İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      21

    • Mesaj

      100.356


  2. Furkan Avcı

    Furkan Avcı

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      17

    • Mesaj

      7.153


  3. Mehmet Göktürk

    Mehmet Göktürk

    Yönetici


    • Puan

      14

    • Mesaj

      30.196


  4. Hamit inan

    Hamit inan

    Üye


    • Puan

      10

    • Mesaj

      2.569


Popüler İçerik

12-03-2023 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Uzun zamandır yazmamışım. Bizim arkadaşla toplam 55.000 km yi geçtik. Kilometre 236.000 e geldi. Zaman eldekini Allah izin verdikçe koruma devri olduğundan iyi bakalım dedik o yüzden bakımlarını ve yapılması gerekenleri tam yapalım dedik. Bir kaç şey yapıldı geçen 1 yılda ama en son 2 gün önceki yapılanlarla beraber yazayım hepsini. Öncelikle € nun uçacağını tahmin ederek bazı malzemeleri yapılan işlerden aylar öncesinden aldım. Geçen yıl normal yağ bakımı yapılırken alıp köşeye koyduklarım: - Sağ ve sol orjinal mercedes motor takozları - 10 litre Mercedes şanzıman yağı orjinal şanzıman filtresi ve contası - 4 adet 4 litre, 2 adet 1 litre Mobil FS 0w-40 motor yağı. - Motor takozları 6-7 ay önce bir fırsat bulunca değişti, rölantideki titreşim vs tamamen kesildi, neredeyse hiç titreşim kalmadı. - Bütün fren hortumları orjinal olarak değiştirildi, bütün hidrolik boşaltılıp yenilendi. 2 gün önce yine bir boşluk fırsatı yakalayınca hem bakım hemde aklımda kalan bir çok işi Hasan usta ve Mesut usta (elektrikçi) ile birlikte yapmaya karar verdik. Bu bakımda standart yapılanlar: - Motor yağı, filtresi, hava filtresi, polen filtresi değişti - Bu bakımda bujileri de değiştirdik. Motor ciddi sessizleşti. - Marş aküsü Varta 60 Ah ile değişti. - Şanzıman filtresi, contası ve yağı orjinal mercedes ile değişti. İlk aldığımda Swag marka ile değişmişti. Sabahları soğukken 2-3 geçişinde vuruntu oluyordu. Orjinal yağ ile değişince tamamen kesildi. Gelelim ekstra yapılan detay işlere: - Sol ön kapı beynindeki bir arızadan dolayı ayna seçme tuşu ve LED i çalışmıyordu, yani aynaları ayarlayamıyordum. kapı beyninden lduğunu test ederek bulmuştuk. Çıkma beyin işini çok değerli arkadaşım www.mbclubtr.com den Gudikcik sağolsun çözdü, beyni değiştik ve problem düzeldi. - Ben kablo temizleme işini yaptığımda koltuk altlarından geçen kabloları sökememiştim, Mesut usta sağolsun onları da bir güzel temizledi. - Üst taraftaki ekranın arkasında yine harici çan çin çon bir modül bağlamışlar ben ekrana müdahale etmediğim için ulaşamamıştım, araba seyir halinde kornaya basınca ekran kapanıyordu (yuh yani demi). o fazlalıklarda sökülüp atıldı. - Sunroof un temizliği ve bakımı yapıldı. - Aynı C320 de başıma gelen havalandırma klape motoru arızası S de başıma geldi. Orta havalandırma sol ve sol ayak havanlandırma kısmı sürekli açık pozisyonda kalıyordu. Yazın donuyor, kışın yanıyordum C320 de kendim yapmıştım o zamanlar başkasının işinde çalışıyordum vakit bolmuş, şimdi kendi işimizi yapınca zaman pek bir değerli olmuş Mesut usta sağolsun girişti, bir ara fotoğraf gönderdi, beni etkilemedi ama işin detayını bilmeyenler arabadan soğuyabilir bu fotoğrafı görünce Bu da sorumlu arkadaş 2 adet mercedesten sipariş ile değiştirildi. bu işler için 1 hafta araba serviste kaldı. Bu sırada bende emanet maseratti turbo ile gündelik işlerimi çözdüm Sonrasında arabayı aldığımda Maaşallah arabanın çalışmasında vs hiç sıkıntı yok. Ön göğüs komple dağıldığı için bir tereddüt ettim ama Mesut usta benim kıllığımı bildiği için sağolsun tertemiz geri toplamış, hiç trim sesi vs yoktu. Ama yola çıkınca sağ taraftan gelen bir ses farkettim, metalin metale sürtme sesi, benmi duyuyorum acaba diye hanıma vs de dinlettim evet duyuyorlar. Soluğu Hasan ustanın yanında aldım, oda ilk başta sen çok dinliyorsun standart sesin haricinde bir şey yok dedi duvar kenarı buldum, refüj kenarı buldum güç bela sesi duyurdum ön porya bilyalarından şüphelendik, tekrar lifte kaldırınca ne görelim, şanzımanın üstündeki minik bir koruma sacı nasıl olmuşsa hemen sağından geçen ön diferansiyel şaftına sürtüyormuş, neyse ki kolay bir problemi çözdük. Üstadlara bir soru : bu sürtme sebebiyle şaftın üstü ince bir tabakada olsa tornada ki gibi pas parlak olmuş, acaba dedim buraya bir işlem yapmak gerekir mi, orjinalde üstü bir boya ile kaplı oluyor sanırım, muhtemelen çelik bir parçadır bu ama paslanır mı? ne yapmak gerekir (mi)? Allah kaza bela vermez ise S ile uzun yıllar devam etmeye çalışacağız. Bu arada kendime ve hepinize de dua edeyim Allah hiçbirimizi gördüğünden geri bırakmasın ve sağlık sıhhat versin. Buraya kadar okuyanlar duayı da aldı
    12 Puan
  2. Baya bir aradan sonra fren performansı mutlu etmediği için büyütme ihtiyacım doğru. Sarı siteden zimmenman spor disk balata ve 2011 audi tt den çıkma fren kaliperleri buldum. Tabi bunları almam yetmedi. Çünkü aracımdaki fren kaliper taşıyıcı ile aks taşıyıcı bütünleşik bu sebep ile yeni bir aks taşıyıcı ihtiyacım doğdu. Çıkmacıda parça aramasını ve sökümü kendim yaptığım için fotoğraf çekemedim. Sağolsun sanayideki arkadaşlarım olmaz boşver uğraşma diye başladılar işe bende inada bindirdim işi başladım sökmeye. Aks taşıyıcı değişti. Bu taşıyıcı golf 6 tsi (dizelde farklı benzinde farklı taşıyıcı kullanmışlar) passat b7, jetta, scirocco gibi vag modellerinde çıkıyor. Sarı site üzerinden zaten kaliper, disk ve balata almıştım. Toparlarken eski amortisör yeni taşıyıcıya girdi ama çapı küçük kaldı. Hadi be birde amortisör mü değiştiriceğiz. İnada bindi bikere coilleri alalı daha bir sene olmamıştı. Neyse hemen gittim dedim bana coil hemen verdiler sağolsunlar yeni bir set coilim olmuş oldu Herşeyi toparlayıp lastiğide yerine takınca keyfim yerine geldi. Şimdi bu iş için neler değişti. Amortisör Disk Balata Kaliper Aks taşıcı Porya Total Maliyet 9000 Peki fark ne oldu. 280mm olan disklerimiz 312mm 'ye yükseltmiş olduk. Montaj sonrası ESP ve ABS gayet düzgün çalışmaya devam etti. Ama sanki ABS biraz erken giriyor gibi geldi ilk başta. Bir kaç gün sonra sürekli sürdüğüm yerlerde test edince sürekli durmaya yakın ABS nin devreye girdiğini ve fren mesafemin uzadığını fark ettim. ABS pompasında kodlaması varmıdır diye araştırırken buldum. Disk kodlaması sonrası fren performansım eskisinden kat ve kat iyi olmuştu. Aslında 280mm olan disklerimin performansları normal kullanımda gayet iyi fakat yüksek hızlarda 2. fren sonrası sanki disk ısındığında çarpılmış gibi bir karaktere dönüyordu. Hem fren mesafesi uzuyor hemde direksiyonda aşırı bir titremeye neden oluyordu. Soğuduğu zaman ise eski haline dönüyordu. Yeni disklerde böyle bir sorunum kalmadı. Psikolojik midir bilmem ama sanki daha kısa mesafede duruyorum artık. Bunuda merak ettiğimizde 280 mm diske sakip arkadaşımın aracı ile müsait bir zamanda fren testi yapıp karşılaştırmayı düşünüyoruz.
    7 Puan
  3. Benim arabada benzer bir sorun başlamıştı fren iyice yumuşamışti. Meğer 3 hafta kırık kalça ile gezmiş durmusum. sanayi yerine ortapediye gidince sorun çözüldü 😁
    6 Puan
  4. bir ülkeyi ele geçirme kriteri nedir önce onu belirlemeli, sonra bu liste üstünden check edip mitingte startup ederiz kral
    3 Puan
  5. Ali eskidendi o günler kuru madrabalci atıp tutanlar. Çok güzel bir örnek duymuştum mantıklı geldi bana; " Bir hastaya bir ünite kan, bir fakire 20 TL yardım etmekten aciz bunu bile veremeyen adam vatanı için canını veremez" Zaten askerlik mevzuna bakınca durum kendini belli ediyor. Parayı bulan paralı bulamayan normal askerlik yapıyor. Kısaca iyi günde herkes atıp tutuyor...
    3 Puan
  6. Biraz araştırın burada tartışma çıksın istemem. Herşey aşikar. Oraya buraya savruluyoruz ülke olarak ülkenin bi yarısı diğer yarısına kafir derken diğer yarı da öbür yarıya zındık diyor. Normal çalışan insanlara zul oluyor.
    3 Puan
  7. elektrikli araç alırsa ilerde şarj eder.
    3 Puan
  8. Geçen sene haziranda 5205,75 e yaptık Bu sene 6000 i geçerse yaptırmıycam!
    3 Puan
  9. çok normal en sevmediğim güvensiz bir işleyiş fren için
    3 Puan
  10. 4. basamak Rıfkı otomobildi. Yenisi Kamyonet Artık diyemem.. Kartı kaptırmışız..
    3 Puan
  11. şanzıman yok onlarda, aslında kapı da yok tavandan giriyorlar
    2 Puan
  12. Araç çalışır çalışmaz eps ve titreme geldiyse, sanki akü ölmüş olabilir mi?
    2 Puan
  13. Benim C320 yi sattığımda 20 yaşında 370.000 km de idi. Hala taş gibiydi..
    2 Puan
  14. Niye limon satsın diye teşvik ediyorsun kolay seymi limon satmak o kadar ugsasiyoruz biz 🤣🤣
    2 Puan
  15. binanız şekil itibariyle garipse projeyi başka mühendise göstermek de faydalı olur. Kare dikdörtgen formda çok gerek yok. Az veya orta hasar almış binanın güçlendirmesine de para veriyorlar mı hocam?
    2 Puan
  16. 5999 bini geçmeyen takstilerle?
    2 Puan
  17. Garantisi yoksa kapağı çıkar, fanı sök, yapraklarını bilyeden çıkar, 1 damla makine yağı damlat ve tekrar tak. Ses kesilecek.
    2 Puan
  18. Ooo king geliyorsa her şey serbest. Buralarda feyirbey de var Sağolasın YSB, aynı taktik imkan varsa almak lazım
    2 Puan
  19. 2 Puan
  20. Kesene bereket abi, bizimki bi S—Klasse olmasa da yazdıkların çok tanıdık geldi. Olur böyle şeyler. 😄
    2 Puan
  21. 2 Puan
  22. dyson sadece süpürür. Jeneratör her işe yarar.
    2 Puan
  23. gitsin limon satsın onu diyen, teknikte en basit ve en verimli değişim,işçiliği ağı o başka. fren hortum boyu farklıydı değil mi yeni kaliperle gelende? genlede o kısım atlanır
    2 Puan
  24. https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-opel-astra-f-on-kaput-1084388255/detay https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-astra-f-beyaz-on-kaput-1070742061/detay https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-opel-astra-f-kaput-cikma-asel-oto-05411610979-1058824225/detay Bunlara bir bakılabilir Mustafa abi
    2 Puan
  25. geçmiş olsun, bu tip yamulmuş kaput düzelmez, içteki karkas mani olur , sacı ayırıp düzeltilse de imkansız düzgün olmaz, dalgalanır aracın tüm kozmetiği bozulur. kaput çıkma, çamurluk sıfır yansanayi olarak en mantıklı çözüm olur genelde.
    2 Puan
  26. Mustafa Bey geçmiş olsun. Orijinal bulsanız da parça 20 yıllık olacak.. Bence yan sanayi takıp geçin.
    2 Puan
  27. Aralık ayında Grand C-Max' i sattıktan sonra, Ocak ayında bir tanıdık vasıtasıyla avukat bir abimizden ilanda olmayan yeni aracımı satın aldım. SUV araca sahip olmak hep hayalimdi. Çok şükür bugüne kısmetmiş. Aracım ilk sahibinden, servis bakımlı 2015 model Executive donanım, 1.6 dizel 160 PS 350 Nm tork 4x4 9 ileri otomatik ZF şanzıman. Şanzıman yağı periyodik olarak değiştirilmiş. Ağır bakımları yapılmış ve aküsü yeni değişmiş. Lastik ihtiyacı vardı sadece, onları da Continental Contisport SUV 225/60/18 100H ile değiştirdim. Havuzlu 3D paspas ve bagaj havuzu aldım. Kısa farları D4S 6000K ile uzunları da 6000K led ile değiştirdim. Bu modelde derilerin kalitesi yıpranmaya çok müsait. Benimkiler de sorun yoktu fakat önlem ve bakım amaçlı Würth ün temizleme köpüğü ve deri bakım kremini aldım. Başlıca özellikleri; F1 vites, Anahtarsız giriş ve çalıştırma, Aktif şehir içi güvenlik sistemi (Çarpışma önleme) Start Stop, Econ Mod, 7" renkli tft dokunmatik bilgi ve multimedya ekranı, Navigasyon, Geri görüş kamerası, Çift yönlü dijital klima, Ön arka park sensörleri, Panoramik cam tavan, Deri koltuklar, Bi-xenon ön farlar, ön arka led aydınlatma gurubu, far içi led dönüş ışıkları, Ön koltuklar ısıtmalı, sürücü koltuğu elektrikli hafızalı, Elektrikli ısıtmalı yan aynalar, Sağ dikiz aynası hareketli park yardımı, Elektrikli otomatik bagaj, Yağmur ve far sensörleri, Hız sabitleyici, Yokuş kalkış desteği, Bluetouth, Usb ve HDMİ giriş, 12V desteği, Kararan dikiz aynası... Artıları; Gerçekten güçlü, Vitesin joy stick olması çok güzel ve rahat kullanılıyor. Şanzıman başarılı, geçişler hissedilmiyor. İçi çok geniş ve ferah, Cüssesi sebebi ile trafikte çok rahat yol veriyorlar Aydınlatma çok çok başarılı, sanırım koito mercek kullanılmış, 1728 kg olmasına rağmen frenleri muazzam, Yan aynalar çok geniş, görüş açısı çok iyi. Eksileri; Klasik Honda malzeme kalitesi, Koltuklarda kullanılan derinin yıpranmaya çok müsait olması. Rölantideki sesin fazla olması, Koltuklardaki yanal desteklerin zayıf olması. C-max tan sonra koltuklar sarmadı. Multimedya ekranının eski android tabanlı olması ve güncellenemiyor olması, Bunların dışında şimdilik başka olumsuz bir yanını görmedim. İlk aldığım zaman alışana kadar cüssesi dönüşlerde ve parkta tedirginlik yarattı. Virajları da dahil ediyorum buna. Tek bir sorunum var, far yıkama çalışmıyor. Düğmesine bastığımda motorun çalışma sesi geliyor lakin yıkama ayakları dışarıya çıkıp yıkama yapmıyor. Altına falan baktım su kaçırma göremedim. Tıkanıklık var desem ayaklar dışarı çıkmıyor, motor çalışmıyor desem sesi geliyor. Nasıl çözebilirim?
    1 Puan
  28. bence elleme bu konuda ne işin var yahu, kamyonlar giremez tabelası az ileride
    1 Puan
  29. yeşil sevmişti. araç kullanmayı da seven sevecen zeki bir arkadaştı.
    1 Puan
  30. Lada da yan sanayi elektrik elektronik ürünleri orijinal parçalarından daha kaliteli.
    1 Puan
  31. 110bin km'de debriyaj değişimi şart olmuş belli ki. Sensör falan sanmıyorum. Debriyaj ve volan kontrolü ile iş çözülür. Ustanız oynar volanı sabite döndürmek isteyebilir daha ucuz diye, onu kabul etmeyin. Konfor bayağı düşüyor.
    1 Puan
  32. Vegaya zamanında çok bindik, bir arkadaşın aracıydı. Her hafta bir cam çalışmaz bir kapı kitlenmez vs derken yeni olduğu yıllarda bile elektronik arızası bitmezdi. İç aksamı dökülecek gibiydi. Direksiyon sertti ama yakıtından arkadaş memnundu. Parça durumunu bilmiyorum. Bana göre Broadway daha uygun seçenek.
    1 Puan
  33. Dask sıva, seramik çatlağına alanına göre ücret veriyor. Bu ücret ile rahatlıkla yaptırılsbiliyor kasım düzce depremi ile tecrübe edildi.
    1 Puan
  34. Hava 11 derece makina gergin.
    1 Puan
  35. Mehmet bey sakin kafa ile düşününce bende sizinle aynı noktaya ulaştım. Çağlar bey Bursa Küçüksanayideki ustamızda sizin gibi söyledi. Kaputu çıkma olarak Bursada henüz bulamadım. Uzak yerlerde var . Telefon açtım macun gerektiren yerleri var diyorlar. Yani aldığım parça tekrar boya olacak. Aynı masraf gereksiz macera oluyor. Opan marka parçalar en kaliteli yan sanayi parça oluyormuş. Şu an onun üzerinde yoğunlaştım. Pazartesi günü parçacı ile tekrar bir araştırma yapıp son noktayı koymayı düşünüyorum. Hayırlısı neyse o olsun.
    1 Puan
  36. Mümkünatı yok ama spring kendisi, alaşım jant, ön iki cam otomatik, double din teyp var
    1 Puan
  37. Geçmiş olsun. Bence de kaput çıkma çamurluk yan sanayi ile değişmeli.
    1 Puan
  38. Başta okurken iyi gidiyordu.. Dağınıklık fotosunda bi yutkunma yaşadım valla.. Ama çok iyi iş cıkmıs 🧿 Ailece sağlıkla, Kazasız olsun.. Bir yerde 4*4 litre yağ denmis hele birde ufak litre eklenmiş.. Yazım hatasıdır insallah 😂
    1 Puan
  39. Önder bey yol boştu. Ilk dönüşte ne olduğunu anlasaydim belki kontra verip duzeltebilirdim ancak o kadar hizli bir şekilde araç arkasini attiki ben ancak ikinci tur da döndüğümü fark ettim ve bariyerle karsi karsiya kaldim. Direksiyona yön vermesem üçüncü defa da dönecekti. Allaha şükür takla atmadım.
    1 Puan
  40. Gemiyi ilk fareler terkeder batmadan önce.
    1 Puan
  41. Herşeyi politika malzemesi yapınca böyle kitleniyor ülke. Sonuçta bir proje ve illa ki bi yere gelir.
    1 Puan
  42. Pertler sigorta şişirmesiymiş.
    1 Puan
  43. Havar komsulaaaaaar Ayipsin 😊
    1 Puan
  44. İşin diğer enteresan noktası bu işlere kalkışanlar anadolu irfanı değil zira onlar ekmek arası yeşil soğan ile halinden memnunlar. Bu mağdur olduk diyen insanlar, akıllı cihazı köylü kurnazlığı ile satın alıp sarı siteye herkese nasip olmaz başlığı ile koyup fahiş fiyatla satmayı planlayanlar. Yerli ve millilik ile işleri olsa TRY ile bedeli ne ise ödeyip alırlardı.
    1 Puan
  45. yav hala içeniniz varmı sigarayı arkadaşlarımla dalga geçe geçe geçe yoruldum artık beni görünce dalga geçecem diye içmiyorlar haha
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...