Skor Tablosu
Popüler İçerik
24-02-2023 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
o zaman alınacak araba belli. Maceraya gerek yok3 Puan
-
3 Puan
-
Bu yazdıklarım yorumun ilk 2 paragrafını ve markalara göre kısa özetini bir kaç gün önce bir grupta konuşmuştuk. Konuyu görünce bende yorumu burada güncel haliyle atayım Lastik konusu göreceli, daha doğrusu öznel bir konudur benim fikrim kişiden kişiye araçtan araca değişir. X lastiği A aracında mükemmel performans sergilerken B aracında bekleneni vermeyebiliyor. Buna bir çok sebep sayılabilir. Ağırlık, ağırlık dağılımı, araç sınıfı (aynı marka C sınıfı sedan ve hb de bile fark gözlenebilir), araç teknolojisi, yol durumu vs vs. Şimdi şu an kullandığım araca aldığım lastikler üzerinden konuşayım. Şu an kışlık olarak Continental TS 860 takılı Bundan önce Lassa Snoways 3, daha öncesinde de Petlas vardı. Conti kuruda ve ıslakta mükemmel performans sergilerken karda markadan bekleneni ve isteneni alamadım. Lassa Snoways 3 her koşulda tatmin ederken karda Contiye göre çok daha başarılı idi. Conti ile 2. sezonunda evimin rampasını çıkamazken Lassa ile rampada patinaj bile çekmeden kalkıyor diyebilirim. Hatta pandeminin patladığı 2020 Şubat ayında Lassa ile Çorum-İstanbul yaptım öyle böyle kar yoktu. İsmetpaşa rampaları ve Kemikli ve Horhor geçitlerini bilenler vardır Karabük yol ayrımında. Rampaları çıkarken ne patinaja düştü (dur kalk vardı) inerkende ABS devreye girmedi bile desem abartı olmaz. Aynı şartlarda 2022 Ocak ayında ilçeden merkeze giderken benzer kar yağdı bu sefer Contiler vardı. Çorum Merzifon (Samsun Ankara yolu) arasında rampa çıkarken çok patinaja düştü inerkende ABS nin vurduğu anlar oldu. Petlas zaten Petlas parasına göre çok iyiydi ama ıslakta tedirgin ederdi onu herkes bilir zaten Şimdi yazlık olarak Nokian Powerproof var, öncesinde Nokian XL Line vardı, daha öncesinde de Bridgestone Turanza ER300 vardı. Bridgestone 215 50 17 idi, Nokianlar 225 45 17 idi. Bridgestone kuruda da ıslakta da iyiydi ama sertti yanak kalın olmasına (fark aslında çok düşük ama olsun) ve yanak kısımlarından 2.5 senenin sonunda parçalanmaya başlamıştı. Nokian lastiklerimde ise XL Line parçalanma 3. senesinde başladı. Burada şöyle bir not ekleyeyim. Bridgestone lastiklerim takılı iken Rize ilinde idim ve orada asfalt kalitesi iyiydi, virajlı yollara çok girmemiştim güzergahımda yoktu çünkü. Tayin geldiğim ikinci senenin Temmuz Ağustos Eylül aylarında Çorum-Osmancık ilçe bağlantı geçidinde çalışma vardı, açılan servis yolu ve ayrıca hanımköyün yolu taş dökülü ve bol virajlı stabilize yolda bir yaz sezonu kullandıktan sonra çatlama ve parçalanma başladı. Bu lastiklerimi 25 bin km kullandım. Nokian XL Line lastiklerimle ise bu yolda 3 sezon (Temmuz Ağustos Eylül değil komple Nisan Kasım sezonu) kullanmama rağmen bariz çatlama yoktu ama parçalanma başlamıştı. Bu lastiklerimi 40 bin km kullandım. Yine de Bridgestone kadar yoktu. XL Line de yaşadığım sorun 2 tekerimi balon yaptırdım sağlam düştüm biri köy yolunda biri şehir içi çalışma da. Balon yaptırmama rağmen tekrar Nokian tercih ettim çünkü ıslak yol tutuşunu, sessizliğini ve konforunu çok beğendim. Kışlık lastik yumuşaklığında desem yeridir. Şu an Powerproof lastiklerim takılı 2 sezon ve yaklaşık 15 bin km den fazla yol yaptım bu sefer o bahsettiğim geçit açıldı sadece hanımköyün taş dökülü ve bol virajlı yolunu gördü çatlama ve parçalanma yok. Balon yaptırmadım çok daha dikkatli kullandım lastik piyasası berbat olduğu için Lastiğin durumunu ve yolun örnek videosunu da atıyorum3 Puan
-
Bu yil kis lastigi alirken, acaba kis lastigi almasam ve M/S lastik alip sürekli lastik degistirme olayindan kurtulsam mi diye düsünmüstüm. ADAC'in ilginc bir test sonucuna denk gelmistim, sizlerle de paylasayim. Birinci resmimiz su sekilde. Ilk testi kuru yolda, 80km'den frenleme olarak yapmislar. Asfalt sicakligi 30-36 derece arasi. Yukaridan asagiya dogru kis lastigi / yaz lastigi / MS lastik (Michelin Crossclimate) / MS Lastik (Firestone) olarak sonuclari görebilirsiniz. Verilere göre kaliteli bir MS lastik (bu örnekte Michelin Crossclimate) yaz sartlarinda, yaz lastigine yakin bir frenleme mesafesi gösteriyor. ADAC'nin buradaki cikarimi, normal olarak su sekilde : "Kuru yolda, yaz lastigi ile frenleme en iyi sonucu verir." Simdi daha ilginc bir resim daha paylasayim. Bu sefer yolumuz kar kapli, sicaklik -3 derece ve 50km'den frenliyoruz. En üstteki 2 sirada, kis ve yaz lastiklerinin performansi gözüküyor. Onlar kendi iclerinde mantikli, bu nedenle onlari geciyorum. Eger son iki siradaki MS lastikleri gelirsek, biraz once yaz sartlarinda yaz lastigine yakin performans gosterip iyi frenleme yapan Michelin Crossclimate, burada maalesef kis lastigine nazaran biraz daha yaz lastigi gibi davraniyor ve uzun bir fren mesafesine sebep oluyor. Ancak Nokian Weatherproof MS lastik, kis lastigi gibi calisip kisa bir frenleme sunuyor. ADAC'nin buradaki cikarimi, su sekilde : "Karli zeminde hicbir lastik, kis lastiginden daha iyi bir frenleme mesafesi sunamiyor." Simdi baska bir resimle devam edelim. Bu sefer yolumuz islak, asfalt sicakligi 7 derece ve 80km'den frenliyoruz. 7 derece bildiginiz gibi genelde kis lastikleri icin sinir deger olarak anilir, yani teoride hava 7 derecenin altina indiginde, lastik hamuru nedeniyle kis lastikleri iyi performans gösterirken, yaz lastikleri de kötü performans göstermeye baslar. Ancak üstteki test sonucuna baktigimizda, Firestone MS lastiklerin bu sartlarda tüm lastik tiplerinden daha kötü sonuc verdigini görüyoruz. Lastik, bir yaz lastiginden daha kötü bir frenleme mesafesi göstermis. Simdi bahara gelelim. Hava artik 16 derece, ama yerler islak. 80'den frenliyoruz. Firestone yine kendini göstermis ve kuru zeminde duramadigi gibi islak zeminde de duramamis. Benim bulundum bolgede, kis sartlari biraz agir olabiliyor. Eksi dereceleri gördügümüz gibi, buzlanma ve yogun kar gördügümüz de olabiliyor. O nedenle test sonuclarina bakarak, yaz icin yaz lastigi, kis icin de kis lastigi ile yola devam etmeye karar vermistim. MS lastiklerde düsük kalite markalar (örnegimizde Firestone) bekleneni vermiyordu. Ancak kaliteli sayabilecegimiz Michelin Crossclimate MS lastik bile ozellikle eksi derecelerde riskli sonuclar verebildigi icin, MS lastikten tamamen vazgecmistim. Ben testin icerigine bakmak isterim diyen arkadaslar icin dosyanin PDF hali linkte. https://www.adac.de/-/media/pdf/tet/adac-broschure-winter-u-ganzjahresreifen-2022.pdf3 Puan
-
Dün sabah aniden gidiverdi Kuga, hoşçakal bile diyemedim. Yeni sahibini sevindirsin.2 Puan
-
2 Puan
-
küreğim kırıldı yelkenim takıldı yalovaya doğru sürüklenirken balıkçılara dümenle gittim ve kendimi çektirmiştim rica minnet. Motorum yoktu. Ben ahşap tekneyle battım. benden önceki çıkan komşu (tekne sahibi) altını vurmuş karaya çıkarırken delmiş.. yavaş yavaş alçaldım ve su doldu içeri..2 Puan
-
Bebe şampuanı çok eskiden beri kullanılıyor gözlerde. Bu da yeni nesil göz temizleyici. Bebe şampuanından mutlu olmayanlar deneyebilir.2 Puan
-
2200 devirde daha verimlidir, ama 1750 devirde daha az yakmalı. En verimli olduğu devirde en az yakar diye bir kaide yok ki.2 Puan
-
İlginç bir durum... bir kaç ayda ama Vag grubunda olabiliyor bazı sıkıntılar... Babamı japona çekmek istiyorum yok gelmiyor... Eğer kesinleşirse bende üst kapak terlemesine dikkat edeyim. Teşekkürler.2 Puan
-
Kamig, karog ve kodiag sırasıyla b,c ve d segmenti boyutlarına sahip. yazdığınız duruma göre gayet makul ve mantıklı kamig olması. Yanlız bir arkadaşım 1.0 tsi olan modeli sıfır aldı birkaç ay sonra satarken ekspertizde üst kapakta terleme olduğu için 5000 tl indirim yapmak zorunda kalmıştı.2 Puan
-
1 Puan
-
Evin önü eşeksiz olmaz dedim, gittim hakiki eşek aldım, rampada çekmez, gaza bassan gitmez, 0-100 ü 20 sn civarında muhtemel. Yaklaşık 3-4 saat galericileri gezdikten sonra 2.el oynanmamış, düzgün araç bulmanın imkansızlığını bizzat deneyimledim ve galeriden 500 km de Egea Cross 1.4 Fire Street (Başlangıç paketi) alıp çıktım.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
@1900 civarı eğim yoksa çok vites arttır diyor 1800 civarı düşür diyor. 2000 gibi artırıp 1800 e denk getiriyor şehir içi Seri vites değişimli sürüyorum. Dün bı performans da test ettim 4 de 6000 dd civarı 150 yi bitirdi 5 de 180 gibi kesiliyor. 6 zaten overdrive. 1.4 tjet olaymış bı tık daha zevkli olacaktı. Linea tjet ler güzeldi. 1.0 fly lar var ama az sayıda Yenisi de yok 2021 lerde var galiba niye çok uretmediler acaba1 Puan
-
1 Puan
-
Bahçe sulamada hortumla ve yağmurlama yapanlara, araba yıkama yerlerine, sanayide suda geri dönüşüm tesisi kurmayanlara ibb kısıtlama getirmeli1 Puan
-
1 Puan
-
Geçen yazı kış lastiği ile geçirdim kışlıklarla devamdayım..1 Puan
-
Azerbaycanda yaşıyorum. Ve burada Land Cruiserlar daha aktif kullanılıyor. Patrol kullanıcısı yok denecek kadar az. Patrol kullanıcılarının çoğu da Mercedes 2.9 ya da mercedes 3.2 motorla kullanıyorlar.1 Puan
-
Modellere bakılırsa yaşına göre hangisi daha temiz kullanılmış, az yıpranmışsa onu tercih ederdim. İki araçta gaddardır. Parça bulunabilirliği yurtdışında olduğunuzu düşünerek sorun olacağını sanmam. Arazi için ise en az arka kilitli diferansiyel mümkünse ön arka kilitli diferansiyelli bir model.1 Puan
-
Bu tür lastik testlerini ilgi ile takip ediyorum fakat gerçek yol ve hava şartları ile karşılaşınca gerçekler ortaya çıkıyor. Sömestre tatilinde Düzceden Sivas üzerinden Erzuruma gittim. Araç mondeo 1.6 dizel kış lastiklerim 2019 üretimi Nokian Snowprof 215/55r17. Yol boyunca sadece kızıldağ da 5-7 cm civarında kar vardı. Çocuklar oynasın diye karayolları kızıldağ bakım evinde durdum kalktım hatta fren denemesi vs yaptım hiç bir sıkıntı yaşamadım. Dönüşte Sakaltutan-Refahiye-Suşehri arasında 30 km kadar karlı ve buzlu bir güzergahta 50-70 km/h, kar yağışlı Gerede-Düzce arası otobanda trafik hızın altına düşmeden güvenli ve konforlu bir şekilde seyahat ettim. Yaşadığım yer ve memleketim dolayısıyla her zaman her koşulda yolculuğa hazırlıklı olmam gerekiyor. Yazın yaz, kışın kış lastiği.1 Puan
-
Bu çok iyiymiş. Ben yürür aksama takıntılı olduğum için özellikle sordum. Malum piyasada kara tren gibi gezip sağda solda patlayan araç çok.1 Puan
-
Bana bizzat doktorum önerdi. Göz kapağı düşüklüğü için önermişti ama kurumayı da tamamen önledi. Kullanalı sorun yaşamıyorum. Kapak düşüklüğü de % 75 oranında azaldı.1 Puan
-
Selamlar herkese, konuyu ve yaptırdığım işlemleri güncel tutmaya çalışıyorum belki hararet konusunda sıkıntı yaşayan arkadaşlar okuyup fikir sahibi olabilir diye, yaklaşık 4-5 ay önce bir hararetten dolayı stop edip duran arabamın ilk conta yanması ve rektefiye işlemi sonrasında termostatsız kullanıp, termostat taktığımda yeniden hararet yapması ve ustayla yaşadığım diğer problemlerden sonra uzun bir yeni usta arayıp sonunda bulduğum ve bu esnada arabamın hararetten dolayı devirdaim, yeniden termostat değişimi vb işlemlerden sonra silindir kapağımın sökülüp yapılan testlerde contanın yandığı ortaya çıkmıştı. Yeni ustamla düzgün bir iletişim ve titiz çalışmasıyla bütün onarım işlemlerini tamamladık ve aracı teslim aldım, aracımın hararet yapma sebebi aldığım termostatın tam olarak çalışmaması olduğunu tespit ettik resmen bir çalışıp bir çalışmıyor nazlanıyormuş, bu da arıza tespiti zorluyor, ustamda arabayı 2 gün test etti bende şu anda 3. günümdeyim ve arabamın herhangi bir sorunu yok çok şükür, şu ana kadar görmedim, çalışması çekişi vs çok daha güzel hale gelmiş vaziyette umarım bu dertten kurtulmuşumdur, aracımı çok özlemişim. Bu arada motor mekanik anlamında sorun yaşayan forum üyelerimize Avcılar bölgesinde bulunan ustamı tavsiye ederim yardımcıda olurum, umarım kimse bu şekilde sorunlar yaşamaz. İyi günler dilerim.1 Puan
-
Verimli olduğu devir az yakar sanrısına kapılıyor insan. Aynı hızda 4. viteste 2200 devirde sürmek yerine 5. viteste 1750 devirde gitmek daha az yaktırabilir. Ama yolun eğimi, rüzgar ve aracın ağırlığı da girince işler değişebiliyor1 Puan
-
Yol düz lastikler şişkin 2200 devirde gitmeye gerek yok ki, 1750 devirde rahat gider ve daha az yakar. O grafik yük altında mantıklı olur.1 Puan
-
Döndürdüğü mekanizma gereğinden fazla zor dönüyor olabilir mi? Belki o tarafa yönelmek lazımdır1 Puan
-
Parça konusunda şehrinizdeki off road araç ustalarına danışabilirsiniz. Patrol toyotadan aşağı kalmaz1 Puan
-
4 tane Kormoran Ultra High Performance 225/40ZR18 92Y XL yazlık lastik alındı. 4 tane 5 x112 kara jant alınıp alınan goodyear ultra grip lastikle ug9 195x65x15 montajı yapıldı. Şimdi ilk fırsatta sırada Kızdırma buji kontrolleri gerekli ise değişim Komple water cooler ve emme kurum temizliği Enjektörlerin sökülüp makinasında temizlik ve ayar kontrolü mg artışı Big turbo montajı Dpf boşaltılması kat kalacak bu clh motorda agr varmış birde egr yetmezmiş gibi yoksa down pipe yapmayı düşünüyordum ama arkadaşım down pipe bu motor için doğru değil dedi Oil catch can Önce atmosfer basıncı hariç 2 bar basınç Yazılım daha sonra 2.5 bara doğru gideceğiz En son methanol kit gerekli olursa İAT VE EGT Bakacağız Ufak tefek aksesuarlarda iyileştirmelerde yapacağım belki bir kaç donanım eklerim satmazsam durursa Belli olmaz benim işim :d 18 inç durban jantlar gun metale boyanacak En son profesyonel bir İç dış temizlik seramik kaplama1 Puan
-
1 Puan
-
ilk iş müzik sistemi oldu Evervox multimedya geri görüş kamerası Mg audio 5 kanal mini hybrd anfi jbl 20 cm çift bobin bass ( küçük dev ) Kapılar hoparlörleri ve tweteerlar orjinal bagaj altı kapılar ses yalıtımı stepne içi özel kalıp alıp fiberglass kabin özel tesisat için kullandığım kablolar for x4 lü rca kendim çektim bağladım sonuç premium harman kardon bir ses sistemi gibi pürüzsüz parazitsiz akustik surround premium araçtaki ses sistemi keyfini yakaladım1 Puan
-
Bu testleri bir de kullanilmis lastiklerle yapsalar. Misal bir eskitme proseduru olsun lastik 2 yil-20000 km yapmis gibi olsun. Onu test etsinler.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
ruhsat başkasının olunca gerk yok aslında ama sürünce temizlenir diye bir teknoloci yok yok 10 dak1 Puan
-
Yakıt hortumları ve Mazot filtresi orijinali ile değişti sonuç aynı, olmadı olmuyor.. Pazartesi enjektörkere bakılacak güncel masraf 6 bini geçti.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
bendeki dct yi(edc) sana anlatayım, şanzıman Magna (Getrag) 7DCT300 bunlarda mekatronik yok, basınç tüpü zaten yok hatta basınçta yok gibi, vites geçişleri elektro mekanik, yani yağla basınçla işi yok, dişliler ve elektrik motorlu, sadece kavramada basınç var onunda gerektiğinde ve çok düşük basınçta bir yağ pompası sağlıyor, ısınma olayı zaten yok, hem ısınmıyor hemde opsiyonel olarak su destekli yağ soğutmasıda var, bendekinde kullanılmış mesela , kavrama disk ömrü 400 bin km. olup bu şanzımanın arızasını daha ülkede duymadım, ab ülkerindede duymadım, inşallah hep böyle gider, her dct dsg gibi özürlü değil anlayacağın. ha bu şanzıman çift kavaramda değil aslında, yağlı tip galiba 8 diskli kavramaya sahip... Not: olduda bozdun kavrmayı, değişimi çok basit olup neredeyse kendin bile değişrisin, şanzıman sökme videoları tek tükte olsa var, nede olsa bozullması çok ender...1 Puan
-
araba sağlam, bakımlı, sürekli bozulmayan türde, ve iyi bir model ise, binmeye devam vaziyetindeyiz.1 Puan
-
gerekli değilse yeni model araba filan tutmamak lazım. külli zarar.1 Puan
-
TR de olduğum için Toyota. Nissan ın parçasını burada bulamazsınız. Ama parça varsa ben olsam patrol alırım.1 Puan
-
1 Puan
-
Abi dövmessen bişi dicem.... Dün aracın olduğu galeriye gittim, araç karoq değil kamiq miş... Babam yanlış anlamış, araçlar hakkında pek bilgi sahibi olmayınca ... Hakkını helal et... Aslında kamiq olması beni daha memnun etti zira karı - koca kaldılar zaten yeter diye düşünüyorum hacim olarak.1 Puan
-
adac veya diğer lastik testlerinde genel sıralamadan çok detay sonuçlara bakmalı, kullanıcının tercih ettiği kriterlere, mesela ben ıslak zeminde frene bakarım, en kritik gereklilik halidir, petlastan daha alt sıradaki uniroyal , ıslak zeminde 80km/h ta frene basınca, petlastan 1 araba boyu önce durabiliyor, ama çok uzun yol yaparım çok dayansın az aşınsın diye bakarsam, uniroyal 33000km de bitior, petlas 47500 km olarak ölçülmüş, gibi1 Puan
-
Kapı altı izalasyon fitili Öncesi Sonrası Evet easy plus i verdik urban aldık1 Puan
-
İkili şarj cihazı geldi, pek beklediğim kadar güçlü çıkmadı ama. Deneyecez.1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00