda seyir halindeyseniz; - Bulunduğunuz yer güvenli ise; yolu kapatmadan sağa yanaşıp durulmalıdır. Kontak anahtarı yerinde bırakılıp, pencereler kapalı olarak araç içerisinde beklenmelidir. Sarsıntı durduktan sonra açık alanlara gidilmelidir. - Araç meskûn mahallerde ya da güvenli bir yerde değilse (ağaç ya da enerji hatları veya direklerinin yanında, köprü üstünde vb.); durdurulmalı, kontak anahtarı üzerinde bırakılarak terk edilmeli ve trafikten uzak açık alanlara gidilmelidir. Sarsıntı sırasında bir tünelin içindeyseniz ve çıkışa yakın değilseniz; araç durdurulup aşağıya inilmeli ve yanına yan yatarak ayaklar karına çekilip, ellerle baş ve boyun korunmalıdır. (ÇÖK-KAPAN-TUTUN) Kapalı bir otoparkta iseniz; araç dışına çıkılıp, yanına yan yatarak, ellerle baş ve boyun korunmalıdır. Yukarıdan düşebilecek tavan, tünel gibi büyük kitleler aracı belki ezecek ama yok etmeyecektir. Araç içinde olduğunuz takdirde, aracın üzerine düşen bir parça ile aracın içinde ezilebilirsiniz. METRODA VEYA DİĞER TOPLU TAŞIMA ARAÇLARINDAYSANIZ: Gerekmedikçe, kesinlikle metro ve trenden inilmemelidir. Elektriğe kapılabilirsiniz veya diğer hattan gelen başka bir metro ya da tren size çarpabilir. Sarsıntı bitinceye kadar metro ya da trenin içinde, sıkıca tutturulmuş askı, korkuluk veya herhangi bir yere tutunmalı, metro veya tren personeli tarafından verilen talimatlara uyulmalıdır. DEPREM SONRASINDA YAPILMASI GEREKENLER KAPALI ALANDAYSANIZ; Önce kendi emniyetinizden emin olun. Sonra çevrenizde yardım edebileceğiniz kimse olup olmadığını kontrol edin. Depremlerden sonra çıkan yangınlar oldukça sık görülen ikincil afetlerdir. Bu nedenle eğer gaz kokusu alırsanız, gaz vanasını kapatın. Camları ve kapıları açın. Hemen binayı terk edin. Dökülen tehlikeli maddeleri temizleyin. Yerinden oynayan telefon ahizelerini telefonun üstüne koyun. Acil durum çantanızı yanınıza alın, mahalle buluşma noktanıza doğru harekete geçin. Radyo ve televizyon gibi kitle iletişim araçlarıyla size yapılacak uyarıları dinleyin. Cadde ve sokakları acil yardım araçları için boş bırakın. Her büyük depremden sonra mutlaka artçı depremler olur. Artçı depremler zaman içerisinde seyrekleşir ve büyüklükleri azalır. Artçı depremler hasarlı binalarda zarara yol açabilir. Bu nedenle sarsıntılar tamamen bitene kadar hasarlı binalara girilmemelidir. Artçı depremler sırasında da ana depremde yapılması gerekenler yapılmalıdır. AÇIK ALANDAYSANIZ; Çevrenizdeki hasara dikkat ederek bunları not edin. Hasarlı binalardan ve enerji nakil hatlarından uzak durun. Önce yakın çevrenizde acil yardıma gerek duyanlara yardım edin. Sonra mahalle toplanma noktanıza gidin. Yardım çalışmalarına katılın. Özel ilgiye ihtiyacı olan afetzedelere -yaşlılar, bebekler, hamileler, engelliler- yardımcı olun. YIKINTI ALTINDA MAHSUR KALDIYSANIZ; Paniklemeden durumunuzu kontrol edin. Hareket kabiliyetiniz kısıtlanmışsa çıkış için hayatınızı riske atacak hareketlere kalkışmayın. Biliniz ki kurtarma ekipleri en kısa zamanda size ulaşmak için çaba gösterecektir. Enerjinizi en tasarruflu şekilde kullanmak için hareketlerinizi kontrol altında tutun. El ve ayaklarınızı kullanabiliyorsanız su, kalorifer, gaz tesisatlarına, zemine vurmak suretiyle varlığınızı duyurmaya çalışın. Sesinizi kullanabiliyorsanız kurtarma ekiplerinin seslerini duymaya ve onlara seslenmeye çalışınız. Ancak enerjinizi kontrollü kullanın. Sırasıyla DEPREM SONRASI AFET ULAŞIM PLANI ve AFET KAÇIŞ PLAN’ları uygulanır. DEPREM SONRASI AFET ULAŞIM PLANI En güvenli, mümkün olduğunca ana toplanma yeri olan evimize ulaşmayı hedefler. Okul binalarının yönetilebilir hasar söz konusu; OKUL ACIL DURUM planına uygun okul binasında kalınır ve iletişim kurularak eve dönüş planlanır. OKUL binaları yönetilebilir hasar Sürelere uygun hareket ederek 2 yönlü olarak paydaşların birbirlerine ulaşabilmelerini amaçlar. Anadolu yakasından Avrupa yakasına erişim için motosiklet kullanılır. Ulaşım planına uygun ilerlemek adına İlk 3 saat telefonlar açık kaldıktan sonra; şarj durumuna göre bir saat arayla her buçuk saatlerde iletişim kurmak üzere telefonlar açılarak iletişim kurularak ulaşım noktaları ve güzergâh hakkında bilgi verilerek telefonlar kapatılır. Deprem Anında Okul & İş Vb Yerdeyseniz Avrupa Yakasından Anadolu Yakasına geçiş ve Eve Gidiş Planı No Toplanma Alanları Kural Paydaşlar Max Süre 1 Şişhane Toplanma Alanı (Lahusa Sultan Türbesi) Toplanma alanı paydaşları bir araya gelinceye kadar ya da bir yeni plan iletişimi yapılıncaya kadar ya da Max 4 saat bu alanda kalınır. Doruk ve Hazal +4 saat 2 İkinci Toplanma Alanına yürüyüş Belirlenen güzargah ile Doruk ve Hazal +4 saat 3 Levent (Alman Deresi Yürüyüş Parkı) Toplanma alanı paydaşları bir araya gelinceye kadar ya da bir yeni plan iletişimi yapılıncaya kadar ya da Max 4 saat bu alanda kalınır. Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +4 saat 3,1 Eğer köprü ya da boğaz motor geçişi mümkünse; Güvenli geçiş fırsatına göre karar verilir. Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +2 saat 3,1,1 Üçüncü Toplanma Alanına Yürüyüş Belirlenen güzargah ile FSM köprüzü ya da BaltaLimanı motor Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +4 saat 3,1,2 Kavacık Mezarlığı Toplanma alanı paydaşları bir araya gelinceye kadar ya da bir yeni plan iletişimi yapılıncaya kadar ya da Max 4 saat bu alanda kalınır. Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +4 saat 3,1,3 Eve Yürüyüş Belirlenen güzargah ile Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +6 saat 4 Eğer köprü ya da boğaz motor geçişi mümkün değilse; 4,1 Hasan Anadolu Yakasında ise; Max bekleme süresi 4 saatten 14 saate çıkarılır. Doruk ve Hazal +10 saat 4,2 Hasan Avrupa Yakasında ise; Beklemeden Sarıyer kuzey rotasına devam edilir. Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal 5 Dördüncü Toplanma Alanına Yürüyüş Belirlenen güzargah ile Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +5 saat 6 Sarıyer (Sahil Güvenlik Marmara ve Boğazlar Bölge Komutanlığı) Toplanma alanı paydaşları bir araya gelinceye kadar ya da bir yeni plan iletişimi yapılıncaya kadar ya da Max 4 saat bu alanda kalınır. Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +4 saat 6,1 Eğer Boğaz geçişi mümkünse; 6,2 Beşinci Toplanma Alanına Geçiş Belirlenen güzargah ile Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +4 saat 6,3 Beykoz Korusu Toplanma alanı paydaşları bir araya gelinceye kadar ya da bir yeni plan iletişimi yapılıncaya kadar ya da Max 4 saat bu alanda kalınır. Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +4 saat 6,4 Eve Yürüyüş Belirlenen güzargah ile Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +10 saat 7 Eğer boğaz motor geçişi mümkün değilse; 8 Altıncı Toplanma Alanına Yürüyüş Belirlenen güzargah ile Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +5 saat 9 Yavuz Sultan Selim Köprüsü Toplanma alanı paydaşları bir araya gelinceye kadar ya da bir yeni plan iletişimi yapılıncaya kadar ya da Max 4 saat bu alanda kalınır. Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +4 saat 10 Eve Yürüyüş Belirlenen güzargah ile Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +15 saat Cimanstik & Dans Okul vb Yerdeyseniz Üskidar & Ataşahirden Eve Gidiş Planı No Toplanma Alanları Kural Paydaşlar Max Süre 1 Üsküdardaysak; 1,1 Kuruçeşme Parkı Toplanma alanı paydaşları bir araya gelinceye kadar ya da bir yeni plan iletişimi yapılıncaya kadar ya da Max 4 saat bu alanda kalınır. Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +4 saat 1,2 Eve Yürüyüş Belirlenen güzargah ile Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +6 saat 2 Ataşhirdeysek; 2,1 Basketbol Sahası Toplanma alanı paydaşları bir araya gelinceye kadar ya da bir yeni plan iletişimi yapılıncaya kadar ya da Max 4 saat bu alanda kalınır. Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +3 saat 2,2 Eve Yürüyüş Belirlenen güzargah ile Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +3 saat2 Puan
-
cam rengini severim bir de scorpio larda vardı bu renk araba çoğu zaman çalışmazdı ama camları güzeldi2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Çok güzel bir derleme olmuş. Fakat iş uygulamaya gelince mümkün görmüyorum. Bireysel olarak bazı hazırlıklar yapılsa da sonrasında unutulup ayak bağı oluyor. Ev içinde kalıcı düzenlemeler, çanta vs. hazırlığı amenna. Ancak geneli ilgilendiren hususlar kamu gücü ile ve zorla yapılmalıdır. Araya kamu girince de işin olurunun olmayacağı malum. En güzeli ta baştan başlayıp; iyi bir nesil yetiştirme yolunda adımlar atılmalıdır. Çünkü şu sıralar ülkemizin sorunu insan temellidir. 1980 darbesinden bu yana bütün değerlerimiz ayak altına alınmıştır. Bırakın toplum yapısını, aile yapısı bile tahrip olmuştur. Sonuç görevini yapmayan bir kamu idaresi ve bunu normal karşılayan bir toplum.. Bu durumda işimiz imkansız gibi.2 Puan
-
2 Puan
-
Mis gibi.. Boyle aracların kıymeti cok.. Afetlerde yeri geldi ev bile olabildi.. otomobil olması ve paketi cok cok iyi.. Gülerek saglikla kullanın..2 Puan
-
1 Puan
-
londraya tatile giderken latte makinesini cebinde taşıyan tarihe geçebilir1 Puan
-
1 Puan
-
teknik adamın gireceği piyasa yok yerler, kaptıkaçtı işinde iyi isen olur , teknik doğrudan kaçar müşteri1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Yıllardır deniz motorunu ve motosikleti yatıracağımız zaman (kışlama) deposunu tamamen doldurur alırız parka. 5 6 ay yatar. Bir sorun yaşamadık. Benzinin o keskin kokusu biraz azalıyor ama oktanı ne oluyor bilmiyorum. Ben bunu yakmam demedi ne motosiklet ne de kıçtan takma 2 ve 4 zamanlılar. 2 zamanlı zaten beni emebilse yakacak o ayrı1 Puan
-
1 Puan
-
Bahçede çapa makinası için benzin bulunur sürekli. Bazen 6-8 ay plastik bidonda durur, taze benzin gibi kolay marş almasa da yine iş görüyor. Ancak zaman geçtikçe rengi değişiyor.1 Puan
-
2-3 depo yakıt için parayı sürekli güncellemek lazım😃 ben araca ufak bir çanta hazırladım. Ateş için alternatif magnezyum çubuk koydum. Ülkemiz deprem bölgesinde ve yaklaşık her 20 yılda bir testten geçiyoruz. Daha geçer not alamadık. Yine bir 20 yıl kulağının üstüne yatmasın yetkililer. Denetim mekanizmaları güncellensin, mevcut mekanizma çalışmıyor.1 Puan
-
Güzel araç, güle güle kullanın. MTV olarak nasıl, otomobil olarak mı hesaplanıyor?1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Hayırlı olsun kazasız belasız ve cezasız sürüşler dilerim. En güzeli otomobil ruhsatlı olması.1 Puan
-
1.otonom sürüş, Teslada var ve ücrete tabii, bu gerçekten otonom. 2. birde bununla karıştırılan şerit takip var, direksiyona biraz müdahale eden otonomla pilotla falan alakası olmayan sade dalgınlık anında aracı şeritte tutan sistem birde buna ilave adaptif kruz var... 3 . birşey daha var ama yanılsama aslında, şerit takiple bu adaptif kruz açıkken otopilot yada otonom sürüşe geçtiğini sananlar var halbuki alakası bile yok 4. ek birşey daha var, acil durum manevra sistemi, çarpışma durumunda sen geç kalırsan yada araç baktı olmayacak, sağ sol boşsa direksiyon kırıp kaçıp tekrar şeride sokan bir sistem var, mesela Ford da var bu.. sonuçta bildiğim sadece Tesladaki harbi otonom olayı, diğerleri hikaye, sadece güvenlik önlemleri...1 Puan
-
Adana da klima konusunda Nihat oto elektrik klima var onlarla bir görüşün yardımcı olabilirler Adana otogar karşısı d400 yol üzeri Nihat oto klima elektrik1 Puan
-
yahu şimdi farkettim. Ekran kartı 185 watt elektrikle çalışıyor. İşlemcim ise 80 watt ile çalışıyor Anakart yine 180 watt ile çalışıyor. Bu durumda benim 1 saatlik oyun seyrim bana kaç para fatura edecek.1 Puan
-
yolda mı bulmuş bunları? bedava olsa hediye deriz de.... furmark programı bu kart için ne diyor merak ettim 1650 ile 8 ekran kartı bağalabilirsin artık1 Puan
-
1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00