İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

Popüler İçerik

08-04-2023 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Herkese merhabalar, geçen ay vitomuza veda edip, tourneo customa hoşgeldin dedik. Bu şehrin çılgını 350 km önce aramıza katıldı. 2021 model, 2.0 185 ps, 415 nm tork, 6 ileri otomatik, 23.500 km, 8+1 otomobil ruhsatlı, titanium plus, havalı körük olmayan model. Vito satılıp bu alınır mı demeyin. Orası derin bir mevzu. Sürgülü kapı karşısındaki koltuklar söküdü. Portatif rampa ile akülü tekerlekli sandalyem ile rahatça inip, binebilmek için. Başlıca özellikleri; Çift klima, yağmur ve far sensörü, led gündüz farı, şerit takip ve yorgunluk asistanı, otomatik katlanan aynalar, ön cam ısıtma, çift sürgülü kapı.
    20 Puan
  2. Selamlar, İstanbul'da yaşayan biri olarak olası Marmara depremine hazırlıklı olabilmek adına kendimce bir hazırlık yaptım. Bu hazırlık için çeşitli afet organizasyonlarından derlediğim bir dokuman aslında. Ana plan çerçevesine ek olarak Arama&Kurtarma eğitimlerim ve tecrübelerimle ailemize en uyun ve fazla detaylı bir plan oluşturdum. Özellikle İstanbul'u çok çeşitli bölgelerinde zaman geçirmemiz gerektiği için plan biraz daha karışık olması gerekti. Olası afet öncesi, sırası ya da sonrası olmak üzere bölümler içeriyor. En azından koas yaşamamak adına elimde plan olması içimi rahatlasın istedim. Biraz fazla detay ve abartılı olabilir. Herkes kendi risk algısı ile krizi nasıl yöneteceğine karar vererek benzer bir çalışma yapmalı bence. Öneri ve olası yönlendirmelerinizi de iletirseniz sevinirim. Deprem Öncesi, Anı ve Sonrası Alabileceğiniz Önlemler ve Aksiyonları Biliyor Musunuz? DEPREM ÖNCESİ ALINACAK ÖNLEMLER Yapısal birçok önlem söz konusu ama bu konu imar ve bütçe konuları. Herkes bir şekilde güvenli yapıya taşınmak zorunda. Hasarlı depremlerin önemli kısmı evdeyken gerçekleşiyor. Ev dışında da en çok zaman geçirilen yerlerinde güvenli olduğundan emin olmak gerekiyor. İş yeri, okul, güvenilir ulaşım güzergâhları vb. Deprem sigortası yaptırılmalıdır. Bu önlemlerin yanı sıra, yapısal olamayan, yani binadan değil de eşyalardan kaynaklanacak hasarlardan korunmak için günlük kullandığımız eşyalarımızın ev içerisine yerleştirilmesinde aşağıda sayılan önlemleri almalıyız: Dolap üzerine konulan eşya ve büro malzemeleri kayarak düşmelerini önlemek için plastik tutucu malzeme veya yapıştırıcılarla sabitlenmelidir. Dolaplar ve devrilebilecek benzeri eşyalar birbirine ve duvara sabitlenmelidir. Eğer sabitlenen eşya ve duvar arasında boşluk kalıyorsa, çarpma etkisini düşürmek için araya bir dolgu malzemesi konulmalıdır. İçinde ağır eşyalar bulunan dolap kapakları mekanik kilitler takılarak sıkıca kapalı kalmaları sağlanmalı. Tezgâh üzerindeki kayabilecek beyaz eşyaların altına metal profil koyarak bunların kayması önlenmelidir. Rafların önüne elastik bant ya da tel eklenebilir. Küçük nesneler ve şişeler, birbirlerine çarpmayacak ve devrilmeyecek şekilde, kutuların içine yerleştirilmelidir. Binadan acilen çıkmak için kullanılacak yollardaki tehlikeler ortadan kaldırılmalı, bu yollar işaretlenmeli, çıkışı engelleyebilecek eşyalar çıkış yolu üzerinden kaldırılmalıdır. Geniş çıkış yolları oluşturulmalıdır. Dışa doğru açılan kapılar kullanılmalı, acil çıkış kapıları kilitli olmamalıdır. Acil çıkışlar aydınlatılmalıdır. Karyolalar pencerenin ve üzerine devrilebilecek ağır dolapların yanına konulmamalı, karyolanın üzerinde ağır eşya olan raf bulundurulmamalıdır. Tüm bireylerin katılımı ile (evde, iş yerinde, apartmanda, okulda) “Afete hazırlık planları” yapılmalı, her altı ayda bir bu plan gözden geçirilmelidir. Zaman zaman bu plana göre nasıl davranılması gerektiğinin tatbikatları yapılmalıdır. Tüm bireylerin katılımı ile “Afetten Kaçış planları” yapılmalı, her altı ayda bir bu plan gözden geçirilmelidir. Deprem sırasında yönetilebilir bir hasar olsa bile 3-7 gün sonra salgın, çaresizlik nedeniyle yaşanması güç zorluklar olabilir. Bu durumda İstanbul için kuzey coğrafyasında bir su kaynağı yakınlarında güvenli kamp planı yapılmalıdır. Zaman zaman bu plana göre nasıl davranılması gerektiğinin tatbikatları yapılmalıdır. Bir afet ve acil durumda aile bireyleri ile iletişimin nasıl sağlanacağı, alternatif buluşma yerleri ve bireylerin ulaşabileceği bölge dışı bağlantı kişisi (ev, işyeri, okul içinde, dışında veya mahalle dışında) belirlenmelidir. Senaryolar önceden birlikte çalışılarak her bireyin farkındalığı sağlanmalı. Deprem sırasında evinizdeyseniz; Herkesin katılımı ile evin güvenli yerleri her bağımsız bölümde ayrı ayrı değerlendirme yapılarak yaşam üçgeni alanları fikir cimnastiği ile belirlenmeli. Yatak odalarında yaşam üçgeni belirlenerek güçlendirilmeli. Kitap vb kolilerle de yapılabilir. Herkes için yatağına en yakın yaşam üçgeni belirlenerek bu alanda aşağıdaki “Yedek yaşam destek ürünleri” bulundurulmalı. Cep telefonu. (yüklü olması gereken uygulamalar) Eartquake (deprem şiddet ve merkez üssünü anlamak. Çeşitli kriterlerle deprem oldukça alarm üretmek mümkün) Iamsafe (güvendeyim) Akut uygulaması. Hereksin birbirine tek tuşla durumunu iletmesi için) Bridgefy (Bluetooth ile 100 mt kadar iletişim ağı fırsatı. Şebeke yetersizliğinde kısa mesafe iletişimi, Yaygınlaşırsa kişisel cihazları geçit olarak kullanarak daha uzun mesafelere ulaşma şansı.) Düdüğüm Su (en az 1 lt) Powerbank (prize takılı ve dolu. Aynı zamanda pil ile çalışanlar tercih edilmeli.) Enerji veren pratik yiyecek. Fener (pilsiz dinamolu fener) Önemli evraklar (kimlik kartları, tapu, sigorta belgeleri, sağlık karnesi, diplomalar, pasaport, banka cüzdanı vb.) kopyaları hazırlanarak su geçirmeyecek bir şekilde saklanmalı, ayrıca bu evrakların bir örneği de bölge dışı bağlantı kişisinde bulunmalıdır. Ortak alan erişimi açılmalı. (Dijital çözüm olarak; Evraklar, Ortak master password (passdrop vb) arkasında şifreler, Dropbox, GoogleDrive vb kopyaları olabilir.) Deprem Anında Okul & İş Vb Yerdeyseniz: Yönetilebilir Hasar Durumunda: Okul & İş yeri vb alanlarda önceden belirlenmiş yönetmeliklere uyulmalıdır. En az 3 günlük erzak ve ihtiyaçların sağlanarak ilk kriz döneminde stabil ve sağlıklı atlanması sağlanmalıdır. Aile bireyleri ile kurulacak iletişim sonrası buluşma planlanmalıdır. İletişim kurulamama durumu için şehir dışından kurulacak iletişim bilgileri aile bireyleri ve okul vb idarecilerle paylaşılmalıdır. (İlk 3 saat telefonlar açık kaldıktan sonra; şarj durumuna göre bir saat arayla her buçuk saatlerde iletişim kurmak üzere telefonlar açılarak iletişim kurularak telefonlar kapatılır.) Okul çantalarında aşağıdaki ekipmanlar hazır olmalıdır. Cep telefonu Powerbank (prize takılı ve dolu. Aynı zamanda pil ile çalışanlar tercih edilmeli.) Energy veren pratik yiyecek. Fener (pilsiz dinamolu fener) Yönetilemeyen Hasar Durumunda: Depremde açık alanda yakalanması durumu için bulunulan konum itibariyle DEPREM SONRASI AFET ULAŞIM PLANI ve AFET KAÇIŞ PLAN’ları uygulanır. Deprem Anında Açık Alandaysanız: Afete Hazırlık Ulaşım Planı yapılmalı. Bireylerin kademeli toplanma noktalarında bir araya gelecekleri yerler ve bekleme süreleri belirlenmelidir. İnternet bağlantısı ihtiyacı olmayan navigasyon uygulamaları telefonda kurulu olmalı ve toplanma alanları işaretlenmeli. MAPS.ME ya da Sygic vb Ulaşım noktaları ve güzergâhı her birey için net olmalı ve plana uyun hareket edilerek son güvenli toplanma alanına kadar takip edilebilir bir düzen oluşturulmalı. Son güvenli toplanma Afetten Kaçış Planı kamp alanı olmalıdır. Bulunulan konum itibariyle DEPREM SONRASI AFET ULAŞIM PLANI ve AFET KAÇIŞ PLAN’ları uygulanır. AFET KAÇIŞ PLANI İHTİYAÇLARI ve GÜZARGAHI HAZIRLIKLARI Evden ayrılarak daha güvenli & sağlıklı alanlara geçiş planıdır. Yeterli süre ev yakınlarındaki toplanma alanında bekleyerek, temiz su kaynaklarına erişmeyi ve şehrin kademeli terk edilmesini sağlar. 3 gün boyunca ev yakınlarında, 4 gün boyunca şehrin kuzeyinde temiz su kaynakları bölgesinde bekleyebilecek kadar tüm gıda ve ekipman ihtiyaçlar sağlanmalıdır. Not: Yıllık kontrol ya da kamp organizasyonu ile eksikler belirlenebilir. 1- Araç güvenli bir alanda park edilerek bagajında erzak ve ekipmanlar saklanmalıdır. Deposu ful tutulmalıdır. 2- SU, en az 40 lt. 3- Enerji kaynağı olarak sürdürülebilir çözüm planı yapılmalıdır. Aşağıdaki ekipmanlardan 1 ya da birkaçı birlikte planlanmalıdır. (– 6 aylık dönemlerle kontrol edilmeli) a. Jeneratör (20 lt yakıt ile hazır) b. UPS (uzun süre kullanılabilecek kapasite ve bakımlı dolu) c. Oto çakmak 220 V konvertör (20 lt otomobil yedek yakıtı) 4- ÇADIR ve Ekipmanları, Tulum, MAT. 5- Yazlık ve kışlık giyecekler. Lahana türü kat kat giyilebilen ürünler. Kışlık içlik. 6- Kamp malzemeleri (Pratik ocak, çaydanlık, tabal, bardak vb), Piknik Masa ve Sandalyeleri 7- 3 yıl saklama fırsatı sunan konserve yiyecekler (Barbunya pilaki, Mısır, Ton balığı, hazır çorba). Bisküvi, çikolata, gofret vb ürünler 8- Pratik tuvalet ve çadırı, temizlik malzemeleri, ıslak mendil ve kâğıt havlu, çöp poşetleri 9- Sağlık cihazları ya da ilaçlar, sargı bezi ve vitaminler 10- 2-3 depo yakıt maliyeti kadar nakit para. 11- Aydınlatma ya da geçici ısınma çözümleri. (Kibrit, fener vb) 12- Ulaşım amacıyla, bisiklet, scooter (ful şarjlı) ve motosiklet vb çözümler güvenli bir alanda bulundurulur. DEPREM ANINDA YAPILMASI GEREKENLER DEPREM ANINDA BİNA İÇERİSİNDEYSENİZ; Kesinlikle panik yapılmamalıdır. Önceden belirlenmiş (pratik edilerek hızla aksiyon alınabilen) yaşam üçgenine yerleşerek, gene başucunda bulunan “Yedek yaşam destek ürünleri” yaşam üçgeni içine alınır. Diz üstü ÇÖK, Başını ve enseni koruyacak şekilde KAPAN, Düşmemek için sabit bir yere TUTUN. Ayrıca; Sabitlenmemiş dolap, raf, pencere vb. eşyalardan uzak durulmalıdır. Varsa sağlam sandalyelerle desteklenmiş masa altına veya dolgun ve hacimli koltuk, kanepe, içi dolu sandık gibi koruma sağlayabilecek eşya yanına çömelerek hayat üçgeni oluşturulmalıdır. Baş iki el arasına alınarak veya bir koruyucu (yastık, kitap vb) malzeme ile korunmalıdır. Sarsıntı geçene kadar bu pozisyonda beklenmelidir. Merdivenlere ya da çıkışlara doğru koşulmamalıdır. Balkona çıkılmamalıdır. Balkonlardan ya da pencerelerden aşağıya atlanmamalıdır. Kesinlikle asansör kullanılmamalıdır. Telefonlar acil durum ve yangınları bildirmek dışında kullanılmamalıdır. Kibrit, çakmak yakılmamalı, elektrik düğmelerine dokunulmamalıdır. Tekerlekli sandalyede isek tekerlekler kilitlenerek baş ve boyun korumaya alınmalıdır. Mutfak, imalathane, laboratuvar gibi iş aletlerinin bulunduğu yerlerde; ocak, fırın ve bu gibi cihazlar kapatılmalı, dökülebilecek malzeme ve maddelerden uzaklaşılmalıdır. Sarsıntı geçtikten sonra elektrik, gaz ve su vanalarını kapatılmalı, soba ve ısıtıcılar söndürülmelidir. Diğer güvenlik önlemleri alınarak gerekli olan eşya ve malzemeler alınarak bina daha önce tespit edilen yoldan derhal terk edilip toplanma bölgesine gidilmelidir. Okulda sınıfta ya da büroda ise sağlam sıra, masa altlarında veya yanında; koridorda ise duvarın yanına hayat üçgeni oluşturacak şekilde ÇÖK-KAPAN-TUTUN hareketi ile baş ve boyun korunmalıdır. Pencerelerden ve camdan yapılmış eşyalardan uzak durulmalıdır. DEPREM ANINDA AÇIK ALANDAYSANIZ; Enerji hatları ve direklerinden, ağaçlardan, diğer binalardan ve duvar diplerinden uzaklaşılmalıdır. Açık arazide çömelerek etraftan gelen tehlikelere karşı hazırlıklı olunmalıdır. Toprak kayması olabilecek, taş veya kaya düşebilecek yamaç altlarında bulunulmamalıdır. Böyle bir ortamda bulunuluyorsa seri şekilde güvenli bir ortama geçilmelidir. Binalardan düşebilecek baca, cam kırıkları ve sıvalara karşı tedbirli olunmalıdır. Toprak altındaki kanalizasyon, elektrik ve gaz hatlarından gelecek tehlikelere karşı dikkatli olunmalıdır. Deniz kıyısından uzaklaşılmalıdır. DEPREM ANINDA ARAÇ KULLANIYORSANIZ; Sarsıntı sırasında karayolunda seyir halindeyseniz; - Bulunduğunuz yer güvenli ise; yolu kapatmadan sağa yanaşıp durulmalıdır. Kontak anahtarı yerinde bırakılıp, pencereler kapalı olarak araç içerisinde beklenmelidir. Sarsıntı durduktan sonra açık alanlara gidilmelidir. - Araç meskûn mahallerde ya da güvenli bir yerde değilse (ağaç ya da enerji hatları veya direklerinin yanında, köprü üstünde vb.); durdurulmalı, kontak anahtarı üzerinde bırakılarak terk edilmeli ve trafikten uzak açık alanlara gidilmelidir. Sarsıntı sırasında bir tünelin içindeyseniz ve çıkışa yakın değilseniz; araç durdurulup aşağıya inilmeli ve yanına yan yatarak ayaklar karına çekilip, ellerle baş ve boyun korunmalıdır. (ÇÖK-KAPAN-TUTUN) Kapalı bir otoparkta iseniz; araç dışına çıkılıp, yanına yan yatarak, ellerle baş ve boyun korunmalıdır. Yukarıdan düşebilecek tavan, tünel gibi büyük kitleler aracı belki ezecek ama yok etmeyecektir. Araç içinde olduğunuz takdirde, aracın üzerine düşen bir parça ile aracın içinde ezilebilirsiniz. METRODA VEYA DİĞER TOPLU TAŞIMA ARAÇLARINDAYSANIZ: Gerekmedikçe, kesinlikle metro ve trenden inilmemelidir. Elektriğe kapılabilirsiniz veya diğer hattan gelen başka bir metro ya da tren size çarpabilir. Sarsıntı bitinceye kadar metro ya da trenin içinde, sıkıca tutturulmuş askı, korkuluk veya herhangi bir yere tutunmalı, metro veya tren personeli tarafından verilen talimatlara uyulmalıdır. DEPREM SONRASINDA YAPILMASI GEREKENLER KAPALI ALANDAYSANIZ; Önce kendi emniyetinizden emin olun. Sonra çevrenizde yardım edebileceğiniz kimse olup olmadığını kontrol edin. Depremlerden sonra çıkan yangınlar oldukça sık görülen ikincil afetlerdir. Bu nedenle eğer gaz kokusu alırsanız, gaz vanasını kapatın. Camları ve kapıları açın. Hemen binayı terk edin. Dökülen tehlikeli maddeleri temizleyin. Yerinden oynayan telefon ahizelerini telefonun üstüne koyun. Acil durum çantanızı yanınıza alın, mahalle buluşma noktanıza doğru harekete geçin. Radyo ve televizyon gibi kitle iletişim araçlarıyla size yapılacak uyarıları dinleyin. Cadde ve sokakları acil yardım araçları için boş bırakın. Her büyük depremden sonra mutlaka artçı depremler olur. Artçı depremler zaman içerisinde seyrekleşir ve büyüklükleri azalır. Artçı depremler hasarlı binalarda zarara yol açabilir. Bu nedenle sarsıntılar tamamen bitene kadar hasarlı binalara girilmemelidir. Artçı depremler sırasında da ana depremde yapılması gerekenler yapılmalıdır. AÇIK ALANDAYSANIZ; Çevrenizdeki hasara dikkat ederek bunları not edin. Hasarlı binalardan ve enerji nakil hatlarından uzak durun. Önce yakın çevrenizde acil yardıma gerek duyanlara yardım edin. Sonra mahalle toplanma noktanıza gidin. Yardım çalışmalarına katılın. Özel ilgiye ihtiyacı olan afetzedelere -yaşlılar, bebekler, hamileler, engelliler- yardımcı olun. YIKINTI ALTINDA MAHSUR KALDIYSANIZ; Paniklemeden durumunuzu kontrol edin. Hareket kabiliyetiniz kısıtlanmışsa çıkış için hayatınızı riske atacak hareketlere kalkışmayın. Biliniz ki kurtarma ekipleri en kısa zamanda size ulaşmak için çaba gösterecektir. Enerjinizi en tasarruflu şekilde kullanmak için hareketlerinizi kontrol altında tutun. El ve ayaklarınızı kullanabiliyorsanız su, kalorifer, gaz tesisatlarına, zemine vurmak suretiyle varlığınızı duyurmaya çalışın. Sesinizi kullanabiliyorsanız kurtarma ekiplerinin seslerini duymaya ve onlara seslenmeye çalışınız. Ancak enerjinizi kontrollü kullanın. Sırasıyla DEPREM SONRASI AFET ULAŞIM PLANI ve AFET KAÇIŞ PLAN’ları uygulanır. DEPREM SONRASI AFET ULAŞIM PLANI En güvenli, mümkün olduğunca ana toplanma yeri olan evimize ulaşmayı hedefler. Okul binalarının yönetilebilir hasar söz konusu; OKUL ACIL DURUM planına uygun okul binasında kalınır ve iletişim kurularak eve dönüş planlanır. OKUL binaları yönetilebilir hasar Sürelere uygun hareket ederek 2 yönlü olarak paydaşların birbirlerine ulaşabilmelerini amaçlar. Anadolu yakasından Avrupa yakasına erişim için motosiklet kullanılır. Ulaşım planına uygun ilerlemek adına İlk 3 saat telefonlar açık kaldıktan sonra; şarj durumuna göre bir saat arayla her buçuk saatlerde iletişim kurmak üzere telefonlar açılarak iletişim kurularak ulaşım noktaları ve güzergâh hakkında bilgi verilerek telefonlar kapatılır. Deprem Anında Okul & İş Vb Yerdeyseniz Avrupa Yakasından Anadolu Yakasına geçiş ve Eve Gidiş Planı No Toplanma Alanları Kural Paydaşlar Max Süre 1 Şişhane Toplanma Alanı (Lahusa Sultan Türbesi) Toplanma alanı paydaşları bir araya gelinceye kadar ya da bir yeni plan iletişimi yapılıncaya kadar ya da Max 4 saat bu alanda kalınır. Doruk ve Hazal +4 saat 2 İkinci Toplanma Alanına yürüyüş Belirlenen güzargah ile Doruk ve Hazal +4 saat 3 Levent (Alman Deresi Yürüyüş Parkı) Toplanma alanı paydaşları bir araya gelinceye kadar ya da bir yeni plan iletişimi yapılıncaya kadar ya da Max 4 saat bu alanda kalınır. Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +4 saat 3,1 Eğer köprü ya da boğaz motor geçişi mümkünse; Güvenli geçiş fırsatına göre karar verilir. Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +2 saat 3,1,1 Üçüncü Toplanma Alanına Yürüyüş Belirlenen güzargah ile FSM köprüzü ya da BaltaLimanı motor Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +4 saat 3,1,2 Kavacık Mezarlığı Toplanma alanı paydaşları bir araya gelinceye kadar ya da bir yeni plan iletişimi yapılıncaya kadar ya da Max 4 saat bu alanda kalınır. Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +4 saat 3,1,3 Eve Yürüyüş Belirlenen güzargah ile Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +6 saat 4 Eğer köprü ya da boğaz motor geçişi mümkün değilse; 4,1 Hasan Anadolu Yakasında ise; Max bekleme süresi 4 saatten 14 saate çıkarılır. Doruk ve Hazal +10 saat 4,2 Hasan Avrupa Yakasında ise; Beklemeden Sarıyer kuzey rotasına devam edilir. Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal 5 Dördüncü Toplanma Alanına Yürüyüş Belirlenen güzargah ile Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +5 saat 6 Sarıyer (Sahil Güvenlik Marmara ve Boğazlar Bölge Komutanlığı) Toplanma alanı paydaşları bir araya gelinceye kadar ya da bir yeni plan iletişimi yapılıncaya kadar ya da Max 4 saat bu alanda kalınır. Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +4 saat 6,1 Eğer Boğaz geçişi mümkünse; 6,2 Beşinci Toplanma Alanına Geçiş Belirlenen güzargah ile Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +4 saat 6,3 Beykoz Korusu Toplanma alanı paydaşları bir araya gelinceye kadar ya da bir yeni plan iletişimi yapılıncaya kadar ya da Max 4 saat bu alanda kalınır. Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +4 saat 6,4 Eve Yürüyüş Belirlenen güzargah ile Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +10 saat 7 Eğer boğaz motor geçişi mümkün değilse; 8 Altıncı Toplanma Alanına Yürüyüş Belirlenen güzargah ile Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +5 saat 9 Yavuz Sultan Selim Köprüsü Toplanma alanı paydaşları bir araya gelinceye kadar ya da bir yeni plan iletişimi yapılıncaya kadar ya da Max 4 saat bu alanda kalınır. Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +4 saat 10 Eve Yürüyüş Belirlenen güzargah ile Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +15 saat Cimanstik & Dans Okul vb Yerdeyseniz Üskidar & Ataşahirden Eve Gidiş Planı No Toplanma Alanları Kural Paydaşlar Max Süre 1 Üsküdardaysak; 1,1 Kuruçeşme Parkı Toplanma alanı paydaşları bir araya gelinceye kadar ya da bir yeni plan iletişimi yapılıncaya kadar ya da Max 4 saat bu alanda kalınır. Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +4 saat 1,2 Eve Yürüyüş Belirlenen güzargah ile Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +6 saat 2 Ataşhirdeysek; 2,1 Basketbol Sahası Toplanma alanı paydaşları bir araya gelinceye kadar ya da bir yeni plan iletişimi yapılıncaya kadar ya da Max 4 saat bu alanda kalınır. Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +3 saat 2,2 Eve Yürüyüş Belirlenen güzargah ile Doruk ve Hazal ve Hasan/Zuhal +3 saat
    6 Puan
  3. Sırayla, - Yapamazlar - Fabrika var ama içi boş - Arabalar maket - Sadece 3 tane yapmışlar - Çok pahalı, millet alamaz - Buna yerli mi denir - Çabuk bozulur vs. vs.
    5 Puan
  4. Yerli kısmına neden bu kadar takılıyorsunuz? Bugün yabancı olan kopyalanıp geliştirip yerli yapılır. Önemli olan yola girebilmekti. Bir üretim tesisi ve ekibi kurabilmekti. Hatta ondan sonra sadece yazılım ve materyal bilgisi bizde olsa yeter. Ürünü istersek etiyopyaya ürettiririz.
    4 Puan
  5. Testler devam. Klâsik Çamlıca gişe körfez gişe Max 120 ortalama 90 civarı hız ile yakıt değeri.
    3 Puan
  6. Hangi millet, bayi kapılarını kıran, sıraları patlatan mı, yoksa et balık kurumu sırasına giren mi
    2 Puan
  7. Kapasite yavaş yavaş artacak dediklerine göre. Mart Nisan da aylık 170 adet üretim falan okumuştum bir yerlerde. Mart: 170 adet Nisan: 170 adet Mayıs: 1370 adet Haziran: 1541 adet Temmuz: 3140 adet Ağustos: 4430 adet Eylül: 4310 adet Ekim: 4520 adet Kasım: 4520 adet Aralık: 4330 adet Kaynak
    2 Puan
  8. Bond.. 2cv Bond
    2 Puan
  9. 2 Puan
  10. Bu konu bana sahuru beklerken eğlence oldu zevkle okudum emek çok proje tamamlanmış keyif alınmış ellerinize sağlık terapi gibi seviyorum bu forumu
    2 Puan
  11. Karttaki Lehimlerin tamamını yaklaşık 1 saat kadar önce komple yeniledim makineyi bir süredir test ediyoruz sorunsuz çalışıyor... Sanırım bu defa Muvaffak olduk . Arıza Analizi Yapalım... Pedal açık iken çalışmasının nedeni... Sürgülü potu yan açıyla elle ittiğim için lehim çatlağı içindeki bacaklar yana yaslanıp temas ediyordu ve kesintisiz devir alabiliyordum. Aynı şekilde ölçü aletide çok az sapıyordu. Pedal kapalı iken çalışmamasının nedeni...Pedala basınca 90 derece ile açılandırılmış plastik parça yay gücü ile potu dolayısıyla bacakları çatlaktan aşağıya ittiğinden teması kesip durduruyordu. Bu aralar işim pek rast gitmiyor en azından bunlarla mutlu olayım. Katkıda bulunanlara Teşekkürler...
    2 Puan
  12. Maşallah maşallah. Keşke benim olsa
    1 Puan
  13. Maaşallah çok diri
    1 Puan
  14. ne güzel araba bu yav
    1 Puan
  15. Tog da değil konu esasen ülkede herhangi bir arabayı alabilecek çok az insan var artık eskisi gibi okul bitsin 1 sene çalış çek bı kredi başla ödemeye araba sahibi ol diye bir konu kalmadı
    1 Puan
  16. Sırrı bozmasak
    1 Puan
  17. mahalle ahalisi , apartman ahalisi, muhtar girişimi vs bir üsrü toplantı yaptılar, sağlam ayakkabı ile sağlam koşarak kaçış olarak plan yaptım kendime, aykkabı olmas da kaçış geçerli , hayatın gerçeği, bizim coğrafyada plan falan olmaz, bir plan olacak ise, kamu çimentosundan başlanabilir mesela
    1 Puan
  18. Çok pahalı millet alamaz kısmı hala gerçek 🤣
    1 Puan
  19. kirmizi cizgim ezogelin.
    1 Puan
  20. Staj çıkınca kutlama yapacağız .
    1 Puan
  21. Selam, aşağıdaki linkte oluşturdum.
    1 Puan
  22. SA ya parasıyla bile vermezler
    1 Puan
  23. aldın da şarj ettin de kullanıp kaza yapması kaldı?
    1 Puan
  24. Amaç yapsa daha mı iyi
    1 Puan
  25. Bilemiyorum hocam ama Teslanın da bazı ekipmanları yerli Yan sanayi dediğimiz kısımda iyi bir yerdeyiz aslında. Para eden yerlerde yokuz ne yazık ki
    1 Puan
  26. Mondeoya 18" jant ararken üçünü bir kişiden birini çıkmacıdan bulmuştum. Çıkmacılara bakın mutlaka bulursunuz.
    1 Puan
  27. Var olmaz mı. Benimki ağustosa kadar açmadı fanı servise götürdüm hatta bozuk mu diye. Sıcağa alışkın bunlar demişti. Ağustosta ş.içi dur kalkta açtı 3 5 kere. Ama 4 silindir farklı. O radyatör ve fan düşük hızda yetmiyor hele dur kalklarda.
    1 Puan
  28. Motor sıcakken veya soğukken değişiyor mu ?
    1 Puan
  29. benim kayınbabaya çıkmış bilmiyorum modelinide pahalı tipi çıkmış uzun menzilli heralde çok mutlu
    1 Puan
  30. Kalmıyor diye hatırlıyorum, ben çok memnun kalmıştım.Ama beklediğiniz sonucu almak için göze görünmeyen bir yerde deneyin yine de, çok uUn süre bekletmeyin bir de,
    1 Puan
  31. 100e alsam 150 harcsam 250 e tam façalı etiketli arabam olur ömürlük şahan iyidir hocam doğana da dönüşür
    1 Puan
  32. Ali abi yine coşturmuş.
    1 Puan
  33. Hem 300bin veriyor hem de vadesi 12 aya düşüyor. Paran yoksa alma dedi bugün iş bankasındaki temsilci Param olsa neden size geleyim ki dedim
    1 Puan
  34. 6 ayda benzine birşey olmaz
    1 Puan
  35. 2 kere emekli oldu 3. ye başladı 10 senesi daha var
    1 Puan
  36. Sürekli kulunç ağrısı çekerim, inanılmaz baş ağrısı yapar bende. Bengay vs mentollü ısıtıcı kremlerle boynumu yumuşatmaya çalışırım. Dayanamayıp doktora gittim nihayet, bıyun düzleşmesi ve boyunda birkaç fıtık olduğunu söyledi. Masa başı hareketsiz oturma kaynaklıymış. Fizik tedavi önerdi 15 gün sanırım ancak gidemedim. Hergün aynı saatte gidilmesi gerektiği için zaman bulamadım. Hala ağrılar devam ediyor.. tenise başladım 7-8 aydır, o ağrıyla tenise gidip terleyince ne ağrı kalıyor ne sancı.. ter atmak lazım:)
    1 Puan
  37. Güçlendirme yapmanız lazım. İyice ısınıp sırtı ve ön tarafı çalıştıracaksınız. Sadece basma olmaz çekme de olacak. Mesela sırt çalışmadan sadece ön taraf basmaya çalışırsanız güçlenen göğüs kasları zayıf kalan sırt kaslarına baskın gelip omuzları öne çekecek daha da ağrı olacak. İki bölgeyi de benzer oranda güçlendirmeniz lazım. Tüm derdiniz geçecek dinleyin beni. 100 liralık lastik. Tek gereken bu. Lastik hafif gelmeye başlıyorsa doğru yoldasınız. Sonrasında farkımda olmadan dimdik oturup yürüdüğünüzü göreceksiniz. Kütletme vb anlık geçici şeyler. Asıl tedavi doğru hareket. İnsan vücudu kullanmadığı yere yatırım yapmaz. Kaslarınızı kullanın. Omurgamızın sağlığı kadar sağlıklıyız. Kaslar zayıfladığı an yük kıkırdağa ve eklemlere biner. İş işten geçince dğzeltmek inkansız. Düzgünken koruyun. 150 kg ağırlık basın demiyorum o zaten saçmalık.
    1 Puan
  38. kaputu açıp (açabilirse) motoru bulamazlar sanayide
    1 Puan
  39. Konuyu okuyamadım tamamen ama öneren olmuştur. Sırt ve boyun ağrınız varsa o bölgedeki kasları güçlendirmeniz, esneklik kazandırmanız lazım. Kütletme ile kalıcı etki olmaz. Günde 15 dakikanızı ayırıp 1 2 ayda farkını göreceksiniz. Tavsiye ederim. Ağrının sebebi kasların zayıflaması yüzünden oluşan duruş bozukluğu oluyor genelde. Şu tip lastikle vücudun heryerini çalıştırabilirsiniz.
    1 Puan
  40. Sırt ağrınız varsa , öncelikle dr kontrolü , fıtık yoksa sırt kaslarınzı güçlendirmeyi deneyin, boyun ağrılarının çoğunluğu uzun süre ekran başında durmaktan , duruş bosukluğu veya hareketsizlikten oluyor bence. Hayata sporu biraz sokarsak , ağrı sızı kalmıyor. Bu kütletme olayının kısa süre için rahatlama sağlasa da uzun süreli etkisi olacağını sanmıyorum.
    1 Puan
  41. Arkadaşlar geçen gün Ford firmasından gelen mesaj üzerine en yakın Ford Otokoç servisinden randevu oluşturup gittim ve bugün sabahtan öğleye kadar aracının sürücü hava yastığı ve nodülünü değiştirdiler herhangi bir ücret talep edilmedi. Aracın genel kontrolünü yaptıklarında gördüm.Ford Galaxy modelleri için geri çağırmalarla ilgili modele göre değişen işlemler var linki bırakıyorum ona göre Ford Galaxy aracınız varsa değerlendirebilirsiniz arkadaşlar.https://car-recalls.eu/model/galaxy/
    1 Puan
  42. mercimek de kuzu gibi protein kaynağıdır
    1 Puan
  43. Ohoo motor eskimiş bile, yenilemek lazım
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...