Skor Tablosu
Popüler İçerik
07-02-2023 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
atalarımız öngörü sahibi imiş: amerikayı keşfetmek ile ilgili bir söz vardır4 Puan
-
Günün anlam ve önemine vurgu yapan başka sözlerde var bu arada ama yönetimdeki bıyıklı kızıyor diyorlar3 Puan
-
Öncelikle ülkemizde yaşanan depremde hayatınu kaybedenlere Allahtan rahmet yaralılara acil şifalar diliyorum ve hepimize geçmiş olsun diyorum. Albeanın lpg enjektörlerini 2 ohm enjektörler ile değiştirdim. Eskisi Yenisi Regülatörü de tamir takımıyla yeniledim. Daha sonrasında yeni enjektörlere göre kalibrasyon yaptım işlem tamam. Enjektörler 400 tl Regülatör tamir takımı 175 tl Bu arada aracımız satılık babamın otomatik accent era veya otomatik clio 3 sw alma niyeti var. Forumdan almak isteyen olursa bana ulaşabilir. 2005 model klimalı cvt otomatik vites 160 bin kmde 40000 tl tramer kayıtlı istenilen fiyat 200 bin tlcik3 Puan
-
İlk defa kış lastiği ile karlı havada yola çıktım. Bambaşka bir deneyim yaşadım. Kışın kış lastiği kullanmak lazımmış. Bunu çok iyi anladım. Falken As210 lastiklerimi ömrü dolduklarında yaz lastikleri ile değiştireceğim. Kış içinde çıkma bir kışlık alacağım.2 Puan
-
Abi, Santa-Fe' nin su püskürtmesini bir görsen. Hele bir de farlar açık ise, aman aman. Fardan sekiyor tekrar cama vuruyor. Şelale mübarek şelale . Bazen depo mu delik diyorum. Yani tek sefer de saç baş yıkanır .2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Valteklerden daha hızlı, daha sessiz ve üst devirlerde çok daha kararlı. Valtekler çok ilkel bir teknoloji içerisindeki yaylar zamanla yumuşuyor ayar debi ayarı gerekiyor mikrometre vs ile kimse yapmak istemiyor gibi bir sürü sıkıntı2 Puan
-
Kalorifer radyatörü tikaninca bir kaç sefer kimyasal ile temizlemistim ama randıman vermemişti. Biraz usendigimden biraz tirstigimdan sokmuyordum. Bu hafta içi 1300 km'lik sehirler arası yolculukta elektrikli su pompasida gidince bayağı bir üşüdük ve ilk işim peteği sökmek oldu. W203 lerde petege ulaşmak için. Direksiyon, gösterge, direksiyon altı, orta konsol, gaz pedalı ve haliflex sokulmek zorunda. Direksiyon altından yandan görülüyor. Ünlü petek biraz zorlanarak çıkıyor. Kenarda bulunan ezilen kısım boru değil destek profili. Sadece iki üç kez su ile carkalaninca içinden çıkan pas parçaları. Tartışmalı konulardan birisi Porcoz ile petek temizlenir mi? Önce 4-5 sefer basınçlı su verdim daha sonra 15 dakika saf porcozde bekledi. yeniden 3-5 kez basınçlı su ile yıkadım yeniden 15 dakika porcozde bekledi ve yeniden basınçla bolca yıkandı. Sonuç ortada. Yarım yamalak ancak açıldı alüminyum kanallarda ise bu kadar beklemeye rağmen ciddi bir hasar oluşmadı. Sonuç olarak 10-20 yaşında bir araçta öyle makine ile kimyasalla v.s. ile temizlik randıman vermez. Gözler açılsa bile o lavoboya dolan yılların birikimi erimez ve yeniden tıkar. Dediğim gibi bizzat ben sokmeden iki kez temizledim ama randıman almamıştı. Birde sağda solda duyduğum makine ile temizleyen temizler iken içine laboba açıcı madde atan armutlar var. Uzak durun bu şahsiyetlerden. Peteğin conta kismida asinmisti. Yenilemeye karar verince laboba acı denedim. Bildiğim kadarı ile kuru asit diye geçen bir madde. Çok çok tehlikeli bir kez daha şahit oldum buna. Aracınız çöp olur o kadar diyeyim. 2 dakika içinde alüminyum resmen yandı kağıt gibi kaldı yandı karardı resmen. Malzemeler geldiğinde kaldığım yerden devam. Araç dinlensin biraz1 Puan
-
1 Puan
-
Güç artışı istemesi veya güçlü olması sorun değil, sorun zihniyet. Ben de güçlü araba isterim tabi ama hız yapmayı sevmem. Ama yukarı verdiğim örnekteki gibi araçla hız yapmaya kalkıştıktan sonra gücün önemi yok.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
5-10 litre ancak. Yılda iki kez doldurur muyum bilmiyorum...1 Puan
-
1 Puan
-
yıllık 25 lt civarını buluyorumdur. Kışın 15 lt sadece antfirizli su yazın 5 lt antifiriz + 5 lt içme suyu kullanımım oluyordur.1 Puan
-
yılda 1 kere doldururum artık o da sanırım 5 lt hazır antifrizli cam suyu1 Puan
-
Aracı sürekli kullanırsam ayda 2,5-3 litre kullanıyorum. 30 litre diyebiliriz yani.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
arabanın gücü ile ilgisi yok bu tip kazaların yol durumunu okuyamamak, o koşullarda aşırı hızlı gitmek ile alakası var. en son bursa kazasında milleti biçen araç yanlış görmediysem yeni model bir benz CLS.1 Puan
-
1 Puan
-
Kışın 5 LT Antifrizli cam suyu, geri kalan zamanda 20 LT hazır su.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Evin iki aracında toplam 40 LT'yi buluyor (Hazır antifrizli su)1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Kışın 10 lt antifrizli, yazın 10 lt normal su içine würth mini deterjan atıyorum.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Yazın camı - aracı kirlettiğinden kullanmıyorum.. Sadece kışları kullanıyorum.. ~20 litre1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Silecek deposu 4 litre sıvı alıyor. Yılda 6 kez dolum yapıldığından en az 24 litre.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Araç 100 bin km ye ulaştığı için servisin tavsiye ettiği gibi şanzıman yağını değiştirdim, bu işlem yapılırken devirdaim su pompasını da değiştirdim. Kullandığım yağ castrol transmax atf. Aisin aw-1 uyumlu. Litresi 225 tlden temin ettim. Şanzımanda çift tapa sistemi var. İlk tapa seviye tapası diğeri boşaltma tapası. Tapayı söküp yağı boşalttık 2.3 litre yağ çıktı. Üstteki dolum tapasını bir türlü açamadık zaten yerine anahtarda girmiyor. Havalandırma kısmından şırınga yardımıyla 2.5 litre yağ doldurup kapattık. Araçla tur atıp şanzıman ısındıktan sonra seviye tapasını söküp fazlasını aldık. Motorun devirdaimi dışarıda şarj kayışıyla dönüyor. Devirdaimi 1120 tl ye temin ettim. Bir şikayetim yoktu aslında ama garanti olsun diye değiştirdik fakat söküldüğünde gördük ki su kaçırıyormuş. Meraktan içini açtım pırıl pırıldı. Yenisi takıldı. Antifirizide değiştirdik bu vesile ile. Şanzıman yağı 3 litre 675 tl Antifiriz 225 tl Devirdaim 1120 tl İşçilik 400 tl Ayrıca ön diskleride bugün tornalattırdım sök tak torna dahil 250 tl1 Puan
-
1 Puan
-
Eğitim, eğitim ve eğitim. Bu eğitim ehliyet eğitimi değil insanlık eğitimi. Nasıl insan olursun, kurallara uymayan insanların sebep olabileceği durumları çok iyi anlatmalıyız. En basit bir kurala uymamanın cezası çok ağır olmalı. Araçlarının teknik özelliklerini yetkisiz ve bilinçsiz değiştirenler ağır ceza alsa bir daha yapmazlar. Adam alkollü araç kullanıyor ehliyetine on yıl el koyuyor, en sonunda alkollü olarak kamyona arkadan çarpıp ölüyor. Trafik cezaları yaptırımcı değil. Gerçi hangi ceza caydırıcı ki ülkemde.1 Puan
-
Ama konu hakkında ilk mesajında yazılımdan turbodan aracın gücünü yetersiz bulmaktan dem vurdun Direksiyondaki mühim aracın gücü değil. Yoksa tofaşlar bile 160-170 km hızlara stok olarak ulaşıyor. Direksiyonda oturan yol ve hava şartlarını okuyacak, aracın dinamiklerini bilecek, bunları sentezleyip güvenli hız limitini belirleyecek. Bizde sürücüler o bilinçte değil. Ankara'da Esenboğa havalimanının yanından bizim ilçeye yol gelir. 3 gidiş 3 dönüş bölünmüş dümdüz yol. Bu yolda becerip takla atanlar, havalimanı içine aracı ile uçanlar, ne ararsan var. Hem merak etmişimdir mesela, düz yolda kaldırımı aşıp, peyzajı aşıp, havalimanı sınır duvarını yıkıp içeri nasıl girebiliyorlar diye. Sabah işe geliyorum. 4 yol ağzı ve trafik lambası benim istikametime kırmızı yanıyor. Sağ şeride durdum, lamba bekliyorum, solumdan hızla geçen tofaş selektör yapıp yeşilde geçen aracın üzerine sürdü, uzun uzun korna çaldı, aynı istikamette devam ettik, birde aramı sıkıştırdı bir müddet. Adam hem kırmızıda geçip hem yol hakkına sahip olup kendince kendisi selektör yaptığı için yol vermesini umduğu araca kaza yaptırmaya çalıştı resmen. Jant kapaklarına kadar stok, her yanı pas içinde tofaştı. Bunun güçle beygirle yazılımla alakası yok. Eğitimsiz milletiz. Bilişsel evrimimizi tamamlayamadık.1 Puan
-
İsterse 40 bg isterse 400 olsun fark etmez. Sürücüdür metal yığınına hüküm süren. Sürüş dinamiği bilgisi çok az. Bizim gibi onlarca otomotiv forumlarında bakın. Pilotaj yok bizim forumda dahil çoğu kişide. Az önce İzmit Gebze yaptım. Kar var rüzgar var. Rüzgar kuzeyden esiyor. Adam sağa virajı düz yol gibi dönüyor. Bilmiyor o anda arabanın ne kadar sürüş kaybı düşürdüğünü. Sola eğimli yolda sol şeride zamk gibi yapışan var. 4lü yakıp arka sisini açarak orta şeritte hesapta güvenli diye 70 km ile giden var. Bu tip cahil bilinçsiz sürücüler yüzünden kaza oluyor araç yüzünden değil1 Puan
-
Yahu güçle yazılımla ne ilgisi var? O araba muhtemelen c180 ya da c200d yani 150ps civarı maks. Bu kazada en büyük faktör arkadan itiş olması, belki lastik ve hız. Ama o hızı hibrid Toyota da yapar hatta Tofaş da yapar. Bugün sabah senin hep kullandığın O3 yolunda yol boş, deli gibi yağmur yağıyor, ben orta şeritte 80 ile giderken beni geçen arabaların hepsi filo plakalı Egea vs. idi. Psikolojik sorun var evet ama arabanın beygiriyle pek ilgili olduğunu sanmıyorum.1 Puan
-
Bu anlattıklarımdan sonra aküyü değiştik, göstergeyi tamire verdim ordan 800 gitti bir parçasını değiştirdiler. Öyle bir gün bindim ama arabayı aldığımda marş dişlisi sıyırıyor gibi oluyordu, araba sıcakken çalıştı ama soğukken bu şekilde marş basamaz, diye uyardı usta. Ertesi gün çalışamadı araba. Vurdurmaya çalışınca aynı arızaları verdi bir daha götürdük ama çekiciyle bu sefer. Motor beyninde arıza var gibiymiş onu çıkmasıyla değiştirip deneyecez düzelirse sorun beyinde, düzelmezse başka yerlerine bakılıp araştırılcak araba.1 Puan
-
Allah rahmet eylesin, vesile ile her ne olmuşsa otoyolda durulmuş ise, bariyerlerin arkasında durulmalı deriz diyelim yineleyelim, arka planda yolda bir sorun olduğu belli, ilk kaza yapanlar da muhtemelen oradan geldiler1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00